Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Договір купівлі-продажу

заключение, изменение, расторжение, выполнение любых договоров

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST Михайловна » 11 мар 2012, 19:26

Доброго дня.
Склалася наступна ситуація: фізична особа купляла товари на оптовому ринку (починаючи з 2008р. по 2011р) за готівкові кошти, підтверджуючим документом придбання товарів є товарні чеки. На сьогоднішній день ця фізична хоче надати юридичній особі (ТОВ платнику Єдиного податку) дані товари з метою подальшої їх реалізації юридичною особою. Чи можна оформити договір про надання товарів фізичною особою юридичній особі під реалізацію або договір про купівлю-продаж товарів за закупівельними цінами?
Михайловна
 
Сообщений: 30
Зарегистрирован: 11 мар 2012, 19:03
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 11 мар 2012, 19:42

Уважаемая колега, Михайловна !
Когда-то существовала система комиссионных магазинов.
При этом, обосновывать свою цену физлицу не было никакой необходимости.

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2950
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 608 раз.
Поблагодарили: 1294 раз.

UNREAD_POST Михайловна » 12 мар 2012, 09:05

Дякую за відповідь
Михайловна
 
Сообщений: 30
Зарегистрирован: 11 мар 2012, 19:03
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 12 мар 2012, 09:29

Al Shurshun писал(а):Когда-то существовала система комиссионных магазинов.


Правила комиссионной торговли непродовольственными товарами действуют и сейчас

ЗАТВЕРДЖЕНО 
наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків України
від 13 березня 1995 р. N 37

ПРАВИЛА
КОМІСІЙНОЇ ТОРГІВЛІ НЕПРОДОВОЛЬЧИМИ ТОВАРАМИ
Скрытый текст: показать
1. Загальні Положення

1.1. Ці Правила регламентують порядок комісійної торгівлі непродовольчими товарами суб'єктами господарювання усіх форм власності, які пройшли державну реєстрацію у встановленому порядку.

Порядок приймання на комісію і продажу автомобілів, мотоциклів, тракторів й інших транспортних засобів, номерних агрегатів до них, ювелірних виробів з дорогоцінних металів та коштовного каміння регулюється окремими правилами.

1.2. Учасниками сторін торговельного процесу на комісійних засадах є: суб'єкт господарювання, який приймає товар на комісію (в подальшому - комісіонер), і громадянин, підприємство (організація, установа), що здає товар на комісію (в подальшому - комітент).

1.3. Відносини сторін регулюються договором, який комітент доручає продаж товару комісіонеру за визначену винагороду. Розмір комісійної винагороди визначається за погодженням сторін і не суперечить чинному законодавству.

1.4. За комітентом зберігається право власності на товар, прийнятий на комісію, до моменту його продажу споживачу. Комісіонер несе відповідальність у встановленому законодавством порядку перед комітентом за втрату або пошкодження товару, прийнятого на комісію. Розмір і порядок відшкодування збитків, нанесених комітенту, визначаються за погодженням сторін, а у випадку недосягнення згоди - вирішується у судовому порядку. Комітент має право в будь-який час забрати зданий на комісію товар за наявності квитанції та відповідного посвідчення особистості, сплативши комісіонеру обумовлену плату за зберігання зданої на комісію речі.

1.5. Товар може бути повернений іншій особі, якщо вона пред'явить квитанцію, видану комітенту комісіонером, нотаріально завірене доручення комітента з обов'язковим позначенням номера паспорта або документа, який його замінює.

1.6. Строк реалізації прийнятого на комісію товару - 60 календарних днів (за винятком антикваріату, творів мистецтва та унікальних речей, строк реалізації яких не обмежений).

(пункт 1.6 в редакції наказів
Міністерства зовнішніх економічних зв'язків України
від 08.07.97 р. N 342,
від 08.04.98 р. N 194) 

2. Приймання товарів на комісію

2.1. На комісію приймаються непродовольчі товари, придатні для використання, як нові, так і ті, що були у користуванні, але не потребують ремонту або реставрації і відповідають санітарним вимогам, а також антикварні і унікальні речі та товари мистецтва.

2.2. Пункт 2.2 виключено

(згідно з наказом Міністерства
 економіки України від 25.01.2008 р. N 21,
у зв'язку з цим пункти 2.3 - 2.11
 вважати відповідно пунктами 2.2 - 2.10)

2.2. Суб'єктам господарювання за рішенням місцевих органів державної виконавчої влади дозволяється приймати від відповідних організацій конфісковане, безгосподарне майно і таке, що перейшло у спадщину державі, вилучене у громадян для відшкодування заподіяної шкоди на виконання вироків і рішень судів, від державних, кооперативних, сімейних, колективних та приватних підприємств, закладів і установ - лишки товарно-матеріальних цінностей, які можуть бути реалізовані населенню, крім тих, що заборонені законом.

2.3. Не приймаються для комісійного продажу:

- зброя, боєприпаси (крім мисливської та спортивної зброї і боєприпасів до них, а також холодної зброї, спеціальних засобів, заряджених речовинами сльозоточивої і дратівної дії, що продаються громадськими об'єднаннями з дозволу органів внутрішніх справ), бойова і спеціальна військова техніка;

- вибухові речовини й засоби вибуху;

- отруйні речовини;

- наркотичні, психотропні і отруйні засоби;

- лікувальні засоби і вироби медичного призначення;

- державні еталони одиниць фізичних величин;

- армійське знаряддя, тканини та інші товари військового асортименту, форменне обмундирування, білизна з штампом закладів, організацій і підприємств;

- газові плити та балони до них без документа служби газового господарства, що підтверджує їх придатність до подальшого використання;

- товари побутової хімії;

- товари з простроченим терміном зберігання;

- товари від неповнолітніх віком до 18 років;

останній абзац пункту 2.3 вилучено

(згідно з наказом Міністерства зовнішніх економічних
зв'язків України від 08.07.97 р. N 342) 

- піротехнічні вироби;

- іграшки для дітей віком до 3-х років;

(пункт 2.3 доповнено абзацами згідно з наказом Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342)

- іграшкова зброя з пластиковими кульками;

- примірники аудіовізуальних творів і фонограм, що були в користуванні, а також нові без наявності супровідних документів, визначених у пункті 5 Правил роздрібної торгівлі примірниками аудіовізуальних творів і фонограм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04.11.97 N 1209.

(пункт 2.3 доповнено абзацами згідно з наказом Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків України від 08.04.98 р. N 194) 

2.4. При здаванні речей на комісію громадяни України повинні пред'явити паспорт або документ, який його заміняє; іноземні особи - відповідний вид на мешкання в Україні або національний паспорт з відміткою про перебування в Україні.

2.5. Товари від юридичних осіб приймаються згідно з товарно-супровідними документами та за наявності інформації про товар, викладеної відповідно до законодавства про мови.

Приймання на комісію нових товарів вітчизняного та іноземного виробництва здійснюється за наявності в комітента (крім фізичної особи, яка не має статусу суб'єкта підприємницької діяльності) документів, що засвідчують їх якість та безпеку, а також зазначення у документах на товари, що підлягають обов'язковій сертифікації, реєстраційних номерів сертифікатів відповідності чи свідоцтв про визнання відповідності та/або декларацій про відповідність, якщо це встановлено технічним регламентом.

(абзац другий пункту 2.5 у редакції наказу
 Міністерства економіки України від 25.01.2008 р. N 21)

Товари, що не підлягають обов'язковій сертифікації в Україні, приймаються на комісію за наявності гігієнічного висновку державної санітарно-гігієнічної експертизи на імпортовану продукцію.

Якщо на завезені з-за кордону партії товарів, що були в ужитку, відсутні дані щодо їх безпеки для здоров'я населення, то приймання на комісію таких товарів, їх реалізація та використання дозволяється лише після отримання позитивного висновку державної санітарно-гігієнічної експертизи.

Гарантійні терміни на нові товари встановлюються виробником.

Стосовно товарів, на які гарантійні строки не встановлено, споживач має право пред'явити продавцю (виробнику) відповідні вимоги, якщо недоліки було виявлено протягом двох років від дня передачі їх споживачеві.

(абзац шостий пункту 2.5 у редакції наказу
 Міністерства економіки України від 25.01.2008 р. N 21)

(пункт 2.5 в редакції наказу Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342) 

2.6. Суб'єкти господарювання здійснюють приймання товарів за кількістю і якістю у встановленому законодавством порядку.

2.7. При прийманні товарів на комісію комісіонер на кожну одиницю товару виписує квитанцію у двох примірниках і товарний ярлик, які підписуються фахівцем-оцінником і комітентом. Перший примірник квитанції видається комітенту, другий залишається у комісіонера і прикладається до товарного звіту.

Якщо комітент здає на комісію декілька одиниць одного товару, то комісіонер виписує на ці товари одну квитанцію у двох примірниках, а на кожну одиницю цих товарів виписується товарний ярлик.

Товарний ярлик прикріплюється до прийнятого на комісію товару. До дрібних речей прикріплюється цінник. При продажу товару товарний ярлик або цінник з нього не знімається.

(пункт 2.7 в редакції наказу Міністерства зовнішніх
економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342) 

2.8. Технічно складні товари, на які не вийшли гарантійні строки користування, приймаються на комісію разом з паспортом і гарантійним талоном, котрі при продажу передаються споживачу. При цьому гарантійний термін не подовжується.

(пункт 2.8 із змінами, внесеними згідно з наказом Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342) 

2.9. Забороняється суб'єкту господарювання залишати на зберігання товари, не прийняті на комісію.

2.10. Згода комітента з умовами здавання товару на комісію,його продажу та умовами повернення нереалізованого товару підтверджується підписом комітента у двох примірниках квитанції.

При незгоді комітента з цими умовами комісіонер має право відмовити в прийманні товару.

(розділ 2 доповнено пунктом 2.10 згідно з наказом Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342) 

3. Оцінка товарів, які приймаються на комісію

3.1. Ціни на комісійні товари встановлюються комітентом за домовленістю з комісіонером на основі ринкового попиту.

3.2. Працівники суб'єкта господарювання зобов'язані інформувати комітента про існуючі ціни на товари, які він здає на комісію, кон'юнктуру ринку і попит населення на такі ж або аналогічні їм товари.

3.3. Відповідальність за відповідність прийнятих на комісію товарів характеристикам, зазначеним у квитанції, несе комісіонер згідно з чинним законодавством.

3.4. При виявленні в прийнятих на комісію товарах прихованих дефектів вони знімаються з продажу, про що складається акт в присутності комітента, який викликається в таких випадках до магазину.

4. Уцінка прийнятих на комісію товарів

4.1. Ціна товару, який не реалізований протягом встановленого строку (60 календарних днів), може бути знижена за домовленістю з комітентом. Якщо комітент не з'явився для переоцінки товару за викликом, комісіонер знижує ціну на таких умовах:

(абзац перший пункту 4.1 в редакції наказу Міністерства
зовнішніх економічних зв'язків України від 08.04.98 р. N 194)

на 30% від встановленої сторонами первинної вартості товару, якщо товар не реалізовано в строк (60 календарних днів);

на 40% від залишкової ціни після першого зниження вартості товару, якщо товар не реалізовано протягом наступних 15 календарних днів.

Якщо товар не реалізовано після другої уцінки протягом наступних 15 календарних днів, комісіонер знімає його з продажу без письмового попередження комітента.

(пункт 4.1 в редакції наказу Міністерства зовнішніх 
економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342)

4.2. За вимогою комітента ціна на зданий товар може бути знижена раніше строків, визначених діючими Правилами.

4.3. Умови уцінки прийнятих на комісію товарів повинні бути зазначені у квитанції, яка видається комітенту.

4.4. Уцінки зданих на комісію товарів, які проводяться за участю комітента, відображаються в усіх примірниках квитанції та на товарному ярлику.

4.5. Згоду на проведення уцінки товару комітент підтверджує своїм підписом у квитанції.

При незгоді комітента з умовами здавання товару на комісію, строками або розмірами уцінок комісіонер має право відмовити в прийманні товару.

5. Продаж і повернення нереалізованого товару

5.1. Кожна одиниця прийнятого на комісію товару не пізніше наступного дня повинна бути виставлена в торговельному залі для продажу.

При прийманні декількох одиниць одного й того ж товару в торговельний зал може виставлятися лише одиниця цього товару, інші зберігаються в підсобному приміщенні.

(пункт 5.1 в редакції наказу Міністерства зовнішніх 
економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342)

5.2. Спортивна та мисливська вогнепальна зброя та боєприпаси до неї, а також холодна зброя, спеціальні засоби, заряджені речовинами сльозоточивої і дратівної дії, реалізуються магазином на підставі ліцензії встановленої форми, що видається органами внутрішніх справ, тільки тим громадянам, які мають на це дозвіл органів внутрішніх справ за місцем проживання.

5.3. При продажу технічно складних виробів робота їх перевіряється за участю споживача за основними параметрами.

5.4. Розрахунки за продані товари можуть здійснюватися готівкою та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) відповідно до законодавства. Разом з товаром споживачу в обов'язковому порядку видається розрахунковий документ установленої форми на повну суму проведеної операції, який засвідчує факт купівлі товару.

(пункт 5.4 у редакції наказу Міністерства
 економіки України від 25.01.2008 р. N 21)

5.5. Товари, що були в користуванні, придбані у комісіонера, можуть бути повернені назад лише за згодою комісіонера. Щодо товарів, на які не закінчився гарантійний термін, то на них поширюється дія статті 8 Закону України "Про захист прав споживачів".

(пункт 5.5 із змінами, внесеними згідно з наказом
 Міністерства економіки України від 25.01.2008 р. N 21)

5.6. Придбані комісійні товари, за винятком великогабаритних, на зберігання в магазині не залишаються.

5.7. При поверненні комітенту нереалізованих товарів, які знаходились у суб'єкта господарювання більше одного робочого дня, комітент відшкодовує витрати за зберігання його товару як за повний місяць у таких розмірах:

за перші 30 календарних днів - 2 відсотки визначеної ціни товару;

за другі 30 календарних днів - З відсотки визначеної ціни товару;

за наступні 30 календарних днів - 4 відсотки від залишкової ціни товару після проведених уцінок.

За кожний день зберігання знятого з продажу товару після закінчення 90 календарних днів з комітента стягується пеня, розмір якої визначається договором.

(пункт 5.7 в редакції наказу Міністерства зовнішніх 
економічних зв'язків України від 08.07.97 р. N 342)

При поверненні комітенту антикваріату, творів мистецтва та унікальних речей, що не були реалізовані, витрати за зберігання цих товарів визначаються за погодженням сторін.

(пункт 5.7 доповнено абзацом шостим згідно з
наказом Міністерства зовнішніх економічних
зв'язків України від 08.04.98 р. N 194) 

При поверненні комітенту товарів з недоліками, які не були виявлені при прийманні їх на комісію, витрати за зберігання цих товарів комітент не відшкодовує.

(пункт 5.7 доповнено абзацом сьомим згідно з
наказом Міністерства зовнішніх економічних
зв'язків України від 08.04.98 р. N 194) 

5.8. Гроші за проданий товар виплачуються комітенту готівкою на третій день після продажу товару, не враховуючи дня продажу, вихідних і святкових днів, при пред'явленні виданої комісіонером квитанції, паспорта або документа, що його замінює.

Гроші за продані товари, прийняті на комісію від юридичних осіб відповідно до умов договору, перераховуються на їх рахунки у банках.

5.9. У випадках, коли комітент не з'явився за одержанням грошей після закінчення терміну позовної давності, вони підлягають перерахуванню до місцевого бюджету.

5.10. Суб'єкт господарювання при здійсненні комісійної торгівлі непродовольчими товарами повинен керуватися та дотримуватися вимог Закону України "Про захист прав споживачів", Порядку провадження торговельної діяльності та правил торговельного обслуговування населення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 N 833, цих Правил та інших нормативно-правових актів, які регулюють торговельну діяльність.

(пункт 5.10 у редакції наказу Міністерства
 економіки України від 25.01.2008 р. N 21)

5.11. Суб'єкт господарювання повинен забезпечити наявність на видному та доступному місці куточка споживача, в якому розміщуються інформація про найменування власника або уповноваженого ним органу, книга відгуків та пропозицій, адреси і номери телефонів органів, що забезпечують захист прав споживачів.


Михайловна писал(а):Чи можна оформити договір про надання товарів фізичною особою юридичній особі під реалізацію


Можна.
Але, як на мене, важливо знати, що це за товар. І чи не буде його реалізація (нехай і за договором комісії) підприємницькою діяльністю для такой фізособи.
В принципі навіть якщо так і кваліфікують, то фізособі загружує тільки адміністративний штраф.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Михайловна » 12 мар 2012, 21:05

Дякую за поради.
Прочитала правила комісійної торгівлі. Питання: чи можна при складанні договору зазначити строк реалізації товару (електротовару) більший за 60днів? Що має вищу юридичну силу договір чи вищезазначені Правила? Ще одне, збираюсь оформити договір про надання товару під реалізацію (зміст подібний до змісту договору комісії), а не договір комісії чи є це коректним? бо наскільки я зрозуміла договір комісії передбачає сплату комісіонеру комітентом комісйної винагороди за реалізацію товару, а у моєму випадку комісіонер реалізує товар по роздрібним цінам, повертатиме комітенту (фізичній особі) лише вартість товару згідно товарних чеків (тобто фізична особа, за що купила за те і продала, а ТОВ буде реалізовувати товар і сплачувати податок, чистий прибуток від реалізації залишиться у ТОВ).
Михайловна
 
Сообщений: 30
Зарегистрирован: 11 мар 2012, 19:03
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 12 мар 2012, 22:03

Михайловна писал(а):чи можна при складанні договору зазначити строк реалізації товару (електротовару) більший за 60днів?


Можно.

Михайловна писал(а): Ще одне, збираюсь оформити договір про надання товару під реалізацію (зміст подібний до змісту договору комісії), а не договір комісії чи є це коректним?

Что значит подобный по содержанию, но не договор комиссии?

Михайловна писал(а):передбачає сплату комісіонеру комітентом комісйної винагороди за реалізацію товару, а у моєму випадку комісіонер реалізує товар по роздрібним цінам, повертатиме комітенту (фізичній особі) лише вартість товару згідно товарних чеків (тобто фізична особа, за що купила за те і продала, а ТОВ буде реалізовувати товар і сплачувати податок, чистий прибуток від реалізації залишиться у ТОВ).


Комиссионное вознаграждение - это вознаграждение не Вам, а юрлицу, которое будет продавать Ваше имущество.
Вы - простое физлицо. Поэтому Ваши расходы, когда-то понесенные на приобретение товара, не учитываются. Будет считаться, что Вы получили доход - в той сумме, которую Вам по результатам реализации товара передаст юр лицо.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Михайловна » 13 мар 2012, 09:53

Дякую за відповіді. (Написала подібний договір, бо знайшла в Інтернеті зразки договору комісії і договору надання товарів під реалізацію суть таж, просто в договорі про надання товарів під реалізацію не згадується комісійна винагорода).
Михайловна
 
Сообщений: 30
Зарегистрирован: 11 мар 2012, 19:03
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 09 май 2013, 11:09

Согласно подпункта 22 статьи 1 ЗУ "Про захист прав споживачів" споживачем является только физическое лицо. Вопрос - можно ли распространить отдельные нормы сего Закона на договора между юридическими лицами в порядке аналогии если ГК не предусматривает таких механизмов как, например, возврат товара и т.п.? Речь естественно о гражданских отношениях.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4817
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 323 раз.
Поблагодарили: 1212 раз.

UNREAD_POST налоговик » 09 май 2013, 11:48

Marlboro писал(а):Согласно подпункта 22 статьи 1 ЗУ "Про захист прав споживачів" споживачем является только физическое лицо. Вопрос - можно ли распространить отдельные нормы сего Закона на договора между юридическими лицами в порядке аналогии если ГК не предусматривает таких механизмов как, например, возврат товара и т.п.? Речь естественно о гражданских отношениях.


Почему ГК не предусматривает? Предусматривает. Приведите другой пример либо конкретизируйте свой.
А вообще, считаю, что нельзя. Это спецнорма - законодатель сознательно сделал специальный правовой режим для потребителей. То есть дал им дополнительные гарантии по сравнению с другими покупателями. То есть если речь о субъекте хозяйствования, то это не пробел, чтобы применять аналогию, а сознательно не предусмотренная гарантия.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 09 май 2013, 11:57

По характеру этой темы я так понял, что неопределенность возврата товара все таки есть.
Что касается специальности - то-есть использовать специальную норму в порядке аналогии Закона нельзя? А в порядке аналогии права?
Для меня базой для понимания сего механизма являются письма МинЮста:
1) Щодо порядку застосування нормативно-правових актів у разі існування неузгодженості...;
2) Щодо практики застосування норм права у випадку колізії.
Вроде как МинЮст оставляет возможность использовать норму любого Закона, если отношения являются смежными.

Конкретизировать пример к сожалению не могу, - вопрос чисто теоретический, а практически наверное можно придумать много моментов. Ну, примером, норма о 14 днях?
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4817
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 323 раз.
Поблагодарили: 1212 раз.

UNREAD_POST Вотруба » 09 май 2013, 12:02



Об этом же см. также http://www.scourt.gov.ua/clients/vs.nsf ... Count=500& (раздел "Суб’єкти правовідносин у справах за позовами про захист прав споживача").

Добавлено. Мне кажется, что вряд ли здесь уместно говорить о применении аналогий. Необходимости такой нет! Есть другие законодательные механизмы защиты своих интересов потребителями - субъектами хоздеятельности. Кроме всего прочего они могут оговорить детали и особенности в договоре. Такой возможности лишен, к примеру, покупатель в магазине.
Последний раз редактировалось Вотруба 09 май 2013, 12:20, всего редактировалось 1 раз.
Если мы с Вами думаем одинаково, то мы вообще не думаем.
Аватар пользователя
Вотруба
 
Сообщений: 1992
Зарегистрирован: 30 мар 2011, 19:35
Благодарил (а): 603 раз.
Поблагодарили: 2005 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 09 май 2013, 12:18

ВСУ, конечно, не радует :(
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4817
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 323 раз.
Поблагодарили: 1212 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 09 май 2013, 12:29

Вотруба писал(а):Добавлено. Мне кажется, что вряд ли здесь уместно говорить о применении аналогий. Необходимости такой нет! Есть другие законодательные механизмы защиты своих интересов потребителями - субъектами хоздеятельности. Кроме всего прочего они могут оговорить детали и особенности в договоре. Такой возможности лишен, к примеру, покупатель в магазине.

Ну в упомянутой теме прозвучали мысли о том, что возврат товара - новая сделка, а равно новый договор (в случае, если возврат не предусмотрен Законом или договором). А это уже какое-никакое поле для маневров, например, условно:
Продали товар по договору 1, делаем возврат и это уже новая сделка 2. Договором не предусмотрена возможность возврата товара. По сделке 1 нам должны, а по сделке 2 мы должны - будет ли взаимозачет?
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4817
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 323 раз.
Поблагодарили: 1212 раз.

UNREAD_POST Елена Уварова » 09 май 2013, 12:34

Уважаемый Marlboro, интересный вопрос.
Но тут я соглашусь с ув. налоговиком: необходимо начать с разграничения ситуаций, о которых мы говорим. В ходе обсуждения уже были названы, как минимум, такие:
  • когда нет ни пробела, ни коллизии, а есть общая норма (которая допускает возврат только если продавец / производитель нарушил требования к качеству товара) и норма специальная (которая делает исключение только для покупателей, являющихся потребителями, и разрешает вернуть даже качественный товар при соблюдении определенных условий);
  • когда нет пробела, но есть коллизия - в этом случае общая теория права предлагает следующие правила преодоления коллизий: 1) в первую очередь, следует выяснить, какой из актов имеет бОльшую юридическую силу и отдать приоритет ему; 2) если акты одинаковой силы - то посмотреть, какой из них является более специальным; 3) если же с помощью указанных правил разрешить коллизию не удалось - то отдать приоритет тому акту, который вступил в силу позднее (кстати, если интересуетесь этим вопросом, то в свое время С.П. Погребняк, который может быть Вам известен также по журналу "Бухгалтер", защитил диссертацию о коллизиях в праве, автореферат можно найти на сайте nbuv.gov.ua - сайт Национальной библиотеки им. Вернадского, там все авторефераты в открытом доступе);
  • когда есть пробел - тогда 1) в первую очередь мы смотрим, нет ли нормы в этом же нормативно-правовом акте, которая позволила бы нам его преодолеть; 2) если такой нормы нет, обращаемся к актам, регулирующим наиболее близкие отношения, и пытаемся в них найти подходящее правило поведения; 3) если и такого нет, обращаемся к принципам права (это и есть аналогия права) - то есть к принципам добросовестности, пропорциональности и прочее прочее

Так вот возвращаясь к Вашему вопросу на примере 14 дней. На мой взгляд, тут нет ни коллизии, ни пробела. Это просто исключение из общего правила. Условно говоря, есть общая норма о сроках подачи декларации физлицами и есть норма, которая отдельным категориям лиц позволяет подать декларацию до конца года. У нас нет никаких оснований говорить о пробеле или о коллизии. Мы понимаем, что это исключение из общего правила. Так и с возвратом товара. Есть общие правила ГКУ, которые распространяются на любые договорные отношения, и есть спецправила Закона о защите прав потребителя, которые распространяются только на отношения с потребителями. И отсутствие в ГКУ той или иной нормы говорит не о пробеле, а об отсутствии соответствующего права, если оно не предусмотрено другими нормативными актами.

За это сообщение автора Елена Уварова поблагодарил:
Marlboro
Елена Уварова
 
Сообщений: 107
Зарегистрирован: 21 фев 2012, 13:18
Благодарил (а): 40 раз.
Поблагодарили: 92 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 09 май 2013, 12:43

Информативно, сказал бы даже исчерпывающе. Тогда остается открытым другой вопрос - в какой плоскости происходит возврат товара если он соответствовал требованиям договора: по качеству, количеству, ассортименту и прочим признакам? Вот просто так взяли и вернули, продавец не против.
Подгоняя под "потребителей" я хотел уместить все это в рамках одного же договора даже в той ситуации, когда такой возврат последним не предусмотрен.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4817
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 323 раз.
Поблагодарили: 1212 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ДОГОВОРНОЕ ДЕЛО

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, alex88, Gb, hela, MR, Ya, yryna