Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Налог на недвижимость

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST налоговик » 17 мар 2016, 12:38

Тип объекта

Яким чином визначається тип об'єкта нерухомості з метою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки?

Відповідно до пп. 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ), об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є об'єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка.

Підпунктом 14.1.129.1 пп. 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 ПКУ визначено, що будівлі, віднесені до житлового фонду поділяються на такі типи:

житловий будинок - будівля капітального типу, споруджена з дотриманням вимог, встановлених законом, іншими нормативно-правовими актами, і призначена для постійного у ній проживання. Житлові будинки поділяються на житлові будинки садибного типу та житлові будинки квартирного типу різної поверховості. Житловий будинок садибного типу - житловий будинок, розташований на окремій земельній ділянці, який складається із житлових та допоміжних (нежитлових) приміщень;

прибудова до житлового будинку - частина будинку, розташована поза контуром його капітальних зовнішніх стін, і яка має з основною частиною будинку одну (або більше) спільну капітальну стіну;

квартира - ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання;

котедж - одно-, півтораповерховий будинок невеликої житлової площі для постійного чи тимчасового проживання з присадибною ділянкою;

кімнати у багатосімейних (комунальних) квартирах - ізольовані помешкання в квартирі, в якій мешкають двоє чи більше квартиронаймачів;

садовий будинок - будинок для літнього (сезонного) використання, який в питаннях нормування площі забудови, зовнішніх конструкцій та інженерного обладнання не відповідає нормативам, установленим для житлових будинків (пп. 14.1.129.2 пп. 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 ПКУ);

дачний будинок - житловий будинок для використання протягом року з метою позаміського відпочинку (пп. 14.1.129.3 пп. 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Згідно з пп. 14.1.129 прим. 1 пп. 14.1.129 п. 14.1 ст. 14 ПКУ об'єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені відповідно до законодавства до житлового фонду, поділяються на такі типи:

будівлі готельні - готелі, мотелі, кемпінги, пансіонати, ресторани та бари, туристичні бази, гірські притулки, табори для відпочинку, будинки відпочинку;

будівлі офісні - будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей;

будівлі торговельні - торгові центри, універмаги, магазини, криті ринки, павільйони та зали для ярмарків, станції технічного обслуговування автомобілів, їдальні, кафе, закусочні, бази та склади підприємств торгівлі й громадського харчування, будівлі підприємств побутового обслуговування;

гаражі - гаражі (наземні й підземні) та криті автомобільні стоянки;

будівлі промислові та склади;

будівлі для публічних виступів (казино, ігорні будинки);

господарські (присадибні) будівлі - допоміжні (нежитлові) приміщення, до яких належать сараї, хліви, гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні, трансформаторні підстанції тощо;

інші будіві.

База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, які перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (пп. 266.3.2 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).

База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт (пп. 266.3.3 п. 266.3 ст. 266 ПКУ).

Таким чином, з метою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, типи об'єктів нерухомості визначаються відповідно до ст. 14 ПКУ на підставі оригіналів документів, що підтверджують право власності на такі об'єкти.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2644 раз.

UNREAD_POST налоговик » 23 мар 2016, 14:43

266.7.1. Обчислення суми податку з об'єкта/об'єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється контролюючим органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості у такому порядку:


ґ) за наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до підпунктів "а" - "г" цього підпункту, збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).



МІЖРЕГІОНАЛЬНЕ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС - ЦЕНТРАЛЬНИЙ ОФІС З ОБСЛУГОВУВАННЯ ВЕЛИКИХ ПЛАТНИКІВ

ЛИСТ

від 04.03.2016 р. N 4758/10/28-10-06-11

Про надання роз'яснення

Міжрегіональним головним управлінням ДФС - Центральним офісом з обслуговування великих платників розглянуто лист щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за результатами розгляду та в межах своїх повноважень повідомляємо наступне.

Відповідно до підпункту "а" підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також організацій, створених ними в установленому порядку, що повністю утримується за рахунок відповідного державного бюджету чи місцевого бюджету і є неприбутковими (їх спільній власності).

Тобто, застосування установами, організаціями підпункту "а" підпункту 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 ПКУ, можливе за умови одночасного виконання таких критеріїв:

- створення їх органами державної влади, органами місцевого самоврядування;

- фінансування лише за рахунок коштів державного та місцевого бюджетів;

- отримання статусу неприбутковості.

Документом, що підтверджує статус неприбутковості, є Рішення про внесення організації (установи) в Реєстр неприбуткових організацій (установ), видане контролюючим органом ДФС за їх місцезнаходженням з присвоєнням відповідної ознаки неприбутковості відповідно з пунктом 5 розділом I Положення про Реєстр неприбуткових установ та організацій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.01.2013 р. N 37.

Враховуючи вищевикладене, об'єкти житлової та нежитлової нерухомості, що перебувають у власності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, а також створених ними організацій, які утримуються за рахунок відповідних бюджетів і отримують прибуток, оподатковуються податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на загальних підставах.

Аналогічні роз'яснення з даного питання розміщено на офіційному порталі Державної фіскальної служби України (http://www.sfs.gov.ua) у категорії "106.02 Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" сервісу "Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс".

Згідно з підпунктом "ґ" підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 ПКУ за наявності у власності платника податку об'єкта (об'єктів) житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебуває у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого перевищує 300 квадратних метрів (для квартири) та/або 500 квадратних метрів (для будинку), сума податку, розрахована відповідно до пунктів "а" - "г" цього підпункту збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об'єкт житлової нерухомості (його частку).

Враховуючи вищевикладене, під підпункт "ґ" підпункту 266.7.1 пункту 266.7 статті 266 ПКУ підпадають також юридичні особи, в яких є у наявності об'єкти житлової нерухомості.

Щодо форми податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Форму податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 10 квітня 2015 року N 408 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки" (далі - Наказ N 408), який зареєстрований Міністерством юстиції України 29 квітня 2015 року за N 479/26924 і набрав чинності 22 травня 2015 року.

Наказ N 408 розроблено на заміну наказу Міністерства фінансів України від 1 липня 2014 року N 735 "Про затвердження форми Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки".

Враховуючи вимоги пункту 46.6 статті 46 ПКУ повідомляємо, що платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - юридичні особи звітують за формою Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, затвердженою Наказом N 408 починаючи з 1 січня 2016 року - наступного базового податкового (звітного) періоду.

____________

 
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2644 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 21 апр 2016, 10:08

Оскаржував на днях індивідуальну податкову консультацію ДФС з податку на нерухомість за 2015 рік.
Сьогодні зявилась постанова суду:

Скрытый текст: показать
http://reyestr.court.gov.ua/Review/57197004

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 квітня 2016 року Справа № 816/259/16


Відповідно до підпункту 12.3.4 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу України рішення про встановлення місцевих податків та зборів офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

Зазначена норма узгоджується з принципом стабільності, на якому ґрунтується податкове законодавство, що закріплений у підпункті 4.1.9 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України. Відповідно до цього принципу зміни до будь-яких елементів податків та зборів не можуть вноситися пізніш як за шість місяців до початку нового бюджетного періоду, в якому будуть діяти нові правила та ставки. Податки та збори, їх ставки, а також податкові пільги не можуть змінюватися протягом бюджетного року.

Таким чином, для застосування рішення про встановлення місцевих податків у 2015 році, таке рішення мало бути прийнято до 15 липня 2014 року.

Оскільки рішення Полтавської міської ради "Про місцеві податки і збори" в частині встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2015 рік прийняте 30.01.2015, тобто після 15.07.2014, то застосування контролюючим органом його положень з метою оподаткування може мати місце не раніше наступного бюджетного періоду, тобто не раніше 2016 року.

В іншому випадку застосування контролюючим органом положень вказаного рішення у 2015 році при наданні податкової консультації суперечить положенням статті 58 Конституції України, відповідно до якої закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
_________________________
Суд зазначає, що пунктом 4 Прикінцевих положень Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи" законодавець лише рекомендував органам місцевого самоврядування, зокрема прийняти та оприлюднити рішення щодо встановлення у 2015 році податку на майно. Отже, вказана норма містить рекомендаційний характер та не встановлює іншого, ніж передбачений підпунктом 12.3.4 пункту 12.3. статті 12 Податкового кодексу України порядок застосування відповідного рішення органу місцевого самоврядування.

Враховуючи значний об'єм законодавчої бази, яка регулює питання встановлення розміру, порядку адміністрування та сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зважаючи на суперечність, непослідовність та неузгодженість зазначених вище норм нормативно-правових актів, суд дійшов висновку про наявність неоднозначного (множинного) трактування прав та обов'язків платників податків.

Пунктом 56.21 Податкового кодексу України визначено, що у разі якщо норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на його підставі, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, унаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

Враховуючи положення підпункту 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 Податкового кодексу України, якими передбачено презумпцію правомірності рішень платника податку в разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими, підтвердженими матеріалами справи та такими, що підлягають задоволенню.


Якщо комусь цікаво, то прикладаю позовну заяву.

В наступній серії - чи потрібно сплачувати податок на нерухомість за зданий в оренду склад? :) :pro_tiv:
У вас нет доступа для просмотра вложений в этом сообщении.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям

За это сообщение автора Marlboro поблагодарил:
Контра
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 21 апр 2016, 10:16

До речі, щодо питання сплати податку за складські приміщення, колеги, можете висловити думку ;)

Викладу поки-що попередню версію позову в цій частині:
Скрытый текст: показать
Щодо питань 1 і 2
3. Згідно з пунктом «є» ст. 266.2.2 ПКУ: не є об’єктом оподаткування будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств
Відтак, для того, щоб нежитлові будівлі не вважались об’єктом оподаткування податком (а отже за них можна було не платити податок) потрібно дотримання двох умов – будівлі мають підпадати під визначення «будівлі промисловості» (зокрема до таких віднесено – виробничі корпуси, цехи, складські приміщення), а також вони мають належати «промисловому підприємству».

Відповідно, перше питання поставлене в запиті стосувалось того, за якими ознаками будівлі відносяться до «промислових» і «складських приміщень». Надаючи відповідь на це питання, Відповідач вказує, що для віднесення будівлі до «промислової» потрібно застосовувати Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000 (далі – Класифікатор).

Але Відповідач жодним чином не врахував застереження, вказані нами в запиті - наше підприємство є власником нерухомості, яка будувалась задовго до прийняття вказаного класифікатору (примірно в 1950-1955 роках), а отже правовстановлюючі документи на ці будівлі (чи документи про прийняття будівель до експлуатації) не містять і не могли містити посилань на Класифікатор ДК 018-2000.

По-перше, Відповідач в оскаржуваній консультації, по суті надав обмежувальне тлумачення статті 266 ПКУ, згідно якого відсутність документів з посиланням на Класифікатор вказує на те, що будівля не є складською (промисловою) і без документів з посиланням на Класифікатор платник не може встановити чи відноситься така будівля до «промислових».

І по-друге, Відповідач не надав прямої відповіді чи вказівки на те, як діяти платнику податків, правовстановлюючі документи якого не містять посилань на Класифікатор.
На моє переконання такі твердження Відповідача є незаконними, адже фактично вони звужують коло застосування пункту «є» ст. 266.2.2 ПКУ лише до тих будівель, які були побудовані і введені в експлуатацію після 2000 року (тобто тих будівель, які в принципі могли бути класифіковані за Класифікатором).

Однак Податковий кодекс України таких обмежень не містить. І більш того, згідно зі статтею 4 ПКУ податкове законодавство базується на принципі рівності усіх платників перед законом, недопущення будь-яких проявів податкової дискримінації. В зв’язку з цим я вважаю підхід Відповідача в цьому питанні дискримінаційним за ознакою того, коли були побудовані будівлі.

Правовстановлюючі документи на наші будівлі (копії яких також були надіслані Відповідачу) містять вказівки на те, що будівлі є складськими.

Так, Відповідачу надсилались копії витягів з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності. В цих витягах вказано, що об’єкти нерухомості є «складами», що також вказано і в договорах їх купівлі-продажу.

Державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (стаття 2 Закону України від 01.07.2004 № 1952-IV).

Отже, вказана інформація про приналежність нашої нерухомості до «складів» зареєстрована належним чином і офіційно визнана державою.
З огляду на все вищевказане вважаю, що консультація Відповідача в частині першого питання є неправильною і незаконною внаслідок її невідповідності вимогам ПКУ.

4. Друге питання поставлене в запиті стосувалось роз’яснення поняття «промислове підприємство», що також є критерієм застосування пункту «є» ст. 266.2.2 ПКУ. Зокрема, нас цікавило, чи буде вважатись наше підприємство «промисловим», якщо складські приміщення (промислові будівлі) ми будемо здавати в оренду. А отже, по суті, чи повинні ми платити податок на нерухомість за промислові будівлі здані в оренду.
Надаючи роз’яснення щодо цього питання Відповідач також послався на вищезгаданий Класифікатор ДК 018-2000 і прийшов до помилкового висновку про те, що підприємство яке здає нерухомість в оренду - не є промисловим.

Однак, згідно зі статтею 5 ПКУ:
«5.2. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.
5.3. Інші терміни, що застосовуються у цьому Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.»

За цим положенням в разі, якщо якась термінологія, що вжита в ПКУ, не містить окремого розшифрування свого значення - то вона вживається в значенні вказаному в інших законах. Однак, Класифікатор ДК 018-2000 – це не закон, а підзаконний нормативний (навіть не нормативно-правовий) акт.
Як вказано у вступній частині Класифікатору:
«ДК БС призначено для використання органами центральної та місцевої виконавчої та законодавчої влади, фінансовими службами, органами статистики та всіма суб’єктами господарювання (юридичними та фізичними особами) в Україні.
Використання ДК БС забезпечує умови для вирішення таких завдань:
• виконання комплексу облікових функцій щодо будівельної діяльності в рамках робіт з державної статистики, включаючи статистику цін на будівельну продукцію;
• проведення робіт з перепису, оцінки та переоцінки вартості і стану будівель та споруд;
• проведення зіставлення національних статистичних даних щодо продукції будівництва з даними Статистичної комісії Європейського Союзу (Євростату) та ООН;
• проведення соціологічних досліджень з питань будівництва, забезпечення житлом і різними послугами населення України;
• розроблення аналітичних показників та прогнозування інвестицій в економіку України.»

З процитованого можна дійти висновку, що Класифікатор має дуже обмежене застосування та функціонально призначений для забезпечення облікових потреб в сфері будівництва. Відтак, класифікатор не може бути застосовано до податкових відносин, так як це принципово інша сфера правових відносин.

Разом з цим, жоден інший закон України не містить роз’яснення поняття «промисловість». В зв’язку з цим вважаю, що тут варто звернутись до аналогії права (ч.7 ст.9 КАСУ) і повинне бути застосоване загальне визначення промисловості:

«Промисло́вість — технічно найдосконаліша галузь матеріального виробництва, основа індустріалізації економіки, яка має вирішальний вплив на розвиток продуктивних сил; сукупність підприємств з виробництва електроенергії, знарядь праці для галузей економіки, видобутку сировини, палива, заготівлі лісу, переробки продукції, випущеної промисловістю або виробленої сільським господарством, видобуток і переробка сировини, виробництво товарів і послуг. (джерело – Вікіпедія)»

«Галузь промисловості - це сукупність організацій, підприємств, установ, що виробляють однорідні товари та послуги, що використовують однотипні технології, які відповідають близькі за природою потреби. Галузева структура господарства представлена галузями матеріального і нематеріального виробництва (галузями виробничої та невиробничої сфери).

Виробничу сферу утворюють галузі: - Безпосередньо створюють матеріальний продукт (промисловість і будівництво, сільське і лісове господарство); - Доставляють матеріал продукт споживачеві (транспорт і зв'язок); - Пов'язані з продовженням процесу виробництва у сфері обігу (торгівля, громадське харчування, матеріально-технічне постачання, збут, заготівлі).
Невиробнича сфера включає галузі послуг (житлово-комунальне господарство і побутове обслуговування населення, транспорт і зв'язок по обслуговуванню населення) та соціального обслуговування (освіта, охорона здоров'я, культура і мистецтво, наука і наукове обслуговування, кредитування, фінансування і страхування, апарат управління і ін ).»
(джерело - http://ua-referat.com/)

Згідно з цим визначеннями, до промисловості відноситься виробництво послуг. Оскільки оренда має схожі ознаки з наданням послуг (споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності – стаття 901 Цивільного кодексу), то оренда також підпадає під визначення «промисловості», при цьому відноситься до «невиробничої сфери галузі послуг». Так, наприклад, в Державному класифікаторі продукції та послуг (ДК 016-2010) КВЕД 68.20 «Надання в оренду нерухомого майна» віднесено до секції L, яка називається "ПОСЛУГИ, ПОВ'ЯЗАНІ З НЕРУХОМІСТЮ". А сам термін "послуга" в класифікаторі розкритий як:

«Послуга – наслідок безпосередньої взаємодії між постачальником та споживачем і внутрішньої діяльності постачальника для задоволення потреб споживача».

При цьому тут також варто згадати, що згідно зі статтями 4 і 56 Податкового кодексу діє принцип презумпції правомірності дій платника податків. Суть цього принципу полягає в тому, що у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів, або коли норми одного і того ж нормативно-правового акта суперечать між собою та припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.

З урахуванням цього принципу, оскільки в Податковому кодексі відсутнє роз’яснення поняття «промислове підприємство», і цей термін не розкритий в будь-якому іншому законі України - має застосовуватись таке трактування цього поняття, яке свідчить на користь платника податків.
Відтак, вважаю, що підприємство, яке здає в оренду промислові будівлі – є «промисловим підприємством», а отже воно не повинно платити податок на нерухомість за такі промислові будівлі. Що означає незаконність висновків, вказаних Відповідачем в якості відповіді на друге питання.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям

За это сообщение автора Marlboro поблагодарил:
Начинающий бухгалтер
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST lutishka » 21 апр 2016, 15:00

Государственная фискальная служба разоблачила жителя Киева, который не заплатил в бюджет более 12,6 млн грн налогов с продажи 420 недостроенных квартир. Об этом сообщает пресс-центр ГФС.

По данным службы, специалисты Деснянской налоговой инспекции провели анализ задекларированного дохода одного из столичных жителей и обнаружили значительное нарушение законодательства. Как выяснилось, в 2014 году он продал 420 недостроенных квартир и получил доход от их продажи в размере более 86 млн грн. Однако полученные деньги 33-летний киевлянин задекларировал не под видом имущественных прав на объекты незавершенного строительства, а как доход от продажи недвижимого имущества. Следовательно, вместо финансовых обязательств по ставке 15 и 17%, житель столицы заплатил лишь 5%, чем нанес ощутимый урон бюджету.

Сейчас нарушителю доначислен налог на доходы физлиц в размере 12,6 млн грн, а также в связи с грубым нарушением требований налогового законодательства в отношении него открыто уголовное производство по статье 212 УК «Уклонение от уплаты налогов в особо крупных размерах».
http://kievnews.glavcom.ua/news/47536.html
Аватар пользователя
lutishka
 
Сообщений: 2405
Зарегистрирован: 24 ноя 2012, 11:47
Благодарил (а): 1060 раз.
Поблагодарили: 1089 раз.

UNREAD_POST VOA » 22 апр 2016, 13:13

Учитывая ситуацию в начале года Налог на недвижимость, а также получив информационную справку из реестра минюста для орг-ции ОСМД - пришла в тихий ужас от реальности данных в реестре недвижа - бардак полный. Около 1/3 данных вообще нет, те, которые есть - часто не актуальны (много отсутствует данных с 2014 - вроде как именно уже в этот реестр должны были вноситься сделки). Нотариусы делать инфсправки не хотят, хотя им в т.ч. и для этого открывали доступ к реестру. А учитывая, что с 04.04.16 опять поменялась процедура предоставления админ.услуг - в регистрационной сфере бедлам, никто даже толком не может сказать - где сейчас делать прописку и выписку (уже не в РОВД, но ещё и не в райадминистрации). Регформы нужно самим теперь скачивать и заполнять (и регистрации СХД касается).
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5471
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1863 раз.
Поблагодарили: 2164 раз.

UNREAD_POST minibuh » 22 апр 2016, 13:26

VOA писал(а):Учитывая ситуацию в начале года Налог на недвижимость, а также получив информационную справку из реестра минюста для орг-ции ОСМД - пришла в тихий ужас от реальности данных в реестре недвижа - бардак полный. Около 1/3 данных вообще нет, те, которые есть - часто не актуальны (много отсутствует данных с 2014 - вроде как именно уже в этот реестр должны были вноситься сделки). Нотариусы делать инфсправки не хотят, хотя им в т.ч. и для этого открывали доступ к реестру. А учитывая, что с 04.04.16 опять поменялась процедура предоставления админ.услуг - в регистрационной сфере бедлам, никто даже толком не может сказать - где сейчас делать прописку и выписку (уже не в РОВД, но ещё и не в райадминистрации). Регформы нужно самим теперь скачивать и заполнять (и регистрации СХД касается).

По поводу прописки/выписки -делается в центре админ. послуг . У меня одна из моих ФОПов вчера ходила выписывала человека. Эмоций у нее вчера и впечатлений было на 10 лет вперед :evil: Так,что для выписки/прописки запасайтесь свободным временем и терпением .
minibuh
 
Сообщений: 2395
Зарегистрирован: 28 дек 2011, 14:00
Благодарил (а): 1278 раз.
Поблагодарили: 951 раз.

UNREAD_POST Контра » 04 май 2016, 20:52

Marlboro писал(а):Оскаржував на днях індивідуальну податкову консультацію ДФС з податку на нерухомість за 2015 рік.
Сьогодні зявилась постанова суду:

А ДФС апеляцію подала?
Контра
 
Сообщений: 42
Зарегистрирован: 26 июл 2015, 00:15
Благодарил (а): 8 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 04 май 2016, 22:01

Контра писал(а):
Marlboro писал(а):Оскаржував на днях індивідуальну податкову консультацію ДФС з податку на нерухомість за 2015 рік.
Сьогодні зявилась постанова суду:

А ДФС апеляцію подала?

Так, подали апеляцію тиждень назад.
Розглядати буде Харківський апеляційний адмін.суд, - скоріш за все скаргу ДФС задовольнять: я практику Харківської апеляції дивився, то це єдиний апеляційний суд в Україні, який стабільно (незалежно від складу колегій) стоїть на стороні податкової в спорах по статті 12 ПКУ. Інші апеляційні суди, зокрема Одеський і Львівський, наприклад, навпаки стають на сторону платників податків.
Тому в мене вже навіть шаблон касаційної скарги в цій справі написаний :)
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST Контра » 07 май 2016, 17:36

Marlboro писал(а):Так, подали апеляцію тиждень назад.
Розглядати буде Харківський апеляційний адмін.суд, - скоріш за все скаргу ДФС задовольнять: я практику Харківської апеляції дивився, то це єдиний апеляційний суд в Україні, який стабільно (незалежно від складу колегій) стоїть на стороні податкової в спорах по статті 12 ПКУ. Інші апеляційні суди, зокрема Одеський і Львівський, наприклад, навпаки стають на сторону платників податків.
Тому в мене вже навіть шаблон касаційної скарги в цій справі написаний :)

Я так зрозумів Ви оскаржуєте податкові консультації для більш вагомих підстав оскарження податкових повідомлень-рішень? Щоб в подальшому посилатися на підставі ст.72 КАСУ?
Контра
 
Сообщений: 42
Зарегистрирован: 26 июл 2015, 00:15
Благодарил (а): 8 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 07 май 2016, 19:53

Так, це превентивна міра.
В подальшому можна буде, по-перше, опиратись на більш сильні аргументи в суді - 72 КАСУ, презумпція правомірності з ПКУ з огляду на неоднакове тлумачення норм, ну і просто суддям комфортніше розглядати спір, якщо вже наявна позитивна практика (тим паче, якщо вона буде за участі тих же сторін). По-друге, навіть якщо при другому судовому провадженні суд не стане на мою користь, то я все ще можу розраховувати, що штрафи і пеню не накладуть в будь-якому разі згідно статті 53 ПКУ - і я зобовязаний буду сплатити тільки "тіло податку".
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

UNREAD_POST налоговик » 25 май 2016, 09:48

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДФС У ЗАПОРІЗЬКІЙ ОБЛАСТІ

ЛИСТ

від 18.05.2016 р. N 1653/10/08-01-13-03-14

Головне управління ДФС у Запорізькій області, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. N 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі - Кодекс), розглянувши Ваш лист щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, і в межах компетенції повідомляє таке.

Відповідно до підпункту 266.1.1 пункту 266.1 статті 266 Кодексу платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової та/або нежитлової нерухомості.

База оподаткування об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, обчислюється такими особами самостійно виходячи з загальної площі кожного окремого об'єкта оподаткування на підставі документів, що підтверджують право власності на такий об'єкт (підпункт 266.3.3 пункту 266.3 статті 266 Кодексу).

Згідно з підпунктом 14.1.1291 пункту 14.1 статті 14 Кодексу об'єкти нежитлової нерухомості - будівлі, приміщення, що не віднесені законодавством до житлового фонду, зокрема, будівлі промислові та склади.

Відповідно до підпункту 266.4.2 пункту 266.4 та підпункту 266.5.1 пункту 266.5 статті 266 Кодексу ставки та пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, встановлюються за рішенням сільської, селищної, міської ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, залежно від місця розташування (зональності) та типів таких об'єктів нерухомості, що перебувають у власності фізичних та юридичних осіб.

У м. Запоріжжя Положення про податок на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), затверджене рішенням Запорізької міської ради від 28.01.2015 року N 5, із змінами та доповненнями (далі - Положення).

Згідно з підпунктом 266.2.2 "є" пункту 266.2 статті 266 Кодексу та підпункту 2.2.2 "є" пункту 2.2 частини 2 Положення не є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, будівлі промисловості, зокрема виробничі корпуси, цехи, складські приміщення промислових підприємств.

Державним комітетом України по стандартизації, метрології та сертифікації наказом від 17.08.2000 N 507 затверджено Державний класифікатор будівель та споруд ДК 018-2000 (далі - ДК 018-2000). Об'єктами класифікації в ДК 018-2000 є будівлі виробничого та невиробничого призначення та інженерні споруди різного функціонального призначення.

Відповідно до ДК 018-2000 будівлі промисловості (криті будівлі промислового призначення, наприклад, фабрики, майстерні, бойні, пивоварні заводи, складальні підприємства тощо) віднесено до підрозділу 12 "Будівлі нежитлові" група 125 "Будівлі промислові та склади" клас 1251 "Будівлі промисловості".

Цей клас включає підкласи:

1251.1 "Будівлі підприємств машинобудування та металообробної промисловості";

1251.2 "Будівлі підприємств чорної металургії";

1251.3 "Будівлі підприємств хімічної та нафтохімічної промисловості";

1251.4 "Будівлі підприємств легкої промисловості";

1251.5 "Будівлі підприємств харчової промисловості";

1251.6 "Будівлі підприємств медичної та мікробіологічної промисловості";

1251.7 "Будівлі підприємств лісової деревообробної та целюлозно-паперової промисловості";

1251.8 "Будівлі підприємств будівельної індустрії, будівельних матеріалів та індустрії, будівельних матеріалів та виробів, скляної та фарфоро-фаянсової промисловості";

1251.9 "Будівлі інших промислових виробництв, включаючи поліграфічне".

Відповідно до Національного класифікатора України ДК 009:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 29.11.2010 N 530 (далі - ДК 009:2010), економічна діяльність - процес виробництва продукції (товарів і послуг), який здійснюють з використанням певних ресурсів: сировини, матеріалів, устаткування, робочої сили, технологічних процесів тощо. Економічну діяльність характеризують витрати на виробництво, процес виробництва та випуск продукції.

Термін "процес промислового виробництва", крім процесу перероблення, який використовують для виготовлення нової продукції, оброблення товарів, які були у використанні, стосується також надання промислових послуг.

Класифікація видів економічної діяльності (КВЕД) є складовою ДК 009:2010, згідно з яким процес промислового виробництва - це процес перероблення (механічного, хімічного, ручного тощо), який використовують для виготовлення нової продукції (споживчих товарів, напівфабрикатів чи засобів виробництва), оброблення товарів, які були у використанні, надання промислових послуг і який класифікують у секціях B "Добувна промисловість та розроблення кар'єрів", C "Переробна промисловість", D "Постачання електроенергії, газу, пари та кондиційованого повітря", E "Водопостачання; каналізація, поводження з відходами" та F "Будівництво".

Отже, з метою з'ясування приналежності об'єктів нежитлової нерухомості до об'єктів, які не є об'єктами оподаткування, необхідно дотримуватись умов, визначених підпунктом 266.2.2 "є" пункту 266.2 статті 266 Кодексу, ДК 018-2000, ДК 009:2010 та враховувати Положення про податок на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки), затверджене рішенням Запорізької міської ради від 28.01.2015 року N 5, із змінами та доповненнями.

Суб'єкт господарювання, який є власником житлової та/або нежитлової нерухомості та має документальне підтвердження віднесення даного об'єкта до категорій, визначених підпунктом 266.2.2 пункту 266.2 статті 266 Кодексу, звільняється від обов'язку подавати податкову декларацію з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Але слід зазначити, що будівлі, які використовуються як приміщення для конторських та адміністративних цілей, в тому числі для промислових підприємств, є об'єктом оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, з врахуванням рішень сільських, селищних міських рад щодо податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Згідно з підпунктом 266.7.5 пункту 266.7 статті 266 Кодексу платники податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до контролюючого органу за місцезнаходженням об'єкта оподаткування декларацію за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Щодо новоствореного (нововведеного) об'єкта житлової та/або нежитлової нерухомості декларація юридичною особою - платником подається протягом 30 календарних днів з дня виникнення права власності на такий об'єкт, а податок сплачується починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.

Відповідно до підпункту 266.10.1 пункту 266.10 статті 266 Кодексу податкове зобов'язання з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачується юридичними особами - авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, що наступає за звітним кварталом, які відображаються в річній податковій декларації.

 

Заступник начальника
О. А. Хотенко

 

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
Galla
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2644 раз.

UNREAD_POST налоговик » 11 июл 2016, 18:05


Під час погоджувальної ради голова депутатської групи «Воля народу» Ярослав Москаленко привернув увагу до такої нової проблеми: з нинішнього року запрацював електронний реєстр нерухомості, але він містить відомості лише з 2013 року. Уже з цього року люди мають сплатити податок на нерухомість за 2015 рік, це - місцевий податок, який іде до місцевих бюджетів і на розвиток громад. Однак оскільки багатьох об’єктів нерухомості, які набуто у власність до 2013 року, немає в електронному реєстрі, багатьом людям не прийшла вимога про сплату податків, а потім прийде повідомлення вже зі штрафними санкціями. Я. Москаленко розповів, що сам не отримав повідомлення про сплату податку за будинок, який він придбав у 2002 році.

У свою чергу, лідер фракції Радикальної партії Олег Ляшко додав, що закон про сплату податку на нерухомість було прийнято наприкінці 2015 року, а зараз люди отримують повідомлення від податкової про сплату податку за весь 2015 рік, що, на його погляд, є неконституційним, адже закон зворотної сили не має.

Голова Комітету з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна (фракція БПП) пояснила: ставка податку в цьому році не більше, аніж була  раніше, - 2% від мінімальної зарплати, але змінили норми житла, що потрапляє під оподаткування. Раніше було: що підлягає оподаткуванню квартира загальною площею понад 120 кв м або будинок 250 кв м, зараз -  квартира понад 60 кв м, будинок – понад 120 кв м.

Голова Верховної Ради Андрій Парубій доручив підготувати листа до уряду, щоб розтлумачити ситуацію, яка склалася зі сплатою податку про нерухомість.

Голос Украины

За это сообщение автора налоговик поблагодарили: 3
Galla, lutishka, zaratustra
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 835 раз.
Поблагодарили: 2644 раз.

UNREAD_POST lutishka » 13 июл 2016, 11:05

В продолжение вот этого разговора Електронний кабінет платника податків
Marlboro писал(а):
lutishka писал(а):А у нас тут есть поле для маневра, если НУР никак не придет (в смысле: нет НУРа - нет платежа на законных основаниях)? :)

Думаю можна щось викрутити, ППР то все-таки фактично не прийшов і в кабінеті. Може я звісно не розібрався в інтерфейсі кабінету, але самої форми ППР я там не знайшов, тільки текстове повідомлення в один рядок отакого змісту:
Податкове повiдомлення-рiшення (форма 'Ш') Сплата 17.06.2016 зобов`язань 22.06 Термін сплати 17.06.2016 зобов`язань 22.06 по Податкове повiдомлення-рiшення (форма 'Ш')[A4H201] від 07.06.2016 №0006981300 на р.р. 31417699700400 МФО 831019

Якщо вони так будуть надсилати їх в кабінеті, то я все ж вважаю, що це не можна визнати належним врученням ППРки. Написав сьогодні запит в ДФС з цього приводу, подивимось що вони скажуть.

Почитала здесь http://strana.ua/articles/analysis/2241 ... hilya.html следующий комментарий:
Сергей Костецкий считает, что украинцы рано расслабились. "За неуплату налога на недвижимость предусмотрены штрафные санкции (10-20% от суммы налога в зависимости от срока просрочки). И если кто-то рассчитывает, что государство о нем "забудет", то это зря. Даже если вам не пришла платежка, долг всплывет как только будут выполняться какие-либо действия с недвижимостью – продажа, дарение, наследование и пр. И придется заплатить уже у учетом всех штрафов, и могут всплыть нешуточные суммы", - говорит Костецкий.

"В случае неоплаты сначала применяются штрафные санкции. Ст. 126 Налогового кодекса предусматривает, что при задержке оплаты до 30 календарных дней включительно штраф составляет 10% от суммы налога, а при задержке оплаты более 30 календарных дней – в размере 20%. Помимо этого, за каждый день просрочки оплаты налога насчитывается пеня (120% учетной ставки НБУ). Отказ от оплаты налога может привести к привлечению лица к уголовной и финансовой ответственности по решению суда", - рассказывает юрист юридической фирмы "Астерс" Вольга Шейко.

"Уголовная ответственность за уклонение от уплаты налога может наступить, если размер неуплаченного налога превышает 665 тысяч гривен", - добавляет партнер адвокатского бюро Оксана Кобзар.

По словам Костецкого, особенно рискуют сельские жители, имеющие, помимо домов, сараи, погреба, коровники и пр. Так как эти объекты старые, данных о большинстве их них нет в едином Госреестре, так что в этом году селяне могут не получить платежек. Но счетчик уже будет включен. И уже через год им могут насчитать по несколько тысяч гривен долга. "Вполне возможно, что исполнительные службы начнут забирать жилье за неуплату налога", - прогнозирует Костецкий, добавляя, что рискуют попасть на деньги также наследники сельских усадеб.

"Избавиться же от такого имущества может оказаться проблематичным, так как продать его сложно", - резюмирует эксперт.

Что делать, если уведомление не пришло?

Юристы советуют: если у вас есть лишние метры, но уведомления о налоге не пришли, самим идти в налоговую и сказать какая у вас площадь жилья. Налоговики сами все посчитают и выпишут уведомление, которое вы и оплатите. Если платить не хочется, то с этим уведомлением можно пойти в суд. Но в любом случае не нужно прятаться, радуясь, что тебя «не заметили». Потому что со временем обязательно вычислят и придется заплатить крупные суммы с учетом штрафов и пени.

:shock: Это юристы бредят насчет финансовой и уголовной ответственности при отсутствии НУРа и запускают "джинсу" от налоговиков? :?
Аватар пользователя
lutishka
 
Сообщений: 2405
Зарегистрирован: 24 ноя 2012, 11:47
Благодарил (а): 1060 раз.
Поблагодарили: 1089 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 13 июл 2016, 11:15

lutishka писал(а):Сергей Костецкий считает, что ....Даже если вам не пришла платежка, долг всплывет....уже у учетом всех штрафов... По словам Костецкого, особенно рискуют сельские жители...Но счетчик уже будет включен. ....Юристы советуют: если у вас есть лишние метры, но уведомления о налоге не пришли, самим идти в налоговую и сказать какая у вас площадь жилья.

"Ох, и плутоват же ты, шельма!" (с) - єдине що прийшло на такі "коментарі юристів" :pro_tiv:
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям

За это сообщение автора Marlboro поблагодарил:
lutishka
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4846
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 324 раз.
Поблагодарили: 1244 раз.

Пред.След.

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, minimalo, Ya