Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Перевод на другую должность (оформление)

Путеводитель по разделу. Наличка, РРО, труд, лицензирование, подотрасли хозяйственного права (земля, цены, ЦБ, хозобщества...)

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST Чихуа » 24 дек 2012, 01:16

VOA писал(а):Понятно, что по приказу. Но кого впишут в этот приказ? С вероятностью на 99% - ГБ.


Тогда и ГБ должен ставить подпись в трудовой книжке.
В моем опыте было так: либо в трудовых расписывался отдельный человек по кадрам, либо подписи ставил директор, а весь документооброт де-факто формировал секретарь. ГБ (меня) этой заботой никогда не нагружали.
Утро... Теплая постелька... Сладкий сон...Вдруг.....удар по голове пультом - " Кучимутики!!!"
Аватар пользователя
Чихуа
 
Сообщений: 1754
Зарегистрирован: 08 июл 2011, 10:57
Благодарил (а): 467 раз.
Поблагодарили: 633 раз.

UNREAD_POST VOA » 24 дек 2012, 01:19

Так это у Вас и "человек по кадрам" и "секретарь". Кучеряво живёте. ;)
А в моей ситуации из 4-х человек - "и церковь тоже я?" (с).
Также и у моих знакомых, у которых нет ни секретаря, ни человека. :( Подпись в трудовой и приказах - дира, но составляет всё ГБ. И всё это даже без оформления приказа на ГБ и должностной инструкции - просто по-другому и не представляется.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5143
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1788 раз.
Поблагодарили: 1996 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 дек 2012, 09:12

VOA писал(а):Но упрямые факты говорят о том, что если в штате предприятия есть дир, ГБ (что тоже спорно, т.к. без штата бухгалтерии нет ГБ)
Невже? Трудовики з Вами не згодні (на жаль, реєстрації по МінЮсту немає :( ).
Почитайте хто такий "Головний бухгалтер" і "Бухгалтер" та найдите 10 отличий...ой не так - відчуйте різницю перегляньте свою позицію :roll:
Чихуа писал(а):В моем опыте было так: либо в трудовых расписывался отдельный человек по кадрам, либо подписи ставил директор, а весь документооброт де-факто формировал секретарь. ГБ (меня) этой заботой никогда не нагружали.
Категорично ЗА, нормальні Директора (не дереХтора) самі в цьому зацікавлені і самі займаються організацією документообігу такого типу, при цьому розуміють, що в ГБ "роботи достатньо"
VOA писал(а):И всё это даже без оформления приказа на ГБ и должностной инструкции - просто по-другому и не представляется.
Ви це так написали, наче це погано :roll: Навпаки ж - є поле для маневру...
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

UNREAD_POST VOA » 24 дек 2012, 09:52

Вот и почитайте собственную ссылку и найдите основное отличие в том, кто - кого организовывает: ГБ - работу бухгалтерской службы или просто бухгалтер - работу ГБ (Добавлено: чтоб не быть обвинённой в необъективности - вот Вам, marlboro, сравнительный анализ с ДтКт - "про всяк випадок" http://www.dtkt.com.ua/show/2cid07621.html).
Ой, ну надо же: минтруда не со мной не согласно, оно само с собой не в ладу. :lol: Или как раз-таки - в ладу и согласно, если внимательно почитать.

Переделала одной общей ссылкой:
http://www.hrliga.com/index.php?module= ... iew&id=322
Последний раз редактировалось VOA 24 дек 2012, 10:05, всего редактировалось 1 раз.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5143
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1788 раз.
Поблагодарили: 1996 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 дек 2012, 10:02

Обов'язки і покладені завдання на буха і головбуха різні, і якщо листи занюханого мінпраці дійсно не вселяють надію, то в тому ж довіднику прямої залежності від наявності підлеглих немає :ga-ze-ta;
ГОЛОВНИЙ БУХГАЛТЕР
Скрытый текст: показать
2. ГОЛОВНИЙ БУХГАЛТЕР
Завдання та обов'язки. Забезпечує ведення бухгалтерського обліку, дотримуючись єдиних методологічних засад, встановлених Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології оброблення облікових даних. Організовує роботу бухгалтерської служби, контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій. Вимагає від підрозділів, служб та працівників забезпечення неухильного дотримання порядку оформлення та подання до обліку первинних документів. Вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну. Забезпечує складання на основі даних бухгалтерського обліку фінансової звітності підприємства, підписання її та подання в установлені строки користувачам. Здійснює заходи щодо надання повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан, результати діяльності та рух коштів підприємства. Бере участь у підготовці та поданні інших видів періодичної звітності, які передбачають підпис головного бухгалтера, до органів вищого рівня у відповідності до нормативних актів, затвердженими формами та інструкціями. За погодженням з власником (керівником) підприємства забезпечує перерахування податків та зборів, передбачених законодавством, проводить розрахунки з іншими кредиторами відповідно до договірних зобов'язань. Здійснює контроль за веденням касових операцій, раціональним та ефективним використанням матеріальних, трудових та фінансових ресурсів. Бере участь у проведенні інвентаризаційної роботи на підприємстві, оформленні матеріалів, пов'язаних із нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства. Забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах. Організовує роботу з підготовки пропозицій для власника (керівника) підприємства щодо:
визначення облікової політики підприємства, внесення змін до обраної облікової політики, вибору форми бухгалтерського обліку з урахуванням діяльності підприємства і технології оброблення облікових даних;
розроблення систем і форм внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу, додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності і контролю господарських операцій;
визначення прав працівників на підписання первинних та зведених облікових документів;
вибору оптимальної структури бухгалтерської служби та чисельності її працівників, підвищення професійного рівня бухгалтерів, забезпечення їх довідковими матеріалами;
поліпшення системи інформаційного забезпечення управління та шляхів проходження обробленої інформації до виконавців;
впровадження автоматизованої системи оброблення даних бухгалтерського обліку з урахуванням особливостей діяльності підприємства чи удосконалення діючої;
забезпечення збереження майна, раціонального та ефективного використання матеріалів, трудових та фінансових ресурсів, залучення кредитів та їх погашення;
виділення на окремий баланс філій, представництв, відділень та інших відокремлених підрозділів підприємства та включення їх показників до фінансової звітності підприємства.
Керує працівниками бухгалтерського обліку підприємства та розподіляє між ними посадові завдання та обов'язки. Знайомить цих працівників із нормативно-методичними документами та інформаційними матеріалами, які стосуються їх діяльності, а також із змінами в чинному законодавстві.
Повинен знати: закони України; Укази Президента України, постанови, розпорядження, рішення Кабінету Міністрів України, Національного банку України, Державної податкової адміністрації України з питань правових засад регулювання господарської діяльності підприємства, положення (стандарти) бухгалтерського обліку та інші нормативно-правові акти Міністерства фінансів України щодо порядку ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності, а також методичні документи міністерства та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування положень (стандартів) бухгалтерського обліку; основи технології виробництва продукції, порядок оформлення операцій і організацію документообігу за розділами обліку, форми та порядок розрахунків, порядок приймання, зарахування на баланс, зберігання і витрат коштів, товарно-матеріальних та інших цінностей; правила проведення інвентаризацій активів та зобов'язань; економіку, організацію виробництва, праці та управління; податкову справу; основи цивільного права; трудове, фінансове, господарське законодавство.
Кваліфікаційні вимоги.
Головний бухгалтер. Начальник (завідувач) відділу (управління) бухгалтерського обліку: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж бухгалтерської роботи за професіями керівників нижчого рівня: для магістра - не менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.
Завідувач сектора (бюро) у відділі (управлінні) бухгалтерського обліку: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж бухгалтерської роботи для магістра - на менше 2 років, спеціаліста - не менше 3 років.
Примітка. Кваліфікаційна характеристика професії керівника Головний бухгалтер поширюється на інші професії керівників підрозділів бухгалтерського обліку підприємств, установ та організацій: Начальник управління, Начальник відділу (самостійного), Начальник відділу (у складі управління), Начальник бюро, Начальник сектора, Завідувач відділу (бюро), Завідувач сектора.
Посадові інструкції повинні враховувати конкретні особливості професійної діяльності працівників указаних професій.
БУХГАЛТЕР:
Скрытый текст: показать
2.
Завдання та обов'язки. Самостійно і в повному обсязі веде облік необоротних активів, запасів, коштів, розрахунків та інших активів, власного капіталу та зобов'язань, доходів та витрат за прийнятою на підприємстві формою бухгалтерського обліку з додержанням єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку та з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології оброблення даних. Забезпечує повне та достовірне відображення інформації, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, на рахунках бухгалтерського обліку. За погодженням з власником (керівником) підприємства та керівником підрозділу бухгалтерського обліку, подає в банківські установи документи для перерахування коштів згідно з визначеними податками і платежами, а також для розрахунків з іншими кредиторами відповідно до договірних зобов'язань. Бере участь у проведенні інвентаризації активів і зобов'язань, оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства, у перевірках стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства. Готує дані для включення їх до фінансової звітності, здійснює складання окремих її форм, а також форм іншої періодичної звітності, яка ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Забезпечує підготовку оброблених документів, реєстрів і звітності для зберігання їх протягом встановленого терміну. Бере участь у підготовці пропозицій щодо:
внесення змін до обраної облікової політики, удосконалення внутрішньогосподарського (управлінського) обліку та правил документообігу;
розроблення додаткової системи рахунків і регістрів аналітичного обліку, звітності і контролю господарських операцій:
забезпечує збереження майна, раціонального та ефективного використання матеріальних, трудових та фінансових ресурсів, залучення кредитів та їх погашення, регулювання діяльності підприємства та інших питань, пов'язаних з інформацією про фінансове становище підприємства та результати його діяльності.
Постійно знайомиться та вивчає нові нормативно-методичні та довідкові документи з питань організації та ведення бухгалтерського обліку та вносить пропозиції щодо їх впровадження на підприємстві.
Повинен знати: нормативні, методичні та інші керівні матеріали з організації та ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності; облікову політику, систему регістрів обліку, правила документообігу і технологію оброблення облікової інформації на підприємстві; план рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій; систему і форми внутрішньогосподарського (управлінського) обліку, звітності і контролю.
Кваліфікаційні вимоги.
Провідний бухгалтер (з дипломом спеціаліста): повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Стаж роботи за професією бухгалтера I категорії - не менше 2 років.
Бухгалтер I категорії (з дипломом спеціаліста): повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст); для магістра - без вимог до стажу роботи, спеціаліста - стаж роботи за професією бухгалтера II категорії - не менше 2 років.
Бухгалтер II категорії (з дипломом спеціаліста): повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Стаж роботи за професією бухгалтера - не менше 1 року.
Бухгалтер (з дипломом спеціаліста): повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу роботи.

Виділяти багато, якщо вкратце - ГБ складає фінансову звітність і за неї ж несе відповідальність, інвентаризація, розрахункові документи... ну все по ЗУ "про бух.облік". Таким чином - ІМХО, якщо ці завдання покладені на бухгалтера, то він є "головним бухгалтером".
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

UNREAD_POST VOA » 24 дек 2012, 10:14

Скажите, пожалуйста, это какая-то форма внутреннего конфликта и протеста или Вы так по жизни идёте в принципе? Всё, что Вам лично не подходит или идёт вразрез с Вашим мнением (не обязательно верным) - по Вашему выражению является "занюханным", "нонсенсом", "разговором ниачём", а все, кто не разделяет Ваши убеждения - "идиоты"?
Я просто хочу сейчас понять - в каком регистре с Вами можно (и нужно ли?) разговаривать, чтобы не втягиваться в словоблудие. :a_g_a:
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5143
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1788 раз.
Поблагодарили: 1996 раз.

UNREAD_POST lutishka » 24 дек 2012, 10:28

VOA писал(а):Скажите, пожалуйста, это какая-то форма внутреннего конфликта и протеста или Вы так по жизни идёте в принципе? Всё, что Вам лично не подходит или идёт вразрез с Вашим мнением (не обязательно верным) - по Вашему выражению является "занюханным", "нонсенсом", "разговором ниачём", а все, кто не разделяет Ваши убеждения - "идиоты"?
Я просто хочу сейчас понять - в каком регистре с Вами можно (и нужно ли?) разговаривать, чтобы не втягиваться в словоблудие. :a_g_a:

По-моему marlboro уже хотел закрыть эту тему и дальнейшие пререкания, сделав обобщающий вывод на предыдущей странице. И он обычно отстаивает свою точку зрения, если чувствует свою правоту, а если понял, что не прав, то покраснеет :oops: и признает свою ошибку.
П.С. считаю некорректным переходить на личности на тематическом форуме профессианалов с единственной целью - ОСТАВИТЬ ЗА СОБОЙ ПОСЛЕДНЕЕ СЛОВО. :P ИМХО

За это сообщение автора lutishka поблагодарил:
Marlboro
Аватар пользователя
lutishka
 
Сообщений: 2207
Зарегистрирован: 24 ноя 2012, 11:47
Благодарил (а): 910 раз.
Поблагодарили: 1007 раз.

UNREAD_POST налоговик » 24 дек 2012, 10:40

Поддерживаю, некорректно. Но VOA по моим наблюдениям ни разу не переходила на личности, пока не столкнулась с marlboro.
Надеюсь, это тот случай, когда от горячих споров до крепкой форумной дружбы - один шаг.
И объективности ради: marlboro после того как сделал обобщающий вывод, вернулся в тему со словами

marlboro писал(а):Невже? Трудовики з Вами не згодні (на жаль, реєстрації по МінЮсту немає ).
Почитайте хто такий "Головний бухгалтер" і "Бухгалтер" та найдите 10 отличий...ой не так - відчуйте різницю перегляньте свою позицію


P.S. Скоро заведем тему в Кабачке - Бухфорумный роман )))
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 дек 2012, 10:58

налоговик писал(а):Поддерживаю, некорректно. Но VOA по моим наблюдениям ни разу не переходила на личности, пока не столкнулась с marlboro.
Надеюсь, это тот случай, когда от горячих споров до крепкой форумной дружбы - один шаг.
И объективности ради: marlboro после того как сделал обобщающий вывод, вернулся в тему со словами

marlboro писал(а):Невже? Трудовики з Вами не згодні (на жаль, реєстрації по МінЮсту немає ).
Почитайте хто такий "Головний бухгалтер" і "Бухгалтер" та найдите 10 отличий...ой не так - відчуйте різницю перегляньте свою позицію
Але ж це вже зовсім інше питання - про ГБ і бухгалтера.
Професійні здібності форумчан я під питання не ставив і на особистості не переходив - це було тільки раз і не з ВОА (ви зрозуміли про кого я). Тим більше за мету на когось "наїхати" чи образити не ставив :roll:
ВОА, при всій повазі - ми, як законослухняні громадяни, зобов'язані виконувати закони і лише по ним наступає відповідальність, як це і передбачено Конституцією України. Тому "писаки" епістолярного жанру (органи, про які я вже згадував, там же де "піраміда Маслоу") з своєю думкою йдуть в ліс, якщо вона (думка) не йде в унісон з нашою. Це про "регистр, в каком со мной разговаривать". Тим більше якщо я бачу, що моя думка може бути "не обязательно верной", то я відмічаю її "імхо" чи іншим способом на це вказую, чого до речі просив і від інших форумчан ;)
Хоча, може я занадто багато прошу - мати власну думку? Просто дивлюсь, на бухфорумі професійний менталітет невпопад з моїм (який сформувався на ВОБУ - "эффект утенка" діє на 100%) - тут думка занюханих органів чомусь апріорі вища за нашу :? Там такі люди стройними рядами йдуть... в ліс же :)
Щоб не розводити офф-топ, по темі: чи несе рядовий бухгалтер таку ж відповідальність як головний бухгалтер перед Законом?
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

UNREAD_POST налоговик » 24 дек 2012, 12:09

Согласен. Гб и бухгалтер и их ответственность - это уже другая тема. Может, потом перенесут в отдельную ветку. Пока выложу сюда

Главбух: в ответе за все?
При определении обязанностей и прав главного бухгалтера предприятия следует руководствоваться нормами Закона о бухучете и Справочника № 336.
Согласно ч. 7 ст. 8 Закона о бухучете главный бухгалтер или лицо, выполняющее его обязанности:
— обеспечивает соблюдение на предприятии установленных единых методологических основ (принципов) бухгалтерского учета, составление и предоставление в установленные сроки финансовой отчетности;
— организует контроль за отражением на счетах бухгалтерского учета всех хозяйственных операций;
— участвует в оформлении материалов, связанных с недостачей и возмещением потерь от недостачи, кражи и порчи активов предприятия;
— обеспечивает проверку состояния бухгалтерского учета в филиалах, представительствах и других обособленных подразделениях.
Руководитель предприятия обязан создать необходимые условия для правильного ведения учета, обеспечить неуклонное выполнение всеми подразделения-
ми, службами и работниками, причастными к такому учету, правомерных требований бухгалтера относительно порядка оформления и передачи первичных документов в бухгалтерию или другое подразделение предприятия (ч. 6 ст. 8 Закона о бухучете).
Перечисленные в Законе о бухучете обязанности и права бухгалтера носят общий характер. Поэтому полный перечень должностных обязанностей с учетом конкретных задач, функций, прав, ответственности работника и особенностей штатного расписания предприятия определяется должностной инструкцией, разработанной на основании Справочника № 336. При этом положения должностной инструкции должны соответствовать действующему законодательству.
Введение в штат главного бухгалтера можно смело назвать наиболее распространенным среди субъектов хозяйствования вариантом организации ведения налогового и бухгалтерского учета. Что касается ответственности, то должность главного бухгалтера обуславливает следующую специфику:
1. Главный бухгалтер выполняет свои полномочия на основании трудового договора, будучи наемным сотрудником предприятия, а это значит, что предприятие при наличии определенных обстоятельств может ставить вопрос о его привлечении к материальной ответственности (например, если будет установлено, что ненадлежащее выполнение главным бухгалтером его должностных обязанностей привело к наложению на предприятие финансовых санкций).
2. В то же время, поскольку отношения между главбухом и предприятием трудовые, а не гражданско-правовые, предприятие ограничено в своих материальных претензиях только средним заработком бухгалтер.
3. Главный бухгалтер признается должностным лицом предприятия, а потому в ряде случаев он может выступать субъектом административной или даже уголовной ответственности.
4. Наличие у главного бухгалтера статуса наемного работника, с одной стороны, дает ему ряд предусмотренных трудовым законодательством гарантий, в том числе при расторжении трудового договора, с другой — налагает обязанность подчиняться внутреннему трудовому распорядку, за нарушение которого бухгалтер может быть привлечен к дисциплинарной ответственности (вплоть до увольнения).
5. Рассматривая вопрос о пределах ответственности главного бухгалтера, нельзя не вспомнить о том, что ему нередко приходится совмещать свои непосредственные трудовые обязанности с выполнением других функций, в рамках которых бухгалтер может нести полную ответственность (например, выполняя функции кассира).
Напомним: госорганы последовательно высказываются в пользу того, что должность главного бухгалтера может вводиться лишь на предприятиях, на которых создана бухгалтерская служба. Если в штате предприятия числится единственный бухгалтер, то быть главным по определению он не может. Это подтверждают Министерство труда и социальной политики Украины в письмах от26.10.2009 г. № 642/13/84-09, от 30.03.2010 г. № 3200/0/14-10/13, от 13.01.2010 г. № 4/13/11610, а также Министерство финансов Украины в письме от 07.04.2010 г. № 31-34000-10-10/7408.
Посмотрим, как это отразится на решении вопроса об ответственности за нарушения, связанные с ведением налогового и бухгалтерского учета.

Один в поле воин: не главный, но ответственный
Представить себе ситуацию, при которой на предприятии работает единственный бухгалтер, несложно. Едва ли не каждый бухгалтер либо имеет собственный опыт самостоятельных сражений на налогово-бухучетном поле, либо знаком с историями из профессиональной жизни коллег, которые не понаслышке знают о трудностях ведения налогового и бухгалтерского учета на предприятиях, в штат которых включен лишь один бухгалтер.
Наличие в штате предприятия бухгалтера не мешает, по нашему мнению, руководителю взять функции по ведению бухгалтерского учета на себя, что найдет отражение не только во внутренних документах предприятия, но и в оформлении документов, которые должны быть подписаны главбухом. Так, если функции ведения бухучета и подачи налоговой отчетности лежат непосредственно на директоре, то, например, в декларации руководителю достаточно расписаться только за себя (п.п. 48.5.1 НКУ). Напомним, раньше при такой организации ведения бухгалтерского учета директор вынужден был расписываться в декларации дважды — за себя и за лицо, ответственное за ведение бухучета.
В такой ситуации, работая под началом директора, взявшего на себя груз ведения налогового и бухгалтерского учета, заверяющего своей подписью налоговую и финансовую отчетность, а также первичные документы, бухгалтер не рискует быть привлеченным к административной либо уголовной ответственности за ошибки в налоговом или бухгалтерском учете. Всю ответственность на себя берет директор.
Однако куда более распространен на практике вариант, когда ведение налогового и бухгалтерского учета — удел единственного на предприятии бухгалтера. Считаем, что в этой ситуации он фактически выступает в статусе главного бухгалтера, а это, в частности, означает, что его можно признать должностным лицом предприятия и привлечь при наличии необходимых обстоятельств к административной либо к уголовной ответственности.

Бухгалтер по гражданско-правовому договору
Предприятие может обратиться и к такой форме организации бухгалтерского учета, когда функции бухгалтера выполняет специалист, являющийся работником аудиторской фирмы, или же бухгалтер-предприниматель.
Ведение бухгалтерского учета предприятия аудиторской фирмой или бухгалтером-предпринимателем имеет свои преимущества. В частности, данная форма организации бухгалтерского учета позволяет облегчить администрирование, поскольку отсутствует необходимость в обустройстве рабочих мест для бухгалтеров, приобретении программного обеспечения и т. п.
Отношения, которые возникают между предприятием и аудиторской фирмой или бухгалтером-предпринимателем, носят характер гражданско-правовых и регулируются нормами ГКУ и ХКУ. Оформляются такие отношения путем заключения договора о предоставлении услуг, по которому одна сторона (исполнитель) обязуется по заданию другой стороны (заказчика) предоставить услугу (в данном случае — бухгалтерские услуги), а заказчик обязуется оплатить исполнителю указанную услугу (ст. 901 ГКУ). В договоре должны быть указаны предмет договора, стоимость услуг, порядок оплаты, права и обязанности сторон, порядок урегулирования споров, ответственность, срок действия договора и др.
При заключении договора с аудиторской фирмой или бухгалтером-предпринимателем следует указать четкий перечень услуг по ведению бухгалтерского учета и составлению отчетности, порядок составления, предоставления и перечень форм отчетности, а также другие действия исполнителя, в частности предоставление консультаций по бухгалтерскому учету и налогообложению, проведение аудита. Кроме того, в договоре желательно предусмотреть:
— сроки обработки документов и составления отчетности;
— требования к качеству предоставляемых услуг;
— место предоставления услуг и хранения документов и отчетности;
— ответственность аудиторской фирмы либо бухгалтера-предпринимателя за некачественное предоставление услуг, в частности за допущение ошибок, которые привели к наложению на предприятие и его должностных лиц штрафных санкций.
Поскольку бухгалтер-предприниматель не является наемным работником предприятия, его нельзя привлечь ни к дисциплинарной, ни к материальной ответственности в порядке, предусмотренном КЗоТ. Однако в случае причинения материального ущерба предприятию в результате виновных действий такого лица (например, если будет доказано, что в результате неисполнения либо ненадлежащего исполнения бухгалтером-предпринимателем предусмотренных договором обязанностей предприятие было вынуждено заплатить финансовые санкции) бухгалтеру-предпринимателю может быть предъявлено требование возместить понесенный ущерб. Кроме того, договором об оказании услуг могут быть установлены дополнительные санкции в виде штрафа либо пени за неисполнение условий договора.
В отличие от бухгалтера — наемного сотрудника, к аудиторской фирме либо бухгалтеру-предпринимателю можно предъявить требование о возмещении ущерба в полном объеме.
Кроме того, представители госорганов настаивают на том, что лицо, ответственное за ведение налогового и бухгалтерского учета согласно гражданско-правовому договору, может быть привлечено к административной ответственности в качестве должностного лица за нарушения, допущенные при выполнении обязанностей в рамках такого договора (см., например, письма ГлавКРУ от 15.10.2002 г. № 13-14/1-668, ГНАУ от 29.10.2009 г. № 11145/6/10-5015/3550, консультацию в разделе 020.06 ЕБНЗ). Однако что касается административной и уголовной ответственности бухгалтера-предпринимателя, то этот вопрос не столь однозначен, как это представляется названным выше госорганам. Объясним, в чем заключается предмет спора.
Среди административных правонарушений, к ответственности по которым может быть привлечен бухгалтер, практически во всех статьях в качестве субъекта ответственности названы должностные лица предприятий, к которым лица, оказывающие услуги по гражданско-правовому договору, не относятся (см. письмо Минюста от 03.11.2006 г. № 22-48-548, см. также постановление Пленума ВСУ от 08.10.2004 г. № 15), а значит, и к ответственности по перечисленным выше статьям КоАП привлечены быть не могут.
По этой же причине бухгалтер-предприниматель не может считаться исполнителем таких преступлений, как уклонение от уплаты налогов, сборов, других обязательных платежей (ст. 212 УКУ), злоупотребление властью либо служебным положением (ст. 364 УКУ), служебная халатность (ст. 367 УКУ). Более реальной выглядит угроза привлечения физлица-предпринимателя к ответственности по ст. 396 УКУ за сокрытие преступления (например, того же уклонения от уплаты налогов), если предпринимателю было о нем заранее известно.

Елена УВАРОВА, НиБУ № 86
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5685
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 802 раз.
Поблагодарили: 2571 раз.

UNREAD_POST sllena19 » 24 дек 2012, 12:53

При переводе на другую должность Трудовой договор меняем (подписываем новый или..)?
И прием на работу с совместителя на основное тоже новый Трудовой договор?
sllena19
 
Сообщений: 302
Зарегистрирован: 17 окт 2012, 10:43
Благодарил (а): 88 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST VOA » 24 дек 2012, 12:56

Вернулась раньше, бо в лесу "зюзя".
Изображение
Последний раз редактировалось VOA 24 дек 2012, 13:13, всего редактировалось 1 раз.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5143
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1788 раз.
Поблагодарили: 1996 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 дек 2012, 12:59

sllena19 писал(а):При переводе на другую должность Трудовой договор меняем (подписываем новый или..)?
И прием на работу с совместителя на основное тоже новый Трудовой договор?
По першій частині - не потрібно міняти. Друге питання спірне, як завжди.
Сумісник може бути переведений на постійну роботу на підставі наказу
Скрытый текст: показать
Сумісник може бути переведений на постійну роботу на підставі наказу

У нас працює сумісник. Плануємо перевести його на постійне місце праці з певної дати за цією самою посадою. Як документально оформити таке переведення?

Законодавство про працю не містить особливих вказівак щодо порядку зміни умов трудового договору в подібних випадках. Робота за сумісництвом — особлива форма трудових відносин між роботодавцем і працівником, що означає особливий характер організації робочого часу й оплати праці і є істотною умовою праці. За загальним правилом, зміна істотних умов праці допускається виключно за згодою працівника (ст. 32 КЗпП).

Порушене питання виникає на практиці при зміні працівником основного місця роботи. Це означає, що працівник звільнився з основного місця роботи з одного підприємства і влаштувався на основне місце роботи на інше підприємство, на якому він раніше працював за сумісництвом (у запитанні йдеться саме про таке інше підприємство).

Щоб змінити умови організації роботи сумісника, надавши їм постійний характер, на практиці можна піти такими двома шляхами:

1) звільнення особи з посади за сумісництвом із наступним прийняттям на постійну роботу;

2) безпосереднє переведення на постійну роботу на тій самій посаді.

Перший шлях доцільний у випадках, коли працівник бажає оформити у трудовій книжці запис про прийняття на роботу на новому підприємстві, на якому він раніше працював за сумісництвом, і з якихось причин не хоче наводити у ній інформацію про період роботи за сумісництвом (нагадаємо, що запис у трудовій книжці про роботу за сумісництвом здійснюється за бажанням працівника). Тоді звільнення працівника та наступне прийняття на постійну роботу здійснюються у загальному порядку (на підставі заяв працівника з виданням відповідних кадрових наказів). До трудової книжки у цьому випадку підприємство вносить лише запис про прийняття на роботу.

Другий шлях є більш прийнятним, особливо у випадках коли для працівника принципово важливо зберегти неперервний стаж, соціально-побутові умови, та в деяких інших випадках. У цьому разі для переведення на роботу на постійній основі працівник пише заяву та подає трудову книжку.

У трудовій книжці кадровик підприємства робить запис про дату прийняття на роботу за сумісництвом, зазначає інформацію про зміни у трудових відносинах (назвах структурних підрозділів, посад тощо), які сталися під час роботи за сумісництвом (у разі їх наявності). Лише після цього до неї вносить запис про переведення на постійну роботу на цій самій посаді. Підставою для такого запису є наказ, приміром, такого змісту: «Сумісника Іванова І. П., інженера-електрика, з 1 серпня 2008 р. перевести на постійну роботу на тій самій посаді з посадовим окладом 2700 грн. Підстава: заява Іванова І. П.». А заява працівника-сумісника про переведення з сумісництва на основне місце праці може бути, приміром, такого змісту: «Прошу перевести мене на постійне місце праці на посаду інженера-електрика з 1 серпня 2008 року. На цей момент цю посаду я обіймаю за сумісництвом».

Олексій КРАВЧУК, к. ю. н., аудитор

VOA писал(а):Вы о Волан де Морте?! :shock:
Сорри, я не изучала правила форума ВоБУ, но я не думала, что они здесь понадобятся. Получается и правила 911 тоже надо теперь подучить, если вступить в разговор на БФ с мальборо? Я ж не знала, что надо в Тулу со своим самоваром приезжать.
Я ж Вам ссылку ДтКт приводила, чтоб не моими словами - о различиях. Зачем же тогда ваять приказ о назначении и ответственности именно на ГБ, если рядовой бухгалтер прекрасно справляется?
Всё, ушла в лес искать 10 различий.
Вернусь через часик - удалю пост, чтобы не был "последним". :mrgreen:
Сарказм це, звичайно, добре - хоч не образи :)
Підкреслене це "житейское", а ми тут про бамажки говоримо - тобто, чи діє принцип "как корабль назовешь, так он и поплывет". Повертаючись до бух. служби - головний бухгалтер апріорі буде керівником бух. служби, по Вашому, але ж керівник бух.служби не завжди буде головним бухгалтером? :roll:
п.с. гарно погуляти в лісі :a_g_a:
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

UNREAD_POST sllena19 » 24 дек 2012, 13:10

marlboro писал(а):
sllena19 писал(а):При переводе на другую должность Трудовой договор меняем (подписываем новый или..)?
И прием на работу с совместителя на основное тоже новый Трудовой договор?
По першій частині - не потрібно міняти. Друге питання спірне, як завжди.
Сумісник може бути переведений на постійну роботу на підставі наказу
Скрытый текст: показать
Сумісник може бути переведений на постійну роботу на підставі наказу

У нас працює сумісник. Плануємо перевести його на постійне місце праці з певної дати за цією самою посадою. Як документально оформити таке переведення?

Законодавство про працю не містить особливих вказівак щодо порядку зміни умов трудового договору в подібних випадках. Робота за сумісництвом — особлива форма трудових відносин між роботодавцем і працівником, що означає особливий характер організації робочого часу й оплати праці і є істотною умовою праці. За загальним правилом, зміна істотних умов праці допускається виключно за згодою працівника (ст. 32 КЗпП).

Порушене питання виникає на практиці при зміні працівником основного місця роботи. Це означає, що працівник звільнився з основного місця роботи з одного підприємства і влаштувався на основне місце роботи на інше підприємство, на якому він раніше працював за сумісництвом (у запитанні йдеться саме про таке інше підприємство).

Щоб змінити умови організації роботи сумісника, надавши їм постійний характер, на практиці можна піти такими двома шляхами:

1) звільнення особи з посади за сумісництвом із наступним прийняттям на постійну роботу;

2) безпосереднє переведення на постійну роботу на тій самій посаді.

Перший шлях доцільний у випадках, коли працівник бажає оформити у трудовій книжці запис про прийняття на роботу на новому підприємстві, на якому він раніше працював за сумісництвом, і з якихось причин не хоче наводити у ній інформацію про період роботи за сумісництвом (нагадаємо, що запис у трудовій книжці про роботу за сумісництвом здійснюється за бажанням працівника). Тоді звільнення працівника та наступне прийняття на постійну роботу здійснюються у загальному порядку (на підставі заяв працівника з виданням відповідних кадрових наказів). До трудової книжки у цьому випадку підприємство вносить лише запис про прийняття на роботу.

Другий шлях є більш прийнятним, особливо у випадках коли для працівника принципово важливо зберегти неперервний стаж, соціально-побутові умови, та в деяких інших випадках. У цьому разі для переведення на роботу на постійній основі працівник пише заяву та подає трудову книжку.

У трудовій книжці кадровик підприємства робить запис про дату прийняття на роботу за сумісництвом, зазначає інформацію про зміни у трудових відносинах (назвах структурних підрозділів, посад тощо), які сталися під час роботи за сумісництвом (у разі їх наявності). Лише після цього до неї вносить запис про переведення на постійну роботу на цій самій посаді. Підставою для такого запису є наказ, приміром, такого змісту: «Сумісника Іванова І. П., інженера-електрика, з 1 серпня 2008 р. перевести на постійну роботу на тій самій посаді з посадовим окладом 2700 грн. Підстава: заява Іванова І. П.». А заява працівника-сумісника про переведення з сумісництва на основне місце праці може бути, приміром, такого змісту: «Прошу перевести мене на постійне місце праці на посаду інженера-електрика з 1 серпня 2008 року. На цей момент цю посаду я обіймаю за сумісництвом».

Олексій КРАВЧУК, к. ю. н., аудитор

совместительство было по первому варианту - "увольнение-прием"
sllena19
 
Сообщений: 302
Зарегистрирован: 17 окт 2012, 10:43
Благодарил (а): 88 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST Marlboro » 24 дек 2012, 13:13

sllena19 писал(а):совместительство было по первому варианту - "увольнение-прием"
В такому разі:
1) Треба провести повний розрахунок по відпусткам і ЗП з працівником як з сумісником;
2) Новий трудовий договір;
3) Скоріш за все треба показати і в пенсійний ці зміни.
Свідомість - це місце зустрічі душі з земним життям
Аватар пользователя
Marlboro
 
Сообщений: 4790
Зарегистрирован: 05 июл 2012, 19:26
Благодарил (а): 321 раз.
Поблагодарили: 1187 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в РАЗНОЕ ЮРИДИЧЕСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, DixiMari, Galla, Gb, Kamillfo, lutishka, MR, Ya, Тори