Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

НДС при бесплатной раздаче брошюр, ручек, пакетов

Путеводитель по разделу. НДС: регистрация, уплата, отчетность. Налоговая накладная, возмещение и т.д.

Модераторы: nikki, kollega, налоговик

UNREAD_POST Печкин » 11 мар 2013, 11:28

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
04.02.13 № 1673/6/15-3115

Про розгляд звернення

Державна податкова служба України розглянула лист <…> стосовно деяких питань оподаткування податком на додану вартість рекламних операцій та повідомляє.
Відповідно до пункту 2 статті 17 Господарського кодексу України закони, якими регулюється оподаткування суб'єктів господарювання, повинні передбачати усунення подвійного оподаткування.
Згідно з пунктом 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) об’єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податків, зокрема, з:
постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України;
постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Кодексу податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:
придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку;
придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Відповідно до листа <…> складовою і невід’ємною частиною рекламних послуг, що надаються рекламодавцю, є придбання та розповсюдження (роздача) третім особам (споживачам) рекламних матеріалів, вартість яких включена до загальної вартості таких послуг, що підтверджується умовами договору, кошторисом, первинними бухгалтерськими документами. При цьому вартість рекламних матеріалів включається до вартості рекламних послуг, під час постачання яких нараховуються податкові зобов’язання з податку на додану вартість та вартість яких включається до складу доходів виконавця рекламних послуг і оподатковуються податком на прибуток.
Таким чином, у разі якщо вартість рекламних матеріалів (які передаються споживачам рекламних послуг) включена до вартості рекламної послуги, що надається рекламодавцю, та оподаткована податком на додану вартість, розповсюдження (роздача) третім особам (споживачам) рекламних матеріалів не підлягає оподаткуванню податком на додану вартість.
При цьому сума податку на додану вартість, сплачена виконавцем рекламної послуги при придбанні рекламних матеріалів, може бути віднесена до складу податкового кредиту такого виконавця за умови віднесення вартості таких рекламних матеріалів до валових витрат виконавця (відповідно до розділу ІІІ Кодексу) та за умови виконання вимог, встановлених статтею 198 Кодексу.

Заступник Голови А.П. Ігнатов


Вменяемое разъяснение.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2887 раз.

UNREAD_POST налог » 11 мар 2013, 12:35

Печкин писал(а):
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
04.02.13 № 1673/6/15-3115
...
При цьому сума податку на додану вартість, сплачена виконавцем рекламної послуги при придбанні рекламних матеріалів, може бути віднесена до складу податкового кредиту такого виконавця за умови віднесення вартості таких рекламних матеріалів до валових витрат виконавця (відповідно до розділу ІІІ Кодексу) та за умови виконання вимог, встановлених статтею 198 Кодексу.

Заступник Голови А.П. Ігнатов


Вменяемое разъяснение.


1. Откуда взялось условие отнесения стоимости материалов в состав расходов?
2. Что такое ВАЛОВІ витрати?
налог
 
Сообщений: 357
Зарегистрирован: 29 дек 2010, 12:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 82 раз.

UNREAD_POST Грета » 11 мар 2013, 12:40

Еще из серии ляпов:
у разі якщо вартість рекламних матеріалів (які передаються споживачам рекламних послуг)

Споживач рекламної послуги - это ведь заказчик?
Все таки видимо имелись в виду потребители рекламы :?
Теория, мой друг, суха, но зеленеет жизни древо (с)
Аватар пользователя
Грета
 
Сообщений: 114
Зарегистрирован: 25 фев 2013, 20:51
Благодарил (а): 40 раз.
Поблагодарили: 27 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 11 мар 2013, 12:45

Відповідно до пункту 2 статті 17 Господарського кодексу України закони, якими регулюється оподаткування суб'єктів господарювання, повинні передбачати усунення подвійного оподаткування.

Счас, коллеги, адын секунд, только слезу вытру… :oops:

Хорошо ведь аргументируют, черт возьми! И, главное, правильно! Непонятно только, куда эта правильность девается, когда речь идет о раздаче рекламных материалов не исполнителем, а непосредственно рекламодателем, без привлечения третьего лица.
Какая разница, кто раздает материалы – рекламодатель или исполнитель? Результат то от этого не меняется!
А у них получается, что если рекламой собственной продукции занимаешься самостоятельно, то права на НК от раздач брошюр, ручек пакетов и т.п. нет (и есть даже не двойное, а тройное (НДС в составе цены приобретения, НДС при раздаче и НДС при реализации товара, в себестоимость которого входит стоимость этих рекламных материалов) налогообложение!!! – и о его усуненні никто не беспокоится), а если поручаешь приобрести эти брошюры, ручки, пакеты и т.п. и раздать их третьему лицу, то право на НК есть (и нет двойного налогообложения).

Учитывая, что письмо по такому пустячному вопросу подписал сам Игнатов, оно, скорее всего, является заказухой. Но, получается, сами себя высекли. Дезавуировали свои многочисленные заявления о необходимости облагать такие раздачи. Ну, им не привыкать! Вряд ли это скажется в практической деятельности.

С одной стороны налоговиков понять можно. Под рекламную раздачу можно подвести существенные объемы товара, проданного "мимо кассы". Но и тупо требовать облагать рекламные раздачи НДС да еще без права на НК, это тоже перебор. Надо все-таки искать золотую серединку…
налог писал(а):1. Откуда взялось условие отнесения стоимости материалов в состав расходов?
Не обращайте внимания. Это ритуальное заклинание.

налог писал(а):2. Что такое ВАЛОВІ витрати?

:lol:
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.

За это сообщение автора Вотруба поблагодарил:
Оксана
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1993
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 604 раз.
Поблагодарили: 2009 раз.

UNREAD_POST Грета » 11 мар 2013, 12:48

И что такое "рекламні матеріали"?
Это только буклеты, флаеры, брошюры, и тому подобная, не имеющая потребительской ценности, дребедень? Так раздача таких материалов в любом случае не приводит к возникновению НО, независимо от включения/невключения в стоимость рекламной услуги.
Или образцы продукции и другие подарки тоже можно назвать рекламными материалами? :?
Теория, мой друг, суха, но зеленеет жизни древо (с)
Аватар пользователя
Грета
 
Сообщений: 114
Зарегистрирован: 25 фев 2013, 20:51
Благодарил (а): 40 раз.
Поблагодарили: 27 раз.

UNREAD_POST Печкин » 11 мар 2013, 12:51

Вотруба писал(а):Учитывая, что письмо по такому пустячному вопросу подписал сам Игнатов, оно, скорее всего, является заказухой. Но, получается, сами себя высекли. Дезавуировали свои многочисленные заявления о необходимости облагать такие раздачи. Ну, им не привыкать! Вряд ли это скажется в практической деятельности. :lol:


Нужно сказать, что они не в первый раз говорят об отсутствии здесь двойного НДС.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 29.10.2003 р. N 8974/6/15-2415-26

(Витяг)

ДПАУ розглянула лист щодо оподаткування ПДВ операцій з рекламними матеріалами (придбаними виконавцем у третіх осіб або самостійно виготовленими), які на виконання договору на надання послуг або договору комісії (доручення) роздаються споживачам рекламних матеріалів, а також щодо віднесення до валових витрат на суборенду, і повідомляє таке.

1. Щодо ПДВ за безоплатно розданими зразками продукції (товарів), поліграфічними, канцелярськими товарами, сувенірною продукцією, подарунками тощо (далі - рекламні матеріали).

Відповідно до чинного законодавства з ПДВ операції з надання рекламних послуг, так само як і операції з продажу рекламних матеріалів (придбаних у третіх осіб чи самостійно виготовлених), підлягають оподаткуванню на загальних підставах. При цьому, у разі якщо вартість рекламних матеріалів (які передаються споживачам рекламних послуг) включена до вартості таких рекламних послуг для замовника (комітента, довірителя) згідно з договором та кошторисом, ПДВ відповідно до п. 7.3 ст. 7 або п. 4.7 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" визначається виходячи із загальної (договірної) вартості наданих рекламних послуг, і, відповідно, у такому випадку не проводиться повторне (подвійне) оподаткування ПДВ рекламних матеріалів в момент їх передачі (роздачі).

Стосовно права на податковий кредит СПД, який надає рекламні послуги, то слід зазначити, що таке право визначено п. 7.4 ст. 7 (в межах договорів купівлі-продажу) та п. 4.7 ст. 4 (в межах договорів комісії чи доручення) Закону.


налог писал(а):1. Откуда взялось условие отнесения стоимости материалов в состав расходов?
2. Что такое ВАЛОВІ витрати?


Дурная привычка :)

Грета писал(а):Споживач рекламної послуги - это ведь заказчик?
Все таки видимо имелись в виду потребители рекламы


Верно :)
живу на Бухфоруме

За это сообщение автора Печкин поблагодарил:
Грета
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2887 раз.

UNREAD_POST Печкин » 11 мар 2013, 12:52

Грета писал(а):И что такое "рекламні матеріали"?
Это только буклеты, флаеры, брошюры, и тому подобная, не имеющая потребительской ценности, дребедень? Так раздача таких материалов в любом случае не приводит к возникновению НО, независимо от включения/невключения в стоимость рекламной услуги.
Или образцы продукции и другие подарки тоже можно назвать рекламными материалами? :?


Можно
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2887 раз.

UNREAD_POST Грета » 11 мар 2013, 13:20

Печкин писал(а):
Грета писал(а):И что такое "рекламні матеріали"?
Это только буклеты, флаеры, брошюры, и тому подобная, не имеющая потребительской ценности, дребедень? Так раздача таких материалов в любом случае не приводит к возникновению НО, независимо от включения/невключения в стоимость рекламной услуги.
Или образцы продукции и другие подарки тоже можно назвать рекламными материалами? :?


Можно

Хорошо бы, но не уверена.
Например, предприятие проводит рекламную акцию, и победителю среди участников вручает приз - плазменную панель, стоимостью 5 тыс. плюс НДС.
Если без привлечения третьей стороны, то НК=1 тыс., НО при бесплатной передаче 1 тыс.
А если у того же продавца панели не купить ее как товар, а заказать услугу по вручению - будет НК без НО? Терзают меня смутные сомнения :?
Теория, мой друг, суха, но зеленеет жизни древо (с)
Аватар пользователя
Грета
 
Сообщений: 114
Зарегистрирован: 25 фев 2013, 20:51
Благодарил (а): 40 раз.
Поблагодарили: 27 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 11 мар 2013, 14:10

Грета писал(а):Если без привлечения третьей стороны, то НК=1 тыс., НО при бесплатной передаче 1 тыс.

Если ориентироваться на консультацию из ЕБНЗ, приведенную Печкиным на предыдущей странице, то НК у Вас нет!

Грета писал(а):А если у того же продавца панели не купить ее как товар, а заказать услугу по вручению - будет НК без НО? Терзают меня смутные сомнения :?

Меня тоже! И очень даже не смутные. :)
Услуга по вручению, это не рекламная акция. Включать в услугу по вручению стоимость вручаемого предмета, я считаю, нельзя.
А вот если заказать рекламисту проведение рекламной акции, предусмотреть программой и сметой, в числе прочего, приобретение панели и вручение ее победителю, то, как следует из данного письма, у заказчика будет НК на всю стоимость услуги, оказанной ему рекламистом. А у рекламиста будет НО на эту же стоимость услуги, но, одновременно, и НК (в том числе и со стоимости панели). А вот отдельного НО с операции передачи панели победителю не будет. Т.е. не будет двойного налогообложения. :)
Так, повторяюсь, следует из письма.
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.

За это сообщение автора Вотруба поблагодарил:
Горящий
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1993
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 604 раз.
Поблагодарили: 2009 раз.

UNREAD_POST Грета » 11 мар 2013, 14:22

Вотруба писал(а):
Грета писал(а):Если без привлечения третьей стороны, то НК=1 тыс., НО при бесплатной передаче 1 тыс.

Если ориентироваться на консультацию из ЕБНЗ, приведенную Печкиным на предыдущей странице, то НК у Вас нет!

Это неправильные пчелы, и они делают неправильный мед.
Я о ЕБНЗ, а не о Печкине :)

Вотруба писал(а):
Грета писал(а):А если у того же продавца панели не купить ее как товар, а заказать услугу по вручению - будет НК без НО? Терзают меня смутные сомнения :?

Меня тоже! И очень даже не смутные. :)
Услуга по вручению, это не рекламная акция. Включать в услугу по вручению стоимость вручаемого предмета, я считаю, нельзя.
А вот если заказать рекламисту проведение рекламной акции, предусмотреть программой и сметой, в числе прочего, приобретение панели и вручение ее победителю

А какая разница, в числе прочего, или не в числе? Ну будет в числе прочего, суть от этого не меняется, и там и там имеет место бесплатная передача, и обычная цена явно не нулевая.
Вотруба писал(а): то, как следует из данного письма, у заказчика будет НК на всю стоимость услуги, оказанной ему рекламистом. А у рекламиста будет НО на эту же стоимость услуги, но, одновременно, и НК (в том числе и со стоимости панели). А вот отдельного НО с операции передачи панели победителю не будет. Т.е. не будет двойного налогообложения. :)
Так, повторяюсь, следует из письма.

Из письма следует, что НО нет при раздаче рекламных материалов. Думаю, кроме сугубо рекламного мусора к таковым максимум можно отнести календарики, брелоки, ручки и прочие, специально изготовленные для рекламной акции, материалы.
Иначе письмо будет противоречить НКУ, ИМХО. А статус у таких писем известно какой.
Теория, мой друг, суха, но зеленеет жизни древо (с)
Аватар пользователя
Грета
 
Сообщений: 114
Зарегистрирован: 25 фев 2013, 20:51
Благодарил (а): 40 раз.
Поблагодарили: 27 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 11 мар 2013, 15:09

Чем является передача рекламной продукции (в т.ч. и имеющей прикладную ценность – ручки, блокноты, зажигалки и даже плазмы), то это вопрос философско-мировоззренческий. :) И еще экономический.
Вы считаете, что это бесплатная передача, а я считаю, что это расходы предприятия, связанные с хозяйственной деятельностью. Стоимость этого бесплатно-передаваемого попадает в себестоимость продукции и облагается НДС при ее продаже. А, если следовать логике, что это бесплатная передача, то облагается и при собственно передаче. Т.е. обложение идет дважды!

И НКУ как письмо, так и моя точка зрения, я считаю, ничуть не противоречит! По НКУ облагается бесплатная передача просто так. Когда Вы ничего с этого не имеете, когда такая передача приводит к уменьшению активов. И то, что в этом случае облагается, это правильно!
А при рекламной раздаче имеют место производственные расходы.
А то, что облагать надо и при бесплатной раздаче, осуществляемой в рекламных целях, так это не более чем толкование НКУ. Фискальное толкование (т.е. сделанное с других философско-мировоззренческих подходов :) )! Сделанное без учета экономической сути операции и в нарушение пункту 2 статті 17 Господарського кодексу України - закони, якими регулюється оподаткування суб'єктів господарювання, повинні передбачати усунення подвійного оподаткування. :)
И НКУ, в данном случае, это передбачає. А вот толкование противоречит НКУ.
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1993
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 604 раз.
Поблагодарили: 2009 раз.

UNREAD_POST Печкин » 11 мар 2013, 17:15

Печкин писал(а):
Грета писал(а):И что такое "рекламні матеріали"?
Это только буклеты, флаеры, брошюры, и тому подобная, не имеющая потребительской ценности, дребедень? Так раздача таких материалов в любом случае не приводит к возникновению НО, независимо от включения/невключения в стоимость рекламной услуги.
Или образцы продукции и другие подарки тоже можно назвать рекламными материалами? :?


Можно


Я имею в виду, с позиции ГНСУ, изложенной в этом письме и более старом, приведенном выше:

1. Щодо ПДВ за безоплатно розданими зразками продукції (товарів), поліграфічними, канцелярськими товарами, сувенірною продукцією, подарунками тощо (далі - рекламні матеріали).

Відповідно до чинного законодавства з ПДВ операції з надання рекламних послуг, так само як і операції з продажу рекламних матеріалів (придбаних у третіх осіб чи самостійно виготовлених), підлягають оподаткуванню на загальних підставах. При цьому, у разі якщо вартість рекламних матеріалів (які передаються споживачам рекламних послуг) включена до вартості таких рекламних послуг для замовника (комітента, довірителя) згідно з договором та кошторисом, ПДВ відповідно до п. 7.3 ст. 7 або п. 4.7 ст. 4 Закону України "Про податок на додану вартість" визначається виходячи із загальної (договірної) вартості наданих рекламних послуг, і, відповідно, у такому випадку не проводиться повторне (подвійне) оподаткування ПДВ рекламних матеріалів в момент їх передачі (роздачі).
живу на Бухфоруме

За это сообщение автора Печкин поблагодарил:
Грета
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2887 раз.

UNREAD_POST T@н@ » 03 сен 2015, 10:31

Обновлю тему)
Возникла нестандартная ситуация, в раздумьях как поступать.
Периодически оказываем агентские услуги, при этом импортируем расходные материалы и безоплатно передаем их получателю услуг.
Права собственности на материалы у нас нет, т.е., по идее, обязательства по ндс при передаче не возникает. Верно? Раньше кредит по гтд-м просто не отражали, а сейчас он учавствует в формуле, т.е. нужно по нему и условную продажу показать. Ничего ли я не пропустила?
T@н@
 
Сообщений: 58
Зарегистрирован: 11 апр 2011, 16:51
Благодарил (а): 51 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST налоговик » 11 ноя 2015, 15:19

T@н@ писал(а):Обновлю тему)
Возникла нестандартная ситуация, в раздумьях как поступать.
Периодически оказываем агентские услуги, при этом импортируем расходные материалы и безоплатно передаем их получателю услуг.
Права собственности на материалы у нас нет, т.е., по идее, обязательства по ндс при передаче не возникает. Верно? Раньше кредит по гтд-м просто не отражали, а сейчас он учавствует в формуле, т.е. нужно по нему и условную продажу показать. Ничего ли я не пропустила?


У вас тут не тема комиссия в ВЭД случайно? Налогообложение комиссионных операций: НДС
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5723
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 815 раз.
Поблагодарили: 2611 раз.

UNREAD_POST налоговик » 11 ноя 2015, 15:20

Лист ДФС від 03.11.2015 № 23422/6/99-99-19-03-03-18

10.11.2015
Про розгляд листа

Державна фіскальна служба України розглянула лист щодо оподаткування акцизним податком операцій з безоплатного розповсюдження підакцизної продукції в межах проведення рекламної акції, зокрема пива, і повідомляє таке.

Відповідно до п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) платником податку є особа - суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Об'єктом оподаткування акцизним податком є, зокрема, операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів (п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Кодексу).

При цьому реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів – це продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, товарів, зазначених у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу (нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, а також паливо моторне альтернативне), безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання громадського харчування (абзаци перший та другий п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Згідно з п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 Кодексу базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов’язань щодо реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (далі – Закон № 265), а у разі реалізації товарів фізичними особами-підприємцями, які сплачують єдиний податок, – дата надходження оплати за проданий товар (п. 216.9 ст. 216 Кодексу).

Згідно із Законом № 265 розрахункова операція – це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Як зазначається у листі, Товариство є офіційним дистриб’ютором ПАТ і відповідно до умов укладеного договору на дистриб’ютора покладено обов’язки забезпечення проведення акції. Згідно з п. 8.1.2 Офіційних правил акції забезпечується можливість кінцевому роздрібному покупцю (фізичній особі) отримання пива за ціною 0,0 грн. як „Спеціального подарунка”.

Враховуючи викладене вище, з урахуванням зазначених у листі умов проведення акції, при здійсненні операцій з безоплатної передачі пива (за ціною 0,0 грн.) як „Спеціального подарунка” база оподаткування акцизним податком з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів відсутня.

Стосовно включення до складу витрат сум акцизного податку

Відповідно до п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 розділу III Кодексу об'єктом оподаткування податку на прибуток підприємств є, зокрема, прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу.

Разом з цим розділом III Кодексу не передбачено врахування різниць по операціях включення до складу витрат суми акцизного податку.

Водночас зазначаємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється Міністерством фінансів України, яке затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п.2 ст.6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).

Отже, з питання включення до складу витрат суми акцизного податку доцільно звернутись до Міністерства фінансів України.

Стосовно оподаткування податком на додану вартість операцій з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення

Відповідно до п. 185.1 ст. 185 Кодексу об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу.

Постачанням товарів відповідно до п.п. 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 Кодексу є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.

Податковий кредит звітного періоду відповідно до п. 198.3 ст. 198 Кодексу визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з:

придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг;

придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

При цьому платник податку згідно з п. 198.5 ст. 198 Кодексу зобов'язаний нарахувати податкові зобов'язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі, якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися зокрема, в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Господарською діяльністю згідно з п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Кодексу є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу.

Таким чином, якщо вартість товарів, придбаних/виготовлених для проведення рекламних заходів (у т.ч. для безоплатного розповсюдження), включається до вартості товарів/послуг, які використовуються в оподатковуваних операціях, пов’язаних з отриманням доходів, то вважається, що такі товари придбаваються для використання в оподатковуваних операціях в межах господарської діяльності такого платника податку, а тому податкові зобов’язання з ПДВ під час здійснення операцій з безоплатного розповсюдження товарів рекламного призначення, відповідно до п. 198.5 ст. 198 Кодексу, не нараховуються, а сформований податковий кредит не коригується.

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
Аll
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5723
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 815 раз.
Поблагодарили: 2611 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НДС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Al Shurshun, Gb, MR, Ya