Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Налог на недвижимость

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST lelmvj » 19 мар 2015, 17:15

Державна фіскальна служба України

Оподаткування нерухомості на тимчасово окупованій території України та території проведення антитерористичної операції

Платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Це визначено підпунктом 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Податкового кодексу України (далі – Кодекс).
Об’єктами оподаткування податком є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (підпункт 266.2.1 пункту 266.2 статті 266 Кодексу).
Згідно з підпунктами 14.1.129 та 14.1.129' пункту 14.1 статті 14 Кодексу об'єкти житлової нерухомості – це будівлі, віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, дачні та садові будинки, а об'єкти нежитлової нерухомості – будівлі, приміщення, що не віднесені законодавством до житлового фонду.
Підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування.
Ставки податку для об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування (підпункт 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 Кодексу).
Пунктом 33 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що на 2015 рік ставки податку для об'єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, визначені підпунктом 266.5.1 пункту 265.5 статті 265 Кодексу, не можуть перевищувати 1 відсоток мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр для об'єктів нежитлової нерухомості.
Також сільські, селищні, міські ради встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, релігійних організацій України, статути (положення) яких зареєстровані у встановленому законом порядку, та використовуються для забезпечення діяльності, передбаченої такими статутами (положеннями) (підпункт 266.4.2 пункту 266.4 статті 266 Кодексу).
Податок сплачується за місцем розташування об’єкта/об’єктів оподаткування і зараховується до відповідного бюджету згідно з положеннями Бюджетного кодексу України (підпункт 266.9.1 пункту 266.9 статті 266 Кодексу).
Згідно зі статтею 3 Закону України від 15 квітня 2014 року
№ 1207 «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» (далі – Закон № 1207) тимчасово окупованою територією визначається територія АР Крим та м. Севастополя.
Статтею 1 Закону № 1207 встановлено, що тимчасово окупована територія України є невід'ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.
Також Законом України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII «Про створення вільної економічної зони "Крим" та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України» створено вільну економічну зону «Крим» в межах двох адміністративно-територіальних одиниць України: Автономної Республіки Крим та міста Севастополя і визначено особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій частині території України згідно із статтею 13 Закону № 1207.
Враховуючи складну економічну та політичну ситуацію, що склалася в країні, а також з метою виконання зобов’язань зі сплати податків особами, які є власниками об'єктів житлової та/або нежитлової нерухомості на території АР Крим та м. Севастополя, ДФС України пропонує подавати до контролюючого органу за місцем свого знаходження податкові декларації та сплачувати податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, до місцевого бюджету за місцем свого знаходження.
Законом України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII «Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції» (далі – Закон № 1669) визначено тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.
Звільнення від подання звітності та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки Законом № 1669 не передбачено.
Функціональні обов'язки з обслуговування платників податків, які перебувають на обліку в територіальних органах ДФС, що знаходяться на тимчасово неконтрольованій території Донецької та Луганської областей, покладені у межах компетенції на територіальні органи ДФС відповідно до наказу Державної фіскальної служби України від 07.01.2014 № 256 «Про переміщення та закінчення простою» розміщеного на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України.
Про рахунки та банківські реквізити для перерахування податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, можна ознайомитись на офіційному веб-сайті Державної казначейської служби України за адресою: http://treasury.gov.ua або у районних ДПІ та на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України за адресою: http://sfs.gov.ua/byudjetni-rahunki/.
lelmvj
 
Сообщений: 1094
Зарегистрирован: 10 янв 2012, 12:23
Благодарил (а): 46 раз.
Поблагодарили: 272 раз.

UNREAD_POST bur » 21 мар 2015, 12:34

Ставки налога на недвижимость в Киеве

С сайта: Територіальні органи ДФСу м. Києві
главное вовремя информацию распространили! :)

Про ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в м. Києві

20.03.2015

Ставки податку для об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються у відсотках до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування (пункт 5.1 Додатку 1 рішення Київської міської ради від 28.01.2015 року № 58/923).

Ставка податку для об’єктів житлової нерухомості для усіх місць розташування (зональності) встановлюються у таких розмірах:

Скрытый текст: показать
Тип об’єкта

Ставка податку

Будинки-інтернати для людей похилого віку та інвалідів

0,01

Будинки дитини та сирітські будинки

0,01

Будинки нічного перебування

0,01

Центри реінтеграції

0,01

Центри соціальної адаптації

0,01

Соціальні готелі (хоспіси)

0,01

Будинки для біженців

0,01

Притулки для бездомних

0,01

Будівлі для культової та релігійної діяльності (крім будівель, споруд та приміщень, які належать парафіям Української православної церкви)





0,01

Інші

1,00

Ставки податку для об’єктів нежитлової нерухомості для усіх місць розташування (зональності) встановлюються у таких розмірах:

Тип об’єкта

Ставка податку

Гаражі

0,01

Музеї та бібліотеки

0,01

Будівлі дошкільних навчальних закладів

0,01

Будівлі загальноосвітніх навчальних закладів

0,01

Будівлі лікарень навчальних закладів

0,01

Материнські та дитячі реабілітаційні центри, пологові будинки

0,01

Центри функціональної реабілітації

0,01

Зали (споруди) спортивні

0,01

Пам'ятки історичні та такі, що охороняються державою

0,01

Будівлі для культової та релігійної діяльності (крім будівель, споруд та приміщень, які належать парафіям Української православної церкви)





0,01

Будівлі (споруди) комунальні

0,01

Інші

1,00


Нагадуємо, що базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному року (пункт 6.1 Додатку 1 рішення Київської міської ради від 28.01.2015 року № 58/923).

Згідно пункту 10.1 Додатку 1 рішення Київської міської ради від 28.01.2015 року № 58/923 податкове зобов’язання за звітний рік з податку сплачується: фізичними особами - протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення; юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

За это сообщение автора bur поблагодарил:
Orange
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST Orange » 23 мар 2015, 18:18

добрый день! подскажите, пожалуйста, юрлицам нужно платить налог за столичную недвижимость в 2015 г.? так много было громких слов о том, что налог будет лишь с 2016 г. однако в самом решении Киевсовета это не указано, как не указано и то, что ставки работают с 2015 г.. Получается, нужно руководствоваться общими правилами НКУ: новые ставки заработают со след. года? след-но, в 2015 г. не платим?
Orange
 
Сообщений: 43
Зарегистрирован: 01 мар 2011, 17:30
Благодарил (а): 37 раз.
Поблагодарили: 9 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 мар 2015, 08:59

Касательно "общих правил" посмотрите прошлую страницу этой темы, органы считают, что платить нужно и в 2015.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям

За это сообщение автора Marlboro поблагодарил:
Orange
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST bur » 24 мар 2015, 10:24

Что такое здания промышленности?

Питання
Які об’єкти нерухомості відносяться до будівель промисловості з метою застосування п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України?
Відповідь
Коротка:
З метою застосування норм п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України до будівель промисловості відносяться об’єкти нерухомості, які відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 належать до класу 1251 « Будівлі промислові» (підкласи 1251.1-1251.9).
Повна:
Будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств; не є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (п.п. «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 17.08.2000 № 507 (далі – ДК 018-2000) , будівлі промисловості (криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо) віднесено до підрозділу «Будівлі нежитлові» група 125 «Будівлі промислові та склади» клас 1251 «Будівлі промисловості».
Цей клас включає підкласи:
1251.1 «Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості;
1251.2 «Будівлі підприємств чорної металургії»;
1251.3 «Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості»;
1251.4 «Будівлі підприємств легкої промисловості»;
1251.5 «Будівлі підприємств харчової промисловості»;
1251.6 «Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості»;
1251.7 «Будівлі підприємств лісової деревообробної та целюлозно-паперової промисловості»;
1251.8 «Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості»;
1251.9 «Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне».
Таким чином, з метою застосування норм п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ до будівель промисловості відносяться об’єкти нерухомості, які відповідно до ДК 018-2000 належать до класу 1251 « Будівлі промислові» (підкласи 1251.1-1251.9).

За это сообщение автора bur поблагодарили: 2
vikakool, Виталий09
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST bur » 25 мар 2015, 10:27

Офис в производственном здании

Чи є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, виробнича будівля, яка використовується як адміністративно-побутові (офісні) приміщення?
Відповідь
Коротка:
Будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних міських рад щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Повна:
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт (п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п. 14.1.129 прим. 1 п. 14.1 ст. 14 ПКУ у нежитловій нерухомості виділяють, зокрема будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади.
Підпунктом «є» п.п. 266.2.2 п. 266.2 ст. 266 ПКУ визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктом оподаткування, до яких віднесено будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.
Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 № 507 затверджено і введено в дію Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000 (далі – ДК 018-2000), призначений для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб’єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) України. Об’єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.
Згідно ДК 018-2000 до групи «Будівлі промислові та склади» (код 125) належить клас «Будівлі промисловості» (код 1251), який включає будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств тощо.
До групи «Будівлі офісні» (код 122) належать будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств.
Враховуючи зазначене, будівлі, що використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств, є об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних міських рад щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

За это сообщение автора bur поблагодарили: 2
Orange, Виталий09
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST bur » 01 апр 2015, 10:43

В продолжение моей серии разъяснений ГФСУ о налоге на недвижимость

Если ставка не установлена, то минимальная ставка равна нулю

Питання
Чи необхідно сплачувати податок на нерухоме майно відмінне від земельного податку якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення ставок податку?
Відповідь
Коротка:
Якщо місцева рада не прийняла рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мінімальною ставкою такого податку є «0» відсотків.
Повна:
Відповідно до п.п. 12.3.2 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) сільськими, селищними, міськими радами при прийнятті рішення про встановлення місцевих податків та зборів обов’язково визначаються об’єкт оподаткування, платник податків і зборів, розмір ставки, податковий період та інші обов’язкові елементи, визначенні ст. 7 ПКУ з дотриманням критеріїв, встановлених розд. XII ПКУ для відповідного місцевого податку чи збору.
Згідно з п.п. 266.5.1 п. 266.5 ст. 266 ПКУ ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для об’єктів житлової та/ або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, встановлюються за рішенням сільської, селищної або міської ради в залежності від місця розташування (зональності) та типів таких об’єктів нерухомості у розмірі, що не перевищує 2 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування.
На 2015 рік ставки податку для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб, визначені цим підпунктом, не можуть перевищувати 1 відсоток мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року за 1 кв. метр для об’єктів нежитлової нерухомості (п.33 підрозд.10 розд. XX Перехідних положень ПКУ).
У разі якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення відповідних місцевих податків і зборів та акцизного податку в частині реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, що є обов’язковими згідно з нормами Кодексу, такі податки до прийняття рішення справляються виходячи з норм Кодексу із застосуванням їх мінімальних ставок. (п.п. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 ПКУ).
Таким чином, якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, то мінімальною ставкою такого податку є «0» відсотків.


Огромное спасибо, но ждем ответа на следующий вопрос. Если решение не принято на какой момент ? :)

За это сообщение автора bur поблагодарил:
Виталий09
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST bur » 05 апр 2015, 21:21

Продолжаем серию разъяснений по налогу на недвижимость

Налог на недвижимость без свидетельства на право собственности

Чи сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за придбаний об’єкт нерухомості по договору купівлі-продажу, на який не видано свідоцтво про право власності?
Відповідь
Коротка:
Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за придбаний об’єкт нерухомості по договору купівлі-продажу, на який не видано свідоцтво про право власності, сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
Повна:
Відповідно до п.п. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.
Об’єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об’єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка (п.п. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 ПКУ).
База оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (п.п. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника – починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п.п. 266.8.1 п. 266.8 ст. 266 ПКУ).
Згідно з п.п. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ база оподаткування об’єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об’єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об’єкт.
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою – платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об’єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт (п.п. 266.7.5. п. 266.7 ст. 266 ПКУ).
Таким чином, податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за придбаний об’єкт нерухомості по договору купівлі-продажу, на який не видано свідоцтво про право власності, сплачується попереднім власником за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а новим власником – починаючи з місяця, в якому виникло право власності.
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST bur » 05 апр 2015, 21:21

Еще одно

Когда подавать декларацию по налогу на недвижимость при продаже

В який термін ЮО подає декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року?
Відповідь
Коротка:
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року платник податку – юридична особа подає декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.
Повна:
Відповідно до п.п. 265.7.5 п. 265.7 ст. 265 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.
Щодо новоствореного (нововведеного) об’єкта житлової нерухомості декларація подається протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.
Форма Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджена наказом Міністерства фінансів України від 01.07.2014 № 735 (далі – Декларація).
У разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року податок обчислюється для попереднього власника за період з 1 січня цього року до початку того місяця, в якому він втратив право власності на зазначений об’єкт оподаткування, а для нового власника - починаючи з місяця, в якому виникло право власності (п. 265.8.1 п. 265.8 ст. 265 ПКУ).
Таким чином, у разі переходу права власності на об’єкт оподаткування від одного власника до іншого протягом календарного року платник податку – юридична особа подає декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об’єкт.
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST налоговик » 16 апр 2015, 09:21

А вот в налоге на недвижимость с партнером согласен (в отличие от налога на прибыль: Налог на прибыль - 2015)
Впрочем, выше все это обсуждалось (с аналогичными выводами)

Для уплаты юридическими лицами налога на нежилую недвижимость в 2015 году нет законных оснований

Если в сложное для страны время повышаются налоги или вводятся новые, налогоплательщик «затягивает пояс» и платит.

Но все должно быть по закону
(принцип налогового патриотизма)

До 30 апреля юридические лица-собственники объектов нежилой недвижимости должны заплатить авансовый взнос по налогу на недвижимость. Так ли это? Рассмотрим на примере недвижимости, расположенной в Киеве.
Для дальнейшего анализа важны два положения:
Отчетным периодом по налогу на недвижимость является год (не квартал и не месяц). Об этом так прямо и написано в п.п. 266.6.1. Налогового кодекса Украины;
Ставки налога на недвижимость устанавливают местные советы. А если местные советы эти ставки не установили, то применяется минимальная ставка. Об этом тоже прямо указано в пп. 12.3.5 п. 12.3 ст. 12 НК Украины. Поскольку минимальной ставки для налога на недвижимость кодекс не предусматривает (есть только максимальная), то минимальная ставка означает «0». Даже ГФС это признала в своей базе «ЗИР» (разъяснение от 27.03.2015 г.):
Таким чином, якщо сільська, селищна або міська рада не прийняла рішення про встановлення ставок з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, то мінімальною ставкою такого податку є «0» відсотків.
Далее будут приведены согласующиеся со здравым смыслом и налоговым законодательством обоснование того, что юридические лица не должны платить в 2015 году налог на нежилую недвижимость.

Доказательство 1: «Общее»
Пункт 266.7.5. НК Украины определяет:
266.7.5. Платники податку — юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року

Что значит «обчислюють»? Посчитать налог необходимо по состоянию на 1 января. Для нуждающихся в детальных инструкциях кодекс содержит пояснение (п. 29.1. НК Украины):
29.1. Обчислення суми податку здійснюється шляхом множення бази оподаткування на ставку податку із/без застосуванням відповідних коефіцієнтів.
Допустим, база обложения нам известна (это общая площадь объекта недвижимости). А ставка налога по состоянию на 1 января 2015 года местным советом определена не была, а потому составляет 0 % (ГФС с этим согласилась, как было упомянуто выше).
На это может поступить возражение, что законодатель такого не имел ввиду, а даже отвел местным советам месяц на установление ставок. Действительно, в пункте 4 Заключительных положений Закона о налоговой реформе от 28 декабря 2014 года № 71-VIII указано:
4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування:
у місячний термін з дня опублікування цього Закону переглянути рішення щодо встановлення на 2015 рік податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів житлової нерухомості, а також прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2015 році податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів нежитлової нерухомості, податку на майно (в частині транспортного податку) та акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Думается, что противоречие рекомендаций парламента обязательным нормам, которыми определяется порядок исчисления налога, не должно создавать проблему для налогоплательщика.
И все же, как парламент мог сам себе противоречить? Тут, скорее всего, одно из двух: либо принятый впопыхах закон был низкого качества (я придерживаюсь именно этой точки зрения, ведь она подтверждается другими «ляпами» по тексту закона); либо законодатель предложил советам заблаговременно, еще в январе 2015 года позаботиться об определении ставок, которые начнут применяться в 2016 году (маловероятно, хотя это хоть как-то сохраняло бы лицо парламента).
Тем не менее, мы можем столкнуться с мнением о том, что в 2015 году ставки налога на недвижимость могут устанавливаться на протяжении этого же 2015 года. Если руководствоваться такой логикой, то их можно будет установить и в январе и в феврале, а можно и в декабре (Тогда как применять? Задним числом? Нет. С того квартала, в котором установлены? Но ведь у этого налога отчетынй период год, а поквартально платятся просто авансовые клатежи). Нет, скажут мне, ставки должны быть установлены в течение месяца. Но почему? Ведь упомянутое выше положение о месячном сроке – это лишь рекомендация.
Хорошо, давайте примем, что ставки должны быть установлены в течение месяца (хотя на самом деле мы с этим не соглашаемся, а принимаем лишь из интереса к тому, что будет изложено дальше).

Доказательство 2: «Киевское»
28 января 2015 року (то есть, в пределах рекомендованного срока) Киевский городской совет принял решение № 58/923, которым внес изменения в решение от 23 июня 2011 года № 242/5629 «Об установлении местных налогов и сборов в г. Киеве», изложив его в новой редакции. Решение от 28 января было опубликовано в газете «Хрещатик» (официальное печатное СМИ Киевсовета) в выпуске №13 от 30 января 2015 года.
Получается, что в 30-дневный срок уложились? Нет.
Дело в том, что в самом решении от 28 января 2015 года ставки не установлены (в этом можно убедиться, прочитав решение здесь)
Ставки налога были установлены в приложении 1 к этому решению. А приложение было опубликовано аж 6 марта в № 33 газеты «Хрещатик» (выпуск «Документы» № 20).
То, что рекомендация парламента не выполнена, это еще полбеды. Получается, что ставки были опубликованы после истечения срока для подачи декларации по этому налогу (20 февраля). А ведь именно в декларации определяется сумма налога, подлежащая уплате поквартально авансовыми платежами.
На декларации стоит остановиться отдельно.
По состоянию на последний день срока для подачи декларации действующей формой декларации была форма, утвержденная приказом Министерства финансов Украины от 01.07.2014 г. № 735. Но она не была предназначена для нежилой недвижимости. Минфин с утверждением новой формы не спешил, вывесив соответствующий проект приказа на своем сайте для обсуждения, как это и требуется для проектов регуляторных актов в соответствии с Законом Украины «Об основах государственной регуляторной политики в сфере хозяйственной деятельности». Кстати, это само по себе забавно, поскольку для решений местных советов об установлении в 2015 году ставок налога, требование соответствовать этому закону было специально снято (п. 4 Заключительных положений Закона о налоговой реформе).
ГФС попыталась «выкрутиться» из ситуации отсутствия формы декларации и дала разъяснение (письмо от 28.01.2015 г. № 2444/7/99-99-17-04-01-17):
До утвержденияформы налоговой отчетности плательщикам налога на недвижимое имущество, отличное от земельного участка — юридическим лицам предлагается до 20 февраля 2015 задекларировать объекты налогообложения, используя форму налоговой декларации по налогу на недвижимое имущество, отличное от земельного участка, утвержденную приказом Министерства финансов Украины от 01.07.2014 № 735.
В случаеналичия у налогоплательщика объектов нежилой недвижимости в колонке 2 «Тип объекта жилой недвижимости» отмечается значение «3 — другое», при этом в колонке 3 «Общая площадь объекта жилой недвижимости» необходимо указывать общую площадь объекта нежилой недвижимости.
Но это было лишь предложение, которое, к тому же, противоречит законодательству, ведь действующая форма декларации явно не допускала такой вольности, к которой склоняла налогоплательщика ГФС. Если уж и должен был подавать эту декларацию собственник нежилой недвижимости, то с прочерками, «пустышку», поскольку нету у него другой жилой недвижимости (категория «3-другое» используется в декларации сугубо для декларирования другой жилой недвижимости). Кстати, такой подход был бы наиболее правильным и безопасным. Подавать «пустышку» в данном случае обязывает Налоговый кодекс.
ГФС хотела бы (это видно из приведенного выше текста ее письма), чтобы налогоплательщик задекларировал объекты налогообложения (а не сумму налога), пусть даже используя для этого форму декларацию, которая такого декларирования не предусматривает. Получается, что по плану ГФС налогоплательщик декларирует объекты (площадь нежилой недвижимости), ждет опубликования Киевсоветом ставок 6 марта и платит налог (первый платеж до 30 апреля). Проблема только в том, что такой сценарий законом не предусмотрен.
Законный сценарий прост: сумма налога определяется по состоянию на 1 января, декларируется до 20 февраля. А уже задекларированная сумма налога авансовыми платежами вносится поквартально. Это подтверждается и порядком уплаты налога (п. 266.10.1. НК Украины):
266.10.1. Податкове зобов'язання за звітний рік з податку сплачується:
б) юридичними особами — авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

Компромисс от налоговика: Знакомый налоговый инспектор, выслушав эту аргументацию, пожурил за непонимание нужд бюджета и сказал, что компромиссом может быть уплата налога «пропорционально», начиная с того дня, когда были обнародованы ставки. А то и вообще, поскольку ставки утверждены до окончания первого квартала, то за первый квартал, налог платится в полном размере. А когда вступит в действие приказ об утверждении новой формы декларации, налогоплательщикам будет предложено подать ее в виде уточняющей.
Я ему сказал, что это безосновательно, и здесь повторю то же. В начале этой статьи мы установили, что отчетным периодом по налогу является год. Налог исчисляется единожды (по состоянию на 1 января), а не за каждый день в году, и не за квартал или месяц. Налоговый кодекс устанавливает лишь два специальных правила (исключения), когда налог исчисляется иначе (при переходе права собственности на объект и при создании нового объекта).
Для подачи в течение 2015 года декларации по новой форме также нет оснований. Налогоплательщик выполнил свой долг, когда подал «пустышку» до 20 февраля. Уточнять ему нечего. А новая форма декларации может быть применена только в следующем отчетном периоде, то есть в 2016 году.
P.S. Тем не менее, в бюджете города Киева на 2015 год предусмотрено поступление в 23 млн. грн. налога на недвижимое имущество, отличное от земельного участка, от юридических лиц, которые являются собственниками объектов нежилой недвижимости…

Константин Пильков
Руководитель налоговой практики
ЮФ Cai& Lenard
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2644 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 апр 2015, 16:28

А от і судова практика по скасуванню рішень, якими встановлюється податок на 2015 рік.
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області вважає, що повноваження органів влади можна встановлювати шляхом рекомендацій.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43425758

ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2015 р. Слов'янський міськрайонний суд Донецької області


Підпунктом .12.3.4. п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України,передбачене, що рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

В пункті 4 розділу ІІ «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який набув чинності 01.01.2015 року зазначене наступне:

«4. Рекомендувати органам місцевого самоврядування: у місячний термін з дня опублікування цього Закону переглянути рішення щодо встановлення на 2015 рік податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів житлової нерухомості, а також прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2015 році податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів нежитлової нерухомості, податку на майно (в частині транспортного податку) та акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Установити, що в 2015 році до рішень місцевих рад про встановлення місцевих податків на 2015 рік не застосовуються вимоги, встановлені "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Таким чином, в судовому засіданні встановлено, що Андріївська сільська рада, приймаючи 23.01.2015 року рішення № 6/53-637 «Про затвердження положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у новій редакції» діяла в межах своєї компетенції та відповідно до Закону України від 28.12.2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», який не тільки доручив органам місцевого самоврядування в місячний строк переглянути рішення щодо встановлення на 2015 рік розміру податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки) для об'єктів житлової нерухомості, прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2015 році податку на майно, а й встановив що до таких рішень органів місцевого самоврядування не застосовуються вимоги, встановлені "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», в тому числі і в частині прийняття та оприлюднення таких рішень, тому суд приходить до переконання про те, що позовні вимоги ПАТ «Веско» до Андріївської сільської ради про визнання протиправним та скасування п. 1 рішення Андріївської сільської ради № 6/53-637 від 23.01.2015р. є безпідставними та задоволенню не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.17,18,69,71, 94, 158-163, 171 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги публічного акціонерного товариства «Веско» до Андріївської сільської ради про визнання протиправним та скасування п. 1 рішення Андріївської сільської ради № 6/53-637 від 23.01.2015 р. - залишити без задоволення.


Кодимський районний суд Одеської області також вважає, що рішення не підлягають скасуванню - але з підстав того, що вони застосовуються з 2016 року, тому не порушують права платників elka: :idea:
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43573103

ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.04.2015 року
Кодимський районний суд Одеської області


Слід також зазначити, що порядок опублікування оскаржуваного рішення є спеціальним та визначається п/п.12.3.4 п.12.3 ст.12 ПК України.

У зв'язку з цим, суд вважає необхідними зазначити про порядок набуття чинності оскаржуваним рішенням, позаяк, однією із обставин, що свідчить про порушення законних прав позивача, представником останнього вказано, що Кодимське РайСТ вже сплачує вказаний податок відповідно до встановлених цим рішенням ставок.

Прийняте місцевою радою рішення про встановлення податку або про зміну його елементів набуває чинності відповідно до вимог, передбачених у Податковому кодексі України.

Так, відповідно до п/п.12.4.3 п.12.4 ст.12 ПК України до повноважень сільських, селищних, міських рад у частині податків та зборів належить прийняття до початку наступного бюджетного періоду рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їхніх ставок, об'єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке має наслідком зміну податкових зобов'язань платників податків та яке набуває чинності з початку бюджетного періоду.

Згідно з п/п.12.3.4 п.12.3 ст.12 ПК України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Тобто Податковий кодекс України не наділяє органи місцевого самоврядування повноваженнями встановлювати посеред бюджетного року нові податки та змінювати їхні ставки.

Крім того, п/п.4.1.9 п.4.1 ст.4 ПК України передбачає принцип стабільності податкового законодавства, який означає, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їхні ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Бюджетний період відповідно до ч.1 ст.3 Бюджетного кодексу України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того самого року.

Отже, відповідно до Податкового кодексу України встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а також зміни до його елементів, у випадку прийняття та оприлюднення відповідного рішення місцевою радою до 01 липня 2015 року набувають чинності лише з 01 січня 2016 року.

Відтак, твердження представника позивача про те, що оскаржуваним рішенням вже порушуються законні права та інтереси Кодимського РайСТ, яке вже сплачує вказаний податок у встановленому оскаржуваним рішенням розмірі є безпідставними.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям

За это сообщение автора Marlboro поблагодарили: 2
p_o_d_a_t_k_u, налоговик
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 12 май 2015, 10:01

А у нас тут в Полтаві продовжується "нерухома вакханалія".
23.04.15 Міська рада внесла зміни до свого попереднього рішення і змінила ставку з 1% до 0,5%*** - як думаєте, якщо я напишу запит до податкової, вони відпишуть, що оподатковувати в 2015 році треба за ставкою 1% чи 0,5%? :D

___
*** - дата набрання чинності рішення не вказана, тому, певно, за правилами ЗУ про самоврядування вступило в силу десь в квітні :)
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 14 май 2015, 11:15

Marlboro писал(а):А от і судова практика по скасуванню рішень, якими встановлюється податок на 2015 рік.
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області вважає, що повноваження органів влади можна встановлювати шляхом рекомендацій.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43425758

ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2015 р. Слов'янський міськрайонний суд Донецької області


Апеляція скасувала цю постанову, і скасувала рішення сільської ради - підтвердивши незаконність податку в 2015 році.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43823105

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2015 року справа №243/2165/15-а

................
Колегія суддів зазначає, що оскільки плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, місцеві ради на виконання вимог чинного законодавства повинні прийняти рішення про встановлення податку на майно в частині плати за землю і, зокрема, визначити ставки земельного податку та перелік пільг зі сплати податку. Загальні засади встановлення податків і зборів визначено ст. 7 Кодексу.

Податковим кодексом України визначені принципи, на яких ґрунтується податкове законодавство, зокрема, пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 ПКУ визначено принцип стабільності, який говорить, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Аналогічні положення принципу стабільності податкового законодавства визначено у пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України, щодо встановлення місцевими радами місцевих податків і зборів, а саме, рішення сільських, селищних та міських рад про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 5 Податкового кодексу України визначено порядок співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами, а саме, що для регулювання відносин у сфері справлення податків і зборів, застосовуються поняття, правила та положення, які встановлено Податковим кодексом України.

Порядок формування доходної частини бюджетів, визначено у частині 3 статті 27 Бюджетного кодексу України, а саме: закони України, які впливають на показники бюджету і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Статтею 4 Бюджетного кодексу України визначено, що нормативно-правовими актами, що регулюють бюджетні відносини в Україні, є, зокрема, рішення органів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування. При здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовуються лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, цього Кодексу та закону про Державний бюджет України.

Отже правила, які визначено податковим та бюджетним законодавством, про прийняття місцевими радами рішень, щодо зміни розмірів податків, які справляються до бюджетів, та формують їх доходну частину, є однакові.

Вирішуючи спір по суті, колегія суддів зазначає, що в даному випадку спірні правовідносини регулюються саме Податковим кодексом України, а тому застосування до таких правовідносин приписів Закону України від 28.12.2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», є помилковим, оскільки Податковий кодекс України має переважне право при застосуванні в вказаних правовідносинах.

З урахуванням вимог чинного законодавства зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Таким чином, п. 1 рішення Андріївської сільської ради Слов'янського району Донецької області № 6/53-637 від 23.01.2015 р. про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2015 рік суперечить вимогам чинного законодавства, що обумовлює його скасування та задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі вищенаведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови та прийняття нової постанови з задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:


Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Веско" на постанову Слов'янського міськрайонного суду Донецької області від 31 березня 2015 р. у справі № 243/2165/15-а задовольнити.

Постанову Слов'янського міськрайонного суду Донецької області від 31 березня 2015 р. у справі № 243/2165/15-а скасувати.

Позов Публічного акціонерного товариства "Веско" до Андріївської сільської ради Слов'янського району Донецької області задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати п.1 рішення Андріївської сільської ради №6/53-637 від 23.01.2015р.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST p_o_d_a_t_k_u » 14 май 2015, 17:40

Marlboro писал(а):
Marlboro писал(а):А от і судова практика по скасуванню рішень, якими встановлюється податок на 2015 рік.
Слов'янський міськрайонний суд Донецької області вважає, що повноваження органів влади можна встановлювати шляхом рекомендацій.
http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43425758

ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
31 березня 2015 р. Слов'янський міськрайонний суд Донецької області


Апеляція скасувала цю постанову, і скасувала рішення сільської ради - підтвердивши незаконність податку в 2015 році.

http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/43823105

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2015 року справа №243/2165/15-а

................
Колегія суддів зазначає, що оскільки плату за землю віднесено до місцевих податків і зборів, місцеві ради на виконання вимог чинного законодавства повинні прийняти рішення про встановлення податку на майно в частині плати за землю і, зокрема, визначити ставки земельного податку та перелік пільг зі сплати податку. Загальні засади встановлення податків і зборів визначено ст. 7 Кодексу.

Податковим кодексом України визначені принципи, на яких ґрунтується податкове законодавство, зокрема, пп. 4.1.9 п. 4.1 ст. 4 ПКУ визначено принцип стабільності, який говорить, що зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Аналогічні положення принципу стабільності податкового законодавства визначено у пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 Податкового кодексу України, щодо встановлення місцевими радами місцевих податків і зборів, а саме, рішення сільських, селищних та міських рад про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування встановлених місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Статтею 5 Податкового кодексу України визначено порядок співвідношення податкового законодавства з іншими законодавчими актами, а саме, що для регулювання відносин у сфері справлення податків і зборів, застосовуються поняття, правила та положення, які встановлено Податковим кодексом України.

Порядок формування доходної частини бюджетів, визначено у частині 3 статті 27 Бюджетного кодексу України, а саме: закони України, які впливають на показники бюджету і приймаються після 15 липня року, що передує плановому, вводяться в дію не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим.

Статтею 4 Бюджетного кодексу України визначено, що нормативно-правовими актами, що регулюють бюджетні відносини в Україні, є, зокрема, рішення органів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування. При здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовуються лише в частині, в якій вони не суперечать положенням Конституції України, цього Кодексу та закону про Державний бюджет України.

Отже правила, які визначено податковим та бюджетним законодавством, про прийняття місцевими радами рішень, щодо зміни розмірів податків, які справляються до бюджетів, та формують їх доходну частину, є однакові.

Вирішуючи спір по суті, колегія суддів зазначає, що в даному випадку спірні правовідносини регулюються саме Податковим кодексом України, а тому застосування до таких правовідносин приписів Закону України від 28.12.2014 року № 71-VІІІ «Про внесення змін до Податкового Кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи», є помилковим, оскільки Податковий кодекс України має переважне право при застосуванні в вказаних правовідносинах.

З урахуванням вимог чинного законодавства зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Таким чином, п. 1 рішення Андріївської сільської ради Слов'янського району Донецької області № 6/53-637 від 23.01.2015 р. про затвердження Положення про податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на 2015 рік суперечить вимогам чинного законодавства, що обумовлює його скасування та задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На підставі вищенаведеного, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції постанова прийнята з порушенням норм матеріального права, що є підставою для скасування постанови та прийняття нової постанови з задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:


Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства "Веско" на постанову Слов'янського міськрайонного суду Донецької області від 31 березня 2015 р. у справі № 243/2165/15-а задовольнити.

Постанову Слов'янського міськрайонного суду Донецької області від 31 березня 2015 р. у справі № 243/2165/15-а скасувати.

Позов Публічного акціонерного товариства "Веско" до Андріївської сільської ради Слов'янського району Донецької області задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати п.1 рішення Андріївської сільської ради №6/53-637 від 23.01.2015р.



Это конечно хорошо.. но скажите мне, пожалуйста, а как же транспортный налог... да. и налог на недвижимость был ранее.. просто база увеличилась еще на нежитлову.... где суперечности??? если в самой ст. 266 НКУ было указано, что горсовет должен был утвердить ставки до 1.02.2015 г.
p_o_d_a_t_k_u
 
Сообщений: 239
Зарегистрирован: 04 окт 2012, 10:55
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 22 раз.

UNREAD_POST p_o_d_a_t_k_u » 14 май 2015, 17:47

Marlboro писал(а):А у нас тут в Полтаві продовжується "нерухома вакханалія".
23.04.15 Міська рада внесла зміни до свого попереднього рішення і змінила ставку з 1% до 0,5%*** - як думаєте, якщо я напишу запит до податкової, вони відпишуть, що оподатковувати в 2015 році треба за ставкою 1% чи 0,5%? :D

___
*** - дата набрання чинності рішення не вказана, тому, певно, за правилами ЗУ про самоврядування вступило в силу десь в квітні :)



пп. 12.3.4 пп. 12.4.3
вот это они не могут сделать.. так как если заходят новые ставки.. они будут действовать уже с 2016 г... а то что сам Закон обязал горсоветы определить ставку для нежилой недвижимости, так это они делали не по собственной инициативе. о которой как раз и сказано в пп. 12.3.4 и 12.4.3
p_o_d_a_t_k_u
 
Сообщений: 239
Зарегистрирован: 04 окт 2012, 10:55
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 22 раз.

Пред.След.

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya