Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Налоговые проверки

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST Печкин » 03 мар 2011, 13:53

ИсаевМаксимыч писал(а):Интересная инфа, может где то уже было, тогда звыняйте


Да. Было.
Через одно выше Вашего :)
Но это не страшно. Пусть лучше дважды чем ни разу.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2881 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 05 мар 2011, 15:58

Проверки проводятся только за последние три года

# За який період проводиться планова документальна перевірка платника податків (ЮО або ФОП)?
# Коротка відповідь : У разі проведення документальної перевірки платника податків (юридичної особи або фізичної особи – підприємця) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства зазначена перевірка охоплюватиме період не більше 1095 днів, тобто останні 3 (три) роки.
# Повна відповідь : Відповідно до п. 102.1 ст.102 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) „Строки давності та їх застосування” контролюючий орган, крім випадків, визначених п.102.2 ст.102 ПКУ, має право самостійно визначити суму грошових зобов’язань платника податків у випадках, визначених ПКУ, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов’язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов’язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов’язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку. У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов’язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку. Згідно із п.102.2 ст.102 ПКУ грошове зобов’язання може бути нараховане або провадження у справі про стягнення такого податку може бути розпочате без дотримання строку давності, визначеного у частині першій цієї статті, якщо: податкову декларацію за період, протягом якого виникло податкове зобов’язання, не було подано (пп.102.2.1 п.102.2 ст.102 ПКУ); посадову особу платника податків (фізичну особу - платника податків) засуджено за ухилення від сплати зазначеного грошового зобов’язання або у кримінальній справі винесено рішення про її закриття з нереабілітуючих підстав, яке набрало законної сили (пп.102.2.2 п.102.2 ст.102 ПКУ). Контролюючими органами є органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту (що контролюють митні органи), а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби (пп..41.1.1 п.41.1 ст.41 ПКУ). Таким чином, у разі проведення документальної перевірки платника податків (юридичної особи або фізичної особи – підприємця) з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи ДПС, зазначена перевірка охоплюватиме період не більше 1095 днів, тобто останні 3 (три) роки.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 12 мар 2011, 19:04

Хотя НКУ этого и не предусматривает, в ЕБНЗ включили разъясняют, что в журнале проверок проверяющие из налоговых органов расписываться должны

Які перевірки органів ДПС повинні реєструватися у журналі реєстрації перевірок, який ведеться суб'єктами підприємницької діяльності?
Відповідно до п.75.1 ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні органу державної податкової служби виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків (пп..75.1.1 п.75.1 ст.75 ПКУ). Згідно із пп.75.1.2 п.75.1 ст.75 ПКУ документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов’язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об’єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби. Фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі свідоцтв про державну реєстрацію, виробництва та обігу підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) (пп..75.1.3 п.75.1 ст.75 ПКУ). Відповідно до п.7 Указу Президента України від 23 липня 1998 року № 817/98 „Про деякі заходи з дерегулювання підприємницької діяльності” зі змінами та доповненнями (далі – Указ № 817/98) підприємствам, установам і організаціям усіх форм власності рекомендовано ведення журналів відвідання їх та їх структурних підрозділів представниками контролюючих органів з обов'язковим зазначенням у цих журналах строків та мети відвідання, посади і прізвища представника, який обов'язково ставить свій підпис у цьому журналі.
Форма та порядок ведення журналу встановлена наказом Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва від 10.08.98 №18 „Про затвердження форми та Порядку ведення Журналу відвідання суб'єктів підприємницької діяльності контролюючими органами (Журнал реєстрації перевірок)”, зареєстрованого в Мін’юсті України 01.10.98 за № 619/3059. Журнал реєстрації перевірок ведеться суб'єктами підприємницької діяльності всіх форм власності з метою недопущення несанкціонованих перевірок. Пунктом 3 Журналу реєстрації перевірок визначено, що журнал реєстрації перевірок знаходиться за місцем здійснення підприємницької діяльності. Враховуючи вищевикладене, в Журналі реєстрації перевірок, який ведеться суб'єктами підприємницької діяльності, реєструються перевірки, які проводяться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об’єкта права власності та перевірки, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника (документальні планові, позапланові виїзні перевірки та фактичні перевірки).
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vins » 06 апр 2011, 16:25

Снова премьер вещает об отмене проверок на переходный период. Видно, я пропустил соответствующий нормативный акт, в котором этот запрет установили

Перевірки малого та середнього бізнесу на перехідний період заборонені – Микола Азаров
Прем’єр-міністр на засіданні Кабміну розповів, як уряд стимулює підприємницьку діяльність

Під час перехідного періоду заборонено проводити перевірки малого та середнього бізнесу. На цьому наголосив Прем’єр-міністр Микола Азаров на урядовому засіданні у середу.

«Уряд ініціював скасування щомісячного подання звітності, декларування спадщини та інших доходів, які не підлягають оподаткуванню, тобто нульових декларацій. Заборонено проведення будь-яких перевірок малого і середнього бізнесу на перехідний період. І це пряме завдання для Податкової служби, Міністерства внутрішніх справ та інших контролюючих органів», – заявив Прем’єр-міністр.

Ще один захід, який сприятиме підприємницькій діяльності та економічному росту країни – це скасування податку на прибуток з тих грошей, які спрямуються на модернізацію виробництва та енергозбереження. Така норма почала діяти з цього місяця.

«З 1 квітня діє норма, за якою не оподатковуються податком на прибуток кошти, спрямовані на модернізацію виробництва і енергозбереження, а модернізація – це нові, більш продуктивні робочі місця і більш високі зарплати. Значні кошти для цього залишаться в розпорядженні підприємств», – наголосив Микола Азаров.

Також Прем’єр-міністр звернув увагу, що наразі робоча група Міністерства фінансів, в роботі якої беруть участь представники об’єднань підприємців, профспілок, громадських організацій, народні депутати з коаліції та опозиції, експерти готують зміни до Податкового кодексу щодо реформування спрощеної системи оподаткування.

«Компроміс ми обов’язково знайдемо, причому у відкритому, широкому обговоренні змін до законодавства… Формула компромісу прозора: з одного боку держава не повинна обмежувати економічні свободи підприємництва, з іншого боку – суспільство, платники податків не повинні оплачувати привілеї якогось з різновидів бізнесу», - підкреслив Прем’єр-міністр.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Аll » 06 апр 2011, 16:33

Пару дней назад столкнулась с новой формой проверки:)
Отправила по интернету налоговую декларацию о выплаченных дивидендах в марте впользу физлиц. Ровно через 15 минут звонит инспектор и сообщает, что пришла срочная депеша на нашу фирму и надо не ложа трубку четко отвечать на следующие вопросы: дата принятия решения о выплате дивидендов, сумма нераспределенной прибыли, % выплаченных дивидендов, № платежного поручения на авансовый платеж по налогу на прибыль и т.д. Так в прямом эфире и проверяли :)
Последний раз редактировалось Аll 06 апр 2011, 16:51, всего редактировалось 1 раз.

За это сообщение автора Аll поблагодарили: 2
Heloise, vins
Аватар пользователя
Аll
 
Сообщений: 495
Зарегистрирован: 29 янв 2011, 13:37
Благодарил (а): 517 раз.
Поблагодарили: 119 раз.

UNREAD_POST vins » 06 апр 2011, 16:36

Класс :)
Видно, о новом виде проверок сказано в том же акте, что и о запрете проверок :)
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Heloise » 06 апр 2011, 16:58

О, Аll, "повезло" ВАм несказанно :shock:
А если телефон старенький, трубка приделана к аппарату шнурочком, шнурочек до шкафа с документами не растягивается, положить трубку на время "забега" за док-тами просто вынужден - это может рассматриваться, как отказ от проверки/препятствие/попытка должностного лица убежать?
Однако прогресс не знает покоя!
С таким успехом, начнут проводить проверки по скайпу - не сходя с любимого кресла :)

За это сообщение автора Heloise поблагодарил:
vins
Heloise
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 18:02
Благодарил (а): 499 раз.
Поблагодарили: 392 раз.

UNREAD_POST Heloise » 06 апр 2011, 17:04

vins писал(а):Снова премьер вещает об отмене проверок на переходный период. Видно, я пропустил соответствующий нормативный акт, в котором этот запрет установили

Это новый вид законодат. документа - усный. ДПСУ заборонила до липня 2011 р. перевіряти фізосіб-підприємців, – В.Захарченко
Чудная форма, действие распространяется лишь на тех, кто о нем "слышал". Легко "обходится" проверящими: "Мы про такое не слышали, лично нам такое главный не говорил, а значит нас/вас это не касается"
Heloise
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 18:02
Благодарил (а): 499 раз.
Поблагодарили: 392 раз.

UNREAD_POST vins » 07 апр 2011, 08:01

ВАСУ снова подтвердил свою позицию: если налоговый орган не соблюдает требований к порядку проведения проверки, однако плательщик его допускает к ее осуществлению, то сослаться потом на такие нарушения, как на основание для отмены вынесенного по результатам поверки решения, нельзя :(

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
"02" березня 2011 р. м. Київ К-21684/07

...
Згідно ст. 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку:

1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби;

2) копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Ненадання цих документів платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.

Таким чином, у разі порушення відповідачем приписів ст.11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», суб’єкт підприємницької діяльності має право не допустити посадових осіб податкового органу до проведення перевірки, чим позивач не скористався, визнавши проведення перевірки правомірною.


Решение выносилось по факту, имевшему месту еще до НКУ. Но, думаю, ВАСУ своей позиции в этом вопросе не изменит.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 15 апр 2011, 12:36

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
ЛИСТ
від 08.04.2011 р. N 3307
Про розгляд листа
Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув Ваше звернення від 14.03.2011, отримане з Урядової гарячої лінії (реєстраційний індекс АД-636156), в рамках телевізійного проекту "Розмова з країною" (звернення до Президента), щодо надання пільг приватним підприємцям та деяких питань проведення перевірок контролюючими органами та, в межах компетенції, повідомляє наступне.

Скрытый текст: показать
Правові засади державної підтримки суб'єктів малого підприємництва регулює Закон України "Про державну підтримку малого підприємництва" (далі - Закон).

Слід зазначити, що у відповідності до статті 1 Закону суб'єктами малого підприємництва є:
- фізичні особи, зареєстровані у встановленому законом порядку як суб'єкти підприємницької діяльності;
- юридичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, в яких середньооблікова чисельність працюючих за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та обсяг річного валового доходу не перевищує 70 млн. гривень.
Підтримка малого підприємництва, у відповідності до статті 7 Закону здійснюється відповідно до Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні, програми підтримки малого підприємництва в Автономній Республіці Крим, регіональних та місцевих програм підтримки малого підприємництва, які затверджуються відповідно до законодавства.

Національну програму сприяння розвитку малого підприємництва в Україні затверджено Законом України від 21.12.2000 N 2157-III.
Зазначимо, що Законом України "Про Державний бюджет України на 2011 рік" передбачено видатки на заходи по реалізації Національної програми сприяння розвитку малого підприємництва в Україні та видатки на мікрокредитування суб'єктів малого підприємництва.

Слід зазначити, що для підприємств пункт 154.6 Податкового кодексу України передбачає пільгу: застосування ставки 0 % для платників податку на прибуток, у яких розмір доходів кожного звітного податкового періоду наростаючим підсумком з початку року не перевищує 3 мільйонів гривень, і нарахована за кожний місяць звітного періоду зарплата працівників, які перебувають з платником податку у трудових відносинах, є не менша, ніж дві мінімальні заробітні плати.

Скористатися цією пільгою можуть підприємства, утворені після 1 квітня 2011 року, і діючі, у яких протягом трьох послідовних попередніх років щорічний обсяг доходів задекларовано на суму, яка не перевищує 3 мільйонів гривень, та у яких середня кількість працівників протягом цього періоду не перевищувала 20 осіб.
Також на пільгу можуть претендувати компанії, зареєстровані платниками єдиного податку до набрання чинності кодексом, та у яких за останній календарний рік обсяг виручки від реалізації продукції чи послуг становив до 1 мільйона гривень та середньооблікова кількість працівників не перевищувала 50 осіб.
Якщо фірма відповідає будь-якому з цих критеріїв, її можуть звільнити від сплати податку на прибуток на п'ять років - з 1 квітня 2011 року до 1 січня 2016 року
.

Проте скористатися податковими канікулами зможуть далеко не всі бажаючі, адже дія цього пункту Податкового кодексу не поширюється на цілу низку суб'єктів господарювання (пункт 154.6 Податкового кодексу України).

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" (далі - Закон про контроль).

Згідно із статтею 1 Закону про контроль заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.
Згідно із частиною 4 статті 5 Закону про контроль органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові заходи з державного нагляду (контролю) за умови письмового повідомлення суб'єкта господарювання про проведення планового заходу не пізніш як за десять днів до дня здійснення цього заходу.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу.

Відповідно до частини 1 статті 6 Закону про контроль підставами для здійснення позапланових заходів є:
- подання суб'єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду (контролю) про здійснення заходу державного нагляду (контролю) за його бажанням;
- виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених у документах обов'язкової звітності, поданих суб'єктом господарювання;
- перевірка виконання суб'єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення планових заходів органом державного нагляду (контролю);
- звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб'єктом господарювання вимог законодавства. Позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення;
- неподання у встановлений термін суб'єктом господарювання документів обов'язкової звітності без поважних причин, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджали поданню таких документів;
- настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов'язано з діяльністю суб'єкта господарювання.

Під час проведення позапланового заходу з'ясовуються лише ті питання, необхідність перевірки яких стала підставою для здійснення цього заходу, з обов'язковим зазначенням цих питань у посвідченні (направленні) на проведення державного нагляду (контролю).

Згідно із частинами 1, 2 статті 7 Закону про контроль для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ, який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу, яке підписується керівником або заступником керівника органу державного нагляду (контролю) (із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові) і засвідчується печаткою.

У відповідності до частини 5 статті 7 Закону про контроль перед початком здійснення заходу посадові особи органу державного нагляду (контролю) зобов'язані пред'явити керівнику суб'єкта господарювання або уповноваженій ним особі посвідчення (направлення) та службове посвідчення, що засвідчує посадову особу органу державного нагляду (контролю), і надати суб'єкту господарювання копію посвідчення (направлення).
Посадова особа органу державного нагляду (контролю) без посвідчення (направлення) на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд (контроль) суб'єкта господарювання.

Суб'єкт господарювання має право не допускати посадових осіб органу державного нагляду (контролю) до здійснення заходу, якщо вони не пред'явили документів, передбачених цією статтею.

Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2009 N 502 "Про тимчасові обмеження щодо здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності на період до 31 грудня 2010 року" та Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов ведення бізнесу в Україні" було встановлено мораторій на здійснення деяких заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими чи службовими особами суб'єктів малого підприємництва. Ці обмеження діяли до 01.01.2011 року та на сьогоднішній день втратили чинність.

Заступник Голови 
О. Т. Сохар 

 

За это сообщение автора Vetal' поблагодарил:
vins
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST vins » 15 апр 2011, 13:43

Чудно. Так долго писали, чтобы в конце написать, что каникул по проверкам нет.
А как же Президент.. как же Премьер.ю которые заявляли о запрете на проверке на субъектов малого предпринимательства,.. и самое главное - куда смотрит Бродский?!
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 15 апр 2011, 14:04

Да им всем пофиг... Посмотрите, что происходит вокруг... :(
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST vikakool » 15 апр 2011, 16:34

а подскажите, плиз, - как трактовать следующее:

81.1. Должностные лица органа государственной налоговой службы вправе приступить к проведению документальной выездной проверки при наличии оснований для ее проведения, определенных настоящим Кодексом, и фактической проверки, проводимой по основаниям, определенным настоящим Кодексом, и при условии предъявления направления на проведение такой проверки, в котором указываются дата выдачи, наименование органа государственной налоговой службы, реквизиты приказа о проведении соответствующей проверки, наименование и реквизиты субъекта (объекта), проверка которого проводится (фамилия, имя, отчество проверяемого физического лица — плательщика налога), цель, вид (плановая или внеплановая), основания, дата начала и продолжительность проверки, должность и фамилия должностного (служебного) лица, которое будет проводить проверку. Направление на проверку в таком случае является действительным при наличии подписи руководителя органа государственной налоговой службы или его заместителя, скрепленной печатью органа государственной налоговой службы.

значит ли это, что в нарпавлении должна быть ссылка на соотв.пункт НКУ? и если ее нет, я могу отказать в допуске, т.к. направление заполнено с нарушением требований п.81.1?
vikakool
 
Сообщений: 3843
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 787 раз.
Поблагодарили: 541 раз.

UNREAD_POST vins » 15 апр 2011, 18:41

Ну что сказать - попробуйте.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 30 апр 2011, 09:21

Пока просто выкладываю - Методрекомендации ГНАУ по проверкам. Надо будет прочесть внимательно :)

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 27.04.2011 р. N 11892/7/23-4017/345


Державним податковим адміністраціям в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі 


Про затвердження Методичних рекомендацій

Державна податкова адміністрація України повідомляє, що з метою забезпечення єдиного підходу при організації та проведенні перевірок платників податків в умовах дії Податкового кодексу України наказом ДПА України від 14.04.2011 N 213 затверджено Методичні рекомендації щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків (далі - Методичні рекомендації N 213). Ці Методичні рекомендації застосовуються як при організації документальних, так і фактичних перевірок (за винятком перевірок, що проводяться підрозділами САТ).

Зазначеними Методичними рекомендаціями у зв'язку з набранням чинності Податкового кодексу України (далі - Кодекс) дещо змінено діючий раніше порядок організації та проведення перевірок платників податків, зокрема:

1. Відповідно до статті 81 розділу II Кодексу запроваджено єдиний порядок оформлення направлень на проведення документальних виїзних та фактичних перевірок та їх реєстрацію у єдиному журналі обліку видачі направлень на перевірку посадовим органам ДПС (примірні зразки форми направлення та журналу наведені у додатках 1 та 2 до Методичних рекомендацій).

Слід звернути увагу, що відповідно до Методичних рекомендацій N 213, направлення на проведення перевірки виписуються окремо на кожну посадову особу, що направляється на перевірку, та при виході на перевірку не вручаються, а пред'являються під розписку платнику податків, у зв'язку з чим продовження термінів проведення перевірки не потребує виписки нових направлень.

Що стосується продовження термінів перевірок, які були розпочаті до набрання чинності Методичних рекомендацій N 213 на підставі направлень, виписаних відповідно до примірних зразків, передбачених Методичними рекомендаціями щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації та проведенні перевірок платників податків, затвердженими наказом ДПА України від 27.05.2008 N 355 (далі - Методичні рекомендації N 355), то у даному випадку можливе оформлення нових направлень відповідно до Методичних рекомендацій N 213.

2. Відповідно до статті 79 Кодексу запроваджено повідомлення платників податків про час та місце проведення невинних документальних перевірок, у зв'язку з чим Методичними рекомендаціями N 213 передбачено зразок повідомлення про такі перевірки (додаток 7).

3. З метою якісного та ефективного проведення документальних та фактичних перевірок, здійсненню таких перевірок обов'язково повинно передувати проведення якісного доперевірочного аналізу, в ході якого встановлюються ризики у діяльності такого суб'єкта та питання, що підлягають першочерговому (у тому числі вже до початку перевірки) опрацюванню.

4. Відповідно до Кодексу документальні планові та позапланові, а також фактичні перевірки проводяться на підставі наказу, в якому зазначаються підстави для проведення перевірки, дата її початку та тривалість.

5. Методичними рекомендаціями N 213, як і раніше визначено, що проводити чи очолювати документальну або фактичну перевірку може податковий орган будь-якого рівня, в тому числі ДПА України, ДПА у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі (далі - орган ДПС вищого рівня), а не лише орган, на обліку в якому перебуває платник податків. Так, за рішенням (наказом) керівника відповідного органу ДПС вищого рівня може бути проведено (організовано) перевірку платника податків із залученням до складу бригади посадових осіб підпорядкованих податкових органів (пункт 1.1 розділу I).

Проте, дещо спрощено процедуру залучення працівників органів ДПС відповідного регіону до перевірки, яка проводиться за наказом керівника органу ДПС за основним місцем обліку платника, - таке залучення можливе за письмовим дозволом (погодженням), а не наказом голови ДПА у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

При цьому, у разі коли документальну планову або позапланову перевірку платника податків очолює (проводить) орган ДПС вищого рівня, а не орган ДПС за основним місцем на обліку в якому перебуває платник податків, слід врахувати наступне:

5.1. Орган ДПС вищого рівня, що очолює (проводить) документальну перевірку, зобов'язаний забезпечити у встановлених Кодексом випадках та порядку направлення платнику податків повідомлення про проведення перевірки (із зазначенням у ньому назви органу ДПС, що буде її очолювати), а також інформування інших контролюючих органів відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року N 1234 "Про затвердження Порядку координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням і сплатою податків та зборів". При цьому з метою дотримання передбачених законодавством прав платника податків, у випадку коли платник податків, що підлягатиме перевірці, та орган ДПС вищого рівня розташовані у різних населених пунктах, необхідно забезпечити завчасне (більше ніж за десять календарних днів) направлення повідомлення такому платнику податків.

5.2. У разі прийняття органом ДПС вищого рівня рішення щодо очолення (проведення) документальної перевірки, такий орган ДПС зобов'язаний забезпечити завчасне, не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку місяця, в якому заплановано проведення перевірки (для позапланових - не пізніше, ніж за 10 календарних днів до початку перевірки), інформування органу ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків, а також відповідної ДПА у АР Крим, області, мм. Києві та Севастополі (у разі, якщо перевірку очолює ДПА України) про проведення ним перевірки для:

- надання ними протягом 3 робочих днів з дня отримання повідомлення узагальнених матеріалів щодо результатів проведеного на районному (обласному) рівні доперевірочного аналізу, а також пропозицій щодо участі його працівників у проведенні перевірки;

- забезпечення вжиття організаційних заходів щодо проведення такої перевірки.

При цьому, орган ДПС вищого рівня, що очолює (проводить) документальну перевірку, до її початку забезпечує проведення доперевірочного аналізу діяльності платника податків на підставі наявної в органі ДПС інформації, баз даних та узагальнених матеріалів щодо результатів проведеного на районному (обласному) рівні доперевірочного аналізу, а також вжиття передбачених Методичними рекомендаціями N 355 заходів щодо організації такої перевірки.

5.3. Орган ДПС вищого рівня, працівники якого очолюють (проводять) перевірку, зобов'язаний забезпечити складання та вручення платнику податків направлень на проведення перевірки, оформлених з дотриманням вимог Кодексу та Методичних рекомендацій N 213. При цьому направлення виписуються на бланку органу ДПС вищого рівня та реєструється у відповідному журналі цього органу ДПС.

5.4. У разі коли при організації документальної виїзної планової чи позапланової перевірки встановлено відсутність платника податків (його посадових осіб) за місцезнаходженням або, якщо платник відмовляється від проведення перевірки за наявності законних підстав для її проведення, або неможливо розпочати перевірку, працівниками, що очолюють перевірку, на бланку органу ДПС вищого рівня складаються відповідні акти, які реєструються у Спеціальному журналі реєстрації актів цього органу.

Копії зазначених актів, а також запити (повідомлення) та матеріали передаються відповідним підрозділам органу ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків, для вжиття ними необхідних заходів щодо встановлення місцезнаходження платника податків, прийняття рішення про застосування адміністративного арешту активів такого платника податків та інших, а також інформування про їх результати працівників органу ДПС вищого рівня, що очолюють перевірку.

5.5. У разі виникнення спірних питань у межах термінів перевірки, яку очолюють працівники ДПА у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі, такі питання виносяться на розгляд постійних комісій при цій державній податковій адміністрації. У випадку, якщо спірні питання виникли при проведенні перевірки, яку очолюють працівники ДПА України, такі спірні питання розглядаються ДПА України.

5.6. За результатами перевірки, на бланку органу ДПС вищого рівня, що очолює перевірку, у передбачені Кодексом порядку та терміни складається акт перевірки, який реєструється у відповідному журналі реєстрації актів цього податкового органу. У разі надходження заперечень до акта перевірки, орган ДПС вищого рівня забезпечує їх розгляд та своєчасне інформування платника податків та також органу ДПС, на обліку в якому він перебуває.

5.7. Податкові повідомлення-рішення надсилаються органом ДПС, за основним місцем обліку в якому перебуває перевірений платник податків. Крім того, цей орган ДПС забезпечує вжиття заходів щодо узгодження визначених за результатами перевірки грошових зобов'язань, їх сплату до бюджету, а також внесення відповідних даних та інформації до інформаційних баз даних органів ДПС.

У разі, якщо документальну перевірку платника податків очолює орган ДПС, на обліку в якому перебуває такий платник податків, а представники вищестоящого органу приймають участь у її проведенні, повідомлення платника податків та інших контролюючих органів про проведення перевірки, оформлення направлень на проведення перевірки, а також вжиття інших передбачених актами ДПА України заходів з питань, що пов'язані з проведенням цієї перевірки, здійснюються органом ДПС, на обліку в якому перебуває платник податків.

Слід також звернути увагу, що наказом ДПА України від 14.04.2011 N 213 з урахуванням розробки Методичних рекомендацій N 213 внесено відповідні зміни до Методичних рекомендацій N 355 та приведено їх у відповідність до норм Кодексу (моніторинг додається).

Державна податкова адміністрація України направляє цей лист для використання у практичній роботі при організації та проведенні перевірок платників податків та зобов'язує управління податкового контролю юридичних осіб ДПА у АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі забезпечити виконання ними та підпорядкованими підрозділами вимог Кодексу та актів ДПА України щодо якісного оформлення документів при організації та проведенні перевірок, ведення відповідних журналів, а також забезпечення належної взаємодії структурних підрозділів при здійсненні контрольно-перевірочної роботи.

Додаток: моніторинг наказу ДПА України від 27.05.2008 N 355.

 
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya