Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Ставка 0 %. Особенности применения/не применения (п. 154.6)

Путеводитель по разделу. Ставка 0 %, доходы, расходы, амортизация, декларация. Переходное.

Модератор: Печкин

UNREAD_POST Печкин » 15 фев 2012, 23:32

Платники податків, які застосовують податкову пільгу у вигляді нульової ставки з податку на прибуток підприємств будуть подавати декларацію з податку на прибуток за спрощеною формою

15 лютого 2012 року на черговому засіданні Уряду було прийнято рішення про подачу декларації з податку на прибуток за спрощеною формою підприємствами, які застосовують податкову пільгу у вигляді нульової ставки з податку на прибуток.
Варто зауважити, що спрощена податкова декларація максимально наближена до фінансової (бухгалтерської) звітності суб’єкта малого підприємництва, а порядок переходу платників податку на подання спрощеної податкової декларації максимально простий.
Так, згідно з положеннями Податкового кодексу України, платники податку, які відповідають критеріям, визначеним Кодексом, у строк, встановлений для звітного періоду, що дорівнює календарному кварталу, подають органам ДПС спрощену податкову декларацію за затвердженою формою. При цьому, жодних заяв чи інших узгоджувальних процедур для подання спрощеної податкової декларації Кодексом не передбачено.

15.02.2012 | 17:47 | Міністерство фінансів України


Оперативненько они :)
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2885 раз.

UNREAD_POST Nikolya » 16 фев 2012, 17:28

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 15 лютого 2012 р. № 98

Питання переходу платників податку на прибуток
підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою
відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу
України, до подання спрощеної податкової декларації

Відповідно до абзацу четвертого пункту 46.5 статті 46 Податкового кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити форму спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, що додається.
2. Установити, що платники податку на прибуток підприємств:
1) складають за результатами кожного звітного (податкового) періоду, в якому вони застосовують нульову ставку такого податку відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, спрощену податкову декларацію за формою, затвердженою пунктом 1 цієї постанови, і подають її органам державної податкової служби у строки, встановлені зазначеним Кодексом для звітного (податкового) періоду, що дорівнює календарному кварталу;
2) у разі, коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування такої ставки, подають органам державної податкової служби податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за формою, затвердженою в установленому абзацом першим пункту 46.5 статті 46 Податкового кодексу України порядку.

текст та додаток з формою декларації на сайті КМУ вже є

За это сообщение автора Nikolya поблагодарили: 2
Vetal', vins
Nikolya
 
Сообщений: 133
Зарегистрирован: 04 янв 2012, 10:55
Благодарил (а): 16 раз.
Поблагодарили: 133 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 16 фев 2012, 18:21

Нету ее на КМУ. Через поиск не ищет. Выдернули.
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST Печкин » 16 фев 2012, 21:29

Я тоже не нашел. Nikolya еще не выложил :)
Но постанова впечатляет. Над ней действительно нужно было год работать.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2885 раз.

UNREAD_POST Nikolya » 16 фев 2012, 23:51

вот и сама дека
У вас нет доступа для просмотра вложений в этом сообщении.
Nikolya
 
Сообщений: 133
Зарегистрирован: 04 янв 2012, 10:55
Благодарил (а): 16 раз.
Поблагодарили: 133 раз.

UNREAD_POST налоговик » 20 фев 2012, 15:17

НУЛЕВАЯ СТАВКА ПО НАЛОГУ НА ПРИБЫЛЬ И НЕПОЛНЫЙ РАБОЧИЙ ДЕНЬ!!!

НУЛЕВАЯ СТАВКА ПО НАЛОГУ НА ПРИБЫЛЬ: КАК ИСЧИСЛИТЬ ЗАРПЛАТУ ЗА МЕСЯЦ?
Вновь созданное предприятие в январе 2012 года приняло одного из работников на 0,5 ставки. Сумма начисленной зарплаты такому работнику за месяц составляет 1 100 грн. Имеет ли право такое предприятие на применение нулевой ставки для налогообложения прибыли?
Для предприятий, созданных после 01.04.11 г., на период с 01.04.11 г. по 01.01.16 г. применяется ставка 0 % для налогообложения прибыли, при условии, что:
• размер их доходов каждого отчетного налогового периода нарастающим итогом с начала года не превышает 3 млн грн.;
• начисленная за каждый месяц отчетного периода заработная плата работников, состоящих с налогоплательщиком в трудовых отношениях, составляет не менее двух минимальных заработных плат, размер которой установлен законом (п. 154.6 Налогового кодекса, далее - НК).
По соглашению между работником и собственником или уполномоченным им органом неполный рабочий день или неполная рабочая неделя может устанавливаться как при приеме на работу, так и со временем. Оплата труда в этих случаях осуществляется пропорционально отработанному времени или в зависимости от выработки (ст. 53 КЗоТ).
Работник, получающий на одном предприятии две, полторы ставки, то есть оформленный по совместительству на том же предприятии, где и основное место работы (внутреннее совместительство), или меньше одной ставки, в учетном количестве штатных работников учитывается как одно физическое лицо (пп. 2.6.1 Инструкции по статистике количества работников, утвержденной приказом Госкомстата от 28.09.05 г. № 286).
Таким образом, если работники, состоящие с плательщиком налога на прибыль в трудовых отношениях, работают на 0,5 ставки, то для применения нулевой ставки по этому налогу необходимо начисленную заработную плату за каждый месяц отчетного периода учитывать в размере, соответствующем соотношению между двумя минимальными заработными платами и частью ставки, на которой они работают. В нашей ситуации сотруднику, который работает на 0,5 ставки, начислена зарплата в размере 1 100 грн. То есть при полной ставке ему было бы начислено 2 200 грн., а это больше, чем сумма двух минимальных зарплат, действующих в январе 2012 года (1 073 грн. х2 = 2 146 грн.).
Следовательно, предприятие, принявшее работника на 0,5 ставки и соответствующее всем критериям п. 154.6 НК, имеет право на применение нулевой ставки по налогу на прибыль при условии, что сумма начисленной зарплаты такому работнику в перерасчете на полную норму рабочего времени составляет не меньше двух минимальных зарплат.

Илья СЫЧЕВСКИЙ, заместитель начальника отдела взимания налога на прибыль и налоговых платежей Департамента налогообложения юридических лиц ГНС Украины
Баланс № 15
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST Печкин » 20 фев 2012, 15:31

Интересно как Илья СЫЧЕВСКИЙ, заместитель начальника отдела взимания налога на прибыль и налоговых платежей Департамента налогообложения юридических лиц ГНС Украины относится к разъяснениюГНСУ из ЕБНЗ (было в теме выше)?

vins писал(а):Вот еще круче. Держитесь.

ДЛЯ ПОЛУЧЕНИЯ ПРАВА НА НУЛЕВУЮ СТАВКУ РАБОТНИКАМ НА НЕПОЛНОМ РАБОЧЕМ ДНЕ ВСЕ-РАВНО НУЖНО ПЛАТИТЬ 2 МИНЗП

Чи має право платник податку застосовувати ставку податку на прибуток 0 відсотків, у разі виплати працівникам, які зайняті неповний робочий, заробітної плати, що становить менше ніж 2 мінімальні?
Діє з 01.04.2011 Відповідно до п.154.6 ст.154 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року застосовується ставка 0 відсотків для платників податку на прибуток, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує трьох мільйонів гривень та нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом. Відповідно до ст.56 Кодексу законів про працю України заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу. Отже, якщо платник податку нараховує заробітну плату працівникам, які перебувають з ним у трудових відносинах, у розмірі, що є меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, такий платник не має права застосовувати ставку податку на прибуток 0 відсотків незалежно від тривалості робочого дня (робочого тижня) таких працівників.


Или его уже потерли из ЕБНЗ?
PS Проверил - не потерли.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2885 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 23 фев 2012, 13:06

Перешел на ЕН? Все равно доиспользуй высвобожденные средства по целевому назначению!

Чи підлягають оподаткуванню кошти, вивільнені від оподаткування, у зв’язку із застосуванням нульової ставки податку на прибуток при переході такого платника на ЄП?
Коротка відповідь: Платник податку, який застосовував нульову ставку податку на прибуток підприємств, а в наступних звітних періодах поточного року перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, зобов’язаний вивільнені від оподаткування кошти використати за цільовим призначенням відповідно до вимог п.152.11 ст.152 Податкового кодексу України.

Повна відповідь: Відповідно до п.154.6 ст.154 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі – ПКУ) на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року застосовується ставка 0 відсотків для платників податку на прибуток, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує трьох мільйонів гривень та нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв: а) утворені в установленому законом порядку після 1 квітня 2011 року; б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років), щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб; в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до набрання чинності цим Кодексом та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до одного мільйона гривень та середньооблікова кількість працівників становила до 50 осіб. При цьому, якщо платники податку, які застосовують норми цього пункту, у будь-якому звітному періоді досягли показників щодо отриманого доходу, середньооблікової чисельності або середньої заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає критеріям, зазначеним у цьому пункті, то такі платники податку зобов'язані оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою, встановленою пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу. Відповідно до п.152.11 ст.152 ПКУ норми цього пункту для платників податку, визначених пунктом 154.6 статті 154 цього Кодексу, застосовуються з урахуванням наступного: суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, спрямовуються на переоснащення матеріально-технічної бази, на повернення кредитів, використаних на вказані цілі, і сплату процентів за ними та/або поповнення власних обігових коштів; суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, визнаються доходами одночасно з визнанням витрат, здійснених за рахунок цих коштів, у розмірі таких витрат. У разі якщо суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, використані не за цільовим призначенням або не використані платником податку протягом річного звітного періоду, залишок невикористаних коштів або сума коштів використана не за цільовим призначенням зараховуються до бюджету в першому кварталі наступного звітного року. Таким чином, платник податку, який застосовував нульову ставку податку на прибуток підприємств, а в наступних звітних періодах поточного року перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, зобов’язаний вивільнені від оподаткування кошти використати за цільовим призначенням відповідно до вимог п.152.11 ст.152 ПКУ.
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST vins » 12 мар 2012, 13:52

Первая судебная практика по применению нулевой ставки по налогу на прибыль. В пользу плательщика.

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
"10" січня 2012 р. Справа № 2a-4114/11/0970


Представники відповідача проти позову заперечили з підстав, викладених у запереченні на позовну заяву від 06.01.2011 року. Суду пояснили, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" взяте на облік у Державній податковій інспекції м. Івано-Франківська 13.01.2011 року, а отже першим звітним періодом для позивача був період з 13.01.2011 року по 30.06.2011 року. Однак позивачем неправильно, в порушення підпункту 152.9.2 пункту 152 статті 152 Податкового кодексу України, попереднім податковим періодом визначено І квартал 2011 року. З урахуванням наведеного, позивачем не виконано умову, передбачену пунктом «б»пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, щодо наявності щорічного обсягу доходів платника податків за попередні звітні періоди, а тому Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" неправомірно застосовано ставку 0 відсотків для платників податку на прибуток у ІІ кварталі 2011 року. За таких обставин, позивач як платник податку на прибуток у відповідності до вимог абзацу 5 пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України зобов’язаний оприбутковувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді (ІІ квартал 2011 року), за ставкою, встановленою пунктом 151.1.статті 151 цього Кодексу з урахуванням пункту 10 підрозділу 4 розділу ХХ «Перехідні положення»Податкового кодексу України, тобто за ставкою 23 відсотки. Оскільки допущена позивачем помилка при заповненні рядка 09 Податкової декларації з податку на прибуток за ІІ квартал 2011 року призвела до заниження податкового зобов’язання у ІІ кварталі 2011 року на суму 88 018,0 грн., відповідачем правомірно згідно оскаржуваного податкового повідомлення-рішення збільшено Товариству з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" суму податку на прибуток за ІІ квартал 2011 року на 88 018,00 грн. Просили у задоволенні позову відмовити.

Вислухавши представників позивача, представників відповідача, дослідивши наявні та подані докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних мотивів.

З матеріалів справи вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" 13.01.2011 року зареєстроване державним реєстратором Відділу державної реєстрації виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради Івано-Франківської області як юридична особа та взяте на податковий облік як платник податків Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську (а.с.10).

Судом встановлено, що 08.08.2011 року Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" подано до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську декларацію з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року (а.с.13-20).

З матеріалів справи вбачається, що з 23.11.2011 року старшим державним податковим інспектором відділу адміністрування податку на прибуток Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську Оношко Ю.Д. на підставі пунктів 1, 3 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”, із змінами та доповненнями, підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку за звітний податковий період ІІ квартал 2011 року –Податкової декларації з податку на прибуток підприємства платника податку на прибуток Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання", за результатами якої складено акт № 11169/15-1/37409357 (а.с.8).

В даному акті зафіксовано порушення Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, внаслідок чого платником занижено грошове зобов’язання з податку на прибуток у ІІ кварталі 2011 року на суму 88 018,00 грн.

На підставі вищевказаного акту перевірки відповідачем винесено податкове повідомлення-рішення № 0023231504 від 02.12.2011 року, згідно якого Товариству з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" визначено суму грошового зобов’язання з податку на прибуток у розмірі 88 018,00 грн. (а.с.9).

Не погоджуючись із вказаним податковим повідомленням-рішенням позивач оскаржив його у судовому порядку.

Щодо висновків перевіряючих про наявність порушень згідно акту перевірки за № 11169/15-1/37409357 від 23.11.2011 року слід зазначити наступне.

Згідно підпункту «б»пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року застосовується ставка 0 відсотків для платників податку на прибуток, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує трьох мільйонів гривень та нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв: б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років), щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб.

Із поданої позивачем звітної Декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року вбачається, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" задекларовано доходи на загальну суму 329 304,00 грн. - рядок 01 вказаної Декларації (а.с.11).

Згідно Декларації з податку на прибуток підприємства за ІІ квартал 2011 року обсяг доходів позивача у ІІ кварталі 2011 року становив 561 745,00 грн. –рядок 01 вказаної Декларації (а.с.13).

Таким чином, щорічний обсяг доходів Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" протягом усіх попередніх періодів (сумарно за І та ІІ квартал 2011 року, так як з моменту утворення позивача пройшло менше трьох років) становить 891 049,00 грн., тобто не перевищує трьох мільйонів гривень.

Згідно статті 22 Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік»місячний розмір мінімальної заробітної плати у 2011 році становив: з 1 січня - 941 гривня, з 1 квітня - 960 гривень, з 1 жовтня - 985 гривень, з 1 грудня - 1004 гривні.

З матеріалів справи вбачається, що середньооблікова кількість працівників Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" протягом цього періоду (з 13.01.2011 року по 30.06.2011 року) становила 5,4 особи, тобто не перевищувала 20 осіб.

Судом також встановлено, що розмір нарахованої позивачем за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівникам, які перебували з платником податку у трудових відносинах, становив 2 000,00 грн. і більше, тобто не був меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати .

Дані обставини підтверджуються наявними у матеріалах справи належним чином завіреними копіями Звітів про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до органів Пенсійного фонду України (а.с.29-45).

З урахуванням наведеного, суд приходить до висновку про те, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" дотримано вимоги, встановлені підпунктом «б»пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, а отже для позивача як платника податку на прибуток на період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року застосовується ставка 0 відсотків.

За таких обставин, податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську № 0023231501 від 10.11.2011 року, згідно якого позивачу збільшено суму грошового зобов’язання з податку на прибуток за ІІ квартал 2011 року на 88 018,00 грн. (23 відсотки від об’єкта оподаткування - 382 686,00 грн.), є протиправним.

Суд також не приймає до уваги заперечення представників відповідача з приводу того, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" неправильно визначено попередній податковий період, а тому дані щодо періоду для визначення щорічного обсягу доходів платника податків не відповідають критеріям, визначеним пунктом «б»пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, з наступних підстав.

Як уже встановлено судом, Товариство з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" взяте на податковий облік як платник податків Державною податковою інспекцією в м. Івано-Франківську 13.01.2011 року.

Підпунктом 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України встановлено, що платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленим податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням та сплатою податків та зборів.

Відповідно до підпункту 1 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України норми розділу III Кодексу застосовуються під час розрахунків з бюджетом починаючи з доходів і витрат, що отримані і проведені з 1 квітня 2011 року, якщо інше не встановлено цим підрозділом.

Згідно пункту 2 підрозділу 4 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України платники податку на прибуток в 2011 році складають наростаючим підсумком та подають декларацію з податку на прибуток за такі звітні податкові періоди: другий квартал; другий і третій квартали; другий - четвертий квартали.

До 01.04.2011 року правила ведення податкового обліку було врегульовано Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств".

Згідно абзацу 1 пункту 11.1 статті 11 Законом України "Про оподаткування прибутку підприємств" для цілей цього Закону використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік.

Підпунктом 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України податкові декларації подаються за календарний квартал протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.

Відповідно до листа Державної податкової адміністрації України № 14847/7/15-0317 від 26.05.2011 року «Щодо порядку подачі уточнених декларацій з податку на прибуток»звітність з податку на прибуток за I квартал 2011 року в строк до 10.05.2011 року подається за формою, встановленою наказом Державної податкової адміністрації України за № 143 від 29.03.2003 року, зареєстрованому у Міністерстві юстиції України за № 271 від 08.04.2003 року.

У судовому засіданні встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" на виконання вимог чинного законодавства подано до Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську звітну Декларацію з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року, якою узгоджено податкове зобов’язання з податку на прибуток підприємств звітного періоду у сумі 5 418,00 грн. –рядки 14, 17 даної Декларації (а.с.11-12).

Вказану декларацію відповідач отримав 06.05.2011 року, що підтверджується наявною на Декларації відміткою про одержання (штамп Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську).

У відповідності до вимог абзацу 3 пункту 48.3 статті 48 Податкового кодексу України податкова декларація повинна містити такі обов’язкові реквізити, зокрема, звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація.

Згідно абзацу 1 пункту 49.9 статті 49 цього Кодексу за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Підпунктом 49.9.2 пункту 49.9 статті 49 вказаного Кодексу встановлено, що за умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 цього Кодексу податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк.

Відповідно до підпункту 49.11.2 пункту 49.11 статті 49 Податкового кодексу України у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, такий орган державної податкової служби зобов'язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника - протягом трьох робочих днів з дня її отримання.

У судовому засіданні встановлено, що вказана Декларація з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року була прийнята відповідачем без зауважень.

Державною податковою інспекцією у м. Івано-Франківську також у строк, встановлений чинним законодавством, не було винесено рішення про відмову у прийнятті поданої позивачем звітної Декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року. Дана обставина не заперечувалася представниками відповідача у судовому засіданні, а тому у відповідності до вимог частини 3 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказування не потребує.

Крім того, судом також встановлено, що Товариством з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" виконано обов’язок щодо сплати податку на прибуток за І квартал 2011 року у сумі 5 418,00 грн., що визначена ним самостійно згідно Декларації з податку на прибуток підприємства за І квартал 2011 року.

Факт сплати позивачем узгодженого податкового зобов’язання з податку за прибуток за І квартал 2011 року у сумі 5 418,00 грн. до бюджету у судовому засіданні теж не заперечувався представниками відповідача.

Таким чином, посилання представників відповідача з приводу того, що першим звітним періодом для Товариства з обмеженою відповідальністю "Професійне обладнання" був період з 13.01.2011 року по 30.06.2011 року є безпідставними та необґрунтованими.

Відповідно до частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб’єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

З огляду на вищевказане, суд приходить до висновку про те, що позивачем як платником податку на прибуток правомірно, у відповідності до вимог підпункту «б»пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, при визначенні суми податку на додану вартість, яка підлягає сплаті до бюджету у ІІ кварталі 2011 року, застосовано ставку податку на прибуток 0 відсотків, а тому податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Івано-Франківську № 0023231501 від 10.11.2011 року, згідно якого позивачу збільшено суму грошового зобов’язання з податку на прибуток за ІІ квартал 2011 року на 88 018,00 грн., є протиправним.

За таких обставин позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Печкин » 12 мар 2012, 14:37

ОТНОСИТЕЛЬНО НЕИСПОЛЬЗОВАННЫХ СРЕДСТВ, НЕ ПЕРЕЧИСЛЕННЫХ В БЮДЖЕТ ПРИ ПРИМЕНЕНИИ СТАВКИ ПО НАЛОГУ НА ПРИБЫЛЬ 0 %

Письмо Государственной налоговой службы Украины от 02.02.12 г. № 2112/6/15-1215

Государственная налоговая служба Украины рассмотрела письмо <...> относительно направления использования средств, которые не перечислены в бюджет при применении ставки 0 процентов по налогу на прибыль, и сообщает.
В соответствии с пунктом 154.6 статьи 154 Налогового кодекса Украины (далее – Кодекс) на период с 1 апреля 2011 года до 1 января 2016 года применяется ставка 0 процентов для плательщиков налога на прибыль, у которых размер доходов каждого отчетного налогового периода нарастающим итогом с начала года не превышает трех миллионов гривен и начисленной за такой месяц отчетного периода заработной платы (дохода) работников, состоящих с налогоплательщиком в трудовых отношениях, составляет не менее двух минимальных заработных плат, размер которой установлен законом, и которые соответствуют одному из критериев, определенных пунктом 154.6 статьи 154 Кодекса.
При этом абзацем третьим пункта 152.11 статьи 152 Кодекса установлено, что для налогоплательщиков, определенных пунктом 154.6 статьи 154 Кодекса, нормы пункта 152.11 статьи 152 Кодекса применяются с учетом следующего:
• суммы средств, которые не перечислены в бюджет при применении ставки налога ноль процентов, направляются на переоснащение материально-технической базы, на возврат кредитов, использованных на указанные цели, и уплату процентов по ним и/или пополнение собственных оборотных средств,
• суммы средств, которые не перечислены в бюджет при применении ставки налога ноль процентов, признаются доходами одновременно с признанием расходов, осуществленных за счет этих средств, в размере таких расходов.
В случае если суммы средств, которые не перечислены в бюджет при применении ставки налога ноль процентов, использованы не по целевому назначению, такие средства зачисляются в бюджет в первом квартале следующего отчетного года. Материально-техническая база субъекта хозяйствования включает производственные площади, материальные ресурсы, средства производства и документы, которые используются субъектом хозяйствования в процессе совершения определенных действий относительно осуществления хозяйственной деятельности или видов хозяйственной деятельности.
Таким образом, в условиях действия Кодекса субъект хозяйствования, прибыль которого облагается налогом согласно пункту 154.6 статьи 154 Кодекса по ставке налога на прибыль 0 процентов, обязан направить суммы средств, не перечисленные в бюджет при применении этой ставки, на переоснащение материально-технической базы, возврат кредитов, использованных на указанные цели, и уплату процентов по ним и/или пополнение собственных оборотных средств.
В соответствии с пунктом 4 Положения (стандарта) бухгалтерского учета 2 «Баланс», утвержденного приказом Министерства финансов Украины от 31.03.99 г. № 87 (с изменениями и дополнениями), оборотные активы – денежные средства и их эквиваленты, которые не ограниченны в использовании, а также другие активы, предназначенные для реализации или потребления в течение операционного цикла либо в течение двенадцати месяцев с даты баланса.
В то же время, с учетом того что требование по увеличению налоговых обязательств по налогу на прибыль на сумму неиспользованного остатка высвобожденных от налогообложения средств, предусмотренное пунктом 5 Порядка использования средств, высвобожденных от налогообложения, утвержденного постановлением Кабинета Министров Украины от 28 февраля 2011 года № 299, применяется предприятиями, которые определены пунктами 15, 17–19 подраздела 4 раздела XX Кодекса, такое требование для предприятий, которые пользуются ставкой 0 процентов по налогу на прибыль согласно пункту 154.6 статьи 154 Кодекса, не применяется.
В целях ведения учета и обобщения информации о наличии и движении средств финансирования мероприятий целевого назначения используется отдельный субсчет счета 48 «Целевое финансирование и целевые поступления» Плана счетов бухгалтерского учета и Инструкции о его применении, утвержденных приказом Министерства финансов Украины от 30 ноября 1999 года № 291 (с изменениями и дополнениями).
Заместитель Председателя
А. ИГНАТОВ
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2885 раз.

UNREAD_POST vins » 17 мар 2012, 10:38

ЕБНЗ: один раз применил основную ставку - до конца года уже на 0% перейти не сможешь.
Чи має право платник податку, який оподатковував прибуток, отриманий у першому звітному (податковому) періоді поточного року, за загальновстановленою ставкою, застосовувати у поточному році ставку 0 відсотків?
Згідно з п. 30.1 ст. 30 ПКУ податкова пільга - передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених п. 30.2 цієї статті. Платник податків вправі використовувати податкову пільгу з моменту виникнення відповідних підстав для її застосування і протягом усього строку її дії (п. 30.1 ст. 30 ПКУ). Платник податків вправі відмовитися від використання податкової пільги чи зупинити її використання на один або декілька податкових періодів, якщо інше не передбачено ПКУ. Податкові пільги, не використані платником податків, не можуть бути перенесені на інші податкові періоди, зараховані в рахунок майбутніх платежів з податків та зборів або відшкодовані з бюджету (п. 30.4 ст. 30 ПКУ). Відповідно до п. 33.1, 33.2 ст. 33 ПКУ податковим періодом визнається встановлений ПКУ період часу, з урахуванням якого відбувається обчислення та сплата окремих видів податків та зборів. Податковий період може складатися з кількох звітних періодів. Пунктом 152.9 ст. 152 ПКУ визначено, що для цілей розділу ІІІ "Податок на прибуток підприємтв" використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду. Відповідно до абз. 4 п. 46.5 ст. 46 ПКУ постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 року № 98 затверджено форму строщеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до п. 154.6 ст. 154 ПКУ (Декларація – 98). Пунктом 2 цієї Постанови установлено, що платники податку на прибуток підприємств: 1) складають за результатами кожного звітного (податкового) періоду, в якому вони застосовують нульову ставку такого податку відповідно до п. 154.6 ст. 154 ПКУ, спрощену податкову декларацію за формою, затвердженою п. 1 цієї постанови, і подають її органам державної податкової служби у строки, встановлені зазначеним ПКУ для звітного (податкового) періоду, що дорівнює календарному кварталу; 2) у разі, коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування такої ставки, подають органам державної податкової служби податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за формою, затвердженою в установленому абзацом першим п. 46.5 ст. 46 ПКУ порядку. Податковою декларацію з податку на прибуток підприємства (далі – Декларація № 1213), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.09.11 №1213, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.10.11 за № 1215/19953, передбачено відображення у рядках 11 – 16 сум податку на прибуток, зокрема, у рядку 9 відображається прибуток, звільнений від оподаткування, або збиток від діяльності прибуток від якої звільняється від оподаткування. Поряд з тим, в Декларації № 98 не передбачено відображення сум прибутку, звільненого від оподаткування, або збитку від діяльності, прибуток від якої звільняється від оподаткування. Отже, якщо платник податку оподатковував прибуток, отриманий у першому звітному (податковому) періоді поточного року, за основною ставкою податку, та відображав його у складі Декларації № 1213, то враховуючи податкові періоди, які застосовуються для цілей р. ІІІ ПКУ, такий платник при оподаткуванні прибутку, отриманого у поточному році, повинен застосовувати основну ставку податку.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 27 мар 2012, 15:56

Упрощенную декларацию "нулевикам" (а банковскую - банкирам) ПРЕДЛОЖИЛИ подавать с 1 квартала 2012 года

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ
від 23.03.2012 р.
N 8450/7/15-1317

Скрытый текст: показать
Державним податковим службам в областях, Автономній Республіці Крим, містах Києві та Севастополі,
СДПІ по роботі з ВПП
Про податкову звітність
з податку на прибуток

З метою належного адміністрування податку на прибуток та здійснення організаційних заходів в частині приймання податкової звітності Державна податкова служба України щодо форм податкової звітності з податку на прибуток підприємств, які мають подаватися платниками податку на прибуток до органів державної податкової служби у 2012 році, повідомляє наступне.

Відповідно до абзацу 2 пункту 46.6 статті 46 розділ ІІ Податкового кодексу України (далі - Кодекс) до визначення нових форм декларацій (розрахунків), які набирають чинності для складання звітності з податкового періоду, що настає за податковим періодом, у якому відбулося їх оприлюднення, є чинними форми декларацій (розрахунків), чинні до такого визначення.

Отже, платники податку, які підпадають під дію пунктів 15, 17 - 19 підрозділу 4 розділу ХХ ,,Перехідні положення” Кодексу складають Звіт про використання платниками податку на прибуток підприємств вивільнених коштів, за формою затвердженою наказом Міністерства фінансів України (далі – Мінфін) від 21.12.2011 № 1685, що зареєстрований у Міністерстві юстиції України (далі – Мін’юст) 27.12.2011 за № 1529/20267 та оприлюднений 30.12.2011, за І квартал 2012 року.

Що стосується страховиків, то оскільки станом на 20.03.2012 не оприлюднено відповідну податкову декларацію, проект якої розроблено у зв’язку з прийняттям Верховною Радою України 17 листопада 2011 року Закону України № 5057 ,,Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання інвестицій у вітчизняну економіку”, положеннями якого на 2012 рік продовжено діючий у 2011 році порядок оподаткування страховиків, то страховим компаніям до введення в дію нової форми податкової декларації пропонується подавати до органів ДПС за звітні (податкові) періоди 2012 року Податкову декларацію з податку на доходи (прибуток) страховика, за формою затвердженою наказом ДПА України від 21.02.2011 № 97, який зареєстрований в Мін’юсті 21.03.2011 за № 376/19114 (далі – Податкова декларація №97).

Водночас, слід зазначити, що у зв’язку із застосуванням у 2011 році особливих звітних (податкових) періодів - ІІ квартал, ІІ – ІІІ квартали та
ІІ – ІV квартали, які відповідно зазначені на бланку форми Податкової декларації №97, при складанні цієї декларації на паперовому носії за звітні (податкові) періоди 2012 року платники податку - страховики самостійно зазначають у 2-ому рядку заголовної частини звітні (податкові) періоди: І квартал, півріччя, три квартали, рік. Для подання вказаної звітності в електронному вигляді для зазначення вказаних звітних (податкових) періодів до формату електронного документа додано окремі поля.

Щодо наказу Мінфіну від 07.2011.2011 № 1397, зареєстрованого в Мін’юсті 02.12.2011 за №1393/2013, яким затверджено форму Податкової декларації з податку на прибуток страховика, то така форма буде застосовуватися починаючи з підсумків діяльності страхових компаній за 1 квартал 2013 року.

Наказом Мінфіну від 21.12.2011 № 1683, зареєстрованим в Мін’юсті 10.01.2012 за № 16/20329, затверджено форму Податкової декларацію з податку на прибуток банку (далі - Декларація № 1683). Метою прийняття даного наказу є удосконалення звітності з податку на прибуток банків, шляхом зменшення кількості додатків та показників, які містила податкова декларація, затверджена наказом ДПА України від 21.02.2011 № 98.

Також 23.02.2012 оприлюднено постанову Кабінету Міністрів України від 15.02.2012 № 98 ,,Питання переходу платників податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до пункту 154.6 статті 154 Кодексу, до подання спрощеної податкової декларації’’, якою затверджено форму Cпрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі - Спрощена декларація № 98).

Відповідно до пункту 152.9 статті 152 розділу ІІІ Кодексу для цілей цього розділу використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Зокрема, підпунктом 152.9.1 цього пункту Кодексу передбачено, що звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду.

З урахуванням необхідності ведення обліку показників податкових декларацій з метою оподаткування податком на прибуток наростаючим підсумком, та зважаючи, що Декларація № 1683 та Спрощена декларація № 98 відповідно набрали чинності 27.01.2012 та 23.02.2012, тобто у І кварталі 2012 року, пропонуємо платникам податку – банківським установам та платникам податку, на яких розповсюджується дія пункту 154.6 статті 154 розділу ІІІ Кодексу, подавати вказані декларації до органів ДПС починаючи зі звітного (податкового) періоду - І квартал 2012 року.

Державним податковим службам в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, СДПІ по роботі з ВПП терміново довести зазначений лист до відома платників податку та підпорядкованих органів ДПС.


Заступник Голови А.П. Ігнатов

За это сообщение автора Vetal' поблагодарили: 2
Мыша, налоговик
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST налоговик » 27 мар 2012, 16:10

Порядок использования суммы денежных средств, не перечисленных в бюджет при применении ставки налога на прибыль 0 процентов

Производственное предприятие применяет ставку налога на прибыль 0 процентов с 01.04.2011 г. Обязано ли предприятие в I квартале 2012 г. перечислять в бюджет сумму денежных средств, которая осталась неиспользованной по состоянию на 01.01.2012 г.?
Критерии, дающие право на применение ставки налога на прибыль 0 процентов, приведены в п. 154.6 ст. 154 Налогового кодекса Украины от 02.12.2010 г. № 2755-VI (по тексту — Налоговый кодекс).
При этом абзацем третьим п. 152.11 ст. 152 этого Кодекса установлено, что плательщики налога, определенные в п. 154.6 ст. 154, обязаны направить суммы денежных средств, которые не перечислены в бюджет при применении ставки налога на прибыль 0 процентов, исключительно по целевому назначению, а именно: на переоснащение материально-технической базы, возврат кредитов, использованных на указанные цели, уплату процентов по ним и/или пополнение собственных оборотных денежных средств.
В случае если денежные средства, не перечисленные в бюджет, использованы не по целевому назначению, они зачисляются в бюджет в I квартале следующего отчетного года. То есть плательщики налога, соответствующие приведенным в п. 154.6 ст. 154 Налогового кодекса критериям и пользующиеся «налоговыми каникулами», в обязательном порядке должны перечислять в бюджет денежные средства только в случае нецелевого их использования.
Таким образом, если по состоянию на 01.01.2012 г. у плательщика налога, применяющего ставку 0 процентов, остались неиспользованными денежные средства, то такой плательщик не перечисляет их в бюджет, а направляет по целевому назначению согласно п. 152.11 ст. 152 Налогового кодекса.

«Горячая линия» при участии заместителя начальника
Управления администрирования налога на прибыль и налоговых платежей
Департамента налогообложения юридических лиц ГНС Украины Алексея ЗАДОРОЖНОГО

ВНСУ № 12
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST Печкин » 27 мар 2012, 16:20

Vetal' писал(а):Упрощенную декларацию "нулевикам" (а банковскую - банкирам) ПРЕДЛОЖИЛИ подавать с 1 квартала 2012 года

Либералы :)
налоговик писал(а): которая осталась неиспользованной по состоянию на 01.01.2012 г.?[/b]

Лучше бы ответили если осталась неиспользованной до 01.04.2012.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2885 раз.

UNREAD_POST налоговик » 30 июн 2012, 19:09

ПРОЕКТ

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПС України
від №

Узагальнююча податкова консультація щодо застосування ставки нуль відсотків платниками податку на прибуток
У консультації використовуються наступні скорочення:
Податковий кодекс України від 02.12.10 №2755-VI – Кодекс;
Постанова Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 „Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг” – Постанова №1233;
Форма Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2011 року №1213, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 2011 р. за N 1215/19953– Декларація №1213;
Постанова Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 року № 98 „Питання переходу платників податку на прибуток підприємств, який оподатковується за нульовою ставкою відповідно до пункту 154.6 статті 154 Податкового кодексу України, до подання спрощеної податкової декларації” - Постанова № 98.

Порядок застосування ставки нуль відсотків для платників податку на прибуток встановлено пунктом 154.6 статті 154 Кодексу.
На період з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року застосовується ставка 0 відсотків для платників податку на прибуток, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує трьох мільйонів гривень та нарахованої за кожний місяць звітного періоду заробітної плати (доходу) працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не меншим, ніж дві мінімальні заробітні плати, розмір якої встановлено законом, та які відповідають одному із таких критеріїв:
а) утворені в установленому законом порядку після 1 квітня 2011 року;
б) діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років (або протягом усіх попередніх періодів, якщо з моменту їх утворення пройшло менше трьох років), щорічний обсяг доходів задекларовано в сумі, що не перевищує трьох мільйонів гривень, та у яких середньооблікова кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб;
в) які були зареєстровані платниками єдиного податку в установленому законодавством порядку в період до набрання чинності цим Кодексом та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) становив до одного мільйона гривень та середньооблікова кількість працівників становила до 50 осіб.
При цьому, якщо платники податку, які застосовують норми цього пункту, у будь-якому звітному періоді досягли показників щодо отриманого доходу, середньооблікової чисельності або середньої заробітної плати працівників, з яких хоча б один не відповідає критеріям, зазначеним у цьому пункті, то такі платники податку зобов'язані оподаткувати прибуток, отриманий у такому звітному періоді, за ставкою, встановленою пунктом 151.1 статті 151 Кодексу.
Дія цього пункту не поширюється на суб'єктів господарювання, які утворені в період після набрання чинності цим Кодексом шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення), приватизації та корпоратизації; а також тих, що здійснюють діяльність, визначену підпунктом 2 пункту 154.6 статті 154 Кодексу.
Платники податку, зазначені у підпунктах „а”, „б”, „в” пункту 154.6 статті 154 Кодексу, які здійснюють нарахування та виплату дивідендів своїм акціонерам (власникам), нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок із податку в порядку, встановленому підпунктом 153.3.2 пункту 153.3 статті 153 цього Кодексу та сплачують податок на прибуток за ставкою, встановленою пунктом 151.1 статті 151 цього Кодексу за звітний податковий період, у якому здійснювалось нарахування та виплата дивідендів.
Відповідно до пункту 152.11 статті 152 Кодексу для суб’єктів господарювання, які застосовують нульову ставку податку встановлено наступне:
суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, спрямовуються на переоснащення матеріально-технічної бази, на повернення кредитів, використаних на вказані цілі, і сплату процентів за ними та/або поповнення власних обігових коштів;
суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, визнаються доходами одночасно з визнанням витрат, здійснених за рахунок цих коштів, у розмірі таких витрат.
У разі якщо суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, використані не за цільовим призначенням, такі кошти зараховуються до бюджету в першому кварталі наступного звітного року.
Платники податку на прибуток підприємств, які оподатковуються за ставкою нуль відсотків відповідно до пункту 154.6 статті 154 цього Кодексу, подають органам державної податкової служби декларації (розрахунки) з податку на прибуток підприємств за спрощеною формою у порядку, встановленому цим Кодексом.
На виконання пункту 46.5 статті 46 Кодексу Постановою № 98 затверджена форма Спрощеної податкової декларації з податку на прибуток підприємств (далі - Спрощена декларація).
Платники податку, що застосовують ставку 0 відсотків за результатами кожного звітного (податкового) періоду, в якому вони застосовують нульову ставку такого податку складають спрощену податкову декларацію за формою, затвердженою пунктом 1 цієї постанови, і подають її органам державної податкової служби у строки, встановлені зазначеним Кодексом для звітного (податкового) періоду, що дорівнює календарному кварталу.
У разі, коли за результатами звітного (податкового) періоду відсутні підстави для застосування такої ставки, подають органам державної податкової служби Декларацію №1213.
Відповідно до п. 30.1 ст. 30 ПКУ податковою пільгою вважається передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, а саме підставами для надання податкових пільг є особливості, що характеризують певну групу платників податків, вид їх діяльності, об'єкт оподаткування або характер та суспільне значення здійснюваних ними витрат.
Платник податків зобов'язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку) (підпункт 16.1.6 пункту 16.1 статті 16 Кодексу).
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, встановлений Постановою №1233, є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання, які відповідно до Кодексу не сплачують податки та збори до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг.
Суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг (далі - звіт) за формою згідно з додатком до Постанови №1233.
Відповідно пункту 30.8 статті 30 Кодексу контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням, за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг) та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги, у разі її надання на поворотній основі.
Податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України.
Відповідно до пункту 123.2 статті 123 Кодексу використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, - тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню.
Згідно з пунктом 123.1 статті 123 Кодексу у разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання - тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання.
При повторному протягом 1095 днів визначенні контролюючим органом суми податкового зобов'язання з цього податку - тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання.
Запитання 1: за який період (за останній квартал поданого періоду чи з початку податкового періоду) платник податку на прибуток, який застосовує ставку 0 відсотків, повинен сплатити податок за загальною ставкою, якщо порушено будь-який із критеріїв для застосування нульової ставки?
Відповідь: оскільки Декларація №1213 складається наростаючим підсумком з початку податкового періоду, тому податкове зобов’язання для платника податку на прибуток, який порушив будь-який із критеріїв для застосування нульової ставки, оподатковується прибуток на загальних умовах за весь податковий період наростаючим підсумком.
Запитання 2: у разі якщо платник податку використав не за цільовим призначенням звільнені від оподаткування кошти та у першому кварталі зарахував їх до бюджету, сплативши пеню, чи застосовується до платника штраф при документальній перевірці?
Відповідь: ні, штраф передбачений пунктом 123.1 статті 123 Кодексу у цьому випадку не застосовується.
Питання 3: який термін для використання суми коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, та чи підлягає перерахуванню до бюджету залишок коштів, не використаних протягом річного звітного періоду?
Відповідь: залишок невикористаних протягом річного звітного періоду сум коштів, що не перераховані до бюджету при застосуванні ставки податку нуль відсотків, залишаються у розпорядженні платників податку і можуть бути використані за цільовим призначенням в наступних періодах.

Заступник начальника Управління
адміністрування податку на прибуток
та податкових платежів Департаменту
оподаткування юридичних осіб О.М. Задорожний
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НАЛОГ НА ПРИБЫЛЬ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Al, Gb, Ya