Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Инспекция труда собралась соблюдать проверочные правила

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST ФЛ7 » 26 ноя 2010, 01:52

Всем известно, что инспекция труда по сути установила для себя свои проверочные порядки, открестившись от Закона об основных принципах государственного надзора (контроля). Мол для нее приоритет имеют нормы Конвенций МОТ № 81 и № 129, а по ним инспекция и:
- предупреждать о плановых проверках никого не должна;
- и проводить их может столько раз, сколько захочет;
- и инспектор может приходить без всякого уведомления (направления) на проверку («Необходимость оформления удостоверения (направления) на проведение проверки не позволит государственному инспектору труда оперативно реагировать на нарушение законодательства о труде»; см. письмо Минтруда от 11.07.2008 г. N 2906/0/10-08/013).
В общем, вместо того, чтобы подчиниться требованиям Закон об основных принципах государственного надзора (контроля), «трудовики» предлагали поправить сам этот Закон.
Но, не все коту масленица.
Недавно с подачи Минтруда КМУ утвердил постановление КМУ «Об утверждении критериев, по которым оценивается степень риска от проведения хозяйственной деятельности субъектов хозяйствования в части соблюдения требований законодательства о труде и определяется периодичность осуществления плановым мер государственного надзора (контроля)» от 17.11.10 г. № 1059.

КРИТЕРІЇ,
за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб'єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю)
1. Критеріями, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб'єктами господарювання у частині додержання вимог законодавства про працю, є:
1) чисельність працівників;
2) стан оплати праці;
3) додержання вимог законодавства у разі звільнення працівників за ініціативою адміністрації суб'єкта господарювання;
4) порушення вимог законодавства про працю.
2. Відповідно до встановлених критеріїв суб'єкти господарювання незалежно від форми власності відносяться до одного з трьох ступенів ризику - високого, середнього та незначного.
3. До суб'єктів господарювання з високим ступенем ризику відносяться суб'єкти:
1) на яких працює більш як 201 особа;
2) які не дотримуються вимог законодавства щодо оплати праці;
3) які протягом минулого та поточного років провели вивільнення працівників за ініціативою адміністрації або прийняли рішення щодо скорочення їх чисельності;
4) які нараховують або виплачують заробітну плату, розмір якої менше встановленого законом розміру мінімальної заробітної плати за виконану працівником місячну чи погодинну норму праці;
5) які використовують найману працю без належного оформлення трудових відносин;
6) у яких протягом попередніх 12 календарних місяців за результатами планових та позапланових перевірок виявлено грубі порушення вимог законодавства про працю, що мають ознаки злочинів, передбачених статтями 172, 173 і 175 Кримінального кодексу України;
7) які порушують вимоги законодавства про працю щодо використання праці жінок, неповнолітніх та осіб з обмеженими можливостями;
8) які не дотримуються умов генеральної, галузевої (регіональної) угоди та/або колективного договору;
9) які порушують вимоги законодавства про працю щодо тривалості робочого часу, часу відпочинку і праці молоді.
4. До суб'єктів господарювання із середнім ступенем ризику відносяться суб'єкти:
1) на яких працює від 50 до 200 осіб;
2) які порушують строки виплати заробітної плати;
3) які нараховують або виплачують заробітну плату у мінімальному розмірі за кваліфіковану працю;
4) у яких протягом попередніх 12 календарних місяців за результатами планових та позапланових перевірок виявлено порушення вимог законодавства про працю, за якими посадові особи суб'єкта господарської діяльності притягалися до адміністративної відповідальності;
5) які не дотримуються вимог законодавства щодо надання гарантій і виплати компенсацій, передбачених законодавством про працю;
6) які не дотримуються вимог законодавства щодо надання гарантій під час притягнення працівників до матеріальної відповідальності за шкоду, заподіяну підприємству, установі чи організації;
7) які не дотримуються порядку запровадження та зміни норм праці;
8) які порушують порядок застосування дисциплінарних стягнень.
5. До суб'єктів господарювання із незначним ступенем ризику відносяться суб'єкти, що не віднесені до суб'єктів господарювання з високим і середнім ступенем ризику.
6. Планові перевірки суб'єктів господарювання, пов'язані з державним наглядом (контролем) у сфері додержання вимог законодавства про працю, проводяться:
з високим ступенем ризику - не частіше ніж один раз на рік;
із середнім ступенем ризику - не частіше ніж один раз на два роки;
з незначним ступенем ризику - не частіше ніж один раз на три роки.


Что из этого следует?
Что инспекция труда готова подчиниться Закону об основных принципах государственного надзора (контроля).
А это значит, что, как минимум, плановые проверки должны проводиться не чаще, чем указано выше.
Как максимум, о них должны заранее предупреждать.
Все проверки должны проводиться по установленным данным Законом правилам – в частности, у государственного инспектора труда должно быть правильно составленное удостоверение (направление) на проведение проверки и он должен предоставить субъекту хозяйствования его копию.
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST NewsMaker » 26 ноя 2010, 03:21

ФЛ7 писал(а):Недавно с подачи Минтруда КМУ утвердил постановление КМУ


понятно. эти товарищи хорохорились, а потом испугались, что грамотные подконтрольные предприятия будут давать им "от ворот поворот" на основании этого:

3. Якщо у встановлений цим Законом строк не затверджені критерії розподілу суб'єктів господарювання за ступенями ризику їх господарської діяльності, періодичність проведення планових заходів та перелік питань для їх здійснення, то такі суб'єкти господарювання вважаються суб'єктами господарювання з незначним ступенем ризику та підлягають державному нагляду (контролю) не частіше одного разу на п'ять років.

ст. 22 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності"
Аватар пользователя
NewsMaker
 
Сообщений: 57
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 10:49
Благодарил (а): 6 раз.
Поблагодарили: 6 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, lola, Ya