Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Налог на недвижимость

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST VOA » 25 сен 2013, 00:00

И снова - здравствуйте!
Шановні Кияни! Маєте нерухомість в Києві – завітайте до податкової інспекції

24.09.2013

Столичне управління Міндоходів з метою покращення обслуговування платників податків та уникнення помилок при проведенні нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2014 рік запрошує громадян, які зареєстровані в територіальних органах ГУ Міндоходів у м.Києві, для проведення звірки щодо об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності громадян, розміру площі житлової нерухомості, права користування пільгою, ставки та суми податку.

Звірка здійснюватиметься на підставі оригіналів документів, які засвідчують право власності на житлову нерухомість, за адресами районних Державних податкових інспекцій м. Києва у Центрах обслуговування платників податків, які відкриті з 9 до 20 години з понеділка по п’ятницю та у суботу з 9 по 16. Надаємо адреси та контактні телефони для довідок:
Таблица с явками/паролями - по ссылке http://news.dtkt.ua/ua/taxation/other/2 ... newsletter
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5471
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1863 раз.
Поблагодарили: 2164 раз.

UNREAD_POST vikakool » 08 ноя 2013, 15:52

МІНІСТЕРСТВО ДОХОДІВ І ЗБОРІВ УКРАЇНИ

НАКАЗ

26.09.2013
м. Київ
N 508

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України
24 жовтня 2013 р. за N 1808/24340

Про затвердження порядку надання інформації про результати звірки

Відповідно до підпункту 3 пункту 18 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України з метою формування реєстру платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та забезпечення взяття на облік таких платників податку

НАКАЗУЮ:

1. Затвердити Порядок надання контролюючими органами за місцем проживання (реєстрації) платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідним контролюючим органам за місцезнаходженням об'єктів житлової нерухомості інформації про результати звірки щодо кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб - платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та розмірів житлової площі таких об'єктів, що додається.

2. Керівникам територіальних органів Міндоходів України забезпечити виконання цього наказу.

3. Координаційно-моніторинговому департаменту (Санжаревська І. С.) забезпечити внесення змін до Репозиторію звітної і статистичної інформації Міністерства доходів і зборів України.

4. Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб (Бусарєв В. В.) у встановленому порядку забезпечити:

подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;

оприлюднення цього наказу.

5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Ігнатова А. П.

6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 В. о. Міністра
В. С. Левицький

 

ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства доходів і зборів України
26.09.2013 N 508

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
24 жовтня 2013 р. за N 1808/24340


ПОРЯДОК
надання контролюючими органами за місцем проживання (реєстрації) платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, відповідним контролюючим органам за місцезнаходженням об'єктів житлової нерухомості інформації про результати звірки щодо кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб - платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та розмірів житлової площі таких об'єктів

1. Цей Порядок розроблено з метою формування реєстру платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, забезпечення взяття відповідними органами доходів і зборів на облік таких платників податку та відповідно до пункту 18 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

2. Цей Порядок визначає механізм проведення звірки кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб - платників податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та розмірів житлової площі таких об'єктів і передачі інформації за результатами вказаної звірки від підрозділу доходів і зборів з фізичних осіб органу доходів і зборів за місцем проживання (реєстрації) платника податку до підрозділів доходів і зборів з фізичних осіб органів доходів і зборів за місцезнаходженням об'єктів житлової нерухомості.

3. У цьому Порядку терміни вживаються у значеннях, наведених у Кодексі.

4. Підрозділи доходів і зборів з фізичних осіб відповідних органів доходів і зборів з урахуванням норм статті 42 розділу II Кодексу надсилають фізичним особам - власникам житлової нерухомості повідомлення за місцем їх проживання (реєстрації) про запрошення платника податку для проведення звірки кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у їхній власності, та розмірів житлової площі таких об'єктів.

Повідомлення про запрошення платника податку для проведення звірки кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платників податків - фізичних осіб, та розмірів житлової площі таких об'єктів надсилаються за формою, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року N 1265 "Про затвердження форми Повідомлення про запрошення платника податків до органів державної податкової служби", зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 25 грудня 2012 року за N 2161/22473.

5. Проведення звірки з фізичними особами - власниками об'єктів житлової нерухомості здійснюється на підставі оригіналів документів про право власності на об'єкти житлової нерухомості, про житлову площу таких об'єктів та за наявності документів, що посвідчують особу власника.

Фізичні особи - власники об'єктів житлової нерухомості можуть здійснювати таку звірку до 31 грудня 2013 року (включно).

6. Підрозділ доходів і зборів з фізичних осіб відповідного органу доходів і зборів за місцем проживання (реєстрації) фізичних осіб - платників податку проводить звірку даних власників об'єктів житлової нерухомості з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

7. У разі виявлення розбіжностей між даними власників об'єктів житлової нерухомості та інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно під час звірки підрозділ доходів і зборів з фізичних осіб відповідного органу доходів і зборів у десятиденний строк після закінчення звірки вносить зміни в систему "Податковий блок" підсистеми "ТА. Облік платежів" АС "Нерухомість" та вносить дату, номер та вид документів про право власності на об'єкт житлової нерухомості, про житлову площу такого об'єкта та посаду, прізвище, ім'я, по батькові посадової особи, яка вносила відповідні зміни.

8. Підрозділ доходів і зборів з фізичних осіб відповідних органів доходів і зборів за місцезнаходженням об'єктів житлової нерухомості отримує можливість доступу до даних щодо кількості об'єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичної особи - платника податку, та розмірів житлової площі таких об'єктів у системі "Податковий блок" підсистеми "ТА. Облік платежів" АС "Нерухомість" для подальшого аналізу та контролю за сплатою податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

 Директор Департаменту
доходів і зборів з фізичних осіб
В. В. Бусарєв

 
vikakool
 
Сообщений: 4228
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 929 раз.
Поблагодарили: 647 раз.

UNREAD_POST налоговик » 29 апр 2014, 10:05

Приказ Миндоходов Украины от 25.04.2014 г. № 263
ОБ УТВЕРЖДЕНИИ ОБОБЩАЮЩЕЙ НАЛОГОВОЙ КОНСУЛЬТАЦИИ ОТНОСИТЕЛЬНО ОБЛОЖЕНИЯ НАЛОГОМ НА НЕДВИЖИМОЕ ИМУЩЕСТВО, ОТЛИЧАЮЩЕЕСЯ ОТ ЗЕМЕЛЬНОГО УЧАСТКА (ИЗВЛЕЧЕНИЕ)

Керуючись статтею 52 Податкового кодексу України, з метою забезпечення однакового підходу до практичного застосування норм податкового законодавства наказую:
1. Затвердити Узагальнюючу податкову консультацію щодо оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (додається).
Перший заступник Міністра І.О. БІЛОУС
Затверджено
наказом Міндоходів України
від 25.04.2014 р. № 263
УЗАГАЛЬНЮЮЧА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ ЩОДО ОПОДАТКУВАННЯ ПОДАТКОМ НА НЕРУХОМЕ МАЙНО, ВІДМІННЕ ВІД ЗЕМЕЛЬНОЇ ДІЛЯНКИ

В Узагальнюючій податковій консультації вживаються такі скорочення:
Конституція України від 28 червня 1996 року - Конституція України;
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI - Податковий кодекс;
Закон України від 27 березня 2014 року № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні» - Закон;
Наказ Міністерства доходів і зборів України від 5 грудня 2013 року № 766 «Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» - Наказ.
Законом внесено зміни до статті 265 «Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки» Податкового кодексу, які набрали чинності з 01.04.2014.
Відповідно до Закону у статті 265 Податкового кодексу слова «житлова площа» замінено словами «загальна площа» у відповідному відмінку, в результаті чого змінилася база оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, як для юридичних, так і фізичних осіб - власників об’єктів житлової нерухомості.
Щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки юридичними особами.
Платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Податкового кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової нерухомості декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт (підпункт 265.7.5 пункту 265.7 статті 265 Податкового кодексу).
Відповідно до підпункту 265.6.1 пункту 265.6 статті 265 Податкового кодексу базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року.
Форма Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджена Наказом, передбачає подання уточнюючої декларації у разі уточнення податкових зобов’язань.
Таким чином, платники податку - юридичні особи зобов’язані були подати декларації за звітний 2014 рік до 20 лютого 2014 року, тобто до дати зміни бази оподаткування, в якій розраховано податкове зобов’язання за 2014 рік з поквартальною розбивкою.
Отже, з метою забезпечення виконання Закону в частині зміни бази оподаткування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, податкові зобов’язання платників податку - юридичних осіб потребують перерахунку з урахуванням загальної площі об’єктів житлової нерухомості, у т. ч. їх часток, як бази оподаткування для такого податку з 1 квітня 2014 року.
За І квартал 2014 року перерахунок податкового зобов’язання проводити не потрібно.
За результатами перерахунку пропонується подати не пізніше 30 липня 2014 року (граничного терміну сплати авансових внесків з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за ІІ квартал 2014 року) уточнюючі декларації. При цьому, до уточнюючої декларації платник має право додати доповнення, відповідно до абзацу 2 пункту 46.4 статті 46 Податкового кодексу, в якому зазначити, що податкові зобов’язання збільшуються на виконання вимог статті 265 Податкового кодексу зі змінами, внесеними Законом.
Пунктом 4 розділу ІV Закону доручено Кабінету Міністрів України протягом трьох місяців з дня набрання чинності Законом забезпечити перегляд та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.
Таким чином, до затвердження нових форм звітності з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, платникам податків - юридичним особам у колонці 3 «Житлова площа об’єкта житлової нерухомості» форми декларації, затвердженої Наказом, та колонці 7 «Житлова площа відповідно до документів, що підтверджують право власності (усього)», колонці 9 «Розмір частки/поділу житлової площі, яка знаходиться у спільній частковій, спільній сумісній власності³» додатка до такої декларації пропонується вказувати (зазначати) загальну площу об’єкта житлової нерухомості, у т. ч. його частки.
Щодо порядку визначення податку фізичним особам.
Пунктом 18 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу передбачено, що першим базовим податковим (звітним) періодом для податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для таких осіб є 2013 рік. Також Податковим кодексом зазначено, що у 2013 році контролюючі органи не нараховують податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, фізичним особам - платникам податку і цей податок фізичними особами не сплачувався.
Проте згідно з підпунктом 265.7.2 пункту 265.7 статті 265 Податкового кодексу податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити, зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової нерухомості, надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком).
Отже, у 2014 році фізичним особам податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, нараховується за перший базовий податковий (звітний) період - 2013 рік і базою оподаткування буде житлова площа об’єктів житлової нерухомості, у т. ч. їх часток, оскільки згідно з статтею 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
Крім того, нарахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з житлової площі об’єктів житлової нерухомості, у т. ч. їх часток, за звітні 2013 та 2014 рік має ґрунтуватися на рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації - забезпечення однакового підходу до всіх платників податків незалежно від соціальної, расової, національної, релігійної приналежності, форми власності юридичної особи, громадянства фізичної особи, місця походження капіталу (підпункт 4.1.2 пункту 4.1 стаття 4 Податкового кодексу).
Враховуючи зазначені норми чинного законодавства, обчислення сум податку для фізичних осіб за звітний 2014 рік відбудеться у 2015 році до 1 липня, а податок буде розрахований з житлової площі об’єкта житлової нерухомості, у т. ч. його частки, за період з 01.01.2014 по 31.03.2014 (включно) та із загальної площі об’єкта житлової нерухомості, у т. ч. його частки, з 01.04.2014 по 31.12.2014 (включно).
В. о. директора Департаменту доходів і зборів з фізичних осіб О. Р. РЕВЧУК

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
vikakool
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2644 раз.

UNREAD_POST VOA » 03 июн 2014, 13:03

:shock: Кто-то из коллег приходил к такому же выводу?
UBR - Блоги - Право


21.05.2014, 18:21
С 2014 года физические лица-предприниматели (далее — ФЛП) будут платить налог на недвижимость, если:
· в документах ФЛП (в том числе в свидетельстве плательщика единого налога) указан его домашний адрес
· это жилье (оно же офис) является частной собственностью предпринимателя

С 2014 года в Украине начал действовать налог на недвижимое имущество.

В его изначальной редакции (статья 265 Налогового кодекса Украины (НКУ) объектом налогообложения должна была служить площадь жилой недвижимости.
Кроме того, гарантировались существенные льготы для физических лиц. А именно, согласно ст. 265.4.1. НКУ не нужно уплачивать налог собственникам недвижимости, если они сумарно владеют до 120 м2 квартирного имущества и до 250 м2 - в случае домовладения.

Однако, в тексте этой же статьи предусматривается оговорка, согласно которой: вышеуказанные льготы отменяются, если владельцы недвижимости используют ее для осуществления предпринимательской деятельности.

Это означает, что в случае если частный предприниматель при регистрации указал в графе «Место осуществления хозяйственной деятельности» свой домашний адрес — квартиру или дом, которые полностью или частично пребывают в его собственности, — то он теряет льготу и должен уплачивать налог на недвижимость.

К тому же с недавних пор (с 01.04.2014 года ) налогооблагается не только жилая, но и вся остальная (общая) площадь недвижимости. Эти изменения были внесены согласно Закона Украины «Об избежании финансовой катастрофы и создание условий для экономического роста в Украине» от 27.03.2014 года.

Размер
Согласно 265.5.2 НКУ ставка налога составляет 1 % от минимальной заработной платы в случае квартир до 240 м2 и домов до 500 м2 . Учитывая, что минимальная зароботная плата сейчас — 1218 грн., то речь идет о порядка 12 грн. за 1 м2.

Порядок уплаты
Уплачивается 1 раз в гoд по месту нахождения недвижимости на протяжении 60-ти дней с момента получения налогового уведомления-решения. В свою очередь такие уведомления налоговая обещает разослать до 1 июля 2014 год — по уплате налога за весь 2013 год.

При этом, за 2013 год налог будет начисляться только на жилую площадь недвижимости, а за 2014 - частично на жилую (за период с 1.01.2014 по 31.03.2014 (включительно) и частично за общую (за период с 1.04.2014 по 31.12.2014 включительно).

Штраф
В случае неуплаты — согласно 126.1 НКУ — 10% от погашенной суммы налогового долга — пpи задержке по уплате до 30 дней и 20 % — при более чем 30 дней. Также при несвоевременной уплате налога будет насчитываться пеня за каждый день просрочки из расчета 120 % годовой ставки НБУ.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5471
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1863 раз.
Поблагодарили: 2164 раз.

UNREAD_POST Руся-2 » 03 июн 2014, 21:17

Вы по поводу этой фразы:
"Это означает, что в случае если частный предприниматель при регистрации указал в графе «Место осуществления хозяйственной деятельности» свой домашний адрес — квартиру или дом, которые полностью или частично пребывают в его собственности, — то он теряет льготу и должен уплачивать налог на недвижимость."

На этой позиции стоят органы Миндоходов.
Меня тоже как-то поначалу удивило, но потом, проанализировав - контраргументов для противоположного мнения я не нашла (хотя было интересно найти).
Руся-2
 
Сообщений: 557
Зарегистрирован: 21 апр 2014, 16:10
Благодарил (а): 31 раз.
Поблагодарили: 144 раз.

UNREAD_POST Руся-2 » 23 июн 2014, 00:22

Налог на недвижимость невозможен поскольку отсутствует законодательное определение общей площади жилья
http://www.nalogovnet.com/ru/nalogovye- ... tvuet.html
Согласно пп. 7.1.3 ст. 7 Налогового кодекса Украины при установлении налога обязательно определяется, в частности, такой элемент как база налогообложения. Кроме того, согласно п. 7.4 НКУ элементы налога, определенные в п. 7.1 этой статьи, основания для предоставления налоговых льгот и порядок их применения определяются исключительно настоящим Кодексом.
Для налога на недвижимое имущество, отличное от земельного участка согласно подпункту 265.3.1 НКУ базой налогообложения является общая площадь объекта жилой недвижимости, в том числе его частиц. Но это очень несовершенное определено, поскольку ни собственно НКУ и никакой другой закон не содержат определения общей площади жилья. Поэтому есть большие сомнения в законности начисления налога на недвижимость в Украине, например, стоит ли учитывать балконы, подвалы, чердаки и т.д.
Попытки дать такое определение были, правда не в НКУ. В частности 06.10.2011 г. Верховная Рада Украины приняла в целом Закон «О внесении изменений в статью 6 Жилищного кодекса Украинской ССР по определению жилой и общей площадей объекта жилой недвижимости» (законопроект от 04.03.2011 г. № 8203 вносился народными депутатами Украины Забарским В. В., Зарубинским А.А., Сербиным Ю.С.).
Документ предусматривал, что жилые дома, квартиры, другие жилья (объекты жилой недвижимости) назначаются и должны быть пригодны для постоянного проживания в них граждан, а также для использования в установленном порядке в качестве служебных жилых помещений и общежитий. Предоставление помещений в жилых домах для нужд производственного характера запрещается.
Жилая площадь объекта жилой недвижимости определяется как суммарная площадь жилых комнат.
Общая площадь объекта жилой недвижимости определяется как суммарная площадь жилых комнат и подсобных помещений с учетом лоджий, балконов, веранд и террас.
К жилой площади объекта жилой недвижимости не относятся площадь помещений предназначенных для гигиенических или хозяйственно-бытовых нужд граждан (ванная, туалет, душевая, помещение для стирки, кухня, кладовая, прихожая, внутриквартирный холл, коридор, встроенный шкаф и т.д.).
Но Президент дважды накладывал на него вето (25.10.2011, 01.12.2011), в итоге законопроект был отклонен ВР Украины 09.02.2012 г.
Виталий Мосейчук, эксперт
Руся-2
 
Сообщений: 557
Зарегистрирован: 21 апр 2014, 16:10
Благодарил (а): 31 раз.
Поблагодарили: 144 раз.

UNREAD_POST VOA » 10 июл 2014, 13:44

VOA писал(а): :shock: Кто-то из коллег приходил к такому же выводу?
Скрытый текст: показать
UBR - Блоги - Право


21.05.2014, 18:21
С 2014 года физические лица-предприниматели (далее — ФЛП) будут платить налог на недвижимость, если:
· в документах ФЛП (в том числе в свидетельстве плательщика единого налога) указан его домашний адрес
· это жилье (оно же офис) является частной собственностью предпринимателя

С 2014 года в Украине начал действовать налог на недвижимое имущество.

В его изначальной редакции (статья 265 Налогового кодекса Украины (НКУ) объектом налогообложения должна была служить площадь жилой недвижимости.
Кроме того, гарантировались существенные льготы для физических лиц. А именно, согласно ст. 265.4.1. НКУ не нужно уплачивать налог собственникам недвижимости, если они сумарно владеют до 120 м2 квартирного имущества и до 250 м2 - в случае домовладения.

Однако, в тексте этой же статьи предусматривается оговорка, согласно которой: вышеуказанные льготы отменяются, если владельцы недвижимости используют ее для осуществления предпринимательской деятельности.

Это означает, что в случае если частный предприниматель при регистрации указал в графе «Место осуществления хозяйственной деятельности» свой домашний адрес — квартиру или дом, которые полностью или частично пребывают в его собственности, — то он теряет льготу и должен уплачивать налог на недвижимость.

К тому же с недавних пор (с 01.04.2014 года ) налогооблагается не только жилая, но и вся остальная (общая) площадь недвижимости. Эти изменения были внесены согласно Закона Украины «Об избежании финансовой катастрофы и создание условий для экономического роста в Украине» от 27.03.2014 года.

Размер
Согласно 265.5.2 НКУ ставка налога составляет 1 % от минимальной заработной платы в случае квартир до 240 м2 и домов до 500 м2 . Учитывая, что минимальная зароботная плата сейчас — 1218 грн., то речь идет о порядка 12 грн. за 1 м2.

Порядок уплаты
Уплачивается 1 раз в гoд по месту нахождения недвижимости на протяжении 60-ти дней с момента получения налогового уведомления-решения. В свою очередь такие уведомления налоговая обещает разослать до 1 июля 2014 год — по уплате налога за весь 2013 год.

При этом, за 2013 год налог будет начисляться только на жилую площадь недвижимости, а за 2014 - частично на жилую (за период с 1.01.2014 по 31.03.2014 (включительно) и частично за общую (за период с 1.04.2014 по 31.12.2014 включительно).

Штраф
В случае неуплаты — согласно 126.1 НКУ — 10% от погашенной суммы налогового долга — пpи задержке по уплате до 30 дней и 20 % — при более чем 30 дней. Также при несвоевременной уплате налога будет насчитываться пеня за каждый день просрочки из расчета 120 % годовой ставки НБУ.

:evil: Странно, но "ВоБУ" поддерживает подобное "творчество".
ИМХО, как выход: указывать в заявлении как и раньше место осуществления деятельности - Украина (правда, налоговики вроде стали артачиться). А то максимум 2 м2 используешь для стола и компа на нём, а оказывается всей квартирой участвуешь в предпринимательской деятельности. Или выполняешь работу на территории заказчика, а кроме налог.адреса другой указать не можешь. т.к. никакого помещения не арендуешь. Или не осуществляешь деятельность, но тоже участвуешь. ФОП-ОСН проще - они, кроме налогового адреса, почти никогда с местом осуществления не светятся, хотя в превалирующем большинстве как раз не по месту прописки осуществляют деятельность.
:pro_tiv: дискриминации и обобщений.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5471
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1863 раз.
Поблагодарили: 2164 раз.

UNREAD_POST sofa » 24 июл 2014, 17:41

Добрый вечер! Умоляю, подскажите, пожалуйста, в следующем вопросе.
Юридическое лицо оформило право собственности на недвижимость (первичка, квартиры). Регистрационная служба выдала 2 документа - свидетельство о право собственности дата 4 марта 2014г. и извлечение из реестра, в котором в разделе актуальной информации про гос.регистрацию права собственности следующее:
дата, час державної реєстрації - 24.02.2014 и время
підстава виникнення права власності: свідоцтво про право власності...виданий 04.03.2014р.
підстава внесення запису: Рішення про держ.реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер .... від 04.03.2014р. и время.
Вопрос: С какой даты у юр. лица появляется объект налогообложения по налогу на недвижимость: с 4 марта или с 24 февраля?
sofa
 
Сообщений: 48
Зарегистрирован: 27 июл 2011, 17:51
Благодарил (а): 27 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST Руся-2 » 24 июл 2014, 19:38

sofa писал(а):Добрый вечер! Умоляю, подскажите, пожалуйста, в следующем вопросе.
Юридическое лицо оформило право собственности на недвижимость (первичка, квартиры). Регистрационная служба выдала 2 документа - свидетельство о право собственности дата 4 марта 2014г. и извлечение из реестра, в котором в разделе актуальной информации про гос.регистрацию права собственности следующее:
дата, час державної реєстрації - 24.02.2014 и время
підстава виникнення права власності: свідоцтво про право власності...виданий 04.03.2014р.
підстава внесення запису: Рішення про держ.реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер .... від 04.03.2014р. и время.
Вопрос: С какой даты у юр. лица появляется объект налогообложения по налогу на недвижимость: с 4 марта или с 24 февраля?

Набуття права власності на нерухоме майно із правочинів
http://www.minjust.gov.ua/8160
<...>
Особливість режиму нерухомого майна визначається тим, що права на нього та правочини щодо нього підлягають державній реєстрації.
При цьому, правочин підлягає державній реєстрації лише у випадках, встановлених законом. Такий правочин є вчиненим з моменту його державної реєстрації.
Державна реєстрація правочинів проводиться нотаріусами відповідно до Тимчасового порядку державної реєстрації правочинів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.2004 № 671.
Право власності на майно за договором, який підлягає нотаріальному посвідченню, виникає у набувача з моменту такого посвідчення або з моменту набрання законної сили рішенням суду про визнання договору, не посвідченого нотаріально, дійсним. Якщо договір про відчуження майна підлягає державній реєстрації, право власності у набувача виникає з моменту такої реєстрації.
Договір, який підлягає нотаріальному посвідченню або державній реєстрації, є укладеним з моменту його нотаріального посвідчення або державної реєстрації, а в разі необхідності і нотаріального посвідчення, і державної реєстрації - з моменту державної реєстрації.
Важливість визначення моменту переходу права власності на нерухомі речі, пояснюється тим, що саме з цим моментом пов’язаний перехід до набувача відповідного об’єкта правомочностей, що складають зміст суб’єктивного права власності, – права володіння, права користування та права розпорядження.
У зв’язку з цим, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обмеження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення теж підлягають державній реєстрації.
Реєстрація об’єктів нерухомості здійснюється бюро технічної інвентаризації відповідно до Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 07.02.2002 № 7/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 18.02.2004 за № 157/6445 (із змінами та доповненнями).
<...>
Крім правовстановлювального документа на житловий будинок, садибу та інше нерухоме майно (за винятком земельної ділянки), якщо воно підлягає реєстрації, нотаріус вимагає документи витяг з Реєстру прав власності на нерухоме майно, а в сільській місцевості, де інвентаризація не проведена, - довідку відповідного органу місцевого самоврядування з викладенням характеристики відчужуваного нерухомого майна.
<...>

Не знаю, но у меня, после прочтения целиком этой статьи, получилось, что право собственности у Вас возникло - 24.02.2014.
Правда, я не юрист, а просто читающий человек.
Руся-2
 
Сообщений: 557
Зарегистрирован: 21 апр 2014, 16:10
Благодарил (а): 31 раз.
Поблагодарили: 144 раз.

UNREAD_POST sofa » 25 июл 2014, 09:34

Руся-2 писал(а):Не знаю, но у меня, после прочтения целиком этой статьи, получилось, что право собственности у Вас возникло - 24.02.2014.
Правда, я не юрист, а просто читающий человек.

Спасибо за оперативный ответ. Еще один вопрос - месячный срок для подачи отчета также отсчитывается с 24 февраля или как-то можно привязаться к 4 марта?
sofa
 
Сообщений: 48
Зарегистрирован: 27 июл 2011, 17:51
Благодарил (а): 27 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST Руся-2 » 25 июл 2014, 19:25

sofa писал(а):
Руся-2 писал(а):Не знаю, но у меня, после прочтения целиком этой статьи, получилось, что право собственности у Вас возникло - 24.02.2014.
Правда, я не юрист, а просто читающий человек.

Спасибо за оперативный ответ. Еще один вопрос - месячный срок для подачи отчета также отсчитывается с 24 февраля или как-то можно привязаться к 4 марта?

Сегодня оказалась в налоговой. Специально подошла к начальнику отдела, который курирует этот вопрос, прямо на ходу он сказал, что "все - от даты именно регистрации" (он очень спешил).

За это сообщение автора Руся-2 поблагодарил:
sofa
Руся-2
 
Сообщений: 557
Зарегистрирован: 21 апр 2014, 16:10
Благодарил (а): 31 раз.
Поблагодарили: 144 раз.

UNREAD_POST bur » 30 июл 2014, 11:24

Податок на нерухомість для фізосіб: прийшов час платити


У соціалістичній економіці майже усе майно вважалося власністю народу (тобто державною власністю), тож платити майнові податки сама собі держава не збиралася. Та й нелогічно то було. А ось ринкові відносини неможливі без права приватної власності на майно юридичних чи фізичних осіб, тому без супроводжуючих майно податків не обійтись. З 2014 року компанію майнових податків, встановлених в Україні, поповнив податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – податок на нерухомість). А платити його повинні як юридичні, так і фізичні особи.
У цій статті надано відповіді на запитання, що виникають у фізичних осіб – власників нерухомого майна відносно податку на нерухомість. Згруповані ці відповіді у розрізі елементів будь-якого податку, встановлених у п.7.1 ст.7 ПКУ.


Платники податку: хто набуває цей статус?
Згідно із п.265.1.1 ст.265 ПКУ платниками податку на нерухомість «є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової нерухомості». Тож, як було зазначено у преамбулі, саме факт набуття у власність нерухомості й перетворює особу на платника податку на нерухомість.
Статус платника податку на нерухомість залежить не лише від наявності права власності на певне нерухоме майно, а й від виду такої власності, оскільки часто один об’єкт нерухомості можуть посідати декілька осіб. У такому разі йдеться про види спільної власності, яких виділяють два: спільна часткова та спільна сумісна власність (ст.355 ЦКУ). Відмінність між ними полягає в тому, що власники певного нерухомого майна на підставі спільної часткової власності є власниками певних часток одного об’єкта. А власники на підставі спільної сумісної власності часток не мають. Вважається, що вони є рівноправними власниками, а об’єкт належить їм у рівних частках: якщо двоє співвласників, то по 1/2 частині, якщо троє, то по 1/3 і т.д.
Тож якщо об’єкт житлової нерухомості належить його власникам на праві спільної часткової власності, то кожен з них вважається платником податку на нерухомість, який обраховується з його частки (пп.«а» пп.265.1.2 ст.265 ПКУ). Якщо ж йдеться про спільних сумісних власників, то такі співвласники повинні погодити між собою, хто з них буде платником податку на нерухомість, тобто такий платник повинен бути один (пп.«б» пп.265.1.2 ст.265 ПКУ). Очевидно, що ця згода має бути якось оформлена між ними . І якщо один з спільних сумісних власників сплачує податок на нерухомість, то казусів і колізій виникати не повинно .
Відповідно до ст.369 ЦКУ «співвласники майна, що є у спільній сумісній власності, володіють і користуються ним спільно, якщо інше не встановлено домовленістю між ними». Така домовленість має бути оформлена договором, щоб мати статус домовленості. У такому разі пп.«в» пп.265.1.2 ст.265 ПКУ встановлює правило, згідно з яким «якщо об’єкт житлової нерухомості перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділений між ними в натурі, платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку».
Правда, поки що абсолютно незрозуміло, як поводитимуться податківці, якщо усі спільні сумісні співвласники відмовляться сплачувати податок на нерухомість, наприклад через те, що вони не змогли досягти згоди між собою, хто з них буде платником такого податку. Таке може статися, наприклад, тоді, коли чоловік з дружиною розірвали шлюб, проживають окремо, але квартира, яка належить їм на праві спільної сумісної власності ніяк між ними не поділена. І просто стоїть порожня. Хто саме з них є платником податку на нерухомість, ПКУ не визначає. Та й податківцям самим визначити це не можна, адже відповідно до ст.19 Конституції України «органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України». А ПКУ якраз для такого випадку не встановлює ніякого способу дій для податківців.

Об’єкт оподаткування: тільки житло
Відповідно до пп.265.2.1 ст.265 ПКУ об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно є «об’єкт житлової нерухомості, в тому числі його частка».
Згідно з пп.14.1.129 ст.14 ПКУ об’єкти житлової нерухомості – це будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки. У цьому підпункту вони поділяються на певні типи.
Правовідносини, пов’язані з віднесення певних приміщень до житлового фонду, регулюються Житловим кодексом. Відповідно до ст.4 зазначеного Кодексу житловий фонд утворюють «жилі будинки, а також жилі приміщення в інших будівлях, що знаходяться на території України». Власне, житловий фонд за Житловим кодексом включає приблизно той самий перелік об’єктів, що й пп.14.1.129 ст.14 ПКУ. А відповідно до ст.6 Житлового кодексу жилі будинки і жилі приміщення призначаються для постійного проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Надання приміщень у жилих будинках для потреб промислового характеру забороняється.
Не усі об’єкти житлової нерухомості ПКУ відносить до об’єктів оподаткування податком на нерухомість. У пп.265.2.2 ст.265 ПКУ зазначено, що «не є об’єктом оподаткування». Але й серед того, що залишилося об’єктом оподаткування податком на нерухомість (за виключенням тієї нерухомості, що не є житловою та тієї, що такою є, але ПКУ виключає її з об’єктів оподаткування), ПКУ вносить свої корективи щодо бази оподаткування.

База оподаткування: ось така «гра слів»
Відповідно до п.265.3.1 ст.265 ПКУ «базою оподаткування є загальна площа об’єкта житлової нерухомості, в тому числі його часток». Слід вказати, що це певний юридичний абсурд, викликаний великим фіскальним апетитом держави. Законотворці погодилися втратити своє обличчя «логічних законотворців», ухваливши Закон № 1166, відповідно до якого в ст.265 ПКУ слова «житлова площа» в усіх відмінках замінено словами «загальна площа». Одразу базою оподатковування об’єктів житлової нерухомості стала як її житлова частина, так і нежитлова. Ось така «гра слів» вийшла.
Однак Закон № 1166 у частині змін, внесених до ст.265, набув чинності з 1 квітня 2014 року. Отже відносини щодо сплати податку на нерухомість в частині нежитлової площі виникли лише з 1 квітня 2014 року. До цієї дати існували відносини щодо сплати податку на нерухомість лише в частині житлової площі.
До речі, Міндоходів притримується саме цього підходу, про що воно повідомило платникам податків в УПК № 263 . При цьому Міндоходів вважає цілком логічним:
• застосування у цьому разі ст.58 Конституції України, згідно з якою «закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи»;
• поділ звітного року на дві частини з метою визначення бази оподаткування – до 1 квітня 2014 року податок обчислюється виходячи із житлової площі, а після 1 квітня 2014 року – виходячи з загальної площі.
Юридичні особи базу оподаткування обчислюють самостійно. Що ж до фізичних осіб, то тут функцію обчислення бази оподаткування держава взяла на себе. Згідно з пп.265.3.2 ст.263 ПКУ «база оподаткування об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно». Отже, платник податку – фізична особа ніяких дій щодо «допомоги» податківцям обчислити його базу оподаткування вчиняти не зобов’язаний. А відповідно до частини першої ст.19 Конституції України «правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством».

Пільги: вони є, але їх можна втратити
Пільги, на відміну від виключення з об’єкту оподаткування, стосуються саме об’єкту оподаткування та, щодо податку на нерухомість, полягають у зменшенні бази оподаткування. Тобто об’єкт оподаткування залишається об’єктом оподаткування, а от його кількісна характеристика зменшується внаслідок застосування пільги.
Відповідно до пп.265.4.1 265 ПКУ база оподаткування податком на нерухомість для фізичних осіб зменшується таким чином:
• для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 120 кв. м;
• для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 250 кв. м;
• для різних видів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 370 кв. м.
Наприклад, якщо фізична особа має у власності дві квартири, сумарна загальна площа яких становить 200 кв. м, то база оподаткування для такої особи складає 80 кв. м (200 – 120). Якщо ж фізична особа є власником двох будинків сумарною загальною площею 400 кв. м, то податок на нерухомість цій особі обчислюватиметься з бази оподаткування у розмірі 150 кв. м (400 – 250). Якщо ж фізична особа буде власником будинку загальною площею 260 кв. м і квартири загальною площею 130 кв. м, то базою оподаткування для неї буде площа у розмірі 20 кв. м (260 + 130 – 370).
І така пільга надається платнику податку щороку при здійсненні нарахування податку на нерухомість, враховуючи усі об’єкти оподаткування, власником яких фізична особа є у році, за який відбувається нарахування такого податку.
Крім зазначеної пільги з податку на нерухомість, пп.265.4.2 ст.265 ПКУ міським, селищним та сільським радам надано право «встановлювати додаткові пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних осіб або релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями)». При цьому на вказані органи ПКУ покладає обов’язок до 1 лютого поточного року подавати «до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними…». Примітно, що можливість встановлення місцевих пільг стосовно фізичних осіб з’явилася теж завдяки Закону № 1166.
У той же час ПКУ позбавляє платників податку пільг, якщо вони використовують «пільгову» житлову нерухомість «з метою одержання доходів»: здають в оренду, лізинг, використовують у підприємницькій діяльності (пп.265.4.1 ст.265). Тож платники податку на нерухомість, приймаючи рішення здати свою тимчасово вільну квартиру в оренду, мають рахувати, чи вигідно їм це. Економічний сенс такої оренди може втратитися.

Ставки податку: встановлюють місцеві ради
Ставки податку на нерухомість «встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування» (пп.265.5.1 ст.265 ПКУ) . Отже за відсутності відповідного рішення відсутні й ставки – Кодекс не передбачає «автоматичного» застосування будь-якої ставки податку у разі відсутності відповідного рішення органа місцевого самоврядування.
Критеріїв застосування ставок податку – два: розмір бази та види об’єктів оподаткування. В залежності від видів об’єктів оподаткування ставки податку розрізняють для квартир, будинків, квартир і будинків разом.
У межах цих видів ставки відрізняються ще й у залежності від сумарної площі різних приміщень. Так, згідно з пп.265.5.2 ст.265 ПКУ ставки податку для фізичних осіб встановлюються в таких розмірах:
• не більше 1 відсотка – для квартири/квартир, загальна площа яких не перевищує 240 кв. м, або житлового будинку/будинків, загальна площа яких не перевищує 500 кв. м;
• 2,7 відсотка – для квартири/квартир, загальна площа яких перевищує 240 кв. м, або житлового будинку/будинків, загальна площа яких перевищує 500 кв. м;
• 1 відсоток – для різних видів об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності одного платника податку, сумарна загальна площа яких не перевищує 740 кв. метрів;
• 2,7 відсотка – для різних видів об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності одного платника податку, сумарна загальна площа яких перевищує 740 кв. метрів.

Обчислення податку: довірся «другу»
Як було вказано раніше, лише юридичні особи обчислюють податок на нерухомість самостійно. За фізичних осіб таке обчислення здійснює контролюючий орган за вказаним вище алгоритмом із застосуванням пільги та ставок в залежності від видів об’єктів оподаткування та їх загальної площі. За результатами такого обчислення контролюючий орган за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) платника податку до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) періодом (роком), складає податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та разом із відповідними платіжними реквізитами, «зокрема, органів місцевого самоврядування за місцезнаходженням кожного з об’єктів житлової нерухомості», надсилає (вручає) платнику податку (пп.265.7.2 ст.265 ПКУ).
На цей самий контролюючий орган ПКУ покладає обов’язок в десятиденний строк інформувати відповідні контролюючі органи за місцезнаходженням об’єктів житлової нерухомості про надіслані (вручені) платнику податку податкові повідомлення-рішення про сплату податку.
Платник податку, який не згоден з нарахованою йому сумою податку на нерухомість має право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних. Ця звірка провадиться щодо:
• об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
• розміру загальної площі об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
• права на користування пільгою із сплати податку;
• розміру ставки податку;
• нарахованої суми податку.
Таке право платника податку передбачено пп.265.7.3 ст.265 ПКУ. У разі його реалізації платником податку та «виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення».
Для правильності обчислення податку на нерухомість ПКУ зобов’язує органи державної реєстрації прав на нерухоме майно, а також органи, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб «щоквартально у 15-денний строк після закінчення податкового (звітного) кварталу подавати контролюючим органам відомості, необхідні для розрахунку податку, за місцем розташування такого об’єкта нерухомого майна станом на перше число відповідного кварталу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».
Зрозуміло, що об’єкти оподаткування у платників податку не завжди виникають рівно о 00 годин 1 січня. А правильніше сказати ніколи. Такі об’єкти з’являються протягом календарного року. У цьому разі передбачається спеціальне правило обчислення податку на нерухомість, відповідно до якого «щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової нерухомості податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення зазначеному власнику після отримання інформації про виникнення права власності на такий об’єкт» (пп.265.7.2 ст.265 ПКУ).
З наступного року податок з таких об’єктів сплачується вже у повному обсязі за рік, оскільки відповідно до пп.265.6.1 ст.265 ПКУ «базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року».
Крім того, об’єкт оподаткування може змінювати свого власника, тобто платника податку. Зрозуміло, що зупинити ринок нерухомості можна лише шляхом соціалістичної революції та експропріації усього приватного майна. Поки такого не сталося, нерухомість буде продаватися і купуватися, тобто змінювати власника. Для таких випадків у п.265.8 ст.265 ПКУ встановлено спеціальний порядок обчислення сум податку на нерухомість. Згідно з цим порядком «у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності».

Строк и порядок сплати: коли можна спати спокійно
Податок на нерухомість сплачується «за місцем розташування об’єкта оподаткування і зараховується до відповідного бюджету» (пп.265.9.1 ст.265 ПКУ). Реквізити для сплати податку мають бути вручені платнику податку разом з податковим повідомленням-рішенням.
Згідно з пп.265.10.1 ст.265 ПКУ податок на нерухомість повинен бути сплачений фізичною особою «протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення». Відповідно до п.58.3 ст.58 ПКУ «податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) фізичній особі, якщо його вручено їй особисто чи її законному представникові або надіслано на адресу за місцем проживання або останнього відомого її місцезнаходження фізичної особи з повідомленням про вручення».
Не отримувати особисто податкове повідомлення рішення для платника податку сенсу особливого не має, оскільки контролюючий орган має право надіслати його поштою з повідомленням про вручення. Згідно з зазначеним пунктом Кодексу у разі, коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення через незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення. Тож, щоб не мати несподіваних сюрпризів, не варто ухилятися від отримання податкового повідомлення-рішення. Краще його отримати та проаналізувати на предмет права звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних такого повідомлення рішення.
Враховуючи усе викладене вище щодо порядку сплати податку на нерухомість, фізичній особі – власнику нерухомого майна слід порадити у період до 1 липня і дещо після цього відслідковувати ретельно усю поштову кореспонденцію на предмет отримання від контролюючого органу податкового повідомлення рішення щодо податку на нерухомість. У той же час платнику податку не варто самому носити податківцям правовстановлюючі документи на власну нерухомість. Хай податківці самі правильно рахують цей податок. Їх на це зобов’язує ПКУ.
У разі ж, якщо податківці помиляться і нарахують менше, сплатити податок і спокійно спати. Адже в даному разі платник податку ухилитися від його сплати не може, так як не він зобов’язаний обчислювати цей податок.
Якщо ж податківці помиляться в іншій бік та нарахують більше, платнику податків варто скористатися правом звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних. І лише після цього приймати рішення про сплату податку.

Час настав…
А тепер – декілька слів про сплату фізичними особами податку на нерухомість за 2013 рік.
Отже, як зазначалося вище, платник податку на нерухомість має достатньо шансів правомірно сплатити цей податок за цей рік лише з житлової площі.
Також слід звернути увагу, що пп.265.5.2 ст.265 ПКУ в останній редакції діє з 4 серпня 2013 року – дати набрання чинності Законом № 403. До цієї дати податок обчислювався по кожному об’єкту (квартира чи будинок) окремо, ставка залежала від житлової площі кожного об’єкту, а пільгу можна було застосувати тільки до одного з них.
Тож у платників податку, які мають у власності як квартиру, так і житловий будинок, виникає цілком логічне запитання: до 4 серпня 2013 року вони повинні сплачувати податок, обрахований з кожного об’єкту окремо чи з сумарної житлової площі квартири і будинку? Наприклад, якщо квартира такого платника податку має житлову площу 242 кв. м, а будинок – 499 кв. м, то він повинен сплачувати податок на нерухомість з квартири за ставкою 2,7%, а з будинку – 1%, чи з сумарної площі у 741 кв. м – за ставкою 2,7%? А якщо платник податку має дві квартири житловою площею 34 кв. м та 47 кв. м, то від має право на пільгу тільки по відношенню до однієї квартири чи сумарно до двох? Якщо до однієї, то податок сплачується виходячи з 34 кв. м (логічно, якщо для застосування пільги платник податку вибере квартиру житловою площею 47 кв. м), а коли база оподаткування зменшується для квартир незалежно від їх кількості, податок сплачувати взагалі не треба – база оподаткування негативна, вона дорівнює – 39 кв. м (34 + 47 – 120).
Відповідь з цього приводу податківці ще не надали (цю відповідь платники податку на нерухомість знайдуть хіба що у отриманих повідомленнях-рішеннях). Тобто може бути два варіанта обчислення податку на нерухомість за 2013 рік:
• застосовувати підхід, викладений в УПК № 263. Нагадаємо, що у цій Консультації було визнано правомірним поділ звітного року на дві частини з метою визначення бази оподаткування. І хоча йшлося про поділ 2014 року відповідно до Закону № 1166, проте досить подібним може бути і поділ 2013 року відповідно до Закону № 403;
• застосовувати нові ставки податку та нові правила визначення пільги (нагадаємо, що вони з’явилися як удосконалення податкових норм). При цьому власники одного об’єкту оподаткування різниці у зазначених варіантах не відчують, а ось власники кількох маленьких квартир чи будиночків навряд чи будуть заперечувати проти цього підходу.
Якщо дотримуватися останнього варіанту, оподаткування податком на нерухомість за 2013 рік на прикладах виглядає таким чином.
Приклад 1. Фізична особа є власником двох квартир сумарною житловою площею 239 кв. м.
Така фізична особа має сплачувати податок на нерухомість за ставкою 1% мінімальної заробітної плати, тобто 11,47 грн. з бази оподаткування (з урахуванням пільги) 119 кв. м (239 – 120). Виходить податок у розмірі 1364,93 грн.
Приклад 2. Фізична особа є власником двох квартир сумарною житловою площею 241 кв. м.
Така фізична особа має сплачувати податок на нерухомість за ставкою 2,7% мінімальної заробітної плати, тобто 30,97 грн. з бази оподаткування (з урахуванням пільги) 121 кв. м (241 – 120). Виходить податок у розмірі 3747,37 грн.
Приклад 3. Фізична особа є власником двох будинків сумарною житловою площею 499 кв. м.
Така фізична особа має сплачувати податок на нерухомість за ставкою 1% мінімальної заробітної плати, тобто 11,47 грн. з бази оподаткування (з урахуванням пільги) 249 кв. метрів (499 – 250). Виходить податок у розмірі 2856,03 грн.
Приклад 4. Фізична особа є власником двох будинків сумарною житловою площею 501 кв. м.
Така фізична особа має сплачувати податок на нерухомість за ставкою 2,7% мінімальної заробітної плати, тобто 30,97 грн. з бази оподаткування (з урахуванням пільги) 251 кв. м (501 – 250). Виходить податок у розмірі 7773,47 грн.
Приклад 5. Фізична особа є власником однієї квартири (239 кв. м.) і одного будинку (499 кв. м.) сумарною житловою площею 738 кв. м.
Така фізична особа має сплачувати податок на нерухомість за ставкою 1% мінімальної заробітної плати, тобто 11,47 грн. з бази оподаткування (з урахуванням пільги) 488 кв. метрів (738 – 250). Виходить податок у розмірі 5597,36 грн.
Приклад 6. Фізична особа є власником однієї квартири (241 кв. м.) і одного будинку (501 кв. м) сумарною житловою площею 742 кв. м.
Така фізична особа має сплачувати податок на нерухомість за ставкою 2,7% мінімальної заробітної плати, тобто 30,97 грн. з бази оподаткування (з урахуванням пільги) 492 кв. м (742 – 250). Виходить податок у розмірі 15237,24 грн.
На закінчення нагадаємо, що сплачений у 2013 році податок на нерухомість можна зарахувати в рахунок сплати податку в 2014 році. Для цього треба звернутися в податковий орган за місцем реєстрації (прописки).

Нормативна база
ЦКУ
Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV
ПКУ
Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI
Житловий кодекс
Житловий кодекс Української РСР від 30.06.83 р. № 5464-Х
Закон № 1166
Закон України від 27.03.2014 р. № 1166-VII «Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні»
Закон № 403
Закон України від 04.07.2013 р. № 403-VII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо об’єктів нерухомості»



Опубліковано в газеті “Бухгалтерія” № 30 (1121), 28 липня 2014 року, стор.66-71
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST 245390 » 22 дек 2014, 17:00

Требуется помощь
ООО зарегистрировано по адресу бухгалтера с давних времен (с 90-х). Как бы по юр. адресу находится бухгалтерия. Но вот сегодня звонит налоговая и начинает разводить на налог на недвижимость, мол у нас есть договор аренды и с него надо платить. Но из разговора я так понял, что можно как то по другому оформить взаимоотношения с предприятием, чтоб налог на недвижимость не платить. Фактически - это аренда юр.адреса.
Что посоветуете?
245390
 
Сообщений: 399
Зарегистрирован: 11 дек 2010, 14:55
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 68 раз.

UNREAD_POST 245390 » 23 дек 2014, 14:41

так как - ни у кого нет идей? Просто не хочется потом еще нарваться на утверждение, что предприятие не находится по месту юр. адреса.
Посоветуйте решение!
245390
 
Сообщений: 399
Зарегистрирован: 11 дек 2010, 14:55
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 68 раз.

UNREAD_POST 245390 » 24 дек 2014, 12:45

хотелось бы все-таки услышать мнение форумчан по этому вопросу. Можно ли, например, написать договор аренды не площади квартиры, а именно юридического адреса.Чтобы не платить налог на недвижимость.
245390
 
Сообщений: 399
Зарегистрирован: 11 дек 2010, 14:55
Благодарил (а): 66 раз.
Поблагодарили: 68 раз.

Пред.След.

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya