Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Малоценные предметы в налоговом учете (МНМА)

Путеводитель по разделу. Ставка 0 %, доходы, расходы, амортизация, декларация. Переходное.

Модератор: Печкин

UNREAD_POST налоговик » 06 май 2016, 17:14

Возникает вопрос. Чему верить: приказу Минфина об утверждении формы декларации или этому свежему разъяснению ГФСУ?

В декларации есть графа "Розрахована сума амортизації за звітний (податковий) період відповідно до пункту 138.3 статті 138 Податкового кодексу України" для МНМА.
Теперь оказывается, что амортизации МНМА по п. 138.3 вообще не бывает :)

Может и правильно оказывается, но очень подловато.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5776
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2637 раз.

UNREAD_POST налоговик » 18 май 2016, 09:16

налоговик писал(а):
Чи підлягають амортизації у податковому обліку земельні ділянки, природні ресурси, малоцінні необоротні активи та бібліотечні фонди?
Відповідь
Коротка:
З урахуванням положень п.п. 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України вартість земельних ділянок, малоцінних необоротних активів, бібліотечних фондів та природних ресурсів не підлягає амортизації у податковому обліку.



А сегодня - підлягає :D :D :D

Як здійснюється розрахунок амортизації ОЗ, у т. ч. малоцінних необоротних матеріальних активів, якщо бухгалтерський облік ведеться до міжнародних стандартів фінансової звітності?

Коротка:
Амортизації підлягає балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів відповідно до положень п. 138.3 ст. 138 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) у редакції, чинній з 01.01.2015, сформована станом на 31.12.2014 за правилами податкового обліку.
Платник податку, який веде бухгалтерський облік відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності, при розрахунку амортизації згідно з п. 138.3 ст. 138 ПКУ повинен здійснювати нарахування амортизації основних засобів та інших необоротних активів, зокрема з урахуванням груп та мінімально допустимих строків амортизації, визначених у п.п. 138.3.3, 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ, та за методами нарахування амортизації, передбаченими Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» (далі – П(С)БО 7), крім «виробничого» методу. З урахуванням п. 27 П(С)БО 7 амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів може нараховуватися у першому місяці використання об’єкта в розмірі 50 відсотків його вартості, яка амортизується, та решта 50 відсотків вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом або в першому місяці використання об’єкта 100 відсотків його вартості.
Повна:
Відповідно до п.п. 138.1, 138.2 ст. 138 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фінансовий результат до оподаткування збільшується на суму нарахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності та зменшується на суму розрахованої амортизації основних засобів або нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 ПКУ.
Підпунктом 138.3.1 п. 138.3 ст. 138 ПКУ визначено, що розрахунок амортизації основних засобів або нематеріальних активів здійснюється відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності з урахуванням обмежень, встановлених п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 розд. I ПКУ, п.п. 138.3.2 - 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ. При такому розрахунку застосовуються методи нарахування амортизації, передбачені національними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, крім «виробничого» методу.
Поряд з цим, при розрахунку амортизації основних засобів та нематеріальних активів відповідно до п. 138.3 ст. 138 ПКУ балансова вартість основних засобів та нематеріальних активів станом на 01 січня 2015 року має дорівнювати балансовій вартості таких активів, що визначена станом на 31 грудня 2014 року відповідно до ст. 144 - 146 та 148 розд. III ПКУ у редакції, що діяла до 01 січня 2015 року (п. 11 підр. 4 розд. XX «Перехідних положень» ПКУ).
Нормативним документом, що регламентує облік основних засобів, а також їх відображення у міжнародній фінансовій звітності є Міжнародний стандарт бухгалтерського обліку 16 (МСБО 16) «Основні засоби» від 01.01.2014, відповідно до якого для визначення об’єкта основних засобів не застосовується вартісний критерій, передбачене групування основних засобів за класами відповідно до облікової політики підприємства та відсутнє поняття щодо малоцінних необоротних матеріальних активів.
Зокрема, згідно з п. 6 МСБО 16 основні засоби - це матеріальні об’єкти, що їх:
а) утримують для використання у виробництві або постачанні товарів чи наданні послуг для надання в оренду або для адміністративних цілей;
б) використовуватимуть, за очікуванням, протягом більше одного періоду.
Разом з цим, у п.п. 138.3.3 п. 138.3 ст. 138 ПКУ визначені групи основних засобів та інших необоротних активів, мінімально допустимі строки їх амортизації, а також обумовлені особливості щодо врахування при розрахунку амортизації строків корисного використання (експлуатації) об’єкта основних засобів в бухгалтерському обліку.
Враховуючи зазначене, платник податку, який веде бухгалтерський облік відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності, при розрахунку амортизації згідно з п. 138.3 ст. 138 ПКУ повинен здійснювати нарахування амортизації основних засобів та інших необоротних активів, зокрема з урахуванням груп та мінімально допустимих строків амортизації, визначених у п.п. 138.3.3, 138.3.4 п. 138.3 ст. 138 ПКУ, та за методами нарахування амортизації, передбаченими Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби» (далі – П(С)БО 7), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92, крім «виробничого» методу. З урахуванням п. 27 П(С)БО 7 амортизація малоцінних необоротних матеріальних активів і бібліотечних фондів може нараховуватися у першому місяці використання об’єкта в розмірі 50 відсотків його вартості, яка амортизується, та решта 50 відсотків вартості, яка амортизується, у місяці їх вилучення з активів (списання з балансу) внаслідок невідповідності критеріям визнання активом або в першому місяці використання об’єкта 100 відсотків його вартості.


За это сообщение автора налоговик поблагодарили: 2
deniskafed, lutishka
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5776
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2637 раз.

UNREAD_POST deniskafed » 24 май 2016, 14:28

deniskafed писал(а):Понял. А то этот вопрос меня давно мучает. Накупить то накупили. И на 112 счет навесили. И 100% износа начислял. Что то в процессе сломалось.
Нужно списать.
Списание нужно проводить через Приказ по предприятию, Акт списание, комиссия и тд.?


Хочу поднять тему списания МНМА. Может кто бросит или даст ссылочку на образец приказа по списанию МНМА с баланса и как это в 1с 7.7 провести? Спасибо заранее.
deniskafed
 
Сообщений: 173
Зарегистрирован: 20 дек 2013, 14:23
Благодарил (а): 88 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST налоговик » 24 май 2016, 14:44

deniskafed писал(а):
deniskafed писал(а):Понял. А то этот вопрос меня давно мучает. Накупить то накупили. И на 112 счет навесили. И 100% износа начислял. Что то в процессе сломалось.
Нужно списать.
Списание нужно проводить через Приказ по предприятию, Акт списание, комиссия и тд.?


Хочу поднять тему списания МНМА. Может кто бросит или даст ссылочку на образец приказа по списанию МНМА с баланса и как это в 1с 7.7 провести? Спасибо заранее.


Обычно рекомендуют для МНМА использовать ту же первичку, что и для ОС

МІНІСТЕРСТВО ВУГІЛЬНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 19 червня 2006 року N 338

Про облікову політику

4.3. Аналітичний облік основних засобів, інших необоротних матеріальних активів вести по кожному інвентарному об'єкту, із застосуванням типових форм первинного обліку, затверджених наказом Міністерства статистики України "Про затвердження типових форм первинного обліку" від 29.12.95 N 352:

- акт (накладна) приймання-передачі основних засобів (Ф. ОЗ-1), інвентарна картка (Ф. ОЗ-2), акт на списання основних засобів (Ф. ОЗ-3, ОЗ-4), інвентарний опис (Ф. ОЗ-7), інвентарні списки (Ф. ОЗ-9), картка руху основних засобів (Ф. ОЗ-8) та інше.

5. Бухгалтерський облік інших необоротних матеріальних активів

5.1. На субрахунку 112 "Малоцінні необоротні матеріальні активи" відображати вартість предметів, строк корисного використання яких більше одного року та вартість яких не перевищує 1000 грн.

5.2. У місяці відпуску об'єкта малоцінних необоротних матеріальних активів із складу в експлуатацію нараховувати амортизацію в розмірі 100 відсотків його вартості та здійснювати кількісний облік за місцями експлуатації, матеріально - відповідальними особами протягом терміну фактичного використання до моменту списання за непридатністю.

5.3. Амортизацію (знос) малоцінних необоротних матеріальних активів, придбаних за рахунок бюджетних коштів, нараховувати у розмірі 100 відсотків у першому місяці експлуатації, а по активах, які віднесені до матеріалів довготривалого використання, нарахування амортизації здійснювати в момент списання з балансового рахунку 39 "Витрати майбутніх періодів" або рівномірними частинами на підставі термінів служби.

5.4. Матеріальні активи зі строком експлуатації менше одного року рахувати малоцінними швидкозношуваними предметами. Вартість таких предметів списувати при передачі їх зі складу в експлуатацію на витрати звітного періоду та вести їх кількісний облік за матеріально-відповідальними особами до моменту списання у зв'язку з вибуттям (закінченням строку експлуатації та ін.).Для інших груп інших необоротних матеріальних активів установити прямолінійний метод амортизації. Виробничий метод амортизації об'єкта інших необоротних матеріальних активів застосовувати за умови обґрунтування його економічної доцільності для кожного об'єкта (групи). Рішення щодо застосування методу амортизації, іншого ніж прямолінійний, приймається керівником.

5.5. Бібліотечний фонд - це сукупність документально-інформаційних ресурсів (книг, документів, рукописів тощо). Літературу, що придбавається для забезпечення діяльності підприємства, також відображати у складі бібліотечних фондів, за умови відповідності її критерію необоротного активу, наявності матеріальної бази (приміщення, співробітників тощо), наказу про створення бібліотечного фонду та переліку літератури, що відноситься до бібліотечного фонду.

5.6. Ліквідаційну вартість інших необоротних матеріальних активів для цілей амортизації прийняти рівну нулю.

5.7. Уведення в експлуатацію необоротних матеріальних активів здійснюється згідно з актом за формою ОЗ-1, затвердженою наказом Мінстату України від 29.12.95 N 352.

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
deniskafed
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5776
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2637 раз.

UNREAD_POST deniskafed » 24 май 2016, 14:46

А образца приказа нету?

Вот что я еще нашел http://dtkt.com.ua/show/6cid1941.html
deniskafed
 
Сообщений: 173
Зарегистрирован: 20 дек 2013, 14:23
Благодарил (а): 88 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST lutishka » 24 май 2016, 14:48

deniskafed писал(а):как это в 1с 7.7 провести?

Журналы :arrow: Прочее :arrow: Необоротные активы и МБП :arrow: Ликвидация необоротных активов

За это сообщение автора lutishka поблагодарил:
deniskafed
Аватар пользователя
lutishka
 
Сообщений: 2366
Зарегистрирован: 24 ноя 2012, 11:47
Благодарил (а): 1019 раз.
Поблагодарили: 1083 раз.

UNREAD_POST deniskafed » 24 май 2016, 14:51

Спасибо. А комиссия на списание должна быть отдельно от комиссии на ввод в эксплуатацию? На баланс ничего оприходовать ненужно?
deniskafed
 
Сообщений: 173
Зарегистрирован: 20 дек 2013, 14:23
Благодарил (а): 88 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST deniskafed » 25 май 2016, 11:12

Хотел еще определится с количеством комиссий на предприятии по ОС, МНМА и МБП? Можно создать одну комиссию для всего которая и вводит в эксплуатацию и списывает и осматривает?
deniskafed
 
Сообщений: 173
Зарегистрирован: 20 дек 2013, 14:23
Благодарил (а): 88 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST lutishka » 25 май 2016, 11:18

deniskafed писал(а):Можно создать одну комиссию для всего которая и вводит в эксплуатацию и списывает и осматривает?
Не запрещено :a_g_a:

За это сообщение автора lutishka поблагодарил:
deniskafed
Аватар пользователя
lutishka
 
Сообщений: 2366
Зарегистрирован: 24 ноя 2012, 11:47
Благодарил (а): 1019 раз.
Поблагодарили: 1083 раз.

UNREAD_POST Люба П » 26 май 2016, 11:03

Доброго дня!
Підкажіть будь ласка, як оподатковується продаж повністю замортизованих мнма єдиноподатнику?
ПДВ нараховувати на ціни придбання?

дякую
Щоб у нас все було, і за це нам нічого не було.
Аватар пользователя
Люба П
 
Сообщений: 546
Зарегистрирован: 08 июл 2011, 13:59
Откуда: Львів
Благодарил (а): 459 раз.
Поблагодарили: 166 раз.

UNREAD_POST налоговик » 31 май 2016, 17:26

Люба П писал(а):Доброго дня!
Підкажіть будь ласка, як оподатковується продаж повністю замортизованих мнма єдиноподатнику?
ПДВ нараховувати на ціни придбання?

дякую


вы по этому поводу?
База налогообложения по НДС

единоналожник - физлицо?
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5776
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2637 раз.

UNREAD_POST карина1 » 06 июл 2016, 11:25

ПОЖАЛУЙСТА! подскажите.! ОБЩАЯ СИСТЕМА! Согласно тексту "В расходах может оказаться стоимость канцелярского оборудования и прочих малоценных необоротных материальных активов (консультации в категории 104.05 ЗІР), МНМА - это материальные ценности, стоимость которых не превышает 1 тыс. грн? или ФОП устанавливает стоимость сам? Как правильно их относить в расходы? На дату покупки, отражать в Книге в 8 графе?
карина1
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 25 июл 2014, 17:23
Благодарил (а): 14 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST карина1 » 06 июл 2016, 12:02

Чи включаються до скаду витрат ФОП на заг. Ситемі придбані малоцінні необоротні матеріальні активи
Коротка:
Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право віднести до витрат звітного року, безпосередньо пов’язані з отриманням товарів (робіт, послуг) придбані малоцінні необоротні матеріальні активи (канцелярське приладдя інше).
Повна:
Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців визначений ст. 177 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Згідно з п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать витрати, до складу яких включається вартість сировини, матеріалів, товарів, що утворюють основу для виготовлення (продажу) продукції або товарів (надання робіт, послуг), купівельних напівфабрикатів та комплектуючих виробів, палива й енергії, будівельних матеріалів, запасних частин, тари й тарних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів, які можуть бути безпосередньо віднесені до конкретного об’єкта витрат (п.п. 177.4.1 п. 177.4 ст. 177 ПКУ).
Законом України від 17 липня 2015 року № 655-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо зменшення податкового тиску на платників податків» (далі - Закон № 655) внесено зміни до п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, відповідно до якого основні засоби – це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр (крім вартості землі, незавершених капітальних інвестицій, автомобільних доріг загального користування, бібліотечних і архівних фондів, матеріальних активів, вартість яких не перевищує 6000 гривень, невиробничих основних засобів і нематеріальних активів), що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 6000 гривень і поступово зменшується у зв’язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік).
Зазначимо, що термін «малоцінні необоротні матеріальні активи» визначено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.05.2000
за № 288/4509, та відноситься до бухгалтерського обліку.
Відповідно до частини першої ст. 2 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІY «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» вести бухгалтерський облік зобов’язуються лише юридичні особи. Ведення бухгалтерського обліку фізичними особами – підприємцями не передбачено.
Тобто, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування має право віднести до витрат звітного року, безпосередньо пов’язані з отриманням товарів (робіт, послуг) придбані малоцінні необоротні матеріальні активи (канцелярське приладдя інше).
При цьому зміни внесені Законом № 655 до п.п. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 ПКУ не впливають на перелік витрат фізичних осіб, визначених відповідно до ст. 177 ПКУ.

Правильно ли я поняла, что если купил оборудование для работы, предоставления услуг, ( не для продажи) и его сумма ( за 1-цу товара) меньше 6000 грн - то это МНМА. И их можно отнести в расходы?
карина1
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 25 июл 2014, 17:23
Благодарил (а): 14 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST minibuh » 06 июл 2016, 12:37

да

За это сообщение автора minibuh поблагодарил:
карина1
minibuh
 
Сообщений: 2351
Зарегистрирован: 28 дек 2011, 14:00
Благодарил (а): 1267 раз.
Поблагодарили: 927 раз.

UNREAD_POST карина1 » 12 июл 2016, 17:39

Думала,что разобралась, но прочитав многое на форуме, еще больше запуталась. Если в состав РАСХОДОВ для ФОП на общей системе МОЖНО включать МНМА, то как понять (доказать) что это именно МНМА. Ориентируясь на их стоимость? меньше 6000 грн. А если у меня все оборудование используемое для работы стоит меньше 6000 грн.?
Нужно самому решать,что можно, а что нельзя? Если есть расходные материалы, например КАБЕЛЬ для подключения абонентов, это же МНМА. Нужно ли делать АКТ списания? или можно просто добавить а расходы?
По этому поводу консультировалась а налоговой, у др. бухгалтера. писала в ЗИР, звонила на гар.линию. ИТОГ 50*50 - 2, что можно в затраты 2- что нельзя. Хоят, ЗИР мне просто прислал перечень расходов.
карина1
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 25 июл 2014, 17:23
Благодарил (а): 14 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НАЛОГ НА ПРИБЫЛЬ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb