Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Продажа основных средств (+земельного участка) и РРО

Путеводитель по разделу. Наличка, РРО, труд, лицензирование, подотрасли хозяйственного права (земля, цены, ЦБ, хозобщества...)

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST vvo » 02 фев 2011, 14:15

Продавец - юрлицо (не сфера торговли) продает земельный участок часть оплаты собирается принять в кассу.

Есть конечно хорошее решение ВАСУ, но стремновато однако. Ваше мнение?

Скрытый текст: показать
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

09.07.2009 р. N К-1126/07

Фактичною підставою для визначення позивачу податкових зобов'язань <...> слугував висновок податкової інспекції <...> про порушення ПП <...> пункту 1 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" внаслідок здійснення розрахункової операції з продажу квартири гр. ОСОБА_1 без використання реєстратора розрахункових операцій.

<...>

Статтею 1 Закону встановлено, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності <...>, які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг <...>.

Згідно з наказом Міністерства зовнішніх економічних зв'язків та торгівлі України від 03.09.97 р. N 456, яким затверджено проект галузевого стандарту "Роздрібна, оптова торгівля і громадське харчування. Основні терміни та визначення", торгівельна діяльність - ініціативна, самостійна діяльність юридичних осіб і громадян по здійсненню купівлі та продажу споживчих товарів з метою одержання прибутку; <...> сфера торгівлі, на яку поширюється правове регулювання Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", є сферою підприємницької діяльності з характерними для неї ознаками систематичності здійснення купівлі та продажу товарної продукції. А відтак вимоги цього Закону не поширюються на одноразову купівлю чи продаж товару суб'єктом підприємницької діяльності іншої, ніж торгівля, громадське харчування чи надання послуг.

Це підтверджується і змістом статті 3 зазначеного Закону, якою встановлені обов'язки для суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють розрахункові операції <...> при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Закон не обмежив виконання цих обов'язків лише продажем товарів (наданням послуг), а й встановив, що продаж повинен мати місце у сфері торгівлі, громадського харчування чи послуг.

З огляду на це продаж позивачем за готівку квартири гр. ОСОБА_1 за договором купівлі-продажу <...> без встановлення факту здійснення підприємницької діяльності в сфері торгівлі не вимагав проведення розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій.

<...>

____________
vvo
 
Сообщений: 476
Зарегистрирован: 06 янв 2011, 13:20
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 39 раз.

UNREAD_POST юрист » 02 фев 2011, 14:26

vvo писал(а):Продавец - юрлицо (не сфера торговли) продает земельный участок часть оплаты собирается принять в кассу.


Принимайте через кассу банка.

Было еще такое письмо ГКП
Скрытый текст: показать
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА

ЛИСТ

від 12.01.2008 р. N 219

Щодо штрафних санкцій за продаж основних засобів без застосування РРО

Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва розглянув <...> лист <...> стосовно надання роз'яснення законності дій <...> ОДПІ при проведенні виїзної планової перевірки СП <...> щодо нарахування штрафних санкцій за продаж цим підприємством основних засобів (вантажних автомобілів) без застосування реєстраторів розрахункових операцій та придбання торгового патенту та в межах компетенції повідомляє наступне.

Статтею 1 Закону України від 06.07.95 N 265 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) визначено, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

Відповідно до статті 1 Закону України від 23.03.96 N 98/96 "Про патентування деяких видів підприємницької діяльності" патентуванню підлягає торговельна діяльність за готівкові кошти, а також з використанням інших форм розрахунків та кредитних карток на території України, діяльність з обміну готівкових валютних цінностей (включаючи операції з готівковими платіжними засобами, вираженими в іноземній валюті та з кредитними картками), а також діяльність з надання послуг у сфері грального бізнесу та побутових послуг.

При цьому під торговельною діяльністю у цьому Законі слід розуміти роздрібну та оптову торгівлю, діяльність у торговельно-виробничій (громадське харчування) сфері за готівкові кошти, інші готівкові платіжні засоби та з використанням кредитних карток.

Загальні умови провадження торговельної діяльності визначені Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 15.06.2006 N 833 (далі - Порядок та правила).

Порядком та правилами встановлено, що торговельна діяльність провадиться суб'єктами господарювання у сфері роздрібної та оптової торгівлі.

У цьому Порядку та правилах визначено, що терміни вживаються у значенні, наведеному у ДСТУ 4303-2004 "Роздрібна та оптова торгівля. Терміни та визначення понять" (далі - ДСТУ 4303-2004) і ДСТУ 4281-2004 "Заклади ресторанного господарства. Класифікація".

Так, згідно з ДСТУ 4303-2004 слід вважати:

Роздрібна торгівля - вид економічної діяльності у сфері товарообігу, що охоплює купівлю-продаж товарів кінцевому споживачу і надання йому торговельних послуг.

Оптова торгівля - вид економічної діяльності у сфері товарообігу, що охоплює купівлю-продаж товарів за договорами поставки партіями для подальшого їх продажу кінцевому споживачу через роздрібну торгівлю або для виробничого споживання і надання пов'язаних з цим послуг.

Разом з тим суб'єкт господарювання під час здійснення підприємницької діяльності повинен керуватися також положеннями Господарського та Цивільного кодексів України, які встановлюють загальні норми провадження такої діяльності.

Так, господарсько-торговельною діяльністю, згідно з главою 30 ГК України, є діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання у сфері товарного обігу, спрямована на реалізацію продукції виробничо-технічного призначення і виробів народного споживання, а також допоміжна діяльність, яка забезпечує їх реалізацію шляхом надання відповідних послуг.

Господарсько-торговельна діяльність може здійснюватися суб'єктами господарювання в таких формах: матеріально-технічне постачання і збут; енергопостачання; заготівля; оптова торгівля; роздрібна торгівля і громадське харчування; продаж і передача в оренду засобів виробництва; комерційне посередництво у здійсненні торговельної діяльності та інша допоміжна діяльність по забезпеченню реалізації товарів (послуг) у сфері обігу.

Тому для визначення необхідності придбання торгового патенту та застосування РРО у разі здійснення несистематичного продажу основних засобів (автомобілів) необхідно визначити, чи може розглядатися така операція, як торговельна діяльність.

Відповідно до статті 3 Господарського кодексу України під господарською діяльністю у цьому Кодексі розуміється діяльність суб'єктів господарювання у сфері суспільного виробництва, спрямована на виготовлення та реалізацію продукції, виконання робіт чи надання послуг вартісного характеру, що мають цінову визначеність.

Господарська діяльність, що здійснюється для досягнення економічних і соціальних результатів та з метою одержання прибутку, є підприємництвом, а суб'єкти підприємництва - підприємцями.

У свою чергу статтею 42 ГК України встановлено, що підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Тобто торговельна діяльність як вид економічної та господарської діяльності передбачає систематичність її здійснення та отримання відповідного прибутку.

У випадку, якщо реалізація основних засобів здійснюється несистематично та має разовий характер, то така реалізація не може розглядатись як торговельна діяльність у розумінні Закону України про патентування.

Стосовно застосування реєстраторів розрахункових операції під час продажу основних засобів, то Законом України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" не надано визначення терміна "сфера торгівлі".

Отже, суб'єкт господарювання під час визначення зазначеного терміна повинен керуватися діючими законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема положеннями Цивільного та Господарського кодексів України та Порядком провадження торговельної діяльності та правилами торговельного обслуговування населення.

Виходячи із зазначеного, на думку Держкомпідприємництва, при реалізації основних засобів СП <...> має право не застосовувати РРО та здійснювати таку реалізацію без придбання торгового патенту.

Крім того, слід зазначити, що ні Закон про патентування, ні Закон про РРО не містять жодних норм щодо реалізації основних засобів підприємствами, які не здійснюють торговельну діяльність.

Окремо звертаємо увагу на те, що Порядком надання податкових роз'яснень, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16.05.2001 N 494, роз'яснення повинні надаватися згідно з цим Порядком виходячи з положень Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", принципів оподаткування, визначених у Законі України "Про систему оподаткування", та економічного змісту того чи іншого виду податку, збору (обов'язкового платежу).

У свою чергу відповідно до підпункту "д" підпункту 4.4.2 пункту 4.4 статті 4 Закону України від 21.12.2000 N 2181 "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не може бути притягнутим до відповідальності платник податків, який діяв відповідно до наданого йому податкового роз'яснення (за відсутності податкових роз'яснень з цього питання, що мають пріоритет) або узагальнюючого податкового роз'яснення, тільки на підставі того, що у подальшому таке податкове роз'яснення чи узагальнююче податкове роз'яснення було змінено або скасовано, чи надано нове податкове роз'яснення такому платнику податків або узагальнююче податкове роз'яснення, що суперечить попередньому, яке не було скасовано (відкликано). При цьому при оцінці доказів судом, наданих органом стягнення, податкові роз'яснення не мають пріоритету над іншими доказами або іншими експертними оцінками.

Одночасно зазначаємо, що на підставі статті 14 Закону України "Про державну податкову службу України" рішення, дії або бездіяльність органів державної "податкової служби та їх посадових осіб" можуть бути оскаржені у встановленому законом порядку.

Тобто суб'єкт підприємницької діяльності має право оскаржити дії посадових осіб органів державної податкової служби у судовому порядку шляхом звернення до відповідного суду.


Было вот такое ГНАУ

Скрытый текст: показать
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 10.04.2009 р. N 7612/7/23-7017/264

Щодо продажу основних фондів

(Витяг)

Державна податкова адміністрація України доводить до відома та використання в роботі позицію судів різних інстанцій з питання проведення розрахунків при продажу суб'єктами господарювання основних фондів.

Виходячи з позиції судів, якщо основні засоби до дати продажу використовувались у господарській діяльності суб'єкта господарювання і згідно з даними бухгалтерського обліку відносились до основних засобів, розрахунки за готівку при продажу таких основних засобів можуть проводитись у касі суб'єкта або у безготівковій формі через установи банків. Разом з тим відповідно до статті 1 Закону України від 06.07.95 р. N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" (далі - Закон N 265) реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами (їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами) (далі - суб'єкти підприємницької діяльності), які здійснюють операції з розрахунків в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.

...

Разом з тим в преамбулі Закону N 265/95-ВР зазначено, що цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Відповідно до підпункту 8.2.1 пункту 8.2 статті 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" під терміном "основні фонди" слід розуміти матеріальні цінності, що призначаються платником податку [для використання] у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію таких матеріальних цінностей, та вартість яких перевищує 1000 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом.

Також Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 р. N 92 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.05.2000 р. за N 288/4509, визначено, що основні засоби - це матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).

Разом з тим отримані при ліквідації основних засобів матеріали, паливо, запасні частини, металобрухт оцінюють за цінами можливого використання і оприбутковують на рахунках 20 "Виробничі запаси", 28 "Товари" та інших.

Згідно із нормами чинного законодавства України матеріальні та нематеріальні активи, а також цінні папери та деривативи, що використовуються у будь-яких операціях, крім операцій з їх випуску (емісії) та погашення, є товаром.

Відповідно до Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 9 "Запаси" для цілей бухгалтерського обліку запаси включають товари у вигляді матеріальних цінностей, що придбані (отримані) та утримуються підприємством з метою подальшого продажу.

Отже, у разі продажу за готівкові кошти матеріальних цінностей, що були вилучені з активів (списані з балансу) та обліковуються в обліку як сировина і матеріали, паливо, запасні частини тощо і які не є продукцією власного виробництва, суб'єкти господарської діяльності зобов'язані відповідно до Закону N 265 здійснювати розрахункові операції через зареєстровані, опломбовані в установленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій, або здійснювати такі розрахункові операції у безготівковій формі через установи банків.

Разом з тим облік основних засобів ведеться на рахунку 10 "Основні засоби". На цьому рахунку здійснюється облік та узагальнення інформації про наявність, рух власних або отриманим на умовах фінансового лізингу об'єктів та орендованих майнових комплексів, які віднесені до складу основних засобів. По дебету рахунку 10 "Основні засоби" відображаються записи по надходженню основних засобів на баланс підприємства. По кредиту цього рахунку відображається вибуття основних засобів внаслідок продажу, безкоштовної передачі, ліквідації, а також суми уцінки основних засобів. Облік основних засобів ведеться в таких розрізах: надходження, вибуття, амортизація, ремонт, переоцінка, а також облік орендованих основних засобів.

Об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Фінансовий результат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів. Регістри аналітичного обліку основних засобів, що вибули, додаються до документів, якими оформлені факти вибуття основних засобів.

Враховуючи вищезазначене, ДПА України вважає, що у разі продажу основних засобів (основних фондів) за готівкові кошти, які вилучені з активів (списані з балансу) внаслідок їх продажу і які згідно бухгалтерського обліку обліковувались на рахунку 10 "Основні засоби", суб'єкти господарювання можуть проводити такі розрахунки у касах цих суб'єктів з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, або у безготівковій формі через банківські установи.

Крім того, у разі здійснення розрахунків в касі у готівковій формі суб'єкти господарювання зобов'язані дотримуватись вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.2004 р. N 637, та постанови Правління Національного банку України від 09.02.2005 р. N 32 "Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку", зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 18.04.2005 р. за N 410/10690.

Лист Державної податкової адміністрації України від 26.07.2006 р. N 14109/7/23-8017, N 42/06 з цього питання відкликається.



Если говорить по сути, то РРО быть не должно, поскольку это не торговля. Но лучше перестраховаться и пусть внесут наличность через банк.
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST vvo » 02 фев 2011, 14:29

В принятии денег в кассу есть свои плюсы...Но учитывая какие могут возникнут проблемы, лучше перестраховаться...
vvo
 
Сообщений: 476
Зарегистрирован: 06 янв 2011, 13:20
Благодарил (а): 32 раз.
Поблагодарили: 39 раз.

UNREAD_POST юрист » 02 фев 2011, 15:25

vvo писал(а):В принятии денег в кассу есть свои плюсы.


Тут Вам надо взвесить эти самые плюсы.
Думаю, что можно найти еще не одно решение в пользу субъекта хозяйствования в подобных спорах.
Но главный минус, конечно, в самой угрозе посещения суда, чтобы потом этот плюс отстоять.
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST КИА » 24 фев 2011, 19:08

Клиент не хочет платить % банку
КИА
 
Сообщений: 37
Зарегистрирован: 09 фев 2011, 11:50
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST vins » 18 мар 2011, 00:00

