Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Вступили в силу изменения в Закон об АО

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST Ol_ua » 02 мар 2011, 13:46

Сегодня опубликован Закон "Про внесення змін до Закону України "Про акціонерні товариства" щодо вдосконалення механізму діяльності акціонерних товариств".
При первом знакомстве с его текстом, привлекли внимание такие его полоежния:

1. Контрольным пакетом акций теперь будет считаться пакет, составляющий более 50 % простых акций общества (т.е. простого наличия 50 процентов для этого недостаточно).

2. Уставом должен быть предусмотрен способ информирования акционеров в тех случаях, когда общество должно его осуществить.

3. У акционерных обществ не будет больше преимущественного права на приобретение своих акций, когда они предлагаются к продаже третьим лицам (норма начнет действовать с 01.01.2012 года). Только акционеры могут пользоваться таким преимущественным правом.

Переважне право акціонерного товариства на придбання акцій власної емісії, що пропонуються їх власником до відчуження третім особам, не допускається


4. Введен ряд норм о специфике АО с одним акционером:

Рішення про залучення суб'єкта оціночної діяльності - суб'єкта господарювання приймається наглядовою радою товариства (у процесі створення товариства - зборами засновників або засновником особисто у разі створення акціонерного товариства однією особою)


У разі заснування акціонерного товариства однією особою рішення, які повинні прийматися зборами засновників, приймаються цією особою одноосібно і оформляються рішенням про намір заснувати товариство. Якщо єдиним засновником товариства є фізична особа, її підпис на рішенні про намір заснувати товариство підлягає нотаріальному засвідченню


5. Изменены некоторые требования к содержанию устава АО. Но, по идее, они должны действовать только по отношению к тем АО, которые будут созданы после 02.03.2011 г. Уже действующие АО вносить изменения в свои уставы в связи с принятием данного закона не должны.

6. Изменения по резервному капиталу
Стаття 19. Резервний капітал


1. Резервний капітал формується у розмірі не менше ніж 15 відсотків статутного капіталу товариства (раньше в уставе мог быть предусмотрен и меньший размер) шляхом щорічних відрахувань від чистого прибутку товариства або за рахунок нерозподіленого прибутку. До досягнення встановленого статутом розміру резервного капіталу розмір щорічних відрахувань не може бути меншим ніж 5 відсотків суми чистого прибутку товариства за рік.

2. Резервний капітал створюється для покриття збитків товариства, а також для виплати дивідендів за привілейованими акціями. Законами можуть бути додатково передбачені також інші напрями використання резервного капіталу.

Прежняя формулировка
"Резервний капітал створюється для покриття збитків товариства, а також для збільшення статутного капіталу, виплати дивідендів за привілейованими акціями, погашення заборгованості у разі ліквідації товариства тощо".
Т.е. не так строго было. "Тощо" в принципе позволяло обществу самому решить, на что оно хочет потратить резервный капитал


3. Акціонерне товариство, яке здійснює розміщення тільки простих акцій, має право формувати резервний капітал у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті.

4. Акціонерне товариство, яке здійснює розміщення простих та привілейованих акцій, зобов'язане формувати резервний капітал у порядку, передбаченому частиною першою цієї статті


Раньше вопрос создания резервного капитала был отнесен на усмотрение АО. Теперь АО с простыми и привилегированными акциями обязано иметь резервный капитал

7. Выплата дивидендов
Статья 30
2. Виплата дивідендів за простими акціями здійснюється з чистого прибутку звітного року та/або нерозподіленого прибутку на підставі рішення загальних зборів акціонерного товариства у строк, що не перевищує шість місяців з дня прийняття загальними зборами рішення про виплату дивідендів, відповідно до закону.

Виплата дивідендів за привілейованими акціями здійснюється з чистого прибутку звітного року та/або нерозподіленого прибутку відповідно до статуту акціонерного товариства у строк, що не перевищує шість місяців після закінчення звітного року.

У разі відсутності або недостатності чистого прибутку звітного року та/або нерозподіленого прибутку минулих років виплата дивідендів за привілейованими акціями здійснюється за рахунок резервного капіталу товариства або спеціального фонду для виплати дивідендів за привілейованими акціями.


На самом деле, эти нормы уже есть в Законе - они внесены были Законом от 23.12.2010 г. и сегодняшним Законом просто продублированы (просто Закон очень задержался, когда писали проект, таких норм, конечно, в Законе еще не было).
В любом случае нормы требуют внимания: теперь получается, что срок выплаты дивидендов по простым акциям привязан не к окончанию отчетного года, а к дате принятия решения общим собранием о выплате дивидендов. Раньше было шесть месяцев с момента окончания отчетного года (это правило оставили только для дивидендов по привилегированным акциям), теперь шесть месяцев со дня принятия решения о выплате дивидендов.

Новое правило по выплате дивидендов
Перелік осіб, які мають право на отримання дивідендів за привілейованими акціями, має бути складений протягом одного місяця після закінчення звітного року.


Сохранили правило
У разі відчуження акціонером належних йому акцій після дати складення переліку осіб, які мають право на отримання дивідендів, але раніше дати виплати дивідендів, право на отримання дивідендів залишається в особи, зазначеної у такому переліку


Это часть первая обзора. Продолжение следует :)

За это сообщение автора Ol_ua поблагодарил:
Анна Сергеевна
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vins » 07 июн 2011, 07:28

Закон Украины «Об акционерных обществах» от 17.09.2008 г. № 514-VI в свое время обязал все акционерные общества, созданные до его вступления в силу, до 30.04.2011 г. привести свою деятельность в соответствие с требованиями нового законодательства, в частности изменить название с открытых и закрытых АО на публичные и частные.

Приведенням діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із цим Законом є здійснення таких дій:
1) внесення змін до статуту товариства, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого або закритого акціонерного товариства на публічне акціонерне товариство чи з відкритого або закритого акціонерного товариства на приватне акціонерне товариство за умови, що кількість акціонерів на дату внесення таких змін не перевищує 100 осіб, а також виконання всіх інших вимог цього Закону у статуті товариства;
2) приведення внутрішніх положень товариства у відповідність із вимогами цього Закону.
Датою приведення діяльності акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у відповідність із вимогами цього Закону є дата державної реєстрації змін до статуту, які в тому числі передбачають зміну найменування акціонерного товариства з відкритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство або закритого акціонерного товариства на публічне або приватне акціонерне товариство.
Часткове виконання вимог абзацу першого цього пункту не є виконанням вимог цього Закону.
Приведення діяльності у відповідність із нормами цього Закону, статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, у тому числі зміна найменування акціонерних товариств з відкритого або закритого на публічне або приватне, не є перетворенням та не потребує застосування процедури припинення.


Теперь - какими могут быть последствия для тех АО, которые указанные действия не совершили
Протокол засідання Комісії
від 31 травня 2011 р. N 25 

Додаток 
Уповноваженим особам центрального апарату та територіальних органів Комісії 

Щодо дій уповноважених осіб Комісії у разі виявлення порушень вимог п. 5 розділу XVII Закону України "Про акціонерні товариства"

Згідно з п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Відповідно до частини 1 розділу XVII Закону України "Про акціонерні товариства" цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини другої статті 20, яке набирає чинності через тридцять місяців з дня опублікування цього Закону.

Закон України "Про акціонерні товариства" був опублікований в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр" N 202 від 29.10.2008 р.

Таким чином, враховуючи вимоги законодавства, до 30 квітня 2011 року акціонерні товариства повинні були привести свої статути та внутрішні положення товариств у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства".

Відповідно до пункту 2 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 N 2272 (далі - Правила), розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери може бути винесено незалежно від порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Враховуючи вищевикладене, з метою однакової практики правозастосування у центральному апараті Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та у її територіальних органах, у випадку виявлення порушень вимог п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства", а саме, не приведення до 30.04.2011 року статутів та внутрішніх положень акціонерних товариств у відповідність із нормами Закону України "Про акціонерні товариства", уповноважена особа Комісії повинна винести розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери.

При цьому термін для усунення порушення повинен становити 6 місяців.

У випадку невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери уповноважена особа порушує справу про правопорушення на ринку цінних паперів та застосовує фінансову санкцію у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбачену пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та виносить нове розпорядження.

При цьому при повторному винесенні розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери термін для усунення порушення повинен становити 3 місяці.

У разі невиконання повторного розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери уповноважена особа порушує справу про правопорушення на ринку цінних паперів, застосовує відповідну санкцію, передбачену пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Уповноважена особа територіального управління Комісії направляє відповідні матеріали стосовно неусунення емітентом порушень вимог п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" разом з проектом рішення про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів певного емітента на строк до усунення порушення до департаменту корпоративних відносин центрального апарату Комісії, а у разі, якщо порушення вчинено інститутом спільного інвестування - до управління спільного інвестування центрального апарату Комісії.

Департамент корпоративних відносин (управління спільного інвестування) центрального апарату Комісії забезпечує винесення проекту рішення про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів певного емітента на строк до усунення порушення на засідання Комісії.

Уповноважена особа центрального апарату Комісії, яка порушила справу за фактом повторного невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери, здійснює підготовку відповідних матеріалів стосовно неусунення емітентом порушень вимог п. 5 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" та забезпечує винесення проекту рішення про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів певного емітента на строк до усунення порушення на засідання Комісії.

Пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Голова Комісії 
Д. Тевелєв 


До 30.04.2011 г. (изначально это было 30.10.2010 г., но потом сроки на полгода перенесли) АО также должны были перевести свои акции в бездокументарную форму. Что может грозить тем, кто этого не сделал

Протокол засідання Комісії
від 25 травня 2011 р. N 22 

Додаток 
Начальникам територіальних управлінь Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку 

Щодо дій уповноважених осіб Комісії у разі виявлення порушень вимог частини 2 статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства"

Частиною 2 ст. 20 Закону України "Про акціонерні товариства" визначено, що усі акції товариства є іменними. Акції товариств існують виключно в бездокументарній формі.

Відповідно до частини 1 розділу XVII Закону України "Про акціонерні товариства" цей Закон набирає чинності через шість місяців з дня його опублікування, крім другого речення частини другої статті 20, яке набирає чинності через тридцять місяців з дня опублікування цього Закону.

Закон України "Про акціонерні товариства" був опублікований в офіційному друкованому виданні - газеті "Урядовий кур'єр", N 202 від 29.10.2008 р.

Згідно з п. 5 розділу XVII Закону України "Про акціонерні товариства" статути та внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність із нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом.

Таким чином, враховуючи вимоги законодавства, до 30 квітня 2011 року акції, які випущені у документарній формі, повинні бути переведені у бездокументарну форму існування.

Відповідно до пункту 2 розділу XIV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 11.12.2007 N 2272 (далі - Правила), розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери може бути винесено незалежно від порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Враховуючи вищевикладене, з метою однакової практики правозастосування у центральному апараті Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку та у її територіальних органах, у випадку виявлення порушень вимог частини 2 статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства", а саме, нездійснення емітентами переведення випуску акцій документарної форми існування у бездокументарну до 30 квітня 2011 року, уповноважена особа Комісії повинна винести розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери. При цьому термін для усунення порушення повинен становити 6 місяців.

У випадку невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери уповноважена особа порушує справу про правопорушення на ринку цінних паперів та застосовує фінансову санкцію у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, передбачену пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", та виносить нове розпорядження.

При цьому при повторному винесенні розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери термін для усунення порушення повинен становити 3 місяці.

У разі невиконання повторного розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери уповноважена особа порушує справу про правопорушення на ринку цінних паперів, застосовує відповідну санкцію, передбачену пунктом 8 ч. 1 ст. 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", та направляє відповідні матеріали стосовно не усунення емітентом порушень вимог частини 2 статті 20 Закону України "Про акціонерні товариства" разом з проектом рішення про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів певного емітента на строк до усунення порушення до департаменту корпоративних відносин центрального апарату Комісії, а у разі, якщо порушення вчинено інститутом спільного інвестування до управління спільного інвестування центрального апарату Комісії.

Департамент корпоративних відносин (управління спільного інвестування) центрального апарату Комісії забезпечує винесення проекту рішення про зупинення внесення змін до системи реєстру власників іменних цінних паперів певного емітента на строк до усунення порушення на засідання Комісії.

Пунктом 8 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Комісія застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

 

Голова Комісії 
Д. Тевелєв 
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 06 сен 2011, 07:53

ГКП напоминает, что до 30.04.2011 г. все АО должны были привести свою деятельность в соответствие с Законом об АО (в частности открытые и закрытые АО должны были к этому времени стать публичными и частными). В связи с приведением в соответствие и изменением наименования возникает необходимость замены разрешительных документов. О том, в каком порядке осуществляется замена разрешительных документов, и о том, что эта процедура для АО является бесплатной, - в письме ГКП.

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ЛИСТ
від 30.08.2011 р. N 6930


30.04.2009 року набрав чинності Закон України "Про акціонерні товариства".

Пунктом 4 статті 3 зазначеного Закону встановлено, що повне найменування акціонерного товариства українською мовою повинно містити назву його типу (публічне чи приватне) і організаційно-правової форми (акціонерне товариство).

Абзацом першим пункту п'ятого розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" передбачено, що статути та інші внутрішні положення акціонерних товариств, створених до набрання чинності цим Законом, підлягають приведенню у відповідність з нормами цього Закону не пізніше ніж протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом (тобто в термін до 30.04.2011 року).

Згідно з частиною восьмою статті 41 Закону України "Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності" однією з підстав для переоформлення документа дозвільного характеру є зміна найменування суб'єкта господарювання - юридичної особи або прізвища, імені, по батькові фізичної особи - підприємця.

У разі виникнення підстав для переоформлення документа дозвільного характеру суб'єкт господарювання зобов'язаний протягом п'яти робочих днів з дня настання таких підстав подати дозвільному органу або державному адміністратору заяву про переоформлення документа дозвільного характеру разом з документом дозвільного характеру, що підлягає переоформленню, і відповідний документ, що підтверджує зазначені зміни (виписка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців).

Дозвільний орган протягом двох робочих днів з дня одержання заяви про переоформлення документа дозвільного характеру та документів, що додаються до неї, зобов'язаний видати переоформлений на новому бланку документ дозвільного характеру з урахуванням змін, зазначених у заяві про переоформлення документа дозвільного характеру.

Одночасно з переоформленим на новому бланку документом дозвільного характеру дозвільний орган на вимогу суб'єкта господарювання видає останньому безоплатно засвідчену ним копію такого документа дозвільного характеру.

У разі переоформлення документа дозвільного характеру дозвільний орган не пізніше наступного робочого дня з дня переоформлення документа дозвільного характеру приймає рішення про визнання недійсним документа дозвільного характеру, що був переоформлений, з внесенням відповідних змін до реєстру документів дозвільного характеру.

Строк дії переоформленого документа дозвільного характеру не може перевищувати строк дії, зазначений у документі дозвільного характеру, що переоформлявся.

Не переоформлений в установлений строк документ дозвільного характеру є недійсним.

Згідно із статтею 16 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" однією з підстав для переоформлення ліцензії є зміна найменування юридичної особи (якщо зміна найменування не пов'язана з реорганізацією юридичної особи) або прізвища, ім'я, по батькові фізичної особи - підприємця.

У разі виникнення підстав для переоформлення ліцензії ліцензіат зобов'язаний протягом десяти робочих днів подати органу ліцензування заяву про переоформлення ліцензії разом з ліцензією, що підлягає переоформленню, та відповідними документами або їх нотаріально засвідченими копіями, які підтверджують зазначені зміни.

Орган ліцензування протягом трьох робочих днів з дати надходження заяви про переоформлення ліцензії та документів, що додаються до неї, зобов'язаний видати переоформлену на новому бланку ліцензію з урахуванням змін, зазначених у заяві про переоформлення ліцензії.

У разі переоформлення ліцензії орган ліцензування приймає рішення про визнання недійсною ліцензії, що була переоформлена, з внесенням відповідних змін до ліцензійного реєстру не пізніше наступного робочого дня.

Строк дії переоформленої ліцензії не може перевищувати строку дії, зазначеного в ліцензії, що переоформлялася у разі його встановлення Кабінетом Міністрів України.

Ліцензіат, який подав заяву та відповідні документи про переоформлення ліцензії, може провадити свою діяльність на підставі довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження певного виду господарської діяльності, яка видається органом ліцензування у разі подання заяви про переоформлення ліцензії.

Не переоформлена в установлений строк ліцензія є недійсною.

Відповідно до пункту 7 розділу XVII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про акціонерні товариства" заміна (переоформлення) ліцензій, дозволів, свідоцтв, інших документів дозвільного характеру, а також документів, що підтверджують права акціонерного товариства на майно, у зв'язку з приведенням діяльності такого товариства у відповідність із вимогами цього Закону, здійснюється безоплатно.


 

Заступник Голови
С. І. Свищева
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Агафья, Gb, Ya