Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

"жажда населения" и бесконтрольность использования недр

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST Al Shurshun » 25 ноя 2016, 23:08

Уважаемые коллеги
необходимость удовлетворения "жажды населения", как инструмента уклонения от государственной оценки предоставляемых в пользование активов недр – запасов подземных вод, получила новый уровень развития

4 ноября появился доработанный Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення механізму видобування підземних вод невеликими сільськогосподарськими підприємствами, фермерськими господарствами, підприємцями сільських населених пунктів, чиє виробництво не відзначається значними обсягами зарегистрированный 31 марта под номером 4347

собственно говоря это уже наверное 5 редакция изменений статьи 23 Кодекса Украины о недрах на тему как уклониться от государственной оценки предоставляемых в пользование активов недр – запасов подземных вод

в предыдущих сообщениях по вопросам "полировки" статьи 23 Кодекса Украины о недрах я уже излагал основные конструкционные принципы построения этого Кодекса в части государственного регулирования использования подземных вод

Коль скоро принятый в 1991 году базовый закон об охране окружающей среды определяет, что использование природных ресурсов, в том числе и подземных вод может осуществляться в режимах:

СПЕЦИАЛЬНОГО природопользования - т.е. использования с целью получения дохода от введения продуктов такого природопользования в общественное потребление; и

ОБЩЕГО природопользования – использование ДОМОХОЗЯЙСТВАМИ природных ресурсов для удовлетворения собственных потребностей ЧЛЕНОВ ДОМОХОЗЯЙСТВ

Кодекс Украины о недрах включает статьи 21 и 23, которые в редакции до 2010 года, регулировали соответственно условия СПЕЦИАЛЬНОГО и ОБЩЕГО природопользования соответственно

В частности статья 23 имела следующую редакцию
Стаття 23. Право землевласників і землекористувачів на видобування корисних копалин місцевого значення, торфу, прісних підземних вод та користування надрами для інших цілей

Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати для своїх господарських і побутових потреб корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів і прісні підземні води до 20 метрів та використовувати надра для господарських і побутових потреб.

Видобування корисних копалин місцевого значення і торфу з застосуванням спеціальних технічних засобів, які можуть призвести до небажаних змін навколишнього природного середовища,
погоджується з місцевими Радами народних депутатів та органами Міністерства охорони навколишнього природного середовища України на місцях.


т.е. уже в названии статьи слова для інших цілей в отличие от статьи 21, которая определяла порядок предоставления объектов недр с запасами подземных вод для их добычи
Стаття 21. Надання надр у користування для видобування прісних підземних вод і розробки родовищ торфу

Надра у користування для видобування прісних підземних вод і розробки родовищ торфу надаються без надання гірничого відводу на підставі спеціальних дозволів, що видаються після попереднього погодження з органами Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Державного комітету України по нагляду за охороною праці та Міністерства охорони здоров'я України на місцях.


предлагаемый же проект предлагает
4347 писал(а):
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. Внести до Кодексу України про надра (Відомості Верховної Ради України, 1994, N 36, ст.340 із наступними змінами) такі зміни:

1) Частину третю статті 19 викласти в такій редакції:
«Користування надрами здійснюється без попереднього геологічного вивчення ділянок надр та/або надання гірничого відводу та/або спеціального дозволу лише у випадках, передбачених цим Кодексом».

2) Частину першу статті 20 викласти в такій редакції:
«Для геологічного вивчення, в тому числі для дослідно-промислової розробки родовищ корисних копалин загальнодержавного значення, надра надаються у користування без надання гірничого відводу після одержання спеціального дозволу на геологічне вивчення надр, крім випадків передбачених частиною першою статті 23 цього Кодексу».

3) частину першу статті 23 викласти в такій редакції:
«Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право:

1) без спеціальних дозволів, гірничого відводу та попереднього геологічного вивчення видобувати підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умов оснащення кожного водозабору водорегулюючими та контрольно-вимірювальними пристроями та видобування води із кожного з водозаборів не перевищуватиме граничний обсяг забору води в 1500 кубічних метрів на місяць;

2) без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умов оснащення кожного водозабору водорегулюючими та контрольно-вимірювальними пристроями та видобування води із кожного з водозаборів не перевищуватиме граничний обсяг забору води в 9000 кубічних метрів на місяць;
без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів».

4) Частину другу статті 24 доповнити пунктом 4-1 такого змісту:
«4-2) вести облік видобутих корисних копалин у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України, а також подавати відповідним органам звіти в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законодавчими актами;»

5) частину другу статті 65 після абзацу одинадцятого доповнити новим абзацом такого змісту:
«порушенні правил ведення державного обліку видобутих корисних копалин або перекрученні чи внесенні недостовірних відомостей в документи державної статистичної звітності».


в Пояснительной записке к проекту указанные нормы обосновываются следующим образом
Законом України від 8 грудня 2015 року № 867-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції в агропромисловому комплексі» внесено зміни до статті 23 КУпН, якими землевласникам та землекористувачам надано право в межах наданих їм земельних ділянок «без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу.»

Відповідно до Положення про стадії геологорозвідувальних робіт на підземні води (гідрогеологічні роботи), затвердженого наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 16 липня 2001 р. №260, геологорозвідувальні роботи на підземні води можуть починатися з будь-якої стадії (підстадії), якщо стан гідрогеологічного вивчення об'єкта робіт достатній для їхнього гідрогеологічного та техніко-економічного обґрунтування. Тому зазначена редакція статті 23 КУпН не дозволяє зробити однозначний висновок стосовно обов’язковості попереднього геологічного вивчення надр і фінансування відповідних геологічних робіт та досліджень, які виконуються на договірних засадах спеціалізованими геологічними підприємствами, а також затвердження запасів у Державній комісії України по запасах корисних копалин для землевласників та землекористувачів, які в межах наданих їм земельних ділянок розробляють родовища підземних вод з невизначеними запасами з обсягом водокористування, що не перевищує 300 кубічних метрів на добу.

Виходячи з наведеного, прийнято рішення розробити даний законопроект, який надасть однозначну відповідь щодо відсутності необхідності проведення достатньо дорогої процедури попереднього геологічного вивчення надр для невеликих сільськогосподарських підприємств, фермерських господарств, підприємців сільських населених пунктів, чиє виробництво не відзначається значними обсягами з обсягом водокористування, що не перевищує 50 кубічних метрів на добу. Також пропонується спростити процедуру обліку шляхом закріплення місячних, а не добових граничних обсягів забору води.


вот такая вот аргументация

все, кто пользуется земельными участками знают и исполняют норму о регулярной (каждые 7-10 лет) нормативной денежной оценке и это для условий ВОЗОБНОВЛЯЕМОГО природного ресурса - земельного участка

что же предлагается - на основании собственных умозаключений о том, что мощность водозабора составит ХХХ кубических метров без каких-либо разрешительных документов нарушаем целостность недр и строим скважины - сиречь водозаборы при этом Государство без какой-либо геолого-экономической оценки расстается с НЕВОЗОБНОВЛЯЕМОГО природного ресурса - запасов подземной воды в недрах

при этом количество этих самых водозаборов может быть любое и аргументация в отношении предусмотренных ВБН 46/33-2.5-5-96 потребности населения
Изображение

в пределе не может превысить 250 литров в сутки на 1 человека, даже если у фермерского хозяйства будет собственная система горячего водоснабжения и канализации

что при одной скважине с водозабором 9000 кубических метров в месяц эквивалентно фермерскому хозяйству с 1200 жителями или же 300-400 ДОМОХОЗЯЙСТВАМ

но можно и построить собственный пруд площадью в 0,9 гектара и глубиной в 1 метр - дело-то во вкусе или пристрастии ;)

а при отсутствии каких-либо ограничений на количество скважин - реальное обеспечение жажды любого числа потребителей

Особый интерес вызывает дополнение статьи 24 Кодекса Украины о недрах об обязанностях НЕДРОПОЛЬЗОВАТЕЛЕЙ - ведение учета в порядке утвержденном Кабмином

Порядок списания запасов полезных ископаемых в Кодексе уже существует и соответствующий порядок утвержден Кабмином, кажется в 1995 году

вот только один маленький нюанс - вододобывающие землепользователи в силу отсутствия каких-либо разрешительных документов - фактически не являются субъектами недропользования :oops:

но если необходимо удовлетворить жажду населения, то необходимо принимать Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення механізму видобування підземних вод невеликими сільськогосподарськими підприємствами, фермерськими господарствами, підприємцями сільських населених пунктів, чиє виробництво не відзначається значними обсягами о прекращении контроля собственника недр над подаренным НЕВОЗОБНОВЛЯЕМЫМ природным ресурсом - запасами подземной воды в недрах

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
Lolik
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2845
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 577 раз.
Поблагодарили: 1207 раз.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya

cron