Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

недра, водопользование дерегуляция для "аграриев"

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST Al Shurshun » 23 янв 2016, 00:35

Уважаемые коллеги

Предлагаю Вам ознакомиться с дерегуляционными новшествами, которые несомненно улучшат условия ведения хозяйственной деятельности в нашей стране.

8 декабря 2015 года реализовалась давняя мечта дерегуляторов, модифицировали нормы статтей 21 и 23 Кодекса Украины о недрах:
Стаття 21. писал(а): Надання надр у користування для видобування підземних вод (крім мінеральних) і розробки родовищ торфу
Надра у користування для видобування підземних вод
(крім мінеральних) і розробки родовищ торфу надаються без надання гірничого відводу на підставі спеціальних дозволів, крім випадків, передбачених статтею 23 цього Кодексу, що видаються після попереднього погодження з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, та центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.

Стаття 23. писал(а): Право землевласників і землекористувачів на видобування корисних копалин місцевого значення, торфу, підземних вод (крім мінеральних) та користування надрами для інших цілей
Землевласники і землекористувачі в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати корисні копалини місцевого значення і торф загальною глибиною розробки до двох метрів, а також підземні води (крім мінеральних) для всіх потреб, крім виробництва фасованої питної води, за умови, що обсяг видобування підземних вод із кожного з водозаборів не перевищує 300 кубічних метрів на добу.

Землевласники і землекористувачі, які є сільськогосподарськими товаровиробниками, частка сільськогосподарського товаровиробництва яких за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків, крім випадків, передбачених частиною першою цієї статті, в межах наданих їм земельних ділянок мають право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати підземні води (крім мінеральних) для сільськогосподарських, виробничих, а також власних господарсько-побутових потреб.

Видобування корисних копалин місцевого значення і торфу з застосуванням спеціальних технічних засобів, які можуть призвести до небажаних змін навколишнього природного середовища, погоджується з місцевими радами, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та обласними, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями.


Показательными являются объяснения авторского коллектива этого опуса законопроект 2558а від 31.08.2015
22) Обґрунтування: писал(а):Чинним законодавством землевласникам і землекористувачам надано право без спеціальних дозволів та гірничого відводу видобувати підземні води для власних господарсько-побутових потреб, за умови що продуктивність водозаборів підземних вод не перевищує 300 кубічних метрів на добу.
Однак, реалізація даних положень на практиці проблемна через незрозумілість терміну «продуктивність водозаборів підземних вод» та «власних господарсько-побутових потреб». Так, продуктивність часто трактується як потужність самого обладнання, а не обсяг фактично добутої води. Незрозумілим є також чи підпадають під побутові потреби такі види використання води, як поїння худоби чи полив рослин. Окрім цього, підприємству один дозвіл на всі водозабори, що знаходяться у користуванні, в тому числі, які розміщено на різних об`єктах, а іноді і в різних населених пунктах.
Ці неточності створюють суттєві проблеми при правозастосуванні, зокрема, для сільськогосподарських підприємств. Необхідно врегулювати можливість здійснювати видобуток води без спеціального дозволу для забезпечення як роботи підприємства, так і можливості забезпечення мешканців сільських населених пунктів та об`єктів соціально-культурного призначення, в тому числі дитячі садки, школи, сільради. Виключенням пропонується зробити для видобування води для виробництва фасованої питної води.

Феноменально – оказывается:
производительность, это не МОЩНОСТЬ, т.е. технический показатель стабильный для каждого проекта скважины и зафиксированный в её паспорте, а суть ОБЪЕМ добычи;
собственные хозяйственно-бытовые потребности, это – вообще бином Ньютона, ну откуда Комітет з питань аграрної політики та земельних відносин знать, что базовый Закон об охране окружабщей среды природопользование подразделяет на два вида – ОБЩЕЕ природопользование – удовлетворение хозяйственно-бытовые потребностей ДОМОХОЗЯЙСТВ и СПЕЦИАЛЬНОЕ природопользование – получение ЭКОНОМИЧЕСКОЙ ВЫГОДЫ от использования такого элемента природного ресурса
Соответственно, в 1994 году о дерегуляции никто не слышал и, естественно, в соответствии с базовым законом выделили в Кодексе о недрах 2 отдельных статьи
О показателе МИНЕРАЛЬНОСТЬ воды говорить просто не приходится, равно и о том как будут увязывать ежегодый показатель 75% со специальным разрешением предоставляемым на 5-50 лет (геологи – приятного аппетита)
А вот о показателе 300 кубометров в сутки следует сказать особо исходя, например вот из такой нормы:
Порядок ведення державного обліку водокористування писал(а):1.4. Цей Порядок встановлює єдині правила ведення державного обліку водокористування, які є обов’язковими для фізичних та юридичних осіб, діяльність яких підлягає державному обліку водокористування (далі – водокористувачі).
1.5. Під час державного обліку водокористування систематизуються дані про водокористувачів, які здійснюють діяльність, пов’язану із забором та/або використанням води, скиданням зворотних (стічних) вод та забруднюючих речовин, та:
здійснюють забір води із поверхневих та підземних водних об’єктів в обсязі від 20 метрів кубічних води на добу;
забирають воду з водопровідних мереж або інших систем водопостачання в обсязі від 20 метрів кубічних води на добу (у середньому протягом календарного року) і передають зворотні (стічні) води до систем водовідведення;
забирають воду для зрошення в обсязі від 20 метрів кубічних води на добу (у середньому протягом зрошувального періоду);
мають сезонний режим роботи та забирають воду в обсязі від 20 метрів кубічних води на добу (у середньому протягом періоду його роботи у межах календарного року);
мають оборотні системи водопостачання загальною потужністю 1000 метрів кубічних води на добу і більше незалежно від кількості забраної (отриманої) води;
використовують воду для виробництва напоїв незалежно від кількості води;
здійснюють скид (незалежно від об’єму) зворотних (стічних) вод безпосередньо у водні об’єкти та підземні горизонти;
віднесені до галузі гідроенергетики;
користуються водними об’єктами для рибогосподарських потреб (крім суден флоту рибної промисловості).

Как говорится почувствуй разницу цифр 20 и 300
Оно то, конечно животину и курочек поить нужно, но когда сами будем покупать ЧИСТУЮ талую воду из снегов Швейцарии, может тогда хоть кто-то включит мозг
Ведь то, что приведено, это лишь первый шаг второй – ниже, но уже от СПЕЦИАЛИСТА – Рибак Іван Петрович (з квітня по жовтень 2008 року — директор Департаменту державного екологічного моніторингу Міністерства охорони навколишнього природного середовища України; з 2008 року по 2009 рік — радник Міністра охорони навколишнього середовища України;)
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, які регулюють відносини, пов’язані з одержанням документів дозвільного характеру (щодо спеціального водокористування)

__________________________________________________

Верховна Рада України постановляє:

I. Внести зміни до таких законів України:
1. У Водному кодексі України (Відомості Верховної Ради України, 1995 р., № 24, ст. 189):

1) пункт 5 статті 81 виключити.

2) у пункті 7 статті 14 після слів «а також порядку розроблення» слова «та затвердження» виключити.

3) пункт 9 статті 16 викласти у такій редакції:
«9) видача дозволів на спеціальне водокористування;».

3) пункт 4 статті 171 виключити.

4) пункт 1 статті 172 виключити.

5) в абзаці другому статті 38 слова «та затвердження» виключити.

6) Абзаци четвертий та п’ятий статті 42 викласти в такій редакції:
«Вторинні водокористувачі (абоненти) - це ті, що не мають власних водозабірних споруд і отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їх системи на підставі договорів на водопостачання (поставку воду) та/або водовідведення без отримання дозволу на спеціальне водокористування.
Вторинні водокористувачі здійснюють скидання стічних вод у водні об'єкти на підставі дозволів на спеціальне водокористування.
Забір та використання води із каналів і водогонів міжбасейнового та внутрішньобасейнового перерозподілу водних ресурсів здійснюються на підставі дозволів на спеціальне водокористування та договорів на водопостачання (поставку воду) укладеними з підприємствами та організаціями, які забезпечують перекидання води у маловодні регіони. Перелік підприємств та організацій, які забезпечують перекидання води у маловодні регіони, затверджується Кабінетом Міністрів України.»

7) У статті 48:
а) абзац восьмий частини третьої після слова «виконання» доповнити словами «розчистки русел річок, каналів і дна водойм,»;
б) абзац дев’ятий частини третьої після слів «корисних копалин» доповнити словами «(крім підземних вод)»;
в) доповнити частину третю новим абзацом дванадцятим такого змісту:
«забір та/або використання води в об’ємі до 5 кубічних метрів на добу (крім тієї, що використовується для виробництва (входить до складу) напоїв та фасованої питної води);».
У зв’язку із цим абзац дванадцятий вважати абзацом тринадцятим.

8) статтю 49 викласти в такій редакції:
«Стаття 49. Право на здійснення спеціального водокористування.
Спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування.
Вторинні водокористувачі, які отримують воду з водозабірних споруд первинних водокористувачів та скидають стічні води в їх системи на підставі договорів на водопостачання (поставку води) та/або водовідведення без отримання дозволу на спеціальне водокористування також сплачують збір за спеціальне водокористування на загальних підставах.
Дозвіл на спеціальне водокористування видається територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства.
Видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на спеціальне водокористування здійснюється згідно з вимогами, визначеними Законом України «Про адміністративні послуги», з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», в установленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Видача (переоформлення, видача дубліката, анулювання) дозволу на спеціальне водокористування здійснюється безоплатно.
Подання юридичною або фізичною особою, фізичною особою – підприємцем заяви про одержання (переоформлення, одержання дубліката, анулювання) дозволу на спеціальне водокористування та відповідних документів, а також видача (відмова у видачі, переоформлення, видача дубліката, анулювання) їй цього дозволу здійснюються в паперовій або електронній формі.
Для одержання дозволу на спеціальне водокористування юридична або фізична особа звертається до територіального органу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства із заявою, до якої додаються:
обґрунтування потреби у воді із помісячним нормативним розрахунком водокористування і водовідведення;
опис та схема місць забору води та скиду зворотних вод відносно поверхневих водних об’єктів;
нормативи гранично допустимого скидання (ГДС) забруднюючих речовин у водні об’єкти із зворотними водами (з розрахунком на кожний випуск окремо);
затверджені індивідуальні технологічні нормативи використання питної води (для підприємств та організації житлово-комунального господарства, суб’єктів господарювання, які надають послуги з централізованого водопостачання та або водовідведення, житлово-експлуатаційних підприємств та організацій);
копія правовстановлюючих документів на водні об’єкти (для орендарів водних об’єктів).
Зазначений перелік документів є вичерпним.
Видача або надання відмови у видачі дозволу на спеціальне водокористування здійснюється протягом п’ятнадцяти робочих днів з дня надходження заяви та документів, необхідних для його видачі.
Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, зобов’язані протягом двох робочих днів з дня надходження заяви на отримання дозволу на спеціальне водокористування надіслати копії відповідних документів у разі використання підземних вод до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, зобов’язаний протягом п’яти робочих днів з дня одержання копій документів надати безоплатно органу, що приймає рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування, свої висновки щодо можливості його видачі.
Обмін документами між органами виконавчої влади, зазначеними в цій статті, здійснюється в електронній формі у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері розвитку водного господарства, при прийнятті рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування або відмову в його видачі враховують відповідні висновки центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр.
У разі ненадання протягом встановленого строку центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр, висновку щодо можливості видачі дозволу на спеціальне водокористування, вважається, що орган, який приймає рішення про видачу дозволу на спеціальне водокористування, одержав висновок про можливість видачі такого дозволу.
Підставами для відмови у видачі дозволу на спеціальне водокористування є:
подання неповного пакета документів, необхідних для одержання дозволу, згідно з встановленим цим Кодексом переліком;
виявлення в документах, поданих суб’єктом господарювання або фізичною особою недостовірних відомостей, невідповідності вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, довгостроковим прогнозам водогосподарських балансів;
негативний висновок центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр про можливість спеціального водокористування.
Підставами для переоформлення дозволу на спеціальне водокористування є зміна найменування або місцезнаходження юридичної особи чи зміна прізвища, імені, по батькові або місця проживання фізичної особи, фізичної особи – підприємця.
Переоформлення дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за заявою, до якої додається дозвіл, що підлягає переоформленню.
Строк видачі переоформленого дозволу на спеціальне водокористування становить два робочих дні з дня одержання заяви про його переоформлення.
Підставами для видачі дубліката дозволу на спеціальне водокористування є його втрата або пошкодження.
Видача дубліката дозволу на спеціальне водокористування здійснюється за заявою, протягом двох робочих днів з дня одержання заяви про його видачу.
Строк дії дозволу на спеціальне водокористування становить шість років.
Дозвіл на спеціальне водокористування анулюється з підстав, визначених статтею 55 цього Кодексу.
У дозволі на спеціальне водокористування встановлюються ліміт забору води, ліміт використання води та ліміт скидання забруднюючих речовин. У разі настання маловоддя ці ліміти можуть бути зменшені органами, що видали дозвіл, без коригування дозволу на спеціальне водокористування».

9) статтю 50 виключити;

10) статтю 55 викласти в такій редакції:
«Стаття 55. Підстави для припинення права спеціального водокористування
Припинення права спеціального водокористування здійснюється шляхом анулювання дозволу на спеціальне водокористування.
Орган, який видав дозвіл на спеціальне водокористування, анулює його у разі:
звернення водокористувача із заявою про анулювання дозволу на спеціальне водокористування;
визнання водного об’єкта таким, що має особливе державне значення, наукову, культурну чи лікувальну цінність;
припинення юридичної особи (злиття, приєднання, поділ, перетворення, ліквідація) або припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, смерті фізичної особи, яка одержала дозвіл.
Орган, який видав дозвіл на спеціальне водокористування, звертається до адміністративного суду з позовом щодо застосування заходу реагування у виді анулювання дозволу з підстав:
встановлення факту надання в заяві та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації;
передачі водогосподарських споруд іншим водокористувачам;
виникнення необхідності першочергового задоволення питних і господарсько-побутових потреб населення;
систематичне (протягом двох і більше податкових (звітних) періодів) невнесення зборів за спеціальне водокористування у встановлені законом строки;
порушення умов спеціального водокористування та охорони вод, стосовно яких центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони і раціонального використання вод та відтворення водних ресурсів, було раніше видано припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення.
Рішення органу, який видав дозвіл, про анулювання дозволу на спеціальне водокористування видається юридичній або фізичній особі протягом п’яти робочих днів з дня його прийняття. У такому випадку дія дозволу припиняється через тридцять днів з дня прийняття рішення про його анулювання.
Форма дозволу на спеціальне водокористування та заяви для його отримання, а також форма нормативного розрахунку водокористування і водовідведення затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.»;

11) статтю 56 виключити.

2. У Законі України «Про охорону навколишнього природного середовища» (Відомості Верховної Ради України, 1991 р., № 41, ст. 546; 2000 р., № 5, ст. 34; 2013 р., № 46, ст. 640; 2014 р., № 23, ст. 873) пункт «е» частини першої статі 202 викласти в такій редакції:
«е) надання обов'язкових до виконання приписів щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства з питань, що належать до його компетенції, інформування дозвільних органів про надані приписи суб’єктам господарювання, що здійснюють діяльність на підставі дозволів в сфері охорони навколишнього природного середовища, та здійснення контролю за їх виконанням.

II. Прикінцеві положення
1. Цей Закон набирає чинності через місяць після його опублікування.
2. Дозволи, видані до набрання чинності цим Законом діють до моменту закінчення строку їх дії.
3. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк:
ініціювати внесення змін до законодавчих актів з метою приведення у відповідність із цим Закону;
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом;
забезпечити розроблення та прийняття нормативно-правових актів, передбачених цим Законом;
забезпечити перегляд і приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

Скромненько предложено выключить из субъектов, которые относятся к специальным водопользователям тех, кто осуществляет
забір та/або використання води в об’ємі до 5 кубічних метрів на добу (крім тієї, що використовується для виробництва (входить до складу) напоїв та фасованої питної води)

Выводы каждый делает сам в меру распущенности
ЖДЕМ ОСВОБОЖДЕНИЯ от Рентной платы за водопользование и рентной платы за недра и рисуем 4,95 куба в сутки на 1 скважину

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарили: 2
imbir63, налоговик
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 3035
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 624 раз.
Поблагодарили: 1352 раз.

UNREAD_POST imbir63 » 25 янв 2016, 22:47

Может я что-то неправильно поняла, теперь получается, что если мы воду используем и в производстве , но не фасуем, а, например, для хозбыта (это понятно) и для работы оборудования, и при этом не более 300 м3 в сутки, то спецразрешение на недра не нужно? А если у нас вода используется, например, при изготовлении консервов как залива, но она неминеральная-это ведь не расфасовка воды?!
Последний раз редактировалось imbir63 25 янв 2016, 23:17, всего редактировалось 2 раз(а).
imbir63
 
Сообщений: 41
Зарегистрирован: 29 окт 2014, 20:32
Благодарил (а): 132 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 25 янв 2016, 23:06

Уважаемая коллега, imbir63
imbir63 писал(а):Может я что-то неправильно поняла, теперь получается, что если мы воду используем и в производстве , но не фасуем, а, например, для хозбыта (это понятно) и для работы оборудования, и при этом не более 300 м3 в сутки, то спецразрешение на недра не нужно? А если у нас вода используется, например, при изготовлении консервов как залива, но она неминеральная-это ведь не расфасовка воды?!
Нет, Вы поняли всё абсолютно правильно :oops:
А вот когда примут поправки и в Водный кодекс, то Вы перестанете быть даже специальным водоползователем – боремся за дерегуляцию :oops:

P.S. признаюсь честно, что вынес это на Форум, чтобы показать глубину накрывшего нас маразма
государственная статистика отработанного десятилетиями построения водного баланса территорий требует ведения учета каждой единицы потребления от 20 кубов, но мы великие дерегуляторы у нас – 300 кубов.
а тут еще и недостатки профобразования – система контроля в тех же США в отношении строительства объектов извлечения воды из подземных источников и контроля за направлениями использования. объемов подземной воды чуть ли не жестче чем требования к защите атомных станций:
Ну кому еще прокричать – подземные воды захоронены в недрах 50-150 миллионов лет тому и
не восстанавливаются :pro_tiv: :pro_tiv: :pro_tiv: :pro_tiv:


С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
imbir63
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 3035
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 624 раз.
Поблагодарили: 1352 раз.

UNREAD_POST imbir63 » 25 янв 2016, 23:22

Al Shurshun писал(а):
Уважаемая коллега, imbir63
imbir63 писал(а):Может я что-то неправильно поняла, теперь получается, что если мы воду используем и в производстве , но не фасуем, а, например, для хозбыта (это понятно) и для работы оборудования, и при этом не более 300 м3 в сутки, то спецразрешение на недра не нужно? А если у нас вода используется, например, при изготовлении консервов как залива, но она неминеральная-это ведь не расфасовка воды?!
Нет, Вы поняли всё абсолютно правильно :oops:
А вот когда примут поправки и в Водный кодекс, то Вы перестанете быть даже специальным водоползователем – боремся за дерегуляцию :oops:

P.S. признаюсь честно, что вынес это на Форум, чтобы показать глубину накрывшего нас маразма
государственная статистика отработанного десятилетиями построения водного баланса территорий требует ведения учета каждой единицы потребления от 20 кубов, но мы великие дерегуляторы у нас – 300 кубов.
а тут еще и недостатки профобразования – система контроля в тех же США в отношении строительства объектов извлечения воды из подземных источников и контроля за направлениями использования. объемов подземной воды чуть ли не жестче чем требования к защите атомных станций:
Ну кому еще прокричать – подземные воды захоронены в недрах 50-150 миллионов лет тому и
не восстанавливаются :pro_tiv: :pro_tiv: :pro_tiv: :pro_tiv:


С уважением :a_g_a:


Пользуясь моментов, хочу Вас поблагодарить за гражданскую позицию :ya-za: , а также сказать, что ОООООООЧЕНЬ рада, что вернулись на форум!!!!! Мы ТААААААК Вас ждали!!!!!!!! elka: :D :D :D

За это сообщение автора imbir63 поблагодарил:
Al Shurshun
imbir63
 
Сообщений: 41
Зарегистрирован: 29 окт 2014, 20:32
Благодарил (а): 132 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 28 янв 2016, 17:35

Уважаемые коллеги

невероятно, но факт, ещё не у всех крышу снесло
Хто забезпечить євроінтеграцію водної галузі України
Ганна Вронська, заступник міністра екології та природних ресурсів _ Четвер, 28 січня 2016, 08:51

ИзображениеВиконання Угоди про асоціації з ЄС означає, серед іншого, необхідність запровадження європейських стандартів та норм у сфері якості води та управління водними ресурсами.

Як цього досягти? Україна має імплементувати шість європейських водних директив.

Однією із них є Водна рамкова директива, імплементація якої спрямована на екологічне оздоровлення річкових басейнів і покращення якості води.

Згідно з положеннями цієї директиви, запроваджується європейська модель басейнового управління водними ресурсами, за якої одиницею управління виступає басейн річки в цілому, а не її окрема частина в межах однієї області, району тощо. Відповідно, здійснюватиметься управління всього басейну річки за однаковим підходом, незалежно від того, на території яких областей, районів знаходиться річка, що, безперечно, надасть можливість максимального захисту водних ресурсів.

Директива про питну воду спрямована на забезпечення захисту здоров’я людей від несприятливого впливу будь-якого забруднення води, призначеної для споживання людиною. Зазначена директива вміщує 48 мікробіологічних та фізико-хімічних показників якості, радіологічні показники, що підлягають контролю у воді, а також встановлює вимоги щодо її моніторингу.

Імплементація Паводкової директиви має на меті запобігання, захист та зменшення негативного впливу повеней на здоров’я людей, довкілля, культурну спадщину тощо. Директива охоплює заходи протидії затопленню, які спричинені річками, гірськими потоками, морем у прибережних зонах.

Не менш важливим є запровадження європейських стандартів, передбачених Рамковою директивою про морську стратегію, Директивою про очистку міських стічних вод та Директивою про нітрати.

Але варто пам’ятати, що, за оцінками країн-кандидатів у члени Європейського Союзу,

імплементація водних директив є одним із найскладніших блоків у всьому євроінтеграційному пакеті.

Саме тому це питання вимагає дуже виваженого підходу. Україна ж поки не може визначити, який орган впроваджуватиме ці реформи.

Зважаючи на те, що реформування водної сфери спрямоване на вирішення питань щодо охорони та використання водних ресурсів, відповідальними за імплементацію зазначених директив є Міністерство екології та природних ресурсів України як центральний орган виконавчої влади, що формує державну політику у галузі управління, використання та відтворення водних ресурсів, та Державне агентство водних ресурсів України, що безпосередньо реалізує державну політику у даній сфері.

Надзвичайно важливим для реалізації євроінтеграційних процесів є спільна робота Мінприроди та Держводагентства, оскільки лише інституційний зв'язок органів державної влади, що формують та реалізовують завдання в галузі водних ресурсів, забезпечить дотримання екологічних принципів охорони та використання водних ресурсів.

Окрім того, не слід забувати і про інші міжнародні зобов’язання України у сфері водних ресурсів, виконання яких покладено на Мінприроди та Держводагентство, зокрема, Конвенцію з охорони і використання транскордонних водотоків і міжнародних озер ООН, на виконання якої Держводагентством від імені уряду укладені двосторонні угоди про співпрацю з питань водного господарства на транскордонних водах з усіма сусідніми країнами, та ін.

На цьому тлі особливу стурбованість викликає інформація щодо планів передачі Держводагентства до системи Мінагрополітики,

а також докорінної реформи на всіх рівнях системи управління Держводагентства та його децентралізації.

На нашу думку, таке перепідпорядкування призведе лише до неможливості впровадження європейських стандартів у сфері водних ресурсів і, як наслідок, порушення Україною своїх зобов’язань за Угодою про асоціацію з ЄС та інших міжнародних зобов’язань, які є пріоритетними для нашої держави.

Більше того, підпорядкування Держводагентства Міністерству агрополітики суперечитиме і європейській практиці управління водними ресурсами, де питання управління водними ресурсами належить до компетенції саме "екологічних органів": міністерств екології, департаментів екології тощо, адже охорона водних ресурсів, водних екосистем, води, яку ми п’ємо і в якій купаємось, є пріоритетним завданням у сфері охорони навколишнього природного середовища Європи.

На противагу цьому, сфера діяльності Мінагрополітики охоплює лише сільське господарство та продовольчу безпеку держави, і передача Держводагентства в підпорядкування Мінагрополітики призведе до реалізації лише функції використання водних ресурсів з урахуванням інтересів зазначеної сфери діяльності. Це є абсолютно неприпустимим, адже інші важливі для держави функції, зокрема, охорони водних ресурсів, будуть втрачені.

Тому хочеться особливо наголосити на необхідності збереження існуючого підпорядкування Держводагентства саме Міністерству екології та природних ресурсів, що має забезпечити належне виконання та реалізацію Україною як Угоди про асоціацію з ЄС, так й інших міжнародних зобов’язань.

Изображение

Автор: Ганна Вронська, заступник міністра екології та природних ресурсів України з питань євроінтеграції

Публікації в рубриці "Експертна думка" не є редакційними статтями і відображають виключно точку зору автора

"Європейська правда" готова оприлюднити позицію Мінагрополітики з цього питання


Ждем-с


С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
imbir63
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 3035
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 624 раз.
Поблагодарили: 1352 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Gb, Ya