Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Может ли налоговый инспектор составить админпротокол

Путеводитель по разделу. Штрафы, санкции, проверки, админ-, уголовная ответственность, обжалование решений госорганов

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST vins » 01 мар 2011, 12:32

Это цирк :)
В общем, с начала года обсуждали, что по Кодексу - статья 20 - полномочия по составлению админпротоколов предоставлены председателям ГНА и начальникам ГНИ, а также их заместителям.
И вот письмо ГНАУ - говорят, да, по Кодексу эти полномочия предоставлены указанным лицам, но они их в порядке гражданско-правового представительства (!!!) могут переложить на других должностных лиц инспекции!!

23.02.2011 5173/7/10-1017/665


ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі



Про надання інформації


Державна податкова адміністрація України за результатами розгляду звернень підпорядкованих органів державної податкової служби щодо можливості складання протоколів про адміністративні правопорушення повідомляє таке.
Відповідно до статті 234-2 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КупАП) органи державної податкової служби України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1), порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (стаття 1666).
Частиною другою статті 255 КУпАП передбачено, що у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-18 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього Кодексу, протоколи про адміністративні правопорушення (статті 51-2, 155-1, 163-1-163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2) мають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної податкової служби.
Отже, посадові особи органів державної податкової служби України з урахуванням частини першої та другої статті 255 КУпАП можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення по статтях 51-2, 155-1, 163-1-163-4, 163-12, 164, 164-1, 164-5, 166-6, 177-2 КУпАП.
Відповідно до підпункту 20.1.21 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України (далі – ПК) органи державної податкової служби мають право складати стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення в порядку, визначеному законом.
Права, передбачені підпунктами 20.1.12 – 20.1.22, надаються головам державних податкових адміністрацій і начальникам державних податкових інспекцій та їх заступникам.
Разом з тим, статтею 237 Цивільного кодексу України (далі – ЦК) визначено, що представництвом є правовідношення, в якому одна сторона (представник) зобов'язана або має право вчинити правочин від імені другої сторони, яку вона представляє. Представництво виникає на підставі договору, закону, акта органу юридичної особи та з інших підстав, встановлених актами цивільного законодавства.
Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи (ч. 2 ст. 244 ЦК).
Статтею 7 Закону України від 4 грудня 1990 року № 509-ХІІ „Про державну податкову службу в Україні” вказано, що Державна податкова адміністрація України, державні податкові адміністрації в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, державні податкові інспекції в районах, містах (крім міст Києва та Севастополя), районах у містах, міжрайонні, спеціалізовані та об'єднані державні податкові інспекції є юридичними особами, мають печатку із зображенням Державного Герба України та своїм найменуванням, інші печатки і штампи, відповідні бланки, рахунки в установах банків.
Відповідно до пункту 4 Положення про державну податкову адміністрацію в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві та Севастополі, затвердженого наказом ДПА України від 23.10.07 № 601, регіональну ДПА очолює голова, який здійснює керівництво регіональною ДПА, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в районі, місті без районного поділу, районі в місті, міжрайонну, об'єднану державну податкову інспекцію, іншу спеціалізовану державну податкову інспекцію, затвердженого наказом ДПА України від 25.06.08 № 412, передбачено, що ДПІ очолює начальник, крім спеціалізованої ДПІ, яку очолює заступник голови державної податкової адміністрації – начальник спеціалізованої ДПІ (далі – начальник ДПІ), який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Також, згідно з пунктом 4 Положення про державну податкову інспекцію в місті з районним поділом (крім міст Києва та Севастополя, затвердженого наказом ДПА України від 25.06.08 № 412, ДПІ очолює начальник, який здійснює керівництво ДПІ, розподіляє обов'язки між заступниками та визначає ступінь їх відповідальності.
Враховуючи зазначене, чинним законодавством України не заборонено органам державної податкової служби України в особі голів державних податкових адміністрацій, начальників державних податкових інспекцій та їх заступників уповноважувати посадових осіб таких органів складати вказані вище протоколи про адміністративні правопорушення.



Заступник Голови Комісії з проведення
реорганізації ДПА України,
перший заступник
Голови ДПС України –
начальник податкової міліції А.В. Головач
Последний раз редактировалось vins 04 мар 2011, 01:13, всего редактировалось 1 раз.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 03 мар 2011, 16:00

23.02.2011 5173/7/10-1017/665


ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі


Цитаты

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 255 КУпАП у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218-221 цього Кодексу, протоколи про адміністративні правопорушення (статті 51-2, 155-1, 163-1-163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2) мають право складати уповноважені на те посадові особи органів державної податкової служби.

эта часть соответсвует ст 255 КУаАП
"органів державної податкової служби (статті 51-2, 155-1, 163-1- 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2);"

Но далее, обратите внимание.. как красиво нас разводят и расширяют свои полномочия ..

Отже, посадові особи органів державної податкової служби України з урахуванням частини першої та другої статті 255 КУпАП можуть складати протоколи про адміністративні правопорушення по статтях 51-2, 155-1, 163-1-163-4, 163-12, 164, 164-1, 164-5, 166-6, 177-2 КУпАП.
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 03 мар 2011, 16:46

В данном случае не разводят :)

Стаття 234-2. Органи державної податкової служби України

Органи державної податкової служби України розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов'язані з ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1), порушенням порядку подання фінансової звітності та ведення бухгалтерського обліку при ліквідації юридичної особи (стаття 166-6).


В тех случаях, когда рассмотрение дела отнесено к компетенции определенного органа, он может и протокол составлять.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 03 мар 2011, 16:55

Розглядать можуть, а протокол составить нет

т.к. ст. 255 содержит вичерпний перелик

Стаття 255. Особи, які мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення

У справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати:
органів державної податкової служби (статті 51-2, 155-1, 163-1- 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2);
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST ФЛ7 » 03 мар 2011, 17:03

То же думаю, что не разводят.
Протоколируют как в силу прямого указания, так и через
У справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 24418 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Последний раз редактировалось ФЛ7 03 мар 2011, 17:03, всего редактировалось 1 раз.
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 03 мар 2011, 17:03

В той же статье 255 КоАП написано

У справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-18 цього Кодексу (а у нас орган, указанный в ст. 234-2), протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 03 мар 2011, 17:30

я понимаю эту фразу в конце списка "У справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 – 24418 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів."
Следующим образом-
да, имеют право составлять протоколы в случаях статті 51-2, 155-1, 163-1- 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2)
в случаях когда розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 – 24418 цього Кодексу,
протоколы составляются но не всеми сотрудниками :), а лише "уповноважені на те посадові особи цих органів"
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST vins » 04 мар 2011, 00:25

Apolinaria писал(а):я понимаю эту фразу в конце списка "У справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 – 24418 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів."
Следующим образом-
да, имеют право составлять протоколы в случаях статті 51-2, 155-1, 163-1- 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2)
в случаях когда розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 – 24418 цього Кодексу,
протоколы составляются но не всеми сотрудниками :), а лише "уповноважені на те посадові особи цих органів"


Ну как же можно так понимать, если по статьям статті 51-2, 155-1, 163-1- 163-4, 163-12, 164, 164-5, 177-2 налоговые органы не уполномочены рассматривать дела, они только составляют протоколы
а в процитированной статье речь идет именно об органах, уполномоченных рассматривать дела!, и прямо указано, что по этим статьям они могут составлять протоколы.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 04 мар 2011, 00:47

Справа № 2-а-95/2
ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
.............

Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Як вбачається з матеріалів справи відповідач всупереч вимогам ч.2 ст.71 КАС України не надав суду доказів на підтвердження своїх доводів щодо правомірності своїх дій.
Щодо позовної вимоги про визнання дій старшого державного податкового ревізора-інспектора Похивки І.Д., щодо складання протоколу про адміністративні правопорушення незаконними, судом встановлено, що на підставі Акту виїзної позапланової перевірки СГД-фізичної особи Бовкуна О.А. з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства від 16 серпня 2006 року, старшим державним податковим ревізором-інспектором ПОХИБКОЮ І.Д. складено 17 серпня 2006 року протокол про адміністративне правопорушення за ст.164-1 КУпАП відносно Бовкуна О.А./а.с.6-7,21-34/.
При розгляді справи в судовому засіданні встановлено, що посадові особи органів державної податкової служби мають право складати протоколи про правопорушення, вичерпний перелік яких зазначений в статті 255 КУпАП. Відповідно до вимог даної Статті, посадові особи органів державної податкової служби мають право складати протоколи за правопорушення, передбаченні статтями 51-2,155-1,163-1-163-4,164,164-5,177-2.
Отже дослідивши матеріали справи, доводи сторін, суд за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуються на безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні в судовому засіданні всіх доказів, що є в матеріалах справи. В їх сукупності, керуючись принципом верховенства права, враховуючи те, що КпАП України не надано права складати протокол про адміністративне правопорушення за ст.164-1 посадовим особам органів державної податкової служби, вважає, що дії старшого державного податкового ревізора-інспектора Похивки І.Д., щодо складання протоколу про адміністративні правопорушення відносно Бовкуна О.А. є незаконними....
Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України, - суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.254 КпАП України, - про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадянської організації чи органу громадської самодіяльності.
Як вбачається з статті 255 КпАП України, не надано повноважень складати протокол про адміністративне правопорушення за ст.164-1 посадовим особам органів державної податкової служби, дане право надається органам внутрішніх справ та фінансовим органам.
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST vins » 04 мар 2011, 00:52

Ага :)
Бывают такие судьи, которые забывают прочесть статью 255 полностью. Это далеко не единственное такое решение. И тем не менее норма из статьи 255 КоАП никуда не исчезла и по-прежнему там и по-прежнему дает налоговикам право составлять протоколы по ст. 164-1.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 04 мар 2011, 00:55

Сказать по правде, я сам когда-то не прочел. И меня ткнули в эту часть статьи 255 КоАП :oops: С тех пор запомнил. Она там и правда затерянная, и даже зная уже о ее существовании, каждый раз не сразу ее нахожу.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Apolinaria
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 23 апр 2011, 08:56

vins писал(а):В общем, с начала года обсуждали, что по Кодексу - статья 20 - полномочия по составлению админпротоколов предоставлены председателям ГНА и начальникам ГНИ, а также их заместителям.
И вот письмо ГНАУ - говорят, да, по Кодексу эти полномочия предоставлены указанным лицам, но они их в порядке гражданско-правового представительства (!!!) могут переложить на других должностных лиц инспекции!!


Отозвали это письмо (от 23.02.2011 г. № 5173/7/10-1017/665)! :)
Видно, это время у них ушло на изучение природы гражданско-правового представительства.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Lexton » 04 май 2011, 14:50

Прочитайте уважніше ст. 255 КУпАП, а саме, хто може складати протоколи по ст.164-1, фінансовий орган, і за що саме, тепер знайдіть визначеня фінансового органу, і все стане зрозуміло. Бо податкова не є фінансовим органом.
ч.5 ст4. ЗУ "Про державну податкову службу в Україні" вказує, що Органи державної податкової служби України координують свою діяльність з фінансовими органами, органами Державного казначейства України, органами служби безпеки, внутрішніх справ, прокуратури, статистики, державними митною та контрольно-ревізійною службами, іншими контролюючими органами, установами банків, а також з податковими службами інших держав. Тобто фінансові органи є відмінними від податкової.
Lexton
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 04 май 2011, 14:44
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 04 май 2011, 15:04

Lexton писал(а):Прочитайте уважніше ст. 255 КУпАП, а саме, хто може складати протоколи по ст.164-1, фінансовий орган


Звертаюся до Вас з аналогічним закликом: почитайте ст. 255 КУпАП, і Ви в ній знайдете, що окрім фінансових органів, до яких податкові органи, за Вашим влучним зауваженням, не відносяться, протоколи також можут складати органи, до повноважень яких віднесено розгляд справ за відповідною статтею. Оскільки податківці уповноважені розглядати справи за ст. 164-1, то і протоколи вони складати за цією статтею можуть :)

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРЕСТУПЛЕНИЕ И НАКАЗАНИЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Gb, Ya