Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Налог на землю: нежилое помещение в многоквартирном доме

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST vvo » 09 фев 2011, 18:04

Плательщик и налогоплательщик, не одно и тоже.

А тут тогда кто плательщик?


Если вы про владельца помещения, то таки да, он плательщик. Т.е. лицо, которое в силу предписаний закона должно перечислить налог. Но стал ли он от этого полноценным налогоплательщиком в том, понимании, которое для таких субъектов - плательщиков налога на землю, определено НК?
vvo
 
Сообщений: 476
Зарегистрирован: 06 янв 2011, 13:20
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 39 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 09 фев 2011, 18:16

Я о том, что субъект может перечислять налог либо за себя, либо за кого-то.
На мой взгляд, в рассматриваемой нами ситуации субъект перечисляет за себя, поскольку землей в не для целей проживания пользуется он.
А Вы предлагаете считать, что он платит ни за кого, а просто так.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vvo » 09 фев 2011, 18:30

Было бы хорошо, если бы законодатель дописал такую фразу: "При цьому такий власник нежилого приміщення (його частини) прирівнюється для цілей оподаткування земельним податком до платника податку".
vvo
 
Сообщений: 476
Зарегистрирован: 06 янв 2011, 13:20
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 39 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 09 фев 2011, 18:43

vvo писал(а):Было бы хорошо, если бы законодатель дописал такую фразу: "При цьому такий власник нежилого приміщення (його частини) прирівнюється для цілей оподаткування земельним податком до платника податку".


Нет, было бы хорошо, если бы законодатель более четко в земельном законодательстве прописал порядок возникновения прав на землю собственниками помещений в многоквартирном доме.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vvo » 09 фев 2011, 18:51

Ol_ua писал(а):
vvo писал(а):Было бы хорошо, если бы законодатель дописал такую фразу: "При цьому такий власник нежилого приміщення (його частини) прирівнюється для цілей оподаткування земельним податком до платника податку".


Нет, было бы хорошо, если бы законодатель более четко в земельном законодательстве прописал порядок возникновения прав на землю собственниками помещений в многоквартирном доме.


Ну, мы наверно много от законодателя хотим :)
vvo
 
Сообщений: 476
Зарегистрирован: 06 янв 2011, 13:20
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 39 раз.

UNREAD_POST vins » 23 фев 2011, 14:45

# Чи повинні об'єднання співвласників багатоквартирних будинків або підприємства, установи і організації, які здійснюють управління багатоповерховими жилими будинками, сплачувати земельний податок за всю площу земельних ділянок під багатоквартирними жилими будинками з урахуванням прибудинкової території, якщо частина нежилих приміщень таких будинків перебуває у власності інших осіб (документи на земельні ділянки у таких осіб відсутні)?
# Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 Об'єднання співласників багатоквартирних будинків або підприємства, установи і організації, які здійснюють управління багатоповерховими жилими будинками, повинні сплачувати земельний податок зі всієї площі земельних ділянок під багатоквартирними жилими будинками з урахуванням прибудинкової території, які за даними держаного земельного кадастру надані таким особам у власність або користування.
# Повна відповідь : Діє з 01.01.2011 Згідно зі ст. 42 Земельного кодексу України від 27 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ зі змінами та доповненнями земельні ділянки, на яких розташовані багатоквартирні жилі будинки, а також належні до них будівлі, споруди та прибудинкові території державної або комунальної власності, надаються в постійне користування підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. У разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників. Відповідно до роз’яснень, наданих листом Державного комітету України із земельних ресурсів від 26.05.10 № 10046/17/4-10, чинним законодавством передбачено можливість передачі у власність чи надання в користування земельних ділянок під багатоквартирними жилими будинків лише об'єднанню власників будинку або підприємствам, установам і організаціям, які здійснюють управління цими будинками. Згідно зі ст. 269, 274 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, який містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону (п. 14.1.42 п. 14.1 ст. 14, п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Відповідно до пп. 287.8 ст. 287 ПКУ власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. Водночас норми розділу ХІІІ ПКУ не передбачають можливості при розрахунку податкових зобов’язань з земельного податку об'єднаннями власників будинків або підприємствами, установами і організаціями, які здійснюють управління багатоповерховими жилими будинками, зменшувати площу земельної ділянки під багатоповерховими жилими будинками з урахуванням прибудинкової пропорційно площі нежилих приміщень (їх частин), які знаходяться у власності інших осіб. З урахуванням викладеного, об'єднання співвласників багатоквартирних будинків або підприємства, установи і організації, які здійснюють управління багатоповерховими жилими будинками, повинні сплачувати земельний податок зі всієї площі земельних ділянок під багатоквартирними жилими будинками з урахуванням прибудинкової території, які за даними держаного земельного кадастру надані таким особам у власність або користування.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 23 фев 2011, 18:01

vvo писал(а):
Ol_ua писал(а):
vvo писал(а):Как будем их заполнять?


Ну вот - начали с таких высоких категорий.
Т.е. Вы хотите сказать, что проблемы с заполнением приложения к декларации - это аргумент в пользу того, что налог платить не надо?

Я не сказал, что налог платить не надо.

Ol_ua писал(а):Давайте все таки прежде чем переходить к заполнению декларации ответим на вопрос, надо ли вообще ее заполнять. Или Вы уже согласны с тем, что все таки надо? ;)

Заполнять нужно, если лицо является плательщиком налога и имеет документы (основания) для заполнения декларации. Приложения к декларации являются ее неотъемлемой частью. Есть ли у собственника помещения документы, удостоверяющие права на землю?


Уже прошли сроки декларирования. Рассказывайте - как заполнили декларацию? :)

Я вот, к слову, думаю, а может как документ вписывать - витяг про державну реєстрацію прав на нерухоме майно?
# З якої дати необхідно сплачувати земельний податок у разі придбання будівлі, споруди (їх частини), або нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку: з дати укладання договору купівлі-продажу чи з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно?
# Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 При переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
# Повна відповідь : Діє з 01.01.2011 Відповідно до ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платниками плати за землю (земельний податок та орендна плата за землі державної та комунальної власності) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктом оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Згідно зі ст. 287 ПКУ, якою визначені строки сплати плати за землю, при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (пп. 287.6 ст. 287 ПКУ). Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (пп. 287.8 ст. 287 ПКУ). При цьому реєстрація права власності на нерухоме майно здійснюється реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) відповідно до Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 07.02.02 № 7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.10 № 1692/5) (далі - Тимчасовий порядок). Згідно з п. 3.10, 3.11 р. ІІІ Тимчасового порядку одночасно з прийняттям рішення про державну реєстрацію прав реєстратор БТІ вносить записи до відповідного розділу Реєстру прав власності на нерухоме майно (далі – Реєстр). Після внесення запису до відповідного розділу Реєстру прав реєстратор БТІ видає витяг про державну реєстрацію прав, який є невід'ємною частиною правовстановлювального документа, а у разі проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно на правовстановлювальному документі також робить відмітку (штамп) про державну реєстрацію прав.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 03 мар 2011, 13:26

В продолжение темы

# Чи повинен орендар будівлі, споруди (їх частини), у т.ч. нежитлового приміщення у багатоквартирному жилому будинку, самостійно сплачувати до бюджету плату за землю (земельний податок або орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності) чи відшкодовувати орендодавцю приміщення відповідні суми плати за землю?
# Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 Орендар будівлі, споруди (їх частини), нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку не є платником плати за землю до бюджету. Водночас під час укладання договору оренди будівлі, споруди (їх частини), нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку за домовленістю сторін до складу орендної плати може бути віднесено плату за користування земельною ділянкою.
# Повна відповідь : Діє з 01.01.2011 Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку (далі – податок) та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата). Згідно зі ст. 269, 270 ПКУ платниками податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні. Пунктом 288.2 ст. 288 ПКУ визначено, що платником орендної плати є орендар. З урахуванням викладеного, сплачувати до бюджету плату за землю повинні суб’єкти плати за землю (платники) - власники земельних ділянок, постійні землекористувачі, власники будівель, споруд (їх частин), нежилих приміщень (їх частини) у багатоквартирних жилих будинках, а також орендарі. Тобто, орендар будівлі, споруди (їх частини), нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку не є платником плати за землю до бюджету. Водночас згідно із ст. 796 Цивільного кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець. При цьому статтею 797 ЦКУ визначено, що плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою. Таким чином, під час укладання договору оренди будівлі, споруди (їх частини), нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку за домовленістю сторін до складу орендної плати може бути віднесено плату за користування земельною ділянкою.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
vvo
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 13 мар 2011, 14:32

Собственники нежилых помещений обращаются в землеустроительные органы, чтобы узнать классификацию земельного участка, нормативную денежную оценку, площадь земельного участка под зданием, в том числе многоэтажным домом.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
До якої установи повинен звернутись платник земельного податку для визначення класифікації земельних ділянок, нормативної грошової оцінки земельних ділянок (частин земельних ділянок), площі земельних ділянок (їх частин), що передаються в оренду, у тому числі під переданими в оренду будівлями, спорудами (їх частинами), нежилими приміщеннями (їх частинами) у багатоповерхових жилих будинках, а також площі земельних ділянок під придбаними спорудами будівлями (їх частинами) і нежилими приміщеннями (їх частинами) у багатоповерхових жилих будинках тощо?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до п. 286.1 ст. 286 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Дані державного земельного кадастру – це сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів, підготовлених відповідно до закону (пп. 14.1.42 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Згідно зі ст. 193 та 204 Земельного кодексу України зі змінами та доповненнями (далі - ЗКУ) державний земельний кадастр, який містить, сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів, ведеться уповноваженим органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів. Призначенням державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою визначення розміру плати за землю (ст. 194 ЗКУ). З урахуванням викладеного, з приводу визначення класифікації земельних ділянок, нормативної грошової оцінки земельних ділянок (частин земельних ділянок), площі земельних ділянок (їх частин), що передаються в оренду, у тому числі під переданими в оренду будівлями, спорудами (їх частинами), нежилими приміщеннями (їх частинами) у багатоповерхових жилих будинках, а також площі земельних ділянок під придбаними спорудами будівлями (їх частинами) і нежилими приміщеннями (їх частинами) у багатоповерхових жилих будинках тощо суб’єкту господарювання необхідно звернутись до відповідних підрозділів землевпорядних органів.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 14 мар 2011, 08:13

юрист писал(а):
vvo писал(а):Здание куплено до 01.01.11 должен ли покупатель здания подавать декларацию о налоге на землю и уплачивать земельный налог? По НК обязанность уплатить налог возникает с момента перехода права собственности на здание. Если читать буквально, то в нашем случае (условно) 12.11.10. С другой стороны, весьма сомнительно применение норм НК за предыдущие периоды...


Интересная ситуация. Уточню - речь о ситуации, когда право собственности на здание здание зарегистрировано, например, 12.11.2010?

Да, соглашусь - распространить НК и считать, что обязанность по уплате налога на землю возникла с момента регистрации прав на здание, нельзя.
Но считать ли, что она возникла с 01.01.2011 г... или ждать, пока зарегистрируют право собственности на землю.. Надо подумать. Пока склоняюсь к тому, что все таки с 01.01.2011 г.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Чи повинні сплачувати земельний податок власники будівель, споруд (їх частин) або нежилих приміщень (їх частин) у багатоквартирних жилих будинках за земельні ділянки, на яких розташована такі об’єкти нерухомості, якщо право власності на нерухомість виникло до 01.01.2011?
Діє з 01.01.2011 Податковим кодексом України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ (далі ПКУ), який набрав чинності з 1 січня 2011, запроваджено нові норми щодо справляння земельного податку (далі – податок), зокрема: п. 287.5 ст. 287 ПКУ, згідно з яким при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно; п. 287.8 ст. 287 ПКУ, згідно з яким власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. Норми п. 287.5, 287.8 ст. 287 ПКУ повинні враховуватись як особами, які є власниками будівель, споруд (їх частин) або нежилих приміщень (їх частин) у багатоквартирних жилих будинках на дату набуття чинності ПКУ, так і особами, що набувають права власності на будівлі, споруди (їх частини) або нежилі приміщення (їх частини) у багатоквартирних жилих будинках після дати набрання чинності ПКУ. Таким чином, власники будівель, споруд (їх частин) або нежилих приміщень (їх частин) у багатоквартирних жилих будинках, що отримали право власності на нерухомість до 1 січня 2011 року, набувають обов’язку по сплаті земельного податку за земельні ділянки, на яких розташована нерухомість, з 1 січня 2011 року.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 23 мар 2011, 16:36

Налоговики будут получать сведения у БТИ о собственниках нежилых помещений в многоквартирных домах


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Чи мають право органи ДПС з метою залучення до сплати земельного податку власників будівель, споруд (їх частин) та нежилих приміщень (їх частин) у багатоквартирних жилих будинках, направляти запити до реєстраторів бюро технічної інвентаризації (БТІ) щодо надання відомостей з Реєстру прав власності на нерухоме майно?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до ст. 269, 270 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платниками плати за землю (земельний податок та орендна плата за землі державної та комунальної власності) є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктом оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Згідно зі ст. 287 ПКУ, якою визначені строки сплати плати за землю, при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (пп. 287.6 ст. 287 ПКУ). Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (пп. 287.8 ст. 287 ПКУ). При цьому реєстрація права власності на нерухоме майно здійснюється реєстраторами бюро технічної інвентаризації (далі - БТІ) відповідно до Тимчасового положення про порядок державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України 07.02.02 № 7/5 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 28.07.10 № 1692/5) (далі - Тимчасовий порядок). Згідно з п. 3.10, 3.11 р. ІІІ Тимчасового порядку одночасно з прийняттям рішення про державну реєстрацію прав реєстратор БТІ вносить записи до відповідного розділу Реєстру прав власності на нерухоме майно. Після внесення запису до відповідного розділу Реєстру прав власності на нерухоме майно реєстратор БТІ видає витяг про державну реєстрацію прав, який є невід'ємною частиною правовстановлювального документа, а у разі проведення державної реєстрації права власності та інших речових прав на нерухоме майно на правовстановлювальному документі також робить відмітку (штамп) про державну реєстрацію прав.
Відповідно до п. 1, 2 ст. 10 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-XII "Про державну податкову службу в Україні" зі змінами та доповненнями, якою встановлено перелік функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних спеціалізованих державних податкових інспекцій, такі інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів. Статтею 61 ПКУ визначено, що система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є податковим контролем. Згідно пп. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПКУ податковий контроль здійснюється, зокрема, шляхом інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності органів державної податкової служби. Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла за запитом державної податкової служби в установленому законом порядку (пп. 72.1.6 п. 72.1 ст. 72 ПКУ): Органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження (п. 73.3 ст. 73 ПКУ). Порядок отримання інформації органами державної податкової служби за їх письмовим запитом визначено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245 "Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом". З урахуванням викладеного, для здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати земельного податку за земельні ділянки, на яких розташовані будівлі, споруди (їх частини) та нежилі приміщення (їх частини) у багатоквартирних жилих будинках, власниками таких об’єктів нерухомості органи державної податкової служби мають право звертатись до реєстраторів БТІ з запитами щодо отримання відповідної інформації з Реєстру прав власності на нерухоме майно.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 29 мар 2011, 10:43

Постепенно ответы из Единой базы налоговых знаний получают форму писем ГНАУ

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ від 17.02.2011 р. N 3173/6/10-1015/567


Про надання відповіді

Державна податкова адміністрація розглянула лист від 18.01.2011 N 169/12 щодо сплати земельного податку власником нежилого приміщення у багатоквартирному жилому будинку і повідомляє таке.

З 1 січня 2011 року набрав чинності Податковий кодекс України (далі - ПК).

Відповідно до пункту 287.7 статті 287 ПК власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації прав власності на нерухоме майно.

Згідно з підпунктом 14.1.205 пункту 14.1 статті 14 ПК прибудинкова територія - встановлена за проектом поділу території мікрорайону (кварталу) за проектом забудови земельна ділянка багатоквартирної несадибної житлової забудови, яка необхідна для розміщення та обслуговування житлового будинку (будинків) і пов'язаних з ними (ними) господарських та технічних будівель і споруд.

За земельну ділянку, на якій розташована будівля, що перебуває у користуванні кількох юридичних або фізичних осіб, податок нараховується кожному з них пропорційно тій частині площі будівлі, що знаходиться в їх користуванні, з урахуванням прибудинкової території (п. 286.6 ст. 286 ПК).

Враховуючи вказане, власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному будинку сплачує податок за земельну ділянку з дати державної реєстрації прав власності на зазначене нерухоме майно за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) згідно з пунктом 286.2 статті 286 ПК самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби декларацію на поточний рік за встановленою формою з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Статтею 289 ПК встановлено, що для визначення розміру податку використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок, управління якою здійснює Центральний орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державний комітет України із земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 березня 2008 року N 224 (далі - Положення), Державний комітет України із земельних ресурсів є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Держкомзем здійснює відповідно до законодавства державне регулювання у сфері оцінки земель, організовує та забезпечує виконання відповідних робіт, видає витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок, організовує професійну підготовку оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, веде Державний реєстр оцінювачів з експертної грошової оцінки земельних ділянок, яким видано кваліфікаційне свідоцтво, готує пропозиції щодо вдосконалення методики та порядку виконання робіт з грошової оцінки земель (пункт 5 Положення).

Відповідно до пункту 7 Положення Держкомзем здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, районах, містах, а також через міськрайонні, міжміські, міжрайонні територіальні органи.

Враховуючи зазначене, для надання довідки про нормативну грошову оцінку пропонуємо звернутися до територіального органу Держкомзему.

 

Заступник Голови Комісії
з проведення реорганізації
ДПА України, перший
заступник Голови ДПС України -
начальник податкової міліції 
А. В. Головач 
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 01 апр 2011, 17:39

Вопрос : Наше предприятие приобрело в собственность нежилое помещение в цокольном этаже многоквартирного дома. В связи с тем, что мы не являемся ни собственниками и не пользователями земельного участка ( по данным земельного кадастра собственником земли под многоэтажным домом является ЖЭК и он платит налог на землю), должно ли наше предприятие платить налог на землю в соответствии с Налоговым кодексом Украины?

Ответ: Земельные отношения в Украине регулируются Конституцией Украины, Земельным кодексом Украины, а также принятыми в соответствии с ними нормативно-правовыми актами.

В соответствие со статьей 42 Земельного Кодекса Украины от 25.10.01г. № 2768 с изменениями и дополнениями земельные участки, на которых расположены многоквартирные жилые дома, а также относящиеся к ним строения, сооружения и придомовые территории государственной или коммунальной собственности, предоставляются в постоянное пользование предприятиям, учреждениям и организациям, осуществляющим управление этими домами .

В соответствие со статьей 24 Жилищного кодекса Украины от 01.03.84г. для эксплуатации государственного и общественного жилого фонда на территории города созданы соответствующие предприятия, на балансе которых находятся указанные жилые дома.

Относительно налогообложения земельных участков, следует отметить, что взимание платы за землю осуществляется согласно разделу 13 Налогового кодекса Украины (далее - НКУ), которым установлены ставки земельного налога, порядок его исчисления и уплаты, льготы относительно налогообложения земли и т.п.

Пунктом 276.1 НКУ предусмотрено, что налог за земельные участки, занятые жилищным фондом взимается в размере 3 процентов суммы земельного налога, исчисленного согласно статьям 274 и 275 НКУ.

Вместе с тем, на основании п. 287.8 НКУ собственник нежилого помещения (его части) в многоквартирном доме уплачивает в бюджет налог за площади под такими помещениями (их частями) с учетом придомовой территории с даты государственной регистрации права собственности на недвижимое имущество.

На основании вышеизложенного, с 01.01.2011 собственники нежилых помещений в многоквартирных домах являются плательщиками земельного налога на общих основаниях.

Отдел МРР и обращений граждан

ГНА в г. Севастополе


Т.е. платят 100 процентов, а не 3 процента как землю, занятую жилым фондом. В общем то логично.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Heloise » 07 апр 2011, 14:50

Очередной неутешительный ответ по налогу на землю:
Наше предприятие приобрело в собственность нежилое помещение в цокольном этаже многоквартирного дома. В связи с тем, что мы не являемся ни собственниками и не пользователями земельного участка (по данным земельного кадастра собственником земли под многоэтажным домом является ЖЭК и он платит налог на землю), должно ли наше предприятие платить налог на землю в соответствии с Налоговым кодексом Украины?
В ГНА нам сказали, что с 01.01.2011 года в соответствии со статьей 287.8 НКУ наше предприятие должно платить налог на землю.
Но на каком основании???
1. Перечень плательщиков налога на землю определен ст. 269 НКУ (наше предприятие не является ни собственником ни пользователем земельного участка под многоэтажным домом)
2. Основанием для начисления земельного налога по ст. 286.1 НКУ являются данные государственного земельного кадастра (кадастр нам такие данные не предоставит, т.к. владельцем земельного участка является ЖЭК).
3. В статье 287 НКУ говорится о сроках уплаты за землю, но наша налоговая решила, что данная статья содержит и перечень плательщиков…
Получается с 01.01.2011 года плательщиком налога на землю по статье 269 НКУ будет ЖЭУ, а по статье 287.8 НКУ еще будут собственники нежилых помещений. Помогите разобраться.

Відповідь: Основним законодавчим актом, що регулює земельні відносини в Україні є Земельний кодекс України від 25 жовтня 2001 року №2768-III (далі – Кодекс).
Згідно зі статтею 206 Кодексу використання землі в Україні є платним. Об’єктом плати за землю є земельна ділянка.
Статтею 287.8 Податкового кодексу України встановлено, що власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному житловому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації прав власності на нерухоме майно.
Суб’єкт господарювання, який придбав нежитлове приміщення, стає співвласником будівлі і сплачує плату за використання земельної ділянки відповідно до статті 286.6 Податкового кодексу України.
ДПА у м. Києві

Подчеркивание согл. оригиналу.

За это сообщение автора Heloise поблагодарил:
vins
Heloise
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 18:02
Благодарил (а): 499 раз.
Поблагодарили: 392 раз.

UNREAD_POST vins » 24 апр 2011, 18:40

Прикольно: прямо пишут, что два субъекта (собственник земли и собственник здания, который переоформляет на себя права на землю) платят земельный налог.

Хто повинен сплачувати земельний податок, якщо будівля, споруда належить одній особі, а право власності на земельну ділянку, на якій розташована така будівля, споруда (її частина), - іншій особі?
Відповідно до ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III зі змінами та доповненнями (далі –ЗКУ) у разі набуття права власності на будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення. Істотною умовою договору, який передбачає набуття права власності на будівлю або споруду, є кадастровий номер земельної ділянки, право на яку переходить у зв'язку з набуттям права власності на ці об'єкти. Укладення договору, який передбачає набуття права власності на будівлю або споруду, що пов'язане з переходом права на частину земельної ділянки, здійснюється після виділення цієї частини в окрему земельну ділянку та присвоєння їй окремого кадастрового номера (ч. 3 ст. 120 ЗКУ). Право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації цих прав (ст. 125 ЗКУ). Документом, що посвідчує право власності на земельну ділянку є державний акт, крім випадків, визначених ч. 2 ст. 126 (ч. 1 ст. 126 ЗКУ). Право власності на земельну ділянку, набуту у власність із земель приватної власності без зміни її меж, цільового призначення, посвідчується: а) цивільно-правовою угодою щодо відчуження земельної ділянки, укладеною в порядку, встановленому законом, у разі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою; б) свідоцтвом про право на спадщину. При набутті права власності на земельну ділянку на підставі документів, визначених частиною другою цієї статті, державний акт на право власності на земельну ділянку, що відчужується, долучається до документа, на підставі якого відбувся перехід права власності на земельну ділянку, в кожному такому випадку відчуження земельної ділянки. На державному акті про право власності на земельну ділянку нотаріус, який посвідчує (видає) документ, та орган, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень, роблять відмітку про відчуження земельної ділянки із зазначенням документа, на підставі якого відбулося відчуження. Орган, який здійснює реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обмежень, робить відмітку про реєстрацію прав на земельну ділянку на підставі документа про її відчуження, складеного та посвідченого в порядку, встановленому законом, протягом 14 календарних днів з дня подання до цього органу зазначеного документа (ч. 6 ст. 126 ЗКУ). Згідно з п. 3 Порядку здійснення відмітки про перехід права власності на земельну ділянку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2009 року N 439 (далі - Порядок), нотаріус у разі посвідчення цивільно-правового договору про відчуження земельної ділянки, видачі свідоцтва про право на спадщину на земельну ділянку, а також вилучення державного акта у передбачених законом випадках із своїх справ за наявності витягу з Державного реєстру земель проставляє на державному акті відмітку про перехід права власності на земельну ділянку.
Таким чином, переоформлення права власності на земельну ділянку, згідно із зазначеним Порядком, повинно здійснюватися на підставі цивільно-правових угод про відчуження земельних ділянок (відповідні роз’яснення з цього приводу надано листом Державним комітетом України із земельних ресурсів від 30.04.2010 р. N 8877/17/6-10 "Щодо відчуження земельних ділянок під об'єктами нерухомого майна"). Відповідно до ст. 206 ЗКУ використання землі в Україні є платним. Згідно зі ст. 269, 274 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктом оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Відповідно до п. 287.1 ст. 287 ПКУ власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році. Водночас, при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно (п. 287.6 ст. 287 ПКУ). З урахуванням викладеного, особа, яка є власником земельної ділянки, на якій розташована будівля, споруда, що належить іншій особі, є платником земельного податку до дати припинення права власності на таку земельну ділянку. Що стосується особи, яка є власником будівлі, споруди, то така особа відповідно до п. 287.6 ст. 287 ПКУ повинна сплачувати земельний податок за земельну ділянку, на якій розташована така будівля, споруда, з урахуванням прибудинкової незалежно від того, що від факту сплати земельного податку власником такої земельної ділянки.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, MR, Ya