Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Сельхоз-НДС

Путеводитель по разделу. НДС: регистрация, уплата, отчетность. Налоговая накладная, возмещение и т.д.

Модераторы: nikki, kollega, налоговик

UNREAD_POST Гасюк » 03 фев 2016, 11:26

Агрозахист писал(а):Добрый день. Подскажите пожалуйста, в отчете за 2014 год в форме по льготе 1-ПП сумма податкових пільг ПДВ с/г(ст. 5 та 6) больше, чем в використана за цільовим призначенням (ст. 9 та 10), т.к. эта разница была использована в 2015 году. Может ли в отчете за 2015 год ст. 9 и 10 быть больше, чем ст. 5 и 6? Заранее спасибо за ответ.

У нас в отчете всегда совпадают 5,6 и 9,10, если даже не все средства потрачены со спецсчета. Несколько лет назад возник такой же вопрос, тогда налоговая объяснила, что 9,10 мы не правильно понимаем (так как вы сейчас)
Надо, чтобы совпадали, иначе, если вы ставите меньше, это означает, что вы льготу пустили не по назначению- на другие (не с/х) цели, а то что деньги остались на счету не потрачены, это не имеет значения, как то так
А впрочем, может у вашей налоговой другое мнение
Гасюк
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 22 мар 2012, 10:15
Благодарил (а): 23 раз.
Поблагодарили: 8 раз.

UNREAD_POST bozhena » 03 фев 2016, 13:33

Правильно ли я понимаю, что теперь, если я продала своих свиней, получила деньги за это и НО, то жду подачи декларации? То есть, пересчитываю деньги 20 на 80 в бюджет и себе уже после подачи декларации? А до этого никаких сум ни на какие спецсчета не перечисляю?
bozhena
 
Сообщений: 35
Зарегистрирован: 11 июл 2014, 15:35
Благодарил (а): 4 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST Гасюк » 03 фев 2016, 21:21

bozhena писал(а):Правильно ли я понимаю, что теперь, если я продала своих свиней, получила деньги за это и НО, то жду подачи декларации? То есть, пересчитываю деньги 20 на 80 в бюджет и себе уже после подачи декларации? А до этого никаких сум ни на какие спецсчета не перечисляю?

Ну вопрос еще с регистрацией НН, у вас есть лимит на сегодня? У нас, например,- приличный, я на расслабоне, что НН зарегим, а потом будем в конце месяца что-то сводить/перечислять/делить, и по итогам декларации уже перечислять, но сегодня уже где-то встречала, что нам его якобы аннулируют и вот тоже переживаю
Гасюк
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 22 мар 2012, 10:15
Благодарил (а): 23 раз.
Поблагодарили: 8 раз.

UNREAD_POST fgrubin » 04 фев 2016, 01:39

А у мене ще мінусовий 24 рядок декларації за грудень.
fgrubin
 
Сообщений: 74
Зарегистрирован: 28 ноя 2013, 14:33
Благодарил (а): 9 раз.
Поблагодарили: 21 раз.

UNREAD_POST bur » 04 фев 2016, 10:05

Особливості сплати ПДВ платниками – сільськогосподарськими підприємствами у 2016 році

Державна фіскальна служба України у зв’язку з прийняттям Закону України від 24 грудня 2015 року № 909-VІІІ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі – Закон № 909) та на доповнення до листа ДФС від 05.01.2016 № 203/7/99-99-19-03-02-17 повідомляє про особливості визначення платниками податку на додану вартість (далі – ПДВ) – суб’єктами спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського, лісового господарства та рибальства (далі – спеціальний режим оподаткування), передбаченого статтею 209 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), та платниками ПДВ, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спеціального режиму оподаткування (пункт 209.18 статті 209 Кодексу), сум ПДВ, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників.

Законом № 909, зокрема, внесено зміни до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, відповідно до яких у 2016 році в межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується.

Так, позитивна різниця між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена:

за операціями із зерновими культурами товарних позицій 1001 - 1008 згідно з УКТ ЗЕД (далі – зернові культури) та технічними культурами товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД (далі – технічні культури), у розмірі 15 відс., спрямовується на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, а у розмірі 85 відс. – перераховується до державного бюджету;

за операціями з продукцією тваринництва товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД (далі – продукція тваринництва), у розмірі 80 відс. спрямовується на спеціальні рахунки сільськогосподарських підприємств, а у розмірі 20 відс. – до бюджету;

за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами, крім зернових і технічних культур та продукції тваринництва (далі – інші сільськогосподарські товари/послуги), в межах діяльності спеціального режиму оподаткування такий розподіл складає 50/50.

Для забезпечення вказаних розрахунків з бюджетом та перерахування коштів на спеціальні рахунки сільськогосподарським підприємствам – суб’єктам спеціального режиму оподаткування Казначейством відкрито додаткові електронні рахунки:

3754 – для здійснення операцій із зерновими і технічними культурами, 85 відс. коштів з яких перераховуються на електронні рахунки платників, а 15 відс. – на спеціальні рахунки таких платників;

3755 – для здійснення операцій з продукцією тваринництва, 20 відс. коштів з яких перераховуються на електронні рахунки платників, а 80 відс. – на спеціальні рахунки таких платників;

3753 – для здійснення операцій з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами, 50 відс. коштів з яких перераховуються на електронні рахунки платників, 50 відс. – на спеціальні рахунки таких платників.

Вказаний перерахунок коштів здійснюється Казначейством автоматично протягом операційного дня, що настає за днем, в якому кошти надійшли на такі рахунки (пункт 23 Порядку електронного адміністрування ПДВ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року №569 із змінами (далі – Порядок №569).

Крім того, для сільськогосподарських підприємств, зазначених у пункті 209.18 статті 209 Кодексу (підприємств, які відповідають критеріям, визначеним статтею 209 Кодексу, але не обрали спеціального режиму оподаткування, і на загальних підставах вважаються платником ПДВ), також запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на поточні рахунки за операціями з реалізації молока, худоби, птиці, вовни власного виробництва, а також з реалізації молочних продуктів, молочної сировини та м'ясопродуктів, вироблених у власних переробних цехах, у зазначених вище розмірах, а саме:

за операціями з продукцією тваринництва (товарні позиції 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД) позитивна різниця між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду у розмірі 80 відс. спрямовується на поточні рахунки таких сільськогосподарських підприємств, а у розмірі 20 відс. – до бюджету;

за операціями з іншими товарами, зазначеними у пункті 209.18 статті 209 Кодексу (крім товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД), такий розподіл складає 50/50.

Вказані розрахунки сільськогосподарських підприємств, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, з бюджетом та перерахування коштів на поточні рахунки таких підприємств здійснюється Казначейством з електронних рахунків на підставі відповідних реєстрів, що формуються ДФС на підставі отриманої податкової звітності з ПДВ, в якій відображаються результати діяльності в межах пункту 209.18 статті 209 ПКУ (0130).

Відповідно до пункту 23 Порядку №569 суб'єкти спеціального режиму оподаткування та платники – сільськогосподарські підприємства, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, ведуть окремий податковий облік операцій:

із зерновими та технічними культурами (ведуть тільки суб'єкти спеціального режиму оподаткування);

з продукцією тваринництва;

з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами.

Отже, з метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб'єкти спеціального режиму оподаткування та платники – сільськогосподарські підприємства, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.

При цьому у разі, якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством частково для виробництва зернових культур і технічних культур та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг, сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів (підпункт «а» підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 Кодексу).

Таким чином, у випадку придбання/виготовлення у 2016 році суб'єктами спеціального режиму оподаткування та платниками – сільськогосподарськими підприємствами, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, товарів/послуг, основних фондів для їх використання частково для виробництва зернових і технічних культур, та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг, такі платники податку повинні здійснити розрахунок питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів (наприклад, при придбанні таких товарів/послуг у березні 2016 року платнику необхідно здійснити такий розрахунок питомої ваги за звітні податкові періоди березень 2015 року – лютий 2016 року).

Такий розрахунок питомої ваги передбачається здійснювати в додатку 9 до податкової декларації з ПДВ, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування (0121-0123)/ діяльності в межах пункту 209.18 статті 209 ПКУ (0130).

З урахуванням значення розрахованої питомої ваги сума сплаченого (нарахованого) ПДВ при придбанні/виготовленні товарів/послуг, основних фондів відноситься до податкового кредиту по операціях із зерновими і технічними культурами, та/або операціях з продукцією тваринництва, та/або операціях з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами пропорційно частці (питомій вазі) вартості постачання таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості постачання усіх сільськогосподарських товарів/послуг.

У разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством виключно для виробництва одного виду товарів/послуг (зернових і технічних культур, або продукції тваринництва, або інших сільськогосподарських товарів/послуг), сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту у зв’язку з таким виготовленням/ придбанням повністю відноситься до складу податкового кредиту за відповідним видом операцій.

У випадку позитивного значення різниці між сумою податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду платника податку за окремим видом операцій, така сума підлягає сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок суб'єкта спеціального режиму оподаткування (поточний рахунок платника – сільськогосподарського підприємства, яке відповідає вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу) у відповідних розмірах.

При від’ємному значенні різниці між сумою податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду платника податку за окремим видом операцій, така сума враховується до складу податкового кредиту наступного (звітного) податкового періоду по цьому ж виду операцій та не зменшує позитивне значення різниці між сумою податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду платника податку за іншими видами операцій.

З метою забезпечення ведення окремого податкового обліку за видами операцій передбачається затвердження додатка до податкової декларації з ПДВ, в якому суб'єкти спеціального режиму оподаткування та платники - сільськогосподарські підприємства, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 ПКУ, визначатимуть суми податкових зобов’язань, податкового кредиту, їх різницю, а також суму, що підлягає сплаті до бюджету, перерахуванню на спеціальний/ поточний рахунок платника або включенню до податкового кредиту наступного звітного періоду за окремими видами операцій.

Результати такого обліку зазначатимуться у податковій декларації з ПДВ, в якій відображаються операції в межах спеціального режиму оподаткування (0121 – 0123)/ діяльності, передбаченої пунктом 209.18 статті 209 ПКУ (0130), які переноситимуться з вказаного додатка. Тобто в декларації відображатиметься загальна сума за всіма видами діяльності, що підлягає:

сплаті до бюджету;

перерахуванню на спеціальний / поточний рахунок;

включенню до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Наприклад:

У звітному (податковому) періоді січень 2016 року сума податкових зобов’язань (ПЗ) та податкового кредиту (ПК) платника податку – суб’єкта спеціального режиму оподаткування становить за операціями:

1) із зерновими та технічними культурами: ПЗ = 100 000 грн; ПК = 150 000 грн;

2) з продукцією тваринництва: ПЗ = 120 000 грн; ПК = 90 000 грн;

3) з іншими с/г товарами/послугами: ПЗ = 50 000 грн; ПК = 30 000 грн.

Різниця між сумою податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду січня 2016 року платника податку становить за операціями:

1 із зерновими та технічними культурами: – 50 000 грн (100 000 грн – 150 000 грн);

2) з продукцією тваринництва: 30 000 грн (120 000 грн – 90 000 грн);

3) з іншими с/г товарами/ послугами: 20 000 грн (50 000 грн – 30 000 грн).

Таким чином, за операціями:

1) із зерновими та технічними культурами: сума від’ємного значення у розмірі 50 000 грн переноситься до складу податкового кредиту за операціями із зерновими та технічними культурами наступного звітного періоду (лютий 2016 року);

2) з продукцією тваринництва:

підлягає сплаті до бюджету сума у розмірі 6 000 грн (30 000 х 20 відс./100);

перерахуванню на спеціальний рахунок сума у розмірі 24 000 грн (30 000 х 80 відс./ 100);

3) з іншими сільськогосподарськими товарами/ послугами:

сплаті до бюджету підлягає сума у розмірі 10 000 грн (20 000 х 50 відс. /100);

перерахуванню на спеціальний рахунок підлягає 10 000 грн (20 000 х 50 відс. /100).

Остаточний розрахунок за січень 2016 року становитиме:

до державного бюджету підлягає сплаті сума у розмірі 16 000 грн (6 000 + 10 000);

перерахуванню на спеціальний рахунок підлягає 34 000 грн (24 000 + 10 000);

включенню до складу податкового кредиту наступного звітного періоду підлягає 50 000 грн.

Слід зазначити, що з метою реалізації визначеного ПКУ механізму часткової сплати сум ПДВ до бюджету та на спеціальні / поточні рахунки платників, а також ведення окремого податкового обліку за видами операцій ДФС розроблено проект наказу про затвердження форм податкової звітності з ПДВ, який крім нової форми податкової декларації з ПДВ передбачає, зокрема, внесення змін до додатка 9 до декларації та затвердження нового додатка для ведення податкового обліку за окремими видами операцій.

Перерахування сум ПДВ з електронних рахунків платників до державного бюджету/ на поточні рахунки платників податків здійснюється Казначейством на підставі реєстрів ДФС, сформованих на підставі даних податкових декларації з ПДВ, в яких відображаються операції в межах спеціального режиму оподаткування (0121 – 0123)/ діяльності в межах пункту 209.18 статті 209 ПКУ (0130), поданих платниками до контролюючих органів.
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST agro » 08 фев 2016, 15:14

БУХГАЛТЕР&ЗАКОН
08.02.2016 – 14.02.2016, № 6 (413)

Спецрежим обложения НДС для сельского хозяйства: порядок расчета НДС

Последние изменения в НКУ сильнее всего затронули плательщиков, находящихся на спецрежиме обложения НДС. Учет таких операций всегда был непростым, а сейчас правила еще усложнились. В статье мы расскажем о новой процедуре расчета НДС таких сельхозпредприятий.

Влада Карпова,
к. э. н., консультант по вопросам учета и налогообложения

Общие правила

Все сельхозпредприятия, находящиеся на спецрежиме обложения НДС, должны с 01.01.2016 г. вести отдельный учет операций в разрезе следующих видов деятельности:

1) по операциям с зерновыми и техническими культурами, к которым относятся (п. 209.19 НКУ):

• зерновые культуры (код 1001 - 1008 УКТ ВЭД), а именно: пшеница и смесь пшеницы и ржи (меслин), рожь, ячмень, овес, кукуруза, рис, сорго зерновое, гречка, просо и семена канареечной травы, другие зерновые культуры (например, тритикале – гибрид пшеницы и ржи);

• технические культуры (коды 1205 и 1206 00 УКТ ВЭД), в частности: семена сурепы или рапса, измельченные или неизмельченные (код 1205 УКТ ВЭД), семена подсолнечника, измельченные или неизмельченные (код 1206 00 УКТ ВЭД);

2) по операциям с продукцией животноводства, а именно: крупным рогатым скотом, живым (код 0102 УКТ ВЭД), молоком и сливками, несгущенными и без добавления сахара или других подсластительных веществ (код 0401 УКТ ВЭД);

3) по операциям с сельскохозяйственными товарами/услугами (кроме операций с зерновыми и техническими культурами и операций с продукцией животноводства).

Сельскохозяйственными считают (п. 209.7 НКУ):

• товары, указанные в товарных группах 1 - 24, товарных позициях 4101, 4102, 4103, 4301 согласно УКТ ВЭД;

• услуги, полученные в результате осуществления деятельности, на которую в соответствии с п. 209.17 НКУ распространяется действие спецрежима налогообложения в сфере сельского и лесного хозяйства, а также рыболовства.

Заметим, что состав товаров, относящихся к конкретному коду УКТ ВЭД, детализирован в Пояснениях № 401, поэтому заинтересованным лицам следует ознакомиться с этим документом;

4) по операциям с товарами/услугами, которые не относятся к сельскохозяйственным. К ним контролеры, среди прочего, относят:

• объемы поставки услуг, предоставленных другим субъектам хозяйствования, которые не относятся к сельхозтоваропроизводителям и/или которые не являются физическими лицами (см. вопрос-ответ из раздела101.24 ресурса База налоговых знаний ("ЗІР"));

• операции субъекта спецрежима по продаже незавершенного производства (поля, засеянного или засаженного растениями) (см. вопрос-ответ из раздела101.24 ресурса База налоговых знаний ("ЗІР"));

• операции продажи основных средств, в том числе и налоговый кредит по приобретению которых был указан в спецдекларациях (см. вопрос-ответ из раздела 101.29.01 ресурса База налоговых знаний ("ЗІР"));

• операции поставки сельскохозяйственной продукции, изготовленной (выращенной) на земельных участках, на которые не оформлены надлежащим образом договоры аренды (письмо Министерства доходов и сборов Украины от 17.09.2013 г. № 12593/5/99-99-19-04-02-16);

• операции начисления "компенсирующих" налоговых обязательств по п. 198.5 НКУ и ст. 199 НКУ (это следует из пп. 5 ч. 3 разд. V Порядка № 21).

По новым правилам сельхозпредприятия также будут представлять налоговые декларации с отметкой:

0110 – Загальна;

0121 – Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського господарства;

0122 – Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері лісового господарства;

0123 – Спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері рибальства.

"Спецрежимные" операции сельхозпредприятия показывают в декларациях с отметкой 0121 - 0123, операции с товарами/услугами, которые не относятся к сельскохозяйственным, – в общей декларации (0110).

Порядок расчета налоговых обязательств по НДС по каждому виду деятельности можно представить так:

НОпост-НК > 0 ----> НО

НО – сумма итоговых налоговых обязательств по НДС за отчетный месяц по отдельному виду деятельности, подлежащая перечислению на электронный счет НДС, грн.;

НОпост – сумма налоговых обязательств по НДС, исчисляемых по операциям поставки товаров/услуг по отдельному виду деятельности за отчетный месяц, грн.;

НК – сумма налогового кредита по НДС, относящегося к товарам (услугам), используемым в данном виде деятельности, за отчетный месяц, грн.

Подобный расчет сельхозпредприятия проводили и до 01.01.2016 г. с той лишь разницей, что налоговые обязательства исчислялись отдельно только по двум видам деятельности, а именно по поставке:

– сельскохозяйственных товаров/услуг и

– несельскохозяйственных товаров/услуг.

Заметим, что средства, зачисленные на счета в системе электронного администрирования НДС, автоматически в течение операционного дня, следующего за днем, в котором средства поступили на такие счета, Госказначейство перечисляет в соответствующих пропорциях на счета плательщиков в СЭА и на спецсчет, на котором аккумулируются средства для использования сельхозпредприятием (пп. 209.2.2 НКУ). Реквизиты такого счета указываются в декларации (п. 2001.5 НКУ). То есть на соответствующие счета в СЭА сельхозпроизводители перечисляют полную (100 %) сумму налоговых обязательств по НДС, а дальнейшее распределение таких средств между бюджетом и спецсчетом проводит Госказначейство.

Одна из основных проблем для сельхозпроизводителей состоит в распределении налогового кредита по товарам/услугам, используемым одновременно в нескольких видах деятельности.

С этой целью теперь используется коэффициент удельного веса в стоимости сельскохозяйственных товаров/услуг объемов поставки (без НДС), который рассчитывается отдельно по каждому из вышеприведенных видов деятельности (абз. "а" пп. 209.15.1 НКУ).

Обратите внимание!

Из абз. "а" пп. 209.15.1 НКУ следует, что распределение налогового кредита проводят по двум этапам.


Этап 1. Рассчитывается доля поставок сельскохозяйственной продукции в общем объеме поставок (Кс/х):

Ксх=(Осх/Ообщ)*100

где Ос/х – объем поставок всей сельскохозяйственной продукции (в том числе: зерновых и технических культур, продукции животноводства, прочих сельскохозяйственных товаров/услуг) за предыдущие 12 последовательных отчетных налоговых периодов совокупно, включая текущий (без НДС) грн.;

Ообщ – общий объем поставок за предыдущие 12 последовательных отчетных налоговых периодов совокупно (без НДС) всех сельскохозяйственных товаров (услуг) и несельскохозяйственных товаров (услуг) без учета операций поставок основных средств, проработавших не менее чем 12 календарных месяцев, а также "компенсирующих" налоговых обязательств по НДС, начисленных по п. 184.7 НКУ и п. 198.5 НКУ, грн. То, что налоговые обязательства по условной поставке не учитываются при расчете коэффициента, подтверждают и налоговики (см. вопрос-ответ из раздела 101.24 ресурса База налоговых знаний ("ЗІР")).

На заметку

По всей видимости, налоговики и дальше будут придерживаться своей позиции о том, что в объем поставок включают операции поставки товаров/услуг (см., к примеру, письмо от 28.12.2015 г. № 27865/6/99-95-42-01-16-01), подлежащие налогообложению по основной ставке НДС, ставке 7 %, нулевой ставке НДС и освобожденные (условно освобожденные) от налогообложения НДС.

Указанная доля рассчитывалась и раньше: на ее основе определяли, соответствует ли сельхозпредприятие предельному критерию 75 %).

В новой декларации сельхозпредприятия заполняют приложение ДС9 "Розрахунок питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг", в котором определяется такой коэффициент. На это было обращено внимание и в письме ГФСУ от 27.01.2016 г. № 2533/7/99-99-19-03-01-17.

Этап 2. Рассчитывается доля поставок по каждому виду сельскохозяйственной деятельности в общем объеме поставок сельскохозяйственной продукции таким способом:

1) по операциям с зерновыми и техническими культурами (Кзт):

Кзт=(Озт/Осх)*100

где Озт – объем поставок зерновых и технических культур за предыдущие 12 последовательных отчетных налоговых периодов совокупно, включая текущий (без НДС), грн.;

2) по операциям с продукцией животноводства (Кж):

Кж=(Ож/Осх)*100

где Ож – объем поставок продукции животноводства за предыдущие 12 последовательных отчетных налоговых периодов совокупно, включая текущий (без НДС), грн.;

3) по операциям с другими сельскохозяйственными товарами/услугами (кроме операций с зерновыми и техническими культурами и операций с продукцией животноводства), Ксх:

Ксх=(Одсх/Осх)*100

где Одсх – объем поставок по операциям с сельскохозяйственными товарами/услугами (кроме операций с зерновыми и техническими культурами и операций с продукцией животноводства) за предыдущие 12 последовательных отчетных налоговых периодов совокупно, включая текущий (без НДС), грн.

Эти коэффициенты также рассчитываются в приложении ДС9 к декларации.

Обратите внимание!

