Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Зачет переплаты в Пенсионный фонд 42% за 2010г. по единщику-

Путеводитель по разделу. Налогообложение выплат физлицам (зарплата, подряд). Всё об ЕСВ. Индексация заработной платы.

Модератор: ФЛ7

UNREAD_POST басти » 17 мар 2011, 22:57

Есть ли прецеденты зачета переплаты в Пенсионный фонд 42% от единого налога юр.лица?
В свете зачета уплаты 42% за январь и февраль на старый р\с для физлиц-единщиков ?
Переплата составляет значительную сумму-18т.грн. на одном предприятии и 5 т.грн.н другом.
Хотелось бы произвести зачет этих сумм в единый социальный взнос.Судится руководство не желает.Выжидает массовой практики.Пенсионщики уперлись и возвращать не желают.Но если физлицам произвели зачет то и эти суммы реально вырвать?
басти
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 10 фев 2011, 20:54
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST ФЛ7 » 18 мар 2011, 01:01

Причина переплаты у юрлица не совсем ясна.
В январе за декабрь 2010 ими все должно было платиться по-старому.
...єдиний податок або фіксований податок сплачується на рахунок відповідного бюджету в розмірі частини єдиного податку або фіксованого податку, що підлягають перерахуванню до цих бюджетів ... (крім єдиного податку, який сплачується у січні 2011 року за останній звітний (податковий) період 2010 року) ...

А на момент уплаты ЕН за январь уже были открыты новые счета (07.02.11 их открыли), на которые нужно было платить 43 % ЕН.
1. Если речь идет о переплате, образовавшейся в 2010 году за счет превышения 42 % от ЕН над обязательствами по взносам в ПФУ с ЗП, то можно ссылаться на п. 11.17 Инструкции 21-1 в редакции, действовавшей до 01.01.11 г., согласно которой часть ЕН могла рассматриваться как переплата с возможностью ее вернуть. Тот факт, что сейчас уже не действует - не аргумент, поскольку идея Закона о ЕСВ такая, что все "старое" соцстраховское должно администрироваться по старым правилам.
Хотя не простая это явно задача забрать деньги назад от ПФУ.
Вот судебное решение из него можно некоторые аргументы почерпнуть, но в нем ситуация была немного проще.

Скрытый текст: показать
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ПОСТАНОВА

03.03.2008 р.
N 10/72

За позовом
Прокурора Солом'янського району м. Києва в інтересах держави, в особі Управління Пенсійного фонду України в Солом'янського району м. Києва
до
Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційно-будівельна компанія "Універсал-Центр"
про
стягнення заборгованості
Суддя
Ковзель П. О.
Секретар
Сулім А. В.


Про стягнення заборгованості

Обставини справи:

Прокурор звернувся до суду з позовною заявою, в якій просить стягнути з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м. Києва 5039,67 грн.

В подальшому прокурор подав заяву про уточнення позовних вимог, в якій просить стягнути з відповідача на користь Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м. Києва 4997,07 грн.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача надав заперечення на позов, у якому проти задоволення позовних вимог заперечив з підстав, викладених у запереченні.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 03.03.2008 проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 07.03.2008, про що повідомлено сторонам після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Розглянувши подані позивачем та відповідачем документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" зареєстровано в Управлінні Пенсійного фонду України в Солом'янському районі міста Києва як платник внесків до Пенсійного фонду України.

Управлінням Пенсійного фонду України в Солом'янського району м. Києва надіслано відповідачу вимогу про сплату боргу від 02.02.2007 N Ю-124, в якій зазначено, що заборгованість ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" зі сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування на підставі картки особового рахунку платника становить 5039,67 грн.

Як видно з виписки з картки особового рахунку, вказана недоїмка по страхових внесках виникла у ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" протягом 2006 року.

Частиною 1 ст. 3 Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" визначено, що збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України у порядку, визначеному законодавством України.

Протягом 2006 року ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" було платником єдиного податку за ставкою 6 %.

Згідно ст. 3 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа, який перейшов на спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, самостійно обирає одну з наступних ставок єдиного податку: 6 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) без урахування акцизного збору у разі сплати податку на додану вартість згідно із Законом України "Про податок на додану вартість"; 10 відсотків суми виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), за винятком акцизного збору, у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку. Суб'єкти підприємницької діяльності - юридичні особи сплачують єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України. Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах: до Державного бюджету України - 20 відсотків; до місцевого бюджету - 23 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки; на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.

Відповідно до ст. 6 Указу Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва" суб'єкт малого підприємництва, який сплачує єдиний податок, не є платником, зокрема, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Як видно з наданих відповідачем копій платіжних доручень, а також з листів Державної податкової інспекції у Солом'янському районі м. Києва від 26.12.2007 N 29086/10/19-025 та Головного управління Державного казначейства України у м. Києві від 27.12.2007 N 6.1-08/12440, ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" за період з травня по грудень 2006 року сплачено 85502,00 грн. єдиного податку, які були зараховані на бюджетний рахунок та розподілені за відповідними нормативами, при цьому кожна частина коштів, що належить місцевому бюджету, пенсійному фонду, фонду соціального страхування та фонду зайнятості, перерахована платіжними документами на рахунки місцевого бюджету та фондів. В межах вказаної суми відповідач платіжними дорученнями від 14.06.2006 N 1 та від 03.07.2006 N 3 перерахував на бюджетний рахунок ВДК у Солом'янському районі м. Києва грошові кошти на сплату єдиного податку за травень та червень 2006 року у розмірі відповідно 4800,00 грн. та 7230,00 грн., 42 % з яких державним казначейством було перераховано на відповідний рахунок пенсійного фонду, що становить 2016,00 грн. та 3036,60 грн., на загальну суму 5052,60 грн.

Абзацом 1 статті 14 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" встановлено, що страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.

Статтею 1 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" передбачено, що страхувальники - це роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше; кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону.

Згідно ч. 1 ст. 19 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" Страхові внески до солідарної системи нараховуються: для роботодавця - на суми фактичних витрат на оплату праці (грошового забезпечення) працівників, що включають витрати на виплату основної і додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, у тому числі в натуральній формі, які визначаються згідно з нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до Закону України "Про оплату праці", виплату винагород фізичним особам за виконання робіт (послуг) за угодами цивільно-правового характеру, що підлягають обкладенню податком на доходи фізичних осіб, а також на суми оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, яка здійснюється за рахунок коштів роботодавця, та допомоги по тимчасовій непрацездатності.

Відповідно до ч. 6 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" перерахування страхових внесків здійснюється страхувальниками одночасно з одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі або з виручки від реалізації товарів (послуг). При цьому фактичним одержанням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплати доходу) вважається одержання відповідних сум готівкою, зарахування на банківський рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, одержання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей в рахунок зазначених виплат (доходу), фактичне здійснення із цих виплат (доходу) відрахувань, передбачених законодавством або за виконавчими документами, чи будь-яких інших відрахувань.

З аналізу викладених норм видно, що страхові внески нараховуються на суми фактичних витрат на оплату праці робітників і перерахування внесків здійснюється одночасно з одержанням коштів на оплату праці.

Разом з тим, ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" в травні - червні 2006 року жодних робіт не виконувало, в зв'язку з чим не мало найманих працівників, фонду заробітної плати та жодних фактичних витрат на оплату праці, що ним було відображено у Розрахунках суми страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, що підлягають сплаті, за травень та червень 2006 року, які подавались відповідачем Управлінню Пенсійного фонду України в Солом'янському районі міста Києва, хоча за цей період з отриманих авансових платежів за договорами підряду вищевказаними платіжними дорученнями товариство сплатило єдиний податок в сумі 12030,00 грн., з яких 5052,60 грн. державним казначейством було перераховано на відповідний рахунок пенсійного фонду.

Таким чином, в контексті викладених норм Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" відповідачем сума страхових внесків за травень - червень 2006 року у розмірі 5052,60 грн. була сплачена надмірно.

Відповідно до ч. 13 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків до солідарної системи повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків у порядку і в строки, визначені правлінням Пенсійного фонду.

Пунктом 11.17 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України N 21-1 від 19.12.2003 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за N 64/8663, також визначено, що суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.

Крім того, згідно листа Пенсійного фонду України від 15.10.2007 N 16442/03-30, якщо частина єдиного податку (з урахуванням внесків, нарахованих на суми дивідендів), що спрямована до бюджету Пенсійного фонду за звітний місяць, перевищує суму нарахованих до сплати страхових внесків за відповідний звітний місяць, то зазначена сума зараховується в рахунок сплати страхових внесків за наступні звітні періоди або повертається страхувальникам.

ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" листом від 21.11.2006 N 15 повідомило Управління ПФУ у Солом'янському районі м. Києва про згоду зарахувати суми надміру сплачених страхових внесків у розмірі 5052,60 грн. в рахунок майбутніх платежів страхових внесків. Крім того, відповідач, отримавши вимогу Управління Пенсійного фонду України в Солом'янського району м. Києва, направив останньому лист від 23.02.2007 N 23, яким не погодився з вимогою та повторно просив зарахувати суми надміру сплачених страхових внесків у розмірі 5039,67 грн. в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.

З огляду на викладене, ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" протягом липня - грудня 2006 року сплачувало страхові внески з урахуванням надмірно сплачених 5052,60 грн.

Одночасно, як пояснено представником позивача, сума надміру сплачених відповідачем страхових внесків у розмірі 5039,67 грн. була отримана Управлінням Пенсійного фонду України в Солом'янського району м. Києва, проте обліковується в окремих реєстрах і до картки особового рахунку відповідача в графу "зараховано внесків" не занесена, в зв'язку з чим у відповідача протягом липня - грудня 2006 року на картці особового рахунку виникла і обліковується заборгованість, в результаті чого останньому було надіслано вимогу про сплату боргу, що не спростовує доводи відповідача про дотримання останнім вимог чинного законодавства.

Частиною 2 ст. 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

За встановлених обставин суд дійшов висновку, що в Управління ПФУ у Солом'янському районі м. Києва не було законних підстав нараховувати відповідачу суму боргу по страховим внескам, а отже, вимога про сплату боргу від 02.02.2007 N Ю-124 була прийнята позивачем без дотримання принципів обґрунтованості та розсудливості, тобто без урахування усіх обставин, що мали значення для його прийняття.

Згідно ч. 1, 2 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Позивач достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його позовні вимоги, та на спростування обставин, викладених відповідачем, суду не надав.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Прокурора Солом'янського району м. Києва в інтересах держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Солом'янського району м. Києва про стягнення з ТОВ "ІБК "Універсал-Центр" на користь Управління Пенсійного фонду України в Солом'янському районі м. Києва 4997,07 грн. задоволенню не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69 - 71, 94, 97, 158 - 163 КАС України, Окружний адміністративний суд міста Києва постановив:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст. ст. 185 - 187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя
П. О. Ковзель



2. Если вы продолжали платить (за январь, февраль 2011) на старые счета, то нужно возвращать (часть ЕН, направленную гссказначеством в ПФУ) как ошибочно уплаченное. Вы не на то счет заплатили налог.
Зачет в счет ЕСВ это дело "туманное" (нигде в законодательство об этом ничего не сказано, и формально он пока невозможен).
3. Если речь о том, что 57 % ЕН платили на счета ЕСВ, то это обычная переплата, которую можно возвращать или зачитывать в счет уплаты зарплатного ЕСВ.
Благо порядок возврата есть Порядок зарахування в рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування або повернення помилково сплачених коштів, затверджений постановою правління ПФУ від 27.09.10 р. № 21-1 http://zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=z0955-10

За это сообщение автора ФЛ7 поблагодарил:
Asia
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в НАЛОГ С ДОХОДОВ, ЕДИНЫЙ СОЦИАЛЬНЫЙ ВЗНОС

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Al, Gb, Ya