Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

1-аудит :)

новости законодательства для бухгалтера и предпринимателя, события, акции

Модераторы: Чихуа, vins

Правила форума
Раздел: НОВОСТИ
1. Размещая новости, желательно (но не обязательно) снабжать их собственными комментариями.
2. Новости должны корреспондировать с тематикой форума.

UNREAD_POST Apolinaria » 02 сен 2011, 09:00

Налоговые консультанты- уже было...

Теперь очередная "светлая" мысль о новом порядке/реестре налоговых аудиторов..

Вообще смысл работы Аудиторской палаты Украины??
Почему они не отстаивают интересы аудиторов? Почему позволяют подреестры?
Вначале были финпослуги... и понеслось....
Какой рейтинг доверия к Реестру АФ, если они постоянно должны доказывать свою компетентность для включения во вновь придуманные Реестры?*?

Какой смысл в Реестре аудиторов который ведет АПУ???


Достали............
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST Печкин » 02 сен 2011, 09:20

Обреестрят совсем аудиторов

А ведь, действительно, бывает лучше ужасное настоящее, чем такое светлое будущее
живу на Бухфоруме

За это сообщение автора Печкин поблагодарил:
Аll
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 06 сен 2011, 14:40

Шановні колеги!

Повідомляємо вас про те, що 31 серпня 2011 року, між Аудиторською палатою України та Державною податковою службою України підписано Генеральну угоду про співробітництво та взаємодію у процесі проведення аудиторськими фірмами аудиту податкової звітності платників податків.

Зазначена Угода визначає організаційні аспекти діяльності АПУ та ДПСУ з метою здійснення українськими аудиторськими фірмами аудиту податкової звітності платників податків з подальшим визнанням податковою службою цього аудиту, як підставу для зменшення податкового контролю за фінансовою діяльністю вказаних платників податків.

Угодою визначено принципи, напрямок співробітництва, заходи по реалізації та виконання поставленої мети.

http://www.apu.com.ua/files/temp/editor ... %D0%B0.pdf


Особого внимания заслуживает п.6...
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 05 ноя 2011, 23:57

Минфин утвердил стандарты внутреннего аудита. Заработают 01.01.12 г.

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ Наказ від 04.10.2011 N 1247. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
20 жовтня 2011 р. за N 1219/19957.
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 15 ноя 2011, 11:28

Повідомляємо Вас про те, що 10 листопада 2011 року Окружним Адміністративним судом м. Києва, було оголошено резулятивну частину по справі за адміністративним позовом Всеукраїнської професійної громадської організації "Спілка аудиторів України" до Аудиторської палати України про визнання протиправним і скасування рішення Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 "Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів".

Рішенням Окружного Адміністративного суду м. Києва Всеукраїнській професійній громадській організації "Спілка аудиторів України" у задоволенні адміністративного позову до Аудиторської палати України відмовлено повністю.

Таким чином, Окружним Адміністративним судом м. Києва було визнано правомірність рішення АПУ від 26.05.2011 № 231/9 "Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів" та таким, що відповідає законодавству України.

Додатково інформуємо Вас, що рішення Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 "Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів", яким затверджено зміни до Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, затвердженого рішенням АПУ від 26.04.2007 №176/7 шляхом викладення його в новій редакції, набирає чинності з 1 січня 2012 року...

:(
увидеть бы мотивувальну частину..
на основании чего отказано
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST vins » 27 янв 2012, 08:59

Информация для аудиторов
АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ
від 04.01.2012 р.

Щодо звітності за 2011 рік


На виконання Закону України "Про аудиторську діяльність" Аудиторська палата України (далі - АПУ) щорічно отримує від аудиторських фірм та аудиторів звіти про виконані ними роботи, здійснює їх аналіз та подає до Кабінету Міністрів України узагальнену інформацію про стан аудиторської діяльності в Україні.

На виконання вимог Закону України "Про аудиторську діяльність" та з урахуванням норм та пріоритетних напрямків Концепції розвитку електронного урядування в Україні, АПУ з 2011 року запроваджено формування електронних масивів звітності, що подають суб'єкти аудиторської діяльності. Впровадження систем подання інформації в електронному форматі є передовим світовим досвідом та дозволяє зменшити витрати як на формування звітів, так і на їх отримання, обробку та використання інформації.

Інформуємо аудиторів, що Секретаріат АПУ приймає звітність в паперовій та/або електронній формі з використанням будь-якого програмного продукту за вибором суб'єктів аудиторської діяльності з дотриманням формату звітності за формою N 1-аудит (річна) "Звіт аудиторської фірми (аудитора) про надані послуги", затвердженому рішенням АПУ 04.11.2010 N 221/14.

Звертаємо увагу на те, що згідно з п. 3.1 Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, затвердженого рішенням АПУ від 26.04.2007 N 176/7 (зі змінами), підставою для прийняття АПУ рішення про виключення аудиторської фірми або аудитора з Реєстру є, зокрема, неподання аудиторською фірмою (аудитором) в установлений АПУ термін звіту про надані послуги за минулий рік (форма N 1-аудит) або зазначення у звіті недостовірної інформації.

Звіти приймаються

за електронною адресою: zvit1@apu.com.ua

за поштовою адресою: Аудиторська палата України

вул. Підгірна 1, кім. 14, м. Київ, 04107

Контактні телефони: 044-486-28-37, 044-483-82-70.

З питань впровадження програми підготовки звітності або розширення її можливостей звертайтеся безпосередньо до розробника за адресою:

проспект М. Бажана, буд. 26, офіс 95, м. Київ, 02140

тел.: (044) 565-99-95

факс: (044) 565-91-42

e-mail: zvit@sma.ua

веб-сайт: www.sma.ua.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Apolinaria
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 27 янв 2012, 09:02

Apolinaria писал(а):Повідомляємо Вас про те, що 10 листопада 2011 року Окружним Адміністративним судом м. Києва, було оголошено резулятивну частину по справі за адміністративним позовом Всеукраїнської професійної громадської організації "Спілка аудиторів України" до Аудиторської палати України про визнання протиправним і скасування рішення Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 "Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів".

:(
увидеть бы мотивувальну частину..
на основании чего отказано


Не знаю, не угас ли еще интерес :), но вот выкладываю упомянутое решение.
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА
П О С Т А Н О В А
10 листопада 2011 року 12:38 № 2а-11000/11/2670



До Окружного адміністративного суду м. Києва звернулась Всеукраїнська професійна громадська організація «Спілка аудиторів України»(далі –позивач) з позовом до Аудиторської палати України (далі –відповідач) про визнання протиправним і скасування рішення Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 «Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів»

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що оскаржуване рішення Аудиторської палати України є протиправним та порушує професійні права аудиторів, встановлює неправомірні та протизаконні обмеження в здійсненні аудиторської діяльності, порушує Конституцію України (ст. 42), Господарський кодекс України, та цілу низку Законів України: «Про аудиторську діяльність», «Про страхування», «Про засади державної регуляторної політики».

Представники позивача у судовому засіданні 10.11.2011р. позов підтримли та просили суд задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Представник відповідача позову не визнав, просив суд у задоволенні позову відмовити. Відповідач у письмових запереченнях проти позову зазначив, що оспорюване рішення Аудиторської палати України (далі –АПУ) прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом «Про аудиторську діяльність». Вказали на те, що жодна норма нової редакції Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів не встановлює обмеження права аудиторських фірм та аудиторів на проведення обов’язкового аудиту та на те, що відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»АПУ не є регуляторним органом, а тому нормативні документи АПУ не є регуляторними актами. Відповідач просив у задоволенні позивних вимог відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін, розглянувши подані сторонами докази, всебічно і повно з’ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 365 ГК України Аудиторська палата України - самоврядний орган, що здійснює сертифікацію суб'єктів, які мають намір займатися аудиторською діяльністю, затверджує програми підготовки аудиторів, норми і стандарти аудиту, веде облік аудиторських організацій та аудиторів. Правовий статус та порядок діяльності Аудиторської палати України визначаються Законом України «Про аудиторську діяльність»та іншими прийнятими відповідно до нього нормативно-правовими актами.

Таким чином, Закон України «Про аудиторську діяльність»22.04.1993 № 3125-XII є спеціальним нормативним актом, який визначає правовий статус та порядок діяльності Аудиторської палати України.

Відповідно до статті 12 Закону «Про аудиторську діяльність» повноваження АПУ визначаються цим Законом та Статутом Аудиторської палати України. Аудиторська палата України: здійснює сертифікацію осіб, які мають намір займатися аудиторською діяльністю; затверджує стандарти аудиту; затверджує програми підготовки аудиторів та за погодженням з Національним банком України програми підготовки аудиторів, які здійснюватимуть аудит банків; веде Реєстр; здійснює контроль за дотриманням аудиторськими фірмами та аудиторами вимог цього Закону, стандартів аудиту, норм професійної етики аудиторів; здійснює заходи із забезпечення незалежності аудиторів при проведенні ними аудиторських перевірок та організації контролю за якістю аудиторських послуг; регулює взаємовідносини між аудиторами (аудиторськими фірмами) в процесі здійснення аудиторської діяльності та у разі необхідності застосовує до них стягнення; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та Статутом Аудиторської палати України.

Статутом Аудиторської палати України, прийнятим АПУ 28 жовтня 1993 р. (протокол №4) зі змінами, затверджені рішенням АПУ 21.06.2007 № 180, погодженими наказом Міністерства юстиції України від 20.07.2007 №529/5, передбачено, що Аудиторська палата України веде Реєстр аудиторських фірм та аудиторів, визначає порядок його ведення та забезпечення (підпункт 2.3.20). Згідно підпункту 2.3.11 пункту 2.3. Статуту АПУ для виконання статутних завдань АПУ розробляє та затверджує локальні нормативні акти АПУ.

Відповідно до статті 11 Закону «Про аудиторську діяльність»Аудиторською палатою України визначається та забезпечується Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів.

Рішенням Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 «Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів»було затверджено зміни до Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, затвердженого рішенням АПУ від 26.04.2007 № 176/7 (зі змінами та доповненнями) шляхом викладення його в новій редакції.

Судом встановлено, що рішення Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 «Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів»прийнято з дотриманням процедури, встановленої Законом України «Про аудиторську діяльність» та Регламентом Аудиторської палати України, затвердженим рішенням АПУ від 24.04.2008 № 189/4 зі змінами, внесеними відповідно до рішення АПУ 27.01.2011 № 227/5.

Так, відповідачем надано до суду повідомлення від 19.05.2011, яким членам АПУ направлено проект порядку денного засідання АПУ, на якому Аудиторською палатою України було прийнято оскаржуване позивачем рішення від 26.05.2011 № 231/9, матеріали до питань проекту порядку денного, а також юридичні висновки до проектів документів, підготовлених на розгляд АПУ.

Крім того, відповідно до ст. 14 Закону України «Про аудиторську діяльність»рішення Аудиторської палати України приймаються на її засіданні простою більшістю голосів за наявністю більш як половини її членів. Судом встановлено, що відповідно до протоколу засідання АПУ № 231 від 26.05.2011 р., присутніми на засіданні було 14 членів АПУ, з яких за прийняте рішення проголосувало 10 осіб.

Крім того, Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, в редакції, затвердженій рішенням Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 не є регуляторним актом, оскільки відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.04.2003 № 1160-IV регуляторний акт –це нормативно-правовий акт або інший офіційний письмовий документ, який прийнятий уповноваженим регуляторним органом. У Законі України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», яким визначено вичерпний перелік органів, які відносяться до регуляторних, Аудиторська палата України не значиться як регуляторний орган.

Наведене також підтверджується листом Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва від 13.12.2010 №15981, в якому зазначено, що здійснення регуляторної діяльності Аудиторською палатою України можливе за умови включення її до переліку регуляторних органів, що визначений у статті 1 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Нормами Закону України «Про аудиторську діяльність»та пунктом 1.4 Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, в редакції, затвердженій рішенням Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 встановлено, що «аудиторські фірми та аудитори, які зареєстровані як фізичні особи – підприємці, мають право на здійснення аудиторської діяльності лише після включення їх до Реєстру».

Частиною 1 статті 11 Закону «Про аудиторську діяльність» встановлено, що Реєстр –це база даних, що містить інформацію про аудиторські фірми та аудиторів, які займаються аудиторською діяльністю індивідуально як фізичні особи –підприємці.

Пунктом 1.2 Розділу 1 Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, в редакції, затвердженій рішенням Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 визначено, що Реєстр додатково містить Перелік аудиторських фірм, які відповідають критеріям для проведення обов'язкового аудиту. Судом встановлено, що включення/не включення аудиторської фірми до зазначеного переліку жодним чином не обмежує права аудитора/аудиторської фірми здійснювати аудиторську діяльність в тому числі обов'язковий аудит.

Суд не вбачає з боку відповідача порушень Закону України «Про страхування», оскільки нормами Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, в редакції, затвердженій рішенням Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 не встановлено обов’язкового виду страхування для аудиторських фірм.

Суд критично ставиться до твердження представників позивача стосовно порушень відповідачем Закону «Про захист економічної конкуренції», оскільки оскаржуване рішення на час розгляду справи не було визнано органами Антимонопольного комітету України неправомірним та таким, яке може мати негативний вплив на конкуренцію та в матеріалах справи такі докази відсутні.

Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів затверджено рішенням АПУ від 26.04.2007 № 176/7. Оскаржуваним рішенням від 26.05.2011 № 231/9 затверджено зміни до Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, затвердженого рішенням АПУ від 26.04.2007 № 176/7. Відповідно до п. 2.6. Порядку ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, затвердженого рішенням АПУ від 26.04.2007 № 176/7 Свідоцтво про включення до Реєстру видається терміном на п’ять років. Зазначена норма не була змінена відповідно до оскаржуваного рішення від 26.05.2011 № 231/9.

Згідно статті 11 Закону України «Про аудиторську діяльність»включеним до Реєстру аудиторським фірмам та аудиторам видається свідоцтво відповідного зразка. За включення до Реєстру справляється плата в розмірі, встановленому АПУ.

Законом «Про аудиторську діяльність» визначені джерела фінансування діяльності АПУ, а саме: плата за проведення сертифікації фізичних осіб на право зайняття аудиторською діяльністю; плата за включення до Реєстру; добровільні внески, що надходять від професійних організацій аудиторів України; інші джерела, не заборонені законодавством.

Відповідно до Статуту АПУ (пункт 9.1.) джерелами фінансування діяльності АПУ можуть бути, зокрема, плата за включення до Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, а також плата за продовження терміну дії Свідоцтва.

Таким чином, твердження позивача про протиправність дій АПУ в частині обмеження терміну дії свідоцтва та встановлення плати за продовження терміну чинності Свідоцтва, а також стягнення плати за видачу нового Свідоцтва (у разі його пошкодження) та дубліката Свідоцтва є необґрунтованими.

Судом також враховано, що рішенням Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 «Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів», яким затверджено в новій редакції Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, затвердженого рішенням АПУ від 26.04.2007 № 176/7, не встановлено нових норм, які мали обов’язковий характер для аудиторських фірм та аудиторів.

Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

У відповідності до ч.1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому суд бере до уваги положення ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, згідно з якими в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Враховуючи все вище викладене, суд дійшов висновку про правомірність рішення Аудиторської палати України від 26.05.2011 № 231/9 «Про Порядок ведення Реєстру аудиторських фірм та аудиторів» з огляду на відсутність порушень закону в діях відповідача при прийнятті даного рішення. Обставини, викладені в оскаржуваному рішенні у суді підтверджені, а отже рішення обґрунтоване, мотивоване, прийнято на підставі закону, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений законом.

Керуючись статтями 11, 14, 70-72, 86, 159-163, 254 КАС України, Окружний адміністративний суд м. Києва, -

ПОСТАНОВИВ :

У задоволенні адміністративного позову Всеукраїнської професійної громадської організації ,,Спілка аудиторів України,, до Аудиторської палати України, - відмовити.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Apolinaria
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Печкин » 02 окт 2012, 11:20

Apolinaria писал(а):согласна практически во всем.

В отношении 6000грн считаю цена оправдана.
1- Платим непосредственно в АПУ :) а не за информационные услуги в фирмы подобные "Статус", "Статус информ", "АФР" и т.д. :)
2- Осуществлять проверки контроля качества нужно, а на это необходимо финансирование.
3- не будет демпига и цен за висновок в 2000грн.


Да, демпинг - это одна их причин при формировании цены

Підсумки наукової діскусії («Аудит: державне регулювання чи саморегулювання»).

До участі у дискусії були запрошені доктори та кандидати економічних наук, які є сертифікованими
аудиторами, керують окремими аудиторськими фірмами та у своїй науковій діяльності спеціалізуються
на питаннях теорії та практики аудиту в Україні:доктори економічних наук, професори Бардаш С.В,
Бенько М., Бондарь М.І, Бондарь В.П., Бутинець Ф.Ф, Герасимович А.М,. Дорош Н.І., Каменьска Т.О,
Корінько М.Д, Костирко Р.О, Малюга Н.М., Мних Є.В,. Озеран В.О, Пархоменко В.М, Пантелєєв В.П,
Петрик О.А., Пилипенко І.І., Проскуріна Н.М, Редько О.Ю., Сопко В.В, Сопко Вл.В, Шевчук В.О., Шпак
В.А; кандидати економічних наук Барановська В.Г, Гайдай М., Зубілевич С.Я, Назарова К.О, Ніконович
М.О.. віце-президент ФБПАУ Олексієнко Д.В. та віце-президент ГПВАУ Павлова І.М.
Дискусія проходила як в очній так і в дистанційній формі через Інтернет.
Учасники дискусії вирішили не розглядати проект резолюції національного круглого столу, як вузьку та
конкретну тему, а виробити спільні рішенні по 20 питанням, що виносилися на обговорення.
Підсумки дискусії наступні ( в порядку обговорення питань):

В чому місія незалежного аудиту в суспільстві:
 Надання впевненості користувачам фінансової звітності (інвесторам та акціонерам
власникам)?
 Задоволення будь яких інформаційних потреб замовника аудиторських послуг незалежним від
замовника фахівцем ?
 Здійснення ( незалежно від найманого менеджменту) контролю за використанням активів,
капіталу, природних ресурсів, дотримання вимог чинного законодавства, за врахуванням
інтересів меншин та суспільства в цілому ?
 Інше…
Місія аудиту у наданні впевненості кваліфікованим користувачам фінансової звітності, перш за все
власникам.
2. Аудит слід визнати частиною національної системи контролю в Державі, чи окремим видом
контролю? Аудит є окремим видом контролю.
3. Чи слід встановити обмеження для незалежного аудиту стосовно об’єктів та предметів перевірки?
Можливо встановити перелік об’єктів обов’язкового аудиту, при цьому це прерогатива Законодавця.
4. Що (Хто) повинно бути об’єктом обов’язкового незалежного аудиту? – див. п.3.
5. Чиї інтереси повинен захищати у своїй професійній діяльності незалежний аудитор: менеджменту (
замовляє перевірку та платить за роботу);? власників (мажоритарних, міноритарних)? інвесторів?
Держави? Місцевих громад ? Суспільства, Громадянина? Аудит повинен захищати інтереси власника
та суспільства в цілому.
6. Чи потрібно уніфікувати в загально національному масштабі особу контролера, присвоївши йому назву
«Аудитор» виключивши з офіційного обігу терміни «ревізор» та «контролер»? Ні, в цьому не має потреби.
7. Чи слід диференціювати аудиторів за галузевим принципом: фінансовий аудитор ? екологічний аудитор ?
технічний аудитор ? санітарно-епідеміологічний аудитор ? соціальний аудитор? Інше… Ні. Але слід
звернутися до органів державної законодавчої та виконавчої влади, щоб ці органи офіційно надали
роз’яснення щодо терміну аудит та аудитор, які слід персоніфікувати виключно до контролю фінансової
звітності. Інших аудиторів не може бути.
8. Чи може обмежитися диференціацією на «незалежний аудитор» та «державний аудитор» ? Так, це було
б доцільним. Або аудитор державного сектору економіки та аудитор приватного сектору економіки.
9.Чи потрібно регулювати аудит як професійну діяльність
Так.
10. Регулювання аудиту, це:
 Допуск до професійної діяльності Так
 Контроль за професійною діяльністю Так
 Контроль якості професійних послуг Так
 Усунення від професійної діяльності Так
 Інше….
11. Допуск до професійної діяльності це : сертифікація та ліцензування суб’єктів аудиту? Тільки
сертифікація аудитора як фізичної особи? Тільки ліцензування аудиторської фірми? Який термін чинності
ліцензії та сертифікату ? Які умови продовження чинності?
Допуском до саме професійної діяльності слід вважати отримання ліцензії на таку діяльність. Сертифікат є
умовою для отримання ліцензії. Сертифікат видається на необмежений термін а рівень знань щорічно
підтверджується через відповідну систему актуалізації знань Ліцензія повинна видаватися на 5 років.
Вартість ліцензії повинна бути такою, щоб не дозволяти необґрунтовано зменшувати вартість аудиторських
послуг (теза дискусійна)
12.Контроль за професійною діяльністю це : безпосередня перевірка роботи суб’єктів аудиту? Перевірка
дотримання суб’єктами аудиту вимог стандартів та професійної етики? Інше…
Контроль за діяльністю це перш за все перевірка дотримання професійної незалежності,вимог чинного
законодавства, професійної етики та технічних стандартів.
13. Якість аудиту – що це? чи можливо перевірити або оцінити якість аудиту ззовні? іншим аудитором? не
аудитором? Хто може бути суддею аудитора та чи потрібен взагалі такий суд (суддя)?
Питання якості буде розглянуте на 2 раунді дискусії у жовтні ц.р.
14. За що та які санкції слід застосовувати до суб’єктів аудиту?
За порушення вимог професійної етики та чинного законодавства. По-першому випадку – дострокове
відкликання ліцензії. При рецидиві – заборона взагалі на професійну аудиторську діяльність винним
особам (сертифікованим аудиторам).
15. Хто повинен нести відповідальність за аудит перед суспільством:
 Держава, її органи виконавчої влади (які?)
 Професійні саморегульовані організації аудиторів (як)?
 Недержавний регуляторний орган ( на зразок АПУ) ? Так, але саме «на зразок» нинішньої АПУ
( маючи саме її статус, а не персональний склад).
16. В чому сенс недержавного органу громадського нагляду за аудиторською діяльністю ? Як сформувати
такий орган та які його функції та права?
Учасники дискусії з цього питання не визначилися.
17. Національний Реєстр суб’єктів аудиту – яким йому бути та хто його повинен вести?
Національний Реєстр слід вести недержавному регуляторному органу з аудиту. При цьому слід вести
Реєстр, який може мати дві частини: Реєстр чинних сертифікатів та Реєстр практикуючих суб’єктів аудиту.
18. Не обговорювалося.
19. Чи потрібен с спеціальний державний нормативний акт (закон) про аудит? Чи слід такий акт
розробляти з огляду на директиви ЄС? Так, потрібен спеціальний закон про аудит. Слід враховувати
вимоги,але з урахуванням реалій вітчизняного правового поля,менталітету та практики бізнесу.
20. Чи потрібен Закон України про контроль, який би об’єднав би всі види контролю в країні у одному
нормативному акті? Ні, не потрібен.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST Наташа216 » 29 ноя 2012, 10:03

Добрый день. Подскажите пожалуйста, для аудиторских фирм, которые не включены в перечень аудиторских фирм, которые соответствуют критериям для проведения обязательного аудита - есть ли какие-либо ограничения?
Наташа216
 
Сообщений: 314
Зарегистрирован: 18 июл 2011, 14:51
Благодарил (а): 31 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 01 авг 2013, 09:41

ПРОЕКТ
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо провадження аудиторської діяльності

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:

1. У Господарському кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 18– 22, ст. 144):
1) частину першу статті 362 викласти в такій редакції:
«Аудиторська діяльність – незалежна професійна діяльність, яка включає в себе надання послуг з аудиту, огляду фінансової звітності, виконання завдань з надання впевненості, а також інших аудиторських послуг.»;
2) у частині другій статті 363 слова «суб’єктами господарювання» виключити;
3) частину першу статті 365 виключити.

2. У Законі України «Про аудиторську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 44, ст. 432; 2010 р., № 37, ст. 496; 2011 р., № 43, ст. 448, № 44, ст. 462; 2012 р., № 7, ст. 53 із наступними змінами):
1) у статті 3:
частину першу викласти в такій редакції:
«Аудиторська діяльність – незалежна професійна діяльність, яка включає в себе надання послуг з аудиту, огляду фінансової звітності, виконання завдань з надання впевненості, а також інших аудиторських послуг, що надаються відповідно до міжнародних стандартів аудиту. «;
у частині другій після слів «даних бухгалтерського обліку» доповнити словами «, іншої інформації щодо фінансово-господарської діяльності», після слів «національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку» доповнити словами «, міжнародних стандартів фінансової звітності», а слова «(внутрішніх положень суб’єктів господарювання)» виключити;
у частині четвертій слова «суб’єктами господарювання» виключити;
частину сьому викласти в такій редакції:
«Послуги з аудиту та огляду фінансової звітності, що надаються відповідно до міжнародних стандартів аудиту можуть надаватися виключно аудиторами (аудиторськими фірмами). Перелік інших аудиторських послуг, які можуть надавати аудитори (аудиторські фірми), визначається Аудиторською палатою України відповідно до міжнародних стандартів аудиту.»;
2) статтю 6 викласти в такій редакції:
«Стаття 6. Міжнародні стандарти аудиту
Міжнародні стандарти аудиту – це сукупність професійних стандартів, що прийняті Міжнародною Федерацією бухгалтерів та визначають правила надання аудиторських послуг і розкривають питання етики та контролю якості.
Міжнародні стандарти аудиту, оприлюднені на офіційному веб-сайті Аудиторської палати України державною мовою, є обов’язковими для дотримання аудиторами та аудиторськими фірмами.»;
3) у статті 7:
у назві статті слово «висновок» замінити словом «звіт»;
у частині першій:
у першому реченні слово «висновок» замінити словом «звіт»;
друге речення після слів «бухгалтерського обліку,» доповнити словами «міжнародні стандарти фінансової звітності,»;
у частині четвертій слово «висновок» замінити словом «звіт»;
4) у частині першій статті 8:
у пункті 1 слова «відкритих акціонерних товариств, підприємств – емітентів облігацій, професійних учасників ринку цінних паперів, фінансових установ та» замінити словами «акціонерних товариств, емітентів іпотечних облігацій, іпотечних сертифікатів, облігацій підприємств і сертифікатів фондів операцій з нерухомістю, професійних учасників фондового ринку, банків, страховиків та інших фінансових установ, а також»;
у пункті 2 слова «відкритих акціонерних товариств» замінити словами «акціонерних товариств»;
5) статтю 10 викласти в такій редакції:
«Стаття 10. Сертифікація аудиторів
Сертифікація аудиторів (визначення кваліфікаційної придатності на провадження аудиторської діяльності) здійснюється комісією з сертифікації аудиторів.
Комісія з сертифікації аудиторів формується шляхом делегування до її складу:
чотирьох осіб з’їздом аудиторів України;
чотирьох осіб спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів;
державних службовців – штатних працівників по одній особі від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Строк повноважень членів комісії з сертифікації аудиторів становить три роки. Одна і та сама особа не може бути делегована до складу комісії з сертифікації аудиторів більш ніж на два строки підряд.
Регламент діяльності комісії з сертифікації аудиторів затверджується Аудиторською палатою України. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії з сертифікації аудиторів здійснюється Секретаріатом Аудиторської палати України.
До компетенції комісії з сертифікації відносяться наступні питання:
1) організація розробки та подання на затвердження Аудиторській палати України проектів Порядку сертифікації аудиторів, Порядку удосконалення професійних знань аудиторів, інших нормативно-правових актів з питань сертифікації та удосконалення професійних знань аудитів;
2) організація і контроль за складанням кваліфікаційних іспитів і проведенням удосконалення професійних знань аудиторів;
3) затвердження складу кваліфікаційних комісій з прийняття іспитів, графіків та планів удосконалення професійних знань аудиторів;
4) затвердження програми кваліфікаційного іспиту;
5) затвердження результатів кваліфікаційних іспитів;
6) розгляд апеляцій на результати кваліфікаційних іспитів;
7) атестація юридичних осіб, що мають намір проводити удосконалення професійних знань аудиторів;
8) схвалення програм удосконалення професійних знань аудиторів.
Рішення комісії з сертифікації аудиторів можуть бути оскаржені до Аудиторської палати України.
Порядок сертифікації аудиторів визначається Аудиторською палатою України (аудиторів, які здійснюватимуть аудит банків, – за погодженням з Національним банком України).
Сертифікат аудитора видається фізичним особам, що мають вищу економічну або юридичну освіту, документ про здобуття якої визнається в Україні, безперервний стаж роботи не менше трьох років за професіями ревізора, бухгалтера, юриста, фінансиста, економіста, асистента (помічника) аудитора, а також необхідні знання з питань аудиту, фінансів, бухгалтерського обліку, оподаткування, економіки та господарського права, наявність яких визначається шляхом проведення письмового кваліфікаційного іспиту.
Сертифікат аудитора видається на підставі рішення комісії з сертифікації аудиторів Аудиторською палатою України.
Строк дії сертифіката аудитора необмежений.
Список осіб, які мають чинний сертифікат аудитора, є відкритим і загальнодоступним, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Аудиторської палати України та підтримується в актуальному стані.
Аудитори повинні удосконалювати професійні знання.
Порядок удосконалення професійних знань аудиторів визначається Аудиторською палатою України (аудиторів, які здійснюють аудит банків, – за погодженням з Національним банком України).
За проведення сертифікації справляється плата, розмір якої встановлюється Аудиторською палатою України з урахуванням економічно обґрунтованого розміру витрат, але не більше трикратної мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.»;
6) у статті 11:
частину другу доповнити словами «(у частині інформації про аудиторські фірми, які здійснюють аудит банків, – за погодженням з Національним банком України)»;
частину третю викласти в такій редакції:
«Реєстр публікується не рідше одного разу на рік у фаховому виданні Аудиторської палати України, оприлюднюється на її офіційному веб-сайті та підтримується в актуальному стані. Відомості, що містяться в Реєстрі, є відкритими і загальнодоступними.»;
7) пункти 1, 2, 5 і 6 частини третьої статті 12 викласти в такій редакції:
«1) здійснює нагляд над діяльністю комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості;
2) забезпечує оприлюднення міжнародних стандартів аудиту; «;
«5) ініціює проведення перевірок щодо дотримання аудиторськими фірмами та аудиторами вимог цього Закону та міжнародних стандартів аудиту;
6) розглядає скарги на рішення комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості та приймає щодо них остаточні рішення;»;
8) статтю 13 викласти в такій редакції:
«Стаття 13. Утворення Аудиторської палати України
Аудиторська палата України складається із двадцяти двох осіб і формується шляхом делегування до її складу:
державних службовців – штатних працівників по одній особі від Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Рахункової палати України, центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну фінансову політику, державну податкову політику, державну політику економічного розвитку, Міністерство юстиції України, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері державного фінансового контролю, державної політики у сфері статистики;
десяти осіб з’їздом аудиторів України;
двох осіб спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів.
Членами Аудиторської палати України – представниками від державних органів, спільного представницького органу професійних організацій аудиторів можуть бути лише особи, що не є засновниками (учасниками, акціонерами) або членами керівного органу аудиторської фірми і не провадять протягом останніх трьох років аудиторської діяльності.
Державні органи, з’їзд аудиторів України, спільний представницький орган професійних організацій аудиторів, які делегували члена Аудиторської палати України, можуть його відкликати в установленому ними порядку.
Аудиторська палата України набуває повноважень юридичної особи з дня її реєстрації у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, на підставі заяви та Статуту, затвердженого в порядку, передбаченому цим Законом.
Аудиторська палата України є самоврядною неприбутковою організацією.»;
9) у статті 14:
частину першу доповнити реченням такого змісту: «Рішення Аудиторської палати України, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян та суб’єктів господарювання підлягають державній реєстрації у порядку, передбаченому для державної реєстрації нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.»;
у першому реченні частини четвертої слова «п’ять років» замінити словами «три роки»;
частину восьму доповнити реченням такого змісту: «До складу комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості не можуть делегуватися члени Аудиторської палати України. «;
доповнити статтю частинами такого змісту:
«Діяльність Аудиторської палати України є публічною. Звіт про діяльність Аудиторської палати України, бюджет Аудиторської палати України та звіт про його виконання, інформація про стан аудиторської діяльності в Україні, річні програми роботи та звіти про їх виконання, а також узагальнена інформація про результати розгляду скарг і контролю якості аудиторських послуг підлягають опублікуванню у фаховому виданні Аудиторської палати України та розміщенню на її офіційному веб-сайті протягом 180 днів після закінчення календарного року.
Бюджет Аудиторської палати України та звіт про його виконання перед затвердженням підлягають погодженню спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів.
Рішення Аудиторської палати України, комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості можуть бути оскаржені до суду.»;
10) у частині другій статті 16 слова «, затвердженими Аудиторською палатою України» виключити;
11) у частині шостій статті 17 слово «висновку» замінити словом «звіту»;
12) статтю 18 після частини першої доповнити новими частинами в такій редакції:
«Професійні організації аудиторів, які провадять неприбуткову діяльність та до яких входить не менше 10 відсотків загальної кількості аудиторів, що мають чинний сертифікат (сертифікат аудитора може бути враховане лише в одній організації на підставі заяви аудитора) утворюють спільний представницький орган професійних організацій аудиторів. Представники професійних організацій аудиторів делегуються до керівних органів спільного представницького органі професійних організацій аудиторів у кількості, що пропорційна частці (кратна десяти) сертифікованих аудиторів, членів професійної організації у загальній чисельності аудиторів, які мають сертифікат.
Відповідність професійних організацій аудиторів зазначеним вимогам підтверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, в установленому ним порядку. Таке підтвердження здійснюється на вимогу професійної організації аудиторів. «;
13) у статті 19:
доповнити частину першу пунктами 8-10 такого змісту:
«8) розробляти та впроваджувати в практику систему здійснення контролю якості аудиторських послуг і надавати під час проведення перевірки їх якості інформацію, необхідну для здійснення такого контролю;
9) виконувати покладені на них законом обов’язки суб’єкта первинного фінансового моніторингу;
10) обмежувати надання послуг з аудиту та огляду фінансової звітності одному й тому самому суб’єкту господарювання більше ніж сім років поспіль.»;
доповнити статтю частиною такого змісту:
«Аудиторські фірми та аудитори, зареєстровані як фізичні особи – підприємці, що здійснюють аудит, обов’язкове проведення якого передбачене статтею 8 цього Закону, розміщують щороку до 1 квітня на власному веб-сайті звіт про прозорість їх діяльності, в якому зазначається інформація про аудиторську фірму (аудитора) та результати її (його) діяльності, за формою та в порядку, що затверджені Аудиторською палатою України. «;
14) доповнити частину першу статті 20 пунктом 61 такого змісту:
«61) аудитором, який надає суб’єкту господарювання, що перевіряється, послуги з ведення бухгалтерського обліку;»;
15) доповнити Закон статтею 201 такого змісту:
«Стаття 201. Контроль якості аудиторських послуг
Контроль якості аудиторських послуг здійснюється шляхом проведення зовнішньої перевірки аудиторських фірм та аудиторів щодо дотримання ними міжнародних стандартів аудиту, принципу незалежності, забезпечення наявності та ефективності внутрішньої системи контролю якості аудиторських послуг, дотримання інших вимог цього Закону.
Система контролю якості аудиторських послуг складається з політики та процедур, розроблених та впроваджених аудиторськими фірмами і аудиторами відповідно до міжнародних стандартів аудиту.
Обов’язковий контроль якості аудиторських послуг здійснюється щодо:
1) аудиторських фірм та аудиторів, які зареєстровані як фізичні особи – підприємці, що здійснюють аудит об’єктів, визначених у статті 8 цього Закону, – один раз на три роки;
2) інших аудиторських фірм та аудиторів, які зареєстровані як фізичні особи – підприємці і провадять аудиторську діяльність, – один раз на шість років.
Організація та здійснення контролю якості аудиторських послуг провадиться комісією з питань якості.
Комісія з питань якості формується з дванадцяти керуючих шляхом делегування до її складу:
чотирьох осіб з’їздом аудиторів України;
чотирьох осіб спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів;
державних службовців – штатних працівників по одній особі від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Керуючими комісії з питань якості можуть бути особи, що не є засновниками (учасниками, акціонерами) або членами керівного органу аудиторської фірми і не провадять протягом останніх трьох років аудиторської діяльності. Строк повноважень таких керуючих становить три роки. Одна і та сама особа не може бути делегована до складу комісії з питань якості більше ніж на два строки підряд.
До компетенції комісії з питань якості відносяться наступні питання:
1) організація розробки та подання на затвердження Аудиторській палаті України проектів нормативно-правових актів з питань професійної етики та контролю якості аудиторських послуг;
2) атестація контролерів;
3) затвердження планів-графіків проведення зовнішніх перевірок систем контролю якості аудиторських послуг аудиторських фірм та аудиторів;
4) організація перевірки аудиторських фірм та аудиторів за скаргами про порушення міжнародних стандартів аудиту або вимог цього Закону за дорученням Аудиторської палати України та органів державної влади;
5) затвердження звітів про здійснення контролю якості аудиторських послуг.
Регламент діяльності комісії з питань якості затверджується Аудиторською палатою України.
Рішення комісії з питань якості можуть бути оскаржені до Аудиторської палати України. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії з питань якості здійснюється Секретаріатом Аудиторської палати України.
Для здійснення контролю якості аудиторських послуг комісією з питань якості на договірних засадах залучаються контролери.
Контролером може бути призначена особа – сертифікований аудитор, яка склала іспити за спеціальною програмою, що затверджена комісією з сертифікації аудиторів, та припинила провадження аудиторської діяльності. Кваліфікаційні вимоги до контролерів визначаються Аудиторською палатою України.
Звіти про здійснення контролю якості аудиторських послуг щодо яких комісією з питань якості приймаються негативні рішення, розглядаються Аудиторською палатою України, яка приймає остаточні рішення та в разі необхідності застосовує стягнення.»;
16) у тексті Закону слова «стандарти аудиту» в усіх відмінках замінити словами «міжнародні стандарти аудиту» у відповідному відмінку.

3. Підпункт 24 частини другої статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 51, ст. 292 із наступними змінами) виключити.

4. Підпункт 3 частини першої статті 15 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг» (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 1, ст. 1 із наступними змінами) виключити.

5. У статті 70 Закону України «Про банки і банківську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5 - 6, ст. 30 з наступними змінами):
частину першу викласти в такій редакції:
«Право на проведення аудиторської перевірки банку має аудиторська фірма, внесена до окремого розділу реєстру аудиторських фірм та аудиторів, що ведеться відповідно до закону, в частині аудиторських фірм, які мають право на проведення аудиторської перевірки банків.»;
Частини третю і четверту виключити.

ІІ. Прикінцеві положення.
1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
2. До проведення чергового (позачергового) з’їзду аудиторів України представників до комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості, які делегують з’їздом аудиторів України, делегує Аудиторська палата України.
3. Сертифікати аудиторів, строк чинності яких не закінчився до дати набрання чинності цим законом, прирівнюються до сертифікатів аудиторів, строк чинності яких необмежений.

Голова
Верховної Ради України

Джерело: http://www.minfin.gov.ua/control/uk/pub ... t_id=42320
Последний раз редактировалось Вотруба 01 авг 2013, 09:50, всего редактировалось 2 раз(а).
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1980
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 600 раз.
Поблагодарили: 1989 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 01 авг 2013, 10:16

ПРОЕКТ
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо провадження аудиторської діяльності


Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
1. У Господарському кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 2003 р., № 18– 22, ст. 144):
1) частину першу статті 362 викласти в такій редакції:
«Аудиторська діяльність – незалежна професійна діяльність, яка включає в себе надання послуг з аудиту, огляду фінансової звітності, виконання завдань з надання впевненості, а також інших аудиторських послуг.»;
2) у частині другій статті 363 слова «суб’єктами господарювання» виключити;
3) частину першу статті 365 виключити.

2. У Законі України «Про аудиторську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2006 р., № 44, ст. 432; 2010 р., № 37, ст. 496; 2011 р., № 43, ст. 448, № 44, ст. 462; 2012 р., № 7, ст. 53 із наступними змінами):
1) у статті 3:
частину першу викласти в такій редакції:
«Аудиторська діяльність – незалежна професійна діяльність, яка включає в себе надання послуг з аудиту, огляду фінансової звітності, виконання завдань з надання впевненості, а також інших аудиторських послуг, що надаються відповідно до міжнародних стандартів аудиту. «;
у частині другій після слів «даних бухгалтерського обліку» доповнити словами «, іншої інформації щодо фінансово-господарської діяльності», після слів «національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку» доповнити словами «, міжнародних стандартів фінансової звітності», а слова «(внутрішніх положень суб’єктів господарювання)» виключити;
у частині четвертій слова «суб’єктами господарювання» виключити;
частину сьому викласти в такій редакції:
«Послуги з аудиту та огляду фінансової звітності, що надаються відповідно до міжнародних стандартів аудиту можуть надаватися виключно аудиторами (аудиторськими фірмами). Перелік інших аудиторських послуг, які можуть надавати аудитори (аудиторські фірми), визначається Аудиторською палатою України відповідно до міжнародних стандартів аудиту.»;
2) статтю 6 викласти в такій редакції:
«Стаття 6. Міжнародні стандарти аудиту
Міжнародні стандарти аудиту – це сукупність професійних стандартів, що прийняті Міжнародною Федерацією бухгалтерів та визначають правила надання аудиторських послуг і розкривають питання етики та контролю якості.
Міжнародні стандарти аудиту, оприлюднені на офіційному веб-сайті Аудиторської палати України державною мовою, є обов’язковими для дотримання аудиторами та аудиторськими фірмами.»;
3) у статті 7:
у назві статті слово «висновок» замінити словом «звіт»;
у частині першій:
у першому реченні слово «висновок» замінити словом «звіт»;
друге речення після слів «бухгалтерського обліку,» доповнити словами «міжнародні стандарти фінансової звітності,»;
у частині четвертій слово «висновок» замінити словом «звіт»;
4) у частині першій статті 8:
у пункті 1 слова «відкритих акціонерних товариств, підприємств – емітентів облігацій, професійних учасників ринку цінних паперів, фінансових установ та» замінити словами «акціонерних товариств, емітентів іпотечних облігацій, іпотечних сертифікатів, облігацій підприємств і сертифікатів фондів операцій з нерухомістю, професійних учасників фондового ринку, банків, страховиків та інших фінансових установ, а також»;
у пункті 2 слова «відкритих акціонерних товариств» замінити словами «акціонерних товариств»;
5) статтю 10 викласти в такій редакції:
«Стаття 10. Сертифікація аудиторів
Сертифікація аудиторів (визначення кваліфікаційної придатності на провадження аудиторської діяльності) здійснюється комісією з сертифікації аудиторів.
Комісія з сертифікації аудиторів формується шляхом делегування до її складу:
чотирьох осіб з’їздом аудиторів України;
чотирьох осіб спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів;
державних службовців – штатних працівників по одній особі від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Строк повноважень членів комісії з сертифікації аудиторів становить три роки. Одна і та сама особа не може бути делегована до складу комісії з сертифікації аудиторів більш ніж на два строки підряд.
Регламент діяльності комісії з сертифікації аудиторів затверджується Аудиторською палатою України. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії з сертифікації аудиторів здійснюється Секретаріатом Аудиторської палати України.
До компетенції комісії з сертифікації відносяться наступні питання:
1) організація розробки та подання на затвердження Аудиторській палати України проектів Порядку сертифікації аудиторів, Порядку удосконалення професійних знань аудиторів, інших нормативно-правових актів з питань сертифікації та удосконалення професійних знань аудитів;
2) організація і контроль за складанням кваліфікаційних іспитів і проведенням удосконалення професійних знань аудиторів;
3) затвердження складу кваліфікаційних комісій з прийняття іспитів, графіків та планів удосконалення професійних знань аудиторів;
4) затвердження програми кваліфікаційного іспиту;
5) затвердження результатів кваліфікаційних іспитів;
6) розгляд апеляцій на результати кваліфікаційних іспитів;
7) атестація юридичних осіб, що мають намір проводити удосконалення професійних знань аудиторів;
8) схвалення програм удосконалення професійних знань аудиторів.
Рішення комісії з сертифікації аудиторів можуть бути оскаржені до Аудиторської палати України.
Порядок сертифікації аудиторів визначається Аудиторською палатою України (аудиторів, які здійснюватимуть аудит банків, – за погодженням з Національним банком України).
Сертифікат аудитора видається фізичним особам, що мають вищу економічну або юридичну освіту, документ про здобуття якої визнається в Україні, безперервний стаж роботи не менше трьох років за професіями ревізора, бухгалтера, юриста, фінансиста, економіста, асистента (помічника) аудитора, а також необхідні знання з питань аудиту, фінансів, бухгалтерського обліку, оподаткування, економіки та господарського права, наявність яких визначається шляхом проведення письмового кваліфікаційного іспиту.
Сертифікат аудитора видається на підставі рішення комісії з сертифікації аудиторів Аудиторською палатою України.
Строк дії сертифіката аудитора необмежений.
Список осіб, які мають чинний сертифікат аудитора, є відкритим і загальнодоступним, оприлюднюється на офіційному веб-сайті Аудиторської палати України та підтримується в актуальному стані.
Аудитори повинні удосконалювати професійні знання.
Порядок удосконалення професійних знань аудиторів визначається Аудиторською палатою України (аудиторів, які здійснюють аудит банків, – за погодженням з Національним банком України).
За проведення сертифікації справляється плата, розмір якої встановлюється Аудиторською палатою України з урахуванням економічно обґрунтованого розміру витрат, але не більше трикратної мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.»;
6) у статті 11:
частину другу доповнити словами «(у частині інформації про аудиторські фірми, які здійснюють аудит банків, – за погодженням з Національним банком України)»;
частину третю викласти в такій редакції:
«Реєстр публікується не рідше одного разу на рік у фаховому виданні Аудиторської палати України, оприлюднюється на її офіційному веб-сайті та підтримується в актуальному стані. Відомості, що містяться в Реєстрі, є відкритими і загальнодоступними.»;
7) пункти 1, 2, 5 і 6 частини третьої статті 12 викласти в такій редакції:
«1) здійснює нагляд над діяльністю комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості;
2) забезпечує оприлюднення міжнародних стандартів аудиту; «;
«5) ініціює проведення перевірок щодо дотримання аудиторськими фірмами та аудиторами вимог цього Закону та міжнародних стандартів аудиту;
6) розглядає скарги на рішення комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості та приймає щодо них остаточні рішення;»;
8) статтю 13 викласти в такій редакції:
«Стаття 13. Утворення Аудиторської палати України
Аудиторська палата України складається із двадцяти двох осіб і формується шляхом делегування до її складу:
державних службовців – штатних працівників по одній особі від Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг, Рахункової палати України, центральних органів виконавчої влади, що забезпечують формування та реалізують державну фінансову політику, державну податкову політику, державну політику економічного розвитку, Міністерство юстиції України, центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сфері державного фінансового контролю, державної політики у сфері статистики;
десяти осіб з’їздом аудиторів України;
двох осіб спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів.
Членами Аудиторської палати України – представниками від державних органів, спільного представницького органу професійних організацій аудиторів можуть бути лише особи, що не є засновниками (учасниками, акціонерами) або членами керівного органу аудиторської фірми і не провадять протягом останніх трьох років аудиторської діяльності.
Державні органи, з’їзд аудиторів України, спільний представницький орган професійних організацій аудиторів, які делегували члена Аудиторської палати України, можуть його відкликати в установленому ними порядку.
Аудиторська палата України набуває повноважень юридичної особи з дня її реєстрації у центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації (легалізації) об'єднань громадян, інших громадських формувань, на підставі заяви та Статуту, затвердженого в порядку, передбаченому цим Законом.
Аудиторська палата України є самоврядною неприбутковою організацією.»;
9) у статті 14:
частину першу доповнити реченням такого змісту: «Рішення Аудиторської палати України, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян та суб’єктів господарювання підлягають державній реєстрації у порядку, передбаченому для державної реєстрації нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.»;
у першому реченні частини четвертої слова «п’ять років» замінити словами «три роки»;
частину восьму доповнити реченням такого змісту: «До складу комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості не можуть делегуватися члени Аудиторської палати України. «;
доповнити статтю частинами такого змісту:
«Діяльність Аудиторської палати України є публічною. Звіт про діяльність Аудиторської палати України, бюджет Аудиторської палати України та звіт про його виконання, інформація про стан аудиторської діяльності в Україні, річні програми роботи та звіти про їх виконання, а також узагальнена інформація про результати розгляду скарг і контролю якості аудиторських послуг підлягають опублікуванню у фаховому виданні Аудиторської палати України та розміщенню на її офіційному веб-сайті протягом 180 днів після закінчення календарного року.
Бюджет Аудиторської палати України та звіт про його виконання перед затвердженням підлягають погодженню спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів.
Рішення Аудиторської палати України, комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості можуть бути оскаржені до суду.»;
10) у частині другій статті 16 слова «, затвердженими Аудиторською палатою України» виключити;
11) у частині шостій статті 17 слово «висновку» замінити словом «звіту»;
12) статтю 18 після частини першої доповнити новими частинами в такій редакції:
«Професійні організації аудиторів, які провадять неприбуткову діяльність та до яких входить не менше 10 відсотків загальної кількості аудиторів, що мають чинний сертифікат (сертифікат аудитора може бути враховане лише в одній організації на підставі заяви аудитора) утворюють спільний представницький орган професійних організацій аудиторів. Представники професійних організацій аудиторів делегуються до керівних органів спільного представницького органі професійних організацій аудиторів у кількості, що пропорційна частці (кратна десяти) сертифікованих аудиторів, членів професійної організації у загальній чисельності аудиторів, які мають сертифікат.
Відповідність професійних організацій аудиторів зазначеним вимогам підтверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, в установленому ним порядку. Таке підтвердження здійснюється на вимогу професійної організації аудиторів. «;
13) у статті 19:
доповнити частину першу пунктами 8-10 такого змісту:
«8) розробляти та впроваджувати в практику систему здійснення контролю якості аудиторських послуг і надавати під час проведення перевірки їх якості інформацію, необхідну для здійснення такого контролю;
9) виконувати покладені на них законом обов’язки суб’єкта первинного фінансового моніторингу;
10) обмежувати надання послуг з аудиту та огляду фінансової звітності одному й тому самому суб’єкту господарювання більше ніж сім років поспіль.»;
доповнити статтю частиною такого змісту:
«Аудиторські фірми та аудитори, зареєстровані як фізичні особи – підприємці, що здійснюють аудит, обов’язкове проведення якого передбачене статтею 8 цього Закону, розміщують щороку до 1 квітня на власному веб-сайті звіт про прозорість їх діяльності, в якому зазначається інформація про аудиторську фірму (аудитора) та результати її (його) діяльності, за формою та в порядку, що затверджені Аудиторською палатою України. «;
14) доповнити частину першу статті 20 пунктом 61 такого змісту:
«61) аудитором, який надає суб’єкту господарювання, що перевіряється, послуги з ведення бухгалтерського обліку;»;
15) доповнити Закон статтею 201 такого змісту:
«Стаття 201. Контроль якості аудиторських послуг
Контроль якості аудиторських послуг здійснюється шляхом проведення зовнішньої перевірки аудиторських фірм та аудиторів щодо дотримання ними міжнародних стандартів аудиту, принципу незалежності, забезпечення наявності та ефективності внутрішньої системи контролю якості аудиторських послуг, дотримання інших вимог цього Закону.
Система контролю якості аудиторських послуг складається з політики та процедур, розроблених та впроваджених аудиторськими фірмами і аудиторами відповідно до міжнародних стандартів аудиту.
Обов’язковий контроль якості аудиторських послуг здійснюється щодо:
1) аудиторських фірм та аудиторів, які зареєстровані як фізичні особи – підприємці, що здійснюють аудит об’єктів, визначених у статті 8 цього Закону, – один раз на три роки;
2) інших аудиторських фірм та аудиторів, які зареєстровані як фізичні особи – підприємці і провадять аудиторську діяльність, – один раз на шість років.
Організація та здійснення контролю якості аудиторських послуг провадиться комісією з питань якості.
Комісія з питань якості формується з дванадцяти керуючих шляхом делегування до її складу:
чотирьох осіб з’їздом аудиторів України;
чотирьох осіб спільним представницьким органом професійних організацій аудиторів;
державних службовців – штатних працівників по одній особі від центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної фінансової політики, Національного банку України, Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері ринків фінансових послуг.
Керуючими комісії з питань якості можуть бути особи, що не є засновниками (учасниками, акціонерами) або членами керівного органу аудиторської фірми і не провадять протягом останніх трьох років аудиторської діяльності. Строк повноважень таких керуючих становить три роки. Одна і та сама особа не може бути делегована до складу комісії з питань якості більше ніж на два строки підряд.
До компетенції комісії з питань якості відносяться наступні питання:
1) організація розробки та подання на затвердження Аудиторській палаті України проектів нормативно-правових актів з питань професійної етики та контролю якості аудиторських послуг;
2) атестація контролерів;
3) затвердження планів-графіків проведення зовнішніх перевірок систем контролю якості аудиторських послуг аудиторських фірм та аудиторів;
4) організація перевірки аудиторських фірм та аудиторів за скаргами про порушення міжнародних стандартів аудиту або вимог цього Закону за дорученням Аудиторської палати України та органів державної влади;
5) затвердження звітів про здійснення контролю якості аудиторських послуг.
Регламент діяльності комісії з питань якості затверджується Аудиторською палатою України.
Рішення комісії з питань якості можуть бути оскаржені до Аудиторської палати України. Матеріально-технічне забезпечення діяльності комісії з питань якості здійснюється Секретаріатом Аудиторської палати України.
Для здійснення контролю якості аудиторських послуг комісією з питань якості на договірних засадах залучаються контролери.
Контролером може бути призначена особа – сертифікований аудитор, яка склала іспити за спеціальною програмою, що затверджена комісією з сертифікації аудиторів, та припинила провадження аудиторської діяльності. Кваліфікаційні вимоги до контролерів визначаються Аудиторською палатою України.
Звіти про здійснення контролю якості аудиторських послуг щодо яких комісією з питань якості приймаються негативні рішення, розглядаються Аудиторською палатою України, яка приймає остаточні рішення та в разі необхідності застосовує стягнення.»;
16) у тексті Закону слова «стандарти аудиту» в усіх відмінках замінити словами «міжнародні стандарти аудиту» у відповідному відмінку.

3. Підпункт 24 частини другої статті 7 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 51, ст. 292 із наступними змінами) виключити.

4. Підпункт 3 частини першої статті 15 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринку фінансових послуг» (Відомості Верховної Ради України, 2002 р., № 1, ст. 1 із наступними змінами) виключити.

5. У статті 70 Закону України «Про банки і банківську діяльність» (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., № 5 - 6, ст. 30 з наступними змінами):
частину першу викласти в такій редакції:
«Право на проведення аудиторської перевірки банку має аудиторська фірма, внесена до окремого розділу реєстру аудиторських фірм та аудиторів, що ведеться відповідно до закону, в частині аудиторських фірм, які мають право на проведення аудиторської перевірки банків.»;
Частини третю і четверту виключити.

ІІ. Прикінцеві положення.
1. Цей Закон набирає чинності через три місяці з дня його опублікування.
2. До проведення чергового (позачергового) з’їзду аудиторів України представників до комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості, які делегують з’їздом аудиторів України, делегує Аудиторська палата України.
3. Сертифікати аудиторів, строк чинності яких не закінчився до дати набрання чинності цим законом, прирівнюються до сертифікатів аудиторів, строк чинності яких необмежений.

Голова
Верховної Ради України

Джерело: http://www.minfin.gov.ua/control/uk/pub ... t_id=42320
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1980
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 600 раз.
Поблагодарили: 1989 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 01 авг 2013, 11:38

Разместили дважды ... Нужно найти отличия в "двух" проектах? :)

Шучу :)

СПАСИБО!!!!!!!!!!!!!!!!!!
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 01 авг 2013, 11:48

Вот интерестно, если планируют одним ЗУ внести изменения в ГКУ и ЗУ о аудиторской деятельности, - почему не идентичны термины?

ГКУ«Аудиторська діяльність – незалежна професійна діяльність, яка включає в себе надання послуг з аудиту, огляду фінансової звітності, виконання завдань з надання впевненості, а також інших аудиторських послуг.»;

ЗУ «Аудиторська діяльність – незалежна професійна діяльність, яка включає в себе надання послуг з аудиту, огляду фінансової звітності, виконання завдань з надання впевненості, а також інших аудиторських послуг, що надаються відповідно до міжнародних стандартів аудиту.

С " +"
1. Строк дії сертифіката аудитора необмежений. (сейчас5 лет)
2. доповнити реченням такого змісту: «Рішення Аудиторської палати України, які зачіпають права, свободи і законні інтереси громадян та суб’єктів господарювання підлягають державній реєстрації у порядку, передбаченому для державної реєстрації нормативно-правових актів центральних органів виконавчої влади.»;
3. Рішення Аудиторської палати України, комісій з сертифікації аудиторів та з питань якості можуть бути оскаржені до суду.»;
4. Ну и наконец-то в проекте "легализизация" контроля качества и комиссии по контролю качества
Последний раз редактировалось Apolinaria 01 авг 2013, 11:51, всего редактировалось 1 раз.
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 01 авг 2013, 11:50

Apolinaria писал(а):Разместили дважды ... Нужно найти отличия в "двух" проектах?

Не надо ничего искать!
Это называется "цЫрк на дроті" :)
Я разместил один раз, сообщение появилось непосредственно в теме, но больше его нигде не было видно - ни в последних сообщениях, ни в списке тем раздела...
Через время оно исчезло и из темы.
Я разместил второй раз! И вот теперь появилось дважды!
Неисповедимы пути твои, Интернет... :)
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.

За это сообщение автора Вотруба поблагодарил:
Apolinaria
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1980
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 600 раз.
Поблагодарили: 1989 раз.

Пред.

Вернуться в НОВОСТИ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, DixiMari, Galla, Gb, Kamillfo, minibuh, MR, Ya, Тори