Если распределяется налоговый кредит по товарам (услугам), которые участвуют во всех видах деятельности сельхозпредприятия (сельскохозяйственных и несельскохозяйственных поставках), распределять на основе коэффициентов Кзт, Кж и Ксх нужно уже ту сумму налогового кредита, которая была на 1 этапе распределена на общий объем поставок сельскохозяйственной продукции.


А в целом, чтобы не запутаться, такое распределение можно провести одним этапом, при этом результаты получатся аналогичные.

В частности, сумму налогового кредита, который относится к каждому виду сельскохозяйственной деятельности, можно распределить по следующим коэффициентам:

1) по операциям с зерновыми и техническими культурами (Кзт):

Кзт=(Озт/Ообщ)*100

2) по операциям с продукцией животноводства (Кж):

Кж=(Ож/Ообщ)*100

3) по операциям с другими сельскохозяйственными товарами/услугами (кроме операций с зерновыми и техническими культурами и операций с продукцией животноводства), Ксх:

Ксх=(Одсх/Ообщ)*100

Вместе с тем распределению подлежит общая сумма налогового кредита по товарам (услугам), используемым одновременно во всех видах деятельности, путем умножения общей суммы налогового кредита по таким товарам (услугам) на соответствующий коэффициент.

При распределении налогового кредита по операциям как за январь 2016 г., так и за последующие месяцы 2016 г. у сельхозпредприятия возникнут проблемы, поскольку ранее статистика в разрезе каждого вида сельскохозяйственной деятельности не велась.

Исходя из примера расчета налоговых обязательств по НДС в разрезе различных видов деятельности, приведенного в письме ГФСУ от 27.01.2016 г. № 2533/7/99-99-19-03-01-17, придется анализировать показатели за 2015 г.


Пример:


Условие:

Сельхозпроизводитель в январе 2016 г. осуществил такие операции:

1) поставка продукции животноводства на сумму 150000 грн. с НДС (в т. ч. НДС – 25000 грн.);

2) поставка другой сельскохозяйственной продукции (не относящейся к поставке зерновых и технических культур и продукции животноводства) на сумму 66000 грн. с НДС (в т. ч. НДС – 11000 грн.);

3) поставка товаров, не относящихся к сельскохозяйственным, на сумму 24000 грн. (в т. ч. НДС – 4000 грн.).

Сумма приобретенных товаров (услуг), прямо связанных с соответствующими операциями поставки, составила по поставке:

1) продукции животноводства – 96000 грн. с НДС (в т. ч. НДС – 16000 грн.);

2) другой сельскохозяйственной продукции – 36000 грн. с НДС (в т. ч. НДС – 6000 грн.);

3) товаров, не относящихся к сельскохозяйственным, – 6000 грн. (в т. ч. НДС – 1000 грн.).

Кроме того, в январе 2016 г. были приобретены товары (услуги) для использования в общепроизводственных, сбытовых и административных целях на сумму 60000 грн. с НДС (в т. ч. НДС – 10000 грн.). В связи с этим для расчета коэффициента распределения рассчитаны такие данные за предыдущие 12 последовательных отчетных налоговых периодов совокупно, включая текущий (без НДС), то есть за февраль 2015 г. - январь 2016 г.:

1) поставка продукции животноводства – 1080000 грн.;

2) поставка другой сельскохозяйственной продукции – 480000 грн.;

3) поставка товаров, не относящихся к сельскохозяйственным, – 60000 грн.

Итого поставка товаров за февраль 2015 г. - январь 2016 г. (без НДС): 1080000 + 480000 + 60000 = 1620000 грн.

Определим сумму итоговых налоговых обязательств по каждому виду деятельности.


Решение:

Покажем на двух нижеприведенных вариантах.




Вариант 1: распределяем налоговый кредит между сельскохозяйственной и несельскохозяйственной деятельностью.

1) Налоговый кредит, относящийся к сельскохозяйственной деятельности:

10000*(1080000+480000)/1620000=9630

2) Налоговый кредит, относящийся к операциям поставки продукции животноводства:

9630*1080000/1560000=6667

3) Налоговый кредит, относящийся к операциям поставки другой сельскохозяйственной продукции:

9630*480000/1560000=2963

4) Налоговый кредит, относящийся к несельскохозяйственной деятельности:

10000*6000/1620000=370

Вариант 2: распределяем налоговый кредит между каждым видом сельскохозяйственной деятельности и несельскохозяйственной деятельностью.

1) Налоговый кредит, относящийся к операциям поставки продукции животноводства:

10000*1080000/1620000=6667

2) Налоговый кредит, относящийся к операциям поставки другой сельскохозяйственной продукции:

10000*480000/1620000=2963

3) Налоговый кредит, относящийся к несельскохозяйственной деятельности:

10000*60000/1620000=370

Определяем налоговые обязательства по каждому виду деятельности:

1) поставка продукции животноводства:

НОж = 25000 - (16000 + 6667) = 2333 грн.

2) поставка другой сельскохозяйственной продукции:

НОдсх = 11000 - (6000 + 2963) = 2037 грн.

3) поставка товаров, не относящихся к сельскохозяйственным:

НОнсх = 4000 - (1000 + 370) = 2630 грн.

Бюджетное возмещение

Согласно п. 209.3 НКУ, если сумма НДС, оплаченная (начисленная) сельхозпредприятием поставщику на стоимость производственных факторов, превышает сумму налога, начисленную по операциям поставки сельскохозяйственных товаров/услуг, разница между такими суммами не подлежит бюджетному возмещению и засчитывается в состав налогового кредита следующего отчетного (налогового) периода.

Исходя из этого, отрицательное значение объекта налогообложения по таким операциям не может быть указано в стр. 20.2 "підлягає бюджетному відшкодуванню (рядок 20.2.1 + рядок 20.2.2) (рядок 3 Д3):" декларации. Такую сумму следует приводить в стр. 21 "Cума від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації 0110) (рядок 19 декларації 0121 - 0123, 0130) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду)" декларации.

В то же время в случае вывоза сельскохозяйственных товаров в таможенном режиме экспорта сельхозпредприятие – производитель таких товаров/услуг имеет право на бюджетное возмещение НДС, оплаченного (начисленного) поставщикам товаров/услуг, стоимость которых включается в состав производственных факторов. Такое возмещение осуществляется в общем порядке (п. 209.4 НКУ).

Регистрационная формула

В расчете регистрационной формулы из п. 2001.3 НКУ показатель S ПопРах включает общую сумму пополнения с текущего счета налогоплательщика счета в СЭА, а именно:

– так называемого основного счета в СЭА, с которого суммы НДС перечисляются в бюджет;

– счетов в СЭА сельхозпредприятия на спецрежиме налогообложения (счетов 3753 - 3755, назовем их дополнительными счетами в СЭА): с них Госказначейство проводит перечисление зачисленных денежных средств на основной счет в СЭА и на спецсчет, на котором аккумулируются суммы НДС сельхозпредприятия.

То есть все суммы, перечисленные на основной и дополнительные счета в СЭА, увеличивают регистрационный лимит. Однако не учитываются в расчете показателя SПопРах суммы, перечисленные на основной счет в СЭА Госказначейством с дополнительных счетов в СЭА (п. 2001.3 НКУ, п. 9 Порядка № 569).

Есть особенности у сельхозпроизводителей на спецрежиме и при расчете показателя SОвердрафт – суммы среднемесячного размера сумм налога, которые за последние 12 отчетные (налоговые) месяцы были задекларированы плательщиком к уплате в бюджет и погашены либо рассрочены или отсрочены, а также задекларированы сельхозпроизводителем на спецрежиме обложения НДС.

Показатель SОвердрафт ежеквартально (в течение первых шести рабочих дней такого квартала) подлежит автоматическому пересчету с учетом показателя среднемесячного размера сумм налога, которые за последние 12 отчетных (налоговых) месяцев по состоянию на дату такого пересчета были задекларированы плательщиком к уплате в бюджет и погашены либо рассрочены или отсрочены, а также задекларированы сельхозпроизводителем на спецрежиме обложения НДС.

Такой пересчет проводят путем вычитания суммы предыдущего увеличения и прибавления суммы увеличения согласно текущему пересчету (п. 2001.3 НКУ).

В письме ГФСУ от 05.01.2016 г. № 203/7/99-99-19-03-02-17 обращалось внимание на то, что для регистрации налоговых накладных в ЕРНН, составленных начиная с 01.01.2016 г., и для уплаты сумм НДС в бюджет и на специальные счета при проведении, начиная с 1 января 2016 года, операций поставки сельскохозяйственной продукции сельхозтоваропроизводители должны обеспечить перечисление необходимых средств на дополнительные электронные счета, открытые для осуществления соответствующего вида операций.

Использование средств со спецсчета

По новым правилам пп. 209.2.3 НКУ суммы НДС со специальных счетов полностью остаются в распоряжении сельхозпредприятия для использования в производстве сельскохозяйственных товаров/услуг. При этом указано, что данные суммы средств аккумулируются сельхозпредприятиями на таких счетах в порядке, утвержденном Кабинетом Министров Украины. На данный момент действует Порядок № 11, в который еще не вносились изменения.

В то же время до 01.01.2016 г. п. 209.2 НКУ предусматривал, что сумма НДС, начисленная сельхозпредприятием на стоимость поставленных им сельскохозяйственных товаров/услуг, не подлежит уплате в бюджет и полностью остается в его распоряжении для возмещения суммы налога, оплаченной (начисленной) поставщику на стоимость производственных факторов, за счет которых сформирован налоговый кредит, а при наличии остатка такой суммы налога – для других производственных целей. На эти устаревшие нормы пока что ссылаются налоговики (письма ГФСУ от 12.01.2016 г. № 348/6/99-99-19-03-02-15, № 354/6/99-99-19-03-02-15).

Под указанные нормы "подстроен" и устаревший Порядок № 11, в котором просто дается ссылка на п. 209.2 НКУ. Поэтому сейчас остается по-прежнему ориентироваться на "производственные" факторы и на соответствующие разъяснения контролеров по вопросу того, какие операции к таковым относятся (см., в частности, письма Министерства доходов и сборов Украины от 05.11.2013 г. № 14686/6/99-99-19-04-02-15, ГФСУ от 14.12.2015 г. № 26565/6/99-99-19-03-02-15, № 26563/6/99-99-19-03-02-15, от 28.12.2015 г. № 27877/6/99-99-19-03-02-15).

Правовой глоссарий:

1. НКУ – Налоговый кодекс Украины от 02.12.2010 г. № 2755-VI.

2. Пояснения № 401 – Пояснения к Украинской классификации товаров внешнеэкономической деятельности том 1 (группы 1 - 29), утвержденные приказом ГФСУ от 09.06.2015 г. № 401.

3. Порядок № 11 – Порядок аккумулирования сельскохозяйственными предприятиями сумм налога на добавленную стоимость на специальных счетах, открытых в банках и/или органах, которые осуществляют казначейское обслуживание бюджетных средств, утвержденный постановлением Кабмина от 12.01.2011 г. № 11.

4. Порядок № 569 – Порядок электронного администрирования налога на добавленную стоимость, утвержденный постановлением Кабмина от 16.10.2014 г. № 569.

5. Порядок № 21 – Порядок заполнения и предоставления налоговой отчетности по налогу на добавленную стоимость, утвержденный приказом Минфина от 28.01.2016 г. № 21.
agro
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 08 фев 2016, 15:13
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST налоговик » 12 фев 2016, 17:50

Отказ от спецрежима

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 11.02.2016 №4698/7/99-99-19-03-02-17



Про відмову від застосування спеціального
режиму оподаткування ПДВ


Державна фіскальна служба України у зв’язку з надходженням численних звернень платників податку щодо можливості відмови сільськогосподарського підприємства за добровільним рішенням від застосування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначеного статтею 209 Податкового кодексу України (далі – спеціальний режим), і переходу на загальну систему оподаткування ПДВ та перенесення сум ПДВ, сплачених при придбанні товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110», повідомляє.

Відповідно до пункту 209.1 статті 209 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 статті 209 ПКУ (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим.

Згідно з пунктом 209.6 статті 209 ПКУ сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є постачання вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих основних фондах, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менш як 75 відсотків вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів сукупно.

Отже, застосування сільськосподарським підприємством - платником ПДВ спеціального режиму є правом такого підприємства, а не його обов’язком. У зв’язку з цим сільськогосподарське підприємство – платник ПДВ не позбавлено права переходу із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ за добровільним рішенням.

Порядок реєстрації особи як платника ПДВ (у тому числі як суб’єкта спеціального режиму), перереєстрації та анулювання такої реєстрації регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233 (далі – Положення № 1130).

Сільськогосподарське підприємство виключається з реєстру суб'єктів спеціального режиму у разі, коли таке підприємство за добровільним рішенням подає заяву про зняття його з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму та/або про його реєстрацію як платника ПДВ на загальних підставах (підпункт «а» пункту 6.21 розділу VI Положення № 1130).

Зокрема, відповідно до пункту 6.22 розділу VI Положення № 1130, для виключення з реєстру суб'єктів спеціального режиму сільськогосподарське підприємство подає до контролюючого органу, в якому воно зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму, заяву про реєстрацію його платником податку на додану вартість на загальних умовах за формою № 1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація», якщо не було допущено перевищення, визначеного пунктом 209.11 статті 209 ПКУ (пункт 6.11 розділу VI Положення № 1130).

Контролюючий орган протягом 3 робочих днів від дня отримання такої заяви знімає сільськогосподарське підприємство з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму за процедурами перереєстрації, визначеними Положенням № 1130.

При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму є дата внесення відповідного запису до такого реєстру. Датою, з якої сільськогосподарське підприємство вважається платником ПДВ на загальних підставах у разі переходу за добровільним рішенням сільськогосподарського підприємства – платника ПДВ із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ є дата виключення такого підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму.

Водночас у разі переходу сільськогосподарського підприємства – платника ПДВ за добровільним рішенням із спеціального режиму на загальну систему оподаткування ПДВ та відповідно виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму, таке підприємство, починаючи з дати виключення, повинно подавати до контролюючого органу за місцем податкового обліку виключно податкову декларацію з ПДВ із позначкою «0110».

У разі якщо в сільськогосподарського підприємства – платника ПДВ за результатами здійснення сільськогосподарської діяльності за останній звітний (податковий) період перебування на спеціальному режимі наявні залишки товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції, то суми ПДВ, сплачені при придбанні таких товарів, можуть бути перенесені із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110», поданими за останній звітний (податковий) період перебування на спеціальному режимі.

Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві та Міжрегіональному головному управлінню ДФС – Центральному офісу з обслуговування великих платників довести зазначений лист до відома платників податку і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування під час прийняття звітності, проведення масово-роз’яснювальної та контрольно-перевірочної роботи і апеляційних процедур.





Голова Р.М. Насіров
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5575
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2481 раз.

UNREAD_POST Гасюк » 18 фев 2016, 18:57

Кто-то делал перерегистрацию- смена КВЭД (заява 1РС), надо заполнять 9 пункт на последней странице (таблица с пыт. вагой за 12 мес.) или это только для тех, кто впервые регистрируется?
и можно ли ее как-то подать в электр. виде?
Спасибо!
Гасюк
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 22 мар 2012, 10:15
Благодарил (а): 23 раз.
Поблагодарили: 8 раз.

UNREAD_POST налоговик » 10 мар 2016, 12:44

Определение соответствия сельскохозяйственной продукции коду УКТ ВЭД

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 04.03.2016 №7892/7/99-99-19-03-02-17


Головні управління ДФС в областях, м. Києві,
Міжрегіональне головне управління ДФС
– Центральний офіс з обслуговування великих платників


Про порядок застосування
спеціального режиму оподаткування ПДВ


Державна фіскальна служба України у зв’язку із внесенням змін до Податкового кодексу України (далі – Кодекс) Законом України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» (далі – Закон № 909) та надходженням численних звернень платників податку – суб’єктів спеціального режиму оподаткування податком діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (далі – спеціальний режим оподаткування) щодо визначення відповідності сільськогосподарської продукції відповідному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД повідомляє.

Законом № 909, зокрема, внесено зміни до пункту 209.2 статті 209 Кодексу, відповідно до яких у 2016 році в межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягає сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується.

З метою визначення сум ПДВ, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальні/поточні рахунки платників, суб'єкти спеціального режиму оподаткування суми податкових зобов’язань та податкового кредиту звітного (податкового) періоду визначають за кожним видом операцій.

Для ведення податкового обліку за окремими видами сільськогосподарських операцій у складі податкової декларації з ПДВ із позначками «0121»-«0123», «0130» передбачено додаток 10 (ДС10).

З метою застосування пункту 209.2 і підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 Кодексу, пунктом 209.19 статті 209 Кодексу визначено терміни «зернові культури», «технічні культури» та «продукція тваринництва» в такому значенні:

зернові культури − зернові культури товарних позицій 1001 - 1008 згідно з УКТ ЗЕД;

технічні культури − технічні культури товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД;

продукція тваринництва – продукція товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД.

Щодо визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД повідомляємо, що згідно з пунктом 1 статті 11 Закону України від 02 грудня 1997 року № 671/97-ВР «Про торгово-промислові палати в Україні» (далі – Закон № 671) торгово-промислові палати мають право, зокрема:

проводити на замовлення українських та іноземних підприємців експертизу, контроль якості, кількості, комплектності товарів (у тому числі експортних та імпортних) і визначати їх вартість;

засвідчувати і видавати сертифікати про походження товарів, сертифікати визначення продукції власного виробництва підприємств з іноземними інвестиціями та інші документи, пов'язані із здійсненням зовнішньоекономічної діяльності.

При цьому методичні та експертні документи, видані торгово-промисловими палатами в межах їх повноважень, є обов'язковими для застосування на усій території України (пункт 2 статті 11 Закону № 671).

Крім того, відповідно до Закону України від 25 лютого 1994 року № 4038-XII «Про судову експертизу» (далі – Закон № 4038) державні спеціалізовані установи (науково-дослідні інститути судових експертиз), визначені у статті 7 Закону № 4038, на замовлення заявника можуть проводити експертні дослідження і обстеження, у тому числі товарознавчу експертизу.

Порядок проведення такої експертизи та документи, що підтверджують результати її проведення, визначено в Інструкції про призначення та проведення судових експертиз та експертних досліджень, затвердженій наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 № 53/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 03.11.1998 за № 705/3145.

Враховуючи викладене, у разі необхідності визначення відповідності власновиробленої сільськогосподарської продукції відповідному коду товарної класифікації згідно з УКТ ЗЕД для правильного відображення обсягів постачання таких товарів у податковій декларації з ПДВ та її додатках платник податку – суб’єкт спеціального режиму оподаткування має можливість отримати висновок від Торгово-промислової палати України (її регіональних відділень) або науково-дослідного інституту судових експертиз.

При цьому у разі, якщо платником податку - суб’єктом спеціального режиму оподаткування здійснюються операції з вивезення власновиробленої сільськогосподарської продукції за межі митної території України у митному режимі експорту, то, враховуючи статтю 69 Митного кодексу України, така продукція підлягає митному оформленню та класифікується митними органами ДФС шляхом визначення кодів відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Рішення митних органів ДФС щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими. Висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД при митному оформленні мають виключно інформаційний або довідковий характер.

Головним управлінням ДФС в областях, м. Києві та Міжрегіональному головному управлінню ДФС – Центральному офісу з обслуговування великих платників довести зазначений лист до відома платників податку і підпорядкованих підрозділів та забезпечити його врахування під час проведення масово-роз’яснювальної роботи.



Голова Р.М. Насіров
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5575
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2481 раз.

UNREAD_POST налоговик » 11 мар 2016, 16:01

МВФ наполягає на повному скасуванні спецрежиму сплати ПДВ для сільгоспвиробників.
Про це журналістам повідомив постійний представник МВФ в Україні Жером Ваше.
За його словами, в 2017 році аграрії обов'язково повинні перейти на загальнообов'язковий режим сплати ПДВ.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5575
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2481 раз.

UNREAD_POST fgrubin » 12 мар 2016, 14:28

Добре хоч не вимагають скасування залишків спецрежиму з 1 квітня 2016 року.
Це попередження для депутатів, які внесли у ВР Проект Закону про внесення змін до Податкового кодексу України щодо захисту прав платників податку на додану вартість, в тому числі сільгосптоваровиробників № 3851-1 від 04.02.2016, відповідно до якого в 2016 році повертається спецрежим, що діяв до 01.01.2016 і його дія продовжується до 01.01.2018 р.
А тим часом ДФС повідомила про перші результати нововведень по ПДВ:
"Станом на початок березня, при сумі, задекларованої до відшкодування в розмірі 13,6 млрд гривень, відшкодовано кошти майже на 3 млрд гривень більше - 16 млрд гривень. Це майже в 2 рази більше відповідного періоди 2015 року", - йдеться в ньому.
Відзначається, що для прозорості процесу відшкодування 2 березня на порталі Фіскальної служби оприлюднені реєстри заяв про відшкодування суми бюджетного відшкодування ПДВ.
Протягом перших 2 місяців середньомісячний збір ПДВ з вироблених в Україні товарів становив 11,5 млрд гривень, при середньомісячних надходженнях у 2015 році 8,9 млрд гривень.


Виходить, що надходження до бюджету за два місяці 2016 року від ПДВ з вироблених в Україні товарів збільшилось у порівнянні з цим же періодом 2015 року на 5,2 млрд. грн. (11,5х2 - 8,9х2), а відшкодували на 8 млрд. грн. більше за ціж періоди. Та й задекларовані до відшкодування суми значно більші ніж в минулому році - 13,6 млрд гривень за результатами подання грудневої та січневої декларацій. Мабуть, саме новий порядок оподаткування аграріїв та зернотрейдерів вплинув на такі невтішні показники.

Хтось взагалі прораховував наслідки для бюджету таких змін при їх прийнятті?
fgrubin
 
Сообщений: 74
Зарегистрирован: 28 ноя 2013, 14:33
Благодарил (а): 9 раз.
Поблагодарили: 21 раз.

UNREAD_POST fgrubin » 12 мар 2016, 14:52

Вже йде третій місяць нового варіанту спецрежиму, а ми й досі не знаємо, як правильно рахувати питому вагу при розподілі ПК за товари, що придбані для кількох видів діяльності.
Чи враховувати поточний місяць придбання цих товарів при визначенні питомої ваги реалізації?
fgrubin
 
Сообщений: 74
Зарегистрирован: 28 ноя 2013, 14:33
Благодарил (а): 9 раз.
Поблагодарили: 21 раз.

UNREAD_POST налоговик » 14 мар 2016, 17:15

fgrubin писал(а):Вже йде третій місяць нового варіанту спецрежиму, а ми й досі не знаємо, як правильно рахувати питому вагу при розподілі ПК за товари, що придбані для кількох видів діяльності.
Чи враховувати поточний місяць придбання цих товарів при визначенні питомої ваги реалізації?


Как Вам нравится.

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 27.01.2016 р. N 2533/7/99-99-19-03-01-17


Таким чином, у випадку придбання/виготовлення у 2016 році суб'єктами спеціального режиму оподаткування та платниками - сільськогосподарськими підприємствами, які відповідають вимогам пункту 209.18 статті 209 Кодексу, товарів/послуг, основних фондів для їх використання частково для виробництва зернових і технічних культур, та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг, такі платники податку повинні здійснити розрахунок питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів (наприклад, при придбанні таких товарів/послуг у березні 2016 року платнику необхідно здійснити такий розрахунок питомої ваги за звітні податкові періоди березень 2015 року - лютий 2016 року).


Но лучше так:

* Дванадцять послідовних звітних (податкових) періодів сукупно (включаючи поточний). Для новоствореного платника - звітний податковий період.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5575
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2481 раз.

UNREAD_POST налоговик » 14 мар 2016, 17:40

Лист Головного управління ДФС у Чернігівській області від 10.03.2016 № 840/10/25-01-15-01-09


Головне управління ДФС у Чернігівській області, керуючись підпунктом 14.1.172 пункту 14.1 статті 14, статтею 191 розділу І, статтею 52 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, розглянуло Ваше звернення від 11.02.2016 №ЧМ01-06-258 стосовно відображення сільськогосподарським підприємством, що перебуває на спеціальному режимі оподаткування податком на додану вартість, в деклараціях з ПДВ проведені в січні 2016 року операцій з експорту кукурудзи власного виробництва, та в межах своєї компетенції повідомляє.

У зв'язку із внесенням змін до Податкового кодексу України (далі - ПКУ) Законом України від 24.12.2015 року №909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" зі статті 197 розділу V ПКУ виключено пункт 197.21, а з підрозділу 2 розділу XX ПКУ виключено пункти 15, 15 1 та 15 2, якими до 1 січня 2016 року встановлювався режим звільнення від оподаткування операцій з постачання на митній території України зернових культур товарних позицій 1001 - 1008 згідно з УКТ ЗЕД та технічних культур товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД, а також операцій з вивезення таких культур в митному режимі експорту.

З 1 січня 2016 року на вказані операції поширюються загальні правила оподаткування: при постачанні зернових та технічних культур на митній території України застосовується ставка податку в розмірі 20 відсотків, та 0 відсотків - при їх вивезенні за межі митної території України.

Оскільки відповідно до Закону України від 19.09.2013 №584-VII "Про митний тариф України" кукурудза належить до товарної позиції 1005, то операції з вивезення даної культури в митному режимі експорту оподаткуються податком на додану вартість за нульовою ставкою.

Відповідно до пункту 4 розділу І Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі - Порядок) усі платники податку на додану вартість подають податкову декларацію з позначкою "0110", у якій відображаються розрахунки з бюджетом (далі - декларація 0110).

Згідно з пунктом 5 розділу І Порядку платники податку, які згідно зі статтею 209 розділу V ПКУ застосовують спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, крім декларації 0110, подають податкову декларацію з позначкою "0121"/"0122"/"0123" (далі - декларація 0121 - 0123), яка є невід'ємною частиною звітності за відповідний звітний період. До такої податкової декларації включаються лише ті операції, що стосуються спеціального режиму, установленого указаною статтею.

Підпунктом 3 пункту 3 розділу V Порядку встановлено, що в рядку 2 декларації з ПДВ вказуються обсяги операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що оподатковуються за нульовою ставкою відповідно до вимог підпункту 195.1.1 пункту 195.1 статті 195 розділу V Податкового кодексу України. Рядок 2 декларацій 0121 - 0123 дорівнює сумі значень рядків 2 таблиць 1 - 3 додатку 10, який подається сільськогосподарським підприємством до податкового органу разом із вказаними деклараціями.

Згідно з підпунктом 5 пункту 3 розділу V Порядку в рядку 14 декларації з ПДВ відображаються суми податку на додану вартість, включені до податкового кредиту за операціями сільськогосподарських підприємств із вивезення сільськогосподарської продукції у митному режимі експорту. Значення цього рядка переноситься з рядка 14 декларації 0121 - 0123 до рядка 14 декларації 0110.

Сума податку на додану вартість у рядку 14 декларації 0121 - 0123 відображається згідно з бухгалтерською довідкою, в якій така сума розраховується, виходячи із фактично сплаченої (нарахованої) постачальникам товарів/послуг, вартість яких була включена до складу виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит за сільськогосподарськими товарами (супутніми послугами), вивезеними за межі митної території України у митному режимі експорту (декларації 0121 - 0123).

Бухгалтерська довідка має бути складена згідно з податковими накладними, митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 розділу V Кодексу, які є підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та містити вичерпний їх перелік.

Рядок 14 декларації 0121 - 0123 дорівнює сумі значень рядків 9 таблиць 1 – 3 додатку 10.

Таким чином, з огляду на вищенаведене, операцій з експорту кукурудзи власного виробництва за нульовою ставкою ПДВ сільськогосподарським підприємством відображаються в рядку 2 таблиці 1 “Розрахунок сум податку на додану вартість по операціях із зерновими та технічними культурами, що підлягають сплаті до державного бюджету та перерахуванню на спеціальний рахунок” додатку 10 декларації з ПДВ 0121 та відповідно зазначаються в рядку 2 зазначеної декларацій.

На підставі бухгалтерської довідки в рядку 9 таблиці 1 додатку 10 декларації 0121 сільгоспвиробником зазначаються суми податку на додану вартість, фактично сплачені (нараховані) постачальникам товарів/послуг, вартість яких ним була включена до складу виробничих факторів, за рахунок яких сформовано податковий кредит за кукурудзою, вивезеною за межі митної території України у митному режимі експорту. Значення рядка 9 таблиці 1 додатку 10 сільгосподарським підприємством відображаються в рядку 14 декларації 0121 та переноситься з рядка 14 декларації 0121 до рядка 14 декларації 0110.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію, та діє до внесення змін до статей Податкового кодексу України, на які в ній іде посилання.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5575
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2481 раз.

UNREAD_POST налоговик » 14 мар 2016, 17:42

и еще

Лист Головного управління ДФС у Чернігівській області від 02.03.2016 № 720/10/25-01-15-01-09

Головне управління ДФС у Чернігівській області, керуючись підпунктом 14.1.172 пункту 14.1 статті 14, статтею 191 розділу І, статтею 52 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями, розглянуло Ваше звернення від 05.02.2016 №11 стосовно можливості здійснення коригування податкового кредиту, розподіленого відповідно до вимог абзацу 4 підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 Податкового Кодексу України, та в межах своєї компетенції повідомляє наступне.

Законом України від 24.12.2015 №909-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році" (далі - Закон № 909) внесені зміни до Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI (далі - ПКУ) в частині визначення сільськогосподарськими товаровиробниками податкових зобов'язань з податку на додану вартість та їх сплати до бюджету.

Зокрема, Законом №909 були внесені зміни до пункту 209.2 статті 209 ПКУ, відповідно до яких сільськогосподарським підприємствам в межах спеціального режиму оподаткування запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки. Розмір суми ПДВ, що підлягають сплаті до бюджету та перерахуванню на спеціальні рахунки, залежить від виду сільськогосподарської продукції, що реалізується.

Так, позитивна різниця між сумою податкових зобов'язань звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду, визначена:

за операціями з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій із зерновими і технічними культурами та операцій з продукцією тваринництва) підлягає перерахуванню до державного бюджету - у розмірі 50 відсотків та 50 відсотків - на спеціальні рахунки;

за операціями із зерновими та технічними культурами перераховується до державного бюджету в розмірі 85 відсотків, на спеціальні рахунки - 15 відсотків;

за операціями з продукцією тваринництва перераховується до державного бюджету в розмірі 20 відсотків; на спеціальні рахунки - у розмірі 80 відсотків.

Для застосування пункту 209.2 та підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 ПКУ пунктом 209.19 статті 209 Податкового кодексу України визначено, що:

зернові культури – це зернові культури товарних позицій 1001 - 1008 згідно з УКТ ЗЕД;

технічні культури – це технічні культури товарних позицій 1205 і 1206 00 згідно з УКТ ЗЕД;

продукція тваринництва – це продукція товарних позицій 0102 і 0401 згідно з УКТ ЗЕД.

Пунктом 23 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, який затверджений постановою Кабінетом міністрів України від 16.10.2014 №569 зі змінами та доповненнями, визначено, що суб'єкти спеціального режиму оподаткування ведуть окремий податковий облік операцій із зерновими та технічними культурами, з продукцією тваринництва та з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами, визначеними пунктом 209.19 статті 209 ПКУ.

Підпунктом 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 Податкового Кодексу України визначено, що виробничі фактори - це товари/послуги, які придбаваються сільськогосподарським підприємством для їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції, а також основні фонди, які придбаваються (споруджуються) з метою їх використання у виробництві сільськогосподарської продукції. За рахунок виробничих факторів сільськогосподарські підприємства, що обрали спеціальний режим оподаткування податком на додану вартість, формують податковий кредит.

Законом №909 також були внесені зміни в абзац “а” підпункт 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 ПКУ в частині визначення частки використання виробничих факторів для виготовлення сільськогосподарських товарів/послуг по видах продукції у загальній вартості всіх товарів/послуг.

Так, у разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством частково для виробництва сільськогосподарських товарів/послуг, у тому числі зернових і технічних культур, та/або продукції тваринництва, а частково для інших товарів/послуг, сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості всіх товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів.

У разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством частково для виробництва зернових культур і технічних культур, та/або частково для виробництва продукції тваринництва, та/або частково для інших сільськогосподарських товарів/послуг, сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється виходячи з питомої ваги вартості таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості усіх сільськогосподарських товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів.

Для розрахунку питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг передбачений додаток 9, який затверджений наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 (далі - Наказ №21) та подається сільськогосподарським підприємством разом з деклараціями спеціального режиму оподаткування (0121 - 0123).

З урахуванням значення розрахованої питомої ваги сума сплаченого (нарахованого) ПДВ при придбанні/виготовленні товарів/послуг, основних фондів відноситься до податкового кредиту по операціях із зерновими і технічними культурами, та/або операціях з продукцією тваринництва, та/або операціях з іншими сільськогосподарськими товарами/послугами пропорційно питомій вазі вартості постачання таких зернових і технічних культур, продукції тваринництва та інших сільськогосподарських товарів/послуг в загальній вартості постачання усіх сільськогосподарських товарів/послуг.

Пунктом 4 Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21 передбачено, що у розділі II "Податковий кредит" декларації 0121 – 0123 відповідно до підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 розділу V Податкового кодексу України відображаються товари/послуги, які придбаваються сільськогосподарським підприємством для використання у виробництві сільськогосподарської продукції, а також основні фонди, які придбаваються (споруджуються) з метою використання у виробництві сільськогосподарської продукції.

У разі якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством частково для виробництва сільськогосподарських товарів/послуг, у тому числі зернових і технічних культур, та/або продукції тваринництва, а частково для виготовлення інших товарів/послуг, сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту розподіляється, виходячи з питомої ваги вартості таких сільськогосподарських товарів/послуг у загальній вартості всіх товарів/послуг, поставлених за 12 попередніх послідовних звітних (податкових) періодів.

Зазначений розподіл відбувається у тому періоді, в якому здійснювалось відповідне виготовлення та/або придбання, а розподілені суми включаються до значень рядків 10 та 11 декларацій 0110 та 0121 – 0123.

Крім того, в декларації з ПДВ Наказом №21 передбачено рядок 13, в якому відображаються суми коригування податкового кредиту, яке пов'язане з використанням раніше придбаних товарів/послуг, необоротних активів частково для виготовлення сільськогосподарськими підприємствами сільськогосподарських товарів/послуг, а частково для виготовлення інших товарів/послуг.

А саме, у разі зміни напряму використання товарів/послуг, необоротних активів зазначене коригування проводиться, виходячи з балансової (залишкової) вартості необоротних активів та вартості залишків товарів, що використовуються чи підлягають використанню в сільськогосподарському виробництві, що склалися станом на початок звітного (податкового) періоду, відповідно до частки використання таких товарів/послуг, необоротних активів в операціях сільськогосподарського виробництва та в інших операціях (для сільськогосподарських підприємств, виходячи з питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг, розрахованої відповідно до вимог пункту 209.15.1 статті 209 розділу V Кодексу).

В листі ДФС України від 27.01.2016 №2533/7/99-99-19-03-01-17 “Про особливості сплати ПДВ платниками - сільськогосподарськими підприємствами у 2016 році” зазначено, що у разі, якщо товари/послуги, основні фонди, виготовлені та/або придбані, використовуються сільськогосподарським підприємством виключно для виробництва одного виду товарів/послуг (зернових і технічних культур, або продукції тваринництва, або інших сільськогосподарських товарів/послуг), сума сплаченого (нарахованого) податкового кредиту у зв'язку з таким виготовленням/придбанням повністю відноситься до складу податкового кредиту за відповідним видом операцій.

Таким чином, з огляду на вищенаведене, сільськогосподарське підприємство суми ПДВ від придбаних/виготовлених товарів/послуг, необоротних активів може віднести до складу податкового кредиту окремого виду сільськогосподарських продукції, у разі якщо придбані ним товари/послуги, необоротні активи будуть використовуватись лише на виробництво відповідної продукції.

Якщо ж, придбані сільськогосподарським підприємством товари/послуги, основні засоби будуть використані ним у всіх операціях, що визначені пунктом 209.2 статті 209 ПКУ, то сума нарахованого (сплаченого) податкового кредиту платником повинна бути розподілена відповідно до підпункту 209.15.1 пункту 209.15 статті 209 ПКУ в тому періоді, в якому здійснювалось придбання таких товарів/послуг. В подальшому в разі зміни напряму використання придбаних товарів/послуг, необоротних активів сільськогосподарське підприємство може здійснити коригування податкового кредиту, виходячи з балансової (залишкової) вартості необоротних активів та вартості залишків товарів, що використовуються чи підлягають використанню в сільськогоспвиробництві, що склалися станом на початок звітного (податкового) періоду, відповідно до частки використання таких товарів/послуг, необоротних активів в операціях сільськогосподарського виробництва та в інших операціях (для сільськогосподарських підприємств, виходячи з питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів/послуг, розрахованої відповідно до вимог пункту 209.15.1 статті 209 розділу V Кодексу).

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію, та діє до внесення змін до статей Податкового кодексу України, на які в ній іде посилання.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5575
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2481 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НДС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya

cron