Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Трансфертное ценообразование и обычные цены (с 01.09.13 г.)

Путеводитель по разделу. Ставка 0 %, доходы, расходы, амортизация, декларация. Переходное.

Модератор: Печкин

UNREAD_POST vikakool » 30 май 2014, 14:57

Коллеги, я вот тут задумалась... :shock:

Смотрите:

39.2.1.2. операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цей перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, публікує щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок публікується протягом трьох місяців з моменту такої зміни.
39.2.1.3. У разі коли в державі (на території) реєстрації такого нерезидента встановлено більше ніж одну ставку податку на прибуток (корпоративного податку), платником податку подається довідка (або її нотаріально засвідчена копія), що підтверджує обрану нерезидентом ставку податку на прибуток (корпоративного податку), встановлену у державі його реєстрації, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує податкову і митну політику, у строки, визначені підпунктом 39.4.2 цієї статті для подання звіту про контрольовані операції.

Насколько я помню, никакие списки со ставками в этом году не публиковались на сайте Минсдоха.

И какой тады алгоритм? типа если страна есть в списке, то я должна узнать, нет ли там разных ставок, а потом получить справку от своего нереза о размере его ставки?

Что-то я до этого была уверена, что ежели страна в списке, то на этом усе. А выходит, что нет?... :shock:
vikakool
 
Сообщений: 4036
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 869 раз.
Поблагодарили: 605 раз.

UNREAD_POST vikakool » 02 июн 2014, 09:53

Ау, коллеги! есть кто живой на форуме?
откликнитесь, плиз!
vikakool
 
Сообщений: 4036
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 869 раз.
Поблагодарили: 605 раз.

UNREAD_POST bur » 02 июн 2014, 10:06

vikakool писал(а):Угу. А как тогда заполнить отчет? Я думала так - в графе "единица измерения" процент, в графе цена - прочерк, в графе "сумма" - общая сумма процентов в отчетном периоде.

А вы как думаете?


Миндоходов думает так

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

Як заповнюються графи 17-19 у розділі "Відомості про контрольовані операції" додатка до Звіту про контрольовані операції у випадку отримання кредиту?

Відповідно до пп. 39.2.1.4 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), операції, передбачені у пп. 39.2.1.1 і 39.2.1.2 пп. 39.2.1 ст. 39 ПКУ, визнаються контрольованими за умови, що загальна сума здійснених операцій платника податків з кожним контрагентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний календарний рік.

При визначенні вартісного критерію контрольованої операції враховується сума отриманого кредиту та нарахованих процентів за ним.

Форма Звіту про контрольовані операції (далі - Звіт) та Порядок складання Звіту про контрольовані операції затверджено наказом Міністерства доходів і зборів України від 11.11.2013 N 669 (далі - Порядок).

Порядком передбачені загальні вимоги до складання Звіту. Водночас, для цілей застосування положень ст. 39 ПКУ пропонуємо врахувати деякі рекомендації при заповненні граф Звіту для відображення кредитної операції.

При заповненні основної частини Звіту зазначається наступна інформація:

у графі 5 "загальна сума операцій з контрагентом" - загальна сума отриманого кредиту,

у графі 6 "загальна сума контрольованих операцій з контрагентом" - загальна сума процентів, нарахованих протягом звітного періоду.


При заповненні додатка до Звіту зазначається наступна інформація:

у графі 3 "опис предмета операції" - кредит (позика), основна сума кредиту та процентна ставка річних;

у графі 17 "Ціна (тариф) за одиницю виміру (без ПДВ) (у валюті договору/контракту)" - сума нарахованих процентів;

у графі 18 "Кількість" - кількість операцій;

у графі 19 "Одиниця виміру" - код "2454".



2454 это Гривня (грн)
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST vikakool » 02 июн 2014, 10:12

Спасибо! интересно, что означает оце?

у графі 18 "Кількість" - кількість операцій;

если мы в графе "цена" пишем сумму, которую потом нужно умножить на кол-во?...

В общем, Минсдох в своем репертуаре :D

А поглядите еще мой вопросик про контролируемые операции с нерезами, плиз! :)
vikakool
 
Сообщений: 4036
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 869 раз.
Поблагодарили: 605 раз.

UNREAD_POST bur » 02 июн 2014, 10:17

vikakool писал(а):Коллеги, я вот тут задумалась... :shock:

Смотрите:

39.2.1.2. операції, однією із сторін яких є нерезидент, зареєстрований у державі (на території), в якій ставка податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижче, ніж в Україні, або який сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) за ставкою на 5 і більше відсоткових пунктів нижчою, ніж в Україні. Перелік таких держав (територій) затверджується Кабінетом Міністрів України. Цей перелік держав (територій) центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, публікує щороку в офіційних друкованих виданнях та на офіційному веб-сайті із зазначенням ставок податку на прибуток (корпоративний податок). Інформація про зміну ставок публікується протягом трьох місяців з моменту такої зміни.
39.2.1.3. У разі коли в державі (на території) реєстрації такого нерезидента встановлено більше ніж одну ставку податку на прибуток (корпоративного податку), платником податку подається довідка (або її нотаріально засвідчена копія), що підтверджує обрану нерезидентом ставку податку на прибуток (корпоративного податку), встановлену у державі його реєстрації, до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує податкову і митну політику, у строки, визначені підпунктом 39.4.2 цієї статті для подання звіту про контрольовані операції.

Насколько я помню, никакие списки со ставками в этом году не публиковались на сайте Минсдоха.

И какой тады алгоритм? типа если страна есть в списке, то я должна узнать, нет ли там разных ставок, а потом получить справку от своего нереза о размере его ставки?

Что-то я до этого была уверена, что ежели страна в списке, то на этом усе. А выходит, что нет?... :shock:


КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
від 25 грудня 2013 р. N 1042-р

Я тоже так понимаю. Если даже в списке, но по нормальной ставке, то по справке можно доказать, что операция неконтролируемая.
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST vikakool » 02 июн 2014, 10:47

Меня больше интересует обратный вариант :( т.е. если в списке, то все равно нужно смотреть ставку, независимо ни от чего?
vikakool
 
Сообщений: 4036
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 869 раз.
Поблагодарили: 605 раз.

UNREAD_POST bur » 02 июн 2014, 11:09

vikakool писал(а):Меня больше интересует обратный вариант :( т.е. если в списке, то все равно нужно смотреть ставку, независимо ни от чего?


Так и я ж про это :)

bur писал(а):Если даже в списке, но по нормальной ставке, то по справке можно доказать, что операция неконтролируемая.


Не нужно, а можно. Если хотим доказать, что неконтролируемая
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST vikakool » 02 июн 2014, 12:08

Аааа, дошло наконец-то! :lol: спасибо огромное!
vikakool
 
Сообщений: 4036
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 869 раз.
Поблагодарили: 605 раз.

UNREAD_POST bur » 06 июн 2014, 11:25

«Юридическая практика» №20

«Лучше поздно, чем никогда», - подумали наши депутаты и после майских праздников, 13 мая с.г., все же приняли Закон № 4527 «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины относительно совершенствования трансфертного ценообразования», который предусматривает подачу отчета о контролируемых операциях, в соответствии со статьей 39 Налогового кодекса Украины, за период с 1 сентября по 31 декабря 2013 года до 1 октября 2014 года, а также уменьшение размера штрафов за непредставление отчета.

Но поскольку, принятие законопроекта № 4527 ожидалось до 1 мая (первоначального крайнего строка подачи отчета), он не предусматривает переходных положений, и как следствие породил очень интересную юридическую проблему.

Фактически налогоплательщики, у которых были контролируемые операции в период с 1 сентября по 31 декабря 2013 года и которые не подали отчет в апреле, уже 1 мая могут быть привлечены к ответственности согласно пункта 120.3 статьи 120 Налогового кодекса Украины; а изменение сроков подачи отчета согласно Закона № 4527 для них не панацея.

Поскольку Закон не прямо не предусмотрел освобождение от ответственности налогоплательщиков за неподачу отчета до 1 мая 2014 года, то возможность применения такого закона к правоотношениям, возникшим до вступления его в силу, является спорным. Ведь налоговый закон по общему правилу не может быть ретроактивным, то есть иметь обратную силу, о чем не раз указывал в своих решениях и Конституционный суд Украины.


Возможно, применение санкций со стороны налоговых органов и не будет, учитывая ситуацию, что сложилась, и заявления руководителей налоговых органов об устранении в подходах этого органа философии этатизма. Но, в результате «власть новая, а методы старые». Ведь даже сегодня Министерство доходов и сборов, в случае не своевременного утверждения подзаконных нормативных актов, продолжает использовать практику издания писем с рекомендациями для налогоплательщиков, которые, несомненно, облегчают им жизнь, но мягко говоря, не очень соответствуют содержанию норм налогового закона. В качестве примера, можно навести Письмо Миндоходов Украины от 28.04.2014 г. № 9920/7/99-99-19-03-01-17 «О методике определения цены банковских услуг», которое, не смотря на прямое указание подпункта 39.3.1 пункта 39.3 статьи 39 Налогового кодекса Украины об использовании для определения цены банковских услуг исключительно методики, утвержденной Национальным банком Украины и центральным органом исполнительной власти, обеспечивающим формирование и реализацию государственной налоговой и таможенной политики, рекомендует до утверждения специальной методики определения цены банковских услуг определять обычные цены в контролируемых операциях, используя общие положения статьи 39 Налогового кодекса Украины.

Вита Форсюк, Май 20, 2014
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST bur » 10 июн 2014, 15:15

Комментарий Бухгалтерии

Конечно же, хорошо, что Закон № 1260(1), делающий процесс «поселения» трансфертного ценообразования в Украине более либеральным, принят. Плохо, что столь необходимый Закон появился с серьезным опозданием. Бухгалтера с нетерпением ждали его появления до предельного срока представления Отчета о контролируемых операциях, то есть до 1 мая, ведь за несоблюдение этого срока налоговики собирались штрафовать по полной (ответ на вопрос 6 ОНК № 699(2)).
Для беспокойства у бухгалтеров были веские причины. «Сырое» программное обеспечение при масштабности раскрываемой информации о контролируемых операциях (напомним, что эта информация представляет собой детальное описание каждой отдельной хозяйственной операции) зачастую делало выполнение поставленной задачи в указанный срок попросту невозможным. А неисполнение, как уже было указано выше, грозило невероятно большими штрафами (5% общей суммы контролируемых операций).
Поэтому бухгалтеры вправе возмущаться нерасторопностью законодателя. Единственное утешение – за допущенные ими ошибки при составлении Отчета, представленного до 1 мая, штрафные санкции не угрожают.
В новой редакции п.20 подраздела 10 раздела XX НКУ указано, что за период с 1 сентября 2013 года и по 31 декабря 2014 года за ошибки, допущенные при расчете денежных обязательств по правилам трансфертного ценообразования, применяется штраф в размере 1 гривни. При самостоятельной корректировке налоговых обязательств по правилам трансфертного ценообразования штрафы, предусмотренные ст.50 НКУ, за указанный период и вовсе не применяются.
Как видим, Закон № 1260 продлевает на один квартал срок действия одногривневого штрафа, что вполне логично, учитывая то, что отчетный период в процедуре трансфертного ценообразования завершается 31 декабря 2014 года, а не 1 сентября 2014 года (именно на эту дату ранее припадало истечение срока действия льготного штрафа).
Закон № 1260 изменяет также описание предмета нарушения, то есть то, за что, собственно, применяется этот штраф. При сравнении формулировок видно, что в предыдущей редакции п.20 подраздела 10 раздела XX одногривневый штраф применялся «за нарушения норм статьи 39», а в измененной редакции этого пункта – «за ошибки, допущенные при расчете денежных обязательств в соответствии с нормами статьи 39». Примечательно, что прежняя редакция п.20 подраздела 10 раздела XX НКУ, по мнению автора, была понятнее. И вот почему.
Основная цель трансфертного ценообразования в контексте НКУ (не следует путать с предназначением трансфертного ценообразования в системе международных отношений!) – это создание обособленного налогового контроля, базирующегося на общих положениях НКУ, но со своими правилами и процедурами. Это следует из первого принципа трансферт-ного ценообразования, изложенного в пп.39.1.1, а также пп.39.5.2 ст.39(3) НКУ.
Таким образом, в качестве нарушений ст.39 НКУ должны рассматриваться неправомерные действия налогоплательщика, за которые установлена общая финансовая ответственность (глава 11 НКУ), если, конечно, нет специальной нормы (ст.40 НКУ). В ст.39 НКУ штрафные санкции упоминаются лишь один раз в пп.39.5.5.9, и то для того, чтобы подчеркнуть, что при проведении обратной корректировки они не начисляются. В связи с этим при нарушении налогоплательщиком норм ст.39 применяются нормы главы 11 НКУ. А значит, налогоплательщик может нарушить любые требования ст.39, но акт проверки налоговики составят только в том случае, если «по результатам проверки выявлены факты отклонения цены, примененной в контролируемой операции, от обычной цены, которые привели к занижению суммы налога» (пп.39.5.2.16 ст.39 НКУ). Соответственно, предусмотренный ст.123 НКУ штраф, налагаемый в связи с заниженной суммой налога за адаптационный период, должен был применяться в размере 1 гривни.
В нынешней редакции п.20 подраздела 10 раздела XX штраф в размере 1 гривни установлен «за ошибки, допущенные при расчете денежных обязательств в соответствии с нормами статьи 39». НКУ установлена система лояльных штрафов (ст.50 и п.120.2 ст.120 НКУ), если налогоплательщики самостоятельно выявляют свои ошибки и самостоятельно их исправляют. Для контролирующих органов не имеет значения, ошиблись налогоплательщики или умышленно не доплатили налог, они применят полноценные штрафы, поскольку независимо от причины для контролирующих органов это нарушения. В связи с этим остается непонятным, за что будет применяться льготный штраф, если за самостоятельное исправление налогоплательщиками ошибок штрафы вообще не применяются.
Но, как уже было указано ранее, штрафные санкции общего порядка не очень-то и волновали бухгалтеров. Беспокойство у них вызывали штрафные санкции, установленные в п.120.3 ст.120 НКУ. В новой формулировке п.20 подраздела 10 раздела XX НКУ уже нет слов «это положение не распространяется на штрафные санкции, предусмотренные пунктом 120.3 статьи 120 настоящего Кодекса». Однако само описание нарушения, за которое в адаптационном периоде установлено символическое наказание, свидетельствует о том, что штрафы за непредставление Отчета и документации за период с 1 сентября 2013 года по 31 декабря 2014 года остаются в силе. Правда, законодатель проявил невероятную лояльность, пересмотрев их размеры. Теперь применяются следующие штрафы:
– за непредставление Отчета о контролируемых операциях – 100 размеров минимальной заработной платы, установленной на 1 января налогового (отчетного) года (в 2014 году – 121800 грн.). Размер нынешнего штрафа в десятки раз меньше отмененного. Ранее он был равен 5% общей суммы контролируемых операций, что как минимум составляло 2500000 грн. (50000000 грн. х 5%);
– за непредставление документации – 10 размеров минимальной заработной платы, установленной на 1 января налогового (отчетного) года (в 2014 году – 12180 грн.). Ранее размер отмененного штрафа составлял 100 минимальных заработных плат, то есть 121800 грн.
Новые размеры штрафных санкций теперь вводят предприятия в соблазн не составлять и не представлять «трансфертную» отчетность (Отчет и документацию), откупившись штрафом. Но законодатель, предвидя такую возможность, исключил ее отдельным «пунктом». Согласно новому пятому абзацу п.120.3 ст.120 НКУ уплата штрафа не освобождает налогоплательщика от обязанности представления Отчета о контролируемых операциях. А значит, налогоплательщику, нарушившему предельный срок представления Отчета о контролируемых операциях, необходимо будет и штраф уплатить, и Отчет представить. Правда, учитывая перенос предельного срока представления Отчета о контролируемых операциях – до 1 октября 2014 года – переносится и угроза применения штрафа в соответствии с п.120.3 ст.120 НКУ.
Следует отметить, что ряд новаций заставит налогоплательщиков призадуматься. Законодатель уточнил критерий признания хозяйственных операций контролируемыми. Так, слова «хозяйственные» и «таких», появившиеся в пп.39.2.1.4 ст.39 НКУ, должны поставить точку в дискуссии о виде операций, участвующих в определении объема операций, равного или превышающего 50 млн грн. Благодаря внесенным изменениям теперь в НКУ рассматриваются исключительно хозяйственные операции по приобретению (продаже) товаров (работ, услуг). Следовательно, требование Миндоходов о том, что для признания хозяйственных операций контролируемыми в пятидесятимиллионный объем необходимо включать также суммы финансовых кредитов, процентов, депозитов, стоимость товара по договорам комиссии и т.д. (см. ответ на вопрос 2 ОНК № 699), безосновательно. Стало быть, круг налогоплательщиков, которые должны применять процедуры трансфертного ценообразования, существенно сократится. Таким образом, будут налогоплательщики, которые по «толкованию» Миндоходов отчитались до 1 мая, но не должны были этого делать в силу действующих норм НКУ. Разрешат ли им «отозвать» Отчет, например, путем представления «уточняющего» Отчета с прочерками?
Ирина ГОЛОШЕВИЧ, редактор


(1)Закон Украины от 13.05.2014 г. № 1260-VII «О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины в части совершенствования трансфертного ценообразования» (прим. ред.).
(2)Обобщающая налоговая консультация по отдельным вопросам применения норм налогового законодательства о трансфертном ценообразовании, утвержденная приказом Миндоходов от 22.11.2013 г. № 699. Опубликована: Обычная цена в «тисках» трансфертного ценообразования: Сборник систематизированного законодательства. — 2014. — Вып.4. — C.95–98 (прим. ред.).
(3)Подробнее об этом см.: Голошевич И. Трансфертное ценообразование: дело хорошее, но преждевременное // Там же. — C.108–109; Климовская М. Методы трансфертного ценообразования: общая характеристика, критерии выбора // Там же. — C.139–145 (прим. ред.).
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST bur » 12 июн 2014, 13:28

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 15.05.2014 р. N 8646/6/99-99-19-02-02-15

Про визнання операцій контрольованими

<...>

Як зазначено в листі, контрагент - пов'язана особа здійснив операцію у 2013 році на загальну суму, що перевищує 50 млн. грн., не декларував від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток, сплачує податок на прибуток підприємств за базовою ставкою. При цьому у 2012 році скористався правом щодо перенесення 25 відсотків збитків 2011 року.

Відповідно пп. 39.2.1.1 пп. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) контрольованими операціями є господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами - резидентами, які, зокрема, задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік.

Таким чином, якщо перенесення 25 відсотків збитків 2011 року не призвело до виникнення від'ємного значення об'єкта оподаткування за 2012 рік, то така операція під визначення контрольованої не потрапляє.

Відповідь на запитання щодо базових ставок для застосування ст. 39 Кодексу надано в Узагальнюючій податковій консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженій наказом Міндоходів від 22.11.2013 р. N 699 (запитання 20).

Так, основна ставка податку на прибуток визначена п. 151.1 ст. 151 Кодексу та з урахуванням положень п. 10 підрозділу 4 розділу XX Кодексу у 2012 році складає 21 %, у 2013 році - 19 %.

Основна ставка податку на додану вартість визначена пп. "а" п. 193.1 ст. 193 та п. 194.1 ст. 194 Кодексу та з урахуванням положень п. 10 підрозділу 2 розділу XX Кодексу у 2012 - 2013 роках складає 20 %.

 

Перший заступник Міністра
І. Білоус
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST vikakool » 03 июл 2014, 10:56

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

від 01.07.2014 р. № 368

Про внесення змін до Узагальнюючої податкової консультації з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затвердженої наказом Міндоходів від 22.11.2013 № 699


Керуючись статтею 52 Податкового кодексу України, з метою забезпечення однакового підходу до практичного застосування норм податкового законодавства,

НАКАЗУЮ:

1. Узагальнюючу податкову консультацію з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення, затверджену наказом Міндоходів від 22.11.2013 № 699, викласти в новій редакції (далі – Узагальнююча консультація) (додається).

2. Інформаційно–комунікаційному департаменту (Косарчук В.П.) забезпечити оприлюднення наказу на офіційному веб–порталі Міндоходів.

3. Податкові консультації з питань трансфертного ціноутворення застосовувати у частині, що не суперечить Узагальнюючій консультації.

4. Начальникам головних управлінь Міндоходів в областях, місті Києві, Міжрегіонального головного управління Міндоходів – Центрального офісу з обслуговування великих платників довести цей наказ до відома підпорядкованих державних податкових інспекцій.

5. Координаційно–моніторинговому департаменту (Притула Є.М.) забезпечити внесення змін до Репозиторія звітної і статистичної інформації Міністерства доходів і зборів України, затвердженого наказом Міндоходів від 06.09.2013 №448.

Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.

Перший заступник Міністра

І.О. Білоус


ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міндоходів України
від 01.07.2014 №368


Узагальнююча податкова консультація з окремих питань застосування норм податкового законодавства щодо трансфертного ціноутворення

Запитання 1: Який перший звітний період для подачі Звіту про контрольовані операції, що подається платником податків відповідно до вимог п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (далі – Кодекс)?

Відповідь: Оскільки Закон України від 04 липня 2013 року № 408 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення" набрав чинності 1 вересня 2013 року, то першим звітним періодом для подачі Звіту про контрольовані операції буде 2013 рік. Для визначення обсягу контрольованих операцій враховується вартісний показник усіх операцій окремо з кожним контрагентом у цілому за календарний рік, тобто з 1 січня по 31 грудня 2013 року. У звіті за 2013 рік платник податку повинен зазначити контрольовані операції, здійснені у період з 01.09.2013 по 31.12.2013.

Наприклад: Загальна сума операцій у 2013 році з однією пов'язаною особою становить 50,5 млн. грн. (без ПДВ), і всі ці операції було здійснено до 01.09.2013. У цьому разі звітувати не потрібно.

Уразі якщо загальна сума операцій у 2013 році з однією пов'язаною особою становить 50,0 млн. грн. (без ПДВ), з них 20,0 млн. грн. здійснено до 01.09.2013, решта – після. У цьому випадку обсяг операцій розраховується в цілому за рік, тобто з 1 січня по 31 грудня 2013 року. Відповідно, такі операції є контрольованими. У звіті відображають контрольовані операції, здійснені у період з 01.09.2013 по 31.12.2013.

Запитання 2: Чи враховуються при визначенні вартісного критерію – 50,0 млн. грн. контрольованої операції для цілей застосування п.п. 39.2.1.4
п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу суми кредиту, депозиту, позики, поворотної фінансової допомоги, дивідендів, вартість інвестицій?

Відповідь: Ні, не враховуються.

Запитання 3: За якими цінами обраховується обсяг контрольованих операцій?

Відповідь: За договірними (контрактними) цінами.

Запитання 4: Якщо у звітному періоді були операції як з придбання, так і з продажу товарів (робіт, послуг) з одним контрагентом, яким чином враховуються такі операції для визначення вартісного критерію контрольованої операції і які з цих операцій будуть вважатись контрольованими та зазначатись у Звіті?

Відповідь: У цьому випадку враховується загальний обсяг (сумарне значення) операцій з продажу та операцій з придбання з таким контрагентом. У разі визнання операцій контрольованими відповідно до критеріїв, встановлених п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, такі операції відображаються у Звіті про контрольовані операції.

Запитання 5: За якою датою операції відображаються у Звіті як контрольовані?

Відповідь: У Звіті контрольовані операції відображаються за датою переходу прав власності на товари або датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг.

Запитання 6: Чи вважається подання Звіту про контрольовані операції із запізненням неподанням Звіту для цілей застосування штрафу, передбаченого п. 120.3 ст. 120 Кодексу?

Відповідь: Відповідно до положень п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Кодексу платники податків, які протягом звітного періоду здійснювали контрольовані операції, зобов'язані подавати Звіт про контрольовані операції до 1 травня року, наступного за звітним (до 1 жовтня 2014 року – за період з 01.09.2013 по 31.12.2013). Таким чином, подання Звіту із запізненням прирівнюється до неподання Звіту і тягне за собою штрафні санкції, передбачені п. 120.3 ст. 120 Кодексу.

Запитання 7: Яку первинну документацію на запит контролюючого органу відповідно до п.п. 39.4.7 п. 39.4 ст. 39 Кодексу зобов'язані надавати платники податків: оригінали чи їх завірені копії?

Відповідь: Платники податків повинні подати належним чином завірені копії первинних документів, що фіксують здійснення окремих контрольованих операцій, що зазначаються у запиті про такі контрольовані операції.

Запитання 8: Для цілей застосування п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу перебування на яких спеціальних режимах оподаткування платника податку визначає операцію контрольованою?

Відповідь: До спеціальних податкових режимів належать визначені статтями 209, 210 та розділом XIV Кодексу:

спеціальний режим оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства;

спеціальний режим оподаткування діяльності щодо виробів мистецтва, предметів колекціонування або антикваріату;

спрощена система оподаткування, обліку та звітності;

фіксований сільськогосподарський податок.

Запитання 9: Чи враховується при визначенні обсягу контрольованих операцій сума акцизного податку?

Відповідь: Так, враховується.

Запитання 10: Чи втрачає платник право на самостійне коригування ціни контрольованої операції, передбачене п.п. 39.5.4.3 п.п. 39.5.4 п. 39.5 ст. 39 Кодексу, якщо таке коригування протягом календарного року не здійснено?

Відповідь: Ні, не втрачає. Такий платник може здійснити самостійне коригування протягом наступного(их) календарного(их) року(ків) з урахуванням термінів позовної давності, передбачених ст. 102 Кодексу до початку перевірки контрольованих операцій.

Запитання 11: Чи потрапляє операція під визначення контрольованої з обсягом 50,0 і більше млн. грн. (без ПДВ) відповідно до вимог п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, якщо контрагент – пов'язана особа (резидент) на момент здійснення операції згідно з поданою до контролюючого органу декларацією з податку на прибуток за попередній рік не є збитковим, але у подальшому показники декларації попереднього звітного року за результатами перевірки чи після уточнення змінились і виникли збитки?

Відповідь: Якщо контрагент – пов'язана особа (резидент) самостійно виявив помилку і у поточній декларації чи уточненому розрахунку уточнив показники за попередній рік, що призвели до виникнення від'ємного значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток, операції з таким контрагентом вважаються контрольованими.

Якщо від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній звітний рік контрагента – пов'язаної особи (резидента) виявлено за результатами перевірки контролюючого органу, операції з таким контрагентом не вважаються контрольованими за умови відсутності інших умов для визнання операцій контрольованими.

Запитання 12: Підприємство згідно з договором купівлі–продажу у звітному році здійснило поставку товару у пов'язаній особі на суму 60,0 млн. грн. (без ПДВ) (відбувся перехід права власності на товар покупцю), але до кінця цього року або у наступному році згідно з цим договором або додатковим договором підприємство повернуло продавцю частину раніше отриманого товару на суму 20,0 млн. грн. (без ПДВ) у зв'язку неналежною якістю поставленого товару (право власності на товар перейшло продавцю). Яким чином враховуються ці операції для визначення вартісного критерію контрольованих операцій?

Відповідь: Якщо придбання та повернення товару здійснено протягом одного звітного календарного року, то при визначенні вартісного критерію контрольованої операції (50,0 млн. грн.) в цьому звітному році враховується вартість поставки – 60,0 млн. грн., зменшена на вартість поверненого товару – 20,0 млн. грн, тобто – 40,0 млн. гривень. У разі, якщо продаж відбувся в одному календарному році, а повернення відбулось у наступному році, то при визначенні вартісного критерію контрольованої операції (50,0 млн. грн.) у календарному році, в якому здійснена поставка, враховується вся вартість поставленого товару у сумі 60,0 млн. гривень.

При цьому в наступному році вартість поверненого товару в сумі 20,0 млн. грн. не враховується при визначенні вартісного критерію контрольованої операції та не зменшує вартість інших операцій при визначенні такого критерію.

Запитання 13: Як для цілей застосування п.п. 39.2.1.1 п. п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу розрахувати опосередковане володіння компанією А корпоративними правами компанії В, якщо компанія А володіє 80 відс. корпоративних прав компанії Б, а компанія Б володіє 30 відс. корпоративних прав компанії В?

Відповідь: Опосередковане володіння розраховується шляхом перемноження часток володіння корпоративними правами. Компанія А опосередковано володіє корпоративними правами компанії В у розмірі 24 відс. (80 * 30 / 100).

Запитання 14: У листопаді 2013 року платником податків здійснена поставка товару, договірна вартість якого складає 85,0 млн. грн., та відбувся перехід права власності у момент поставки. В січні 2014 року платником отримана оплата за поставлений товар на суму 61,0 млн. гривень. За якою подією обраховувати вартісний критерій (50,0 млн. грн.) та як відображати цю операцію у Звіті?

Відповідь: Враховуючи те, що перехід права власності на товар відбувся у 2013 році, при визначенні вартісного критерію (50 млн. грн.) контрольованих операцій враховується договірна (контрактна) вартість проданого товару за 2013 рік. У разі визнання такої операції відповідно до вимог п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу контрольованою операцією така операція відображається у Звіті за 2013 рік.

При цьому факт оплати зазначеного товару у 2014 році не призводить до повторного врахування вартості товару при визначенні вартісного критерію та відображення у Звіті.

Запитання 15: У листопаді 2013 року платником податків здійснено попередню оплату за товар нерезиденту – пов'язаній особі на суму 200,0 млн. грн., поставка якого буде здійснена у квітні 2014 року (перехід права власності відбудеться у момент поставки). У якому періоді ця операція враховується при визначенні вартісного критерію (50 млн. грн.) контрольованої операції?

Відповідь: Враховуючи те, що перехід права власності на товар відбувається у 2014 році, при визначенні вартісного критерію (50 млн. грн.) контрольованої операції за 2013 рік сума попередньої оплати за товар не враховується. Ця операція враховується при визначенні вартісного критерію (50 млн. грн.) контрольованої операції за 2014 рік.

Запитання 16: До яких саме порушень за контрольованими операціями застосовується штраф у розмірі 1 гривня відповідно до п. 20 підр. 10 розділу XX "Перехідні положення" Кодексу?

Відповідь: Штраф у розмірі 1 гривня застосовується за заниження податкового зобов’язання за період з 1 вересня 2013 року по 31 грудня 2014 року внаслідок застосування платником у контрольованих операціях цін, що не відповідають рівню звичайних цін, виявленого за результатами перевірки контролюючим органом.

Запитання 17: Чи вважається компанія–резидент, створена всередині року (наприклад, у липні місяці), яка з дати реєстрації є платником податку на прибуток і ПДВ, не застосовує спеціальні режими оподаткування і сплачує ці податки за базовою (основною) ставкою, такою, операції з якою підпадають під критерії контрольованих, визначених п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу?

Відповідь: Не вважається, оскільки для такої компанії початком податкового (звітного) року буде дата її створення (реєстрації) і в неї відсутні задекларовані показники на початок такого року.

Запитання 18: Які ставки податку на прибуток та ПДВ вважаються базовими (основними) для цілей застосування п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу?

Відповідь: Основна ставка податку на прибуток визначена п. 151.1 ст. 151 Кодексу та з урахуванням положень п. 10 підрозділу 4 розділу XX Кодексу у 2012 році складає 21 %, у 2013 році – 19 %, у 2014 році – 18 %.

Основна ставка податку на додану вартість визначена п.п. "а" п. 193.1 ст. 193 та п. 194.1 ст. 194 Кодексу складає 20 %.

Запитання 19: Підприємство "А" – резидент, яке задекларувало від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік, здійснює постачання товарів у обсязі понад 50 млн. грн. пов'язаній особі підприємству "Б" – резиденту, яке задекларувало позитивне значення об'єкта оподаткування. Чи є зазначені поставки контрольованими операціями для підприємства "А" та "Б" та чи зобов'язані такі підприємства подавати Звіт про контрольовані операції? Як бути, коли збитковими є підприємства "А" та "Б"?

Відповідь: Відповідно до п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу контрольованими операціями є господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами – резидентами, які задекларували від'ємне значення об'єкта оподаткування з податку на прибуток за попередній податковий (звітний) рік.

Якщо збитковим є тільки підприємство "А", операції вважатимуться контрольованими лише для підприємства "Б" і обов'язок з подачі Звіту про контрольовані операції із зазначенням у ньому відповідних операцій покладається на підприємство "Б". При цьому підприємство "А" у разі відсутності інших операцій, що підпадають під визначення контрольованих, Звіт подавати не повинне.

У разі якщо за податковий (звітний) рік збитковими є і підприємство "А", і підприємство "Б", то Звіт про контрольовані операції подають обидва підприємства.

Запитання 20: Чи будуть вважатись пов'язаними особами відповідно до п.п. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу державні підприємства, які належать до сфери управління одного міністерства?

Відповідь: Відповідно до положень ст. 73 Господарського кодексу України державне унітарне підприємство утворюється компетентним органом державної влади в розпорядчому порядку і входить до сфери його управління.

Орган державної влади, до сфери управління якого входить підприємство, є представником власника і виконує його функції у межах, визначених цим Кодексом та іншими законодавчими актами.

Органом управління державного унітарного підприємства є керівник підприємства, який призначається органом, до сфери управління якого входить підприємство, і є підзвітним цьому органові.

Відповідно до п.п. "ґ " п.п. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу до пов'язаних осіб належать юридичні особи, одноособові виконавчі органи яких призначені (обрані) за рішенням однієї і тієї самої особи (власника або уповноваженого ним органу).

З огляду на це державні підприємства, які належать до сфери управління одного міністерства, є пов'язаними особами відповідно до п.п. "ґ " п.п. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Запитання 21: За якою процедурою відбувається прийняття платником рішення про застосування одного із методів щодо визначення звичайних цін відповідно п. 21 підр. 10 розд. XX Кодексу та повідомлення про це рішення контролюючі органи?

Відповідь: Рішення приймається платником самостійно, при цьому подача окремого повідомлення до контролюючого органу не передбачена. Інформація щодо обраного методу зазначається у відповідній графі Звіту про контрольовані операції.

Запитання 22: Яка форма довідки, що підтверджує обрану нерезидентом ставку корпоративного податку, для цілей застосування п.п. 39.2.1.3 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу?

Відповідь: Форма довідки Кодексом не передбачена. Така довідка має бути видана компетентним органом іншої країни (наприклад, податковим органом чи Міністерством фінансів) і належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.

Запитання 23: До яких цін застосовується 5–відсотковий діапазон цін відповідно до п.п. 1 п. 21 підр. 10 розд. XX Кодексу?

Відповідь: П'ятивідсотковий діапазон застосовується до цін, визначених відповідно до вимог п.п. 2 п. 21 підр. 10 розд. XX Кодексу, а саме: цін, визначених згідно з біржовим котируванням, – у разі якщо товари котируються на біржі, та цін, визначених згідно з довідковими цінами, опублікованими у джерелах інформації (спеціалізованих комерційних виданнях), – у разі якщо товари не котируються на біржі.

Запитання 24: За яким курсом визначати обсяг операцій із нерезидентами при визначенні вартісного критерію (50 млн.гривень)?

Відповідь: З метою визначення загальної вартості операцій платники, які мають відносини із контрагентами–нерезидентами, враховують офіційний курс НБУ, що діяв на дату здійснення операції, а в частині раніше отриманої (проведеної) оплати – курс, що діяв на дату її отримання (здійснення оплати) (п.п. 153.1.1 та п.п. 153.1.2 п. 153.1 ст. 153 Кодексу).

Запитання 25: Чи враховується при визначенні вартісного критерію (50 млн.грн.) вартість ввезеної на давальницьких умовах сировини та вивезеної готової продукції (частково обробленої сировини) на умовах імпорту (експорту), якщо постачальником такої сировини виступає нерезидент – пов’язана особа?

Відповідь: Ні, не враховується.

Запитання 26: Якщо у пов’язаної особи придбані основні засоби, яку ціну вказувати у Звіті?

Відповідь: У цьому випадку, під час заповнення Звіту у графі 17 розділу "Відомості про контрольовані операції" додатку до Звіту відображається договірна (контрактна) ціна, а у графі 26 цього ж розділу – звичайна ціна, за якою відповідна операція відображена в податковому обліку платника податків".

Запитання 27: Чи слід відображати у Звіті контрольовані операції, які не включено платником податку ні до складу податкових витрат, ні до складу податкового кредиту?

Відповідь: Так, такі операції підлягають відображенню у Звіті.

Запитання 28: Чи будуть вважатись контрольованими операції з пов’язаною особою – нерезидентом, що стала пов’язаною з 01.11.13 року, якщо обсяг операцій з такою особою складав: з 01.01.13 до 01.11.13 35 млн.грн. (без ПДВ), з 01.11.13 до 31.12.13 – 20 млн.грн (без ПДВ)?

Відповідь: З урахуванням, що загальна сума здійснених операцій з одним контрагентом за звітний рік перевищує 50 млн.грн. (без ПДВ), операції здійснені з пов’язаною особою – нерезидентом в період з 01.11.13 по 31.12.13 визнаються контрольованими та підлягають відображенню у Звіті.

Запитання 29: Чи буде вважатися операція контрольованою, якщо платник податку здійснює продаж товарів нерезиденту – пов'язаній особі через комісіонера (повіреного)?

Відповідь: Операції платника податку з продажу товарів нерезиденту – пов'язаній особі через комісіонера (повіреного) визнаються контрольованими за умови, що загальна сума здійснених операцій такого платника з нерезидентом дорівнює або перевищує 50 мільйонів гривень (без урахування податку на додану вартість) за відповідний календарний рік, оскільки безпосередньо право власності на товар переходить від комітента до покупця (нерезидента – пов’язаній особі).

Запитання 30: Чи вважаються контрольованими операції з контрагентом – нерезидентом, зареєстрованим у державі, яка не увійшла до переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 № 1042–р, але такий контрагент – нерезидент сплачував в країні резиденції податок на прибуток за ставкою 6 відсотків?

Відповідь: За умови досягнення вартісного критерію визначеного п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу (50 млн.грн.) операції з таким контрагентом визнаються контрольованими відповідно до п.п. 39.2.1.2 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу.

Запитання 31: Форвардний контракт на постачання сільськогосподарської продукції укладено у березні 2013 року. Безпосередньо реалізація та відвантаження продукції відбувалось у серпні – листопаді 2013 року. Чи повинні включатися до Звіту операції за таким контрактом?

Відповідь: До Звіту повинні бути включені контрольовані операції, у яких перехід прав власності на товари відбувся у період з 01.09.2013 по 31.12.2013 року.

Запитання 32: Чи вважаються контрольованими операції юридичної особи, загальна сума яких складає більше 50 млн.грн. без ПДВ, із пов’язаною фізичною особою – резидентом?

Відповідь: Відповідно п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу контрольованими операціями є господарські операції з придбання (продажу) товарів (робіт, послуг), що здійснюються платниками податків з пов'язаними особами – резидентами, які не були платниками податку на прибуток підприємств та/або податку на додану вартість станом на початок податкового (звітного) року.

Таким чином, операції юридичної особи, загальна сума яких складає більше 50 млн.грн. без ПДВ, із пов’язаною фізичною особою – резидентом, визнаються відповідно ст. 39 Кодексу контрольованими.

Запитання 33: Платник податків протягом звітного періоду здійснював операції із контрагентом нерезидентом – непов’язаною особою, зареєстрований у державі, яка увійшла до переліку держав (територій), у яких ставки податку на прибуток (корпоративний податок) на 5 і більше відсоткових пунктів нижчі, ніж в Україні, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 25.12.2013 №1042–р. В той же час, контрагент–нерезидент сплачує податок на прибуток (корпоративний податок) у цій державі за ставкою 21%.

Чи вважаються операції з таким контрагентом контрольованими? У разі подання платником–податків довідки (її нотаріально засвідченої копії), визначеної п.п. 39.2.1.3 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, чи повинен він подавати Звіт? Який порядок надання такої довідки (її нотаріально засвідченої копії?).

Відповідь: Відповідно до п.п. 39.2.1.3 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу у разі, коли в державі (на території) реєстрації нерезидента встановлено більше ніж одну ставку податку на прибуток (корпоративного податку), платником податку подається довідка (або її нотаріально засвідчена копія), що підтверджує обрану нерезидентом ставку податку на прибуток (корпоративного податку), встановлену у державі його реєстрації.

У разі подання платником податків довідки (або її нотаріально засвідченої копії), що підтверджує обрану нерезидентом у державі його реєстрації ставку податку на прибуток (корпоративного податку), яка не є меншою від ставки податку в Україні більше ніж на 5 відсоткових пунктів, встановлену у державі його реєстрації, в строки, визначені п.п. 39.2.1.3 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, операції з таким контрагентом не вважаються контрольованими та Звіт по ним не подається.

Така довідка (або її нотаріально засвідчена копія) надсилається до Міндоходів поштою з повідомленням про вручення.

Запитання 34: Чи можливо під час проведення перевірки з питань трансферного ціноутворення, призначеної відповідно п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 Кодексу, подавати уточнюючі розрахунки до поданих раніше податкових декларацій з податку на прибуток підприємств та податок на додану вартість, якщо такі уточнюючі розрахунки не пов’язані із проведенням контрольованих операцій, по яким призначена перевірка?

Відповідь: Відповідно п. 50.2 ст. 50 Кодексу платник податків під час проведення документальних планових та позапланових перевірок не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій за будь–який звітний (податковий) період з відповідного податку і збору, який перевіряється контролюючим органом.

Таким чином, під час проведення перевірки платника податків з питань повноти нарахування і сплати податків та зборів під час здійснення ним контрольованих операцій, яка призначена та проводиться відповідно п.п. 39.5.2 п. 39.5 ст. 39 Кодексу, та враховуючи норми п.п. 39.1.2 п. 39.1 та п. 39.7 ст. 39 Кодексу такий платник податків не має права подавати уточнюючі розрахунки до поданих ним раніше податкових декларацій з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість за звітний (податковий) період, визначений п.п 39.4.1 п. 39.4 ст. 39 Кодексу, в якому здійснювались контрольовані операції щодо яких триває перевірка в частині таких операцій.

Запитання 35: Чи можливе проведення процедури узгодження цін у контрольованих операціях, які вже проведені великим платником податків або які здійснюються ?

Відповідь: Узгодження цін у контрольованих операціях між великим платником податків та Міндоходів можливо тільки щодо контрольованих операцій, які будуть здійснюватись після процедури узгодження цін.

Завершенням процедури узгодження цін у контрольованих операціях є укладення відповідного договору між великим платником податків та Міндоходів.

Таким чином, контрольована операція щодо якої проводилось узгодження цін, не може бути розпочата або проведена або здіснюватись до моменту підписання договору між великим платником податків та Міндоходів за результатами такого узгодження.

Запитання 36: Яку інформацію щодо пов'язаних осіб та групу відповідно до п.п а) та б) п.п. 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 Кодексу повинні надати великі платники податків: виключно щодо контрагентів контрольованої операції або й про інших осіб?

Відповідь: Документація, яку великий платник податків повинен надати відповідно до п.п. 39.4.8 п. 39.4 ст. 39 Кодексу повинна містити інформацію про усіх осіб, які є пов'язаними особами з великим платником податків та між собою, відповідно до положень п.п. 14.1.159 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.

Зазначена інформація повинна включати дані, які дозволяють ідентифікувати кожну пов'язану особу (повне найменування та податковий номер, найменування держав (територій), податковими резидентами яких є такі особи), а також дані щодо цих осіб як групи (сукупності суб'єктів господарювання, які є пов'язаними особами, відносини між якими можуть впливати на умови або економічні результати їх діяльності чи діяльності осіб, яких вони представляють). При цьому зазначається зокрема інформація про структуру групи, опис діяльності, розподіл функцій та активів в групі, політику трансфертного ціноутворення групи тощо.

Запитання 37: Платник податків здійснює господарські операції із філіями однієї юридичної особи та безпосередньо з юридичною особою. Яким чином необхідно розраховувати вартісний критерій контрольованих операцій відповідно до п.п. 39.2.1.4 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу?

Відповідь: Для розрахунку вартісного критерію контрольованих операцій (50 млн.грн.) враховується сумарне значення усіх операцій, здійснених з головним підприємством та усіма відокремленими підрозділами (філіями та представництвами) юридичної особи.

Запитання 38: Чи враховуються при визначенні вартісного критерію контрольованих операцій бартерні операції?

Відповідь: Так, враховуються.

Оскільки, в рамках бартерного (товарообмінного) договору кожна із сторін договору одночасно виступає продавцем товарів (робіт, послуг), які він передає, і покупцем товарів (робіт, послуг), які він одержує взамін, такі операції розглядаються як дві окремі і при розрахунку вартісного критерію враховується загальний обсяг (сумарне значення) операцій як з продажу так і придбання товарів (робіт, послуг).

У разі визнання операцій контрольованими відповідно до критеріїв, встановлених п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, такі операції відображаються у Звіті про контрольовані операції.

Запитання 39: Чи має право платник податку надіслати Звіт про контрольовані операції на паперових носіях поштою?

Відповідь: Ні, не має, оскільки положення п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Кодексу містять зобов’язання платникам податків (крім Національного банку України) подавати звіт про контрольовані операції центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, лише засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог закону щодо електронного документообігу та електронного цифрового підпису.

Запитання 40: Чи вважається виплата податку на дохід нерезидента компанією–резидентом відповідно до положень п. 160.2 ст. 160 Кодексу та/або оподаткування експортних операцій за нульовою ставкою відповідно до положень ст.195 Кодексу "сплатою податку за іншою ставкою, ніж базова", відповідно до п.п. 39.2.1.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу? Чи потрібно визнавати операції із особами які сплачують податок на репатріацію або оподатковують експортні операції за нульовою ставкою ПДВ, контрольованими, якщо контрольовані операції оподатковуються за базовими ставками?

Відповідь: операція потрапляє під визначення контрольованої відповідно до абз. 3 ч. 2 п.п. 39.2.1.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, за умови, якщо контрагент–пов’язана особа при оподаткуванні контрольованих операцій сплачує за основною ставкою податок на прибуток (2014 р. – 18 відс.) та ПДВ (20 відс.)), але при цьому:

– сплачує податок на репатріацію відповідно до положень ст. 160 Кодексу;

– здійснює експортні операції, що оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою відповідно до положень ст. 195 Кодексу;

– здійснює операції з цінними паперами, що оподатковуються за ставкою 10 відсотків;

Запитання 41: Чи враховується при застосуванні п. 21 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" Розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу вартісного критерій для визнання операцій контрольованими, визначеного п.п. 39.2.1.4. п. 39.2 ст. 39 Кодексу?

Відповідь: Підрозділ 10 "Інші перехідні положення" Розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу доповнено п. 21 відповідно до Закону України від 4 липня 2013 року № 408–VII "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо трансфертного ціноутворення".

У постанові Кабінету Міністрів України від 02.10.2013 № 749 "Про затвердження відсоткового діапазону цін для деяких товарних позицій згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності для цілей трансфертного ціноутворення" та розпорядженні Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 року №865 – р "Про затвердження спеціалізованих комерційних видань для цілей трансфертного ціноутворення", прийнятих Кабінету Міністрів України відповідно до норм п. 21 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" Розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу, зазначено сферу їх застосування – для цілей трансферного ціноутворення.

Таким чином, при застосуванні п. 21 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" Розділу ХХ "Перехідні положення" Кодексу враховується вартісний критерій для визнання операцій контрольованими, визначений п.п. 39.2.1.4. п. 39.2 ст. 39 Кодексу.

Директор Департаменту координації нормотворчої та методологічної роботи з питань оподаткування Н. Є. Привалова
vikakool
 
Сообщений: 4036
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 869 раз.
Поблагодарили: 605 раз.

UNREAD_POST Galla » 03 июл 2014, 17:47

Запитання 40: Чи вважається виплата податку на дохід нерезидента компанією–резидентом відповідно до положень п. 160.2 ст. 160 Кодексу та/або оподаткування експортних операцій за нульовою ставкою відповідно до положень ст.195 Кодексу "сплатою податку за іншою ставкою, ніж базова", відповідно до п.п. 39.2.1.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу? Чи потрібно визнавати операції із особами які сплачують податок на репатріацію або оподатковують експортні операції за нульовою ставкою ПДВ, контрольованими, якщо контрольовані операції оподатковуються за базовими ставками?

Відповідь: операція потрапляє під визначення контрольованої відповідно до абз. 3 ч. 2 п.п. 39.2.1.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, за умови, якщо контрагент–пов’язана особа при оподаткуванні контрольованих операцій сплачує за основною ставкою податок на прибуток (2014 р. – 18 відс.) та ПДВ (20 відс.)), але при цьому:

– сплачує податок на репатріацію відповідно до положень ст. 160 Кодексу;

– здійснює експортні операції, що оподатковуються ПДВ за нульовою ставкою відповідно до положень ст. 195 Кодексу;

– здійснює операції з цінними паперами, що оподатковуються за ставкою 10 відсотків;


як зрозуміти цю відповідь? тобто якщо я працюю з резидентом, а він є звичайний не збитковий, але експортер, то мої операції (сума підходить) є контрольованими?
Galla
 
Сообщений: 729
Зарегистрирован: 21 июн 2012, 11:20
Благодарил (а): 576 раз.
Поблагодарили: 255 раз.

UNREAD_POST енот0202 » 03 июл 2014, 18:12

Скрытый текст: показать

тільки якщо ви пов"язані особи
Аватар пользователя
енот0202
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 03 июл 2014, 16:24
Откуда: киев
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST енот0202 » 03 июл 2014, 18:24

тільки якщо ви пов"язані особи
Аватар пользователя
енот0202
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 03 июл 2014, 16:24
Откуда: киев
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НАЛОГ НА ПРИБЫЛЬ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Aleksii, Gb, Ya