Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Штрафы: отделаться 1 грн. получится не всегда

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST Vetal' » 23 мар 2011, 14:59

Продолжу тему по штрафам. Вот появилось вменяемое письмо по штрафным санкциям. Правда не ГНАУ :) , а Гостаможслужбы (від 16.03.2011 р. N 11/2-10.15/4401-ЕП):
Интересные моменты:
1 (п. 4 письма).
"Відповідно до пункту 7 підрозділу 10 Розділу XX "Перехідні положення" Кодексу штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01.01.2011 по 30.06.2011 застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Таким чином, штрафні санкції у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення застосовуються, якщо порушення податкового законодавства виникли за митними деклараціями, поданими митному органу у період з 01.01.2011 по 30.06.2011". (!)

2 (п. 2 письма).
"Згідно з пунктом 54.3.1 пункту 54.3 статті 54 Кодексу митний орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань у разі якщо платник податків не подає в установлені строки митну декларацію". Если он это делает применяют штрафы по п. 123.1 ПКУ (25, 50 и 75 % от доначисленного обязательства).
"Таким чином, у разі якщо платник податків не подав митному органу митну декларацію до дати складання митним органом податкового повідомлення, оформленого за результатами проведеної перевірки, до нього застосовується штраф за неподання такої декларації відповідно до пункту 123.1 статті 123 Кодексу.
У разі подання платником податків митної декларації до дати складання податкового повідомлення, до нього застосовується штраф за несвоєчасне подання митної декларації відповідно до пункту 120.1 статті 120 Кодексу"
. Т.е. 170/1020 грн.

Есть и другие интересные моменты :)

Пункт 3 письма: "Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, оскільки у згаданій нормі йде мова про суми самостійно визначеного платником податків грошового зобов'язання, то підстави для застосування норм пункту 126.1 статті 126 Кодексу у разі порушення платником податків граничних термінів сплати податкових зобов'язань, визначених митним органом у податкових повідомленнях, відсутні"
.

За это сообщение автора Vetal' поблагодарил:
vins
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST vins » 23 мар 2011, 15:15

Vetal' писал(а):Пункт 3 письма: "Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, оскільки у згаданій нормі йде мова про суми самостійно визначеного платником податків грошового зобов'язання, то підстави для застосування норм пункту 126.1 статті 126 Кодексу у разі порушення платником податків граничних термінів сплати податкових зобов'язань, визначених митним органом у податкових повідомленнях, відсутні".


Ну так правильно, в этом же ж случае они уже применят штраф по п. 123.1 НКУ, включает его в денежное обязательство по НУР, оно по истечении сроков уплаты становится налоговым долгом :arrow: на него начисляется пеня. Еще одного штрафа действительно нет.
В Базе похожее разъяснение разместили

# Які штрафні (фінансові) санкції передбачено за порушення терміну сплати грошового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні (в тому числі такого яке було вручено платнику податків в минулому році, а останній день сплати припадав у 2011 році)?
# Коротка відповідь : У разі несплати в установлений строк грошового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні (в тому числі такого, яке було вручено платнику податків в минулому році, а останній день сплати припадав у 2011 році) таке грошове зобов'язання буде визнано податковим боргом та від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати такого грошового зобов'язання, розпочинається нарахування пені. Застосування штрафних (фінансових) санкції Податковим кодексом України, у разі несплати в установлений строк грошового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні (в тому числі такого, яке було вручено платнику податків в минулому році, а останній день сплати припадав у 2011 році), не передбачено.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 29 мар 2011, 07:49

Отозвано уже второе письмо ГНАУ по штрафам за три месяца. Вот вам и единообразие и предсказуемость.
Но в данном случае это безусловный плюс, поскольку отозвано то самое письмо, в котором говорилось, что штраф в размере 1 грн. применяется исключительно за нарушения, связанные с исчислением налоговых обязательств (это было письмо ГНАУ от 03.02.2011 г. № 2963/7/10-1017/302, которое теперь письмом от 23.03.2011 г. № 8199/710-1017/1114 отозвано).

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Vetal'
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST konsult » 20 апр 2011, 10:16

Минфин подтверждает, что за неподачу декларации "льготный" переходной штраф 1 грн. применяться все-таки может.

До уваги платників податків!
"щодо питання застосування штрафних санкцій, передбачених у Податковому кодексі України, за порушення строків подання податкової звітності"
19.04.2011 | 15:06 | Міністерство фінансів України

Регулювання відносин, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування, визначення кола платників податків і зборів, їх прав і обов’язків, та відповідальності за порушення податкового законодавства належать до сфери дії Податкового кодексу України, що набрав чинності з 01.01.2011 року.
Згідно з пунктом 113.3 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Застосування за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), не передбачених цим Кодексом та іншими законами України, не дозволяється.
Так, штрафні санкції за неподання або несвоєчасне подання платником податків податкової звітності або невиконання вимог щодо внесення змін до податкової звітності встановлені статтею 120 Податкового кодексу.
Разом з тим, під час адаптаційного періоду запровадження нових податкових правил, пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, передбачено спеціальну норму, згідно з якою «штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.»

Окремо звертаємо вашу увагу, що більш детальна інформація щодо застосування штрафних санкцій за порушення податкового законодавства, викладена у листі ДПА України від 18.03.2011 №5545/6/10-1015/1035, зокрема:
«Враховуючи приписи статті 58 Конституції України та Рішення Конституційного Суду України від 09.02.99 р. N 1-рп/99, можна дійти висновку, що коли подія, факт визначались як правопорушення податковим законодавством, чинним до 01.01.2011 р., і ця сама подія, факт визначаються в новому законодавчому акті як правопорушення, за вчинення якого застосовується юридична відповідальність, і ця відповідальність пом'якшує або скасовує відповідальність особи, то у такому разі застосовуються норми нового законодавчого акта.
Якщо подія, факт не кваліфікувались як правопорушення податковим законодавством, чинним до 01.01.2011 р., а в новому законодавчому акті як сама подія, факт визначаються як правопорушення, за вчинення якого передбачено застосування юридичної відповідальності, то у такому разі юридична відповідальність не застосовується.»

За это сообщение автора konsult поблагодарили: 2
kollega, vins
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST kollega » 20 апр 2011, 10:34

вот бы еще налоговая в ЕБНЗ написала такое...
Аватар пользователя
kollega
 
Сообщений: 1005
Зарегистрирован: 22 мар 2011, 12:27
Благодарил (а): 505 раз.
Поблагодарили: 452 раз.

UNREAD_POST vins » 20 апр 2011, 10:41

kollega писал(а):вот бы еще налоговая в ЕБНЗ написала такое...


Ну отозвали ж письмо, в котором было о том, что 1 грн. только за нарушения, допущенные при исчислении НО. Думаю, что будут исходить из того, что за все нарушения в переходной период - 1 грн.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Гадючка » 11 июл 2011, 11:21

Некоторым налоговым абсолютно наплевать и на сам Налоговый кодекс, и на письма своей же вышестоящей! Пример: была проверка в мае 2011 года. Нашли ошибку (хотя очень спорную, по поводу сдачи 1дф (зарплату выплатили 8 апреля и ее не включили в доходы 1 квартала, т.к. зарплата была выплачена с нарушением сроков выплаты и согласно приказа (до 5), и согласно даже КЗоТа и Закона об оплате труда - не позже 7 дня после периода)), допущенную в апреле 2011 года. А штраф выписали не в размере 1 гривны, а на полную катушку! Как ни доказывали - все в пустую! А это ведь классический случай - и нарушение с 1 января до 1 июля 2011 года, и проверка тоже до 1 июля!
Гадючка
 
Сообщений: 8
Зарегистрирован: 18 май 2011, 14:26
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST vins » 11 июл 2011, 11:26

Да, должна быть 1 грн. Даже если бы проверка была после 1 июля.
Штраф же имеется в виду на предприятие, а не на его должностных лиц по КоАП? Если по КоАП - то в полном размере и должен быть.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 14 июл 2011, 20:55

vins писал(а):Да, должна быть 1 грн. Даже если бы проверка была после 1 июля.
Штраф же имеется в виду на предприятие, а не на его должностных лиц по КоАП? Если по КоАП - то в полном размере и должен быть.


Подтверждение из уст зам председателя ГНА во Львовской области Князевича Н.М.

У зв'язку із закінченням дії перехідних положень Податкового кодексу 01 липня, просимо роз’яснити, яким чином будуть застосовуватись штрафні санкції, якщо акт перевірки складено до 01 липня, а податкові повідомлення-рішення прийнято після цієї дати?
Штрафні санкції застосовують не в залежності від дати складання акту перевірки, а в залежності від податкового періоду, в якому було вчинено порушення.

За это сообщение автора vins поблагодарили: 2
Аll, yur
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 15 июл 2011, 11:10

Некоторые местные суды исходят из того, что 1 грн. - только за нарушения, связанные с исчислением налоговых обязательств :(
Кому-то придется идти в апелляционный суд. Как минимум.

Скрытый текст: показать
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА 07 липня 2011 року Справа № 2а-1670/4559/11

...
Згідно із статтею 126 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов’язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання,- у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
У відповідності до положень пункту 2.1 Порядку направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженого Наказом Державної податкової адміністрації України від 22.12.2010 № 985, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 30 грудня 2010 за № 1440/18735 (далі по тексту –Порядок направлення № 985), орган державної податкової служби визначає суму нарахування (зменшення) грошового зобов'язання, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування, та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість та складає податкове повідомлення-рішення у таких випадках:
а) якщо платник податків не подає в установлені строки податкову декларацію;
б) якщо дані перевірки результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях, уточнюючих розрахунках;
в) якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є орган державної податкової служби;
г) якщо рішенням суду, що набрало законної сили, особу визнано винною в ухиленні від сплати податків;
ґ) якщо дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб, таким податковим агентом;
д) в інших випадках, коли здійснення такого розрахунку передбачено статтею 58 розділу II Кодексу.
Згідно абзацу третього пункту 2.2 у випадках, що зазначені у пункті 2.1 цього розділу, відповідний структурний підрозділ органу державної податкової служби складає податкове повідомлення-рішення за формою згідно з додатком 3 за порушення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання (форма "Ш").
Посилання позивача на норми пункту 7 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України є помилковим, оскільки штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення. Штрафна санкція, передбачена пунктом 7 підрозділу 10 розділу XX Кодексу, застосовується за порушення податкового законодавства виключно при обчисленні податкових зобов'язань за період з 01.01.2011 по 30.06.2011.
...
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST mitray » 23 июл 2011, 18:04

У кого то получилось выбить штраф в 1 грн с 1.01 по 1.06.2011?
mitray
 
Сообщений: 3
Зарегистрирован: 23 июл 2011, 18:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 24 июл 2011, 09:43

mitray писал(а):У кого то получилось выбить штраф в 1 грн с 1.01 по 1.06.2011?


А о каком нарушении речь и когда совершено?
В принципе судя по судебным решениям налоговики достаточно часто сами определяли в этот период штраф в размере 1 грн.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST mitray » 25 июл 2011, 01:43

vins писал(а):
mitray писал(а):У кого то получилось выбить штраф в 1 грн с 1.01 по 1.06.2011?


А о каком нарушении речь и когда совершено?
В принципе судя по судебным решениям налоговики достаточно часто сами определяли в этот период штраф в размере 1 грн.



Несвоевременная сдача отчетности ПДВ в период с 1.01.2011 по 05.2011
mitray
 
Сообщений: 3
Зарегистрирован: 23 июл 2011, 18:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 25 июл 2011, 07:01

mitray писал(а):
vins писал(а):
mitray писал(а):У кого то получилось выбить штраф в 1 грн с 1.01 по 1.06.2011?


А о каком нарушении речь и когда совершено?
В принципе судя по судебным решениям налоговики достаточно часто сами определяли в этот период штраф в размере 1 грн.



Несвоевременная сдача отчетности ПДВ в период с 1.01.2011 по 05.2011


Тогда действительно должна быть 1 грн.
Ну а выбивать придется в суде, причем, возможно даже, что не только в первой инстанции :(
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 25 июл 2011, 08:13

mitray писал(а):У кого то получилось выбить штраф в 1 грн с 1.01 по 1.06.2011?

mitray писал(а):Несвоевременная сдача отчетности ПДВ в период с 1.01.2011 по 05.2011


Вот пример тех, у кого получилось

Скрытый текст: показать
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
20 червня 2011 р. Справа № 2a-1870/2658/11


Позивач, фізична особа-підприємець ОСОБА_3 (далі по тексту - позивач, ФОП ОСОБА_3), звернувся до Сумського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції (далі по тексту - відповідач, Сумська МДПІ) про часткове скасування податкового повідомлення-рішення № 0667561700 від 22.04.2011 про застосування штрафу в сумі 169,00 грн. і податкового повідомлення - рішення № 0667781700 від 06.05.2011 про застосування штрафу в сумі 1019,00 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що позивач працював на квартальній звітності до 01 січня 2011 року і при переході на загальну систему оподаткування та зобов’язаний був щомісяця здавати звітність, однак, ФОП ОСОБА_3 не знав про зазначені обставини. Таким чином, до відповідача податковими повідомленнями-рішеннями були застосовані штрафні санкції за несвоєчасне подання декларацій за січень та лютий 2011 року в сумі 170,00 грн. та 1020,00 грн. Однак, позивач не згодний із зазначеними податковими повідомленнями-рішеннями, оскільки, у пункті 7 підрозділу 10 Розділу ХХ "Прикінцеві та перехідні положення" Податкового кодексу України зазначено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення. Таким чином, позивач вважає, що зазначені податкові повідомлення-рішення в частині застосування штрафу в сумі 169,00 грн. та 1019,00 грн. були винесені без дотримання норм чинного законодавства. У судовому засіданні позивач просив суд задовольнити позовні вимоги та частково скасувати податкові повідомлення-рішення.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував мотивуючи це тим, що податкові повідомлення-рішення про застосування фінансових санкцій були прийняті на підставі та в межах Податкового кодексу України.

Суд, заслухавши позивача, представника відповідача, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

У судовому засіданні встановлено, що фізична особа-підприємець ОСОБА_3 зареєстрований як фізична особа-підприємець, що підтверджується Свідоцтвом про державну реєстрацію фізичної особи-підприємця (а.с. 6). Також, позивач з 01 січня 2011 року перебуває на загальній системі оподаткування та відповідно до Свідоцтва № НОМЕР_1 про реєстрцію платника податку на додану вартість (а.с. 7) є платником податку на додану вартість.

19.04.2011 Сумською МДПІ була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податкові звітності з податку на додану вартість. В ході перевірки було встановлено несвоєчасне подання позивачем податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2011 року чим було порушено п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 ПК України. За результатами перевірки бу складений акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 24/1700/1902004711 від 19 квітня 2011 року (а.с. 11-12). Вказаний акт був отриманий позивачем 26.04.2011, про що свідчить підпис ОСОБА_3 (а.с. 12). На підставі зазначеного акту податковим повідомленням-рішенням № 0667561700 від 22.04.2011 (а.с. 10) до позивача були застосовані штрафні санкції в сумі 170,00 грн.

04.05.2011 Сумською МДПІ була проведена камеральна перевірка даних, задекларованих у податкові звітності з податку на додану вартість. В ході перевірки було встановлено несвоєчасне подання позивачем податкової звітності з податку на додану вартість за лютий 2011 року чим було порушено п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 та п. 203.1 ст. 203 ПК України. За результатами перевірки бу складений акт про результати камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість № 31/1700/1902004711 від 04 травня 2011 року (а.с. 14-15). Вказаний акт був отриманий позивачем 06.05.2011, про що свідчить підпис ОСОБА_3 (а.с. 15). На підставі зазначеного акту податковим повідомленням-рішенням № 0667781700 від 06.05.2011 (а.с. 13) до позивача були застосовані штрафні санкції в сумі 1020,00 грн.

Відповідно до п.п. 49.18.1 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України, податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 203.1 ст. 203 Податкового кодексу України передбачено, що податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Також, відповідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України, контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.

Пунктом 57.3 ст. 57 Податкового кодексу України встановлено, що у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Пункт 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України встановлює, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків): тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

В той же час суд зазначає, що відповідно до пункту 7 підрозділу 10 Розділу ХХ "Прикінцеві та перехідні положення" Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Враховуючи, що вказані вище порушення вчинені позивачем саме в період з 01 січня по 30 червня 2011 року, суд вважає безпідставними застосування до нього штрафних санкцій в сумі 170,00 грн. та 1020,00 грн.

Крім того, твердження відповідача, що п. 7 підрозділу 10 Перехідних положень ПК України застосовується за порушення податкового законодавства виключно при обчислені податкових зобов’язань, суд вважає безпідставними, оскільки, зазначений в Перехідних положеннях п. 7 підрозділу 10 Податкового кодексу України не містить такої норми, а відтак суд доходить до висновку, що вимоги позивача обгрунтовані та підлягають задоволеню, а податкові повідомлення-рішення № 0667561700 від 22.04.2011 та № 0667781700 від 06.05.2011 підлягають частковому скасуванню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до Сумської міжрайонної державної податкової інспекції про часткове скасування податкових повідомлень-рішень – задовольнити.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Сумської міжрайонної державної податкової інспекції від 22 квітня 2011 року № 0667561700 в частині застосування штрафу в розмірі 169,00 грн.

Скасувати податкове повідомлення-рішення Сумської міжрайонної державної податкової інспекції від 06 травня 2011 року № 0667781700 в частині застосування штрафу в розмірі 1019,00 грн.

Скрытый текст: показать
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
17 травня 2011 р. м. Чернівці Справа №2а/2470/965/11

Товариство з обмеженою відповідальністю «Клас і К»(далі –позивач) звернулось із адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у м. Чернівці про визнання нечинним та скасування податкового повідомлення-рішення від 23.03.2011 року №0000050154.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що 16.02.2011 року відповідачем проведена камеральна перевірка ТзОВ «Клас і К»з питань несвоєчасного подаяння податкової звітності. За результатами перевірки складено Акт №552/15-2/30844214 від 11.03.2011року в якому вказано про несвоєчасне подання платником податків податкової декларації з ПДВ за грудень 2010 року, граничний строк подання такої декларації було до 20.01.2011року, а датою фактичного подання було 21.01.2011року. Даний акт підписано головним бухгалтером із запереченнями, які направлялись у письмовому вигляді відповідачу. У своїх запереченнях від 15.03.2011року № 15, позивач посилався на п. 7 підрозділу 10 ХХ розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI (далі - Податковий кодекс України), якою передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 грн. за кожне порушення, натомість відповідач застосував штраф у розмірі 170 грн., на що у останнього не було законних підстав.

21.03.2011року відповідачем було надано лист про розгляд заперечення №3116/10/15-208 позивача від 15.03.2011року № 15, яким було відхилено заперечення позивача.

В листі №3116/10/15-208 від 21.03.2011року відповідач зазначив, що починаючи з 01.01.2011 року платники податків несуть відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання податкової звітності, передбачену нормами Податкового кодексу України. Підприємством декларація за грудень 2010 року по строку 20.01.2011 року подана 21.01.2011року, тобто за період дії Закону від 21.12.2000 року №2181-111 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", чим порушено п.п. 4.1.4 п.4.1.цього Закону.

Крім того, Листом ДПА України від 31.12.2010 року №29429/7/10-1017/1590 передбачалося застосування штрафної санкції в розмірі 1 грн., однак, пізніше, листом ДПА України від 03.02.2011р. №2963/7/10-1/017/302 визначено, що штрафна санкція, передбачена п.7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, застосовується за порушення податкового законодавства виключно при обчисленні податкового зобов'язання за період з 01 січня 2011 року по 30 Червня 2011 року та відкликано попередній лист ДПА України. Отже, неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 170 грн. за кожне таке неподання або несвоєчасне подання згідно п. 120.1 статті 120 Податкового кодексу України.

23.03.2011 року відповідач прийняв податкове повідомлення-рішення №0000050154 про застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 170 грн., яку він отримав 25.03.2011 року.

Позивач вказує на те, що листи ДПА не є нормативно-правовими актами та не може відмінити або обмежити дію норм Податкового кодексу України. Позивач вважає, що відповідач при винесення податкового повідомлення-рішення повинен був керуватись п.7 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України в контексті листа-роз’яснення №29429/7/10-1017/5190 від 31.12.2010 і застосувати до ТзОВ «Клас і К»штрафну санкцію в розмірі 1 грн.

На підставі вище викладеного позивач підтримав позовні вимоги та просив задовільнити їх у повному обсязі.

Відповідач у спростування позовних вимог подав письмові заперечення в яких заперечує проти задоволення даного адміністративного позову. Свою позицію відповідач обґрунтовує наступним.

Відповідачем проведена камеральна перевірка з питань своєчасності подання податкової звітності з ПДВ за грудень 2010 року. За результатами перевірки складено Акт №552/15-2/30844214 від 11.03.2011 року, яким зафіксована несвоєчасність подання декларації за грудень 2010 року. Відповідач стверджує, що починаючи з 01.01.2011 року платники податків несуть відповідальність за неподання чи несвоєчасне подання податкової звітності, передбачену нормами Податкового кодексу України.

Товариством з обмеженою відповідальністю „Клас і К" декларація за грудень 2010 року по строку 20.01.2011 року подана 21.01.2011 року, тобто подана за період дії Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" №2181 від 21.12.2000 року.

Посилання позивача на пункт 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України, яким передбачено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства саме за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення є безпідставним, оскільки податкова звітність підприємства з податку на додану вартість, що подана до податкового органу за грудень 2010 року, тобто не за період з 01 січня по 30 червня 2011 року.

Враховуючи вищезазначене, відповідач в судовому засіданні просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення сторін, розглянувши матеріали справи, встановивши фактичні обставини в справі, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши та оцінивши надані докази в сукупності, проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

16.02.2011 року відповідачем було проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «Клас і К». За підсумками проведеної перевірки складено Акт №552/15-2/30844214 від 11.03.2011 року, яким зафіксовано порушення п.п. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення забов’язнь платника податків перед бюджетом та державними цільовими фондами»№2181-ІІІ від 21.12.2000 року (далі –Закону України №2181-ІІІ) та Закону України «Про податок на додану вартість»№168/97-ВР від 03.04.1997 року, а саме несвоєчасне подання декларації з податку на додану вартість за грудень 2010 року (а.с. 10-11).

На вказаний Акт позивач надав письмові заперечення, які були надіслані на адресу відповідача 15.03.2011 р. за вих. №15. У запереченні позивач зазначив, що передбачену чинним законодавством звітність головний бухгалтер 20.01.2011 року намагався в електронному вигляді подати по електронній пошті на адресу ДПІ у м. Чернівці, але через, те що не були готові спеціальні електронні ключі товариства, в електронному вигляді подати звіт того дня не було можливим. У зв’язку із цим, головний бухгалтер поїхав в ДПІ, маючи звіт в електронному, для подачі звіту через вікно прийму звітності, але їй відмовили у зв’язку із тим, що ТзОВ «Клас і К»є платником податку середньої категорії і таку звітність слід подавати через електронну пошту. Лише наступного дня 21.01.2001 року, коли були виготовлені електронні ключі, звіт був поданий на електронну пошту ДПІ у м. Чернівці. Крім того в заперечення позивач просив врахувати, що відповідно до п.7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з першого січня по 30 червня 2011року застосовуються у розмірі не більше 1 грн. за кожне порушення (а.с. 12).

На вказані вище заперечення відповідач надіслав на адресу позивача лист про розгляд заперечення від 21.03.2011 року №3116/10/15-208 в якому зазначає, що вказані доводи є необґрунтованими, а висновок зроблений в акті перевірки відповідає чинному законодавству (а.с. 13-14).

На підставі акта перевірки №552/15-2/30844214 від 11.03.2011 року та згідно п.п.54.3.3 п. 54.3 ст. 54, п. 120.1 ст. 120 Податкового кодексу України, відповідач виніс податкове повідомлення-рішення форми «Р»від 23.03.2011 року №0000050154 на суму 170 грн. (а.с.16). Дане податкове повідомлення-рішення повідомлення надіслано на адресу позивача супровідним листом від 23.03.2010 року №3206/10/15-210 (а.с.15).

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Відповідно до п.п. 4.1.4. п.4.1 ст. 4 Закону України №2181-ІІІ податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Відповідно п.п. 17.1.1. п.17.1 ст. 17 Закону України №2181-ІІІ платник податків, що не подає податкову декларацію у строки, визначені законодавством, сплачує штраф у розмірі десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне таке неподання або її затримку.

Оскільки Закон України "Про порядок погашення зобов'язання платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" станом на день закінчення перевірки та прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення втратив чинність, штрафна санкція з податку на додану вартість нараховувалася згідно Податкового Кодексу України, відповідно до п. 120.1 ст.120 (несвоєчасне подання платником податків податкової декларації).

Згідно п.120.1. ст. 120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Відповідно до п. 109.1 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Тобто неподання звітності можна трактувати як бездіяльність платників податків.

Згідно з п. 113.3 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пункт 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Посилання відповідача на те, що податкова декларація позивача з податку на додану вартість, що подана до податкового органу за грудень 2010 року, тобто не за період з 01 січня по 30 червня 2011 року є безпідставним, оскільки п. 7 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України визначено , що штрафні санкції в розмірі 1 гривня застосовуються за порушення податкового законодавства,що вчинено за період з 1 січня по 30 червня 2011 року.

Як встановлено судом, що порушення податкового законодавства, щодо термінів подання декларації за грудень 2010 року по строку 20.01.2011 року, мало місце в період з 1 січня 2011року по 30 червня 2011року, тобто період припадає на цей проміжок, то за відповідне порушення повинна бути нарахована штрафна (фінансова) санкція в розмірі 1 гривня за кожне порушення.

Відповідно до ст. ст. 21 Податкового кодексу України посадові особи контролюючих органів зобов'язані дотримуватися Конституції України та діяти виключно у відповідності з Податковим кодексом та іншими законами України, іншими нормативними актами.

Листи ДПА України №29429/7/10-1017/5190 від 31.12.2010 року, №2963/7/10-1017/302 від 03.02.2011 року на які посилаються як позивач так і відповідач, судом не беруться до уваги, оскільки вони не є нормативно –правовими актами, які мають обов’язковий характер.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, e_lana, Gb, hela, Kamillfo, lutishka, suxarik.sm, vikakool, Ya