Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Гроші на соціальні ініціативи братимуть із надр

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST Al Shurshun » 06 окт 2012, 21:53

Уважаемые коллеги !

Именно таким заглавием "Гроші на соціальні ініціативи Януковича братимуть із українських надр" был представлен проект закона про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо соціальної функції користування надрами України), который зарегистрировал народный депутат Изображение Володимир Каплієнко.

Изложенная в Пояснительной записке обоснование проект 11294
1. Обґрунтування необхідності прийняття законопроекту
Вітчизняна система оподаткування господарської діяльності, пов’язаної з експлуатацією надр України, сьогодні характеризується низькою фіскальною і регулятивною ефективністю. Це обумовлено тим, що динаміка її реформування в роки незалежності значно відставала від нових викликів та завдань.
В умовах гострого дефіциту в бюджетних коштах, списання значних сум безнадійних податкових боргів, підвищення платежів за користування надрами стане одним із реальних джерел наповнення бюджету, який можна буде спрямувати на виконання державою взятих соціальних зобов’язань перед українським народом.
Імпліцитна ставка на добування корисних копалин Україні складає 2,5 % , тоді як в інших країнах з потужною добувною промисловістю вона коливається в межах 8-15 %.
У загальних доходах Зведеного бюджету сукупний обсяг надходження плати за користування природними ресурсами складає лише 1,3 %, що для країни, де частка обсягу реалізованої продукції добувної промисловості складає 10 % від загального обсягу промислової продукції, є відчутно заниженим показником.
Таким чином, господарська діяльність, пов’язана з добування корисних копалин, містить значний фіскальний ресурс, який може буди задіяним для збільшення доходів бюджету.
Відповідно до статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Кожний громадянин має право користуватися природними об'єктами права власності народу відповідно до закону. Власність зобов'язує. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству.
Положення Конституції про те, що «власність зобов'язує», означає, що власник зобов'язаний використовувати свою власність не тільки у своїх інтересах. Він повинен поважати інтереси інших соціальних суб'єктів. Власність не повинна використовуватися на шкоду людині і суспільству, оскільки вона виконує соціальну функцію.
Слід зазначити, що Кодекс України про надра закріплюють категоричне твердження про виключну власність Українського народу на надра.
Згідно з статтею 28 Кодексу України про надра користування надрами є платним. Плата справляється за користування надрами в межах території України, її континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони.
Плата за користування надрами справляється у вигляді:
1) плати за користування надрами для видобування корисних копалин;
2) плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин.
Крім того, за видобуток нафти, природного газу і газового конденсату справляється рентна плата.
Плата за користування надрами та рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат встановлюються Податковим кодексом України.
Порядок справляння плати за користування надрами для видобування корисних копалин регламентується ст. 263 Податкового кодексу України.
Платниками плати за користування надрами для видобування корисних копалин визначено суб'єктів цивільних відносин, які набули права користування ділянкою надр на підставі відповідного спеціального дозволу, - користувачів надр, які провадять господарську діяльність з видобування корисних копалин, у тому числі під час геологічного вивчення (або геологічного вивчення з подальшою дослідно-промисловою розробкою) в межах, зазначених у таких спеціальних дозволах об'єктах (ділянках) надр.
Справляння плати за користування надрами в цілях, не пов'язаних з видобуванням корисних копалин, регламентується ст. 264 Податкового кодексу України.
Платниками рентної плати, відповідно до статті 256 Податкового кодексу України, є суб'єкти господарювання, які здійснюють видобуток (у тому числі під час геологічного вивчення) вуглеводневої сировини на підставі спеціальних дозволів на користування надрами, отриманих в установленому законодавством порядку.
Ставки рентної плати залежать, зокрема, від складності добування вуглеводневої сировини, а також суб'єкта, якому реалізовується видобута у звітному періоді сировина.
Збільшивши ставки платежів, пов’язаних з добуванням корисних копалин, держава отримує додаткові бюджетні кошти. При цьому податковий тиск ляже, передусім, на підприємства фінансових груп, які роками майже безкоштовно експлуатують ресурси України. Крім того, підвищення вартості природних ресурсів змусить вітчизняні підприємства більш раціонально та ефективно їх використовувати.
Додаткові бюджетні надходження передбачається спрямовати на впровадження державної політики щодо підвищення соціальних стандартів життя в Україні та забезпечення населення (зокрема, молодих сімей) доступним житлом.
Содержит практически полное заимствование из ежегодного послания Президента к Парламенту.
Однако, имеется совокупность ЛЯПОВ:
1) по неведомым причинам реформируется рентная плата, которая прекратит существование с 01.01.2013;
2) депутат по-видимому даже не догадывается о стоимости гипсового сырья для цементной промышленности, и в этой связи граничная ставка для этого сырья указана в размере 51,46 гривен, что собственно и соответствует его рыночной стоимости;
3) депутат по-видимому даже не догадывается о стоимости титанового сырья записал 15% ставку и граничную ставку 27 гривен, что показывает стоимость ильменитового концентрата - 180 гривен.
Но кое-что интересное все же присутствует - ставки для соглашений о разделе продукции - 4-6 процентов

Интересно будет ли этот проект включен в рассмотрение
Однако, это не первый опыт скачка ставок платы за недра.
Первым был уважаемый министр экономики Порошенко, в свою бытность председателя парламентского комитета по бюджету Изображение

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2933
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 607 раз.
Поблагодарили: 1284 раз.

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Al, Gb, Ya

cron