Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Расчет корректировки к налоговой накладной

Путеводитель по разделу. НДС: регистрация, уплата, отчетность. Налоговая накладная, возмещение и т.д.

Модераторы: nikki, kollega, налоговик

UNREAD_POST VOA » 20 авг 2013, 11:11

VadimG писал(а):Смотрите у меня условие оплатности соблюдено - я в одном месяце получил предоплату и в этом же месяце вернул.

Так чего Вы тогда переживаете? У Вас есть все основания для н/н и РК к ней. Делайте и не заморачивайтесь.
Если нет желания заморачиваться с НДСом, то в случае, если между получением предоплаты и её возвратом прошло не более 5 дней, вообще ничего не выписывайте, обыграв это как ошибочный платёж и его возврат. Для этого обменяйтесь письмами с контрагентом о просьбе вернуть ошибочный платёж и фразой "правильным назначением платежа в пл.пор.№ считать "возврат ошибочно перечисленной суммы согласно письма № от ".
На БФ есть темы по поводу возврата ошибочных сумм и НДС.
Например,
Возврат ошибочно перечисленных средств на арестованный счет
Двічі перераховані кошти
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.

За это сообщение автора VOA поблагодарил:
VadimG
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST VOA » 20 авг 2013, 14:41

Цікава думка:
После изменения кода УКТ ВЭД фактически происходит изменение номенклатуры товара


В случае если налоговая накладная, выписанная на первое событие по операции поставки импортируемых товаров, содержит коды УКТ ВЭД, после оформления ГТД уточнены, то после изменения кода УКТ ВЭД фактически происходит изменение номенклатуры товара

ГУ Міндоходів у м. Києві роз’яснює, що відповідно до п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами та доповненнями, далі - ПКУ) платник податку зобов’язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) у паперовому вигляді, або в електронній формі.

У податковій накладній в окремих рядках зазначаються обов’язкові реквізити, зокрема, код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).

У разі якщо податкова накладна, що виписана на першу подію за операцією з постачання імпортованих товарів, містить коди УКТ ЗЕД, які після оформлення ВМД уточнено, то після зміни коду УКТ ЗЕД фактично відбувається зміна номенклатури товару.

Зміна номенклатури товарів також є зміною суми компенсації вартості товарів, оскільки один вид товарів кількісно або вартісно зменшується, а інший - на відповідну кількість або суму збільшується.

У відповідності з п.192.1 ст.192 ПКУ якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.

Враховуючи викладене, продавець в обов’язковому порядку повинен виписати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, що виписана на першу подію за операцією з постачання імпортованих товарів і містить коди УКТ ЗЕД, які після оформлення ВМД уточнені, та зменшити кількість (вартість) товарів, вказаних в такій податковій накладній та заповнити рядок 8.1 та рядок 16.1 податкової декларації з ПДВ. Крім того, такий продавець повинен виписати іншу податкову накладну на імпортовані товари, в якій вказати вірні коди УКТ ЗЕД, що зазначені у належним чином оформленій ВМД.

При цьому, податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних не залежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній (п.11 підр.2 р.ХХ ПКУ).

Крім того, згідно з п.3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246, якщо продавець складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, до Єдиного реєстру податкових накладних в обов’язковому порядку вносяться також відомості, що містяться у такому розрахунку.

Источник: ГУ Миндоходов в г. Киеве
http://news.dtkt.ua/state/zed/25361

Просто исправить УКТ ВЭД - раньше ГНС утверждала, что это невозможно, т.к. нет основанний. А вотдаже ошибка в ГТДшке - не всегда ведёт к изменению номенклатуры. Например, если затронуть только УКТ ВЭД для НДСного учёта, то менять номенклатуру для р/н - не вижу оснований. У меня, например, разные поставщики под различающимися УКТ ВЭДами растаможивают одинаковый товар.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST Печкин » 20 авг 2013, 15:07

VOA писал(а):Просто исправить УКТ ВЭД - раньше ГНС утверждала, что это невозможно, т.к. нет основанний.


Да, совсем недавно в Вестнике было такое
Виправлення неправильного коду УКТ ЗЕД шляхом виписування розрахунку коригування не здійснюється

Подробнее: Расчет корректировки к налоговой накладной


Хотя там был не очень корректный вопрос (на что обращал внимание уважаемый Вотруба), но его название вполне однозначно воспринимается.
живу на Бухфоруме

За это сообщение автора Печкин поблагодарил:
VOA
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST VadimG » 21 авг 2013, 09:48

VOA писал(а):
VadimG писал(а):Смотрите у меня условие оплатности соблюдено - я в одном месяце получил предоплату и в этом же месяце вернул.

Так чего Вы тогда переживаете? У Вас есть все основания для н/н и РК к ней. Делайте и не заморачивайтесь.
Если нет желания заморачиваться с НДСом, то в случае, если между получением предоплаты и её возвратом прошло не более 5 дней, вообще ничего не выписывайте, обыграв это как ошибочный платёж и его возврат. Для этого обменяйтесь письмами с контрагентом о просьбе вернуть ошибочный платёж и фразой "правильным назначением платежа в пл.пор.№ считать "возврат ошибочно перечисленной суммы согласно письма № от ".
На БФ есть темы по поводу возврата ошибочных сумм и НДС.
Например,
Возврат ошибочно перечисленных средств на арестованный счет
Двічі перераховані кошти


Сделал корретировку + Реестр + Д1 + 8.1.1 Дека и все. Сдал :D
Спасибо!
VadimG
 
Сообщений: 5
Зарегистрирован: 17 июл 2012, 17:49
Благодарил (а): 5 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Екатерина89 » 21 авг 2013, 19:56

Добрый день. Подскажите, какой выход из такой ситуации. Покупатель предоставляет возвратные накладные на возврат товара, возврат проводится, выписываются корректировки к налоговым накладным и регистрируются в ЕРНН. Потом покупатель обнаружил у себя пересорт продукции, и меняет возвратные накладные, потому как не может вернуть некоторые позиции, так как их у него нету, а корректировки уже зарегистрированы. Как быть ?
Екатерина89
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 21 авг 2013, 19:50
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST VOA » 25 авг 2013, 12:49

VadimG писал(а):Подскажите а как быть в такой ситуации?
Предприятие (плательщик НДС) получило предоплату от обычного физлица (неплательщика НДС) в августе за будущую поставку товара, которая льготируется по НДС на основании пп. 197.1.3. НК (медицинские товары). Была выписана НН. Затем в этом же месяце предоплата возвращена физлицу (разорвали договор, товар не поставляли). Как составить расчет корректировки к НН и как в декларации по НДС отразить получение и возврат предоплаты?

Это на Ваш вопрос "Б@З" отвечал? ;)
Взято на Лиге в период "В данный момент этот документ бесплатен" http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/l ... 05707.html:
22.08.2013 – 28.08.2013, № 66 – 67 (274)
БУХГАЛТЕРСКИЕ БУДНИ
Возврат предоплаты и корректировка НДС при льготируемых поставках

Предприятие – плательщик НДС получило предоплату от обычного физлица – неплательщика НДС в августе за будущую поставку товара, которая льготируется по НДС на основании пп. 197.1.3 НКУ (медицинские товары). Затем в этом же месяце предоплата возвращена физлицу (договор расторгнут). Как в налоговых накладных и в Декларации по НДС оформить получение и возврат предоплаты по такой операции, расскажет «БУХГАЛТЕР & ЗАКОН».

НДС: оформление получения предоплаты
Если предоплата за поставку медицинских товаров поступила по договору купли-продажи, заключенному в письменной форме с физлицом – неплательщиком НДС, то налоговая накладная оформляется следующим образом.
Согласно п. 8 Порядка № 1379 все экземпляры налоговых накладных, отдельные особенности заполнения которых изложены в подпунктах 8.1 – 8.4 данного пункта, остаются у лица, их выписавшего. При этом в верхней левой части оригинала такой налоговой накладной делается соответствующая пометка «Х» и отмечается тип причины «02» – поставка неплательщику НДС.
При поставке товаров покупателю, не зарегистрированному в качестве плательщика НДС, в строках «Индивидуальный налоговый номер покупателя» и «Номер свидетельства о регистрации плательщика налога на добавленную стоимость (покупателя)» проставляется ноль (пп. 8.1 Порядка № 1379).
В пункте 10 данного Порядка указано, что в случае поставки товаров/услуг, освобождение от налогообложения которых предусмотрено ст. 197 НКУ, в налоговой накладной в разделе III и графе 11 делается пометка «Без НДС» с обязательной ссылкой на соответствующий пункт и/или подпункт, статью, подраздел, раздел данного Кодекса.
В раздел I налоговой накладной вносятся данные в разрезе номенклатуры поставки товаров/услуг, в частности:
в графу 2 – дата возникновения налогового обязательства у продавца, т. е. наступление «первого события», в соответствии с требованиями п. 187.1 НКУ;
в графу 3 – номенклатура товаров/услуг продавца;
в графу 11 – база налогообложения товаров/услуг, освобожденных от налогообложения в соответствии со ст. 197 НКУ (пп. 12.10 Порядка № 1379);
в графу 12 – общая сумма денежных средств, подлежащая уплате.
Затем в разделе I Реестра выданных и полученных налоговых накладных (далее – Реестр НН) отражаются выданные налоговые накладные, в т. ч. составленные в случаях, определенных п. 8 Порядка № 1379, расчеты корректировки количественных и стоимостных показателей к налоговой накладной (далее – Расчет корректировки), таможенные декларации, документы бухгалтерского учета (п. 1 раздел III Порядка № 1340).
Подробнее об отражении налоговых накладных в Реестре НН см. статью «Реестр налоговых накладных: знакомимся с новым порядком ведения».
Далее сумма по такой операции отражается в составе показателей строки 5 Декларации по НДС. В эту строку переносится иготовая сумма из таблицы 3 приложения Д6, которое является одним из обязательных приложений к Декларации по НДС за отчетный налоговый период.
Алгоритм составления Декларации по НДС (общей) приведен в одноименной статье.

НДС: оформление возврата предоплаты
Положениями п. 192.1 НКУ установлено, что если после поставки товаров/услуг осуществляется любое изменение суммы компенсации их стоимости, включая следующий за поставкой пересмотр цен, пересчет в случаях возвращения товаров/услуг лицу, их предоставившему, или при возвращении поставщиком суммы предварительной оплаты товаров/услуг, суммы налоговых обязательств и налогового кредита поставщика и получателя подлежат соответствующей корректировке.
По мнению «Б&З», нормы абз. 2 п. 192.2 НКУ при возвращении поставщиком суммы предварительной оплаты товаров/услуг без поставки товара применятся не должны.
Напомним их содержание:
уменьшение суммы налоговых обязательств налогоплательщика-поставщика в случае изменения суммы компенсации стоимости товаров/услуг, предоставленных лицам, которые не были плательщиками НДС на дату такой поставки, разрешается только при возвращении ранее поставленных товаров в собственность поставщика с предоставлением получателю полной денежной компенсации их стоимости, в т. ч. при пересмотре цен, связанных с гарантийной заменой товаров или низкокачественных товаров в соответствии с законом или договором.
О том, что у налоговиков нет единого мнения относительно того, имеет ли право продавец – плательщик НДС выписать Расчет корректировки к налоговой накладной и уменьшить начисленную сумму налоговых обязательств по НДС при возврате аванса неплательщику НДС, «Б&З» сообщал в ответе на вопрос «Право на корректировку НДС при расторжении договора с неплательщиком НДС».
Ведь в случае расторжения договора обязательства прекращаются с момента достижения договоренности о расторжении договора на основании частей 2 и 3 ст. 653 ГКУ. Поэтому поставщик при возврате ранее полученного им аванса не должен требовать возврата товара, который он не поставлял.
Поскольку в рассматриваемой ситуации аванс возвращен, а поставка товара отменена, то продавец – плательщик НДС имеет право выписать расчет корректировки к налоговой накладной. Поскольку в данном случае рассматривается освобожденная от обложения НДС операция, то уменьшения начисленной суммы налоговых обязательств по НДС не будет в связи с тем, что налоговые обязательства по такой операции не начислялись.
В соответствии с п. 18 Порядка № 1379 в случае осуществления корректировки сумм налоговых обязательств в соответствии со ст. 192 НКУ поставщик товаров выписывает Расчет корректировки.
Порядок составления, регистрации, хранения Расчета корректировки аналогичен порядку, предусмотренному для налоговых накладных.

А это значит, что номер Расчета корректировки присваивается в соответствии с его номером в Реестре НН.
На титульном листе Расчета корректировки указывается, к какой налоговой накладной и по какому договору вносятся изменения (п. 21 Порядка № 1379).
Далее в верхней левой части оригинала такого Расчета корректировки делается соответствующая пометка «Х» и отмечается тип причины «02» – поставка неплательщику НДС.
При поставке товаров покупателю, не зарегистрированному в качестве плательщика НДС, в строках «Индивидуальный налоговый номер покупателя» и «Номер свидетельства о регистрации плательщика налога на добавленную стоимость (покупателя)» проставляется ноль на основании пп. 8.1 Порядка № 1379.
Затем в графе 1 – указывается дата корректировки (Расчет корректировки составляется в день возврата полученной предоплаты независимо от периода, в котором была выписана налоговая накладная);
в графе 2 – причина корректировки;
в графе 3 – номенклатура товаров/услуг, стоимость или количество которых корректируется;
в графе 4 – код товара согласно УКТ ВЭД;
в графе 5 – единица измерения.
После этого заполняются графы 6 и 7 относительно корректировки количества:
в графе 6 – изменение количества, объема со знаком (-);
в графе 7 – цена поставки товаров/услуг (без каких-либо знаков).
Нормами п. 24 Порядка № 1379 предусмотрено заполнение показателей в графах 7, 8, 10 – 12 Расчета корректировки в стоимостном выражении в соответствии с правилами ведения бухгалтерского учета. Поэтому в графе 12 указываются подлежащие корректировке объемы без учета НДС, освобожденные от НДС со знаком (-).
Подробнее о порядке корректировки НДС можно узнать из одноименной статьи.
Результат пересчета налоговых обязательств и налогового кредита поставщика и получателя отражается в составе налоговой декларации за отчетный налоговый период (п. 192.3 НКУ).
Для отражения такой корректировки в Декларации по НДС предусмотрена строка 8.1.1, в которую переносится значение строки 9 таблицы 1 приложения Д1.
ГНСУ в ответе на вопрос «Что отмечается в графе 2 таблицы 1 приложения 1 (Д1) к налоговой декларации по НДС при возвращении товаров неплательщиком НДС?», приведенном в Единой базе налоговых знаний, отметила следующее.
При заполнении приложения 1 (Д1) в данном случае следует заполнять все графы таблицы 1 раздела I этого приложения с учетом того, что поскольку в случае осуществления операции по поставке товаров/услуг неплательщику НДС в поле «Лицо (налогоплательщик) – покупатель» налоговой накладной и, в случае возвращения товаров, расчета корректировки к налоговой накладной указывается выражение «Неплательщик НДС», то в графе 2 таблицы 1 приложения 1 к Декларации по НДС также следует указать «Неплательщик НДС».
Алгоритм составления Расчета корректировки (Д1) приведен в одноименной статье.

автор: Елена Бондаренко,
эксперт компании «ЛІГА:ЗАКОН»

Правовой глоссарий:
1. ГКУ – Гражданский кодекс Украины от 16.01.2003 г. № 435-IV.
2. НКУ – Налоговый кодекс Украины от 02.12.2010 г. № 2755-VI.
3. Порядок № 1379 – Порядок заполнения налоговой накладной, утвержденный приказом Минфина Украины от 01.11.2011 г. № 1379.
4. Порядок № 1340 – Порядок ведения реестра выданных и полученных налоговых накладных, утвержденный приказом Министерства финансов Украины от 17.12.2012 г. № 1340.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST VOA » 25 авг 2013, 13:03

:?
Коллеги, предлагаю ознакомиться с мнением А.Винцевич (изложенным на 911 и со ссылкой именно на апелляционное решение суда, выложенное Вотрубой) к проблеме, поднятой налоговиком и обсуждавшейся на стр.36-37 этой темы: выписка РК и/или новой н/н при изменении номенклатуры http://buhgalter911.com/yaf/yaf_postsm3 ... t=y#352072.
Думаю, что будет не лишним. :roll:
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST VOA » 25 авг 2013, 13:11

И ещё от ДтКт по корректировкам НО (урожайная неделя на корректировки - предпраздничная? :mrgreen: ):
Коригуємо податкові зобов'язання з ПДВ у разі анулювання послуг


Сторони домовилися переоформити акт про надані послуги: від 20.06.2013 р. анулювати, а натомість підписати акт від 08.07.2013 р. Бухгалтер зробив коригування до ПН з підставою «зміна кількості» і забрав цю послугу. Але, оскільки на послуги повернення не оформляється, як бухгалтерові забрати послугу, що анулюється, з рахунка 361?
Запитання: 20.06.2013 р. було оформлено проміжний акт про надані послуги (перша подія) між нашим підприємством і замовником. На підставі цього акта було зареєстровано податкову накладну від 20.06.2013 р. За підсумками роботи 08.07.2013 р. сторони вирішили, що одну з послуг, зазначених в акті, все ж таки не було надано (замовник її не прийняв). Тому сторони домовилися про анулювання старого акта і підписання нового на весь обсяг наданих послуг. Бухгалтер зробив від 08.07.2013 р. коригування до податкової накладної з підставою «зміна кількості» і забрав цю послугу. Але, оскільки на послуги повернення не оформляється, як бухгалтерові забрати послугу, що анулюється, з рахунка 361? Просто змінити акт від 20.06.2013 р.? Але ж коригування від 08.07.2013 р.?

Відповідь: Насамперед нагадаємо, що підставою як для бухгалтерського, так і податкового обліку є правильно оформлені первинні документи (ч. 1 ст. 9 Закону про бухоблік, п. 44.1 ПКУ). Отже, щоби відобразити або відкоригувати ту чи іншу операцію в обліку, потрібна документальна підстава.

Виходячи зі згаданого вище, сторони домовилися переоформити акт про надані послуги: акт від 20.06.2013 р. анулювати, а натомість підписати акт від 08.07.2013 р. Ця ситуація, безумовно, є для бухгалтера неприємною, позаяк змушує його вносити виправлення як до бухгалтерського, так і податкового обліку операції з надання послуг. Але оскільки замовник не прийняв (тобто не підписав) акт від 20.06.2013 р., а підставою для обліку є первинні документи, то визнання доходу і ПЗ з ПДВ від поставлених послуг на підставі недооформленого акта було бухгалтерською помилкою.

Як зазначає сам бухгалтер, повернення послуг або права власності на результат раніше наданих послуг не було. Тому, з погляду автора, бухгалтер не має документальних підстав для коригування ПЗ з ПДВ і виписування коригування до податкової накладної. Нагадаємо, що коригування ПЗ з ПДВ у постачальника відбувається лише у випадках, встановлених ст. 192 ПКУ, — у разі зміни ціни або повернення товарів/послуг чи передоплати за такі товари/послуги. Чого у цьому випадку не було (виходячи з первинних документів).

З погляду автора, якщо сторони домовилися анулювати (тобто, по суті, знищити) проведений в обліку акт про надані послуги, бухгалтер мав сторнувати раніше визнаний дохід від надання таких послуг, а також ПЗ з ПДВ, нараховані на підставі акта від 20.06.2013 р., підписаного лише виконавцем. При цьому на підставі бухгалтерської довідки2 слід було зробити такі проведення (сума доходу — 50000 грн без ПДВ умовно):

Д-т 703 К-т 641/ПДВ на суму -10000 грн;

Д-т 361 К-т 703 на суму -50000 грн;

Д-т 903 К-т 23 на суму собівартості послуги, що анулюється, зі знаком «мінус».

Також слід було анулювати і податкову накладну від 20.06.2013 р. (як і коригування до неї від 08.07.2013 р.). Тобто її потрібно було вилучити з реєстру податкових накладних і не відображати у декларації з ПДВ. Вилучити податкову накладну (розрахунок коригування до податкової накладної) з Єдиного реєстру податкових накладних неможливо. Але, як роз'яснювала ДПСУ в УПК №127, нічого страшного у цьому немає. Максимум, що загрожує підприємству, яке зареєструвало в Єдиному реєстрі податкову накладну, що анулюється, — це письмовий запит від ДПI за місцем обліку. Він міститиме вимогу пояснити різницю між податковими накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі та в електронній копії реєстру податкових накладних, поданого підприємством разом із декларацією з ПДВ за червень 2013 р. На такий запит можна відповісти у довільній формі, пояснивши, що податкову накладну було зареєстровано помилково, протягом 10-ти робочих днів із дня отримання запиту.

Якщо ж анульовану податкову накладну було відображено у вже поданій декларації з ПДВ і копії реєстру податкових накладних за червень 2013 р., то це буде помилкою, яку слід виправити у загальному порядку, відповідно до ст. 50 ПКУ. Також підприємство-виконувач має скласти нову податкову накладну від 08.07.2013 р. виходячи з вартості наданих послуг (якщо до цього не було передоплати цих послуг), зареєструвати її в Єдиному реєстрі та відобразити у податковій звітності з ПДВ у загальновстановленому порядку.

Автор: Быкова Анна
Джерело: «Дебет-Кредит»
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST VOA » 25 авг 2013, 22:53

Выше были ответы больше для продавцов. А этот шедевр - для покупателей.
:shock:
Опубликовано в Бухгалтерии N34 (1073) от 26 АВГУСТА 2013 года
НДС

Консультируют Специалисты налоговой службы

НДС: ВОЗВРАТ ТОВАРОВ НЕПЛАТЕЛЬЩИКУ НАЛОГА


Каким образом у покупателя отражается операция по возврату неоплаченных товаров продавцу, регистрация которого в качестве плательщика НДС на момент возврата уже аннулирована?


В соответствии с п.198.3 ст.198 НКУ(1) налоговый кредит отчетного периода определяется исходя из договорной (контрактной) стоимости товаров/услуг, но не выше уровня обычных цен, определенных в соответствии со статьей 39 этого Кодекса, и состоит из сумм налогов, начисленных (уплаченных) плательщиком налога по ставке, установленной пунктом 193.1 статьи 193 этого Кодекса, в течение такого отчетного периода в связи с приобретением или изготовлением товаров (в том числе при их импорте) и услуг в целях их дальнейшего использования в налогооблагаемых операциях в пределах хозяйственной деятельности плательщика налога.
В случае использования товаров/услуг в операциях, которые не являются хозяйственной деятельностью плательщика налога в соответствии с п.189.1 ст.189 Кодекса, база налогообложения по необоротным активам определяется исходя из балансовой (остаточной) стоимости, сложившейся по состоянию на начало отчетного (налогового) периода, в течение которого осуществляются такие операции (при отсутствии учета необоротных активов — исходя из обычной цены), а по товарам/услугам — исходя из стоимости их приобретения.
Учитывая то, что товары, возвращенные неплательщику НДС, фактически не были использованы в хозяйственной деятельности покупателя — плательщика НДС, такой покупатель — плательщик НДС должен начислять налоговые обязательства по НДС в налоговом периоде их возврата на основании п.189.1 ст.189 НКУ(2).
В завершение следует отметить, что начисленные налоговые обязательства по НДС отражаются в строке 1 раздела I «Налоговые обязательства» налоговой декларации по НДС.

(1)Налоговый кодекс Украины от 02.12.2010 г. № 2755-VI. Опубликован: Бухгалтерия. — 2013. — № 1-2. — С.20—383 (прим. ред.).
(2)Налогообложение операций по возврату товаров регулируется ст.192 НКУ, но случай возврата товаров поставщику, регистрация которого аннулирована, в данной статье не рассматривается. Поэтому предлагается иной механизм «ликвидации» налогового кредита — начисление НДС согласно п.198.5 ст.198 НКУ. Честно говоря, возврат товаров не совсем соответствует определению «использование в «нехозяйственной деятельности», но уменьшить налоговый кредит действительно нужно (поскольку приобретение фактически отсутствует), поэтому можно воспользоваться данным разъяснением (прим. ред.).
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST налоговик » 27 авг 2013, 10:41

Київський апеляційний адміністративний суд, Ухвала №2а-16954/12/2670 від 25.04.2013

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Літвіної Н.М.
суддів: Хрімлі О.Г.
Коротких А.Ю.
при секретарі: Соловіцькій І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БНК — Україна» на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 січня 2013 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БНК — Україна» до Державної податкової служби України України про визнання недійсною податкової консультації №5740/0/61-12/15-3115 від 22 листопада 2012 року, зобов’язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до ДПС України про визнання недійсною податкової консультації №5740/0/61-12/15-3115 від 22 листопада 2012 року, зобов’язання вчинити певні дії .

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 січня 2013 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач — ТОВ «БНК-Україна», звернувся з апеляційною скаргою в якій просив скасувати постанову суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Суд, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, вважає за необхідне зазначити наступне.

Як вбачається з матеріалів справи та вірно встановлено судом першої інстанції, 15 жовтня 2012 року листом №1242 позивач звернувся до ДПС України щодо роз’яснення змісту ст. 192 ПК України та Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1379 від 01 листопада 2011 року, в якому навів приклад коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту при зміні суми компенсації і вартості товарів/послуг та просив підтвердити, що здійснюючи коригування за вказаним прикладом позивач не порушує положення п. 192.1 ст.192 ПК України і в подальшій діяльності може здійснювати коригування зобов’язань і податкового кредиту таким же чином і такі дії не будуть вважатись порушенням чинного законодавства України.

Зокрема, позивачем зазначалося, що ним було виписано розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної у зв»язку зі зміною ціни за одиницю товару. Згідно даного розрахунку було відображено зменшення податкового зобов»язання на повну суму податкової накладної. Одночасно були складені податкові накладні та нараховані податкові зобов»язання за відкоригованими даними на повну суму поставки товарів за фактичними номенклатурними позиціями та цінами на загальну суму.

Таким чином, ТОВ «БНК — Україна» було зменшено податкові зобов»язання по одній податковій накладній на кінець періоду та відповідно збільшено податкові зобов»язання по іншій податковій накладній на однакову суму.

Між тим, листом №5740/61-12/15-3115 від 22 листопада 2012 року ДПС України надано відповідь на вказаний лист позивача, в якому наведено передбачений чинним законодавством України порядок проведення коригування податкових зобов’язань та податкового кредиту, а також зазначено, що наведений позивачем порядок коригування у листі №1242 від 15 жовтня 2012 року порушує загальні принципи такого коригування.

Відповідно до п. 192.1 ст. 192 ПК України — якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається зменшення суми компенсації на користь платника податку — постачальника, то: а) постачальник відповідно зменшує суму податкових зобов’язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку; б) отримувач відповідно зменшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення коригування, а також збільшив податковий кредит у зв’язку з отриманням таких товарів/послуг.

Якщо внаслідок такого перерахунку відбувається збільшення суми компенсації на користь платника податку — постачальника, то: а) постачальник відповідно збільшує суму податкових зобов’язань за результатами податкового періоду, протягом якого був проведений такий перерахунок, та надсилає отримувачу розрахунок коригування податку; б) отримувач відповідно збільшує суму податкового кредиту за результатами такого податкового періоду в разі, якщо він зареєстрований як платник податку на дату проведення перерахунку.

Отже, якщо внаслідок вказаного перерахунку відбувається зменшення (збільшення) суми компенсації на користь платника податку — постачальника, то останнім виписується лише розрахунок коригування податкової накладної, що є підставою для зменшення (збільшення) суми податкового кредиту з ПДВ покупця.

Згідно до п. 192.3 ПК України — результат перерахунку податкових зобов’язань і податкового кредиту постачальника та отримувача відображається у складі податкової декларації за звітний податковий період у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Відповідно до п. п. 18-23 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №1379 від 01 листопада 2011року — у разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань відповідно до статті 192 розділу V Кодексу постачальник товарів/послуг виписує розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі — розрахунок коригування) за формою згідно з додатком 2 до податкової накладної.

Порядок складання, реєстрації, зберігання розрахунку коригування аналогічний порядку, передбаченому для податкових накладних.
Номер розрахунку коригування присвоюється відповідно до його номера в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.

Оригінал розрахунку коригування надається покупцю товарів/послуг. Копія залишається у продавця.

Якщо розрахунок коригування складається платником податку до податкової накладної, яка відповідно до пункту 201.10 статті 201 розділу V та пункту 11 підрозділу 2 розділу XX Кодексу підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, такий розрахунок надається покупцю тільки після його реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних.

У разі якщо розрахунок коригування складається на суму податку на додану вартість, яка перевищує суму, передбачену пунктом 11 підрозділу 2 розділу XX Кодексу, такий розрахунок підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних лише після реєстрації в ньому накладної, до якої виписується цей розрахунок.

На підставі вказаного розрахунку отримувач товарів/послуг здійснює коригування податкового кредиту відповідно до статті 192 розділу V Кодексу (за умови дотримання положень законодавчих актів щодо віднесення сум до податкового кредиту) з обов’язковим відображенням зазначених коригувань у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних (з від’ємним чи позитивним значенням).
На титульному аркуші розрахунку коригування вказується, до якої податкової накладної та за яким договором вносяться зміни.

Розрахунок коригування складається виключно продавцем — особою, яка є платником податку, філією чи структурним підрозділом, якому делеговано право виписки податкової накладної (відповідно до пункту 2 цього Порядку), особою, яка веде облік результатів під час виконання договорів про спільну діяльність та відповідальна за утримання та внесення податку до бюджету, особою — управителем майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість при здійсненні господарських операцій, пов’язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном, та покупцем — отримувачем послуги, наданої йому нерезидентом, місце постачання якої розташоване на митній території України, з обов’язковим включенням зазначених коригувань до зміни податкових зобов’язань та одночасним відображенням у реєстрі виданих та отриманих податкових накладних з від’ємним чи позитивним значенням.

У разі здійснення коригування сум податкових зобов’язань за операціями з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, у графі 4 розрахунку коригування вказується код таких товарів згідно з УКТ ЗЕД.

Виходячи з вищевикладеного колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що розрахунок коригування податкової накладної є достатньою підставою для збільшення (зменшення) сум податкового кредиту та податкових зобов’язань покупця та продавця у разі зміни суми компенсації вартості товарів (послуг), а виписка нової податкової накладної в даному випадку буде необґрунтованою.

Крім того, відповідно до п. 187.1 ст. 187 ПК України — датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку — дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої — дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів — дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Отже, чинним законодавством України не передбачено інших підстав для виписки податкової накладної, окрім однієї із зазначених подій (зарахування коштів або відвантаження товарів), тобто виписування податкової накладної після проведення коригування первинної податкової накладної є безпідставним.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що підстави для визнання податкової консультації недійсною, відсутні, оскільки вона була надана у повній відповідності до ст. 52 ПК України.

Відповідно до ст. 200 КАС України — суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду — без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. ст. 160, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України суд,

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «БНК — Україна» — залишити без задоволення, а постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 24 січня 2013 року — без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, тобто з 26 квітня 2013 року, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Повний текст ухвали виготовлений 25 квітня 2013 року.

Головуючий суддя
Літвіна Н. М.

Судді:
Коротких А. Ю.
Хрімлі О.Г.

___

ЕБНЗ

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ

Питання:

Чи необхідно платнику ПДВ виписувати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, що виписана на першу подію за операцією з постачання імпортованих товарів та містить коди УКТ ЗЕД, які після оформлення ВМД уточнені?

Відповідь:

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: зокрема, код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України). Преамбулою Закону України від 5 квітня 2001 року N 2371-III "Про Митний тариф України" встановлено, що Митний тариф України - це систематизований згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності перелік ставок ввізного мита, яке справляється з товарів, що ввозяться на митну територію України. Товарною номенклатурою Митного тарифу України є Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД), яка базується на Гармонізованій системі опису та кодування товарів. Тобто у разі якщо податкова накладна, що виписана на першу подію за операцією з постачання імпортованих товарів, містить коди УКТ ЗЕД, які після оформлення ВМД уточнено, то після зміни коду УКТ ЗЕД фактично відбувається зміна номенклатури товару. Зміна номенклатури товарів також є зміною суми компенсації вартості товарів, оскільки один вид товарів кількісно або вартісно зменшується, а інший - на відповідну кількість або суму збільшується. Якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню (п. 192.1 ст. 192 ПКУ). Враховуючи викладене, продавець в обов'язковому порядку повинен виписати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, що виписана на першу подію за операцією з постачання імпортованих товарів і містить коди УКТ ЗЕД, які після оформлення ВМД уточнені, та зменшити кількість (вартість) товарів, вказаних в такій податковій накладній, та заповнити рядок 8.1 та рядок 16.1 податкової декларації з ПДВ. Крім того, такий продавець повинен виписати іншу податкову накладну на імпортовані товари, в якій вказати вірні коди УКТ ЗЕД, що зазначені у належним чином оформленій ВМД. При цьому податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру податку на додану вартість в одній податковій накладній (п. 11 підр. 2 р. XX ПКУ). Крім того, якщо продавець складає розрахунок коригування до податкової накладної, яка підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, до Єдиного реєстру податкових накладних в обов'язковому порядку вносяться також відомості, що містяться у такому розрахунку (п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року N 1246).

 



Суд абсолютно правильно сказал.
У нас по этому поводу была похожая тема

Налоговая накладная не по первому событию
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5577
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 780 раз.
Поблагодарили: 2486 раз.

UNREAD_POST VOA » 03 сен 2013, 12:43

Комментарий ДтКт к сообщению на этой стр. от 20.08.13 Расчет корректировки к налоговой накладной
Змінюєте код УКТ ЗЕД - коригуйте дані старої податкової накладної та виписуйте нову

Дата статьи 27.08.2013
Як діяти в разі якщо після оформлення податкової накладної вносяться виправлення у ВМД щодо коду УКТ ЗЕД, який вже було зазначено в податковій накладній?
Виправлення після оформлення ВМД коду УКТ ЗЕД, який вже зазначений в податковій накладній (далі – ПН), тягне за собою зміну номенклатури товару, яка, в свою чергу, є зміною суми компенсації вартості товарів, оскільки один вид товарів кількісно або вартісно зменшується, а інший - на відповідну кількість або суму збільшується. Пункт 192.1 Податкового кодексу України встановлює: якщо після постачання відбувається зміна суми компенсації вартості товарів/послуг, то суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають коригуванню.

Враховуючи вищесказане, урегулювати дану ситуацію контролери радять наступним чином:
- продавець в обов’язковому порядку повинен:
- скласти розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до ПН, що виписана за першою подією за операцією з постачання імпортованих товарів і містить коди УКТ ЗЕД, які після оформлення ВМД уточнені, та зменшити кількість (вартість) товарів, вказаних у такій ПН;
- заповнити рядок 8.1 (рядок 16.1) податкової декларації з ПДВ.

Крім того, такий продавець повинен виписати іншу ПН на імпортовані товари, в якій вказати вірні коди УКТ ЗЕД, що зазначені у належним чином оформленій ВМД. Однак у Міндоходів "забули" роз’яснити: а як діяти за їхніми рекомендаціями, якщо строк на реєстрацію в Єдиному реєстрі нової ПН вже сплив? Адже у такій ситуації вкластися у 15-денний строк практично не реально.

За матеріалами: ДПС у Дніпропетровській області
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5037
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1750 раз.
Поблагодарили: 1925 раз.

UNREAD_POST romashka_smart » 04 сен 2013, 14:27

Добрый день. Просьба развеять сомнения. У нас возникла такая ситуация, 27.02.13г. была отгрузка товара на 100грн., на нее же выписана налоговая накладная на полную сумму. 06.03.13 клиент оплачивает товар на сумму 100грн., а 13.03.13 делает частичный возврат этого товара на сумму 20грн., на возврат товара я выписываю расчет коректировки, т.к. мы оба являемся плательщиками НДС. Соответственно зависает предоплата.Дальше в связи с закрытием юр.лица у покупателя больше отгрузок нет. В августе мы возращаем зависшую предоплату за счет возврата. Получается что в марте я не выписала налоговую накладную на зависшую предоплату и сейчас не могу дать расчет коректировки на возврат денежных средств покупателю. Сомнения в том нужно ли было выписывать налоговую накладную, вознкли ли у меня обязательства после возврата товара?(у нас тут спор с коллегой) И если возникли, то получается нужно выписать налоговую мартом, сдать уточнюючу декларацию и только после этого я могу выписать расчет коректировки на возврат денежных средств покупателю. :roll:
romashka_smart
 
Сообщений: 13
Зарегистрирован: 26 июн 2011, 21:17
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Печкин » 05 сен 2013, 10:11

romashka_smart писал(а):Добрый день. Просьба развеять сомнения. У нас возникла такая ситуация, 27.02.13г. была отгрузка товара на 100грн., на нее же выписана налоговая накладная на полную сумму. 06.03.13 клиент оплачивает товар на сумму 100грн., а 13.03.13 делает частичный возврат этого товара на сумму 20грн., на возврат товара я выписываю расчет коректировки, т.к. мы оба являемся плательщиками НДС. Соответственно зависает предоплата.Дальше в связи с закрытием юр.лица у покупателя больше отгрузок нет. В августе мы возращаем зависшую предоплату за счет возврата. Получается что в марте я не выписала налоговую накладную на зависшую предоплату и сейчас не могу дать расчет коректировки на возврат денежных средств покупателю. Сомнения в том нужно ли было выписывать налоговую накладную, вознкли ли у меня обязательства после возврата товара?(у нас тут спор с коллегой) И если возникли, то получается нужно выписать налоговую мартом, сдать уточнюючу декларацию и только после этого я могу выписать расчет коректировки на возврат денежных средств покупателю. :roll:


Зависшие 20 грн. не являются предоплатой за товары (работы), а подлежат возврату. На них нет НО (а значит и налоговой накладной).
Расчет корректировки выписывается на дату возврата товара (или дату возврата предоплаты если она была раньше).
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST Печкин » 05 сен 2013, 10:20

Marlboro писал(а):О насущной проблеме касательно возврате товаров неплательщиком НДС плательщику и связанный с этим процесс корректировки.
Как показала практика, у некоторой группы людей с этим случаются проблемы :) А именно если товар был отгружен, не был оплачен, а потом был возвращен, то убирать НО нельзя... что, конечно, является знатным "налоговизмом" :)
Вот практика правоприменения -
- ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД:
Адекватность решения прямо зашкаливает.
Действительно, здесь примечательны два момента:
- дается правильная трактовка статьи 192, а не фискальная;
- отмечается, что нет объекта (а равно и базы) для налогообложения, поэтому убирать НО по неоплаченным возвращенным товарам можно (нужно).



Кстати говоря, налоговики для неплательщиков НДС - поставщиков признают что в случае возврата поставки не было (и говорят не считать в объем облагаемых поставок). И не привязываются к личности покупателя.

Подробнее: Регистрация плательщиков НДС
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 13 сен 2013, 09:47

VOA писал(а):
Цікава думка:
Зміна номенклатури товарів також є зміною суми компенсації вартості товарів, оскільки один вид товарів кількісно або вартісно зменшується, а інший - на відповідну кількість або суму збільшується.


Вот еще одно повторение этой цікавой думки.

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 12.06.2013 р. N 7772/7/99-99-19-04-02-17

Щодо ПДВ та виготовлення експортних товарів

Міністерство доходів і зборів України розглянуло лист ДП щодо оподаткування податком на додану вартість операції з постачання літака нерезиденту і повідомляє.
Відповідно до пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) об'єктом оподаткування ПДВ, зокрема, є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 Кодексу та вивезення товарів за межі митної території України.
В разі експорту товарів датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг відповідно до пункту 187.1 статті 187 Кодексу вважається дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата послуг, що підлягають постачанню, або дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту відповідно до пункту 195.1 статті 195 Кодексу оподатковуються за нульовою ставкою.
Як зазначено в запиті ДП, умовами контракту на поставку літака передбачено, що до підписання акта прийому-передачі літака та оформлення вантажно-митної декларації допускається здавання літака поетапно, що оформлюється актом виконаних робіт.
Враховуючи викладене, на дату оформлення акта виконаних робіт по частковому виготовленню літака у ДП (продавець) виникають податкові зобов'язання з ПДВ на вартість виконаних робіт, які відповідно до вимог пункту 186.2 статті 186 Кодексу щодо визначення місця постачання послуг оподатковуються ПДВ за ставкою 20 %.
При подальшому постачанні літака покупцю-нерезиденту на дату оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, у продавця ДП виникають податкові зобов'язання з ПДВ на всю вартість поставленого товару (літака) з правом застосування нульової ставки ПДВ.
При цьому відповідно до пункту 192.1 статті 192 Кодексу якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов'язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню.
Зміна номенклатури товарів також є зміною суми компенсації їх вартості, оскільки один вид товарів кількісно або вартісно зменшується, а інший на відповідну кількість або суму збільшується.
Таким чином, на дату оформлення митної декларації на літак, що засвідчує факт перети-нання митного кордону України, продавець ДП в обов'язковому порядку повинен виписати розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної, виписаної попередньо на вартість виконаних робіт по виготовленню літака з відповідним зменшенням податкових зобов'язань нарахованих на вартість поставлених послуг по частковому виготовленню літака, та виписати іншу податкову накладну на всю вартість літака, що експортується, із відповідним відображенням експортної операції у податковій декларації з ПДВ.

Заступник Міністра
А. Ігнатов


Ну и, кроме того, также досить цікава (достаточно оригинальная, как на меня) думка "щодо ПДВ та виготовлення експортних товарів" (в части отражения обязательств по ставке 20% с последующей корректировкой по ставке 0%). Но это уже другая тема.
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1976
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 599 раз.
Поблагодарили: 1979 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НДС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya, Тори