Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Санкции за неуплату земельного налога

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST vins » 30 авг 2011, 08:06

Интересная позиция ВАСУ встретилась: если договором об аренде коммунальной либо государственной земли предусмотрены штрафные санкции за несвоевременное внесение арендной платы, то налоговый орган не может выписать налоговое уведомление-решение.

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
19 липня 2011 року м. Київ К-17905/09


Скрытый текст: показать
Судами попередніх інстанцій встановлено, що за результатами перевірки позивача, податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №00008915-3/0 від 23 лютого 2007 року, яким визначено штраф в розмірі 1601,61грн. та №00009015-3/0 від 23 лютого 2007 року на суму 351,82 грн.

Також встановлено, що факт існуючого порушення сторонами не оспорюється . Спірним є питання відповідальності, передбаченої за таке порушення. На думку відповідача, відповідальність у вигляді застосування штрафних (фінансових) санкцій, повинна встановлюватися приписами п.п.17.1.7. п.17.1 ст. 17 Закону України від 21 грудня 2000 року №2181-III «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»(далі –Закон №2181-III) оскільки має місце порушення граничних строків орендної плати рівносильної за змістом земельному податку.

Задовольняючи позов, суди виходили з наступних мотивів, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Статтею 2 Закону України від 03 липня 1992 року № 2535-XII «Про плату за землю»(далі Закон №2535-XII) встановлено, що використання землі в Україні здійснюється на платній основі.. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Розміри податку за земельні ділянки, грошову оцінку яких не встановлено, визначаються до її встановлення в порядку, визначеному цим Законом.

Згідно статті 13 Закону № 2535-ХІІ, підставою для нарахування з орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності є договір оренди такої земельної ділянки. Тобто необхідною умовою є плата за державну землю на підставі договору оренди.

Щодо можливості стягнення плати за землю, то згідно Закону України від 25 червня 1991 року № 1251-XII «Про систему оподаткування»(далі –Закон №1251-XII), орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є податковим платежем. Вказаним Законом визначені строки та порядок нарахування і сплати орендної плати.

Згідно із статтею 20 Закону № 2535-ХІІ платежі за землю зараховуються до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетним кодексом України для плати за землю. Законом № 2535-ХІІ передбачено, що плата за землю в Україні стягується в двох формах –земельних податок та орендна плата. Земельний податок сплачують суб’єкти, які використовують земельну ділянку на праві власності або праві постійного користування, а орендну плату - суб’єкти, які використовують земельну ділянку на праві оренди. При цьому згідно Закону № 2535-ХІІ суб’єктами плати за землю є виключно землевласники та землекористувачі. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, а орендної плати за земельну ділянку, яка перебуває у державній або комунальній власності, - договір оренди такої земельної ділянки. При цьому власники землі та землекористувачі сплачують земельний податок, а також орендну плату за земельні ділянки державної та комунальної власності з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Тобто за законом зобов’язання по сплаті плати за землю може виникнути лише у законного землевласника або землекористувача –особи, яка має правовстановлюючий документ на право власності або користування земельною ділянкою.

З урахуванням вищевикладеного та беручи до уваги те, що договір оренди земельної ділянки між МП ТОВ «Інформграніт»та Житомирською міською радою є чинним, правомірність його не оспорюється, зобов’язання зі сплати орендної плати за землю виплаває саме з договору оренди. Тому відповідальність за порушення такого зобов’язання встановлюється загальними нормами цивільного, податкового, іншого законодавства за умови, якщо вона не встановлена договором.

Разом з тим, відповідно до підпункту 2.3. договору оренди земельної ділянки, на суму орендної плати, яка не була сплачена у строки, визначені цим договором, утримується пеня у розмірі подвійної облікової ставки НБУ річних від несплаченої суми за кожний день прострочення платежу, що не суперечить нормам діючого законодавства. При цьому прийняття спірних податкових повідомлень-рішень відповідача є неправомірним, оскільки не враховано вимоги статті 13 Закону України «Про плату за землю», що призводить до подвійної відповідальності за одне й те ж порушення (в даному випадку порушення строків сплати орендної плати).

Керуючись ст.ст. 210 - 232 Кодексу адміністративного судочинства України, суд –
УХВАЛИВ:
Касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Житомирі відхилити.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 31 авг 2011, 18:10

Уважаемый коллега vins !

Некоторое время тому на форуме "ПРОЧИЕ НАЛОГИ" мы уже обсуждали ситуацию, когда орендные отношения стали налоговыми обязательствами лишь волею Налогового кодекса.
При этом, никто не корректировал общее законодательство для ситуации оренды земельных участков, которые пребывают в коммунальной или государственной собственности.

Такая двойственность собственно и порождает подобные судебные решения.
Очевидно, что орендные договора, на которые распространяется действие Налогового кодекса, должны были бы содержать раздел об административно-хозяйственных санкциях за нарушение правил ведения хозяйственной деятельности, которые применяются орендодателем или по его поручению органами ДПС.

В противном случае - житомирская область и многие с ней могут только ЖДАТЬ своих денег.

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2931
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 601 раз.
Поблагодарили: 1283 раз.

UNREAD_POST vins » 31 авг 2011, 21:53

Al Shurshun писал(а):Очевидно, что орендные договора, на которые распространяется действие Налогового кодекса, должны были бы содержать раздел об административно-хозяйственных санкциях за нарушение правил ведения хозяйственной деятельности, которые применяются орендодателем или по его поручению органами ДПС.


Спасибо, уважаемый Al Shurshun!
Так ведь условия договора не влияют на применение административно-хозяйственных санкций.
Договорная ответственность и административно-хозяйственная ответственность - разные по своему характеру. Первая - ответственность, установленная в отношении равноправных субъектов. Вторая - ответственность за нарушение обязанностей перед государством.
Поэтому не может договор устанавливать условия применения административно-хозяйственных санкций.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Al Shurshun
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Al Shurshun » 31 авг 2011, 22:22

Спасибо, уважаемый коллега vins !

Не могу согласится с тезисом об партнерской ответственности.

В любом случае одна сторона предоставляет имущество и ожидает от пользователя рациональности и ответственности.

Кроме того, земля в собственности той или иной общности, соответственно последняя будет в любом случае органом управления такой собственностью с соответствущими полномочиями применения административно-хозяйственных санкций.

Об использовании органов ДПС для администрирования гражданско-правовых отношений мы уже говорили - НЕ ДЕЛО. Не должна ДПС исправлять ЛЯПЫ иных органов исполнительной власти.

Приходилось уже в этом году сталкиваться с ситуациями, когда местный совет землю под полигон для отходов целевым порядком выделил и оставил за собой.
Однако, никакого документального оформления специально уполномоченных органов миниприроды и санитарной службы не получил и нанял муниципальное предприятие дляупорядочения отходов.
И кто же плательщик земельного и экологического налогов - местный совет и, что с него взять, кроме анализов

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична

Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

За это сообщение автора Al Shurshun поблагодарил:
vins
Аватар пользователя
Al Shurshun
 
Сообщений: 2931
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Благодарил (а): 601 раз.
Поблагодарили: 1283 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya