Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

НДФЛ, филиалы, структурные подразделения

Путеводитель по разделу. Налогообложение выплат физлицам (зарплата, подряд). Всё об ЕСВ. Индексация заработной платы.

Модератор: ФЛ7

UNREAD_POST Оксана » 18 янв 2011, 20:55

Возник вопрос по уплате НФДЛ по месту нахождения ПОДРАЗДЕЛЕНИЙ предприятий (обособленных, а именно филиалов, и структурных). НКУ говорит следующее:

"168.4.3. суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб за такий відокремлений підрозділ, усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу; "

14.1.30. відокремлені підрозділи - у значенні, визначеному Цивільним кодексом України;


ГКУ
"Стаття 95. Філії та представництва
1. Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій.
2. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.
...
5. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру. "


Из всего этого делаю вывод: НКУ, в отличие от Закона об НДФЛ (ну а точнее, в отличие от Закона о подзаконных актов ГНАУ) не требует уплаты НФДЛ по месту нахождению структурных подразделений (тех, информации о которых нет в Госреестре).
Конечно, можно возразить, что до принятия новых, действую старые приказы ГНАУ (в частности, Порядок подачи ф. 1ДФ № 451, НР № 232, которые как раз и запутали все в этом вопросе в свое время). Но можно ли так утверждать, если теперь есть достаточно четкое определение обособленного подразделения и для налоговых целей?
Аватар пользователя
Оксана
 
Сообщений: 148
Зарегистрирован: 05 дек 2010, 01:04
Благодарил (а): 21 раз.
Поблагодарили: 78 раз.

UNREAD_POST Печкин » 18 янв 2011, 22:30

Здесь в общих чертах обсуждалась тема регистрации обособленных подразделений http://buhforum.com/viewtopic.php?f=15&t=302
Я в некоторой степени повторю то о чем говорил capital

Действительно,

14.1.30. відокремлені підрозділи - у значенні, визначеному Цивільним кодексом України;


Но терминологического единства обеспечить не получилось.

Согласен, что
5. Відомості про філії та представництва юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру.

Да и по ГКУ это только филиалы и представительства.

Но по критерию регистрации в едином государственном реестре - мы ничего не добьемся, т.к. по самому закону о госрегистрации:

відокремлений підрозділ юридичної особи - це філія (1), інший підрозділ юридичної особи (3), що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або представництво (2), що здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи;


ч. 3 ст. 28 Закона о госрегистрации:

3. Виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язані подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи заповнену реєстраційну картку про створення відокремленого підрозділу та рішення органу управління юридичної особи про створення відокремленого підрозділу або повідомлення встановленого зразка про закриття відокремленого підрозділу


Т.е. в едином реестре регистрирует не только филиал и представительство (о которых речь в ГКУ), но и

інший підрозділ юридичної особи (3)[/b], що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи
.

Поэтому возвращаясь к тому вопросу я думаю, что магазин в другом городе - должен регистрироваться.

Но возвращаясь к нашей теме.

Нет терминологического единства не только по линии ГКУ - Закон о госрегистрации (если конечно его нет, о чем чуть далее), но и по линии ГКУ - НКУ.

НКУ

14.1.180. податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, [b]відділення, інший відокремлений підрозділ[/b]), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу;


Т.е. появляется некое "отделение".

14.1.222. роботодавець - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ чи її представництво) або самозайнята особа, яка використовує найману працю фізичних осіб на підставі укладених трудових договорів (контрактів) та несе обов'язки із сплати їм заробітної плати, а також нарахування, утримання та сплати податку на доходи фізичних осіб до бюджету, нарахувань на фонд оплати праці, інші обов'язки, передбачені законами.
Для цілей розділу IV цього Кодексу до роботодавця прирівнюються юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ чи її представництво), постійне представництво нерезидента або самозайнята особа, які нараховують (виплачують) дохід за виконання роботи та/або надання послуги згідно із цивільно-правовим договором у разі, якщо буде встановлено, що відносини за таким договором фактично є трудовими;


Т.е. кроме филиала и представительства, и уже отделения есть еще и другие обособленные подразделения. Причем здесь фигурирует уже начисление (выплата) дохода, тогда как в 168.4.3 говорилось лишь о начислении.

1. Поэтому нужно вообще понять что же такое некое "структурное" подразделение и чем оно отличается содержательно от обособленного.
2. Кроме того, даже за зарегистрированное обособленное подразделение можно платить головному (если "не уполномочить" начислять такое подразделение налог на доходы).
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST юрист » 14 фев 2011, 15:47

Есть такие мысли

1. НКУ, когда использует термин «обособленное подразделение», скорее исходит из того контекста, в котором он употребляется в Хозяйственном кодексе Украины, а не в Гражданском (несмотря на "п.п. 14.1.30. відокремлені підрозділи - у значенні, визначеному Цивільним кодексом України").

Хозяйственный кодекс Украины
Стаття 55
5. Суб'єкти господарювання, зазначені у пункті першому частини другої цієї статті, мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.


Стаття 58. Державна реєстрація суб'єкта господарювання

1. Суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом.

2. Відкриття суб'єктом господарювання філій (відділень), представництв без створення юридичної особи не потребує їх державної реєстрації.

Відомості про відокремлені підрозділи суб'єктів господарювання залучаються до її реєстраційної справи та включаються до Єдиного державного реєстру в порядку, визначеному законом.


Теперь смотрим НКУ
14.1.180. податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа...

14.1.222. роботодавець - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ чи її представництво) або самозайнята особа, ...



Но
как бы там ни было – и ГКУ (когда говорит о филиалах и представительствах), и ХКУ (когда говорит о филиалах, отделениях, представительствах и других обособленных подразделениях) – имеют в виду подразделения, сведения о которых включены в Госреестр.

Плюс к этому – имеем определение обособленного подразделения в Законе о госрегистрации юридических лиц и ФЛП, что также косвенно подтверждает, что НКУ, употребляя термин «обособленное подразделение» говорит как раз о подразделениях, которые находятся вне местонахождения юрлица и сведения о которых внесены в Единый госреестр.

2. Однако возникает вопрос – может ли в принципе вне места нахождения юрлица быть подразделение, которое не имеет статус обособленного? Или все таки сам факт такого местонахождения обуславливает необходимость включения сведений о подразделении в Единый госреестр, что делает его обособленным, а значит – вне местонахождения юрлица в принципе любое подразделение будет обособленным, сведения о нем будут в Едином госреестре?

На форуме этот вопрос уже обсуждался и обсуждение еще раз подтвердило, что к этому вопросу есть два подхода:
- сторонники первого считают, что уже сам факт расположения подразделения вне места нахождения юрлица делает обязательным включение сведений о нем в Единый госреестр. В качестве подтверждения приводится определение обособленного подразделения из Закона о госрегистрации

відокремлений підрозділ юридичної особи - це філія, інший підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або представництво, що здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи;
абзац другий частини першої статті 1


И цитаты из ХКУ

Стаття 64
4. Підприємство має право створювати філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи, погоджуючи питання про розміщення таких підрозділів підприємства з відповідними органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку. Такі відокремлені підрозділи не мають статусу юридичної особи і діють на основі положення про них, затвердженого підприємством. Підприємства можуть відкривати рахунки в установах банків через свої відокремлені підрозділи відповідно до закону.


- сторонники второго подхода говорят о том, что наделять подразделение статусом обособленного или нет – это компетенция самого юрлица. Если юрлицо, предположим, хочет иметь возможность открывать счета в банке через обособленное подразделение, хочет в случае возникновения споров иметь возможность обращаться в суд по местонахождению филиала и т.п., то юрлицо наделяет подразделение статусом обособленного и для этого вносит сведения о нем в Единый госреестр. Определение же обособленного подразделения, которое приведено в Законе о госреестрации, указывает на те признаки, которыми обязательно должно быть наделено подразделение, чтобы юрлицо могло считать его обособленным (расположение вне места нахождения юрлица и осуществление всех или части функций юрлица), а не признаки, наличие которых автоматически делает подразделение обособленным и обязывает юрлицо включить сведения о нем в Единый госреестр.

Лично я склоняюсь ко второй позиции.
И похоже, налоговики тоже, поскольку в Порядке учета налогоплательщиков есть такие нормы

10.3. У разі якщо платник податків здійснює господарську діяльність через виробничі та функціональні підрозділи, які знаходяться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місцезнаходження платника податків, центральний орган державної податкової служби відповідно до інформації за отриманими ліцензіями (торговими патентами, дозволами) може прийняти рішення щодо зміни основного місця обліку платника податків та обліку такого платника податків за місцезнаходженням таких підрозділів.


7.2. Для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов'язаний протягом 10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об'єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов'язані з оподаткуванням, подати до відповідного органу державної податкової служби реєстраційну заяву за ф. N 1-ОПП або ф. N 5-ОПП з позначкою "облік за неосновним місцем обліку". Дані заяви про взяття на облік за неосновним місцем обліку вносяться до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб.


Т.е. явно видно, что кроме обособленных подразделений могут быть иные подразделения, расположенные не по месту регистрации юрлица.

3. Уплата НДФЛ, как следует из п. 168.4 НКУ осуществляется по местонахождению юрлица либо по местонахождению обособленного подразделения. Уплаты НДФЛ по местонахождению подразделения, расположенного вне местонахождения юрлица, НКУ не предусматривает. Следовательно, за работников, работающих в таких подразделениях, НДФЛ уплачивается по местонахождению либо юрлица, либо обособленного подразделения в зависимости от того, кому непосредственно подчинено подразделение согласно внутриорганизационной структуре предприятия – головному предприятию или обособленному подразделению.

4. НКУ в п. 63.3 обязывает налогоплательщиков становится на учет по неосновному месту учета, в том числе по местонахождению подразделений (которые не являются обособленными). Как я понимаю, сделано это не для целей уплаты НДФЛ, а для целей осуществления налогового контроля.
Последний раз редактировалось юрист 14 фев 2011, 15:54, всего редактировалось 2 раз(а).
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST юрист » 14 фев 2011, 15:49

К этому добавлю, что в ЕБНЗ есть вопрос о том

В якому порядку перераховується ПДФО із доходів працівників за наявності у ЮО структурних підрозділів з 01.01.2011 року?

Но ответ пока только такой

Повна відповідьPV2 Відповідь на дане запитання в Єдиній базі податкових знань відсутня. За роз’ясненнями Ви можете в письмовому вигляді звернутись до ДПА України.

:(
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 16 фев 2011, 09:37

Да, в ЕБНЗ есть ответ, что считается обособленным подразделением, но свет на вопрос о том, может ли структурное подразделение, которое находится не по местонахождению головного предприятия, не быть обособленным, он не проливает, к сожалению :(

# Що вважається відокремленим підрозділом?
# Коротка відповідь : Відокремлений підрозділ юридичної особи - це філія, інший підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або представництво, що здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.
# Повна відповідь : Загальне визначення відокремленого підрозділу наведено у ст.1 Закону України від 15 травня 2003 року №755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців" із змінами (далі – Закон №755). Відповідно до ст.1 Закону №755, відокремлений підрозділ юридичної особи - це філія, інший підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або представництво, що здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Ст.95 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ) дані визначення окремих найбільш поширених форм відокремлених підрозділів. Філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи. Філії, представництва та інші відокремлені підрозділи не є юридичними особами. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення. Відомості про філії, представництва та інші відокремлені підрозділи юридичної особи включаються до єдиного державного реєстру у порядку визначеному ст. 28 Закону №755. Згідно із пп.14.1.30 п. 14.1 ст. 14 р. І Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI визначено, що відокремлені підрозділи застосовуються у значенні, визначеному ЦКУ.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vikakool » 16 фев 2011, 11:53

думаю, платить НДФЛ все-таки по месту расположения "пидроздила"
1-ДФ подаст головное предприятие по месту своей регистрации

а вот как быть с копией 1-ДФ, которую нужно подать по месту расположения "пидроздила" в установленном законом порядке?
нет у нас порядка подачи копий-то...
и неясно - ксерокопия с отметкой ГНИ?
или в э/форме?
vikakool
 
Сообщений: 4081
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 879 раз.
Поблагодарили: 618 раз.

UNREAD_POST vikakool » 16 фев 2011, 11:54

и еще - а месячную деку по НДФЛ - тоже куда-нибудь подавать? в смысле - по месту нахождения пидроздила?
vikakool
 
Сообщений: 4081
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 879 раз.
Поблагодарили: 618 раз.

UNREAD_POST Rozmarin » 18 фев 2011, 15:47

Вопрос..

какая ответственность за то, что НДФЛ платило предприятие, а не подразделение?
за не подачу 1ДФ по 170?

и если проверяют головное.. то есть ли полномочия у местной ГНИ накладівать штраф санкции за другую ГНИ (по месту нахожд подразделения)?
Интернет на маленькой скорости чреват психическими расстройствами :)
Аватар пользователя
Rozmarin
 
Сообщений: 40
Зарегистрирован: 18 фев 2011, 14:58
Откуда: Умань
Благодарил (а): 31 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 18 фев 2011, 21:46

Rozmarin писал(а):за не подачу 1ДФ по 170?


Діє з 01.01.2011 Відповідно до п. 119.2 ст. 119 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доході, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.


Прилично :(
То, что нарушение было до 01.01.11г., похоже, не спасет.
На остальные вопросы - надо подумать.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Rozmarin
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 19 фев 2011, 19:03

Rozmarin писал(а):какая ответственность за то, что НДФЛ платило предприятие, а не подразделение?


То, что платило предприятие, само по себе не нарушение - подразделение может быть и не уполномочено на уплату НДФЛ. Нарушение - то, что перечисление было в бюджет по местонахождению головного предприятия, а не по местонахождению подразделения. Как я понимаю, налоговики могут квалифицировать как неуплату - т.е. те суммы, которые направлялись по местонахождению головного предприятия, могут считаться переплатой, а с другой стороны на эти же суммы образовался налоговый долг.
Но для налогоплательщиков есть позитивные судебные решения - вот например

Скрытый текст: показать
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
м. Вінниця, вул. Островського, 14
тел/факс (0432) 55-15-10, 55-15-15, e-mail: inbox@adm.vn.court.gov.ua
____________________________________________________________________________________________________

ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2009 р. Справа № 2-а-3445/09/0270
....
Згідно з вимогами Закону України Про податок з доходів фізичних осіб(далі –Закон) позивач є податковим агентом.
Порядок сплати (перерахування) податку з доходів фізичних осіб до бюджету передбачений ст. 16 Закону.
Згідно з п. 16.3 ст. 16 Закону вказаний порядок застосовується всіма юридичними особами, у тому числі такими, що мають філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, які розташовані на території іншої територіальної громади, ніж така юридична особа, а також відокремленими підрозділами юридичних осіб, яким в установленому порядку надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку (далі - уповноважений підрозділ).
Відповідно до пп. 16.3.1 п. 16.3 ст. 16 Закону сума податку за звітний місяць, яка підлягає перерахуванню до місцевого бюджету за місцезнаходженням таких відокремлених підрозділів, визначається юридичною особою або уповноваженим підрозділом самостійно, виходячи із загальної кількості громадян, які працюють у цих підрозділах, та суми виплаченого (нарахованого) оподатковуваного доходу.
Як вбачається з пп. 16.3.2 п. 16.3 ст. 16 Закону юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням своїх підрозділів, а уповноважений підрозділ за своїм місцезнаходженням, одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні розподільчі рахунки, відкриті в територіальних управліннях Державного казначейства України.
Як вбачається з матеріалів справи та пояснень представника позивача, Львівське відділення кредитної спілки Альянс Українає уповноваженим підрозділом, тобто має повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб лише з 01.02.2008 р. До вказаної дати такі функції здійснювала кредитна спілка Альянс Україна, як юридична особа, з місцем реєстрації та юридичною адресою у м. Вінниці. Відтак, відповідні суми податку з доходів фізичних осіб, виходячи із загальної кількості громадян, які працювали у Львівському відділенні КС Альянс Україна, та сум виплаченого (нарахованого) оподатковуваного доходу за відповідний період, сплачувались до місцевого бюджету м. Вінниці.
В підтвердження вищевказаного позивачем, на думку суду, надано достатньо належних, достовірних та допустимих доказів.
Законом України Про податок з доходів фізичних осібне передбачено нарахування вказаного податку, якщо він вже сплачений у повному обсязі. Також цим Законом не передбачено підстав для застосування штрафних санкцій за перерахування податку не в той бюджет.
В оскаржуваному рішенні міститься посилання на пп. 20.3.2 п. 20.3 ст. 20 Закону України Про податок з доходів фізичних осіб, яким передбачено, що у разі коли податковий агент до або під час виплати доходу на користь платника податку не здійснює нарахування, утримання або сплату (перерахування) цього податку, відповідальність за погашення суми податкового зобов’язання або податкового боргу, що виникає внаслідок таких дій, покладається на такого податкового агента.
Однак, в даному випадку, застосування вказаної норми Закону суперечить дійсним обставинам справи, адже податок був сплачений, що підтверджується доказами у справі, а зауважень щодо сплачених сум податку у сторін немає. Суд вважає, що податок з доходів фізичних осіб не може перераховуватися двічі, у разі, якщо він уже був сплачений.
Підстави визначення податковим органом сум податкового зобов’язання платника податків визначені Законом України Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами.
Згідно з п. 4.2.2 вказаного Закону контролюючий орган зобов’язаний самостійно визначити суму податкового зобов’язання платника податків у разі якщо: платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію; дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов’язань, заявлених у податкових деклараціях; контролюючий орган внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов’язання; згідно з законами з питань оподаткування особою, відповідальною за нарахування окремого податку або збору (обов’язкового платежу), є контролюючий орган.
Серед перерахованого вище відсутня така підстава, як визначення суми податкового зобов’язання у разі сплати податку в повному розмірі не за призначенням.

За это сообщение автора Ol_ua поблагодарил:
Rozmarin
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vins » 19 фев 2011, 19:56

Rozmarin писал(а):если проверяют головное.. то есть ли полномочия у местной ГНИ накладівать штраф санкции за другую ГНИ (по месту нахожд подразделения)?


Сложно с подразделениями.
как я понимаю, все зависит от того, является Ваше подразделение налогоплательщиком или нет.
т.е. все подразделения делятся на те, которые сами зарегистрированы как плательщики налога, и те, которые не зарегистрированы и по местонахождению которых предприятие дано стать на учет само - иначе штраф.

на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 510 гривень


Если подразделение само зарегистрировано как плательщик налога, то его могут проверять самого по себе и налагать ответственность на само подразделение как на налогоплательщика.
Если подразделение - не плательщик налога, то, если я правильно опять же понимаю, одновременно с проверкой головного предприятия проходит проверка подразделения (налоговая по месту нахождения головного предприятия направляет информацию по месту нахождения подразделения, направление о проверке направляется головному предприятию)
Во всяком случае налоговики так писали и оснований думать, что теперь будет иначе, нет

1.2. Оформлення документів при організації перевірок філій (відокремлених підрозділів).

Відповідно до п. 1.5 розділу 1 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації та проведенні перевірок платників податків, затверджених наказом ДПА України від 27.05.2008 N 355, організацію взаємодії відповідних органів при проведенні перевірки платника податків, який має філії (відокремлені підрозділи), здійснює той орган ДПС, який проводить (очолює) перевірку юридичної особи. При цьому, підрозділи органів ДПС, які очолюють перевірку платника податків - юридичної особи, не пізніше ніж за 12 робочих днів до початку її проведення інформують засобами електронного зв'язку органи ДПС, на обліку в яких, зокрема, перебувають філії (відокремлені підрозділи) такого платника податків.

Повідомлення на проведення планової виїзної перевірки, відповідно до частини 4 статті 111 Закону України від 04.12.90 N 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" (далі - Закон N 509), надсилається на адресу платника податків не пізніше, ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки.

Направлення на проведення планової та позапланової виїзної перевірки, відповідно до п. 1.13 розділу 1 Методичних рекомендацій, виписується в 2-х примірниках, перший примірник якого (при проведенні позапланових виїзних перевірок - разом з копією наказу) вручається платнику податків під розписку.

Спеціальним законом з питань оподаткування є Закон України від 21 грудня 2000 року N 2181-III "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами". Згідно пункту 1.1 статті 1 цього Закону платниками податків є юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичні особи, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Таким чином, оформлення відповідних документів (наказів, направлень) на проведення перевірок філій (відокремлених підрозділів) не суперечить чинному законодавству.


Санкции в этом случае налагаются на головное предприятие.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Rozmarin
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Оксана » 22 фев 2011, 21:32

появилось новое письмо ГНАУ.
Отсылка к Закону 755 вселяет надежду на то,что будут требовать уплату НДФЛ по месторасположению только тех подразделений, которые имеют код ЕДРПОУ ("всі відокремлені підрозділи юридичної особи, які утворені для здійснення господарської діяльності, у тому числі і такі, яким в установленому порядку не надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб, повинні бути включені до Єдиного державного реєстру.")

Хотя дальше ссылка на 46.2 смущает... да и в выодах речь идет уже просто о "подразделениях", а не об "обособленных подразделениях"

Скрытый текст: показать
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ

від 03.02.2011 р. N 2373/6/17-0215
Щодо перерахування ПДФО та подання звітності

Державна податкова адміністрація України, керуючись статтею 32 Закону України від 02.10.92 р. N 2657-XII "Про інформацію", розглянула лист <...> щодо перерахування до бюджету податку з доходів фізичних осіб та подання звітності до податкового органу і повідомляє.

Обов'язки нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету відповідно до пп. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. N 2755-VI (далі - Кодекс) покладено на податкового агента, який нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену у відповідних пунктах статті 167 Кодексу.

Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено статтею 168 Кодексу, відповідно до якої податок, утриманий з доходів резидентів, підлягає зарахуванню до бюджету згідно з нормами Бюджетного кодексу України.

Відповідно до статті 64 Бюджетного кодексу України (із змінами та доповненнями) податок на доходи фізичних осіб, який сплачується податковим агентом - юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) чи представництвом нерезидента - юридичної особи, зараховується до відповідного місцевого бюджету за її місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичній особі.

Згідно з пп. 168.4.3 п. 168.4 ст. 168 Кодексу суми податку на доходи, нараховані відокремленим підрозділом на користь фізичних осіб, за звітний період перераховуються до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

У разі якщо відокремлений підрозділ не уповноважений нараховувати (сплачувати) податок на доходи фізичних осіб, за такий відокремлений підрозділ усі обов'язки податкового агента виконує юридична особа. Податок на доходи, нарахований працівникам відокремленого підрозділу, перераховується до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу.

Юридична особа за своїм місцезнаходженням та місцезнаходженням не уповноважених сплачувати податок відокремлених підрозділів, відокремлений підрозділ, який уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) до бюджету податок, за своїм місцезнаходженням одночасно з поданням документів на отримання коштів для виплати належних платникам податку доходів, сплачує (перераховує) суми утриманого податку на відповідні рахунки, відкриті в органах Державного казначейства України за місцезнаходженням відокремлених підрозділів.

Відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року N 755-IV "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" (далі - Закон 755) всі відокремлені підрозділи юридичної особи, які утворені для здійснення господарської діяльності, у тому числі і такі, яким в установленому порядку не надано повноваження щодо нарахування, утримання і сплати (перерахування) до бюджету податку з доходів фізичних осіб, повинні бути включені до Єдиного державного реєстру.

Згідно з п. 63.2 ст. 63 Кодексу платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік в органах державної податкової служби за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об'єктів оподаткування або об'єктів, які пов'язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов'язаний стати на облік у відповідних органах державної податкової служби за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням, органи державної податкової служби за місцезнаходженням таких об'єктів у порядку, встановленому центральним органом державної податкової служби.

Враховуючи вищевикладене, податок на доходи фізичних осіб, який сплачується юридичною особою - підприємством, зараховується до відповідного місцевого бюджету за своїм місцезнаходженням (розташуванням) та до бюджету за місцезнаходженням (розташуванням) не уповноважених підрозділів в обсягах податку, нарахованого на доходи, що сплачуються фізичним особам такими неуповноваженими підрозділами.



В. о. першого
заступника Голови


С. Лекарь

За это сообщение автора Оксана поблагодарили: 2
Ol_ua, Rozmarin
Аватар пользователя
Оксана
 
Сообщений: 148
Зарегистрирован: 05 дек 2010, 01:04
Благодарил (а): 21 раз.
Поблагодарили: 78 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 22 фев 2011, 21:38

Ну да. В основном цитируют Кодекс.
У меня такой вариант понимания: есть обособленные подразделения (сведения о которых обязательно должны быть в ЕГР, они могут быть уполномоченными и неуполномоченными) и есть просто подразделения (они однозначно не уполномочены, по месту их расположения на учет становится само юрлицо как по неосновному месту учета).
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 09 мар 2011, 13:45

Интересный анонс Бухгалтера за 8 марта:
Как нам кажется, магазин очень сильно напоминает обособленное подразделение. Поэтому правильным и разумным было бы присвоение магазинам стату­са обособленного подразделения и внесение сведений о них в Единый государственный реестр юридиче­ских лиц и физических лиц — предпринимателей.

Подробнее — см. «Бухгалтер» № 10′11, с. 44–45.


Интересно почитать :)
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vikakool » 09 мар 2011, 14:35

Думаю, с таким же успехом магазин можно считать структурным/функциональным подразделением (типа, офис, склад, магазин № 1, магазин № 2 и пр.), а его вносить в Реестр не обязательно

хотя это вопрос давний:))
vikakool
 
Сообщений: 4081
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 879 раз.
Поблагодарили: 618 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НАЛОГ С ДОХОДОВ, ЕДИНЫЙ СОЦИАЛЬНЫЙ ВЗНОС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya