Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Арендная плата за землю

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST Al Shurshun » 18 авг 2014, 17:16

Уважаемый коллега, Nick !
Nick писал(а):Наверное плохо сформулировал : Наше предприятие заключило Договор с Госкомземом на проведение геологоразведывательных работ ( мы их сами и будем проводить на основе спец. разрешения на пользование недрами). Почему с Госкомземом , а не с СР или Рай.Администрацией? Потому что согласно ст. 97 ЗКУ именно Госкомзем с 2013 года уполномочен заключать такие договора. Но оплату почему-то, мы должны проводить на счет СР, на территории которой расположен утот участок. В СР сказали, что они могут принять оплату только как "орендная плата". Но Договор на проведение геологоразведывательных работ не является Договором аренды. Вопрос: если мы в платежах будем указывать "арендная плата", какие могут быть у нас проблемы ? если будем указывать "геологоразведывательные работы" - какие могут быть проблемы у СР и у нас соответственно? как то так.... спасибо
Земельний кодекс писал(а):Стаття 97. Обов'язки підприємств, установ та організацій, що проводять розвідувальні роботи
1. Підприємства, установи та організації, які здійснюють геологознімальні, пошукові, геодезичні та інші розвідувальні роботи, можуть проводити такі роботи на підставі угоди з власником землі або за погодженням із землекористувачем.
2. Строки і місце проведення розвідувальних робіт визначаються угодою сторін.
3. Проведення розвідувальних робіт на землях заповідників, національних дендрологічних, ботанічних, меморіальних парків, поховань і археологічних пам'яток дозволяється у виняткових випадках за рішенням Кабінету Міністрів України.
4. Підприємства, установи та організації, які проводять розвідувальні роботи, зобов'язані відшкодовувати власникам землі та землекористувачам усі збитки, в тому числі неодержані доходи, а також за свій рахунок приводити займані земельні ділянки у попередній стан.
5. Спори, що виникають при проведенні розвідувальних робіт, вирішуються у судовому порядку.
Вопрос в том, кто собственник или пользователь земли...
Госкомзем договоров на геологоразведку подписывать не может ...
Сельский совет получает деньги в соответствии с Бюджетным кодексом ...

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 3093
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 640 раз.
Поблагодарили: 1399 раз.

UNREAD_POST luluann » 18 авг 2014, 17:58

Народ, помогите, может кто сталкивался с судебной практикой по вопросу: новый собственник недвижимости до момента оформления земли "на себя" платит предыдущему компенсацию арендной платы за землю, а тот в свою очередь перечисляет в бюджет. Возникает ли тут НДС?
luluann
 
Сообщений: 34
Зарегистрирован: 18 авг 2014, 17:43
Благодарил (а): 5 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST bur » 19 авг 2014, 09:15

luluann писал(а):Народ, помогите, может кто сталкивался с судебной практикой по вопросу: новый собственник недвижимости до момента оформления земли "на себя" платит предыдущему компенсацию арендной платы за землю, а тот в свою очередь перечисляет в бюджет. Возникает ли тут НДС?


Сталкивался с практикой возмещения земельного налога по аренде.

суды говорили облагать компенсацию земельного налога НДС

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 лютого 2009 року м. Київ

Суми відшкодування земельного податку у складі вартості робіт (послуг) не є податками, а є супутніми витратами з орендованого приміщення, тобто витратами, здійсненими при виконанні договірних зобов'язань за орендоване приміщення.

Щодо податку на додану вартість із сум відшкодування земельного податку як
складової частини вартості послуг (обов'язок Орендаря щодо його сплати встановлений
договором №109282 від 02.12.2003р.), то вказані витрати є витратами, пов'язаними з підготовкою, організацією, веденням виробництва, продажем продукції (робіт, послуг), які у відповідності до вимог пп.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону №283/97-ВР відносяться до складу валових витрат, а отже, і включення сум ПДВ з вартості таких витрат свідчить про дотримання вимог п.п.7.4.1 та п.п.7.4.5 п.7.4 ст.7 Закону України « Про податок на додану вартість".



ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 квітня 2014 р.м.ОдесаСправа № 815/8/14

Колегія суддів не погоджується з вказаним висновком податкового органу та вважає, що суд першої інстанції обґрунтовано зазначив, що в даному випадку позивач, як Орендар, здійснює відшкодування земельного податку Балансоутримувачу на виконання умов Договору оренди нерухомого майна № 12/02-4576-ОД від 02 листопада 2011 року, а отже таке відшкодування може бути визнано, як частина оплати вартості послуг оренди, яка відповідно є об'єктом оподаткування податком на додану вартість.

З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що, відповідно до п. 185.1 ст. 185, п. 188. 1 ст. 188 Податкового кодексу України, позивачем правомірно віднесено суму податку на додану вартість з відшкодування плати за землю у розмірі 3210 грн. до складу податкового кредиту липня 2013 року.

За это сообщение автора bur поблагодарил:
vins
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST luluann » 19 авг 2014, 14:51

спасибо за ответ, ситуация неутешительная, но в моей ситуации думаю есть шанс доказывать обратное, как вариант, ссылаться , что это не оказание услуг, а возмещение ущерба
luluann
 
Сообщений: 34
Зарегистрирован: 18 авг 2014, 17:43
Благодарил (а): 5 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST bur » 19 авг 2014, 14:57

luluann писал(а):спасибо за ответ, ситуация неутешительная, но в моей ситуации думаю есть шанс доказывать обратное, как вариант, ссылаться , что это не оказание услуг, а возмещение ущерба


Может проще штрафом обозвать?
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST luluann » 19 авг 2014, 18:26

тогда "пролетают" налоговые расходы у плательщика
luluann
 
Сообщений: 34
Зарегистрирован: 18 авг 2014, 17:43
Благодарил (а): 5 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST lelmvj » 19 авг 2014, 19:44

luluann писал(а):тогда "пролетают" налоговые расходы у плательщика


Возмещение ущерба попадает в налоговые расходы плательщика?
lelmvj
 
Сообщений: 1094
Зарегистрирован: 10 янв 2012, 12:23
Благодарил (а): 46 раз.
Поблагодарили: 272 раз.

UNREAD_POST luluann » 24 авг 2014, 07:25

почему нет? прямого запрета нет, а по сути на лицо связь с хоздеятельностью
luluann
 
Сообщений: 34
Зарегистрирован: 18 авг 2014, 17:43
Благодарил (а): 5 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST bur » 29 авг 2014, 09:56

Компенсация земельного налога НДС не облагается :)

МИНИСТЕРСТВО ДОХОДОВ И СБОРОВ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 26.05.2014 г. N 9359/6/99-99-19-03-02-15

Относительно обложения НДС суммы компенсации земельного налога

Министерство доходов и сборов Украины рассмотрело письмо относительно практического применения норм налогового законодательства и в пределах компетенции сообщает следующее.

Как указано в письме от 10.04.2014 г. N 03/1374, после реорганизации ГП "Одесский морской торговый порт" путем выделения стратегических объектов портовой инфраструктуры и образования ГП "Администрация морских портов Украины", между ГП "Одесский морской торговый порт" и ГП "Администрация морских портов Украины" был заключен договор о возмещении расходов за уплату земельного налога, согласно которому ГП "Администрация морских портов Украины" осуществляет компенсацию расходов ГП "Одесский морской торговый порт" по уплате земельного налога за земельные участки, которые фактически используются в хозяйственной деятельности ГП "Администрация морских портов Украины".

Пунктом 185.1 статьи 185 Налогового кодекса Украины (далее - Кодекс) установлено, что объектом налогообложения являются, в частности, операции плательщиков налога по поставке услуг, место поставки которых находится на таможенной территории Украины, согласно статье 186 Кодекса.

Под поставкой услуг понимается любая операция, не являющаяся поставкой товаров, или другая операция по передаче права на объекты права интеллектуальной собственности и другие нематериальные активы или предоставление других имущественных прав относительно таких объектов права интеллектуальной собственности, а также предоставление услуг, потребляемых в процессе совершения определенного действия или осуществления определенной деятельности (подпункт 14.1.185 пункта 14.1 статьи 14 Кодекса).

Вместе с тем согласно подпункту "а" пункта 198.1 статьи 198 Кодекса право на отнесение сумм налога к налоговому кредиту возникает в случае осуществления операций по приобретению или изготовлению товаров (в том числе в случае их ввоза на таможенную территорию Украины) и услуг.

Пунктом 198.3 статьи 198 Кодекса предусмотрено, что налоговый кредит отчетного периода определяется исходя из договорной (контрактной) стоимости товаров/услуг (в случае осуществления контролируемых операций - не выше уровня обычных цен, определенных в соответствии со статьей 39 Кодекса) и состоит из сумм налогов, начисленных (уплаченных) плательщиком налога по ставке, установленной пунктом 193.1 статьи 193 Кодекса, в течение такого отчетного периода в связи с приобретением или изготовлением товаров (в том числе при их импорте) и услуг с целью их дальнейшего использования в налогооблагаемых операциях в пределах хозяйственной деятельности плательщика налога.

Исходя из указанных положений Кодекса, уплата реорганизованными государственными предприятиями морского транспорта земельного налога и получение компенсации от ГП "Администрация морских портов Украины" за понесенные расходы по уплате земельного налога не может расцениваться как операция по поставке услуг для целей налогообложения налогом на добавленную стоимость.

Таким образом, средства, поступившие ГП "Одесский морской торговый порт" в виде компенсации за оплату земельного налога, в базу налогообложения не включаются и налогом на добавленную стоимость не облагаются.

Первый заместитель Министра

И. Билоус

bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST vins » 29 авг 2014, 11:53

Уже не помню, какая была позиция последней.. Сдается мне, что все таки суд был против автоматического применения положений о размере арендной платы за коммунальную землю без внесения изменений в договор аренды земли. Теперь ВАСУ говорит, что арендатор должен сам, не дожидаясь внесения изменений в договор аренды, рассчитать размер арендной платы, учитывая требования НКУ. Если он этого не делает, к нему придут налоговики и их НУР будет признан правомерным.

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
"15" липня 2014 р. м. Київ К/800/11787/13


Судами встановлено, що Державною податковою інспекцією у м. Сумах проведено камеральну перевірку даних, задекларованих в податковій декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік.

Державною податковою інспекцією у м. Сумах зазначено, що ПП «МакДональдз Юкрейн Лтд» порушено пп. 288.5.1 п.288.5 ст. 288 Податкового Кодексу України, а саме - річний розмір орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності є меншим, ніж визначено за результатами камеральної перевірки, оскільки визначене платником податків податкове зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної комунальної власності за травень 2012 року становить 1,5 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, що призвело до заниження податкового зобов'язання по орендній платі за земельні ділянки державної та комунальної власності за травень 2012 року.

За висновками акту перевірки відповідачем прийнято спірне податкове повідомлення-рішення № 0004751502/32009 від 26.07.2012 року, яким підприємству визначено суму податкового зобов'язання за земельним податком у розмірі 8378,91 грн., у тому числі основний платіж - 5585,94 грн. та штрафні (фінансові) санкції - 2792,97 грн.

Позивач оскаржив спірне податкове повідомлення-рішення в адміністративному порядку до Державної податкової служби України. За результатом розгляду ДПС України прийнято рішення №2426/0/61-12/10-2215 від 24.09.2012 року про залишення даної скарги без задоволення.

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій дійшли висновку, що зміна розміру земельного податку у зв'язку з прийняттям Податкового кодексу України є підставою для перегляду установленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди землі його учасниками, однак, не тягне автоматичного підвищення розміру орендної плати, встановленого в договорі оренди.

Разом з тим, Вищий адміністративний суд України не погоджується із зазначеними висновками судів попередніх інстанцій, з огляду на наступне.

Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати земельний податок або орендну плату.

Починаючи з 01.01.2011 року законодавець систематизував правила адміністрування земельного податку та орендної плати за землю, як обов'язкового платежу, в розділі ХІІІ Податкового кодексу України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначають вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп.14.1.136 п. 14.1 ст. 14 даного Кодексу).

Пунктом 288.1 ст. 288 Податкового кодексу визначено, що підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до норм Податкового кодексу України, річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету суб'єктами господарювання, які орендують земельні ділянки державної і комунальної власності, визначається відповідно до умов договору, але з урахуванням вимог пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, тобто, не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Кодексу; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом XIII Кодексу.

Таким чином, річна сума платежу орендної плати за землю не може бути меншою розміру, визначеного пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України, а саме - трикратного розміру земельного податку.

Оскільки плату за землю у формі орендної плати за землі комунальної та державної власності віднесено Верховною Радою України до загальнодержавних податків і зборів згідно переліку статті 9 Податкового кодексу України, логічним завершенням аналізу наведених правових норм є висновок про те, що розмір орендної плати за вказані ділянки є нормативно-регульованою ціною із визначеними мінімальною та максимальною межами. Тобто, починаючи з 01.01.2011 року, на адміністрування орендної плати та відносини, що виникають при оренді земельної ділянки комунальної та державної власності, поширюються приписи Податкового кодексу України з усіма правилами обрахування орендної плати та наслідками недотримання порядку нарахування та справляння даного обов'язкового платежу.

Нормою ст. 271 Податкового кодексу України визначено, що базою оподаткування плати за землю є нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого розділом XIII Податкового кодексу, а у разі якщо нормативну грошову оцінку не проведено - площа земельних ділянок.

Згідно пп. 14.1.125 п. 14.1 ст. 14 цього Кодексу нормативна грошова оцінка земельних ділянок для цілей розділу XIII Податкового кодексу - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Правові засади проведення оцінки земель в Україні визначено Законом України від 11.12.2003 року № 1378-IV «Про оцінку земель», відповідно до абзацу п'ятого ст. 5 якого нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується, зокрема, для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.

Підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування (ст. 15 цього Закону).

Згідно ст. 18 даного Закону нормативна грошова оцінка земель в межах населених пунктів проводиться не рідше, ніж один раз на 5-7 років.

При цьому, законодавець не передбачив можливості орендаря впливати на порядок проведення оцінки орендованої земельної ділянки або можливі її результати, не зважаючи на двосторонній характер укладеного договору оренди.

Відповідно до ст. 23 цього Закону технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною і міською радою. Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав і посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону (статті 125, 126 Земельного кодексу України).

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння та користування на певний строк, а орендар - використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст. 13 Закону України від 06.10.1998 року № 161-XIV «Про оренду землі»).

Однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату (ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оренду землі»).

Обчислення розміру орендної плати за землю здійснюється з урахуванням індексів інфляції, якщо інше не передбачено договором оренди.

Відповідно до ч. 1 ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, визначених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Постановою Кабінету Міністрів України від 03.03.2004 року № 220 затверджено Типовий договір оренди землі, пунктом 9 якого встановлено, що розмір орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності вноситься у грошовій формі та зазначається у відсотках нормативної грошової оцінки земельної ділянки або розміру земельного податку.

Розмір орендної плати за землю переглядається у разі зміни умов господарювання, передбачених договором, зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, зміни коефіцієнтів індексації, визначених законодавством, погіршення стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами, в інших випадках, передбачених законом (п. 13 Типового договору оренди землі).

Пунктом 286.2 ст. 286 Податкового кодексу України визначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем вказаний податок в податковій декларації з плати за землю було розраховано без врахування нормативної грошової оцінки землі, що набрала чинності з 01.01.2011 року.

Так, оскільки орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності належить до загальнодержавних податків, порядок нарахування та сплати якого регламентований положеннями Податкового кодексу України. Тому, положення договору оренди земельної ділянки, які суперечать ПКУ в частині визначення розміру орендної плати, не можуть застосовуватися та мати пріоритет над нормами ПКУ.

Відповідно до абзацу першого пункту 286.1 статті 286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Зважаючи на законодавче закріплення мінімального та максимального розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що після набрання чинності Податковим кодексом України позивач мав самостійно перерахувати величину орендної плати на поточний рік з урахуванням обмежень пп. 288.5.1 та 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України та розміру нової грошової оцінки земельних ділянок.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2907 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 29 авг 2014, 14:02

Уважаемый коллега, vins !
vins писал(а):Уже не помню, какая была позиция последней.. Сдается мне, что все таки суд был против автоматического применения положений о размере арендной платы за коммунальную землю без внесения изменений в договор аренды земли. Теперь ВАСУ говорит, что арендатор должен сам, не дожидаясь внесения изменений в договор аренды, рассчитать размер арендной платы, учитывая требования НКУ. Если он этого не делает, к нему придут налоговики и их НУР будет признан правомерным.

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
"15" липня 2014 р. м. Київ К/800/11787/13


Судами встановлено, що Державною податковою інспекцією у м. Сумах проведено камеральну перевірку даних, задекларованих в податковій декларації з плати за землю (орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за 2012 рік.

...

...
Зважаючи на законодавче закріплення мінімального та максимального розміру орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності, колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що після набрання чинності Податковим кодексом України позивач мав самостійно перерахувати величину орендної плати на поточний рік з урахуванням обмежень пп. 288.5.1 та 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України та розміру нової грошової оцінки земельних ділянок.

Это уже многообещающе ...
До этого то - говорили "гражданско-правовые акты" превыше всего ...

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
vins
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 3093
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 640 раз.
Поблагодарили: 1399 раз.

UNREAD_POST ksumir » 12 сен 2014, 08:35

Уважаемые коллеги, прошу совета!
У меня возникла неоднозначная ситуация!
В мае 2011 года окончился договор аренды земельных участков, исполнительный комитет нам его продлять не соглашался, но в итоге продление оформили до мая 2012 года решением исполкома, где прописали условия на каких продлевают, а также то, что если нашим предприятием условия будут не соблюдены, решение утратит силу. По истечении срока продления указанного в решении, предписания нами выполнены не были, и исполком отказался от продления договора аренды земли. В налоговой инспекции мне сказали сдавать уточненки по аренде, где я уменьшала начисления по аренде, и сдавала новую деку по налогу на землю где ставила с мая данные по этим участкам и соответственно уже продолжала платить не аренду, а налог на землю(так как мы продолжали пользоваться зданиями на этих участках по договору аренды имущества) сумма аренды в месяц-4017,08 грн., сумма налога на землю этих же участков - 12206,03 грн. К уточненкам я прикладывала копии документов подтверждающих окончание срока продления договора аренды земли. И все было правильно,до вчерашнего дня, нам пришло письмо в котором они ссылаются на закон об аренде, и просят предоставить разъяснения по какой причине мы перестали сдавать декларацию по аренде земли, я ничего не понимаю, что им надо-то в 2014 году, ведь раньше все нормально было? Заранее спасибо за ответы!
ksumir
 
Сообщений: 64
Зарегистрирован: 20 ноя 2011, 14:06
Благодарил (а): 21 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST bur » 12 сен 2014, 10:29

ksumir писал(а):Уважаемые коллеги, прошу совета!
У меня возникла неоднозначная ситуация!
В мае 2011 года окончился договор аренды земельных участков, исполнительный комитет нам его продлять не соглашался, но в итоге продление оформили до мая 2012 года решением исполкома, где прописали условия на каких продлевают, а также то, что если нашим предприятием условия будут не соблюдены, решение утратит силу. По истечении срока продления указанного в решении, предписания нами выполнены не были, и исполком отказался от продления договора аренды земли. В налоговой инспекции мне сказали сдавать уточненки по аренде, где я уменьшала начисления по аренде, и сдавала новую деку по налогу на землю где ставила с мая данные по этим участкам и соответственно уже продолжала платить не аренду, а налог на землю(так как мы продолжали пользоваться зданиями на этих участках по договору аренды имущества) сумма аренды в месяц-4017,08 грн., сумма налога на землю этих же участков - 12206,03 грн. К уточненкам я прикладывала копии документов подтверждающих окончание срока продления договора аренды земли. И все было правильно,до вчерашнего дня, нам пришло письмо в котором они ссылаются на закон об аренде, и просят предоставить разъяснения по какой причине мы перестали сдавать декларацию по аренде земли, я ничего не понимаю, что им надо-то в 2014 году, ведь раньше все нормально было? Заранее спасибо за ответы!


Ну вот в ЗІРе ответ от налоговиков на вопрос о том, должен ли платить СХ арендную плату за государственную или коммунальную землю после того, как срок действия аренды закончился, но он продолжает пользоваться землей, такой

Згідно з п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) плата за землю - загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – обов’язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).
Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ), а платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст. 288 ПКУ).
Розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем (п. 288.4 ст. 288 ПКУ).
Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки (п.п. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПКУ).
Згідно з п.п. 288.5.2 п. 288.5 ст. 288 ПКУ річна сума орендної плати, яка встановлена у договорі оренди, не може перевищувати:
- для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об’єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об’єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки;
- для земельних ділянок, які перебувають у державній або комунальній власності та надані для будівництва та/або експлуатації аеродромів - чотирикратний розмір земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ;
- для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки.
Відповідно до ст. 31 Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 161) договір оренди землі припиняється в разі, зокрема закінчення строку, на який його було укладено.
Згідно зі ст. 33 Закону № 161 по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов’язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов’язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі.
До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.
У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.
Враховуюче вищевикладене, якщо платник продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку дії договору оренди та не отримав письмового заперечення від орендодавця щодо використання земельної ділянки, то до поновлення дії договору оренди такий платник буде сплачувати орендну плату відповідно до умов попереднього договору оренди землі. При цьому, річна сума платежу не може бути меншою розміру, встановленого пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПКУ.


+ еще такое утверждение есть
У разі припинення або розірвання договору оренди земельної ділянки державної (комунальної) власності орендар повинен сплатити орендну плату за фактичний період перебування землі у користуванні у поточному році, тобто до дати повернення земельної ділянки орендодавцю (відповідному органу виконавчої влади чи відповідній сільській, селищній, міській раді), що підтверджується актом приймання-передачі земельної ділянки.
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 425 раз.

UNREAD_POST lelmvj » 13 ноя 2014, 12:42

Al Shurshun писал(а):Это уже многообещающе ...
До этого то - говорили "гражданско-правовые акты" превыше всего ...


Рано, как говорится, радовались :)
Я вот нашел более позднее, где снова гражданско-правовые акты превыше всего 8-)

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" жовтня 2014 р. м. Київ К/9991/28355/11

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:

Головуючого - Шипуліної Т.М.,

суддів: Бившевої Л.І., Лосєва А.М.




розглянула у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Полтавської філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» на постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 07.12.2010 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2011 по справі №2а-4664/10/1670 за позовом Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Полтавської філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком» до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення.

Заслухавши доповідь судді Шипуліної Т.М., перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального права, колегія

В С Т А Н О В И Л А:

Постановою Полтавського окружного адміністративного суду від 07.12.2010, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2011, у задоволенні позовних вимог Відкритого акціонерного товариства «Укртелеком» в особі Полтавської філії Відкритого акціонерного товариства «Укртелеком» до Кременчуцької об'єднаної державної податкової інспекції у Полтавській області про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовлено.

Не погоджуючись із рішеннями судів попередніх інстанцій, Відкрите акціонерне товариство «Укртелеком» в особі Полтавської філії Відкритого акціонерного товариства «Укртелеком» 29.04.2011 звернулось з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, який ухвалою від 15.11.2011 прийняв її до свого провадження.

В касаційній скарзі позивач просить скасувати постанову Полтавського окружного адміністративного суду від 07.12.2010 та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 29.03.2011, прийняти нове рішення про задоволення позовних вимог.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального права, зокрема, статті 67 Конституції України, статей 13, 15, 21 Закону України «Про оренду землі», частини першої статті 203 Цивільного кодексу України, пункту 8 розділу ІІ Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік», пункту 1 розділу І Закону України «Про внесення змін до деяких до деяких законодавчих актів України.

Відповідно до приписів статті 55 Кодексу адміністративного судочинства України здійснено заміну позивача - Відкрите акціонерне товариство «Укртелеком» в особі Полтавської філії Відкритого акціонерного товариства «Укртелеком» його правонаступником - Публічним акціонерним товариством «Укртелеком» в особі Полтавської філії Публічного акціонерного товариства «Укртелеком».

З урахуванням неприбуття у судове засідання жодної з осіб, які беруть участь у справі, та які були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, колегія суддів дійшла висновку про можливість розгляду справи за наявними у справі матеріалами за відсутності сторін.

Перевіривши матеріалами справи наведені у скарзі доводи, колегія суддів дійшла висновку, що касаційна скарга підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що Кременчуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією проведено документальна невиїзна перевірка податкової декларації з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, що перебувають в користуванні Відкритого акціонерного товариства «Укртелеком», поданої за 2008 рік, з питань правильності нарахування орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Перевіркою встановлено порушення позивачем вимог статті 21 Закону України «Про оренду землі», внаслідок чого занижено орендну плату за землю за січень-грудень 2008 року на 11232,20грн.

За результатами перевірки Кременчуцькою об'єднаною державною податковою інспекцією складено акта від 11.06.2010 №2941/15-227/21560766 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 21.06.2010 №0006231503/0/2044, яким позивачу визначено зобов'язання з орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності на суму 16848,30грн., в тому числі за основним платежем - 11232,20грн. та за штрафними (фінансовими) санкціями - 5616,10грн.

Приймаючи рішення про відмову у задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що податковий орган дійшов до правомірного висновку про факт заниження позивачем розміру орендної плати за 2008 рік в загальному розмірі 11232,20грн. оскільки позивачем у податковій декларацій з орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності на 2008 рік самостійно в порушення вимог діючого законодавства нараховано орендну плату згідно з договором оренди земельної ділянки, виходячи із розміру орендної плати в сумі 1,5 % від грошової оцінки землі, замість встановленого мінімального розміру - 3 % від грошової оцінки землі..

Проте, суд касаційної інстанції з такими висновками судів першої та апеляційної інстанцій не погоджується та вважає їх помилковими з наступних підстав.

Відповідно до частин першої та другої статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об'єкти комунальної власності.

Згідно з пунктом «в» статті 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Відповідно до частини першої та третьої статті 2 Закону України «Про плату за землю» використання млі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. За земельні ділянки, надані в оренду, справляється орендна плата.

Граничний розмір орендної плати за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, встановлено Закону України «Про оренду землі» та є обов'язковим при укладанні відповідних договорів.

Згідно зі статтею 13 Закону України «Про плату за землю» підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки.

Відповідно до частини першої та четвертої статті 21 Закону України «Про оренду землі» орендна плата - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Річна орендна плата за земельні ділянки, які перебувають у державній або комунальній власності, надходить до відповідних бюджетів, розподіляється і використовується відповідно до закону і не може бути меншою для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю»; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом України «Про плату за землю».

Судами встановлено, що між позивачем та Кременчуцькою міською радою було укладено ряд договорів про оренду земельних ділянок для експлуатації та обслуговування будівель та споруд АТС, радіовузла та дизель-генераторної центральної станції.

Умовами зазначених договорів передбачено розмір орендної плати в розмірі 1,5 ставки земельного податку.

Відповідно до частини другої статті 21 Закону України «Про оренду землі» розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України «Про плату за землю»).

Згідно зі статтею 30 Закону України «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

При цьому статтею 654 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна договору вчиняється в такій самій формі, що й договір, що змінюється, якщо інше не встановлено договором або законом чи не випливає зі звичаїв ділового обороту.

Судами попередніх інстанцій не встановлено внесення позивачем та Кременчуцькою міською радою змін до догорів оренди земельних ділянок стосовно розміру орендної плати.

Договір оренди землі є цивільно-правовим, а отже, йому притаманні такі ознаки, як свобода договору, обов'язковість його виконання сторонами тощо. Суб'єкт владних повноважень, який не є учасником договору, не може здійснювати владні управлінські функції шляхом втручання у відносини сторін договору, але має право контролювати належність виконання договору та відповідність його умов чинному законодавству України, зокрема стежити, щоб такі умови не суперечили інтересам суспільства. Якщо ж договір пов'язаний зі сплатою податків і, на думку суб'єкта владних повноважень, спрямований на ухилення від їх сплати, останній, за допомогою адміністративних заходів, уповноважений відновити публічний порядок.

Таким чином, зміна розміру земельного податку є підставою для перегляду встановленого розміру орендної плати шляхом внесення відповідних змін до договору оренди землі його учасниками, проте не тягне за собою автоматичної зміни орендної палати та, відповідно, донарахування податковим органом суми податкового зобов'язання з орендної плати із застосуванням штрафних санкцій.
lelmvj
 
Сообщений: 1094
Зарегистрирован: 10 янв 2012, 12:23
Благодарил (а): 46 раз.
Поблагодарили: 272 раз.

UNREAD_POST Mira16 » 04 дек 2014, 13:01

Добрый день!
Помогите разобраться в ситуации:
В ноябре 2014г. заключили новый договор аренды земли,в котором отдельным пунктом прописано что он вступает в силу после его подписания и гос.регистрации права аренды.Договор подписали с двух сторон,а право аренды еще не зарегистрировали.Согласно всем изменениям в законодательстве обязательства оплаты арендной платы за землю возникают с момента заключения договора. Вопрос: если право на аренду не зарегистрировано,а договор подписан двумя сторонами то стоит ли сдавать декларацию по земле в налоговую в срок до 20.12.2014?
Mira16
 
Сообщений: 5
Зарегистрирован: 08 июл 2014, 17:24
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya