Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Штрафы: отделаться 1 грн. получится не всегда

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST mitray » 25 июл 2011, 13:23

Спасибо! Очень помогло, думаю, что эти решения суда на них повлияют. Если бы была еще ответственность за неправильные штрафы было бы вообще здорово.
mitray
 
Сообщений: 3
Зарегистрирован: 23 июл 2011, 18:01
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 25 июл 2011, 13:29

mitray писал(а):Спасибо! Очень помогло, думаю, что эти решения суда на них повлияют. Если бы была еще ответственность за неправильные штрафы было бы вообще здорово.


К сожалению, только дисциплинарная ответственность возможна.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 28 июл 2011, 11:14

Суды уже сами запутались - некоторые готовы даже за нарушения, допущенные до 01.01.2011 г., но по которым НУР выносится уже после этой даты, применять 1 грн. Этот вывод - в пользу налогоплательщиков, но, как бы не хотелось, ИМХО, неправильный.
А вот второй вывод - по поводу, того, что для целей определения повторности во внимание принимаются только нарушения после 01.01.2011 г., - абсолютно верен.
Скрытый текст: показать
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА

04 липня 2011 р. о 16:23 Справа №2а-5552/11/0170/4

Позивач у справі є юридичною особою, ідентифікаційний 37081876, зареєстрований у якості платника податку на додану вартість, перебуває на податковому обліку в ДПІ у м. Сімферополі.

Посадовою особою відповідача проведено камеральну перевірку своєчасності подання податкової звітності позивачем, за наслідками перевірки складено акт №912/15-1 від 14.02.2011 року (а.с. 8), згідно із висновками якого встановлено факт несвоєчасного подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 3 квартал 2010 року (граничний строк подання - 09.11.2010 року, дата фактичного подання декларації - 19.11.2010 року).

В подальшому відповідачем також був встановлений факт несвоєчасного надання податкової декларації з податку на прибуток за 2010 рік (граничний строк подання - 09.02.2011 року, дата фактичного подання декларації - 28.02.2011 року) за результатами перевірки своєчасності подання податкової звітності (акт від 11.03.2011 року №2078/15-1, а.с. 7).

На підставі акту від 11.03.2011 року №2078/15-1 та відповідно до пункту 120.1 статті 120 Податкового кодексу відповідачем прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення про визначення позивачу суми грошового зобов'язання за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1020,00 грн.

Досліджуючи правомірність прийняття відповідачем вказаного податкового повідомлення-рішення суд встановив наступне.

Відповідно до статті 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до пункту 113.3 статті 113 ПК України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.

Пунктом 120.1 статті 120 ПК України визначено, що неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Пунктом 1 розділу XIX "Прикінцеві положення" Податкового кодексу України встановлено, що цей Кодекс набрав чинності з 1 січня 2011 року, крім окремих положень цього Кодексу, визначених цим пунктом.

Відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Також згідно з пунктом 2 мотивувальної частини Рішення Конституційного Суду України у справі за конституційним зверненням Національного банку України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 58 Конституції України (справа про зворотну дію в часі законів та інших нормативно-правових актів) від 9 лютого 1999 року N 1-рп/99 за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Таким чином, для визначення повторності, про яку йдеться у пункті 120.1 статті 120 ПК України, слід застосовувати період, що починається від дня набрання чинності ПК України.

Пунктом 7 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України встановлено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Таким чином, штрафні санкції в розмірі не більше 1 гривні встановлюються за порушення податкового законодавства, яке вчинене платником податків з 1 січня по 30 червня 2011 року.

Частиною 2 статті 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що при прийняття спірного податкового повідомлення-рішення податковий орган діяв із порушенням вимог законодавства, оскільки не застосував до спірних відносин приписи пункту 7 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України.

За таких обставин, адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.

При цьому суд зазначає, що до його компетенції входить оцінка законності і обґрунтованості прийнятого відповідачем рішення, а не його зміна (в тому числі і підстав, з яких таке рішення прийнято), тож оскаржуване податкове повідомлення-рішення слід визнати протиправним і скасувати в цілому.

Враховуючи висновок про задоволення позову, суд вважає можливим стягнути на користь позивача судові витрати в порядку, встановленому статтею 94 КАС України.

В судовому засіданні 04.07.2011 року оголошено вступну і резолютивну частини постанови, постанову у повному обсязі складено 06.07.2011 року.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Визнати протиправним і скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим від 29 березня 2011 року №0004171501 про визначення Товариству з обмеженою відповідальністю "Акведук-Сіті" (ідентифікаційний код 37081876) грошового зобов'язання з податку на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями у розмірі 1020,00 грн.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 29 июл 2011, 11:35

vins писал(а):
Vetal' писал(а):Пункт 3 письма: "Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Кодексу податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Таким чином, оскільки у згаданій нормі йде мова про суми самостійно визначеного платником податків грошового зобов'язання, то підстави для застосування норм пункту 126.1 статті 126 Кодексу у разі порушення платником податків граничних термінів сплати податкових зобов'язань, визначених митним органом у податкових повідомленнях, відсутні".


Ну так правильно, в этом же ж случае они уже применят штраф по п. 123.1 НКУ, включает его в денежное обязательство по НУР, оно по истечении сроков уплаты становится налоговым долгом :arrow: на него начисляется пеня. Еще одного штрафа действительно нет.
В Базе похожее разъяснение разместили

# Які штрафні (фінансові) санкції передбачено за порушення терміну сплати грошового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні (в тому числі такого яке було вручено платнику податків в минулому році, а останній день сплати припадав у 2011 році)?
# Коротка відповідь : У разі несплати в установлений строк грошового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні (в тому числі такого, яке було вручено платнику податків в минулому році, а останній день сплати припадав у 2011 році) таке грошове зобов'язання буде визнано податковим боргом та від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати такого грошового зобов'язання, розпочинається нарахування пені. Застосування штрафних (фінансових) санкції Податковим кодексом України, у разі несплати в установлений строк грошового зобов'язання, визначеного в податковому повідомленні-рішенні (в тому числі такого, яке було вручено платнику податків в минулому році, а останній день сплати припадав у 2011 році), не передбачено.


Похоже, что законопроект № 8217 устранит эту досадную для налоговиков оплошность :(

у абзаці першому пункту 126.1 статті 126 слова “самостійно визначеного грошового зобов'язання” замінити словами “узгоджену”;
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 04 авг 2011, 13:22

Налоговики признают, что освобождение на второй-третий (а после закона № 3609 - и на четвертый) квартал касается не только ответственность за нарушения, допущенные при исчислении налоговых обязательств, а всех штрафов, названных в главе 11 НКУ.

ЕДИНАЯ БАЗА НАЛОГОВЫХ ЗНАНИЙ

Яких штрафних санкцій стосується норма п.6 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" ПКУ?
Згідно з пунктом 6 підрозділу 10 "Інші перехідні положення" розділу ХХ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) не застосовуються фінансові санкції до платників податку на прибуток підприємств та платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому і третьому календарних кварталах 2011 року. Відповідальність платників податків передбачено главою 11 розділу ІІ ПКУ. Отже, до платників податку на прибуток підприємств та платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому і третьому календарних кварталах 2011 року не застосовується фінансові санкції, передбачені главою 11 розділу ІІ Податкового кодексу України.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 05 авг 2011, 08:04

mitray писал(а):У кого то получилось выбить штраф в 1 грн с 1.01 по 1.06.2011?


Вот еще один пример тех, у кого получилось. Правда, для этого пришлось идти в суд

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
ПОСТАНОВА
21 липня 2011 р. Справа №2а-6827/11/0170/4

Скрытый текст: показать
...
Згідно із статтею 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Водночас пунктом 7 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України, встановлено, що штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Судом зазначає, що виявлене податковим органом порушення податкового законодавства вчинено у період з 1 січня по 30 червня 2011 року, тож відповідач повинен був застосувати приписи пункту 7 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України у спірних відносинах.

Суд зазначає, що до його компетенції входить оцінка законності прийнятого суб'єктом владних повноважень рішення, а не перерахунок розміру штрафних (фінансових) санкцій, зміна підстав, з яких таке рішення прийнято.

Враховуючи встановлені порушення вимог законодавства, допущені відповідачем, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову у повному обсязі.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
vikakool
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 30 авг 2011, 10:45

ДНЕПРОПЕТРОВСК СЧИТАЕТ, ЧТО ЗА НЕСВОЕВРЕМЕННУЮ ПОДАЧУ ДЕКЛАРАЦИИ НЕ 1 ГРН, А 170 ГРН.


Скажите пожалуйста, какая штрафная санкция будет за то, что я несвоевременно 26.04 сдала декларацию по НДС за март 2011 года: 1 гривна или 170 гривен?

Согласно проведенной независимой экспертизе при ДТП сумма ущерба составила 12797 гривен, А страховая компания возместила 10700 гривен, мотивируя тем что разница ( 2097 гривен) пошла на погашение налога на добавленную стоимость ? Правомерно ли такое удержание НДС с меня ?


Доброго дня! Дякую за запитання

1.
Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Макаров Денис Валериевич, заместитель председателя ГНА в Днепропетровской области

На второй вопрос зампред решил не отвечать.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5689
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 804 раз.
Поблагодарили: 2577 раз.

UNREAD_POST vins » 30 авг 2011, 10:53

налоговик писал(а):Скажите пожалуйста, какая штрафная санкция будет за то, что я несвоевременно 26.04 сдала декларацию по НДС за март 2011 года: 1 гривна или 170 гривен?


налоговик писал(а):Відповідно до п.120.1 ст.120 Податкового кодексу України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

Макаров Денис Валериевич, заместитель председателя ГНА в Днепропетровской области


Ну может, еще полгода пройдет, Днепропетровские налоговики дочитают НКУ до заключительных положений :)

налоговик писал(а):На второй вопрос зампред решил не отвечать.


Жаль :( Интересно было бы узнать их позицию и по этому вопросу тоже.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 15 сен 2011, 14:07

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 18.08.2011 р. N 15022/6/10-1015/3288

У випадку порушення платниками податків граничних термінів сплати податкових зобов'язань, передбачених податковим законодавством, з 1 січня 2011 року з урахуванням строку давності застосовується штрафна санкція у розмірах, встановлених статтею 126 Кодексу.
...
Також повідомляємо, що Законом України від 07.07.2011 N 3609-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України" (набрав чинність 06.08.2011) підрозділ 10 розділу XX Кодексу доповнено пунктом 11, відповідно до якого штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

Полный текст.

Скрытый текст: показать
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 18.08.2011 р. N 15022/6/10-1015/3288

Про надання відповіді
Державна податкова адміністрація України розглянула лист <...> щодо застосування штрафних санкцій та повідомляє таке.

Регулювання відносин у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування, кола суб'єктів податкових правовідносин та відповідальності за порушення податкового законодавства належать до сфери дії Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
Згідно зі статтею 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених Конституцією межах та відповідно до законів України.
Органи державної влади, їх посадові особи відповідно до статті 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Починаючи з 01.01.2011, повноваження, підстави та спосіб дій органів державної податкової служби та їх посадових осіб, права, обов'язки та відповідальність платників податків визначені Кодексом.

Відповідно до пункту 113.3 статті 113 Кодексу штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених Кодексом та іншими законами України.

Застосування за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, штрафних (фінансових) санкцій (штрафів), не передбачених Кодексом та іншими законами України, не дозволяється.

При застосуванні санкцій необхідно враховувати положення пункту 7 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Кодексу платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

У випадку порушення платниками податків граничних термінів сплати податкових зобов'язань, передбачених податковим законодавством, з 1 січня 2011 року з урахуванням строку давності застосовується штрафна санкція у розмірах, встановлених статтею 126 Кодексу.

Тобто, у разі якщо платник податків не сплачує суми самостійно визначеного грошового зобов'язання протягом строків, передбачених Кодексом, такий платник податків притягається до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
Також повідомляємо, що Законом України від 07.07.2011 N 3609-VI "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення окремих норм Податкового кодексу України" (набрав чинність 06.08.2011) підрозділ 10 розділу XX Кодексу доповнено пунктом 11, відповідно до якого штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).

 Перший заступник голови комісії
з проведення реорганізації ДПА України,
заступник Голови ДПС України
О. В. Клименко

 

За это сообщение автора Vetal' поблагодарили: 2
vins, налоговик
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST vins » 15 сен 2011, 14:20

Да, странное письмо. Главное, что не забыли упомянуть
Vetal' писал(а):При застосуванні санкцій необхідно враховувати положення пункту 7 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.


Интересно, о чем спрашивали. Такое впечатление, что спрашивали о нарушениях, допущенных до 01.01.2011, но за которые санкции применяются после этой даты.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 25 сен 2011, 17:35

О штрафе в 1 грн и письмах ГНАУ по этому поводу

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
08 вересня 2011 року 2а-3719/11/1070
...
Представник позивача не заперечує факту порушення строків подання декларації з його боку, однак зазначає про неправильне застосування відповідачем норм Податкового кодексу України щодо нарахування ним штрафних (фінансових) санкцій.
Відповідно до п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ ПКУ штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01.01.2011 по 30.06.2011 застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Суд не бере до уваги твердження позивача та його посилання на листи Державної податкової адміністрації України, оскільки зокрема, в листі Міністерства юстиції України від 28.04.2011 № 3915-0-4-11/101 «Щодо проведення правової експертизи листів ДПАУ та Держмитслцжби»вказано, що лист ДПАУ –це службова кореспонденція, вони не є нормативно-правовими актами, можуть носити лише роз'яснювальний, інформаційний та рекомендаційний характер і не повинні містити нових правових норм, які зачіпають права, свободи й законні інтереси громадян або мають міжвідомчий характер. Такі правові норми мають бути викладені виключно у нормативно-правовому акті, затвердженому відповідним розпорядчим документом, погодженому із заінтересованими органами та зареєстрованому в органах юстиції в порядку, встановленому законодавством про державну реєстрацію нормативно-правових актів. У разі встановлення листами нових правових норм вони підлягають відкликанню з місць застосування органом, що їх видав, та скасуванню.
Тобто посилання відповідача на вищезазначені листи є безпідставним та необгрунтованими.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 25 сен 2011, 18:25

Хотя есть и такое толкование

Харківський окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
30.08.2011 р. справа № 2а- 9544/11/2070
...
Системно проаналізувавши положення Податкового кодексу України, суд відзначає, що приписи п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України не можуть бути застосовані без врахування приписів п. 5 і п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України.
Так, в силу п. 5 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України у зв'язку з набранням чинності цим Кодексом штрафні санкції, які можуть бути накладені на платників податків за порушення нормативних актів Кабінету Міністрів України, центрального податкового органу, положень, прямо передбачених цим Кодексом, починають застосовуватися до таких платників податків за наслідками податкового періоду, наступного за податковим періодом, протягом якого такі акти були введені в дію.
За правилами п. 11 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій (з урахуванням норм пункту 7 цього підрозділу).
З положень наведених норм кодексу слідує, що за загальним правилом штрафні санкції застосовуються в розмірі, передбаченому законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій, і лише в разі коли такі штрафні санкції застосовуються податковим органом в період часу 01.01.2011 р-30.06.2011 р., розмір штрафу не може перевищувати 1,00грн. за кожне порушення.
Дослідивши зібрані по справі докази, суд відзначає, що спірні податкові повідомлення –рішення були прийняті суб’єктом владних повноважень 14.07.2011 р., тобто поза межами періоду 01.01.2011 р.-30.06.2011 р.
Окрім того, суд бере до уваги, що за змістом приписів п. 5 та п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України розмір штрафної санкції 1,00 грн. встановлений законодавцем як зменшена міра юридичної відповідальності за недотримання платником податків нововведених правил справляння податків і зборів.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 16 окт 2011, 09:47

Суды (во всяком случае суды первой инстанции) исходят из того, что для применения одногривневого штрафа важно не то, когда длящееся нарушение (в частности занижение налогового обязательства) прекратило совершаться, а когда оно началось (подана декларация с заниженным налоговым обязательством). Следовательно, если декларация с заниженным НО была подана до 01.07.2011 г., а самоисправление было после этой даты - все равно штраф в размере 1 грн.

Харківський окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
28 вересня 2011 р. № 2а- 11589/11/2070

Скрытый текст: показать
ПАТ «ВП «Твін-Друк» зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 13.10.2006р., що підтверджується витягом із Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та згідно свідоцтва № 100318800 Серії НБ № 431293 зареєстрований ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова як платник податку на додану вартість з 15.07.1997 року.
Із матеріалів справи вбачається, що 20.05.2011р. ПАТ «ВП «Твін-Друк» подало до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова податкову декларацію з податку на додану вартість за квітень 2011 року, якою позивачем було задеклароване податкове зобов’язання з ПДВ на суму 44 354,00 грн. та у відповідності з платіжними дорученнями № 101 від 30.05.2011р. на суму 20 000,00 грн., № 102 від 30.05.2011р. на суму 24 360,00 грн. позивачем було погашено податкове зобов’язання з ПДВ в загальному розмірі 44 360,00 грн. за квітень 2011р.
Також, ПАТ «ВП «Твін-Друк» було подано до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 01.08.2011р. за квітень 2011р. № 9005574762. У 25 рядку зазначеного уточнюючого розрахунку зазначено, що позивачем було збільшено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за квітень 2011р. на 1 035,00 грн. У зв’язку з чим, ПАТ «ВП «Твін-Друк» самостійно були нараховані пеня та штрафна санкція, так позивачем по уточнюючому розрахунку були сплачені податкові зобов’язання наступними платіжними дорученнями, а саме: № 324 від 01.08.2011р. сплачено ПДВ за квітень 2011р. на суму 1 035,00 грн.; № 326 від 01.08.2011р. сплачено штрафну санкцію за порушення податкового законодавства на суму 1,00 грн. та № 328 від 01.08.2011р. сплачено пеню на суму 16,88 грн.
ПАТ «ВП «Твін-Друк» 20.06.2011р, подало до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова податкову декларацію з податку на додану вартість за травень 2011 року, якою позивачем було задеклароване податкове зобов’язання з ПДВ на суму 74 7854,00 грн. та у відповідності з платіжними дорученнями № 118 від 30.06.2011р. на суму 12 200,00 грн., № 127 від 30.06.2011р. на суму 2 500,00 грн., № 133 від 30.06.2011р. на суму 2 400,00 грн., № 226 від 30.06.2011р. на суму 57 000,00 грн., № 227 від 30.06.2011р. на суму 700,00 грн. позивачем було погашено податкове зобов’язання з ПДВ в загальному розмірі 74 800,00 грн. за травень 2011р.
ПАТ «ВП «Твін-Друк» було подано до ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова уточнюючий розрахунок податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок від 01.08.2011р. за травень 2011р. № 9005574377. У 25 рядку зазначеного уточнюючого розрахунку зазначено, що позивачем було збільшено суму податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню до сплати в бюджет за травень 2011р. на 115 319,00 грн. У зв’язку з чим, ПАТ «ВП «Твін-Друк» самостійно були нараховані пеня та штрафна санкція. Позивачем також по уточнюючому розрахунку були сплачені податкові зобов’язання наступними платіжними дорученнями, а саме: № 323 від 01.08.2011р. сплачено ПДВ за травень 2011р. на суму 115 319,00 грн.; № 325 від 01.08.2011р. сплачено штрафну санкцію за порушення податкового законодавства на суму 1,00 грн. та № 327 від 01.08.2011р. сплачено пеню на суму 969,63 грн.
Державною податковою інспекцією у Орджонікідзевському районі м. Харкова, на підставі поданих ПАТ «ВП «Твін-Друк» уточнюючих розрахунків податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок за квітень 2011р. та травень 2011р. було проведено камеральну перевірку податкової звітності з податку на додану вартість, про що було складено акт № 1519/152-23454034 від 03.08.2011р.
Вказаним актом перевірки встановлено порушення позивачем заниження суми податкових зобов’язань згідно уточнюючих розрахунків податкових зобов’язань з податку на додану вартість у зв’язку з виправленнями самостійно виявлених помилок за квітень 2011р від 01.08.2011р. № 9005574762 та за травень 2011р. від 01.08.2011р. № 9005574377.
На підставі висновків акту перевірки ДПІ у Орджонікідзевському районі м. Харкова, за порушення п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України та відповідно до п. 120.2 ст. 120 Податкового кодексу України винесено податкове повідомлення-рішення №0001731520 від 18.08.2011р. про визначення ПАТ «ВП «Твін-Друк» податкового зобов’язання з податку на додану вартість у розмірі 5 815,70 грн. за платежем - штрафні (фінансові) санкції.
Суд не погоджується з висновками податкового органу з наступних підстав.
Відповідно до п. 120.2 ст. 120 Податкового кодексу України, невиконання платником податків вимог, передбачених абзацом другим пункту 50.1 ст. 50 цього Кодексу, щодо умов самостійного внесення змін до податкової звітності – тягне за собою накладення штрафу у розмірі 5% від суми самостійно нарахованого заниження податкового зобов’язання (недоплати).
Визнаючи розмір зобов’язання відповідач не врахував той факт, що порушення податкового зобов’язання, відповідно до вищезазначеного акту камеральної перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість від 03.08.2011 року № 1519/152-23454034 виникло 20 травня та 20 червня 2011 року, тобто до 30 червня 2011 року.
За таких підстав, до зазначених порушень податкового законодавства не може бути застосована санкція, передбачена п. 120.2 ст. 120 Податкового кодексу України.
Також, згідно з п. 50.1. ст. 50 Податкового кодексу України, у разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу) платник податків самостійно виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов'язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку. Платник податків має право не подавати такий розрахунок, якщо відповідні уточнені показники зазначаються ним у складі податкової декларації за будь-який наступний податковий період, протягом якого такі помилки були самостійно виявлені. Платник податків, який самостійно виявляє факт заниження податкового зобов'язання минулих податкових періодів, зобов'язаний, за винятком випадків, установлених пунктом 50.2 цієї статті: а) або надіслати уточнюючий розрахунок і сплатити суму недоплати та штраф у розмірі трьох відсотків від такої суми до подання такого уточнюючого розрахунку; б) або відобразити суму недоплати у складі декларації з цього податку, що подається за податковий період, наступний за періодом, у якому виявлено факт заниження податкового зобов'язання, збільшену на суму штрафу у розмірі п'яти відсотків від такої суми, з відповідним збільшенням загальної суми грошового зобов'язання з цього податку. Якщо після подачі декларації за звітний період платник податків подає нову декларацію з виправленими показниками до закінчення граничного строку подання декларації за такий самий звітний період, то штрафи, визначені у цьому пункті, не застосовуються.
Відповідно до ст. 19 Конституції України, правовий порядок в Україні грунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п. 7 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України, штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 1 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.
Виходячи із вищевикладеного, оскільки порушення податкового законодавства позивачем було вчинено саме в строк з 1 січня по 30 червня 2011 року, розмір штрафної санкції не мав перевищувати 1 гривні.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Demerji
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 25 окт 2011, 09:20

Интересный вопрос задали: освобождение от штрафных санкций [b]для второго-четвертого кварталов касается только налога на прибыль или всех налоговых обязательств?[/b] Ответ банален: касается только плательщиков налога на прибыль :)


Пунктом 6 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу визначено, що не застосовуються фінансові санкції до платників податку на прибуток підприємств та платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому і третьому календарних кварталах 2011 року. Поясніть, будь-ласка, фінансові санкції, визначені зазначеним пунктом, не застосовуються тільки з податку на прибуток?

Відповідь: Відповідно п. 6 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України визначено, що не застосовуються фінансові санкції до платників податку на прибуток підприємств і платників податків, що перейшли на загальну систему оподаткування, за порушення податкового законодавства за наслідками діяльності у другому і третьому календарних кварталах 2011 року. Таким чином, фінансові санкції не застосовуються тільки до платників податку на прибуток підприємств.
04.08.2011

ДПА в Одесской области
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 25 окт 2011, 13:51

Если нарушение начало совершаться в период с 01.01.2011 по 30.06.2011, но окончилось после 30.06.2011 (как в данном случае: исправление ошибки в 1ДФ, поданной за февраль, было осуществлено в июле), то штрафы применяются в полном размере.

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
10 жовтня 2011 року Справа № 1170/2а-3543/11

Представник відповідача в судовому засіданні в обґрунтування заперечень проти позову, посилався на те, що оскаржуване податкове повідомлення–рішення прийнято відповідачем у відповідності до норм чинного законодавства України, та є таким, що відповідає фактичним обставинам справи, оскільки в результаті проведеної перевірки ТОВ “Торговий Дім Дербі” податковим органом встановлено подання позивачем не у повному обсязі податкової звітності про суми доходів, сплачених на користь платника податків приватного підприємця ОСОБА_4 в лютому 2011 року в сумі 139 грн. 13 коп. та в червні 2011 року в сумі 222 грн. 48 коп..

Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши письмові докази у справі, вважає, що адміністративний позов не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Судом встановлено, що ТОВ “Торговий Дім Дербі” зареєстровано Маловисківською районною державною адміністрацією Кіровоградської області 30.10.1997р., що підтверджується копією свідоцтва про державну реєстрацію позивача (а.с.6) та перебуває на обліку у Маловисківській міжрайонній державній податковій інспекції, як платник податків.

Судом встановлено, що 23 серпня 2011 року відповідачем здійснено планову виїзну перевірку ТОВ “Торговий Дім Дербі” з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.01.2010р. по 30.06.2011р., про що складено відповідний акт №77/2310/23097657 від 23.08.2011р. (а.с.9-93).

Згідно п.3.5.8.7 даного акту перевіркою встановлено порушення позивачем порядку подання відомостей про виплачені доходи в першому та другому кварталах 2011 року, а саме, не включення в розрахунки форми 1-ДФ виплачених доходів приватному підприємцю ОСОБА_4 в лютому 2011 року в сумі 139 грн. 13 коп. та в червні 2011 року в сумі 222 грн. 48 коп., чим порушено п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України. (а.с.85)

У зв’язку з виявленими порушеннями, Маловисківською міжрайонною державною податковою інспекцією, згідно п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України прийнято податкове повідомлення - рішення №0003211720 від 06 вересня 2011 року, яким позивачу збільшено суму грошового зобов’язання за платежем податок з доходів найманих працівників за штрафними санкціями на суму 510 грн. (а.с.5).

В судовому засіданні представник позивача не заперечував наявність в діях ТОВ “Торговий Дім Дербі” порушення п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України, встановленого вищезазначеною перевіркою. При цьому, посилався на те, що за дане порушення до позивача має бути застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі не більше 1 гривні.

Відповідно до п.51.1 ст.51 Податкового кодексу України податковий агент зобов'язаний подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, а також сум нарахованого та утриманого з них податку органу державної податкової служби за місцем свого обліку.

Згідно п.49.18.2 ст.49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).

З аналізу наведених норм вбачається, що на позивача чинним законодавством України покладено обов’язок щодо подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків за ІІ квартал поточного року у строк до 09 серпня 2011 року.

Суд не приймає до уваги посилання позивача на те, що в даному випадку за порушення ТОВ “Торговий Дім Дербі” п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України до позивача має бути застосовано лише штрафні (фінансові) санкції у відповідності до пункту 7 підрозділу 10 Податкового кодексу України у розмірі не більше 1 гривні, з наступних підстав.

Відповідно до пункту 7 підрозділу 10 Податкового кодексу України штрафні санкції за порушення податкового законодавства за період з 01 січня по 30 червня 2011 року застосовуються у розмірі не більше 1 гривні за кожне порушення.

Судом встановлено та не заперечувалось представниками сторін в судовому засіданні, що позивачем подано до податкового органу вищезазначений розрахунок 15 липня 2011 року. Що дає підстави вважати, що позивачем був сформований даний розрахунок після 30 червня 2011 року.

Таким чином, вищенаведені обставини справи виключають можливість застосування до ТОВ “Торговий Дім Дербі” за порушення п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України штрафних санкцій у відповідності до пункту 7 підрозділу 10 Податкового кодексу України.

Відповідно до п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не у повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 510 гривень.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що, у зв’язку з порушенням позивачем п.119.2 ст.119 Податкового кодексу України, що полягало у не включенні в розрахунки форми 1-ДФ виплачених доходів приватному підприємцю ОСОБА_4 в лютому 2011 року в сумі 139 грн. 13 коп. та в червні 2011 року в сумі 222 грн. 48 коп., до ТОВ “Торговий Дім Дербі” має бути застосовано штраф у розмірі 510 грн..

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Demerji
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya