Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Штрафы за занижение налоговых обязательств

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST Татьяна » 09 янв 2011, 12:27

Пытаюсь разобраться в штрафах по НК. Голова кругом :(

Ну вот если проверка, например, будет в феврале и выявят занижение налогового обязательства, скажем, в сентябре. Какой будет штраф - по Закону 2181

17.1.3. У разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за підставами, викладеними у підпункті "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 цього Закону, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.


или по НК

123.1. У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах, визначених підпунктами 54.3.1, 54.3.2, 54.3.5, 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість;

при повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість;

при визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість протягом 1095 днів втретє та більше -

тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 75 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.


:?:
Татьяна
 
Сообщений: 54
Зарегистрирован: 21 дек 2010, 17:09
Благодарил (а): 12 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST vins » 09 янв 2011, 14:51

Как я слышал, то уже приходят и уже штрафуют по НК.
А в случае занижения теперь, как я понимаю, будет еще и пеня


129.1. Пеня нараховується:
..

129.1.2. у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження);
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налог » 09 янв 2011, 21:48

На сегодняшний день Закон 2181 не действует. Поэтому думаю, что штрафы из него применять нельзя (а вот ориентироваться на то, было ли само нарушение или нет, нужно видимо по старому законодательству). Тем более, что существует такая норма в НК:

"113.3. Штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Застосування за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), не передбачених цим Кодексом та іншими законами України, не дозволяється. "

Вряд ли что-то можно противопоставить налоговикам, применяющим штрафы по НК, за нарушения, допущенные до 01.01.2011г. Ну разве что теоретизировать на уровне Конституции и прав человека...
налог
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 29 дек 2010, 12:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 82 раз.

UNREAD_POST юрист » 09 янв 2011, 22:30

налог писал(а):Вряд ли что-то можно противопоставить налоговикам, применяющим штрафы по НК, за нарушения, допущенные до 01.01.2011г. Ну разве что теоретизировать на уровне Конституции и прав человека...


Ну а суды в спорах между налогоплательщиками и налоговыми органами и не брезгуют обращаться к Конституции :)
Например

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
УХВАЛА
14.07.2009 К-20728/07
Припис ст. 58 Конституції України про те, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, стосується усіх законів, тим самим принцип неприпустимості зворотної дії в часі нормативно-правових актів має загальний характер і є загальним принципом права.
Зворотна дія в часі закону чи іншого нормативно-правового акта полягає в тому, що його юридична обов’язковість поширюється на факти, які виникли до набрання ним чинності, при чому саме з моменту їх виникнення. При такій дії відбувається перегляд, корекція попередніх рішень щодо таких рішень вже відповідно до нового закону чи іншого нормативно-правового акту.


Или вот еще

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
21.01.2010 Адміністративне К-8806/09-С
З 01.01.04 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування»(далі - Закон № 1058), відповідно до частини 15 статті 106 якого строк давності щодо стягнення недоїмки, пені та штрафів до пенсійних внесків не застосовується.
Однак, відповідно до ст. 58 Конституції України, нормативно - правові акти не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Отже, фінансові та адміністративні санкції, а також пеня, передбачена ст. 106 Закону № 1058, застосовуються за порушення, вчинені після набрання чинності Законом № 1058, тобто з 1 січня 2004 року.
Последний раз редактировалось юрист 09 янв 2011, 22:49, всего редактировалось 1 раз.
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST юрист » 09 янв 2011, 22:37

И даже признают, что если на момент совершения была предусмотрена более жесткая ответственность по сравнению с той, которая действует на момент привлечения к ответственности, либо она и вовсе отменена, то применять надо новый акт. А в других случаях применению подлежит нормативный акт, действовавший на момент совершения нарушения.

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
23 травня 2007 року м. Київ

розглянувши у попередньому судовому засіданні касаційну скаргу Державної податкової інспекції у м. Брянка Луганської області на постанову Луганського апеляційного господарського суду від 23 червня 2005 року у справі за позовом Державної податкової інспекції у м. Брянка Луганської області до Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій, -
встановила:

Державна податкова інспекція у м. Брянка Луганської області звернулася до суду з позовом до Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи ОСОБА_1 про стягнення фінансових санкцій.

В обґрунтування своїх вимог заявник вказував на те, що 21.04.04 р. працівниками Державної податкової інспекції у м. Брянка поведено перевірку господарської одиниці-магазину, розташованого за адресою: АДРЕСА_1, який належить відповідачу. За результатами перевірки позивачем встановлено, що на місці проведення роздрібної торгівлі алкогольними виробами відсутні сертифікати відповідності та визнання, їх копій на коньяк «Георгіївський», коньяк «Борисфен», чим порушено ст.10 Закону №481, про що складений акт від 21.04.04 № 1203/0134/2306.
На підставі названого акту перевірки 28.04.04 Державною податковою інспекцією у м. Брянка прийнято рішення № 0000682306/0 про застосування до приватного підприємця ОСОБА_1 штрафних санкцій, передбачених абз.6 ч.2 ст. 17 Закону 481 в сумі 1700 грн. за роздрібну торгівлю алкогольними напоями без наявності засвідчених постачальником копій сертифікатів відповідності або свідоцтв про визнання.

Рішенням господарського суду Луганської області від 19 травня 2005 року, залишеним без змін постановою Луганського апеляційного господарського суду від 23 червня 2005 року, у задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з зазначеним вище судовим рішенням апеляційної інстанції, Державна податкова інспекція у м. Брянка Луганської області звернулася з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України, з посиланням на порушення судом норм матеріального права.

Заявник в касаційній скарзі просив скасувати оскаржуване судове рішення та постановити нове, про задоволення позову.

Касаційна скарга задоволенню не підлягає.

Суд першої інстанції дійшов вірного висновку, а апеляційний суд обґрунтовано погодився з тим, що Законом України від 18.11.04 №2189-М «Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів», чинного з 16.12.04, скасована відповідальність за здійснення роздрібної торгівлі тютюновими виробами без сертифікатів відповідності або свідоцтв про визнання. За загальновизнаним принципом права, закріпленим у ст.58 Конституції України, закони та інші нормативні акти не мають зворотної дії у часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST Татьяна » 09 янв 2011, 23:07

налог писал(а):ориентироваться на то, было ли само нарушение или нет, нужно видимо по старому законодательству


А на основании чего Вы делаете такой вывод?
Татьяна
 
Сообщений: 54
Зарегистрирован: 21 дек 2010, 17:09
Благодарил (а): 12 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST налог » 10 янв 2011, 00:11

Обожаю ссылки на судебные решения :lol: Надеюсь мне не нужно Вам давать ссылку на решение по-моему КСУ о том, что ст.58 Конституции касается только граждан?
налог
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 29 дек 2010, 12:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 82 раз.

UNREAD_POST nikki » 10 янв 2011, 00:44

налог, юрист, Татьяна...
в общем все кто разбирался в штрафах по новому.

интересный вопрос в соседней теме (http://buhforum.com/viewtopic.php?f=7&t=85&start=30).

olena спрашивает
она ЧПЕН, по идее ее должны снять с 01.01.11 с плательщика НДС.

вот и возникает вопрос если условную продажу не отразить какой штраф.
Например, допустим ей пришлют решение 10 января (завтра) и снимут задним числом. Пусть так. Но это решение она должна отражить в декларации за декабрь. Но это же обстоятельства января как-бы. Нельзя ли здесь применить обсуждаемую норму?

7. Штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
nikki
 
Сообщений: 1111
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 368 раз.

UNREAD_POST юрист » 10 янв 2011, 00:47

налог
Благо, такой принцип как запрет обратного действия нормативных актов действует независимо от того, на кого распространяется ст. 58 Конституции Украины.

Кстати, в упомянутом Вами решении КСУ же сделал вывод даже не в отношении ст. 58, а всего раздела II Конституции.
Думаю, правило, закрепленное в ст. 61 Конституции "Ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення", налоговые органы тоже могут смело не соблюдать и выписывать по два налоговых уведомления-решения за каждое нарушение :)
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST юрист » 10 янв 2011, 01:03

nikki писал(а):olena спрашивает
она ЧПЕН, по идее ее должны снять с 01.01.11 с плательщика НДС.

вот и возникает вопрос если условную продажу не отразить какой штраф.
Например, допустим ей пришлют решение 10 января (завтра) и снимут задним числом. Пусть так. Но это решение она должна отражить в декларации за декабрь. Но это же обстоятельства января как-бы. Нельзя ли здесь применить обсуждаемую норму?


nikki писал(а):7. Штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.


Мое мнение (и думаю, тут у нас разногласий с налогом не будет :) ), что в этой ситуации указанная норма подлежит применению.
В соответствии с ней штраф в размере 1 грн. применяется за нарушения, допущенные в период с 01.01 по 30.06.2011 г.
В описываемой Вами ситуации, как мне кажется, нарушение произойдет тогда, когда будет согласована неправильно определенная сумма налогового обязательства, т.е. 21.01.2011 г. А значит, применимо правило про одногривневый штраф.
Может, даже и идея его соблюдается - получается же, что человек страдает из-за того, что НК правила поменял, поэтому и наказывать его нельзя.
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 10 янв 2011, 03:52

Заставило меня это обсуждение сравнить штрафы по НК и по Закону № 2181.
Сразу делаю оговорку - это пока черновик, думаю, многие спорные моменты (а их там море) будем поправлять в ходе обсуждения.

1. Налоговый кодекс
117.1. Неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному органі державної податкової служби, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог встановлених цим Кодексом, -
тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 170 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 510 гривень.

У разі неусунення таких порушень або за ті самі дії, вчинені протягом року особою, до якої були застосовані штрафи за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу на самозайнятих осіб у розмірі 340 гривень, на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи чи юридичну особу, відповідальну за нарахування та сплату податків до бюджету під час виконання договору про спільну діяльність, - 1020 гривень.


Закон № 2181 ответственности не предусматривал.
Все нарушения, кроме «подання з помилками чи у неповному обсязі» являются длящимися, поэтому если они были допущены до 01.01.2011, но ситуация не исправлена и после 01.01.2011 штраф по п. 117.1 подлежит применению. Исключение составляет нарушение в виде предоставления указанных сведений с ошибками либо в неполном объеме: если такой факт имел место до 01.01.2011 штраф применяться не должен.

2. Налоговый кодекс
118.3. Неповідомлення фізичними особами - підприємцями та особами, що проводять незалежну професійну діяльність, про свій статус банку або іншій фінансовій установі при відкритті рахунку -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі 340 гривень за кожний випадок неповідомлення.


Закон № 2181 и другое действовавшее до НК законодательство ответственности за такое нарушение не предусматривало. Опять же – нарушение может считаться длящимся. Поэтому в любой момент после 01.01.2011 г., пока лицо не уведомит банк о своем статусе, к нему может быть применен указанный штраф, даже если счет был открыт до 01.01.2011 г.

3. Налоговый кодекс
119.1. Неподання або порушення порядку подання платником податків інформації для формування та ведення Державного реєстру фізичних осіб - платників податків, передбаченого цим Кодексом, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 85 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень.

119.2. Неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 1020 гривень.

119.3. Оформлення документів, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків без зазначення реєстраційного номера облікової картки платника податків, або з використанням недостовірного реєстраційного номера облікової картки платника податків, крім випадків, визначених пунктом 119.2 цієї статті, -
тягне за собою накладення штрафу у розмірі 170 гривень.


Закон № 2181 ответственности не предусматривал, но, как и в п. 2, речь идет о длящихся нарушениях, поэтому если указанные в статье нарушения имели место до 01.01.2011 г., но на данный момент не устранены, при выявлении их теперь штраф по НК может быть применен.

4. Налоговый кодекс
120.1. Неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.


Необходимо сделать уточнение.
Во-первых, форма № 1ДФ теперь тоже имеет статус налоговой декларации, но штраф за ее неподачу предусмотрен п.п. 119.2, поэтому данная норма к ней не применяется.
Во-вторых, статья сформулирована таким образом, что можно сделать следующий вывод: если налоговый орган выявляет несколько фактов неподачи либо несвоевременной подачи налоговой декларации, он применяет за каждый такой факт штраф в размере 170 грн., если в течение года (отсчитывается с момента применения штрафа) налоговый орган снова выявляет один либо несколько фактов неподачи / несвоевременной подачи декларации, штраф за каждое нарушение составит 1020 грн.

Закон № 2181
17.1.1. Платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.


Размер штрафа не изменился. Те же 170 грн. За каждый факт нарушения. Но появилась часть вторая за повторное в течение года выявление. Представим ситуацию: по п.п. 17.1.1 Закона № 2181 штраф был применен в декабре 2010 г. В 2011 г. налогоплательщик снова не подает / несвоевременно подает декларацию. Какой штраф подлежит применению – 170 грн. или 1020 грн.?
Считаю, что 170 грн., поскольку правило о повышенной ответственности за повторность действует с 01.01.2011 г. Условно говоря, Налоговый кодекс не знает ничего, что было до него.

5. Налоговый кодекс
Неподання платником податків - фізичною особою декларації чи включення до неї перекручених (недостовірних) даних про суми одержаних доходів, понесених витрат та якщо такі дії платника призвели до заниження суми оподатковуваного доходу, -
тягнуть за собою накладення на платника податків - фізичну особу штрафу у розмірі 25 відсотків від різниці між заниженою сумою податкового зобов'язання і сумою, визначеною податковим органом.


Вопрос в том, как будут рассчитывать размер штрафа в случае неподачи декларации. Видимо, исходя из того, что налоговое обязательство занижено до ноля.

Речь о декларации простого физического лица. Закон № 2181 ответственности не предусматривал. Соответствующая санкция есть в КоАП. И он в отличие от Закона № 2181 продолжает действовать, в связи с чем ситуация осложняется еще больше.
В соответствии с КоАП
Стаття 164-1. Порушення порядку подання декларації про доходи та ведення обліку доходів і витрат

Неподання або несвоєчасне подання громадянами декларацій про доходи чи включення до декларацій перекручених даних, неведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов'язкову форму обліку, -
тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


К данной статье налоговые органы обращались для применения ответственности к ФЛП за неведение Книги учета доходов и расходов (и, видимо, будут продолжать это делать), а также для наложения штрафов на ФЛП при неподаче ими деклараций о доходах.

6. Налоговый кодекс
120.2. Невиконання платником податків вимог, передбачених абзацом другим пункту 50.1 статті 50 цього Кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності -
тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5 відсотків від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов'язання (недоплати).

При самостійному донарахуванні суми податкових зобов'язань інші штрафи, передбачені цією главою Кодексу, не застосовуються
.

Проблемы, возникающие с применением данной нормы, и ее сравнение с соответствующими положениями Закона № 2181, уже обсуждались тут http://buhforum.com/viewtopic.php?f=20&t=65&p=408&hilit=%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B8%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5#p408

7. Налоговый кодекс
121.1. Незабезпечення платником податків зберігання первинних документів, облікових та інших регістрів, бухгалтерської та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів протягом установлених статтею 44 цього Кодексу строків їх зберігання та/або ненадання платником податків контролюючим органам оригіналів документів чи їх копій при здійсненні податкового контролю у випадках, передбачених цим Кодексом, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 510 гривень.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.


Раньше ответственность могла наступать для должностных лиц по ст. 92-1 КоАП (недбале зберігання, псування, знищення, приховування, незаконна передача іншій особі документів Національного архівного фонду або документів, що підлягають внесенню до нього, незаконний доступ до зазначених документів) и по ст. 164-2 КоАП в случае уничтожения документов, на основании которых ведется бухучет.

Но во-первых, речь шла об ответственности должностных лиц, во-вторых, должностных лицам обычных предприятий она не очень угрожала (поскольку в ее применение задействованы органы КРУ). \

8. Налоговый кодекс
122.1. Несплата (неперерахування) платником податків - фізичною особою сум єдиного податку в порядку та у строки, визначені законодавчим актом, тягне за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків ставок податку, встановлених для фізичних осіб - платників єдиного податку, визначених законодавчим актом.


До 01.01.2011 г. ответственности не было, хотя налоговики пытались применять штрафы как за неуплату согласованного налогового обязательства и суды достаточно часто шли у них на поводу. Опять же – нарушение можно считать длящимся, поэтому если оно не было прекращено (единый налог не был уплачен, даже пускай и с нарушением установленного срока, до 01.01.2011 г.), будет применен штраф по п. 122.1 НК.

9. Налоговый кодекс
123.1. У разі якщо контролюючий орган самостійно визначає суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків на підставах:
- платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію;
- дані перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
- дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
- результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях, -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу в розмірі 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість;

при повторному протягом 1095 днів визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 50 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість;

при визначені контролюючим органом суми податкового зобов'язання, зменшення суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість протягом 1095 днів втретє та більше -
тягне за собою накладення на платника податків штрафу у розмірі 75 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання, неправомірно заявленої до повернення суми бюджетного відшкодування та/або неправомірно заявленої суми від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість.


По Закону № 2181 штрафы были такими:
1)
17.1.2. У разі коли контролюючий орган самостійно визначає суму податкового зобов'язання платника податків через те, що платник податків не подає у встановлені строки податкову декларацію, додатково до штрафу, встановленого підпунктом 17.1.1 цього пункту, платник податків сплачує штраф у розмірі десяти відсотків суми податкового зобов'язання за кожний повний або неповний місяць затримки податкової декларації, але не більше п'ятдесяти відсотків від суми нарахованого податкового зобов'язання та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


Как видим, по НК в этом случае штраф 25 відсотків суми нарахованого податкового зобов'язання.

ИМХО: неопределение налогоплательщиком своих налоговых обязательств – нарушение длящееся. По идее, наказывать за него надо в соответствии с законодательством, действующим на момент его выявления. Соответственно, если акт проверки, в котором зафиксировано нарушение, составлен до 01.01.2011 года – штраф по Закону № 2181, если после – по НК.
Что касается повторности, то все факты определения НО налоговым органом, которые имели место до 01.01.2011 г., при определении санкций после этой даты браться во внимание не должны. Все с чистого листа.

2) Закон № 2181
17.1.3. У разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків за такою підставою як - дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти відсотків від суми недоплати (заниження суми податкового зобов'язання) за кожний з податкових періодів, установлених для такого податку, збору (обов'язкового платежу), починаючи з податкового періоду, на який припадає така недоплата, та закінчуючи податковим періодом, на який припадає отримання таким платником податків податкового повідомлення від контролюючого органу, але не більше п'ятдесяти відсотків такої суми та не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.


По НК все тот же 25-процентный штраф от суммы занижения.
Занижение НО – нарушение тоже длящееся. Соответственно, санкции налагаются в соответствии с тем законодательством, которое действует не момент выявления нарушения.

3) Закон № 2181
17.1.4. У разі коли контролюючий орган самостійно донараховує суму податкового зобов'язання платника податків у звязку з тим, що внаслідок проведення камеральної перевірки виявляє арифметичні або методологічні помилки у поданій платником податків податковій декларації, які призвели до заниження або завищення суми податкового зобов'язання, такий платник податків зобов'язаний (крім випадків, коли податкова декларація не приймається всупереч нормам цього Закону) сплатити штраф у розмірі п'яти відсотків суми донарахованого податкового зобов'язання, але не менше одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян сукупно за весь строк недоплати, незалежно від кількості податкових періодів, що минули.


По НК, видимо, неважно, в связи с чем допущена недоплата. 25-процентный штраф.

10. Налоговый кодекс
123.2. Використання платником податків (посадовими особами платника податків) сум, що не сплачені до бюджету внаслідок отримання (застосування) податкової пільги, не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу) додатково до штрафів, передбачених пунктом 123.1 цієї статті, -
тягне за собою стягнення до бюджету суми податків, зборів (обов'язкових платежів), що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.


По Закону № 2181
17.1.61. Платники податку (посадові особи платника податку), які використовують податкову пільгу не за призначенням та/або всупереч умовам чи цілям її надання згідно із законом з питань відповідного податку, збору (обов'язкового платежу), а також будь-які інші особи, що використовують податкову пільгу, яку для них не призначено, вважаються такими, що умисно ухиляються від оподаткування. У цьому випадку такі особи додатково до штрафів, визначених у підпунктах 17.1.1 - 17.1.5 цього пункту, за наявності підстав для їх накладення, сплачують суму податків, що підлягали нарахуванню без застосування податкової пільги, а також штраф у розмірі двохсот відсотків від такої суми. Сплата штрафу не звільняє таких осіб від юридичної відповідальності за умисне ухилення від оподаткування.


11. Налоговый кодекс
124.1. Відчуження платником податків майна, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди органу державної податкової служби, якщо отримання такої згоди є обов'язковим згідно з цим Кодексом, -
тягне за собою накладення штрафу в розмірі вартості відчуженого майна.


Аналогичный штраф по Закону № 2181.

12. Налоговый кодекс
126.1. У разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.


По Закону № 2181
17.1.7. У разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.


И это нарушение длящееся. Применяем НК.

13. Налоговый кодекс
Стаття 127. Порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податків у джерела виплати
127.1. Ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Дії, передбачені частиною першою цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.


По Закону № 2181
17.1.9. У разі коли платник податків здійснює продаж (відчуження) товарів (продукції) або здійснює грошові виплати без попереднього нарахування та сплати податку, збору (обов'язкового платежу), якщо відповідно до законодавства таке нарахування та сплата є обов'язковою передумовою такого продажу (відчуження) або виплати, такий платник податків сплачує штраф у подвійному розмірі від суми зобов'язання з такого податку, збору (обов'язкового платежу).


Предположим, вначале выплатили зарплату, а потом перечислили налоги. Если это было до 01.01.2011 г. – штраф в двойном размере (даже если налоговый орган это выявил после этой даты). Если после – руководствуемся НК.

Вывод такой: если нарушение разовое (подача декларация с нарушением срока, продажа имущества, находящего в налоговом залоге, без согласования с налоговым органом, перечисление налога в бюджет уже после выплаты дохода и т.п.), то когда бы его налоговый орган не выявил, когда бы не выписал НУР - применению подлежат санкции, действовавшие на момент совершения нарушения, т.е. если оно имело место до 01.01.2011 - применяем Закон № 2181.
Но по разовым нарушениям санкции во основном не изменились, поэтому большого практического значения это иметь не будет.

Преимущественное же большинство налоговых нарушений - длящиеся. Поэтому, на мой взгляд, применению подлежат санкции, действующие на момент выявления либо прекращения нарушения. Если нарушение прекратилось (ошибка исправлена, декларация подана, налог уплачен и т.п.) до 01.01.2011, применяются санкции из Закона № 2181, если после - из НК.
Вот такие соображения.

Это по штрафам. Еще надо с пеней разобраться. Но утро вечера мудренее.
;)
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST налог » 10 янв 2011, 11:27

юрист
Я бы двумя руками за Вашу идею. Но есть норма в НК, которая говорит, что штрафы применяются только в порядке, установленном НК и другими законами. Закон № 2181 - уже не закон, он утратил силу. Не получится ли по Вашей логике, что по всем нарушениям до 01.01.2011г. нужно составлять старые уведомления-решения, применять старую процедуру обжалования и т.д....?

Ну и совсем свеженькое от ГНАУ - посмотрите Інструкцію про порядок нарахування та погашення пені за платежами, що контролюються органами державної податкової служби (Наказ Державної податкової адміністрації України 17.12.2010 N 953). Особенно додаток 2. Применяется новая пеня по нарушению, допущенному в декларации за 9 месяцев 2010г.
налог
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 29 дек 2010, 12:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 82 раз.

UNREAD_POST юрист » 10 янв 2011, 12:14

налог
мне очень лестно, что только мои посты привлекают Ваше внимание :)

налог писал(а):Закон № 2181 - уже не закон, он утратил силу. Не получится ли по Вашей логике, что по всем нарушениям до 01.01.2011г. нужно составлять старые уведомления-решения, применять старую процедуру обжалования и т.д....?


Нет, по моей логике так не получается.
Мы же с Вами уже выясняли этот вопрос http://www.buhforum.com/viewtopic.php?f=27&t=219&p=1086&hilit=%D0%BF%D1%80%D0%BE%D1%86%D0%B5%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%BD%D1%8B%D0%B5#p1086

Продублирую свою позицию

Процедурные вопросы определяем по новому акту. Материальные - по тому, который действовал в период, когда существовали отношения, по которым возникло обязательство. Условно говоря, ставки налогообложения по налогам, которые уплачиваются в январе 2011 за налоговые периоды 2010 г., мы берем из действовавшего до 01.01.2011 г. законодательства. Но уплачиваем уже в сроки, установленные НК, налоговые декларации налоговики принимают уже согласно требованиям НК, их действия мы обжалуем согласно НК...


Кстати, ответный вопрос: не получается ли по Вашей логике, что по всем обязательствам 2010 года, которые уплачиваются в 2011 году и отчетность по которым подается в 2011 году, ставки налогообложения, объект налогообложения и т.д. должны браться из НК, потому что Закон об НДС, Закон о прибыли, Закон об НДФЛ и т.д. уже не действуют на момент уплаты обязательства?
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST налог » 10 янв 2011, 18:11

"...Условно говоря, ставки налогообложения по налогам, которые уплачиваются в январе 2011 за налоговые периоды 2010 г., мы берем из действовавшего до 01.01.2011 г. законодательства. Но уплачиваем уже в сроки, установленные НК, налоговые декларации налоговики принимают уже согласно требованиям НК, их действия мы обжалуем согласно НК..."

Абсолютно с этим согласен. На мой взгляд старые ставки налогов и пр. материальные вещи можно подтвердить ст.37 НК - налоговая обязанность возникла в прошлых периодах, а не сейчас.

Но насчет штрафов я думаю ситуация другая. По моему мнению, еще раз повторюсь, штрафы должны применяться по НК. Так было и раньше, когда вступил в силу Закон № 2181. Правда, тогда в Законе о системе налогообложения была прямая норма. Сейчас ее в НК нет, но на мой взгляд ее заменяет ст.133.3 НК.
Может я ошибаюсь, но уверен на 99.9%, что практика пойдет именно по этому пути (да она уже идет - см. свежую Инструкцию по применению пени - из нее четко следует применение новой ответственности за старые нарушения, правда не совсем согласен по поводу того, что они хотят применить пеню за занижение за старый период, тогда, когда этой пени в помине не было).
Ну и кстати еще один момент, по поводу штрафов при исправлении ошибок - абсолютно согласен с "Ol_ua", о том, что они должны быть новыми.(viewtopic.php?f=20&t=65&p=408&hilit=%D1%81%D0%B0%D0%BC%D0%BE%D0%B8%D1%81%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%B8%D1%82%D1%8C%D1%81%D1%8F#p408 )
налог
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 29 дек 2010, 12:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 82 раз.

UNREAD_POST юрист » 10 янв 2011, 18:20

Так а зачем в соседнюю ветку ходить
В этой есть вывод Ol_ua, с которым я согласен

Ol_ua писал(а):Вывод такой: если нарушение разовое (подача декларация с нарушением срока, продажа имущества, находящего в налоговом залоге, без согласования с налоговым органом, перечисление налога в бюджет уже после выплаты дохода и т.п.), то когда бы его налоговый орган не выявил, когда бы не выписал НУР - применению подлежат санкции, действовавшие на момент совершения нарушения, т.е. если оно имело место до 01.01.2011 - применяем Закон № 2181.
Но по разовым нарушениям санкции во основном не изменились, поэтому большого практического значения это иметь не будет.

Преимущественное же большинство налоговых нарушений - длящиеся. Поэтому, на мой взгляд, применению подлежат санкции, действующие на момент выявления либо прекращения нарушения. Если нарушение прекратилось (ошибка исправлена, декларация подана, налог уплачен и т.п.) до 01.01.2011, применяются санкции из Закона № 2181, если после - из НК.
Вот такие соображения.
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya