Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Всех с пенсионной реформой!

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST налоговик » 24 фев 2015, 15:17

vikakool писал(а):Это не касается обычных пенсионеров.


Позволю себе уточнить, "это" это что?
Вывод или мотивировка? :)
Вывод касается всех пенсионеров, а зацитированный кусок проекта, только "необычных". Аналогичное можно найти в том же сообщении (под спойлером) для всех остальных. Не корректно зацитировал. Но вывод верный.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST vikakool » 24 фев 2015, 16:21

Уже нашла:

5) статтю 85 доповнити частиною такого змісту:
“Пенсія працюючим пенсіонерам, призначена згідно із законодавством, виплачується у розмірі 85 відсотків, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого для осіб, які втратили працездатність.”.
vikakool
 
Сообщений: 4028
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 863 раз.
Поблагодарили: 600 раз.

UNREAD_POST налоговик » 02 мар 2015, 21:16

Яценюк убалтывает голосовать :)

Яценюк:
Шановні народні народні депутати України та найкраща проєвропейська коаліція... ми завершили нараду у кабінеті найкращого спікера
Пенсійний вік не підвищується, спеціальний стаж не підвижується, загальний страховий стаж 10 років не підвищується
Новий закон не стосується людей з низькими пенсіями


добавлено:

принят
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST налоговик » 03 мар 2015, 00:02

налоговик писал(а):Яценюк убалтывает голосовать :)

Яценюк:
Новий закон не стосується людей з низькими пенсіями


Дочитался откуда это

РОЗЕНКО П.В.

Також я хочу сказати про те, що ми пішли на певний компроміс, спільний компроміс і відпрацювали єдине, на мій погляд, правильне рішення, що пенсія для працюючих пенсіонерів не буде скорочуватись для людей, яких пенсія складає півтора розміри прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність. Тобто скорочення пенсій на 15 відсотків не буде стосуватися осіб, які отримують пенсію менше 1423-х гривень станом на сьогоднішній день.


Поэтому уменьшение пенсий касается тех кто получает высокие пенсии, т.е. пенсии от 1423 грн. :roll:
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST hela » 03 мар 2015, 10:13

т.е. пенсии от 1423 грн.


Яценюк говорил от 1500, но я больше склонна верить некруглым цифрам :)
А как получена цифра 1423 грн.? Это полтора прожиточных минимума?
hela
 
Сообщений: 508
Зарегистрирован: 05 янв 2012, 09:22
Благодарил (а): 156 раз.
Поблагодарили: 250 раз.

UNREAD_POST li-sa » 03 мар 2015, 10:42

Прожиточный минимум в 2015 г. для лиц, утративших трудоспособность: 949 грн., с 01.12.15 - 1074 грн.
li-sa
 
Сообщений: 14
Зарегистрирован: 14 янв 2015, 20:14
Благодарил (а): 12 раз.
Поблагодарили: 3 раз.

UNREAD_POST Vika2 » 04 мар 2015, 11:04

Охренеть, 1423 грн. это оказывается высокая пенсия. Надо устроить реалити шоу, Яценюка и всю верховную раду посадить на год часть на мин. зарплату, часть на мин. пенсию, часть на высокую пенсию 1423 грн., пусть бы на эти деньги платили за газ по 7,50 грн. за куб, покупали продукты по теперешним ценам, а мы бы посмотрели, сделали бы ставки кто быстрее протянет ноги. Мечты, мечты...
Никогда нельзя быть уверенным в завтрашнем дне. Какое оно будет завтрашнее дно?
Vika2
 
Сообщений: 75
Зарегистрирован: 04 авг 2014, 16:45
Благодарил (а): 42 раз.
Поблагодарили: 26 раз.

UNREAD_POST налоговик » 03 апр 2015, 11:37

Афигеть. Если зарегистрирован предпринимателем, то ты "работающий пенсионер".

ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ "ПРАЦЮЮЧИЙ ПЕНСІОНЕР"
2 квiтня 2015
З 1 квітня 2015 року встановлено особливий порядок виплати працюючим пенсіонерам. Надайте визначення поняттю "працюючий пенсіонер". Чи є працюючим пенсіонер, який зареєстрований як приватний підприємець, але тривалий час не має доходів?

У чинному законодавстві не дано визначення поняття "працююча особа". Водночас, згідно зі статтею 11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" фізичні особи-підприємці, у тому числі ті, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), є застрахованими особами.
Відповідно до частини 3 статті 3 Закону України "Про зайнятість населення", зайнятість населення забезпечується шляхом встановлення відносин, що регламентуються трудовими договорами (контрактами), провадження підприємницької та інших видів діяльності, не заборонених законом.
Державна реєстрація фізичних осіб-підприємців – це засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (стаття 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців"). Згідно із частиною 3 статті 46 цього Закону, фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця.
Тому, фізична особа-підприємець вважається працюючою до дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

ПФУ

За это сообщение автора налоговик поблагодарили: 2
bur, Galla
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 03 апр 2015, 11:41

Імхо, можна спробувати застосувати тут позицію ВСУ щодо того, що реєстрація підприємцем це не одне й те ж, що отримання доходу від підприємницької д-ті: FAQ по налогу с доходов
Тобто, якщо особа зареєстрована підприємцем, але доходу не отримує, то це не працюючий пенсіонер.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

UNREAD_POST налоговик » 03 апр 2015, 13:16

Marlboro писал(а):Імхо, можна спробувати застосувати тут позицію ВСУ щодо того, що реєстрація підприємцем це не одне й те ж, що отримання доходу від підприємницької д-ті: FAQ по налогу с доходов
Тобто, якщо особа зареєстрована підприємцем, але доходу не отримує, то це не працюючий пенсіонер.


По той истории другая ситуация

Відповідно до підпункту "е" підпункту 6.3.3 пункту 6.3 статті 6 Закону № 889-IV податкова соціальна пільга не може бути застосована до інших доходів платника податку, якщо він отримує протягом звітного податкового місяця одночасно такі доходи, як доходи самозайнятої особи від підприємницької діяльності, а також іншої незалежної професійної діяльності.

Подробнее: FAQ по налогу с доходов


Важно было именно получение дохода. Налоговики на понт всех взяли. Но безуспешно.

В ситуации с пенсиями есть доходы или нет - это не важно. Главное работающий он или нет. На этот раз ПФУ на понт берет. Посмотрим как дело пойдет.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST bur » 03 апр 2015, 14:05

Працюючий, это той, що працює. Открываем конституцию и читаем.
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST VOA » 03 апр 2015, 19:26

Marlboro писал(а):Імхо, можна спробувати застосувати тут позицію ВСУ щодо того, що реєстрація підприємцем це не одне й те ж, що отримання доходу від підприємницької д-ті: FAQ по налогу с доходов
Тобто, якщо особа зареєстрована підприємцем, але доходу не отримує, то це не працюючий пенсіонер.

Можно попытаться рассмотреть через призму Закона "О занятости населения" и утверждать, что працюючий = зайнятий?
Стаття 3. Право на зайнятість

1. Кожен має право на вільно обрану зайнятість.

2. Примушування до праці у будь-якій формі забороняється.

Добровільна незайнятість особи не може бути підставою для притягнення її до відповідальності.

3. Зайнятість населення забезпечується шляхом встановлення відносин, що регламентуються трудовими договорами (контрактами), провадження підприємницької та інших видів діяльності, не заборонених законом.

Стаття 4. Зайняте населення

1. До зайнятого населення належать особи, які працюють за наймом на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, особи, які забезпечують себе роботою самостійно (у тому числі члени особистих селянських господарств), проходять військову чи альтернативну (невійськову) службу, на законних підставах працюють за кордоном та які мають доходи від такої зайнятості, а також особи, що навчаються за денною формою у загальноосвітніх, професійно-технічних та вищих навчальних закладах та поєднують навчання з роботою.

До зайнятого населення також належать:

непрацюючі працездатні особи, які фактично здійснюють догляд за дитиною-інвалідом, інвалідом I групи або за особою похилого віку, яка за висновком медичного закладу потребує постійного стороннього догляду або досягла 80-річного віку, та отримують допомогу, компенсацію та/або надбавку відповідно до законодавства;

батьки - вихователі дитячих будинків сімейного типу, прийомні батьки, якщо вони отримують грошове забезпечення відповідно до законодавства;

особа, яка проживає разом з інвалідом I чи II групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, та одержує грошову допомогу на догляд за ним відповідно до законодавства.

2. До зайнятого населення не належать іноземці та особи без громадянства, які перебувають в Україні і зайнятість яких пов'язана із забезпеченням діяльності іноземних посольств і місій або виконанням своїх професійних чи трудових обов'язків перед роботодавцем - нерезидентом.

Однако, в определении терминов в ст.1 есть и такое:
7) зайнятість - не заборонена законодавством діяльність осіб, пов'язана із задоволенням їх особистих та суспільних потреб з метою одержання доходу (заробітної плати) у грошовій або іншій формі, а також діяльність членів однієї сім'ї, які здійснюють господарську діяльність або працюють у суб'єктів господарювання, заснованих на їх власності, у тому числі безоплатно;

Т.е. придётся разбираться с семантикой опять.

Добавлено.
Хотя проблема термина "ФОП=работающий пенсионер" - абсолютно не сегодняшняя, ей много лет. Впервые столкнулась с этим в 2007, когда моей предпринимательнице перестали индексировать пенсию по причине её статуса ФОПа. Оказалось, что это давняя практика.
Например, ещё год назад ПФ напоминал:
Пенсіонери, які є фізичними особами-підприємцями або працюють на умовах, передбачених законодавством, у фізичних осіб-підприємців, належать до категорії працюючих пенсіонерів. Є непоодинокі випадки, коли особи, зареєструвавши свою підприємницьку діяльність ще в 90-х роках, не повідомили про це органи Пенсійного фонду. Вчасно не відвідавши державного реєстратора, вони офіційно не зняли статус підприємця і в Пенсійному фонді значаться як працюючі пенсіонери.
Джерело: http://svetlovodsk.com.ua/5517-pracyuyu ... neram.html

...
Звертаємося до пенсіонерів, які проводили реєстрацію підприємницької діяльності, але з тих або інших причин не займалися або ж не наймаються нею. 7 липня 2014 року набрав чинності Закон України №1258-VII від 13.05.2014 року «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення процедури державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичних осіб підприємців за заявницьким принципом», згідно якого фізичні особи – підприємці виключаються з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб – підприємців за заявницьким принципом у строк до одного дня. До того моменту, поки цими громадянами не буде надано довідку-повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, вони значаться в управлінні Пенсійного фонду працюючими пенсіонерами.

Заступник начальника управління С.Киричук

Порядок та умови перерахунків пенсій працюючим пенсіонерам

28.03.2014
Факт працевлаштування чи звільнення пенсіонера впливає на розмір його пенсії, а в окремих випадках виплата пенсії зовсім припиняється, якщо пенсіонер працевлаштувався.

Виплата пенсії не провадиться працюючим пенсіонерам:

яким була достроково призначена пенсія за віком с урахуванням підпункту «г» частини першої пункту першого статті 26 Закону України « Про зайнятість населення», встановленого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».
жінкам, які народилися після 1 жовтня 1956 року і скористалися правом дострокового виходу на пенсію по досягненню 55- річного віку з зменшення його розміру, якщо до досягнення пенсійного віку, встановленого ст. 26 ЗУ № 1058 вони працевлаштовуються та будуть працювати пенсія буде припинена, а в разі звільнення – поновлена.
особам, яким призначена пенсія за вислугу років при працевлаштуванні на посаду, яка дає право на призначення цього виду пенсії.
отримувачам соціальних пенсій (крім інвалідів дитинства).


Зміна розміру пенсії при працевлаштуванні відбувається в наступних випадках:

1.Частиною третьої статті 42 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»передбачено, що перерахунок пенсії, нарахованої згідно статті 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» ( мінімальний розмір пенсії на рівні прожиткового мінімуму для осіб, втративши працездатність та доплата за понаднормативний стаж від такого прожиткового мінімуму) перераховується вразі збільшення розміру прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, згідно закону тільки непрацюючим пенсіонерам, а працюючим – тільки після звільнення з роботи, або припиненням діяльності, яка зв'язана з отриманням доходу( особа, яка здійснює підприємницьку діяльність, вважається працюючою особою). Розмір пенсії перераховуються с урахуванням прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, згідно закону і встановленого на дату звільнення чи припинення підприємницької діяльності.

2. Згідно частини другої Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» статті 33 непрацюючі інваліди II та III за їх бажанням мають право на призначення пенсії по інвалідності в розмірі за віком, призначеної згідно статті 27 та 28 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», які мають необхідний страховий стаж. Вразі працевлаштування такої особи ( крім випадків, коли він досяг пенсійного віку, передбаченого статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування») в період роботи пенсія по інвалідності виплачується в розмірі, передбаченому статтею 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування») в період роботи пенсія по інвалідності виплачується в розмірі, передбаченому частиною першою статті 33 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування»( інвалідам II групи – 90% пенсії за віком, інвалідам III групи – 50%).

3. Порядком проведення індексації грошових доходів населення передбачено, що працюючим пенсіонерам в першу чергу індексується заробітна плата. Індексація пенсії, щомісячного довічного грошового утримання, яке виплачується замість пенсії виконується після індексації заробітної плати згідно виданої підприємством, де працює пенсіонер довідки, в якій вказано розмір його оплати праці, проіндексована сума і сума індексації. У всіх випадках загальний дохід працюючого пенсіонера( заробітна плата і пенсія), який підлягає індексації, не повинен перевищувати прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи.

Також при працевлаштуванні припиняється виплата надбавки на утриманця, яка призначається згідно зі статтями 21 та 33 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» до пенсії за віком непрацюючим пенсіонерам, які мають на утриманні непрацездатних членів сім’ї. Розмір надбавки на кожного утриманця встановлено в розмірі 150 грн.

Пенсіонери повинні знати, що в разі працевлаштування (звільнення), необхідно звертатися в органи Пенсійного фонду України за містом отримання пенсії і підтвердити це необхідними документами.

В разі, якщо Ви не повідомили про це, а Вам по Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» не повинні були виплачувати пенсію або іншу пенсійну виплату, то згідно статті 50 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» суми пенсії, надміру виплачені внаслідок зловживань з боку пенсіонера, можуть бути повернені пенсіонером добровільно або стягуються згідно рішень територіальних органів Пенсійного фонду чи в судовому порядку.

Заступник начальника управління К.А.Суворова
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5143
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1788 раз.
Поблагодарили: 1996 раз.

UNREAD_POST bur » 04 апр 2015, 14:24

Накой такая "аналитика" на Лиге?

Считается ли работающим пенсионер-ЧП, не имеющий доходов?
17:42 03.04.15
Если предпринимательская деятельность не прекращена, пенсионер считается работающим, и его пенсия уменьшается на 15%
ПРАВОВЫЕ ИЗВЕСТИЯ
С 1 апреля 2015 года установлен особый порядок выплаты работающим пенсионерам. Является ли работающим пенсионер, который зарегистрирован как частный предприниматель, но длительное время не имеет доходов?

Пенсионный фонд разъяснил, что в действующем законодательстве не дано определение понятия «работающее лицо». Вместе с тем, согласно ст. 11 Закона «Об общеобязательном государственном пенсионном страховании» ФЛП, в том числе те, которые избрали особый способ налогообложения (единый налог, фиксированный сельскохозяйственный налог), являются застрахованными лицами.

Согласно ч. 3 ст. 3 Закона «О занятости населения», занятость населения обеспечивается путем установления отношений, которые регламентируются трудовыми договорами (контрактами), осуществления предпринимательской и других видов деятельности, не запрещенных законом.

Государственная регистрация ФЛП - это засвидетельствование факта приобретения или лишения статуса предпринимателя, а также совершение других регистрационных действий, путем внесения соответствующих записей в Единый госреестр (ст. 4 Закона «О государственной регистрации юридических лиц и физических лиц - предпринимателей»). В соответствии с ч. 3 ст. 46 данного Закона, физлицо лишается статуса предпринимателя с даты внесения в госреестр записи о государственной регистрации прекращения предпринимательской деятельности ФЛП.

Таким образом, физическое лицо-предприниматель считается работающим до даты внесения в Единый государственный реестр записи о государственной регистрации прекращения предпринимательской деятельности.


Или сегодня аналитика заключается в дословном переводе на русский язык разъяснений госорганов?
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST lelmvj » 13 апр 2015, 21:22

Новые откровения от ПФУ.
Оказывается работать можно на умовах ГПД.

4. Пенсіонер працює на умовах цивільно-правового договору. Чи буде виплачуватися пенсія у період отримання доходу за виконану роботу?

Якщо пенсіонер працює не на умовах трудового договору або виконує роботи на підприємствах, установах, організаціях або у фізичних осіб за договорами цивільно-правового характеру, пенсія виплачується у розмірі 85%, але не менше 1423,50 грн.
Пунктом першим статті 11 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» зазначених осіб віднесено до працюючих, за яких сплачуються відповідні внески.
Згідно з п. 2.21 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 №22-1, документами, які підтверджують, що особа не працює (не провадить діяльність, пов’язану з отриманням доходу, що є базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування), є: трудова книжка, індивідуальні відомості про застраховану особу, що надаються відділом персоніфікованого обліку, та відомості про відсутність інформації про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця за наявними в органі, що призначає пенсію, даними.
Відповідно до пункту 2 частини другої статті 16 Закону, особа надає на вимогу органу, що призначає пенсію, документи, що засвідчують відповідні відомості (у тому числі копію трудової книжки із записом про працевлаштування та/або копію цивільно-правового договору).
lelmvj
 
Сообщений: 1094
Зарегистрирован: 10 янв 2012, 12:23
Благодарил (а): 46 раз.
Поблагодарили: 272 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 17 апр 2015, 20:55

Солом'янський районний суд міста Києва просить ВСУ звернутись до Конституційного суду по питанню конституційності окремих положень податкової реформи стосовно оподаткування пенсій :ga-ze-ta;

Скрытый текст: показать
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43507971

СОЛОМ`ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. КИЄВА
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
07 квітня 2015 року


Так, позивач перебуває на пенсійному обліку у відповідача та отримує пенсію за вислугу років відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби та деяких інших осіб» з 01 квітня 2003 року. Натомість починаючи з 1 лютого 2015 року розмір отриманої ним пенсії зменшився, оскільки, як пояснив йому відповідач в своїй відповіді, в Податковий кодекс України було внесено зміни Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року, якими передбачено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку тепер включаються: суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Позивач стверджує, що відбулося звуження змісту та обсягу його конституційного права на пенсійне забезпечення внаслідок застосування відповідачем закону, який не відповідає нормам Конституції України.

Крім того, зазначає, що само по собі внесення змін до Податкового кодексу не потягло за собою внесення змін в пенсійне законодавство, зокрема в частину 3 статті 8 Закону України «Про пенсійне забезпечення» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», якими прямо заборонено оподатковувати пенсії. І в даному випадку слід застосувати норми Конституції, як норми прямої дії.

В судовому засіданні представник позивача підтримав позовну заяву з підстав, викладених судом вище. Окремо зазначив, що навіть якщо допустити можливість оподаткування пенсій згідно вищенаведеного Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», то саме застосування норми щодо оподаткування суми пенсій в 2015 році є неправомірним, враховуючи принцип стабільності податкового законодавства, оскільки згідно п.п. 4.1.9 пункту 4.1 ст.4 Податкового кодексу України зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніше як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки.

Просив звернутися до Верховного Суду України, щоб останній ініціював подання до Конституційного Суду України з приводу визнання неконституційними п.п.164.2.19 п.164.2 статті 164 Податкового кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення позову, наполягала на тому, що відповідач діє виключно в межах тих законодавчих актів, які діють на момент вчинення ними конкретних дій, в тому числі і на момент здійснення оподаткування пенсій. З січня 2015 року органи Пенсійного фонду України визначені податковими агентами при нарахуванні та виплаті пенсій. Відтак, в разі якщо відповідно до п. п. 164.2.19 п. 164.2 ст.164 Податкового кодексу України, зокрема, розмір пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону), отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року (3654 грн.), - у частині такого перевищення, такі пенсії підлягають оподаткуванню в країні їх виплати. Проте, на питання представника позивача, чому саме з лютого 2015 року відповідач почав застосовувати цю норму закону, згідно якої пенсії підлягають оподаткуванню, а не з початку року, відповіді не надала. Також представник відповідача не змогла надати відповідь на запитання, чому відповідач застосовує вищенаведені норми Податкового кодексу України і одночасно ігнорує відповідні положення пенсійного законодавства, якими передбачено правило заборони оподаткування пенсій.

Також представник відповідача не заперечувала проти задоволення клопотання представника відповідача щодо ініціювання питання перед Верховним Судом України щодо можливості звернення до Конституційного Суду України із поданням про вирішення питання про відповідність Конституції України п.п. 164.2.19 п. 164.2 статті 164 Податкового кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи».

Заслухавши сторони та дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.

*******************
У Х В А Л И В:

Звернутися до Верховного Суду України для вирішення питання стосовно внесення до Конституційного Суду України подання щодо конституційності п. п. 164.2.19 п. 164.2 ст.164 Податкового кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року №71-VII, а саме того, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються: суми пенсій (включаючи суму їх індексації, нараховану відповідно до закону) або щомісячного довічного грошового утримання, отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом, якщо їх розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, - у частині такого перевищення, а також пенсій з іноземних джерел, якщо згідно з міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, такі пенсії підлягають оподаткуванню чи не оподатковуються в країні їх виплати.

Провадження у справі зупинити до прийняття рішення Конституційним Судом України за поданням Верховного Суду України щодо конституційності п. п. 164.2.19 п. 164.2 ст.164 Податкового кодексу України в редакції Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» або отримання від Верховного Суду України листа із відмовою за вищенаведеним зверненням районного суду.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

Пред.След.

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya