Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

РРО и турагент (продажа турпродукта)

Путеводитель по разделу. Наличка, РРО, труд, лицензирование, подотрасли хозяйственного права (земля, цены, ЦБ, хозобщества...)

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST vins » 03 июл 2011, 09:51

РРО при продаже турпродукта
Позиция ВАСУ: при продаже турагентом турпродукта туроператора РРО применяется

Скрытый текст: показать
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
"09" червня 2011 р. м. Київ К-25010/08


Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 29.02.2008, залишеною без змін ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 27.11.2008, позов задоволено; визнано протиправним та скасовано рішення ДПІ про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 30.01.2008 № 0000112303/-2068/10/23-325. У прийнятті зазначених судових актів попередні судові інстанції виходили з того, що під час здійснення посередницької діяльності з продажу туристичного продукту як комплексу туристичних послуг реєстратори розрахункових операцій не застосовуються.
У касаційній скарзі до Вищого адміністративного суду України ДПІ просить скасувати ухвалені у справі судові акти та прийняти нове рішення по суті спору, посилаючись на невідповідність висновків судів нормам матеріального права. Зокрема, на обґрунтування касаційних вимог скаржник зазначає, що з огляду на приписи пунктів 1, 2 статті 3 та пункту 1 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»під час продажу послуг невласного виробництва, тобто створених іншими суб’єктами господарювання, туристична фірма повинна використовувати РРО.
У запереченні на касаційну скаргу Товариство зазначає про правильність та обґрунтованість висновків попередніх інстанцій та просить залишити оскаржувані рішення без змін, а скаргу –без задоволення.
Перевіривши повноту встановлення судовими інстанціями фактичних обставин справи та правильність застосування ними норм матеріального і процесуального права, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про наявність підстав для задоволення касаційної скарги ДПІ з урахуванням такого.
Судовими інстанціями у справі з’ясовано, що підставою для застосування до Товариства 12450 грн. штрафних санкцій згідно з оспорюваним рішенням слугував факт незастосування позивачем РРО під час здійснення посередницької діяльності з продажу туристичних послуг, як це було зафіксовано в акті перевірки щодо контролю за здійснення розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб’єктами підприємницької діяльності від 16.01.2008.
Відповідно до пункту 1 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Пунктом 4.4 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 01.12.2000 №614, передбачено, що: реєстрація продажу товару (оплати послуги) через РРО проводиться одночасно з розрахунковою операцією; розрахунковий документ має видаватися покупцеві не пізніше завершення цієї операції; вона вважається проведеною через РРО, якщо дані про її обсяг уведені в режимі реєстрації.
Відповідальність за невиконання зазначеного обов'язку передбачена пунктом 1 статті 17 названого Закону у вигляді фінансової санкції у розмірі п'ятикратного розміру вартості проданих товарів (наданих послуг).
Водночас відповідно до пункту 1 статті 9 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні торгівлі продукцією власного виробництва та наданні послуг підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку.
Отже, в силу наведеного припису Закону суб’єктів господарювання звільнено від обов’язку застосовувати РРО при реалізації власних послуг, тобто при умові збігу продавця послуг та їх надавача в одній особі.
Згідно зі статтею 1 Закону України «Про туризм»(у редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин) туристичний продукт –це попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше ніж дві такі послуги, що реалізується або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов'язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об'єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо);
За змістом частини другої статті 5 цього ж Закону суб'єктами, що здійснюють та/або забезпечують туристичну діяльність є:
туристичні оператори - юридичні особи, створені згідно із законодавством України, для яких виключною діяльністю є організація та забезпечення створення туристичного продукту, реалізація та надання туристичних послуг, а також посередницька діяльність із надання характерних та супутніх послуг і які в установленому порядку отримали ліцензію на туроператорську діяльність;
туристичні агенти - юридичні особи, створені згідно із законодавством України, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють посередницьку діяльність з реалізації туристичного продукту туроператорів та туристичних послуг інших суб'єктів туристичної діяльності, а також посередницьку діяльність щодо реалізації характерних та супутніх послуг і які в установленому порядку отримали ліцензію на турагентську діяльність.
Аналіз наведених законодавчих приписів дає підстави для висновку, що спосіб проведення готівкових розрахунків за туристичні послуги залежить від того, продаж яких саме послуг чи туристичного продукту здійснюється: створених туристичною фірмою-продавцем самостійно чи створених іншими туроператорами та реалізованих у межах посередницької діяльності.
Зокрема, при продажу туристичними фірмами туристичного продукту чи послуг, які належать іншим туристичним підприємствам (туроператорам), а також туристичних, характерних та супутніх послуг інших суб’єктів підприємницької діяльності, розрахункові операції повинні проводитись із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій у встановленому порядку.
А відтак з огляду на установлені судами обставини (а саме –факт продажу позивачем як посередником туристичного продукту, створеного іншим суб’єктом туристичної діяльності) застосування до Товариства оспорюваних штрафних санкцій слід визнати правомірним.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST налоговик » 04 янв 2012, 20:42

ПРИМЕНЕНИЕ РРО ПРИ ПРОДАЖЕ ТУРИСТИЧЕСКОГО ПРОДУКТА

Турагент приобретает у туроператора туристический продукт (путевку, в стоимость которой входит оплата за перелет, проживание, питание). Следует ли применять РРО туроператору при продаже такого туристического продукта?

Статьей 1 Закона о туризме определено, что туристический продукт — предварительно разработанный комплекс туристических услуг, объединяющий не менее двух таких услуг, который реализуется или предлагается для реализации по определенной цене, в состав которого входят услуги по перевозке, размещению и другие туристические услуги, не связанные с перевозкой и размещением (услуги по организации посещений объектов культуры, отдыха и развлечений, реализации сувенирной продукции и т. п.).
В соответствии с п. 1 ст. 9 Закона об РРО субъекты хозяйствования имеют право не применять РРО при осуществлении торговли продукцией собственного производства и предоставлении услуг предприятиями, учреждениями и организациями всех форм собственности, кроме предприятий торговли и общественного питания, в случае проведения расчетов в кассах этих предприятий, учреждений и организаций с оформлением приходных и расходных кассовых ордеров и выдачей соответствующих квитанций, подписанных и заверенных печатью в установленном порядке.
Таким образом, поскольку туроператором разработан комплекс туристических услуг, а именно путевка, в стоимость которой входят перелет, проживание, питание, то при продаже такого туристического продукта турагент РРО не применяет при условии проведения расчетов в кассе предприятия с оформлением приходных и расходных кассовых ордеров и выдачей соответствующих квитанций, подписанных и заверенных печатью в установленном порядке.

Павел СИДОРОВ,начальник отдела контроля за проведением наличных расчетов Управления сопровождения проверок Департамента налогового контроля ГНС Украины, Владимир ОШКАЛО и Олег ЯЩЕНКО, главные государственные налоговые ревизоры-инспекторы
Вестник налоговой службы Украины, 2011 № 48
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 04 мар 2012, 11:41

Чтобы не "плодить" тем, выложу новость в этой.
Попровки в ЗАКОН УКРАЇНИ " Про внесення змін до Закону України "Про туризм" щодо надання туристичних послуг" від 09.02.2012 № 4385-VI
1. Добавили новую статью 19-1 "Інформування споживачів про умови надання туристичних послуг".
2. Изложили в новой редакции ст. 20 "Договір на туристичне обслуговування".
3. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Пока, вроде бы, не опубликован.

За это сообщение автора Vetal' поблагодарил:
vins
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST vins » 04 мар 2012, 12:35

Интересные изменения. Правда, пока до конца непонятные.

Кожна із сторін договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі може вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв’язку із зміною істотних умов договору та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору, зокрема у разі:

1) погіршення умов туристичної подорожі, зміни її строків;

2) непередбаченого підвищення тарифів на транспортні послуги;

3) запровадження нових або підвищення діючих ставок податків і зборів, інших обов’язкових платежів;

4) істотної зміни курсу гривні до іноземної валюти, в якій виражена ціна туристичного продукту;

5) домовленості сторін.

Туроператор (турагент) зобов’язаний не пізніш як через один день з дня, коли йому стало відомо про зміну обставин, якими сторони керувалися під час укладення договору на туристичне обслуговування, та не пізніш як за три дні до початку туристичної подорожі повідомити туриста про таку зміну обставин з метою надання йому можливості відмовитися від виконання договору без відшкодування шкоди туроператору (турагенту) або внести зміни до договору, змінивши ціну туристичного обслуговування.

Туроператор або турагент вправі відмовитися від виконання договору лише за умови повного відшкодування замовникові збитків, підтверджених у встановленому порядку та заподіяних внаслідок розірвання договору, крім випадку, якщо це відбулося з вини туриста.

Турист вправі відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі за умови відшкодування туроператору (турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов’язаних із відмовою.


1. "Зокрема, у разі" - означает, что перечень существенных обстоятельств не исчерпывающий?
2. Если туроператор (турагент) не уведомил в установленные сроки туриста о существенных обстоятельствах - турист,видимо, все равно имеет право отказаться от тура без возмещения убытков туроператору (турагенту)? Или плюс к этому у туроператора (турагента) появляется обязанность возмещения ущерба туристу?
3. Последний из приведенных абзацев - право туриста отказаться от тура безотносительно существенных обстоятельств, но с обязательством возместить ущерб?
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 07 мар 2012, 14:56

Vetal' писал(а):Чтобы не "плодить" тем, выложу новость в этой.
Попровки в ЗАКОН УКРАЇНИ " Про внесення змін до Закону України "Про туризм" щодо надання туристичних послуг" від 09.02.2012 № 4385-VI
1. Добавили новую статью 19-1 "Інформування споживачів про умови надання туристичних послуг".
2. Изложили в новой редакции ст. 20 "Договір на туристичне обслуговування".
3. Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування. Пока, вроде бы, не опубликован.


Вступил сегодня в силу
Голос України офіційне видання
від 06.03.2012
№ 43
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в РАЗНОЕ ЮРИДИЧЕСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, MR, Ya