Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Арендная плата за землю

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST vision » 14 янв 2011, 00:28

288.5. Розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:

288.5.1. не може бути меншою:

для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;

для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;



Какую арендную плату платить по договорам, заключенным до 01.01.2011?
vision
 
Сообщений: 41
Зарегистрирован: 23 ноя 2010, 13:04
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 9 раз.

UNREAD_POST Печкин » 14 янв 2011, 00:39

Думаю, НКУ в части размера арендной платы, перекрывает положения договора даже без внесения в него изменений.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 15 фев 2011, 14:49

# Чи є платником орендної плати юридична особа, що продовжує використовувати земельну ділянку державної та комунальної власності після закінчення терміну дії договору оренди, якщо новий договір на стадії переоформлення?
# Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 Якщо платник продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди та не отримав письмового заперечення від орендодавця щодо використання земельної ділянки, то до поновлення договору оренди такий платник буде сплачувати орендну плату відповідно до умов попереднього договору, якщо інше не передбачено новим договором оренди землі, але в будь – якому випадку річна сума платежу не може бути меншою розміру, встановленого пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу України.
# Повна відповідь
Скрытый текст: показать
: Діє з 01.01.2011 Згідно з пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата). Орендна плата–це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п.288.1. ст. 288 ПКУ), а платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п.288.2. ст. 288 ПКУ). Відповідно до п. 288.5 ст. 288 ПКУ розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом (пп. 288. 5.1); не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп.288.5.2). Згідно зі ст. 31 Закону України віл 6 жовтня 1998 року № 161-XIV "Про оренду землі" зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 161) договір оренди землі припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено. Після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору. У разі поновлення договору оренди землі на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди, то за відсутності письмових заперечень орендодавця протягом одного місяця після закінчення строку договору він підлягає поновленню на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. Письмове заперечення здійснюється листом-повідомленням (ст. 33 Закону № 161). Враховуюче вищевикладене, якщо платник продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди та не отримав письмового заперечення від орендодавця щодо використання земельної ділянки, то до поновлення договору оренди такий платник буде сплачувати орендну плату відповідно до умов попереднього договору, якщо інше не передбачено новим договором оренди землі, але в будь – якому випадку річна сума платежу, не може бути меншою розміру, встановленого пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПКУ.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.
Вернуться наверх

UNREAD_POST vins » 23 фев 2011, 14:44

Печкин писал(а):Думаю, НКУ в части размера арендной платы, перекрывает положения договора даже без внесения в него изменений.


Так они и ответили
# Як визначається розмір річної суми орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, якщо сума річного платежу за договором оренди землі є меншою, ніж сума платежу, визначена п. 288.5 ПКУ?
# Повна відповідь Коротка: Діє з 01.01.2011 Річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету суб’єктами господарювання, які орендують земельні ділянки державної та комунальної власності, визначається відповідно до умов договору, але з урахуванням вимог пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПКУ, тобто не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПК. Діє з 01.01.2011 Згідно з пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності; орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності – це обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою (далі - орендна плата) (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 ПКУ). Відповідно до п. 288.1 ст. 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки. Згідно з 288.4 ст. 288 ПКУ розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем. Водночас, відповідно до п. 288.5 ст. 288 ПКУ розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу: не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ (пп. 288.5.1); не може перевищувати: а) для земельних ділянок, наданих для розміщення, будівництва, обслуговування та експлуатації об'єктів енергетики, які виробляють електричну енергію з відновлюваних джерел енергії, включаючи технологічну інфраструктуру таких об'єктів (виробничі приміщення, бази, розподільчі пункти (пристрої), електричні підстанції, електричні мережі), - 3 відсотки нормативної грошової оцінки; б) для інших земельних ділянок, наданих в оренду, - 12 відсотків нормативної грошової оцінки (пп. 288.5.2); може бути більшою граничного розміру орендної плати, ніж зазначений у пп. 288.5.2, у разі визначення орендаря на конкурентних засадах (пп. 288.5.3). З огляду на зазначене, та враховуючи норми ст. 1 ПКУ, якою передбачено, що ПКУ визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, річна сума платежу, що підлягає перерахуванню до бюджету суб’єктами господарювання, які орендують земельні ділянки державної та комунальної власності, визначається відповідно до умов договору, але з урахуванням вимог пп. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 ПКУ, тобто не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПК.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Fi_alka » 25 фев 2011, 13:42

В договоре аренды 3% от нормативной оценки.На данный момент нормативная оценка выросла раз в 10. Какую арендную плату платить в 2011?
Fi_alka
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 23 фев 2011, 17:46
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Dave » 25 фев 2011, 13:54

Формально Вы должны платить 3% от новой оценки с даты, когда вступило в силу соотв. решение местного совета об утверждении такой нормативной оценки. Но по п.288.1 НКУ исполком должен передать такую новую информацию в налоговую, там должны пересчитать размер арендной платы и взять новый размер "на контроль". Налоговики без договора (допсоглашения) такую информацию принимают не охотно и, скорее всего, будут контролировать размер арендной платы по текущему договору. Исполком будет склонять Вас к заключению допсоглашения, пугая расторжением договора и т.д. Такие угрозы редко воплощаются в жизнь. Процедура внесения изменений в договор - длительная (оферты, согласование замечаний и т.д.). В исковом порядке взыскать аренду по новым сумма тоже не просто (зачастую в местных бюджетах нету нужных сумм на госпошлину :) ). Так что, при желании можно продолжать платить по старому размеру. Но если не хотите неприятностей с местными властями - заключайте допсоглашение и после этого платите новый размер.

За это сообщение автора Dave поблагодарил:
Fi_alka
Dave
 
Сообщений: 31
Зарегистрирован: 30 янв 2011, 15:11
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 3 раз.

UNREAD_POST vins » 25 фев 2011, 14:08

Dave писал(а):В исковом порядке взыскать аренду по новым сумма тоже не просто (зачастую в местных бюджетах нету нужных сумм на госпошлину :) ).


Да ну судя по Реестру судебных решений у налоговиков зато есть нужные суммы. Достаточно много решений, в которых удовлетворяют требования налоговых инспекций о взыскании налогового долга в связи с тем, что арендатор платил по-старому.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Dave » 28 фев 2011, 10:31

vins писал(а):Да ну судя по Реестру судебных решений у налоговиков зато есть нужные суммы. Достаточно много решений, в которых удовлетворяют требования налоговых инспекций о взыскании налогового долга в связи с тем, что арендатор платил по-старому.


Ну решения как раз в основном положительные. В качестве примера, решение Донецкого окружного админсуда (июль 2010 года, есть где-то в Реестре):
З цих підстав суд дійшов висновку, що Відповідач неправомірно збільшив розмір нормативної грошової оцінки землі та, як слід, неправомірно збільшив розмір орендної плати, про що надав Позивачу довідку про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки для розрахунку орендної плати на 2010 рік за № 3120.
Посилання Відповідача на рішення Луганської міської ради № 28/10 від 28.12.2007 року, яким затверджена нормативна грошова оцінки земель м. Луганська, суд вважає безпідставним виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства, до яких відноситься, в том числі, і вказане рішення ради, регулюють лише відносини, які виникли після набрання чинності вказаних актів.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України, ст. 188 Господарського кодексу України, з урахуванням п. 30, п. 31 Договорів зміна умов Договорів здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін.
Таким чином, збільшення Відповідачем розміру нормативної грошової оцінки з посиланням на рішення Луганської міської ради від 28.12.07 № 28/10, являється фактичною зміною Відповідачем порядку умов Договорів в односторонньому порядку, що є порушенням вищезазначених вимог закону та умов укладених Договорів оренди землі.
Суд дійшов висновку, що рішення Луганської міської ради від 28.12.07 року № 28/10, яким затверджено розмір нормативної грошової оцінки земель м. Луганська, можливо застосовувати до договорів, укладених до його прийняття, лише після внесення в установленому порядку змін до таких договорів стосовно нормативної грошової оцінки земельної ділянки та розміру орендної плати.
Викладена позиція суду підтверджується вищевказаною постановою Ленінського районного суду м. Луганська від 25.03.2009 року по справі № 2 «а» - 442/09р. за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ХХХ» до Управління нерухомим майном Луганської міської ради про визнання протиправними дії.

Отрицательные решения в основном касаются тех договоров, где размер арендной платы меньше 3%. Ну а если по сути, считаю необходимым ориентироваться на п.288.1 НКУ:
288.1. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого подавати органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган державної податкової служби про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни.

Т.е. для налоговиков первичным должен быть договор (допсоглашение), а не решение местного совета или составленная на его основе справка о нормативной оценке из земресурсов.
Dave
 
Сообщений: 31
Зарегистрирован: 30 янв 2011, 15:11
Благодарил (а): 2 раз.
Поблагодарили: 3 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 28 фев 2011, 10:37

Письмо Госкомзема по ситуации, когда перешло право собственности / пользования на здание, расположенное на коммунальной земле. Вопрос - когда у предыдущего арендатора прекращается обязанность по уплате платы за землю, а у нового собственника / пользователя зданием возникает.

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
ЛИСТ від 19.01.2011 р. N 721/27/Н5110-11
<…>
Відповідно до частини першої статті 120 Земельного кодексу України (далі - Кодекс) у разі набуття права власності на жилий будинок, будівлю або споруду, що перебувають у власності, користуванні іншої особи, припиняється право власності, право користування земельною ділянкою, на якій розташовані ці об'єкти. До особи, яка набула право власності на жилий будинок, будівлю або споруду, розміщені на земельній ділянці, що перебуває у власності іншої особи, переходить право власності на земельну ділянку або її частину, на якій вони розміщені, без зміни її цільового призначення.

Частина друга вказаної статті Кодексу визначає, що якщо жилий будинок, будівля або споруда розміщені на земельній ділянці, що перебуває у користуванні, то в разі набуття права власності на ці об'єкти до набувача переходить право користування земельною ділянкою, на якій вони розміщені, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Частиною одинадцятою статті 123 Кодексу визначено, що відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Відповідно до статті 125 Кодексу право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Враховуючи викладене, до припинення договору оренди платником земельного податку є орендар земельної ділянки.


Т.е. вывод такой, что предыдущий собственник здания либо его пользователь платит арендную плату (конечно, не налог на землю, как это говорит Госкомзем :), путаются в терминах), пока новому собственнику / пользователю не удастся заставить местный совет заключить договор аренды.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vins » 04 мар 2011, 19:20

Вот самое прикольное!
Три раза перечитал - не верил, что правильно понимаю
# Чи повинен власник будівлі, споруди (їх частини) сплачувати земельний податок за земельну ділянку, на якій розташована така будівля, споруда, якщо зазначена земельна ділянка належить до земель державної і комунальної власності і передана в оренду іншій особі?
# Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 Якщо орендар земельної ділянки державної і комунальної власності відчужує право власності на будівлю, споруду (її частину), розміщену на орендованій земельній ділянці та не повернув орендодавцю у встановленому порядку зазначену земельну ділянку, такий орендар є платником орендної плати за землю до бюджету на підставі укладеного договору оренди землі до моменту втрати чинності такого договору. Особа, що набула право власності на будівлю, споруду (її частину), до отримання права оренди земельної ділянки (укладення у встановленому законодавством порядку договору оренди землі) повинна відповідно до вимог п. 287.6 ст. 287 Податкового кодексу України сплачувати земельний податок за земельну ділянку, на якій розташована така будівля, споруда (її частина), з урахуванням прибудинкової території.
# Повна відповідь : Діє з 01.01.2011 Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) використання землі в Україні є платним. Згідно з пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Відповідно до п. 287.6 ст. 287 ПКУ при переході права власності на будівлю, споруду (їх частину) податок за земельні ділянки, на яких розташовані такі будівлі, споруди (їх частини), з урахуванням прибудинкової території сплачується на загальних підставах з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно. Пунктом 286.1 ст. 286 ПКУ визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Згідно з п. 288.1 ст. 288 ПКУ підставою для нарахування орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі – орендна плата) є договір оренди такої земельної ділянки. Платником орендної плати є орендар земельної ділянки (п. 288.2 ст. 288 ПКУ). Відповідно до ст. 7 Закону України від 6 жовтня 1998 року № 161-XIV "Про оренду землі" зі змінами та доповненнями (далі – Закон №161) до особи, якій перейшло право власності на будівлю або споруду, що розташовані на орендованій земельній ділянці, переходить право оренди на цю земельну ділянку (ст. 7 Закону). Водночас, статтею 125 ЗКУ встановлено, що право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав. Право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону (ст. 126 ЗКУ). Договір оренди землі припиняється в разі набуття права власності на будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці (ст. 31 Закону №161). При цьому, ст. 34 Закону №161 встановлені наслідки припинення або розірвання договору оренди землі. Так, у разі припинення договору оренди землі орендар зобов'язаний повернути орендодавцеві земельну ділянку на умовах, визначених договором. Отже, у випадку, якщо орендар земельної ділянки державної і комунальної власності відчужує право власності на будівлю, споруду (її частину), розміщену на орендованій земельній ділянці та не повернув орендодавцю у встановленому порядку зазначені земельну ділянку, такі орендар є платником орендної плати за землю до бюджету на підставі укладеного договору оренди землі до моменту втрати чинності такого договору. Особа, що набула право власності на будівлю, споруду (її частину), до отримання права оренди земельної ділянки (укладення у встановленому законодавством порядку договору оренди землі) повинна відповідно до вимог п. 287.6 ст. 287 ПКУ сплачувати земельний податок за земельну ділянку, на якій розташована така будівля, споруда (її частина), з урахуванням прибудинкової території.


Смысл в общем такой, что если лицо продает здание на земельном участке, которое оно арендует у местного совета / госадминистрации, то с момента перехода права собственности на здание новый его собственник платит плату за замлю на основании требований п. 287.6, старый - поскольку остается по договору арендатором земли, пока новый не переоформит договор на себя, а это долго. Вот прикольно то: участок один - а платят двое.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 04 мар 2011, 21:57

Кстати, за один участок под помещением в многоквартирном доме тоже вроде два раза платят :)
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST vins » 04 мар 2011, 22:00

налоговик писал(а):Кстати, за один участок под помещением в многоквартирном доме тоже вроде два раза платят :)


Та да, выходит что так.
Но там хотя бы ОСМ платит 3 процента и собственник нежилого помещения 100 процентов = 103 процента.
А тут вообще 200 процентов получается :(
Круто конечно.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 16 мар 2011, 08:39

vins писал(а):Но там хотя бы ОСМД платит 3 процента и собственник нежилого помещения 100 процентов = 103 процента.


Чи передбачені пільги щодо сплати земельного податку для об’єднань співвласників багатоповерхових будинків (ОСББ)?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до ст. 38 Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року N 2768-III зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) до земель житлової та громадської забудови належать земельні ділянки в межах населених пунктів, які використовуються для розміщення житлової забудови, громадських будівель і споруд, інших об'єктів загального користування. Згідно зі ст. 42 ЗКУ у разі приватизації громадянами багатоквартирного жилого будинку відповідна земельна ділянка може передаватися безоплатно у власність або надаватись у користування об'єднанню власників. Статтею 282 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) встановлено перелік юридичних осіб – власників земельних ділянок та постійних землекористувачів, що мають право на пільги щодо сплати земельного податку. Проте, до зазначеного переліку не включено об’єднання співвласників багатоповерхових будинків. Водночас відповідно до п. 276.1 ст. 276 ПКУ земельний податок за земельні ділянки (в межах населених пунктів), зайняті житловим фондом, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до ст. 274 і 275 ПКУ. Згідно зі п. 286.1 ст. 286 ПКУ підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного податку. З урахуванням викладеного, пільги щодо сплати земельного податку для об’єднань співвласників багатоповерхових будинків не встановлені. Водночас земельних податок за земельні ділянки, що у встановленому ЗКУ порядку передані об’єднанням співвласників багатоповерхових будинків у власність та які за даними державного земельного кадастру належать до земель, зайнятих житловим фондом, справляється у розмірі 3 відсотків суми земельного податку, обчисленого відповідно до ст. 274 і 275 ПКУ.


Но тут скорее вопрос: собственник нежилого помещения в жилом доме сколько должен платить - 3 % или 100 %?
По идее, 100 %
Но формулировка - земли, занятые жилым фондом, дает основания думать что все-таки 3 процента.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 17 мар 2011, 10:23

Арендатор нежилого помещения в многоквартирном доме - не плательщик платы за землю


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Чи повинен орендар будівлі, споруди (їх частини), у т.ч. нежитлового приміщення у багатоквартирному жилому будинку, самостійно сплачувати до бюджету плату за землю (земельний податок або орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності) чи відшкодовувати орендодавцю приміщення відповідні суми плати за землю?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку (далі – податок) та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (далі – орендна плата). Згідно зі ст. 269, 270 ПКУ платниками податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, що перебувають у власності або користуванні. Пунктом 288.2 ст. 288 ПКУ визначено, що платником орендної плати є орендар. З урахуванням викладеного, сплачувати до бюджету плату за землю повинні суб’єкти плати за землю (платники) - власники земельних ділянок, постійні землекористувачі, власники будівель, споруд (їх частин), нежилих приміщень (їх частини) у багатоквартирних жилих будинках, а також орендарі. Тобто, орендар будівлі, споруди (їх частини), нежитлового приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку не є платником плати за землю до бюджету. Водночас згідно із ст. 796 Цивільного кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. У договорі найму сторони можуть визначити розмір земельної ділянки, яка передається наймачеві. Якщо розмір земельної ділянки у договорі не визначений, наймачеві надається право користування усією земельною ділянкою, якою володів наймодавець. При цьому статтею 797 ЦКУ визначено, що плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою. Таким чином, під час укладання договору оренди будівлі, споруди (їх частини), нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку за домовленістю сторін до складу орендної плати може бути віднесено плату за користування земельною ділянкою.


За пользование землей на правах сервитута, эмфитевзиса, суперфиция плата за землю не уплачивается

Чи повинен СГ, який уклав з органом місцевого самоврядування (виконавчої влади) договір сервітуту (право користування чужою земельною ділянкою), сплачувати до бюджету плату за землю?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Згідно зі ст. 269, 270 ПКУ платниками земельного податку є, зокрема, власники земельних ділянок та землекористувачі, а об'єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного податку (п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Відповідно до п. 288.2 ст. 288 ПКУ платником орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (далі – орендна плата) є орендар земельної ділянки. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (п. 288.1 ст. 288 ПКУ). Згідно з п. 12 розділу Х Земельного кодексу України від 25 жовтня 2001 року № 2768-ІІІ зі змінами та доповненнями (далі – ЗКУ) до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці третьому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом (п. 127 ЗКУ). Відповідно до ст. 98 ЗКУ право земельного сервітуту - це право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками). Встановлення земельного сервітуту не веде до позбавлення власника земельної ділянки, щодо якої встановлений земельний сервітут, прав володіння, користування та розпорядження нею. Земельний сервітут дає лише право на обмежене користування. Види права земельного сервітуту визначено ст. 99 ЗКУ. Враховуючи зазначене, за земельну ділянку, щодо якої встановлено земельний сервітут, нараховувати та сплачувати до бюджету плату за землю (земельний податок та орендну плату) повинен власник такої земельної ділянки (постійний землекористувач) або її орендар (в залежності від того, дана земельна ділянка знаходиться у власності (постійному користуванні) чи передана в оренду за договором оренди землі). Суб’єкт господарювання, що отримав право користування земельною ділянкою (земельний сервітут), не має підстав сплачувати земельний податок або орендну плату за земельну ділянку щодо якої встановлено земельний сервітут.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 18 мар 2011, 12:54

Земельный налог платится и при отсутствии заключенного договора аренды

Чи повинна сплачувати земельний податок ЮО, яка на підставі рішення органу місцевого самоврядування про надання землі в оренду користується земельною ділянкою, але договір оренди ділянки не укладає?
Діє з 01.01.2011 Згідно зі ст. 206 Земельного кодексу України (далі – ЗКУ) використання землі в Україні є платним. Відповідно до пп. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2275-VI (далі – ПКУ) плата за землю – це загальнодержавний податок, який справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. Згідно зі ст. 269, 270 розділу ХІІІ ПКУ платниками податку є, зокрема, землекористувачі, а об’єктами оподаткування - земельні ділянки, які перебувають користуванні. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 ПКУ). Відповідно до п. 288.2, 288.3 ст. 288 ПКУ платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об'єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду. Пунктом 2885 ст. 288 ПКУ визначено, що розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ. Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України (далі – ЗКУ), Цивільним кодексом України, Законом України від 6 жовтня 1998 року №161-XIV "Про оренду землі" зі змінами та доповненнями (далі – Закон №161), іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Згідно зі ст. 124 ЗКУ передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Згідно з п. 1 ст. 93 ЗКУ право оренди земельної ділянки – це засноване на договорі строкове платне володіння та користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Укладення договору оренди земельної ділянки із земель державної або комунальної власності здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування - орендодавця, прийнятого у порядку, передбаченому Земельним кодексом України (ст. 16 Закону №161). Відповідно до ст. 13 Закону №161 договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства. Отже, враховуючи, що орендарі земельних ділянок отримують право оренди земельної ділянки на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, сплачують орендну плату за землю: для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ; для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється розділом ХІІІ ПКУ. Для розрахунку сум орендної плати за землю така юридична особа має використати відомості державного земельного кадастру щодо класифікації земельної ділянки та її оцінки.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

След.

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, hela, Kamillfo, Ya