Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

кто кому индексация в нормативной денежной оценке земель

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST Al Shurshun » 20 дек 2016, 23:52

Уважаемые коллеги

скоро пристращусь к чтению раздела Законотворчість > Законопроекти > Зареєстровані за поточний тиждень как в детстве к журналу Фурзилка

относительно свежим является поступление Проект Закону про внесення змін до статті 289 Податкового кодексу України щодо удосконалення механізму розрахунку коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з метою збереження виробничого потенціалу вітчизняних підприємств

10 народных депутатов, возглавляемые
Изображение Ляшком Олегом Валерійовичем

зарегистрировали законопроект 5493 следующего содержания :ga-ze-ta; :ga-ze-ta;
5493 писал(а):
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до статті 289 Податкового кодексу України щодо удосконалення механізму розрахунку коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з метою збереження виробничого потенціалу вітчизняних підприємств

Верховна Рада України постановляє:

І. Пункт 289.2 статті 289 Податкового кодексу України (Відомості Верховної Ради України, 2011, № 13-14, № 15-16, № 17, ст.112) викласти в такій редакції:

«289.2. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:

Кi = І:100,


де І - індекс споживчих цін, що є основою для розрахунку показників затвердженого
закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 110 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 110 відсотків.

Зміна коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель протягом базового податкового (звітного) року не допускається.

Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.».


ІІ. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності з 1 січня 2017 року.
2. Кабінету Міністрів України протягом місяця з дня опублікування цього Закону привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом.

т.е. если не принимать во внимание "сдерживающий" коэффициент 110 имеем концептуально отличающиеся подходы

действующая норма
І - індекс споживчих цін за попередній рік.

методологически радикально отличается от предложенной
І - індекс споживчих цін, що є основою для розрахунку показників затвердженого закону про Державний бюджет України на відповідний рік.

действующая норма - индексация (увеличение) производится постфактум в то время, как предложення норма - префактум, т.е. применяя индексацию закона о бюджете мы "подталкиваем" денежную оценку к ОЖИДАЕМОЙ (ПРОГНОЗИРУЕМОЙ) величине индекса цен :oops: т.е. если хотите - "обеспечим" реализацию прогноза

при этом необходимо вернуться к ретроспективе индексаций, которые были связанны с тем, что нормативные индексации имели "ограничения", которые за некоторое количество лет имели существенные отличия по сравнению с фактическими изменениями кумулятивного индекса

какова же мотивация подготовки предложенного проекта :ga-ze-ta;
Пояснительная записка писал(а):
до проекту Закону України
«Про внесення змін до статті 289 Податкового кодексу України щодо удосконалення механізму розрахунку коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель з метою збереження виробничого потенціалу вітчизняних підприємств»


1. Обґрунтування необхідності прийняття акту
Відповідно до статті 289 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земель використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за землі державної та комунальної власності. Крім того, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, щороку визначає величину коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель, населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, виходячи з індексу споживчих цін минулого року.

Також нормативна грошова оцінка одного гектара сільськогосподарських угідь з урахуванням коефіцієнта індексації є базою оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи.
Вказаний коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.

Так, за період з 1996 по 2014 рік індексація нормативної грошової оцінки земель проводилась 11 разів. Кумулятивне значення коефіцієнта індексації оцінки, який розраховувався за індексами інфляції, становило 3,997. Іншими словами за вказаний час вищевказані податки зросли в 4 рази лише за рахунок індексації бази для їх обрахунку.

Окрім того, відповідно до Закону України «Про оцінку земель» нормативна грошова оцінка земельних ділянок повинна переглядатись не рідше ніж один раз на 5-7 років. З часу затвердження Кабінетом Міністрів України відповідної Методики оцінки земель (1995 рік) нормативну грошову оцінку по землях сільськогосподарського призначення населених пунктів в більшості здійснено двічі, по окремих містах – тричі.

За даними Держгеокадастру України, станом на 01.01.2016 р., лише 10,7% населених пунктів охоплено нормативно-грошовою оцінкою земель 2014-2015 років. Переважна більшість, близько 52% населених пунктів, охоплені нормативної грошовою оцінкою земель 2011-2012 років.

Для прикладу, нормативна грошова оцінка земель Києва проведена у 1997 році, уточнена у 2000 році, та переглянута у 2007 та 2014 роках. За показником капіталізованого рентного доходу вона зросла з 131,88 грн (1997 рік) до 686,46 грн (2014 рік), або у 5,2 рази.

Одночасно з цим, за даними Держкомстату України індекс споживчих цін за 2015 рік склав 143%. Також відповідно до прогнозів Міністерства економічного розвитку і торгівлі України в 2016 році індекс споживчих цін складе 114%.

Це означає, що коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель в 2016 році складе 1,43, а в 2017 році 1,14. Лише за ці 2 роки кумулятивний коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель становитиме 1,60, тобто майже половину від кумулятивного показника за 9 років (з 1996 по
2014 рр.).

Таким чином існуючий механізм індексації нормативної грошової оцінки земель не сприяє фінансовій стабільності вітчизняних підприємств, а навпаки базуючись на факторах, на які не впливають самі суб’єкти господарювання, штучно збільшує податковий тиск на останніх. Чим гірше макроекономічне становище, тим більше автоматично зростає податковий тиск на підприємства-землекористувачів. Такий стан справ посилить негативні тенденції в економіці, й зокрема в промисловості, яка в 2015 році скоротилась на 13,4%. При цьому, в 2015 році експорт машинобудування впав на 32,7%, а збитки промислових підприємств склали майже 181 млрд грн.

Подальше необгрунтоване посилення фіскального тиску на реальний сектор економіки може призвести до банкрутства існуючих промислових підприємств, масового звільнення працівників та, відповідно, значних втрат бюджетів всіх рівнів.


2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття законопроекту є збереження існуючого виробничого потенціалу країни шляхом удосконалення механізму розрахунку коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель.

3. Загальна характеристика та головні положення
Законопроектом пропонується удосконалити механізм розрахунку коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель.

Зокрема, для обрахунку коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель пропонується застосовувати не фактичний індекс споживчих цін за попередній рік, а плановий, який є основою для розрахунку показників Державного бюджету України на поточний рік.

Крім того, пропонується встановити верхню межу коефіцієнта річної індексації нормативної грошової оцінки земель на рівні 1,1.

Іншими словами, через запровадження відповідного законодавчого запобіжника земельний податок, орендна плата за землі державної та комунальної власності та єдиний податок для платників 4 групи в межах року не зможуть зрости більш ніж на 10% внаслідок індексації нормативної грошової оцінки землі.


4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання
Основними нормативно-правовими актами у даній сфері є Податковий кодекс України та Закон України «Про оцінку земель».

Прийняття даного законопроекту не потребує внесення змін до інших законодавчих актів.


5. Фінансово-економічне обґрунтування
На момент внесення реалізація проекту Закону не потребує додаткових витрат з Державного бюджету.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття акту
Прийняття даного законопроекту зменшить фіскальне навантаження на промислових виробників та інших підприємців, дозволить скоротити невиробничі витрати суб’єктів господарювання, стримати зростання собівартості продукції та надання послуг, що сприятиме збереженню робочих місць, виробничого потенціалу та конкурентоздатності вітчизняних підприємств.

любопытным представляется то обстоятельство, что авторы проекта в пояснительной записке указывают, в формуле нормативной денежной оценки:
Порядку нормативної грошової оцінки ... 22.08.2013 №508 писал(а):
Цн = Пд × Рд × Ск × Км × Кв × Кмц × Кі,

где:
Пд - площа земельної ділянки, що приймається за даними Державного земельного кадастру або документації із землеустрою, кв. м;

Рд - рентний дохід на один кв. м площі для відповідної категорії земель, що визначається за нормативами рентного доходу для відповідної категорії земель згідно з додатком 1 до цього Порядку, гривень на рік;

Ск - строк капіталізації, що визначається згідно з пунктом 2.2 цього розділу, років;

Км - коефіцієнт, який враховує місце розташування земель, що визначається згідно з пунктом 2.3 цього розділу;

Кв - коефіцієнт, який враховує вид використання земельної ділянки, що визначається згідно з пунктом 2.7 цього розділу;

Кмц - коефіцієнт, який враховує належність земельної ділянки до земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного призначення, що визначається згідно з пунктом 2.12 цього розділу;

Кі - коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель, що визначається згідно із статтею 289 розділу XIII Податкового кодексу України.

множитель Рд увеличился в 5,2 раза, а множитель Кі - 3,997 раза

при этом, если Порядок нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (в редакции приказа від 27 січня 2006 року N 19/16/22/11/17/12, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 5 квітня 2006 р. за N 389/12263) имел абсолютно прозрачную процедуру вычисления :ga-ze-ta;

2.3. Рентний дохід земельної ділянки без земельних поліпшень (Рпнп) визначається відповідно до табл. 1.2 (додаток 1).
Рентний дохід, який створюється за рахунок облаштування земельної ділянки (Рпнп), визначається за формулою
Рпнп = (ТП - З - З х Кнр) х Взп : Воф,

де ТП - нормативний обсяг товарної продукції підприємства, яке є власником або користувачем оцінюваної земельної ділянки (у грн./м2);
З - виробничі затрати, грн./м2;
Кнр - коефіцієнт норми рентабельності;
Взп - відновлювальна вартість будівель і споруд, розташованих у межах земельної ділянки та інженерно-транспортної інфраструктури, яка розташована за межами земельної ділянки і перебуває на балансі даного підприємства;
Воф - відновлювальна вартість основних фондів підприємства.
У разі, якщо рентний дохід, який створюється за рахунок облаштування земельної ділянки (Рпнп), набуває від'ємних значень, то його слід приймати рівним одиниці.
Рентний дохід, який неможливо встановити на відокремлених земельних ділянках окремих підприємств (ділянки дочірніх підприємств без створення юридичної особи або у випадках, коли за оцінюваною земельною ділянкою не ведеться самостійна звітність, а також у випадках існування підприємства менше одного повного календарного року), визначається відповідно до табл. 1.2 (додаток 1).
2.4. Нормативний обсяг валової продукції (далі - ТП) розраховується як добуток виробничих затрат (З) та коефіцієнта нормативної рентабельності 1,15. Значення виробничих затрат приймається за даними фінансового звіту підприємства за той рік, який передував рокові оцінки.
2.5. Значення коефіцієнта норми рентабельності (Кнр), який визначає обсяги витрат на розширене відтворення виробництва, приймається на рівні 0,12.


то Порядок нормативної грошової оцінки земель несільськогосподарського призначення (в редакции 22.08.2013 № 508, Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 12 вересня 2013 р. за № 1573/24105) "сводит" определение РЕНТНОГО ДОХОДА к таблице
Изображение

при этом по факту жизни применение Порядка 508 после применения Порядка 19/16/22/11/17/12 приводит к увеличению нормативной оценки, которая при прочих сохранившихся параметрах формулы приводит к практически 10-кратному увеличению для периодов оценки 2007 и 2015 годов, что точно не отвечает коэффициенту индексации за эти годы

вот и спрашивается в задаче
нужно ли изменять ст.289 или же упорядочить методологию определения рентного дохода в существующих Порядках
:pro_tiv:


С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2940
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 607 раз.
Поблагодарили: 1288 раз.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, alex88, Gb, hela, Kamillfo, lutishka, minibuh, Ya