+ нужен торговый патент


Для продажи ОФ нужен торговый патент


Чи необхідно придбавати торговий патент суб’єкту господарювання (ЮО або ФОП на загальній системі оподаткування) у разі продажу основного засобу за готівку?
Відповідно до пп. 267.1.1 п. 267.1 ст. 267 розділу ХІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV (далі – ПКУ) платниками збору є суб’єкти господарювання (юридичні та фізичні особи підприємці), їх відокремлені підрозділи, які отримують в установленому порядку торгові патенти та провадять торгівельну діяльність у пунктах продажу товарів. Згідно із пп. 14.1.246 п. 14.1 ст. 14 розділу І ПКУ торговельна діяльність для цілей розділу ХІІ ПКУ – це роздрібна та оптова торгівля, діяльність у торговельно-виробничій (ресторанне господарство) сфері за готівку, інші готівкові платіжні засоби та з використанням платіжних карток. Відповідно до пп. 14.1.211 п. 14.1 ст. 14 ПКУ пункт продажу товарів для цілей розділу XII ПКУ - це: магазин, інша торговельна точка, що розташовані в окремому приміщенні, будівлі або їх частині, і мають торговельний зал для покупців або використовують для торгівлі його частину; кіоск, палатка, інша мала архітектурна форма, яка розташована в окремому приміщенні, але не має вбудованого торговельного залу для покупців; автомагазин, розвозка, інший вид пересувної торговельної мережі; лоток, прилавок, інший вид торговельної точки у відведеному для торговельної діяльності місці, крім лотків і прилавків, що надаються в оренду суб’єктам господарювання - фізичним особам та розташовані в межах спеціалізованих підприємств сфери торгівлі - ринків усіх форм власності; стаціонарна, малогабаритна і пересувна автозаправна станція, заправний пункт, який здійснює торгівлю нафтопродуктами, скрапленим та стиснутим газом; фабрика-кухня, фабрика-заготівельня, їдальня, ресторан, кафе, закусочна, бар, буфет, відкритий літній майданчик, кіоск, інший пункт ресторанного господарства; оптова база, склад-магазин, інші приміщення, що використовуються для здійснення оптової торгівлі за готівку, інші готівкові платіжні засоби та з використанням платіжних карток. У разі, якщо продаж товарів (основних фондів) суб’єктом господарювання (юридичною особою або фізичною особою – підприємцем) здійснюється з окремого приміщення (офісу) шляхом готівкових розрахунків (у т. ч. з оформленням прибуткового касового ордера), то згідно зі ст. 129 ПКУ такий суб’єкт господарювання придбаває торговий патент на загальних підставах.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 05 июн 2011, 17:45

ВАСУ: продажа ОС за наличные может осуществляться без РРО

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
10 травня 2011 року К-13456/09

Скрытый текст: показать
22.09.2003 року ВАТ “Стайки-керамік” було придбано автомобіль, який зареєстровано як такий, що належить йому на праві власності. Протягом четвертого кварталу 2003 року, 2004 року, та 2005 року ВАТ “Стайки-керамік” утримувало і використовувало автомобіль для власних потреб та потреб спільного договору та у відповідності до вимог законодавства сплачував за нього податок з власників транспортних засобів, що підтверджується наявними у матеріалах справи первинними документами.
23.09.2005 року вказаний автомобіль був проданий ОСОБА_4 за 30000 грн., розрахунок проведено через касу підприємства на підставі прибуткових касових ордерів. Отримані кошти було внесено на розрахунковий рахунок ВАТ “Стайки-керамік”, що підтверджується первинними документами.
Податковим органом було проведено виїзну планову документальну перевірку з питань дотримання позивачем вимог податкового валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2003 року по 30.06.2006 рік, за результатами якої прийняте рішення від 26.12.2006 року № 0006832301/0 про застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 150000 грн. за порушення п. 1 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" - здійснення розрахункових операцій в готівковій формі на суму 30000 грн. при продажу товарів без застосування реєстратора розрахункових операцій.
Судова колегія погоджується з думкою судів попередніх інстанцій щодо невідповідності висновків податкового органу чинному законодавству з огляду на наступне.
Згідно ст. 1 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" , реєстратори розрахункових операцій застосовуються фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності або юридичними особами, які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також уповноваженими банками та суб'єктами підприємницької діяльності, які виконують операції купівлі-продажу іноземної валюти.
Відповідно до п. 9 "Положення бухгалтерського обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 20.10.1999 року № 246 , запасами (товарами) є активи, які утримуються для подальшого їх продажу за умов звичайної господарської діяльності.
Згідно п. 7 "Положення (стандарту) бухгалтерського обліку", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 року № 92 , основні засоби - це матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання яких більше одного року.
Пункт 8.2.1 ст. 8 Закону України "Про оподаткування прибутку підприємств" визначає "основні фонди" як матеріальні цінності, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку протягом періоду, який перевищує 365 календарних днів з дати введення в експлуатацію.
Оскільки автомобіль знаходився у володінні позивача з 01.10.2003 року по 23.09.2005 року саме в якості основного засобу, автомобіль, у розумінні закону, не є товаром, а відноситься до основних фондів.
Крім того, відповідно до листа ДПІ від 18.11.2004 року № 10413/6/23-2119 "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій при продажу основних фондів", основні фонди (основні засоби) підприємства не є продуктом праці, а також продукцією власного виробництва, що виробляється та/або реалізується суб'єктами підприємницької діяльності через оптову та роздрібну торгівлю, тобто не є товаром, призначеним для торгівлі, дія Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" на операції з продажу основних фондів (як придатних для подальшого використання так і непридатних), що належать підприємству і використовуються для виробництва товарів, виконання робіт, послуг (незалежно від групи, на які вони розподіляються) не поширюється.
Згідно п.п. 4.4 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" не може бути притягнутим до відповідальності платник податків, який діяв відповідно до наданого йому податкового роз'яснення (за відсутності податкових роз'яснень з цього питання, що мають пріоритет) або узагальнюючого податкового роз'яснення тільки на підставі того, що у подальшому таке податкове роз'яснення чи узагальнююче податкове роз'яснення було змінено або скасовано, чи надано нове податкове роз'яснення такому платнику податків або узагальнююче податкове роз'яснення, що суперечить попередньому, яке не було скасовано (відкликано).
За таких обставин та з урахуванням вимог ч. 3 ст. 2, ч. 2 ст. 71 КАС України, суди дійшли обґрунтованого висновку щодо наявності підстав для задоволення позову

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Demerji
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 06 июн 2011, 07:02

И подтверждение от ГНАУ из ЕБНЗ

ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ

Чи потрібно при продажу основних засобів, які згідно бухгалтерського обліку обліковувались на рахунку "Основні засоби", застосовувати РРО?

Відповідно до преамбули Закону України від 6 липня 1995 року N 265/95-ВР "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", із змінами та доповненнями (далі - Закон N 265), дія Закону N 265 поширюється на усіх суб'єктів господарювання та їх господарські одиниці, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Згідно із пп. 14.1.138 п. 14.1 ст. 14 розділу I Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-IV основні засоби - це матеріальні активи, у тому числі запаси корисних копалин наданих у користування ділянок надр, що призначаються платником податку для використання у господарській діяльності платника податку, вартість яких перевищує 2500 гривень і поступово зменшується у зв'язку з фізичним або моральним зносом та очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких з дати введення в експлуатацію становить понад один рік (або операційний цикл, якщо він довший за рік). Також Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 7 "Основні засоби", затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 N 92, визначено, що основні засоби - це матеріальні активи, які підприємство утримує з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, здавання в оренду іншим особам або для здійснення адміністративних і соціально-культурних функцій, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких більше одного року (або операційного циклу, якщо він довший за рік).
Облік основних засобів ведеться на рахунку 10 "Основні засоби". На цьому рахунку здійснюється облік та узагальнення інформації про наявність, рух власних або отриманим на умовах фінансового лізингу об'єктів та орендованих майнових комплексів, які віднесені до складу основних засобів. По дебету рахунку 10 "Основні засоби" відображаються записи по надходженню основних засобів на баланс підприємства. По кредиту цього рахунку відображається вибуття основних засобів внаслідок продажу, безкоштовної передачі, ліквідації, а також суми уцінки основних засобів. Облік основних засобів ведеться в таких розрізах: надходження, вибуття, амортизація, ремонт, переоцінка, а також облік орендованих основних засобів. Об'єкт основних засобів вилучається з активів (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, безоплатної передачі або невідповідності критеріям визнання активом. Фінансовий результат від вибуття об'єктів основних засобів визначається вирахуванням з доходу від вибуття основних засобів їх залишкової вартості, непрямих податків і витрат, пов'язаних з вибуттям основних засобів. Регістри аналітичного обліку основних засобів, що вибули, додаються до документів, якими оформлені факти вибуття основних засобів.

Враховуючи вищезазначене, у разі продажу основних засобів (основних фондів) за готівкові кошти, які вилучені з активів (списані з балансу) внаслідок їх продажу і які згідно бухгалтерського обліку обліковувались на рахунку 10 "Основні засоби", суб'єкти господарювання можуть проводити такі розрахунки у касах цих суб'єктів з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, або у безготівковій формі через банківські установи.

Крім того, у разі здійснення розрахунків в касі у готівковій формі суб'єкти господарювання зобов'язані дотримуватись вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15.12.04 N 637, та постанови Правління Національного банку України від 09.02.05 N 32 "Про встановлення граничної суми готівкового розрахунку".

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Demerji
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST налоговик » 30 ноя 2011, 08:47

ПРОДАЖА ОСНОВНЫХ СРЕДСТВ ЗА НАЛИЧНЫЕ: ПРИМЕНЯТЬ ЛИ РРО?

Сельхозпредприятие продало физическому лицу (несубъекту хозяйствования) основные средства за наличный расчет. Нужно ли применять регистратор расчетных операций (далее - РРО)?
Нет, не нужно. Объясню подробнее. Зарегистрированные, опломбированные и переведенные в фискальный режим работы РРО должны применяться субъектами хозяйствования при продаже товаров (предоставлении услуг) в сфере торговли, общественного питания и услуг за наличные и/или в безналичной форме (ст. 3 Закона от 06.07.95 г. № 265/95 «О применении регистраторов расчетных операций в сфере торговли, общественного питания и услуг» (далее - Закон № 265).
Товары, в соответствии с п. 6. П(С)БУ 9, - это материальные ценности, которые
приобретаются и содержатся предприятием в целях их последующей продажи. А основные средства приобретаются и содержатся для их использования в процессе производства или поставки товаров, предоставления услуг (п. 4 П(С)БУ 7).
Продажа объекта основных средств - это разовая хозяйственная операция, которая осуществляется в месте, не предназначенном для оптовой или розничной торговли, а следовательно, не является торговлей в понимании Закона № 265.
Таким образом, при продаже основных средств за наличные не нужно применять РРО, а необходимо оформить приходный кассовый ордер и выдать соответствующую квитанцию, подписанную и заверенную печатью (п. 3.3 Положения о ведении кассовых операций в национальной валюте в Украине, утвержденного постановлением Правления НБУ от 15.12.04 г. № 637).
Обращаем внимание: если физическое лицо имеет статус предпринимателя, то наличные расчеты между сельхозпредприятием и таким лицом в течение одного дня не должны превышать 10 000 грн. (постановление Правления НБУ от 09.02.05 г. № 32 «Об установлении предельной суммы наличного расчета»).
Александр ХИВРЕНКО, главный государственный налоговый ревизор-инспектор отдела контроля за проведением наличных расчетов Управления сопровождения проверок Департамента налогового контроля ГНС Украины
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST налоговик » 05 ноя 2013, 13:11

vvo писал(а):Продавец - юрлицо (не сфера торговли) продает земельный участок часть оплаты собирается принять в кассу.

Есть конечно хорошее решение ВАСУ, но стремновато однако. Ваше мнение?


Есть и более свежее, с аналогичным выводом: продажу ОС через РРО можно не проводить.

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
30 вересня 2013 року м. Київ К-34491/10

...
Відповідачем проведена планова виїзна перевірка з питань дотримання позивачем вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.04.2007 по 31.03.2008, за результатами якої складений акт від 11.07.2008 №2010/23-01/03116751.

За висновками акта перевірки, позивачем допущено порушення п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» внаслідок не проведення підприємством розрахункової операції, з продажу автобуса «Ікарус-256» на суму 11000 грн. через реєстратор розрахункових операцій та п.10 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» внаслідок не виконання за період з 18 год.18 хв. 21 грудня 2007 року по 07 год. 45 хв. 22 грудня 2007 року на реєстраторі розрахункових операцій друку контрольної стрічки.

На підставі акту перевірки, відповідно до п.п. 1, 5 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 24.07.2008 року за №0000702302 на суму 55170,00 грн.

Враховуючи положення ст.220 КАС України суд касаційної інстанції переглядає судові рішення судів першої та апеляційної інстанцій у межах касаційної скарги. В частині відмови в задоволенні позовних вимог судові рішення не оскаржені.

Суд касаційної інстанції не вбачає порушень судом першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, на які посилається відповідач у касаційній скарзі, та вважає, що судами повно встановлені обставини у справі, яким надана правильна правова оцінка на підставі законодавства, яке врегульовує спірні відносини.

Відповідно до преамбули Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

Згідно п.2 Порядку заняття торговельною діяльністю і правил торговельного обслуговування населення, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 №108 торговельна діяльність - це ініціативна, самостійна діяльність юридичних осіб і громадян щодо здійснення купівлі та продажу товарів народного споживання з метою отримання прибутку.

Пунктом 7 цього порядку встановлені певні вимоги до місць, у яких може здійснюватись роздрібна торгівля, а саме передбачено, що суб'єкти господарської діяльності для заняття торговельною діяльністю можуть мати у сфері роздрібної торгівлі: магазини - стаціонарні пункти роздрібного продажу товарів, які займають окремі приміщення або будівлі та мають торговельний зал для покупців, - дрібно роздрібна мережа; тривалий час діючі спеціально обладнані різні пристосування для роздрібної торгівлі: автомагазини, лотки, розвозки, тощо - пересувна мережа.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що позивачем відповідно до протоколу №1 засідання правління ВАТ «Бердичівське автотранспортне підприємство 11837» від 30.05.2007 та заяви гр.ОСОБА_2 здійснено продаж автобуса «Ікарус-256» за готівкові кошти з оформленням прибуткових касових ордерів.

Згідно ст.2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» розрахункова операція - це приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів, тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Частиною 1 ст. 17 цього Закону визначено, що фінансові санкції застосовуються у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її через РРО і не роздрукування розрахункових документів.

З огляду на викладене, судова колегія погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що реалізація позивачем основних засобів у вищезазначений спосіб не є торгівельною діяльністю, а отримання коштів - розрахунковою операцією у розумінні Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», що виключає можливість застосування до позивача штрафних санкцій на підставі положень цього Закону.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.

UNREAD_POST налоговик » 14 ноя 2013, 10:10

Несистематическая (разовая) продажа продукции без РРО

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

П О С Т А Н О В А

"16" жовтня 2013 р. К/9991/29429/11

........

Однак при цьому суди залишили поза увагою той факт, що у преамбулі названого Закону вказано, що цей Закон визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.

На час виникнення спірних правовідносин тлумачення термінів "оптова торгівля" та "роздрібна торгівля" надавалося у листі Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України від 25.02.2002 № 56-38/87, згідно з яким:

оптова торгівля - це сфера підприємницької діяльності з придбання і відповідного перетворення товарів для наступної їх реалізації підприємствам роздрібної торгівлі, іншим суб'єктам підприємницької діяльності. Включає як безпосередні комерційні зв'язки на умовах договорів купівлі-продажу та поставки між підприємствами-виробниками і споживачами, так і зв'язки між ними через торговельних посередників;

роздрібна торгівля - це сфера підприємницької діяльності з продажу товарів або послуг на основі усного або письмового договорів купівлі-продажу безпосередньо кінцевим споживачам для їх власного некомерційного використання.

Продаж продукції не у рамках торгової діяльності як виду економічної діяльності не може розглядатися як операція, що підпадає під сферу дії Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Як вбачається з установлених судами обставин справи, позивач не провадив торговельну діяльність. Реалізація спірних товарно-матеріальних цінностей не мала систематичного характеру та не здійснювалася через оптову або роздрібну торгівлю.

А відтак підстави для поширення положень Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» на спірні правовідносини відсутні.

Отже, за даних обставин проведення Товариством відповідних готівкових розрахунків з оформленням прибуткових касових ордерів не може кваліфікуватися як порушення позивачем правил здійснення розрахункових операцій та слугувати підставою для притягнення позивача до відповідальності у вигляді оспорюваного штрафу.

Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2594 раз.


  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в РАЗНОЕ ЮРИДИЧЕСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, MR, Ya