Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Бонус дистрибьютерам за продажи

Путеводитель по разделу. Ставка 0 %, доходы, расходы, амортизация, декларация. Переходное.

Модератор: Печкин

UNREAD_POST Печкин » 08 ноя 2011, 18:48

ПОЗИЦИЯ ГНАУ О БОНУСАХ И НДС


А мы ничего не знаем. Несите документы

Чи є об’єктом оподаткування ПДВ винагорода (бонус), отримана покупцем від постачальника, у зв’язку з досягненням покупцем необхідного обсягу придбання продукції у такого постачальника?

Коротка відповідь: Порядок відображення в податковому обліку операцій з надання винагороди (бонусу) покупцю від постачальника у зв`язку з досягненням покупцем необхідного обсягу придбання продукції у такого постачальника, можливо визначити після ознайомлення з первинними документами. А тому, рекомендуємо звернутися до органів ДПС за місцем реєстрації з додатковим наданням копій первинних документів для отримання податкової консультації щодо порядку оподаткування такої операції.

Скрытый текст: показать
Повна відповідь: Підпунктом „б” п.185.1 ст.185 р.V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами і доповненнями (далі - ПКУ) визначено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу. Відповідно до пп.14.1.185 п.14.1 ст.14 р.І ПКУ постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності. Згідно з п.188.1 ст.188 р.V ПКУ база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, визначених відповідно до ст.39 ПКУ, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів, крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів і збору на обов'язкове державне пенсійне страхування на послуги стільникового рухомого зв'язку). До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податку безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг. Порядок відображення в податковому обліку операцій з надання винагороди (бонусу) покупцю від постачальника у зв`язку з досягненням покупцем необхідного обсягу придбання продукції у такого постачальника, можливо визначити після ознайомлення з первинними документами. А тому, рекомендуємо звернутися до органів ДПС за місцем реєстрації з додатковим наданням копій первинних документів для отримання податкової консультації щодо порядку оподаткування такої операції.

Хотя раньше знали

Чи є об‘єктом оподаткування ПДВ винагорода отримана покупцем від постачальника, у зв`язку з досягненням покупцем необхідного обсягу придбання продукції у такого постачальника?

Діє до 01.01.2011
Коротка відповідь: Винагорода - премія (бонус), яка виплачується постачальником товару постійному покупцю за результатами календарного місяця, не відповідає визначенню поставки товарів (послуг) і відповідно не є об'єктом оподаткування ПДВ. Зазначені кошти з метою оподаткування являються безповоротною фінансовою допомогою, яка включається до валового доходу отримувача таких коштів та не відноситься до валових витрат надавача таких коштів.
Скрытый текст: показать
Повна відповідь: Згідно з пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону України від 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР „Про податок на додану вартість” із змінами та доповненнями (далі – Закон) об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку, зокрема, з поставки товарів та послуг, місце поставки яких знаходиться на митній території України. При цьому згідно із п.1.4 ст.1 Закону поставка товарів - це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатної поставки товарів (результатів робіт) та операції з передачі майна орендодавцем (лізингодавцем) на баланс орендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансової оренди (лізингу) або поставки майна згідно з будь-якими іншими договорами, умови яких передбачають відстрочення оплати та передачу права власності на таке майно не пізніше дати останнього платежу. Поставка послуг - будь-які операції цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, об'єктів власності за компенсацію, а також операції з безоплатного виконання робіт, надання послуг. Поставка послуг, зокрема, включає надання права на користування або розпорядження товарами у межах договорів оренди (лізингу), поставки, ліцензування або інші способи передачі права на патент, авторське право, торговий знак, інші об'єкти права інтелектуальної, в тому числі промислової, власності. Таким чином, винагорода - премія (бонус), яка виплачується постачальником товару постійному покупцю за результатами календарного місяця, не відповідає визначенню поставки товарів (послуг) і відповідно не є об'єктом оподаткування ПДВ. Зазначені кошти з метою оподаткування являються безповоротною фінансовою допомогою, яка відповідно до пп.4.1.6 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 28 грудня 1994 року №334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств” (в редакції Закону України від 22.05.97 №283/97-ВР) із змінами і доповненнями включається до валового доходу отримувача таких коштів та відповідно до ст. 5 зазначеного Закону не відноситься до валових витрат надавача таких коштів.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST налоговик » 16 мар 2012, 14:45

Уже обсуждалось в теме Расходы на рекламу, рекламные раздачи и маркетинг.
Но выложу сбда - в тему по бонусам за продажи:

Обережно: бонуси покупцям з ПДВ!

Питання щодо оподаткування податком на додану вартість винагороди - премії (бонусу), яка виплачується постачальником товару постійному покупцю, розглядалось і раніше, але після виходу Узагальнюючої податкової консультації щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат, затвердженої наказом ДПС України № 123 від 15.02.2012 р., правила можуть суттєво змінитися.
Нагадаємо історію питання. ДПА України у своєму листі № 7925/6/16-1515-04 ще від 18.08.2008 р. чітко вказала, що винагорода-премія (бонус), яка виплачується постачальником товару постійному покупцю за результатами календарного місяця, не відповідає визначенню поставки товарів (послуг) і, відповідно, не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість. Зазначені кошти з метою оподаткування є безповоротною фінансовою допомогою, яка включається до валового доходу отримувача таких коштів, а також не відноситься до валових витрат надавача таких коштів.

Дмитро Сушко, керуючий партнер PSP Audit, аудитор, судовий експерт, к.е.н.

Після набрання чинності Податковим кодексом України від 02.12.2010 р. (далі - ПКУ) консультації податкової про порядок відображення в податковому обліку операцій з надання винагороди (бонусу) покупцю від постачальника вже не були такими однозначними. Висновком стали формулювання, що все можливо визначити лише після ознайомлення з первинними документами, та рекомендації звернутися до органів ДПС за місцем реєстрації з додатковим наданням копій первинних документів для отримання податкової консультації щодо порядку оподаткування такої операції.
Після виходу Узагальнюючої податкової консультації щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат можна припустити суттєві зміни в підході оподаткування ПДВ таких операцій.
Так, ДПС України методом просування товарів постачальника на ринку визнає сплату мотиваційних виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які купують товари у постачальника та здійснюють їх збут (дистриб'ютори)). Мотиваційні виплати можуть включати наступне: премія (бонус) за дострокову оплату дебіторської заборгованості, за виконання плану закупівель товарів постачальника, за точність закупівельних прогнозів при дотриманні певного асортименту товарів при закупівлі. Оскільки мотиваційні виплати направляються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі витрати можуть бути віднесені до маркетингових послуг.
Насправді законодавчо визначене поняття бонусу взагалі відсутнє. У загальноприйнятому значенні бонус - це премія, яка надається покупцеві за певний обсяг придбаної продукції за конкретний період часу. В договорах, як правило, під бонусом сторони розуміють післяпродажні знижки, які надаються після продажу товару, при виконанні певних умов, передбачених договором (повнота та своєчасність оплати, сумарний об'єм поставленої продукції, надання певного виду звітності тощо).
На сьогодні для оподаткування ПДВ операції з надання послуг діють наступні основні норми ПКУ, зокрема:
- пп. "б" п. 185.1 ст. 185 р. V ПКУ визначено, що об'єктом оподаткування є операції платників податку з постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 цього Кодексу;
- відповідно до пп. 14.1.185 п. 14.1 ст. 14 р. I ПКУ постачання послуг - будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.
Вважаємо, що визнання операції з виплати бонусу (знижки) поставкою послуги залежить від того, як саме оформлюється документально операція та відображається в обліку сторін. Якщо є документи, які підтверджують факт отримання послуги з просування товару на ринку від покупця, а також продавець формує витрати по таким послугам, то є всі підстави для оподаткування операції ПДВ. Якщо покупці не надають послуги з просування товару на ринку або відсутні первинні документи, що підтверджують надання ними таких послуг, виплата винагороди (бонусів) не відноситься до складу витрат платника податку - продавця, тобто за своєю суттю операція не може бути об'єктом оподаткування ПДВ.
Однак не заперечуємо, що в світлі останніх висновків податкової зростає ризик оподаткування таких виплат (бонусів) покупцям податком на додану вартість. Наразі невідома подальша практика з цього питання, та в будь-якому разі існує конфлікт інтересів і аргументи у кожної із сторін. Але останній досвід в будь-яких спорах із податковою не на користь платників податків.

Матеріал видання "ЮРИСТ & ЗАКОН" від 06.03.2012, № 10
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST налоговик » 15 май 2012, 06:08

В якому порядку оподатковуються бонуси (премії)?

Бонуси (премії) вже давно увійшли в економічне життя українських підприємств та широко використовуються на практиці, проте жоден чинний нормативно-правовий акт України не надає визначення цьому поняттю. У зв’язку з цим у бухгалтера виникають певні труднощі щодо оподаткування таких виплат.

В даній консультації йтиметься про бонуси та премії, які не розглядаються як знижка до ціни товару.

Слід зазначити, що до прийняття ПКУ бонуси розцінювалися податковим органом як безповоротна фінансова допомога, яка в повному обсязі мала відображатися у складі валових (податкових) доходів (див., наприклад, запитання-відповідь в «Єдиній базі податкових знань»).

Водночас, постачальникам, які нараховували та виплачували бонуси, було дуже ризикованим віднести їх суми до складу валових (податкових) витрат, оскільки надана безповоротна фінансова допомога не відноситься до складу витрат в податковому обліку.

Відповідно, оскільки бонус класифікувався як безповоротна фінансова допомога, він не був об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

Проте, судова практика свідчить про те, що податковий орган робив спроби, і навіть іноді успішні, вістоювати позицію, що бонуси є об’єктом оподаткування податком на додану вартість.

З набранням чинності ПКУ ситуація не тільки не прояснилася, а навіть дещо погіршилася в частині оподаткування податком на додану вартість.

Це пов’язано з визначенням поняття «постачання послуг», під яким згідно з пп. 14.1.185 ПКУ розуміються будь-які операції, що не є постачанням товарів.

Для порівняння, п. 1.4 Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.97 р. № 168/97-ВР (далі – Закон про ПДВ) визначалось, що поставка послуг – це будь-які операції цивільно-правового характеру з виконання робіт, надання послуг, надання права на користування або розпорядження товарами, у тому числі нематеріальними активами, а також з поставки будь-яких інших, ніж товари, об'єктів власності за компенсацію, а також операції з безоплатного виконання робіт, надання послуг.

Тобто Закон про ПДВ давав можливість стверджувати, що бонуси, які в той час розглядалися як безповоротна фінансова допомога, не є об’єктом оподаткування, оскільки не відповідать визначенню поставки товарів та послуг.

У зв’язку зі зміною визначення постачання послуг у ПКУ, оподаткування бонусів податком на додану вартість стало незрозумілим. З метою отримання роз’яснення з цього питання, деякі платники податків зверталися до податкового органу. На одне із таких звернень в «Єдиній базі податкових знань» міститься відповідь податкового органу.

Зокрема, податківці відповідають: «порядок відображення в податковому обліку операцій з надання винагороди (бонусу) покупцю від постачальника у зв'язку з досягненням покупцем необхідного обсягу придбання продукції у такого постачальника можливо визначити після ознайомлення з первинними документами», та радять звернутися до органу ДПС за місцезнаходженням платника податку і надати до розгляду первинні документи.

Нещодавно податковий орган висловив думку щодо поняття «бонус» та його оподаткування в Узагальнюючій податковій консультації щодо віднесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат, затвердженій наказом від 15.02.2012 р. № 123 (далі – УПК № 123), що є оприлюдненою позицією податкового органу.

Так, в УПК № 123 податковий орган, зокрема, зазначає, що сплата мотиваційних виплат (премій, бонусів, інших заохочень) на користь третіх осіб (організацій, які придбавають товари у постачальника та здійснюють їх збут (дистриб'ютори), є методом просування товарів постачальника на ринку, що, у свою чергу, є маркетингом.

На підставі таких міркувань податковий орган дійшов висновку, що оскільки бонуси є маркетингом (маркетинговими послугами), то вони можуть бути включені постачальником, який їх нараховує та сплачує, до складу податкових витрат на збут.

При цьому, щоб мати можливість віднести бонуси до складу витрат, у договорі між постачальником та покупцем (реалізатором, дилером тощо) повинна бути передбачена оплата рекламних, маркетингових послуг, у тому числі мотиваційних виплат. Крім того, нарахування та виплата бонусів мають бути підтверджені належним чином оформленими первинними документами.

Таким чином, комплексний аналіз УПК № 123 дає можливість зробити висновок, що бонуси є мотиваційними виплатами, які сплачуються за надані покупцем (реалізатором, дилером тощо) маркетингові послуги.

Відповідно, в податковому обліку отримувача отримані бонуси повинні відображатись як надані маркетингові послуги: включатися до складу операційних доходів (пп. 135.4.1 ПКУ) за датою складення акта або іншого документа, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства, який підтверджує виконання робіт або надання послуг (п. 137.1 ПКУ).

Що стосується оподаткування бонусів податком на додану вартість, то, на нашу думку, оскільки УПК № 123 прирівнює бонуси до маркетингових послуг, такі бонуси мають оподатковуватися за аналогією до наданих маркетингових послуг.

Так, відповідно до п. 185.1 ПКУ об'єктом оподаткування податком на додану вартість є, зокрема, операції платників податку з постачання товарів та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 ПКУ.

Місцем постачання послуг відповідно до п. 186.4 ПКУ є місце реєстрації постачальника, крім операцій, зазначених у п. 186.2 і п. 186.3 цієї статті.

Маркетингові послуги не увійшли до переліку послуг, визначених п. 186.2 та 186.3 ПКУ, а значить місце постачання маркетингових послуг визначається за місцем реєстрації постачальника таких послуг.

Отже, маркетингові послуги (отримані бонуси), які надаються підприємством – резидентом України як резидентам, так і нерезидентам, оподатковуються податком на додану вартість за загальною ставкою, визначеною у пп. «а» п. 193.1 ПКУ.

Таким чином, на суму отриманих бонусів від постачальників (як резидентів, так і нерезидентів) у підприємства виникає податкове зобов’язання з податку на додану вартість.

Дата виникнення податкових зобов'язань буде визначатися згідно з п. 189.1 ПКУ за «правилом першої події»: або за датою зарахування бонусів на розрахунковий рахунок підприємства, або за датою оформлення документа, що підтверджує факт надання маркетингових послуг (нарахування бонусів).

Відповідно, постачальник, який нараховує бонуси, на підставі отриманої податкової накладної від покупця (дилера, реалізатора тощо), який отримав бонуси, має право віднести суми податку на додану вартість до складу податкового кредиту.

Разом з тим, не виключена можливість того, що, оскільки в УПК № 123 податковий орган не згадує про порядок оподаткування бонусів ПДВ, він може не погодитися з віднесенням сум ПДВ з суми нарахованих бонусів до складу податкового кредиту постачальника, який нарахував такі бонуси.

Світлана Петрова
аудитор Аудиторська група «Гарантія-Аудит»
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST vikakool » 15 май 2012, 12:06

прикол в том, что в налоговой консультации сказано, что бонусы МОГУТ рассматриваться как маркет.услуги! соответственно, могут И НЕ рассматриваться:))

поэтому неясно, почему в этой статье категорически утверждается, что налоговики относят бонусы к маркетингу
vikakool
 
Сообщений: 4073
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 879 раз.
Поблагодарили: 615 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 15 май 2012, 12:27

vikakool писал(а):прикол в том, что в налоговой консультации сказано, что бонусы МОГУТ рассматриваться как маркет.услуги! соответственно, могут И НЕ рассматриваться:))

поэтому неясно, почему в этой статье категорически утверждается, что налоговики относят бонусы к маркетингу


Вот именно.

ВОБУ № 32/2012, стр. 24
Разовое вознаграждение (бонус) за достижение объема продаж: есть ли НДС?
(вместо комментария к п. 3 письма ГНСУ от 31.01.12 г. № 1942/6/15-1215)
Скрытый текст: показать
В комментируемом письме контролеры, похоже, приравняли его к безвозвратной финансовой помощи, которая, само собой разумеется, — не объект обложения НДС (пп. 14.1.257, ст. 185 Налогового кодекса Украины, далее - НКУ).
Не будем ни хлопать в ладоши, ни сурово критиковать этот вывод. Ибо, признаем — он тоже имеет право на жизнь. Тем более мы не знаем конкретных обстоятельств, за разъяснением налоговых последствий которых плательщик и обратился в ГНСУ.
Вместе с тем, заметим, это письмо вышло ранее, чем известная обобщаящая консультация ... № 123 ... (см. газету «Все о бухгалтерском учете» № 22 за 2012 год, стр. 21).
В ней налоговики указали, что мотивационные выплаты (премии, бонусы, прочие поощрения) в пользу третих лиц (организаций, которые приобретают товары у поставщика и осуществляют и осуществляют их сбыт (дистрибюторы)) — методы продвижения товаров поставщика на рынок.
Там-таки привели яркие примеры мотивационных выплат: премия (бонус) за досрочную уплату дебиторской задолженности, за выполнение плана закупок товаров поставщика ... А потом подытожили: «поскольку эти выплаты направлены на стимулирование сбыта продукции (работ, услуг), подобные расходы могут быть отнесены к маркетинговым услугам ...» (и, соответсвенно, к расходам на сбыт).
Конечно, данная Обобщающая налоговая консультация прямо посвящена лишь налогу на прибыль. Однако же мы с вами прекрасно понимаем, что классификация в целях прибыльного налогового учета какой-либо мотивационой выплаты (например, того же разового вознаграждения или бонуса за достижение объема продаж) как платы за определенную маркетинговую услугу автоматически будет свидетельствовать в пользу наличия поставки и объекта обложения НДС у предоставителя таких услуг (пп. 14.1.203, пп. 14.1.185 НКУ).
Проще говоря, мотивационная выплата не может быть для налога на прибыль платой за маркетинговые услуги, а для НДСа — безвозвратной финпомощью (т.е. не поставкой и, следовательно, не объектом обложения). И если говорить об услуге, то в НДС-учете ее предоставитель обязан начислить налоговые обязательства, а заказчик, при выполнении условий п. 198.3 НКУ и наличии правильной налоговой накладной, имеет право на налоговый кредит.
К чести авторов Обобщающей налоговой консультации, они оставили путь для отступления. А именно корректно указали, что мотивационные выплаты могут быть отнесены к маркетинговым услугам. А могут и не являться платой за такие услуги. Когда это возможно?
Ответим: когда такие выплаты по своей гражданско-правовой сути не являются платой за услуги (предоставляемые по договору на оказание услуг), а могут классифицироваться, допустим, как банальный подарок. Тогда действительно нужно говорить о безвозвратной финпомощи, отсутствии расходов и налогового кредита у ее предоставителя, а также налоговых обязательств у получателя.
В тему напомним, что согласно ч.1 ст. 901 Гражданского кодекса Украины по договову на предоставление услуг... Именно от этого и надо отталкиваться, решая, с чем же вы имеете дело. Безусловно, для целей НДСа также учитывают толкование поставки услуг (пп. 14.1.185 НКУ).
На практике определить, услуга или нет, вам поможет договор, по которому вы выплачиваете разовое вознаграждение (бонус), а также первичные документы, составленые по итогам выполнения договорных обязательств.
В сухом остатке мы пришли к в общем-то справедливым словам из консультации, размещенной в разделе 130.05 Единой базы налоговых знаний ...
На вопрос «Является ли объектом обложения НДС вознаграждение (бонус), полученный покупателем от поставщика в связи с достижением покупателем необходимого объема приобретения продукции у такого поставщика?» контролеры ответили:
«Порядок відображення в податковому обліку операцій з надання винагороди (бонусу) покупцю від постачальника у зв`язку з досягненням покупцем необхідного обсягу придбання продукції у такого постачальника, можливо визначити після ознайомлення з первинними документами. А тому, рекомендуємо звернутися до органів ДПС за місцем реєстрації з додатковим наданням копій первинних документів для отримання податкової консультації щодо порядку оподаткування такої операції». С чем спорить бессмысленно.
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST налоговик » 15 май 2012, 21:26

Не уверен, что полезный вопрос-ответ, но мало ли.

БОНУСЫ ОТ ПОСТАВЩИКА В УЧЕТЕ ПРОДАВЦА

Предприятие собирает и продает компьютеры с программным обеспечением. Существует соглашение с разработчиком этих программ об участии предприятия-продавца в их продвижении на рынке. За это производитель перечисляет предприятию-продавцу на текущий счет денежные бонусы. Как отразить их получение в бухгалтерском и налоговом учете?

Очевидно, в данном случае между предприятием и разработчиком программ заключен, по своей сущности, комиссионный или агентский договор.
Напомним, что по договору комиссии комиссионер обязуется по поручению комитента совершить за плату одну или несколько сделок от своего имени, но за его счет (ст. 1011 ГКУ). Коммерческое же посредничество (агентская деятельность) является предпринимательской деятельностью, которая заключается в предоставлении коммерческим агентом услуг субъектам хозяйствования при осуществлении ими хозяйственной деятельности путем посредничества от имени, в интересах, под контролем и за счет субъекта, которого он представляет (ст.295 ХКУ).
Бухгалтерский и налоговый учет операций по подобному договору должен осуществляться в порядке, предусмотренном для комиссионных (агентских) договоров, несмотря на то, что сам договор может и не содержать слов «комиссионный» или «агентский». Предоставление производителем при определенных условиях бонусов может быть определено отдельным пунктом и в договоре поставки (купли-продажи).
Учет полученного программного обеспечения, в случае если оно содержится на отдельных носителях (дисках), в бухгалтерском учете в соответствии с Инструкцией № 2913 ведется на забалансовом субсчете 024 «Товары, принятые на комиссию». Аналитический учет товаров, принятых на комиссию (консигнацию), ведется по видам товаров и комитентам.
Доход от реализации программного обеспечения отражается на субсчете 702 «Доход от реализации товаров». Инструкцией № 291 четко не предусмотрено такое отражение, однако указано, что на субсчете 704 «Вычеты из дохода» по дебету отражаются суммы поступлений, в том числе по договорам комиссии, агентским договорам, в корреспонденции со счетом 63 «Расчеты с поставщиками и подрядчиками». Этим же опосредствованно указывается на то, что суммы поступлений от покупателей товаров у комиссионера должны отражаться в составе доходов. Сумма же комиссионного вознаграждения, а в нашем случае — бонусов, подлежит отражению на субсчете 703 «Доход от реализации работ и услуг» по дате составления акта предоставленных услуг.
В налоговом учете поступления от реализации программного обеспечения не включаются в состав дохода комиссионера (агента) в соответствии с требованиями пп.136.1.19 ст.136 НКУ. Аналогично не отражается и стоимость полученного программного обеспечения. Это предусмотрено пп. 153.4.1 ст. 153 НКУ, которым установлено, что не включаются в доход и не подлежат налогообложению денежные средства или имущество, привлеченные плательщиком налога в связи с привлечением им имущества на основании договоров, не предусматривающих передачу права собственности на такое имущество. При этом в соответствии с пп. 139.1.2 ст. 139 НКУ не включаются в состав расходов платежи плательщика налога в сумме стоимости товара в пользу комитента, принципала и т.п. (в частности, по договорам комиссии, агентским договорам), перечисленные во исполнение этих договоров.
Таким образом, в составе налоговых доходов предприятия будут отражаться только доходы, полученные в виде бонусов в соответствии с требованиями пп. 137.1 ст. 137 НКУ, согласно которому доход от предоставления услуг признается по дате составления акта или другого документа, подтверждающего предоставление услуг.
Что касается НДС, то согласно пп. 189.4 ст. 189 НКУ «дата увеличения налоговых обязательств и налогового кредита плательщиков налога, осуществляющих поставку/получение товаров/услуг в рамках договоров комиссии (консигнации), поручительства, поручения, доверительного управления, других гражданско-правовых договоров и без права собственности на такие товары/услуги, определяется по правилам, установленным статьями 187 и 198 этого Кодекса».
Налоговые обязательства у комиссионера будут возникать по правилам пп. 187.1 ст. 187 НКУ, которым установлено, что датой возникновения налоговых обязательств по поставке товаров (услуг) считается дата, которая приходится на налоговый период, в течение которого происходит любое из событий, случившееся ранее:
«а) дата зачисления денежных средств от покупателя/заказчика на банковский счет плательщика налога в качестве оплаты товаров/услуг, подлежащих поставке, а в случае поставки товаров/услуг за наличность — дата оприходования денежных средств в кассе плательщика налога, а при отсутствии таковой — дата инкассации наличности в банковском учреждении, обслуживающем плательщика налога;
б) дата отгрузки товаров, а при экспорте товаров — дата оформления таможенной декларации, удостоверяющей факт пересечения таможенной границы Украины, оформленной в соответствии с требованиями таможенного законодательства, а для услуг — дата оформления документа, удостоверяющего факт поставки услуг плательщиком налога».
Налоговые же обязательства у комитента (в нашем случае — производителя программного обеспечения) возникают по дате отгрузки программного обеспечения, исходя из договорной (контрактной) стоимости в соответствии с требованиями пп. 187.1 ст. 187 НКУ. Тогда же возникает право на налоговый кредит у предприятия-продавца (комиссионера) согласно требованиям пп.198.2 ст.198 НКУ, которым установлено, что «датой возникновения права плательщика налога на отнесение сумм налога к налоговому кредиту считается дата того события, которое произошло ранее:
♦ дата списания денежных средств с банковского счета плательщика налога в оплату товаров/услуг;
♦ дата получения плательщиком налога товаров/ услуг, что подтверждено налоговой накладной».
При этом в случае если программное обеспечение предоставляется в виде перечня файлов (без предоставления конечному потребителю физического носителя таких данных), которые устанавливаются на компьютеры при их продаже, то возникновение права на налоговый кредит у комиссионера будет приходиться на дату составления акта выполненных работ между ним и поставщиком программного обеспечения.

Иван ТУРЯНИЦА, аудитор

Бухгалтерия № 20, 14 мая 2012 ГОДА
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST Печкин » 15 май 2012, 22:37

налоговик писал(а):Не уверен, что полезный вопрос-ответ, но мало ли.

Очевидно, в данном случае между предприятием и разработчиком программ заключен, по своей сущности, комиссионный или агентский договор.


Ну да.
Очевидно, но не всем :)
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST vins » 16 май 2012, 13:31

ЕБНЗ

Чи враховуються у податковому обліку дистриб’ютора витрати на рекламні та маркетингові послуги, здійснені на користь роздрібного торговця?

Відповідно до п.5.3 ст.5 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) інші терміни, що застосовуються ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
З практики застосування термінів, слів та словосполучень у юриспруденції дистриб’ютор це юридична особа, яка здійснює збут товарів на основі оптових закупок у великих промислових підприємств. Дистриб’ютор, як правило, має власні склади, встановлює тривалі договірні відносини з виробниками товару і представляє виробника на ринку.
Витрати - це сума будь-яких витрат платника податку у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах, здійснюваних для провадження господарської діяльності платника податку, в результаті яких відбувається зменшення економічних вигод у вигляді вибуття активів або збільшення зобов’язань, внаслідок чого відбувається зменшення власного капіталу (крім змін капіталу за рахунок його вилучення або розподілу власником) (пп.14.1.27 п.14.1 ст.14 ПКУ).
Витрати, які враховуються для визначення об’єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II ПКУ (п.138.2 ст.138 ПКУ).
Витрати на збут, до яких відносяться, зокрема, витрати на рекламу та дослідження ринку (маркетинг), на передпродажну підготовку товарів, включаються до складу інших витрат, що враховуються при визначенні об’єкта оподаткування, (пп.«г» пп.138.10.3 п.138.10 ст.138 ПКУ).
У разі якщо маркетингові та рекламні послуги придбаваються у нерезидента, витрати на такі послуги враховуються при визначенні податкових зобов’язань в обсязі, що перевищує 4 відсотки доходу (виручки) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) (за вирахуванням податку на додану вартість та акцизного податку) за рік, що передує звітному (пп.139.1.13 п.139.1 ст.139 ПКУ).
Рекламні та маркетингові послуги, в тому числі мотиваційні виплати (премій, бонусів, інших заохочень), можуть оплачуватись та проводитись за ініціативи власника торговельної марки, виробника продукції, дистриб’ютора, торговельної мережі. При цьому витрати на маркетингові та рекламні послуги несе безпосередньо замовник цих послуг.
Враховуючи викладене, якщо договір на поставку товарів (робіт, послуг) укладено між дистриб’ютором та роздрібним торгівцем і в цьому договорі передбачена оплата рекламних, маркетингових послуг (у тому числі мотиваційних виплат), то до складу витрат дистриб’ютора, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування, включаються витрати, понесені дистриб’ютором на оплату таких послуг та виплат на користь роздрібних торгівців, з урахуванням обмежень, встановлених пп. 139.1.13 п. 139.1 ст. 139 ПКУ.
Для врахування витрат на рекламні та маркетингові послуги, у тому числі мотиваційні виплати, при обчисленні об’єкта оподаткування необхідне доведення безпосереднього зв’язку таких витрат з господарською діяльністю платника податків та підтвердження первинними документами, обов’язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II ПКУ.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vikakool » 21 июн 2012, 11:21

Коллеги, а не появилось случайно ничего нового по данному вопросу? интересует НДС на сумму бонуса от поставщика
vikakool
 
Сообщений: 4073
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 879 раз.
Поблагодарили: 615 раз.

UNREAD_POST Главбушка » 06 авг 2012, 15:28

Хотелось бы узнать позицию ГНИ по бонусам на местах при проведении проверок.
Кого уже проверяли или слышали о результатах чьих-то проверок, ОТПИШИТЕСЬ!!!!!
Меня интересуют БОНУСЫ ПОЛУЧЕННЫЕ ОТ ПОСТАВЩИКОВ.

И попутно в тему вопросик:
В какую строку Декларации по прибыли вы ставите ПОЛУЧЕННЫЕ БОНУСЫ :?:
Главбушка
 
Сообщений: 4
Зарегистрирован: 28 янв 2012, 19:47
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Olenka Kartashova » 12 дек 2012, 15:31

подскажите - какими первичными документами необходимо оформлять бонус (премию???)
Olenka Kartashova
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 12 дек 2012, 14:39
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vikakool » 12 дек 2012, 15:55

Какими хотите:))

На самом деле зависит от того, что у вас прописано в договоре. Если просто "денежная премия", то это может быть акт о начислении и выплате премии или уведомление. Если "премия за стимулирование сбыта", то точно акт, т.к. это скорее услуги, чем просто денежный бонус.

В договоре также могут быть указаны документы, на основании которых начисляется премия, - тогда нужно делать именно такие.
vikakool
 
Сообщений: 4073
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 879 раз.
Поблагодарили: 615 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 12 дек 2012, 16:03

Olenka Kartashova писал(а):подскажите - какими первичными документами необходимо оформлять бонус (премию???)


Все зависит от того, что это за бонус. Если можно классифицировать как плату за услугу - акт, если подарок - досточно договора и поатежки на перечисление или документа, свидетельствуещего о вычете его из выручки.

Рекомендую тут почитать
viewtopic.php?f=15&t=692&p=35358&hilit=%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B0%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B8+%D0%B1%D0%BE%D0%BD%D1%83%D1%81%D1%83+%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BF%D1%86%D1%8E+%D0%B2%D1%96%D0%B4+%D0%BF%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%87%D0%B0%D0%BB%D1%8C%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B0#p35358
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST Galla » 25 дек 2012, 19:17

всі говорять про бонуси між двома ЮО.

А як обліковувати бонуси надані кінцевим споживачам?

Фактично маємо бонус, який не передбачає надання послуг, а присутнє банальне зниження виручки (такі бонуси наприклад надає Сільпо. інші супермаркети - якийсь аналог віртуальних коштів).

Питання
- чи є це обєктом ПДФО (формально при бажанні людину можна персоніфікувати,бо ці всі бонуси обліковуються за допомогою карточок)?
- як обліковувати дохід в п/о -за роздрібними цінами чи за мінусом використаного бонусу?
- база для ПДВ,аналогічно до доходу з роздрібних цін чи за мінусом використаного бонусу?

Наперед вдячна за ваші міркування
Galla
 
Сообщений: 739
Зарегистрирован: 21 июн 2012, 11:20
Благодарил (а): 588 раз.
Поблагодарили: 259 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 25 дек 2012, 19:21

Galla, а як Ви ці бонуси проводите в бух.обліку? І документально?
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4805
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 323 раз.
Поблагодарили: 1202 раз.

Пред.След.

Вернуться в НАЛОГ НА ПРИБЫЛЬ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya, Вотруба