Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Эконалог ("грязный" сбор): порядок уплаты

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST Al Shurshun » 24 фев 2012, 22:31

Уважаемый коллега, vins !

К вопросу о возвратах (после дружеской пятничной кружечки пива с налоговыми приятелями) могу заметить:
ЕБНЗ то - ЕБНЗом, но наверное все же НИ ФИГА !
Во-первых, кто слышал :roll: , что все-все-все разъяснялки отозвали ...
Во-вторых, кто говорил :roll: , что разъясналка от декабря может повлиять на решения, скажем, апреля ...
В-третьих, кто-то видел :roll: судебное решение Донекого админсуда, который проигнорировал разъяснения 258 и, как и ранее, признал субъекта хозяйствования с бытовыми (поди докажи) плательщиком экологического налога ...
В-четвертых, коммунальные специализированные предприятия уже подняли вой :ya-za: - получаемый тариф - 14 гривен, а уплачиваемый ними экологический налог - 12 гривен

Вот, а Вы говорите ...

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

UNREAD_POST Зоряна К. » 25 фев 2012, 11:13

Щодо порядку повернення платникам податків переплати з екологічного податку

Статтею 43 Податкового кодексу України визначено умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платниками податків. З метою реалізації вимог статті 43 Податкового кодексу України спільним наказом ДПА України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 21.12.2010 р. №974/1597/499 затверджено Порядок взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 р. за №1386/18681) (далі — Наказ №974/1597/499).
Так, помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до цієї статті, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
За наявності у платника податків податкового боргу повернення помилково та/або надміру сплаченої суми грошового зобов’язання на поточний рахунок такого платника податків в установі банку або шляхом повернення готівковими коштами за чеком, за відсутності у платника податків рахунка в банку, проводиться лише після повного погашення такого податкового боргу платником податків.
Обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми.
Платник податків подає заяву на повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань у довільній формі, в якій зазначає напрям перерахування коштів: на поточний рахунок платника податків в установі банку; на погашення грошового зобов’язання (податкового боргу) з інших платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, незалежно від виду бюджету; повернення готівковими коштами за чеком у разі відсутності у платника податків рахунка в банку.
Орган ДПС на підставі даних карток особових рахунків платників готує висновок за встановленою формою та реєстр висновків і подає його для виконання відповідному органу Державної казначейської служби України.
Згідно з пунктом 7.2 розділу 7 Інструкції про порядок ведення органами державної податкової служби оперативного обліку платежів до бюджету, контроль за справлянням яких здійснюється органами державної податкової служби України, затвердженим наказом ДПА України від 18.07.2005 р. №276 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 02.08.2005 р. за №843/11123) у разі, якщо за даними обліку податків, зборів (обов’язкових платежів) до бюджетів та державних цільових фондів, що ведеться в органах ДПС, суми помилково та/або надміру сплаченого податку, збору (обов’язкового платежу) немає або вона менша за суму, заявлену платником до повернення, підрозділ обліку та звітності органу ДПС у встановлений термін письмово, з викладенням причин, повідомляє платника податку про необхідність проведення звірки у зв’язку з неможливістю повернення коштів або часткового повернення заявленої суми.

Управління взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю ДПС у Дніпропетровській області

За это сообщение автора Зоряна К. поблагодарил:
vins
Аватар пользователя
Зоряна К.
 
Сообщений: 163
Зарегистрирован: 01 авг 2011, 21:00
Откуда: Львів
Благодарил (а): 130 раз.
Поблагодарили: 89 раз.

UNREAD_POST vins » 25 фев 2012, 11:24

Зоряна К., спасибо!

Выложу полный ответ из ЕБНЗ по возврату эконалога
Чи здійснюється повернення за минулі податкові періоди 2011 року сум екологічного податку за тимчасове розміщення побутових відходів у зв’язку із затвердженням наказом ДПС України від 16.12.11 № 258 Узагальнюючої податкової консультації щодо сплати екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів?

Наказом ДПС України від 16.12.11 № 258 «Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів» визначено, що платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях. Відповідно до п. 43.1 ст. 43 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до ст.43 ПКУ, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу. Пунктом 43.3 ст. 43 ПКУ передбачено, що обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання є подання платником податків заяви про таке повернення протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. Наказом ДПА України, Міністерства фінансів України, Державного казначейства України від 21.12.10 № 974/1597/499, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 29.12.2010 за № 1386/18681, затверджено Порядок взаємодії органів державної податкової служби, місцевих фінансових органів та органів Державного казначейства України в процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань (далі - Порядок).
Згідно із п. 5 Порядку повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань у випадках, передбачених податковим законодавством, здійснюється виключно на підставі заяви платника податку (за винятком повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку на доходи фізичних осіб, які розраховуються органом державної податкової служби на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік шляхом проведення перерахунку за загальним річним оподатковуваним доходом платника податку), яка може бути подана протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми. У разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 ПКУ) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку (п. 50.1 ст. 50 ПКУ). Отже, платнику екологічного податку здійснюється повернення за минулі податкові періоди 2011 року сум екологічного податку за тимчасове розміщення побутових відходів за поданням до органу ДПС заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум екологічного податку, за умови подання уточнюючих податкових декларацій екологічного податку, в яких відображені суми зменшення податкових зобов’язань за минулі податкові періоди 2011 року. Обов’язковою умовою для здійснення такого повернення на поточний рахунок платника у відповідному банку є відсутність у платника податкового боргу. Тобто, у разі наявності у платника податкового боргу по інших податках і зборах, визначених ПКУ, повернення переплати проводиться лише після повного погашення податкового боргу платником податків. При цьому, суму переплати платник податків має право використати для погашення податкового боргу, подавши відповідну заяву на погашення податкового боргу. Що стосується скасовування податкових повідомлень-рішень, застосованих до суб’єкта господарювання за неподання або несвоєчасне подання податкових декларації екологічного податку за тимчасове розміщення небезпечних та побутових відходів за минулі податкові періоди 2011 року та повернення сплачених сум, то відповідно до ст. 56 ПКУ рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.


Уважаемый коллега, Al Shurshun!

Al Shurshun писал(а):Во-первых, кто слышал , что все-все-все разъяснялки отозвали ...

Пока не слышали, а ходят слухи?

Al Shurshun писал(а):Во-вторых, кто говорил , что разъясналка от декабря может повлиять на решения, скажем, апреля ...

Мы об этом выше говорили. "Разъяснялка" только разъясняет, а значит - НКУ изначально не предполагал, что за бытовой мусор надо платить. И "разъяснялкой" ГНСУ лишь признала тот вариант толкования, который изначально должен был применяться. А мы заплатили ошибочно. Теперь поняли это. Если рассуждать так, как Ваши приятели, то получается: ошиблись в декларации по налогу на прибыль на нолик, заплатили и уже никогда не вернем, потому как
Al Shurshun писал(а):наверное все же НИ ФИГА !


Al Shurshun писал(а):В-третьих, кто-то видел судебное решение Донекого админсуда, который проигнорировал разъяснения 258 и, как и ранее, признал субъекта хозяйствования с бытовыми (поди докажи) плательщиком экологического налога .

Такого, честно говоря, не видели. Видели обратное - еще до разъяснения этот же суд признавал, что за бытовой мусор платить эконалог не нужно.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 25 фев 2012, 11:41

Уважаемый коллега, vins !

Хочу на пару секунд вернуться к "пивному" разговору. Предлагаю сосредоточить внимание на ключевом слове в приведенной Вами разъяснялке.
Отже, платнику екологічного податку здійснюється повернення за минулі податкові періоди 2011 року сум екологічного податку за тимчасове розміщення побутових відходів за поданням до органу ДПС заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум екологічного податку, за умови подання уточнюючих податкових декларацій екологічного податку, в яких відображені суми зменшення податкових зобов’язань за минулі податкові періоди 2011 року.

Если вернуться к началу обсуждения этой темы, то кто-то весьма остроумно выражался по поводу учета "чайных пакетиков в мусорной корзине". Однако, из лимитов договоров на вывоз мусора никто не выделил отдельно бытовые "пакетики" от сотрудников и, например, тару и упаковку магазина и пищевый отходы фастфуда от покупателей и потребителей ...
Теперь при подаче заявления о возврате дело остается за малым - разделить свои предыдущие объекты эконалога на собственно "бытовые" и собственно "хозяйственные" - подать уточненные расчеты и - подать заявление на излишне уплоченное
Может я не :oops: :roll: прав

С уважением
P.S. Уважаемый коллега, vins ! не претендую на точность, но Вы же сами приводили выдержки из судебного решения, когда кто-то из наших коллег на этой ветви возмущался позицией суда, который проигнорировал разъяснялку 258
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

UNREAD_POST vins » 25 фев 2012, 11:48

Al Shurshun писал(а):кто-то из наших коллег на этой ветви возмущался позицией суда, который проигнорировал разъяснялку 258


Мог запамятовать, но на ум приходит только ответ автора ЮП, который рассматривая вопрос эконалога за мусор, забыл упомянуть о приказе № 258.

Al Shurshun писал(а):Теперь при подаче заявления о возврате дело остается за малым - разделить свои предыдущие объекты эконалога на собственно "бытовые" и собственно "хозяйственные" - подать уточненные расчеты и - подать заявление на излишне уплоченное


А зачем разделять? Если ни размещение бытового мусора, ни размещение производственного мусора не являются размещением отходов. Понимаю, что приказ № 258 говорит только о бытовом мусоре, но об этом мы уже говорили.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 25 фев 2012, 12:05

Уважаемый коллега, vins !

Я, конечно, извиняюсь, однако разъяснялка 258 содержит утверждения о временном хранении бытового и никакого другого мусора.
В противном случае налоговые органы получат всю ту тучу ("вторичных сырьевиков"), о которых я уже как-то здесь сообщал.

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

UNREAD_POST Зоряна К. » 25 фев 2012, 12:26

Al Shurshun писал(а):В-третьих, кто-то видел :roll: судебное решение Донекого админсуда, который проигнорировал разъяснения 258 и, как и ранее, признал субъекта хозяйствования с бытовыми (поди докажи) плательщиком экологического налога ...

Якщо мова про оце:
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
від 13 грудня 2011 р. справа № 2а/0570/22251/2011
viewtopic.php?f=17&t=189&start=600#p25696
то згадати про узагальнюючу консультацію від 16 грудня 2011 р. шановані судді просто не могли... :a_g_a:

З повагою.

За это сообщение автора Зоряна К. поблагодарили: 2
Al Shurshun, vins
Аватар пользователя
Зоряна К.
 
Сообщений: 163
Зарегистрирован: 01 авг 2011, 21:00
Откуда: Львів
Благодарил (а): 130 раз.
Поблагодарили: 89 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 25 фев 2012, 12:53

Уважаемая коллега, Зоряна К.!

Спасибо Вам за конкретизацию
К сожалению, пока что вижу, как выразился коллега Печкин, тупое упрямство ...
Давеча общался с минрегионами - у них возникает понимание необходимости внесения изменений в :ga-ze-ta; НКУ в части определения плательщика - собственника полигона, с соответствующим наведением порядка в этой сфере силами :a_g_a: не минприроды

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

UNREAD_POST налоговик » 29 фев 2012, 13:48

Наказом ДПСУ від 16.12.11р. №258 було затверджено «Узагальнюючу податкову консультацію щодо сплати екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів», в якій сказано, що :«Місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення та не належать до спеціально відведених місць чи об’єктів.Отже, платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.»Просимо надати роз’яснення, чи повинно підприємство справляти екологічний податок за розміщення інших видів відходів (наприклад, металобрухту, люмінесцентних ламп), якщо вони передаються спеціалізованим підприємствам зі збору (прийому) та утилізації відходів?

Відповідь: Пунктом 240.1 статті 240 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI (далі - Кодекс) визначено, що платниками екологічного податку є суб'єкти господарювання - юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (підпункт 240.1.3 пункту 240.1 статті 240 Кодексу). Відповідно до підпункту 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 Кодексу об'єктом та базою оподаткування податком є, зокрема, обсяги та види (класи) відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів. Відходи - це будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення. Побутові відходи – відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. (Закон України від 5 березня 1998 року № 187/98-ВР „Про відходи”) Розміщення відходів – зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами (п.п.14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Спеціально відведені місця чи об'єкти - це місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами. Платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.( Наказ ДПС України від 16.12.2011 №258) Металобрухт та люмінесцентні лампи не відносяться до побутових відходів. Зауважимо, що клас небезпеки відходів, характер місця розміщення відходів та зони розміщення відходів у навколишньому природному середовищі встановлюється органами МОЗ, за погодженням органів Мінекоресурсів Ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах встановлено ст..246 ПКУ. Також повідомляємо, що зобов’язання з екологічного податку, що виникли з 01.01.2011 до 31.12.2012 включно, розраховуються у розмірі 50 відсотків від ставок передбачених ст..246 ПКУ.(згідно п.2 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК
ГНА в Одесской области


Кто понял, что они ответили? :)
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 29 фев 2012, 23:24

Уважаемый коллега, налоговик !
Если проанализировать фразеологию :ga-ze-ta; разъяснялки 258, то собака порылась в:
налоговик писал(а):
Наказом ДПСУ від 16.12.11р. №258 було затверджено «Узагальнюючу податкову консультацію щодо сплати екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів», в якій сказано, що :«Місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення та не належать до спеціально відведених місць чи об’єктів.Отже, платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.»Просимо надати роз’яснення, чи повинно підприємство справляти екологічний податок за розміщення інших видів відходів (наприклад, металобрухту, люмінесцентних ламп), якщо вони передаються спеціалізованим підприємствам зі збору (прийому) та утилізації відходів?

Відповідь: Пунктом 240.1 статті 240 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI (далі - Кодекс) визначено, що платниками екологічного податку є суб'єкти господарювання - юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (підпункт 240.1.3 пункту 240.1 статті 240 Кодексу). Відповідно до підпункту 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 Кодексу об'єктом та базою оподаткування податком є, зокрема, обсяги та види (класи) відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів. Відходи - це будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення. Побутові відходи – відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. (Закон України від 5 березня 1998 року № 187/98-ВР „Про відходи”) Розміщення відходів – зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами (п.п.14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Спеціально відведені місця чи об'єкти - це місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами. Платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.( Наказ ДПС України від 16.12.2011 №258) Металобрухт та люмінесцентні лампи не відносяться до побутових відходів. Зауважимо, що клас небезпеки відходів, характер місця розміщення відходів та зони розміщення відходів у навколишньому природному середовищі встановлюється органами МОЗ, за погодженням органів Мінекоресурсів Ставки податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах встановлено ст..246 ПКУ. Також повідомляємо, що зобов’язання з екологічного податку, що виникли з 01.01.2011 до 31.12.2012 включно, розраховуються у розмірі 50 відсотків від ставок передбачених ст..246 ПКУ.(згідно п.2 підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» ПК
ГНА в Одесской области

Кто понял, что они ответили? :)

Ответ можно даже не читать, - вопрос скроен из альтернативных положений одного из предложений разъяснялки 258... т.е. в нее необходимо вносить уточнения

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
yur
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

UNREAD_POST налоговик » 02 мар 2012, 08:59

Підприємство на загальній системі використувує в господарській діяльності : акумуляторні батареї ( для офісної техніки та інш.) Чи повинно підприємство при списанні сплачувати еко податок та які особливості відображення у податкових витратах?

Відповідно до пп. 240.1.3 п.240.1 ст.240 розділу VIII „Екологічний податок" Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 із змінами та доповненнями (далі -ПКУ) платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини. Не є платниками екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах суб'єкти господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю відходів як вторинної сировини, провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів, що розміщуються на власних територіях (об'єктах), та надають послуги у цій сфері (п.240.5 ст. 240 ПКУ). Розміщення відходів - зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами (пп. 14.1.223 п. 14.1 ст. 14 р.І ПКУ). Підпунктом 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 ПКУ визначено, що об’єктом та базою оподаткування по екологічному податку, що справляється за розміщення відходів, є обсяги та види (класи) відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів. Згідно із ст.1 Закону України від 5 березня 1998 року № 187/98-ВР „Про відходи” (далі – Закон) спеціально відведені місця чи об'єкти - місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами. Видача дозволів на зберігання та видалення відходів у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку належить до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органів на місцях у сфері поводження з відходами (п. „р” ст. 23 Закону). Таким чином, платниками екологічного податку за розміщення відходів, які утворилися у процесі діяльності та продаються як товар або використовуються у власному виробництві є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують ці відходи у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях .
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА У ЧЕРКАССЬКІЙ ОБЛАСТІ

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
yur
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST vins » 06 мар 2012, 09:02

Суды за уплату эконалога с производственных отходов
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВА
09 лютого 2012 р. Справа № 2а/0470/472/12


У січні 2012 року позивач звернувся до адміністративного суду із вищезазначеним позовом посилаючись на те, що ПАТ «Нікопольський завод феросплавів» є платником податків та зборів та в якості платника окремих податків та зборів зареєстроване в Нікопольській ОДПІ. В процесі господарської діяльності ПАТ «НЗФ» утворюються відходи - шлаки феросплавного виробництва, які тимчасово зберігаються, а подальшому переробляються або передаються спеціалізованим підприємствам та організаціям для утилізації (використання як вторинних матеріалів при будівництві доріг).

19 жовтня 2011 року ПАТ «НЗФ» звернулося до Нікопольської ОДПІ із листом, в якому просило надати податкову консультацію з питання сплати екологічного податку в зв’язку із набранням чинності Податкового кодексу України. 17 листопада 2011 року ПАТ «НЗФ» отримало відповідь, податкову консультацію №40420/10/15-336 від 09.11.2011 року) за підписом начальника Нікопольської ОДПІ Каландія Т.Ш. Ознайомившись із змістом наданої податкової консультації позивач вважає, що вона суперечить податковому законодавству, а тому підлягає скасуванню у відповідності із п.53.3. ст.53 Податкового кодексу України.

Позивачем було отримано відповідь від Міністерства екології та природних ресурсів №9370-6601/47 від 17.08.2011 року, в якій вказується на неправильне розуміння та застосування на практиці термінів «розміщення відходів» та «зберігання відходів», які наведені у ст.1 Закону України «Про відходи». Згідно з висновком, який наводиться у листі Міністерства екології та природних ресурсів № 9370-6601/47 від 17.08.2011 року, тимчасове зберігання відходів до їх передачі іншим організаціям або у інші місця на утилізацію чи видалення не є розміщенням відходів у сенсі статті 1 Закону України «Про відходи». Таким чином, в разі тимчасового зберігання відходів до їх передачі спеціалізованим організаціям для утилізації чи видалення на протязі звітного періоду, таке тимчасове зберігання відходів не є об’єктом сплати екологічного податку. За таких обставин можна зробити висновок, що норми різних законів, Податкового кодексу України та Закону України «Про відходи» допускають різне визначення та застосування поняття «розміщення відходів», що призводить до порушення прав позивача як платника екологічного податку, а тому він вимушений був звернутися до суду з даним позовом про скасування податкової консультації Нікопольської ОДПІ, оформлену листом №40420/10/15-336 від 09.11.2011 року.

Представники позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримали, з викладених у позові підстав, просили суд його задовольнити.

Відповідачем позовні вимоги не визнані, в матеріалах справи наявні заперечення на позов у яких зазначено про безпідставність заявлених позовних вимог. Заперечення обґрунтованими тим, що спірна податкова консультація ґрунтується на нормах діючого законодавства та надана у межах повноважень податкового органу, як органу виконавчої влади. Таким чином, відповідач вважає вимоги позивача необґрунтованими з наведених вище підстав та такими, що задоволенню не підлягають.

У судовому засіданні представник відповідача просила суд у задоволенні позову відмовити в повному обсязі з викладених у запереченнях підстав, а також зазначила, що позивач не вірно обраний матеріально-правовий спосіб захисту порушеного права, оскільки він має право заявляти вимоги про визнання недійсною податкової консультації, а не про скасування податкової консультації Нікопольської ОДПІ, оформлену листом №40420/10/15-336 від 09.11.2011 року.

Суд, вислухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи вважає, що в задоволенні адміністративного позову слід відмовити з таких підстав.

Судом встановлено, що Публічне акціонерне товариство «Нікопольський завод феросплавів» є платником податків та зборів згідно чинного законодавства України. ПАТ «НЗФ» як великий платник податків зареєстроване у Спеціалізованій ДПІ по роботі з великими платниками податків у м.Дніпропетровську, при цьому в якості платника окремих податків та зборів зареєстроване в Нікопольській ОДПІ.

Судом також встановлено, що 19 жовтня 2011 року позивач звернувся до відповідача з листом щодо надання податкової консультації з питання сплати екологічного податку у зв’язку із набранням чинності Податковим кодексом України. 09.11.2011 р. Нікопольською ОДПІ на адресу ПАТ «НЗФ» було надано податкову консультацію за №40420/10/15-336 щодо роз’яснення окремих положень податкового законодавства з питання сплати екологічного податку. Зокрема, у податковій консультації Нікопольської ОДПІ було зазначено наступне.

Відповідно до п.240.1. ст.240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку діяльність), бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи, організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (п.п.240.1.3. п.240.1. ст.240 Податкового кодексу України).

При цьому, в умовах п.240.5. ст.240 Податкового кодексу України не є платниками екологічного податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю відходів як вторинної сировини, провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів, що розміщуються на власних територіях (об’єктах), та надають послуги у цій сфері.

Відповідно до п.п.242.1.3. п.242.1. ст.242 Податкового кодексу України об’єктом та базою оподаткування податку є, зокрема, обсяги та види (класи) відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів.

Розміщення відходів - це зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами (п.п.14.1.223. п.14.1. ст.14 Податкового кодексу України).

У зв’язку з цим, обов’язком платника є обчислення, нарахування та сплата до бюджету екологічного податку, а також складання податкової звітності у разі наявності фактичних обсягів розміщення відходів, відповідно зберігання (тимчасового розміщення до утилізації і видалення) протягом звітного кварталу, крім розміщення обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збиранням і заготівлі таких відходів в умовах визначених п.п.242.1.3. п.242.1. ст.242 Податкового кодексу України.

Тобто, починаючи з 01 січня 2011 року, платник податків є суб’єктом, а базою щооквартального оподаткування є відходи (в тому числі небезпечні відходи, побутові відходи, інші відходи, які утворилися у процесі діяльності та підлягають утилізації чи видаленню), що тимчасово розміщуються (зберігаються), в т.ч. на кінець звітного періоду (кварталу) на власній території підприємства (до їх передачі на утилізації або розміщення іншому суб’єкту господарювання (комунальному або спеціалізованому підприємству тощо) в місця видалення ходів, в т.ч. у разі наявності укладених договорів на видалення та утилізацію відходів з об’єктом господарювання (комунальним або спеціалізованим підприємством тощо).

Виходячи із зазначених вище положень п.п.242.1.3. п.242.1. ст.242 Податкового кодексу України, підприємства, і тимчасово розміщують відходи, повинні сплачувати екологічний податок за фактичні обсяги зміщених протягом звітного кварталу відходів.

У розумінні положень Податкового кодексу України податковою консультацією є допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (підпункт 14.1.172. пункту 14.1. ст.14 Кодексу). Надання податкових консультацій знаходиться у межах повноважень органів Державної податкової служби відповідно до ст.2 Закону України «Про державну податкову службу». Таким чином, у розумінні Податкового кодексу України податкова консультація є правовим актом індивідуальної дії, який містить правову позицію органу Державної податкової служби із застосування конкретних норм податкового законодавства, в межах повноважень.

В судовому засіданні встановлено, що зазначена правова позиція була викладена в Листі ДПА України (вих. № 23116/7/15-2117 від 26.08.2011 р.), який був надісланий до Нікопольської ОДПІ листом ДПА у Дніпропетровській області (вих. № 264747/7/15-413 від 07.09.2011 р. «Про адміністрування екологічного податку») для використання в роботі та доведення до відома платників податків. За таких обставин, Нікопольська ОДПІ при наданні податкової консультації ПАТ «Нікопольський завод феросплавів» (вих. № 40420/10/15-336) керувалася правовою позицією ДПА України із зазначеного питання.

Суд критично відноситься до посилання позивача про те, що норми різних законів, зокрема, Податкового кодексу України та Закону України «Про відходи», допускають різне визначення та застосування поняття «розміщення відходів», що призводить до порушення його прав як платника екологічного податку. При цьому ПАТ «НЗФ» зазначає, що «аналогічна точка зору також викладена в Узагальнюючій податковій консультації щодо сплати екологічного податку, яка затверджена Наказом ДПС України № 258 від 16.12.2011 р.», посилаючись на висновок, викладений у вказаному документі.

Дійсно, наказом Державної податкової служби України № 258 від 16.12.2011 р. затверджено Узагальнюючу податкову консультацію щодо екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів. У наказі наведено поняття «побутові відходи» - відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов’язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення. Як зазначає позивач у позові в процесі його господарської діяльності утворюються відходи - шлаки феросплавного виробництва, які тимчасово зберігаються, а в подальшому переробляються або передаються спеціалізованим підприємствам та організаціям для утилізації. Шлаки феросплавного виробництва, які утворюються в процесі господарської діяльності ПАТ «Нікопольський завод феросплавів», не підпадають під поняття «побутові відходи», а тому посилання позивача на висновки, викладені в Узагальнюючій податковій консультації щодо екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів, затвердженої Наказом ДПС України №258 від 16.12.2011 р., суд вважає безпідставними.

Крім того, суд враховує той факт, що при наданні податкової консультації ПАТ «Нікопольський завод феросплавів» (вих. №40420/10/15-336) Нікопольська ОДПІ керувалася правовою позицією ДПА України із зазначеного питання, викладеною в листі вих.№23116/7/15-2117 від 26.08.2011 р. Станом на дату надання на адресу позивача податкової консультації відомості щодо відкликання ДПА України листа №23116/7/15-2117 від 26.08.2011 р. «Про адміністрування екологічного податку» були відсутні.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 06 мар 2012, 23:09

Уважаемый коллега, vins !

С моей точки зрения, ситуация арбитражных споров развивается логично.
Но, но ...
При наличии законопроекта 9661-Д ситуация поменется.
Ну уж очень н.д. хочется написать (ударение не втором слоге) что-то этакое, в духе "если кто-то там, что-то там заключил, то ..." отходы сразу испарятся по щучьему ведению и н.д. хотению.
Так, что налоговики теперь будут увлекаться контролем за исполнением договорных отношений хозяйствующими субъектами. Смехота и только.
Ну, чисть тебе паравоз - только по рельсам, а рельсы не туда ...
Подождем-с

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

UNREAD_POST vins » 07 мар 2012, 10:54

Al Shurshun писал(а):При наличии законопроекта 9661-Д ситуация поменется.
Ну уж очень н.д. хочется написать (ударение не втором слоге) что-то этакое, в духе "если кто-то там, что-то там заключил, то ..." отходы сразу испарятся по щучьему ведению и н.д. хотению.
Так, что налоговики теперь будут увлекаться контролем за исполнением договорных отношений хозяйствующими субъектами. Смехота и только.


Уважаемый коллега, Al Shurshun!
Не совсем уловил, что в этой части изменит законопроект 9661-Д. Кроме, конечно, освобождения от уплаты за отходы как вторсырье. Я так понимаю, решится проблема с навозом, металлоломом и другими объектами, попавших в утвержденный перечень отходов, но используемых плательщиком в своей хоздеятельности.
А вот с производственными отходами, которые передаем на захоронение / утилизацию этот проект вродь бы проблемы не решает. Тут проблема только в неправильном понимании налоговиками термина "размещение отходов".

23. У статті 240:
підпункт 240.1.3 пункту 240.1 викласти у такій редакції:
“240.1.3. розміщення відходів, крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання”;
пункт 240.5 викласти у такій редакції:
“240.5. Не є платниками податку за розміщення відходів суб'єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об'єктах) відходи як вторинну сировину”.

24. Підпункт 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 викласти у такій редакції:
“242.1.3. обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання”.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 07 мар 2012, 21:12

Уважаемый коллега, vins !

Вас ведь регулярно смущает непонимание момента и беспредел налоговых органов
Позволю и себе привести текст проекта:
23. У статті 240:
підпункт 240.1.3 пункту 240.1 викласти у такій редакції:
“240.1.3. розміщення відходів, крім розміщення окремих видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання”;
пункт 240.5 викласти у такій редакції:
“240.5. Не є платниками податку за розміщення відходів суб'єкти господарювання, які розміщують на власних територіях (об'єктах) відходи як вторинну сировину”.

24. Підпункт 242.1.3 пункту 242.1 статті 242 викласти у такій редакції:
“242.1.3. обсяги та види (класи) розміщених відходів, крім обсягів та видів (класів) відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об’єктах) суб’єктів господарювання”.

В предложенной редакции проекта закона исчезло упоминание о лицензировании деятельности по обработке отходов, как вторичного сырья.
Вполне очевидно, что в отсутствие четкого критерия оценки налоговые органы поставят под сомнение признание любых отходов вторичным сырьем и получим минприроды как "третя особа без власних вимог" или как эксперта.
При этом, бабуляшечки-то минприродовские, какие еще будут вопросы, кроме судебных издержек субъектов хозяйствования
Может я ошибаюсь и с принятием этого проекта наступит всеобщее взаимопонимание

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
vins
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2946
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1292 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, MR, Ya