Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Регистрация плательщиков НДС

Путеводитель по разделу. НДС: регистрация, уплата, отчетность. Налоговая накладная, возмещение и т.д.

Модераторы: nikki, kollega, налоговик

UNREAD_POST nikki » 07 янв 2011, 15:17

Навеянный мыслями из соседней темы, покопавшись в вопросе регистрации плательщиками НДС (аннулирования регистрации), нашел для себя несколько интересных моментов. И подумал, что эти моменты могут быть интересны не только мне. В общем - попытка систематизации

1. Cняться в связи с малыми оборотами уже нельзя!
184.1. Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:
а) будь-яка особа, зареєстрована як платник податку протягом попередніх 12 місяців, подала заяву про анулювання реєстрації, якщо загальна вартість оподатковуваних товарів/послуг, що надаються такою особою, за останні 12 календарних місяців була меншою від суми, визначеної статтею 181 цього Кодексу, за умови сплати суми податкових зобов'язань у випадках, визначених цим розділом;

Т.е. если зарегистрировался больше чем 12 месяцев назад, то не снимешся (если продаешь в основном юрлицам).
Хотя думаю, что будут толковать либерально, типа необходимо находиться в составе плательщиков больше 12 календарных месяцев.


2. Пока не рассчитаешся с державой - будь плательщиком. Т.е. вначале плати НДС, а потом декларируй.
Если таки получается подать заяву, то:
184.8. ... Анулювання реєстрації особи як платника податку відбувається у день, що настає за днем проведення розрахунків із бюджетом за податковими зобов'язаннями останнього податкового періоду.

Т.е. пока не рассчитался - ты плательщик. Но одновременно, выходит, что если ты плательщик, то у тебя отодвигается налоговый период. Выходит чтобы лишиться статуса плательщика НДС нужно вначале рассчитаться с бюджетом, а потом подать декларацию.

Я лично думаю, что этот момент касается исключительно тех кто снимается добровольно, а не принудительно. Но на сей счет есть и альтернативные мнения.


3. "Нулевик", купи бланк декларации по НДС и останешься плательщиком.
184.1. Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:
г) особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов'язання чи податкового кредиту;


т.е. если пустышка, но хочется остаться на НДС - достаточно раз в год покупать канцтоваров на гривну (или тех же бланков отчетности по НДС).

Правда при этом плательщика не выбросят по такому основанию:

и) обсяг постачання товарів/послуг платниками податку, зареєстрованими добровільно, іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсягу постачання.

Ведь общий объем поставок=0, а объем поставок плательщикам НДС = 0.
Но второй 0 не менше 50 відсотків загального обсягу постачання. Второй 0=первому 0.


4. Ну и очевидное. Вновьсозданные не могут быть плательщиками НДС

т.к. доля операций по продаже плательщикам считается за последние 12 месяцев.
182.1. Якщо особа, яка провадить оподатковувані операції і відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими від встановленої зазначеною статтею суми та обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становлять не менше 50 відсотків загального обсягу постачання, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.

В общем - проработай год, а потом и “хоти”.
+ фактически это подтвердила ГНАУ в письме: см. сообщение vins » 15 янв 2011, 12:18 http://www.buhforum.com/viewtopic.php?p=1884#p1884


5. Ждем директора на поклон. Именно он лично должен принести заяву (и не забыть прихватить паспорт и устав).
183.7. Заява про реєстрацію особи як платника податку подається особисто такою фізичною особою або безпосередньо керівником юридичної особи - платника (в обох випадках з документальним підтвердженням особи та повноважень) до органу державної податкової служби за місцезнаходженням (місцем проживання) особи. У заяві зазначаються підстави для реєстрації особи як платника податку.



6. Без вины виноватые. "Влетаем" в любом случае.
183.2. У разі обов'язкової реєстрації особи як платника податку реєстраційна заява подається до органу державної податкової служби не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу.

+
183.9....орган державної податкової служби зобов'язаний видати заявнику або відправити поштою (з повідомленням про вручення) свідоцтво про реєстрацію такої особи як платника податку не пізніше наступного робочого дня після бажаного (запланованого) дня реєстрації платника податку, зазначеного у його заяві, або протягом 10 робочих днів від дати надходження реєстраційної заяви.

+
183.10. Будь-яка особа, що підлягає обов'язковій реєстрації як платник податку, вважається платником податку з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому досягнуто обсягу оподатковуваних операцій, визначеного у статті 181 цього Кодексу, без права на віднесення сум податку до податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування до моменту реєстрації платником податку на додану вартість.

Проще говоря, в зависимости от ситуации прийдется работать от 10 до 20 дней с начислением налоговых обязатьельств, но без права на выписку налоговых накладных и без права на налоговых кредит.

Т.е. либо приостанавливай деятельность на 10 дней, либо поклонись и попроси выдать свидетельство раньше чем через 10 дней. Возможно поэтому и есть п. 5 нашего обзора.
+ есть мнение, что требование о подаче заявления в "не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу..." - это предельный срок. И для того, чтобы не влетать нужно подать заяву, например, 20 числа 12-того месяца. Но не все так просто. Например, в таком случае непонятно, что писать в поле 17 Заявления:
Загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів (послуг), що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно становить ____________ гривень. 

Очевидно, там должна стоять вполне определенная цифра, которой 20 числа 12-го месяца еще нет.

Однако налоговики признают, что заявление может быть подано сразу по достижении указанного объема.

update
+ вот тут даже официальное подтверждение
Печкин


7. Пионер - бди о подтверждении сведений у госрегистратора (это у нас уже было http://buhforum.com/viewtopic.php?f=14&t=212]) .
Новое основание для аннулирования регистрации плательщиком НДС и своеобразный стимул все же подтверждать раз в год сведения о юрлице в госреестре:

до 01.01.2011 основанием для аннулирования в частности было

в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців зроблено запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням


с 01.01.2011

184.1. Реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо:
...
ж) в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців наявний запис про відсутність юридичної особи або фізичної особи за її місцезнаходженням (місцем проживання) або запис про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу
.
+ ну и конечно, хватает приколов с регистрации при возврате с упрощенки. Но про это уже в следующий раз.

+ Как считать 300 000 грн..

По мнению ГНАУ льготируемые обороты (типа детского питания, образования) в объем попадают, а не объект (типа консультационных услуг) - не попадает. Подробнее см. здесь: http://www.buhforum.com/viewtopic.php?p=2514#p2514

За это сообщение автора nikki поблагодарили: 2
Алена, bykashka
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 376 раз.

UNREAD_POST nikki » 08 янв 2011, 23:32

+

8. Систематизация штрафных санкций за несвоевременную регистрацию.


см. здесь: http://www.buhforum.com/viewtopic.php?p=1342#p1342
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 376 раз.

UNREAD_POST Юрий Алексеевич » 12 янв 2011, 10:09

182.1. Якщо особа, яка провадить оподатковувані операції і відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими від встановленої зазначеною статтею суми та обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становлять не менше 50 відсотків загального обсягу постачання, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.


А если подойти к этой проблеме с др стороны:
Работаем 1 мес и подаем заяву да с перечнем предприятий с которыми работаем + считаем за 1мес+11мес по 0000 (ведь считаем ЗА ПОСЛЕДНИЕ 12мес).
Может пройти?
Юрий Алексеевич
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 11 янв 2011, 09:37
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST nikki » 12 янв 2011, 10:21

Юрий Алексеевич писал(а):А если подойти к этой проблеме с др стороны:
Работаем 1 мес и подаем заяву да с перечнем предприятий с которыми работаем + считаем за 1мес+11мес по 0000 (ведь считаем ЗА ПОСЛЕДНИЕ 12мес).
Может пройти?


Вы про вновьсозданные?

Думаю, нельзя.

За 11 месяцев 0 грн. это не факт, а лишь предположение.

Но самое главное, что ГНСУ (ГНАУ) считает иначе.

Например, вот что говорят они (ссылку на источник приведу потом):

"1. Лицо должно осуществлять деятельность в течение 12 месяцев;
2. В течение этих 12 месяцев объемы поставок плательщикам НДС не должны быть меньше чем 50 % общего объема поставок".
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 376 раз.

UNREAD_POST Юрий Алексеевич » 12 янв 2011, 10:48

А если попробовать прокрутить с 0-м заработком (не совсем 0-м, но в % соотношении маленьким) за 1-2мес вал в 150001грн? Можно ли и как тогда?
Юрий Алексеевич
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 11 янв 2011, 09:37
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST nikki » 12 янв 2011, 11:19

Юрий Алексеевич писал(а):А если попробовать прокрутить с 0-м заработком (не совсем 0-м, но в % соотношении маленьким) за 1-2мес вал в 150001грн? Можно ли и как тогда?


Юрий Алексеевич, я уже не первый раз встречаю число: 150001 грн. Но, признаюсь, не понимаю его происхождение.

тут одно из двух
за последние 12 мес.
1. > 300 000 грн. , или
2. > 50 % поставок плательщикам в общем объеме поставок (т.е. пусть общий объем за 12 месяцев будет 10 грн., но плательщикам на 5,10 - уже можно региться).
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 376 раз.

UNREAD_POST larisa » 12 янв 2011, 11:27

nikki писал(а):я уже не первый раз встречаю число: 150001 грн. Но, признаюсь, не понимаю его происхождение.


как я понимаю, люди делают такой вывод вот из этой нормы

Стаття 182. Добровільна реєстрація платників податку

182.1. Якщо особа, яка провадить оподатковувані операції і відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими від встановленої зазначеною статтею суми та обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становлять не менше 50 відсотків загального обсягу постачання, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.

считая, что "50 відсотків загального обсягу постачання" - это 50 процентов от 300 тысяч
Аватар пользователя
larisa
 
Сообщений: 172
Зарегистрирован: 21 ноя 2010, 20:54
Благодарил (а): 38 раз.
Поблагодарили: 37 раз.

UNREAD_POST ФЛ7 » 14 янв 2011, 11:06

Новое Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість


Есть на сайте ДПА в Одесской областиhttp://nalog.od.ua/aa.php?aid=5072&id=375

В силу вступает со дня официального опубликования.
Нужно на такую норму сразу внимание обратить:

4.Не підлягають обов'язковій перереєстрації платники податку на додану вартість, внесені до реєстру платників податку на додану вартість до набрання чинності цим наказом. Не підлягають обов'язковій заміні свідоцтва про реєстрацію платників податку на додану вартість, видані платникам органами державної податкової служби до набрання чинності цим наказом.
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST Ольга » 14 янв 2011, 18:39

Больше всего заинтересовал п.6.2: Не зареєстрована платником ПДВ особа, яка, перебуваючи на спрощеній системі оподаткування та сплачуючи єдиний податок, перевищила обмеження щодо обсягу виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік, установленого статтею 1 Указу Президента України від 03.07.98 № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” (у редакції Указу Президента України від 28.06.99 № 746) (далі – Указ), зобов'язана подати до податкового органу заяву про реєстрацію як платника ПДВ.
Но в НК нет ни слова о таком условии...
Как жэ это понимать, товарищи!!!
Ольга
 
Сообщений: 37
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 15:30
Благодарил (а): 10 раз.
Поблагодарили: 6 раз.

UNREAD_POST capital » 14 янв 2011, 18:44

Ольга писал(а):Больше всего заинтересовал п.6.2: Не зареєстрована платником ПДВ особа, яка, перебуваючи на спрощеній системі оподаткування та сплачуючи єдиний податок, перевищила обмеження щодо обсягу виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік, установленого статтею 1 Указу Президента України від 03.07.98 № 727 “Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва” (у редакції Указу Президента України від 28.06.99 № 746) (далі – Указ), зобов'язана подати до податкового органу заяву про реєстрацію як платника ПДВ.
Но в НК нет ни слова о таком условии...
Как жэ это понимать, товарищи!!!


Похоже значит то, что при переходе объем нужно считать назад.
capital
 
Сообщений: 117
Зарегистрирован: 30 дек 2010, 10:51
Благодарил (а): 19 раз.
Поблагодарили: 52 раз.

UNREAD_POST vins » 15 янв 2011, 13:18

На сайте ГНАУ выложили вот такое письмо (без реквизитов). См. под спойлером: нажать "Показать"

Про окремі питання реєстрації та анулювання реєстрації платників ПДВ з 01.01.2011


Скрытый текст: показать
Державні податкові адміністрації в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі

Про окремі питання реєстрації та анулювання
реєстрації платників ПДВ з 01.01.2011


У зв'язку з набранням чинності з 01.01.2011 Податковим кодексом України (далі – Кодекс) Державна податкова адміністрація України інформує про окремі питання реєстрації та анулювання реєстрації платників податку на додану вартість (ПДВ) з 01.01.2011.
Відповідно до положень розділу V Кодексу видано наказ ДПА України від 22.12.10 № 978 „Про затвердження Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість” (далі – Наказ № 97, яким визнається таким, що втрачає чинність Положення про реєстрацію платників податку, затверджене наказом ДПА України від 01.03.2000 № 79 ( у редакції наказу ДПА України від 30.09.2010 № 75 (далі – Наказ № 79).
Наказ № 978 зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.12.2010, набирає чинності з моменту офіційного опублікування. Згідно з пунктом 10 підрозділу 10 розділу XX Кодексу до набранням чинності зазначеним наказом застосовуються норми наказу № 79 в частині, що не суперечить Кодексу. Зокрема, при реєстрації платників ПДВ, з 01.01.2011 слід врахувати наступне.
З набранням чинності Кодексом змінюються умови добровільної реєстрації платниками ПДВ тих осіб, які не підлягають обов’язковій реєстрації. Зокрема, нормами статті 182 розділу V Кодексу встановлено, що якщо особа, яка провадить оподатковувані операції і відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими від встановленої зазначеною статтею суми та обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становлять не менше 50 відсотків загального обсягу постачання, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.
При цьому для прийняття рішення щодо добровільної реєстрації особи платником податку на додану вартість така особа має бути зареєстрована в органах реєстрації суб’єктом господарювання не менше ніж 12 календарних місяців та обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам податку такою особою, яка подала заяву про реєстрацію платником ПДВ, за останні 12 календарних місяців сукупно повинні становити не менше 50 відсотків загального обсягу постачання.
Реєстрація платників ПДВ з 01.01.2011 за добровільним рішенням повинна здійснюватись відповідно до положень Кодексу, у тому числі і тих осіб, якими реєстраційні заяви подані до 01.01.2011.
Що стосується анулювання реєстрації платників податку на додану вартість слід зазначити, що невиконання особою, яка зареєстрована платником податку на додану вартість за добровільним рішенням, вищезазначеної вимоги є підставою для виключення такої особи з реєстру платників податку на додану вартість відповідно до літери «и» підпункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України.
Також з набранням чинності Кодексу змінено і перелік видів, на які поширюється спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства. Так, відповідно до статті 209 розділу V Кодексу дія спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства поширюється на платників податку, які здійснюють постачання сільськогосподарських товарів (послуг). Перелік видів діяльності таких сільськогосподарських товарів (послуг) визначено у пункті 209.17 статті 209 розділу V Кодексу. До зазначеного переліку не включені види діяльності, що визначені у пункті 16 Переліку видів діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.01.2009 № 23 (далі – Перелік), на які поширювались норми статті 8¹ Закону України "Про податок на додану вартість".
У зв'язку з цим суб’єкти спеціального режиму оподаткування, у спеціальних свідоцтвах яких зазначені види діяльності згідно з пунктом 16 Переліку, підлягають перереєстрації як суб'єкти спеціального режиму оподаткування (у зв'язку з необхідністю приведення у відповідність видів діяльності) або реєстрації платниками ПДВ на загальних підставах.
Для фізичних осіб – підприємців, що перебувають на спрощеній системі оподаткування відбулися наступні зміни. Відповідно до підпункту 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу І, підпункту "в" пункту 1 підрозділу 8 розділу XX Кодексу фізичні особи - підприємці, які перебувають на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва відповідно до законодавства, не є платниками податку на додану вартість та реєстрація таких платників ПДВ анулюється згідно з підпунктом "в" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу.
До постанови Кабінету Міністрів України від 16.03.2000 № 507 "Про роз'яснення Указу Президента України від 3 липня 1998 р. № 727" відповідні зміни внесені постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1196 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 16 березня 2000 р. № 507". При цьому, відповідно до зазначених змін суб'єкт малого підприємництва, який не є платником податку на додану вартість, у разі проведення операцій з імпорту товарів на митну територію України сплачує податок на додану вартість у визначеному Кодексом порядку.
Державна податкова адміністрація України зобов’язує довести зазначене до підпорядкованих структурних підрозділів для використання в роботі.


Заступник Голови О.М. Любченко
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Алена » 15 янв 2011, 13:25

Подскажите, для добровольной регистрации условие

182.1. Якщо особа, яка провадить оподатковувані операції і відповідно до пункту 181.1 статті 181 цього Кодексу не є платником податку у зв'язку з тим, що обсяги оподатковуваних операцій є меншими від встановленої зазначеною статтею суми та обсяги постачання товарів/послуг іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становлять не менше 50 відсотків загального обсягу постачання, вважає за доцільне добровільно зареєструватися як платник податку, така реєстрація здійснюється за її заявою.


какими документами подтверждать наличие этих условий и когда подавать такие подтверждающие документы - по запросу инспектора или сразу при подаче регистрационной заявки?
Алена
 
Сообщений: 93
Зарегистрирован: 19 дек 2010, 20:53
Благодарил (а): 41 раз.
Поблагодарили: 3 раз.

UNREAD_POST anton » 17 янв 2011, 21:41

Ситуация
Пришло решение об аннулировании регистрации плательщиком НДС. Понятное дело, на момент, когда оно пришло, субъект уже какое-то время не плательщик, но об этом просто еще не знало. Судьба налоговых накладных?
Это первый вопрос.

Второй.
Например, субъект считает, что аннулировали незаконно. Идет в суд. Суд признает, что незаконно. Но все это время субъект работал как неплательщик, не мог выписывать налоговые накладные. Можно ли их выписать задним числом? или как тогда исправлять ситуацию?
anton
 
Сообщений: 128
Зарегистрирован: 23 ноя 2010, 23:38
Благодарил (а): 28 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST nikki » 18 янв 2011, 01:17

Алена писал(а):Подскажите, для добровольной регистрации условие...

какими документами подтверждать наличие этих условий и когда подавать такие подтверждающие документы - по запросу инспектора или сразу при подаче регистрационной заявки?


Похоже, никакими.

В регистрационном заявлении указывается:

Який відсоток постачання товарів (послуг) за останні 12 календарних місяців здійснюється платникам ПДВ (зазначається у разі добровільної реєстрації). 
Загальний обсяг постачання товарів (послуг) __________ грн., у тому числі обсяг постачання товарів (послуг) іншим платникам ПДВ __________ грн., що становить ______ відсотків 


Но не нужно забывать, что основанием для аннулирирования регистрации является

обсяг постачання товарів/послуг платниками податку, зареєстрованими добровільно, іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсягу постачання.


Налоговики в этом случае будут снимать на основании таких документальных подтверждений:

5.2.14. Акт (довідка) документальної чи камеральної перевірки або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи, зареєстрованої добровільно, за 12 послідовних податкових місяців, який свідчить про те, що обсяг постачання товарів/послуг іншим платникам податку за останні 12 календарних місяців сукупно становить менше 50 відсотків загального обсягу постачання (підстава - підпункт "и" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до податкового органу, загальні обсяги поставок звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку), обсяги постачання товарів/послуг та їх відсоток платникам ПДВ.
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 376 раз.

UNREAD_POST foxy » 18 янв 2011, 01:21

anton писал(а):субъект считает, что аннулировали незаконно. Идет в суд. Суд признает, что незаконно. Но все это время субъект работал как неплательщик, не мог выписывать налоговые накладные. Можно ли их выписать задним числом? или как тогда исправлять ситуацию?


По этому вопросу пока могу помочь только вот такой позицией ВАСУ

Скрытый текст: показать
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

від 02.08.2010 р. N 1172/11/13-10

..
.
3. Судам слід мати на увазі, що анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість, зокрема, з підстав, наведених у пунктах "а" та "ґ" пункту 9.8 статті 9 Закону України від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість", не виключає можливості повторної подальшої реєстрації особи як платника зазначеного податку, попереднє свідоцтво якої було анульовано.

Разом із тим, ця особа не позбавлена права оскарження в адміністративному суді рішення про анулювання попередньої реєстрації платника податку на додану вартість, якщо вважає відповідне рішення податкового органу протиправним.

У разі набрання законної сили рішенням про задоволення зазначених позовних вимог та визнання протиправним рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відповідне рішення податкового органу вважається протиправним з моменту його прийняття.

Наведене означає, що таке рішення податкового органу не створює будь-яких правових наслідків. Тому протиправно анульоване свідоцтво платника податку на додану вартість слід вважати чинним протягом усього часу від моменту його видачі, у тому числі в період від дати прийняття протиправного рішення про анулювання такого свідоцтва до набрання чинності відповідним рішенням суду.

Якщо в зазначений період податковим органом було видано нове свідоцтво платника податку одній і тій самій особі, таке рішення також є протиправним, оскільки відповідно до пункту 9.2 статті 9 Закону України від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР "Про податок на додану вартість" реєстрація особи як платника податку на додану вартість супроводжується присвоєнням такій особі індивідуального податкового номера, який використовується для справляння цього податку і є унікальним. Відповідно до наведеного одна особа може бути зареєстрована платником податку на додану вартість лише один раз.

За таких обставин суди, що задовольняють позовні вимоги особи про визнання протиправним рішення податкового органу щодо анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, повинні дати правову оцінку також і рішенню податкового органу про видачу особі наступного свідоцтва про реєстрацію платника цього податку.

При цьому судам слід ураховувати таке.

У розглядуваній ситуації подвійна реєстрація особи як платника податку на додану вартість виникає з вини податкового органу, який прийняв протиправне рішення. Водночас існування в однієї особи двох свідоцтв платника податку на додану вартість, яке виникло з вини податкового органу, може негативно вплинути на подальшу правову оцінку його дій, зокрема, щодо використання ним другого індивідуального податкового номера при складанні податкових накладних у період між незаконним анулюванням його свідоцтва платника цього податку та видачею нового свідоцтва.

Відповідно до наведеного суди повинні захистити законні інтереси особи та відповідно до частини другої статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України вийти за межі позовних вимог при розгляді справи щодо анулювання першої реєстрації платника податку на додану вартість, скасувавши рішення про повторну видачу такій особі свідоцтва платника цього податку, прийняте після незаконного анулювання податкової реєстрації цієї особи.

При цьому за змістом статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України суд під час прийняття рішення про скасування незаконного рішення суб'єкта владних повноважень має право визначити, з якого моменту відповідне рішення втрачає чинність.

Суд визначає, що рішення суб'єкта владних повноважень є скасованими з моменту набрання постановою законної сили, тобто лише на майбутнє, якщо на підставі цього рішення виникли правовідносини, які доцільно зберегти, оскільки інакше буде заподіяно значно більшої шкоди суб'єктам правовідносин у порівнянні з відвернутою.

За таких обставин скасування рішення про повторну реєстрацію особи судам слід ухвалювати із зазначенням, що таке рішення втрачає чинність із моменту набрання законної сили постановою суду.

Виходячи з наведеного, є правомірними дії особи, що використовувала при складанні податкової звітності, податкових накладних та інших документів другий індивідуальний податковий номер, якщо ці дії вчинені у період між анулюванням реєстрації платника податку на додану вартість та набранням законної сили судовим рішенням щодо протиправності такого анулювання.
Аватар пользователя
foxy
 
Сообщений: 132
Зарегистрирован: 23 ноя 2010, 00:59
Благодарил (а): 14 раз.
Поблагодарили: 29 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НДС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Gb, MR, Ya