Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Налоговые проверки

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST vins » 06 окт 2011, 08:49

Налоговые органы не могут требовать изъятия оригиналов первичных документов даже в судебном порядке

Одеський окружний адміністративний суд
ПОСТАНОВА
21 вересня 2011 року Справа № 2а/1570/4298/2011

...
Податковий кодекс України не передбачає в яких саме випадках орган державної податкової служби може звернутись з таким позовом до суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає необґрунтованими посилання позивача в обґрунтування позовних вимог на п.п. 20.1.2, п.п. 20.1.40 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України, оскільки, в Податковому кодексі України відсутні випадки за яких податковий орган має право звернутися до суду із заявою про надання права на вилучення оригіналів первинних документів у підприємства.

Також, необґрунтованими суд вважає посилання представника позивача в обґрунтування правомірності звернення до суду з позовом про надання права на вилучення оригіналів документів на п.п. 85.8, ст. 85 Податкового кодексу України, оскільки, зазначена норма надає право органу державної податкової служби, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених цим Кодексом, отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки, а не право вилучати оригінали документів, що належать до предмета перевірки.

Крім того, відповідно до п. п. 85.1, 85.5 ст. 85 Податкового кодексу України передбачено, що забороняється витребування документів від платника податків будь-якими посадовими (службовими) особами органів державної податкової служби у випадках, не передбачених цим Кодексом. Забороняється вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів за винятком випадків, передбачених кримінально-процесуальним законом.

Також, ч. 9 статті 9 Закон України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" №996-XIV від 16.07.1999 р. передбачено, що копії первинних документів та регістрів бухгалтерського обліку можуть бути вилучені у підприємства лише за рішенням відповідних органів, прийнятим у межах їх повноважень, передбачених законами. Обов'язковим є складання реєстру документів, що вилучаються у порядку, встановленому законодавством. Вилучення оригіналів таких документів та регістрів забороняється, крім випадків, передбачених кримінально-процесуальним законом.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що позовні вимоги ДПІ в м. Іллічівську про надання права на вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів є необґрунтованим та задоволенню не підлягають.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 09 окт 2011, 13:00

ЕДИНАЯ БАЗА НАЛОГОВЫХ ЗНАНИЙ

Чи мають право працівники органів ДПС при проведенні перевірки (планової,позапланової) вимагати документи за період, який вже було перевірено органами ДПС?
Згідно п.138.2 ст.138 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі – ПКУ) витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу. Відповідно до п.20.1.4 та п.20.1.8 ст.20 ПКУ органи ДПС мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому ПКУ; під час проведення перевірок вивчати та перевіряти первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС. При цьому, податковий орган може вимагати від платника податків первинні документи, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку, інші регістри, фінансову, статистичну звітність, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС з урахуванням термінів їх зберігання, передбачених ПКУ та Переліком типових документів, що створюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших установ, організацій і підприємств, із зазначенням термінів зберігання документів, затвердженого наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.98 №41 із змінами та доповненнями, в т.ч. за період, який вже було перевірено органами ДПС.


ЕДИНАЯ БАЗА НАЛОГОВЫХ ЗНАНИЙ

Чи мають право органи ДПС проводити фактичні перевірки за період, який вже було перевірено та застосовано відповідні штрафні санкції?
Згідно з п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до закону, ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами). Відповідно до п. 80.2 ст.80 ПКУ фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких обставин: - у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до закону, патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, та виникає необхідність перевірки таких фактів; - у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності документа, що підтверджує державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців відповідно до закону, патентів, ліцензій, та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на органи державної податкової служби, виробництва та обігу підакцизних товарів; -письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, касових операцій, патентування або ліцензування; -неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками; -отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків; -у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3;
- у разі отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації. Згідно з п.80.3 ст.80 ПКУ фактична перевірка, що здійснюється за наявності обставини, визначеної у пункті 80.2.6, може бути проведена для контролю щодо припинення порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3, одноразово протягом 12 місяців з дати складання акта за результатами попередньої перевірки. При цьому, згідно з ст. 61 Конституції України від 28.06.96 №254к/96 – ВР ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення. Враховуючи вищевикладене, при здійсненні фактичних перевірок органи ДПС мають право перевіряти періоди, які вже були перевірені за наявності законодавчо визначених підстав для такої перевірки. При цьому, платники податків не можуть бути притягнуті до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення, яке вже було відображено в акті попередньої перевірки.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
kollega
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 09 окт 2011, 13:21

Продлять проверку могут сколько угодно раз, но в пределах общих предельных сроков

ЕДИНАЯ БАЗА НАЛОГОВЫХ ЗНАНИЙ

Які дії СГ, якщо орган ДПС не вкладається у терміни проведення перевірки в тому числі після її продовження і скільки разів вона може бути продовжена ?
Відповідно до п.82.1 ст.82 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) тривалість перевірок, визначених у ст. 77 ПКУ (документальні планові перевірки), не повинна перевищувати 30 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 10 робочих днів, інших платників податків - 20 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст.77 ПКУ (документальні планові перевірки), можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 5 робочих днів, інших платників податків - не більш як на 10 робочих днів. Згідно з п.82.2 ст.82 ПКУ тривалість перевірок, визначених у ст.78 ПКУ (документальні позапланові перевірки) (крім перевірок, що проводяться за наявності обставин, визначених у підпункті 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, тривалість яких встановлена у статті 200 цього Кодексу), не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст.78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів. Відповідно п.82.3 ст.82 ПКУ тривалість перевірок, визначених ст.80 ПКУ (фактичні перевірки), не повинна перевищувати 10 діб. Продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника органу державної податкової служби не більш як на 5 діб. Підставами для подовження строку перевірки є: заява суб'єкта господарювання (у разі необхідності подання ним документів, які стосуються питань перевірки) (пп.82.3.1, п.82.3 ст.82 ПКУ). змінний режим роботи або підсумований облік робочого часу суб'єкта господарювання та/або його господарських об'єктів (пп.82.3.2, п.82.3, ст.82 ПКУ). Отже, кількісний показник строків продовження розпочатих перевірок працівниками органів ДПС визначається за рішенням керівника податкового органу, але у межах термінів продовження перевірок встановлених ст.82 ПКУ, враховуючи вид перевірки та категорію платника податків.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 10 ноя 2011, 08:34

Снова к вопросу о том, может ли проверка проводиться не тем налоговым органом, в котором на учете стоит налогоплательщик

ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ

Які органи ДПС мають право здійснювати документальну позапланову перевірку СГ (орган державної податкової служби за місцем обліку чи інший)?

Функції органів державної податкової служби визначені нормами Закону України від 4 грудня 1990 року N 509-ХІІ "Про державну податкову службу в Україні", із змінами та доповненнями (далі - Закон N 509). Права органів ДПС визначено ст. 20 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі - Кодекс).

 Пунктом 61.1 ст. 61 Кодексу визначено, що податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

 Податковий контроль здійснюється органами, зазначеними у статті 41 цього Кодексу (органи державної податкової служби - щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначених у підпункті 41.1.2 цього пункту, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби), в межах їх повноважень, встановлених цим Кодексом. Порядок проведення документальних позапланових перевірок визначено ст.  78 Кодексу.

Отже, обмежень щодо здійснення податкового контролю органом ДПС (за місцем обліку чи іншим) Кодексом не встановлено.


То есть говорят что какой угодно налоговый орган может проверять любого налогоплательщика - хоть пребывающего у него на учете, хоть нет. Вывод, надо сказать, достаточно неоднозначный.
Нашел по этому поводу
Можно ли не допустить к проверке проверяющего, который указан в направлении на проверку, но является сотрудником налоговой инспекции, на учете в которой предприятие не состоит?
Ситуация спорная. ГНАУ признает возможность участия в проверке представителей вышестоящих налоговых органов. Например, в проверке налоговой инспекции города, по мнению ГНАУ, вполне может принять участие сотрудник налоговой инспекции области. Более того, налоговые органы настаивают на том, что не только не исключена возможность участия представителей другой налоговой в проведении проверки, но налоговый орган любого уровня, а не только орган, на учете которого пребывает налогоплательщик, может проводить или возглавлять плановую либо внеплановую проверку в отношении такого субъекта хозяйствования (п. 2.1 письма ГНАУ от 06.07.2009 г. № 14082/7/23-4017/354). Отражен данный подход и в Методрекомендациях № 355.
Мы в свое время публиковали определение ВАСУ от 02.10.2007 г. № К-22855/06, в котором он признавал неправомерным привлечение к проведению проверки сотрудников другой налоговой либо проведение проверки налоговым органом, в котором налогоплательщик не находится на налоговом учете ( см. «Налоги и бухгалтерский учет», 2009, № 5, с. 12). В нем ВАСУ в частности указывал, что вышестоящим налоговым инспекциям предоставлено право осуществлять методологическую и практическую помощь в организации работы, однако это не охватывает собой возможности осуществления ее сотрудниками проверок субъектов хозяйствования, находящихся на налоговом учете в другом налоговом органе.
Михаил Вишневский, "Налоги и бухгалтерский учет", 2010, № 30


Налоговики и сейчас говорят о том, что есть такая возможность, но при условии соблюдения таких требований:
Додаток 1 до наказу ДПА України 14.04.2011 N 213 
Методичні рекомендації щодо порядку організації та проведення перевірок платників податків

...
1.1. Відповідно до пункту 77.4 статті 77, пункту 78.4 статті 78, пункту 79.2 статті 79 та пункту 80.2 статті 80 розділу II Кодексу про проведення документальної планової, позапланової та фактичної перевірки відповідним керівником органу державної податкової служби приймається рішення (із зазначенням підстав для проведення перевірки, дати її початку та тривалості), яке з урахуванням вимог Кодексу оформлюється наказом:

1.1.1. Голови ДПС України - для проведення документальних планових та позапланових перевірок платників податків із залученням працівників органів ДПС будь-якого рівня.

При цьому до проведення документальних планових та позапланових перевірок платників, що проводяться за рішенням керівників інших органів ДПС, можуть залучатися працівники органів ДПС будь-якого рівня за письмовим дозволом заступника Голови ДПС України, який згідно з розподілом обов'язків забезпечує координацію роботи підрозділів, що здійснюють документальні перевірки платників податків.

1.1.2. Голови ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі - для проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків із залученням працівників органів ДПС цього регіону.

При цьому до проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків, що проводяться за рішенням керівника органу ДПС, на обліку в якому перебувають такі платники податків, працівники органів ДПС цього регіону можуть залучатися за письмовим дозволом (погодженням) Голови ДПА в АР Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.

1.1.3. Керівника органу ДПС, на обліку в якому перебувають платники податків, для проведення документальних планових та позапланових або фактичних перевірок платників податків із залученням працівників цього органу ДПС (за умови відсутності рішень керівників органів ДПС вищого рівня щодо проведення перевірки такого платника податків із цих питань).


То есть о такой возможности как издание приказа председателем другой налоговой инспекции о проведении проверки налогоплательщика, который на учете в этой инспекции не состоит, речь даже в методрекомендациях ГНСУ не идет. Говорят лишь о том, что по приказу вышестоящего налогового органа к проверке налоговой инспекцией по месту учета налогоплательщика могут привлекаться также сотрудники других налоговых органов.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
kollega
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vikakool » 11 ноя 2011, 13:32

Коллеги, как вы считаете- теперь есть какие-то основания отказывать налоговикам, если они на проверке просят, скажем, оборотно-сальд.ведомости по счетам?

а то, как по мне, то нижеуказанные пункты не дают нам такой возможности:

44.1. Для целей налогообложения плательщики налогов обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с исчислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством.
Плательщикам налогов запрещается формирование показателей налоговой отчетности, таможенных деклараций на основании данных, не подтвержденных документами, определенными абзацем первым данного пункта.
75.1.2. Документальной проверкой считается проверка, предметом которой являются своевременность, достоверность, полнота начисления и уплаты всех предусмотренных настоящим Кодексом налогов и сборов, а также соблюдение валютного и другого законодательства, контроль за соблюдением которого возложен на контролирующие органы, соблюдение работодателем законодательства по заключению трудового договора, оформлению трудовых отношений с работниками (наемными лицами), и которая проводится на основании налоговых деклараций (расчетов), финансовой, статистической и другой отчетности, регистров налогового и бухгалтерского учета, ведение которых предусмотрено законом, первичных документов, используемых в бухгалтерском и налоговом учете и связанных с начислением и уплатой налогов и сборов…
20.1. Органы государственной налоговой службы имеют право:
20.1.8. при проведении проверок изучать и проверять первичные документы, используемые в бухгалтерском и налоговом учете, другие регистры, финансовую, статистическую отчетность, связанные с исчислением и уплатой налогов и сборов, выполнением требований другого законодательства, контроль за соблюдением которого возложен на органы государственной налоговой службы;
vikakool
 
Сообщений: 3843
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 787 раз.
Поблагодарили: 541 раз.

UNREAD_POST vins » 16 ноя 2011, 10:15

У зв'язку з підготовкою профільним Комітетом Верховної Ради України до другого читання проекту Закону України "Про особливості здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності щодо фізичних осіб-підприємців та юридичних осіб, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності" (реєстр. № 8610) просимо надати пропозиції щодо контролюючих органів, які, на Вашу думку, найбільше контролюють та перешкоджають провадженню підприємницької діяльності.

Пропозиції просимо надати до 17 листопада 2011 р. на e-mail: rada@kmu.gov.ua.

Посилання на законопроект http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?pf3511=40555


Кто там нам больше всех мешает? :)
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 24 ноя 2011, 10:36

Позиция ВАСУ: Налоговый кодекс не предоставляет налоговым органам права требовать в судебном порядке допустить их проверке или предоставить определенные документы для проверки

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
"01" листопада 2011 р. м. Київ К/9991/37601/11


Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 12.01.2011 року, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.06.2011 року, відмовлено у відкритті провадження у справі за позовом Державної податкової інспекції у Київському районі міста Одеси (далі-ДПІ у Київському районі міста Одеси, позивач) до Садового Товариства «Росинка» (далі-СТ «Росинка», відповідач) про зобов’язання припинити всі дії, пов’язані з не допуском посадових осіб ДПІ у Київському районі міста Одеси до проведення позапланової виїзної документальної перевірки та зобов’язання надати документи, необхідні для здійснення виїзної планової перевірки.

Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, позивач 20.06.2011 року звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, який своєю ухвалою від 22.08.2011 року прийняв її до свого провадження.

В касаційній скарзі позивач просив скасувати ухвалу Одеського окружного адміністративного суду від 12.01.2011 року та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 08.06.2011 року, справу направити для продовження розгляду.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на порушення судами норм матеріального та процесуального права, зокрема, п.п. 20.1.15, 20.1.16, 20.1.17, 20.1.18, 20.1.19 ст. 20 Податкового кодексу України, п.11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ч.1 ст. 17 КАС України.

Перевіривши матеріалами справи, наведені у скарзі доводи, колегія суддів, дійшла висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Відповідно до пункту 4 частини 1 ст. 17 КАС України компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб’єктів владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Статтею 104 цього Кодексу передбачено, що до адміністративного суду має право звернутися з адміністративним позовом особа, яка вважає, що порушено її права, свободи чи інтереси у сфері публічно-правових відносин. Суб’єкт владних повноважень має право звернутися до адміністративного суду у випадках, встановлених законом.

Випадки, коли податковий орган вправі звернутися до суду з адміністративним позовом встановлені, зокрема статями 10, 11 і 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», п.п.20.1.15, 20.1.16, 20.1.17, 20.1.18, 20.1.19 ст. 20 Податкового кодексу України. Зазначені норми містять вичерпний перелік підстав, за наявності яких органи державної податкової служби мають право звернення до суду. В інших, не передбачених законом випадках, підстави для порушення судового провадження у справі по спору з приводу реалізації податковим органом компетенції, ініційованому цим органом, відсутні.

При цьому, безпідставним є посилання позивача на п.п.20.1.15 ст. 20 Податкового кодексу України, оскільки відповідно до зазначеної норми, у разі недопущення посадових осіб органів державної податкової служби до обстеження територій та приміщень, вони мають право звертатися до суду з позовом щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках у банках та інших фінансових установах.

Оскільки чинним законодавством не встановлено право органів державної податкової служби на звернення до суду з позовними вимогами до платника податку про зобов’язання останнього допустити посадових осіб органів державної податкової служби до проведення позапланової виїзної документальної перевірки та зобов’язання надати документи, необхідні для здійснення виїзної планової перевірки, колегія суддів погоджується з висновками судів, що зазначені вимоги не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST manuls » 24 ноя 2011, 11:11

Очень давно была издана книга Фоменко Е.А. "К нам пришел налоговый инспектор: Бухгалтерская отчетность и методы её проверки". В ней авторы-налоговики подробно описывали нарушения выявленные при проверках. К сожалению, она лет 10 как утратила актуальность.
Но очень интересно знать к чему сейчас "доколупываются" налоговики, особенно интересны надуманые нарушения ( н-р: нет телефона в н/н- сняли налоговый кредит).

"Пострадавшие" коллеги, выкладывайте выдержки из актов.
Аватар пользователя
manuls
 
Сообщений: 95
Зарегистрирован: 26 янв 2011, 12:17
Благодарил (а): 55 раз.
Поблагодарили: 6 раз.

UNREAD_POST LLM » 24 ноя 2011, 16:51

Підскажіть, мені в податковій поки що на словах попросили, щоб я принесла копії статистичної звітності 29-сг, 37-сг, довідково написать середню ціну реалізації нашої продукції, кількість працюючих, в разі якщо я не надам такої інформації то надішлють письмовий запит, запитала де це прописано в ПКУ, отримала якусь незрозумілу відповідь, бо в них вимагають, коротше говорять по - любому ви нам цю інформацію повинні надати, бо достанемо, це що "беспредел" :?:
LLM
 
Сообщений: 36
Зарегистрирован: 06 сен 2011, 21:42
Благодарил (а): 21 раз.
Поблагодарили: 9 раз.

UNREAD_POST vins » 13 дек 2011, 09:05

Суды о незаконности проведения проверок после истечения трехлетнего срока давности

Харківський окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
10 листопада 2011 р. № 2-а- 12449/11/2070

...
відповідно до п.114.1 ст.114 п. 102.1 ст.102 Податкового Кодексу чинного з 01.01.2011 контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня, що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, за днем її фактичного подання.

На практиці це означає, що контролюючий орган одночасно з визначенням суми грошових зобов'язань платника податків застосовує штрафні санкції до такого платника податків (за наявності законних підстав для таких санкцій). Якщо рішення про визначення суми грошових зобов'язань платника податків прийнято з додержанням строків давності, застосування штрафних санкцій також відбувається в межах встановлених строків.

Однак не виключається ситуація, коли грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом без застосування штрафних санкцій. У таких випадках зберігається право контролюючого органу застосувати штрафні санкції пізніше - але до закінчення строку давності, передбаченого ст.102 ПК України.

Початок спливання строку давності починається з наступного дня після одного з термінів, чи події, вказаних у п.102.1. Тобто строк давності починає вираховуватися з наступного дня після останнього дня строку, відведеного для подання податкової декларації чи сплати грошових зобов'язань. Або - з наступного дня після фактичного подання податкової декларації.

Останнім днем, коли можна застосувати штрафні санкції, є останній день строку давності, тобто 1095-й день. На строки давності для застосування штрафних санкцій поширюються правила ст. 102 ПК України щодо зупинення відліку строку давності (п. 102.3).

Таким чином, податковий орган не мав законних підстав для здійснення перевірки на підприємстві позивача за період 2007р.-2008р., у зв'язку зі спливом строку давності, а також застосовувати до позивача штрафні санкції.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 26 дек 2011, 07:55

Налоговые органы имеют право не говорить налогоплательщику, по информации какого органа проводится фактическая проверка.

ГОСУДАРСТВЕННАЯ НАЛОГОВАЯ АДМИНИСТРАЦИЯ УКРАИНЫ

ПИСЬМО

от 01.06.2011 г. N 5283/К/23-7014/624


После рассмотрения Вашего письма от 06.04.2011 г. N 04-06/04 относительно предоставления плательщику налогов сведений о государственном органе или органе местного самоуправления, информация которого служила обстоятельством при принятии решения о проведении фактической проверки, которое получено от Администрации Президента Украины письмом от 23.05.2011 N 03-01/1477, Государственная налоговая администрация Украины сообщает следующее.

В соответствии с п. 75.1 ст. 75 Налогового кодекса Украины (далее - Кодекс) органы государственной налоговой службы имеют право проводить камеральные, документальные (плановые или внеплановые; выездные или невыездные) и фактические проверки.

При этом согласно п/п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75 фактической считается проверка, которая осуществляется по месту фактического осуществления плательщиком налогов деятельности, расположения хозяйственных или других объектов права собственности такого плательщика. Такая проверка осуществляется органом государственной налоговой службы в отношении соблюдения порядка осуществления плательщиками налогов расчетных операций, ведения кассовых операций, наличия лицензий, патентов, свидетельств, в том числе свидетельств о государственной регистрации, производства и оборота подакцизных товаров, соблюдения работодателем законодательства относительно заключения трудового договора, оформления трудовых отношений с работниками (наемными лицами).

Фактическая проверка осуществляется без предупреждения плательщика налогов (лица).

Общие требования к порядку организации и проведения фактических проверок предусмотрены нормами ст. 80 Кодекса.

Так, фактическая проверка может проводиться на основании решении руководителя органа налоговой службы, оформленного приказом, копия которого вручается плательщику налогов или его уполномоченному представителю под расписку до начала проведения такой проверки, и при наличии хотя бы одного из обстоятельств, предусмотренных п. 80.2 ст. 80 Кодекса.

Допуск должностных лиц органов государственной налоговой службы к проведению фактической проверки осуществляется согласно ст. 81 Кодекса.

Должностные лица органа государственной налоговой службы вправе приступить к проведению фактической проверки, которая проводится по основаниям, определенным данным Кодексом (п/п. 80.2.1 - 80.2.6), и при условии предъявления направления на проведение такой проверки, в котором указываются дата выдачи, название органа государственной налоговой службы, реквизиты приказа о проведении соответствующей проверки, наименование и реквизиты субъекта (объекта), проверка которого проводится (фамилия, имя, отчество физического лица - проверяемого плательщика налога), цель, вид (плановая или внеплановая), основания, дата начала и продолжительность проверки, должность и фамилия должностного (служебного) лица, которое будет проводить проверку. Направление на проверку в таком случае является действительным при наличии подписи руководителя органа государственной налоговой службы или его заместителя, которая скреплена печатью органа государственной налоговой службы.

Направление с указанием всех реквизитов, предусмотренных абзацем первым п. 81.1 ст. 81 Кодекса, составляется отдельно по каждому субъекту или объекту, подлежащему проверке согласно приказу, а также отдельно на каждого проверяющего.

При предъявлении направления плательщику налогов и/или должностным (служебным) лицам плательщика налогов (его представителям или лицам, которые фактически проводят расчетные операции) такие лица расписываются в направлении с указанием своих фамилии, имени, отчества, должности, даты и времени ознакомления.

Налоговым кодексом Украины не предусмотрено предоставление плательщику налогов сведений о том, по информации какого государственного органа или органа местного самоуправления и на основании каких фактов проводится проверка.

В случае если субъект хозяйствования имеет сомнения относительно правомерности проведения на его хозяйственном объекте фактической проверки, он может обратиться в орган государственной налоговой службы вышестоящего уровня. Кроме того, плательщик налогов для защиты своих прав в предусмотренном законодательством Украины порядке может обратиться в органы суда.

 

Заместитель председателя
комиссии по проведению
реорганизации ГНА Украины,
заместитель Председателя
И. Носачова

За это сообщение автора vins поблагодарил:
kollega
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 29 дек 2011, 10:02

Обжаловать приказ о проверке нельзя. По мнению самих налоговиков.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 26.09.2011 р. N 2096/6/22-2314/155


Про розгляд листа

Державна податкова служба України на лист про адміністративне оскарження наказу керівника органу державної податкової служби на проведення перевірки повідомляє таке.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 розділу I Податкового кодексу України (далі - Кодекс) органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків, зокрема у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення (наказу) про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та за наявності обставин, визначених статтями 77 та 78 розділу II Кодексу.

Обов'язковою умовою для проведення документальної невиїзної позапланової перевірки є надсилання або вручення платнику податків копії наказу та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки (пункт 79.2 статті 79 розділу II Кодексу).

Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 розділу II Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених Кодексом випадках або отриманих в інший, передбачений законом спосіб.

За результатами документальної позапланової невиїзної перевірки оформлюється акт та приймаються відповідні податкові повідомлення рішення у порядку та терміни, визначені статтями 86 та 58 Кодексу.

Пунктом 55.1 статті 55 Кодексу визначено, що податкове повідомлення - рішення про визначення суми грошового зобов'язання платника податків або будь-яке інше рішення контролюючого органу може бути скасоване контролюючим органом вищого рівня під час проведення процедури його адміністративного оскарження та в інших випадках у разі встановлення невідповідності таких рішень актам законодавства.

Зокрема, у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених Кодексом або іншими законами України, такий платник податків має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою на перегляд цього рішення (пункт 56.2 статті 56 Кодексу).

Згідно з пунктом 2 Положення про порядок подання та розгляду скарг платників податків органами державної податкової служби, затвердженого наказом ДПА України від 23.12.2010 N 1001, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06.01.2011 за N 10/18748 (далі - наказ N 1001), органи державної податкової служби розглядають скарги платників податків на податкові повідомлення - рішення про визначення сум грошових зобов'язань платника податків або будь-які інші рішення органів державної податкової служби стосовно податків, зборів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також щодо законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби, крім мита, акцизного податку, податку на додану вартість та інших податків, зборів, які відповідно до податкового законодавства справляються у разі ввезення (пересилання) товарів і предметів на митну територію України або територію спеціальної митної зони чи вивезення (пересилання) товарів і предметів з митної території України або з території спеціальної митної зони.

Наказ - це правовий акт, що видається на підставі і на виконання чинних законів, указів, урядових постанов і розпоряджень, наказів, положень та інструкцій органів вищого рівня. Наказ є актом внутрішнього управління, чинність якого не виходить за межі певної галузі конкретного підприємства, об'єднання, установи.

Отже, наказ керівника органу ДПС - це управлінське рішення, яке не підпадає під визначення будь-яке інше рішення у розумінні статей 55 та 56 Кодексу та не підлягає адміністративному оскарженню у встановленому статтею 56 Кодексу та наказом N 1001 порядку.

 

Голова
В. Ю. Захарченко

За это сообщение автора vins поблагодарил:
kollega
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 09 фев 2012, 09:28

8 лютого 2012 | Прес-служба ДПС України

Олександр Клименко: мораторій на перевірки малого бізнесу подовжено


Державна податкова служба подовжить мораторій на перевірки малого бізнесу. Дрібних підприємців не турбуватимуть не тільки у першому, а й у другому кварталі 2012 року.

Про це повідомив Голова ДПСУ Олександр Клименко сьогодні після засідання Кабінету Міністрів.

Він підкреслив, що діючий мораторій безумовно виконується. «Жоден інспектор чи податковий міліціонер не відвідав жодного ринку або інше місце, де працюють підприємці. Малий бізнес взяв участь у створенні нової спрощеної системи оподаткування, а згодом отримав адаптаційний період для впровадження у своїй роботі нових вимог закону», - зазначив Олександр Клименко.

Крім того, продовжується скорочення кількості перевірок інших суб’єктів господарювання. План на перший квартал передбачає, що перевірятимуть тільки 2 тис. підприємств.

Позаминулого року в Україні відбулося 23 тисячі перевірок. У минулому – 12 тис. У 2012 році, за попередніми розрахунками, їх буде близько 8 тис.

«Тобто за рік фіскальний контроль зменшився майже втричі, і при цьому став якіснішим. Впроваджена система пошуку суб’єктів тіньової економіки дозволяє знаходити порушників дистанційно, виключно аналітичними методами. Не турбуючи при цьому сумлінних платників. І надалі ми будемо розвивати, в першу чергу, безконтактні способи моніторингу», - зауважив Олександр Клименко.


Коллеги, кто-то понял, на какой нормативный акт ссылаться, ежели подчиненные уважаемого коллеги А. Клименко все же решат прийти с проверкой?

Еще понравилось параллель между ГНСУ и средневековой инквизицией устами председателя той же ГНСУ:
...Позитивні перетворення тільки тоді матимуть ефект, коли будуть відповідно оцінені громадою. Навпаки – провал в інформаційній роботі може звести нанівець всі зусилля.

Наприклад, середньовічна інквізиція не турбувалася, що про неї думають. Тому всі вважають, що інквізитори були організаторами масових репресій зі спалювання людей на вогнищах. Насправді інквізиція за шістсот п’ятдесят років винесла всього три тисячі смертних вироків. І вчетверо більше справ завершилися виправданням обвинуваченого....
Виступ Голови ДПС України О.В.Клименка на засіданні Уряду 08.02.12
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5468
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 735 раз.
Поблагодарили: 2434 раз.

UNREAD_POST vikakool » 09 фев 2012, 12:48

Впроваджена система пошуку суб’єктів тіньової економіки дозволяє знаходити порушників дистанційно, виключно аналітичними методами.

:lol:
vikakool
 
Сообщений: 3843
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 787 раз.
Поблагодарили: 541 раз.

UNREAD_POST vikakool » 20 фев 2012, 18:36

коллеги, подскажите, а разве сейчас направление на проверку не вручается налогоплательщику, так сказать, насовсем?...:))) раньше всегда так было - подписываешь им корешок, а направление остается у тебя. А сегодня пришел инспектор, корешок подписать дал - типа я ознакомилась с направлением - и забрал его себе....

77.4. Про проведення документальної планової перевірки керівником органу державної податкової служби приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

и как тогда правильно?
vikakool
 
Сообщений: 3843
Зарегистрирован: 18 янв 2011, 10:56
Благодарил (а): 787 раз.
Поблагодарили: 541 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya