Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Как правильно сделать запись в трудовой книжке?

Путеводитель по разделу. Наличка, РРО, труд, лицензирование, подотрасли хозяйственного права (земля, цены, ЦБ, хозобщества...)

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST 42 Татьяна » 16 май 2011, 11:08

Подскажите, пожалуйста, как правильно с юридической точки зрения перевести на другое место работы сотрудницу банка, которая находится в отпуске по уходу за ребенком до 3-х лет? Дело в том, что УниКредитБанк сливается с Укрсоцбанком в единую группу. Девушка работала до декрета начальником отделения УниКредитБанка. В связи со слиянием её отеделение банка закрывают. Как правильно сделать запись в трудовой книжке, потому что до конца года УниКркдитБанка не будет вообще, как юридического лица, а будет Укрсоцбанк в составе УниКредитГрупп.
Юристы, прошу Вашей помощи. Заранее благодарна! Если можно ответ можно направлять по электронной почте t_perl@ukr.net
42 Татьяна
 
Сообщений: 21
Зарегистрирован: 20 апр 2011, 15:51
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 1 раз.

UNREAD_POST vins » 16 май 2011, 11:42

42 Татьяна писал(а):Подскажите, пожалуйста, как правильно с юридической точки зрения перевести на другое место работы сотрудницу банка, которая находится в отпуске по уходу за ребенком до 3-х лет? Дело в том, что УниКредитБанк сливается с Укрсоцбанком в единую группу. Девушка работала до декрета начальником отделения УниКредитБанка. В связи со слиянием её отеделение банка закрывают. Как правильно сделать запись в трудовой книжке, потому что до конца года УниКркдитБанка не будет вообще, как юридического лица, а будет Укрсоцбанк в составе УниКредитГрупп.


Я бы, наверное, делал так
1. Направил уведомление сотруднице о предстоящем слиянии с указанием в нем предложения о переводе на новую должность в связи с этим.
2. Получил письменный ответ сотрудницы о ее согласии на такой перевод.
3. После того как будет проведено слияние / присоединение, запись в трудовой книжке может быть примерно такой: "Переведена на посаду ___________ підрозділу Унікредитгрупп у зв'язку зі злиттям (приєднанням) Унікредитбанку і Укрсоцбанку" (формулировки в зависимости от того, какая все таки форма реорганизации пройдет - слияние или присоединение).

Это навскидку. Может, кто-то сталкивался на практике - расскажет свои мысли по этому поводу.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 16 май 2011, 12:32

Гляньте здесь:

Порядок реорганізації юридичної особи шляхом приєднання: дії кадрової служби

Скрытый текст: показать
Юридичною особою, відповідно до ст. 80 Цивільного кодексу України (далі – ЦКУ), є організація, створена і зареєстрована у встановленому законом порядку. Відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету, а також інші відомості, встановлені законом, вносяться до Єдиного державного реєстру.

Юридична особа припиняє свою діяльність, передаючи все своє майно, права та обов'язки іншим юридичним особам – правонаступникам внаслідок реорганізації (через злиття, приєднання, поділ, перетворення) або ліквідації (ст. 104 ЦКУ, ст. 59 Господарського кодексу України).

Припинення юридичної особи здійснюється за рішенням власника (власників), засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, ухваленим у випадках, передбачених законом.

Державна реєстрація припинення юридичної особи проводиться відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» від 15.05.2003 р. № 755-IV (далі – Закон № 755), який набув чинності з 1 липня 2004 року.

Розглянемо реорганізацію юридичної особи через приєднання.

Коли приєднується один або кілька суб'єктів господарювання до іншого, до цього утвореного переходять усі майнові права та обов'язки приєднаних суб'єктів господарювання.

Оголошення про реорганізацію підлягає опублікуванню реєструючим органом у спеціальному додатку до газети «Урядовий кур'єр» та/або офіційному друкованому виданні органу державної влади або органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням суб'єкта господарювання протягом 10 днів з дня припинення діяльності суб'єкта господарювання.

Реорганізація юридичної особи проводиться, якщо нема податкового боргу або є дозвіл податкового органу.

Етапи реорганізації юридичних осіб


Перший етап

У разі припинення юридичної особи через приєднання рішення щодо припинення юридичної особи підписують уповноважені особи юридичної особи або юридичних осіб, що припиняються, та юридична особа – правонаступник (ч. 3 ст. 34 Закону № 755).

Учасники юридичної особи, суд або орган, що ухвалив рішення про її припинення (реорганізацію), зобов'язані негайно письмово повідомити про це орган, що здійснює державну реєстрацію, який відтак вносить до Єдиного державного реєстру відомості про те, що юридична особа перебуває в процесі припинення (ст. 105 ЦКУ).

Учасники юридичної особи, суд або орган, що ухвалив рішення про припинення юридичної особи, призначають комісію з припинення юридичної особи та встановлюють порядок і строки припинення юридичної особи. Отже, рішення щодо припинення юридичної особи має містити дані про склад комісії з припинення (ліквідаційної комісії, ліквідатора тощо) юридичної особи, ідентифікаційний номер.

З призначенням комісії до неї переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи.

Другий етап

Заявник повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладеного) державному реєстратору для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення щодо припинення юридичної особи такі документи (ст. 34 Закону № 755):

– нотаріально засвідчену копію рішення засновників (учасників) або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи;

– документ, що підтверджує внесення плати за публікацію повідомлення про ухвалення засновниками (учасниками) або уповноваженим ними органом рішення щодо припинення юридичної особи у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації – плата становить три неоподатковуваних мінімуми доходів громадян (17 грн. x 3 = 51 грн.) (ч. 20 ст. 22 Закону № 755).

Державному реєстратору забороняється вимагати додаткові документи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами 1 і 2 ст. 34 Закону № 755.

З дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу щодо припинення юридичної особи забороняється:

– проводити державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи, щодо якої ухвалено рішення про припинення;

– вносити зміни до Єдиного державного реєстру щодо відомостей про відокремлені підрозділи;

– проводити державну реєстрацію юридичної особи, засновником (учасником) якої є юридична особа, щодо якої ухвалено рішення щодо припинення (ч. 2 ст. 35 Закону № 755).

Третій етап

Голова комісії з припинення або уповноважена ним особа після закінчення процедури припинення, передбаченої законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладеного) державному реєстратору такі документи (ст. 37 Закону № 755):

– заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи внаслідок приєднання;

– свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи;

– оригінал установчих документів;

– нотаріально засвідчену копію передавального акта. Передавальний акт повинні затвердити засновники (учасники) юридичної особи або орган, який ухвалив рішення про припинення юридичної особи. Справжність підписів голови та членів комісії з припинення юридичної особи на передавальному акті повинна бути нотаріально засвідчена;

– довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню;

– документ про узгодження плану реорганізації з органом державної податкової служби (якщо є податковий борг);

– довідку відповідного органу державної податкової служби про те, що нема заборгованості по податках, зборах (обов'язкових платежах);

– довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про те, що нема заборгованості;

– довідки відповідних органів фондів соціального страхування про те, що нема заборгованості.

Строк державної реєстрації припинення юридичної особи не повинен перевищувати трьох робочих днів з дати надходження документів.

Зміни до установчих документів юридичної особи, що не припиняється внаслідок приєднання, підлягають державній реєстрації після державної реєстрації припинення юридичної особи внаслідок приєднання. Приєднання вважається завершеним із часу державної реєстрації припинення юридичної особи та державної реєстрації відповідних змін до установчих документів юридичної особи – правонаступниці.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до Єдиного державного реєстру запису про її припинення (ч. 2 ст. 104 ЦКУ).

Процедура «легалізації» працівників на новому підприємстві

Відповідно до частини третьої ст. 36 КЗпП України, у разі реорганізації підприємства (злиття, приєднання, перетворення) дія трудового договору працівника продовжується. Зміна підпорядкованості підприємства, установи, організації (далі – підприємство) не припиняє дії трудового договору, і на новому підприємстві зберігаються трудові відносини з працівниками (частина друга ст. 36 КЗпП). У цьому разі накази (розпорядження, постанови) про продовження трудових відносин не видаються.

На кожному підприємстві кількість працівників, які підлягають персональному обліку, визначається штатним розписом. Отже, на новому підприємстві необхідно внести зміни і доповнення до штатного розпису з урахуванням посад приєднаного підприємства і оформити їх відповідними наказами.

Якщо структура підприємства зазнає істотних змін (з'являються нові структурні підрозділи), доцільно затвердити і ввести в дію новий штатний розпис, який має затвердити керівник підприємства.

Для всіх посад, зазначених у штатному розписі, складаються посадові (робочі) інструкції. Їх слід розробити і затвердити на новому підприємстві, оскільки вони мають бути взаємопов'язаними, аби не допустити дублювання функцій працівників. Посадові (робочі) інструкції затверджуються керівником підприємства, після чого доводяться до працівника під розписку. Робочу інструкцію ще слід погодити з виборним органом первинної профспілкової організації (профспілковим представником).

Для «легалізації» працівників на новому підприємстві потрібне відповідне рішення керівника підприємства. Для цього кадрова служба підприємства, до якого приєднано інше підприємство, має видати наказ. Він може бути такого змісту:

Про зарахування
до штатного складу
підприємства

У зв'язку з реорганізацією товариства з обмеженою відповідальністю «Атлант» шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «Жадів» (рішення власника від 26 травня 2009 року)

НАКАЗУЮ:

1. Зарахувати з 5 червня 2009 року до штатного складу ТОВ «Жадів»:

КИРИЧЕНКО Ольгу Петрівну – економістом економічного відділу;

САМСОНЕНКА Василя Петровича – начальником планового відділу;

.........

2. Відділу кадрів (начальник відділу – Ткаченко М. В.) внести відповідні записи до трудових книжок працівників.

Копія цього наказу передається до бухгалтерії підприємства для внесення відомостей на нових працівників.

У трудові книжки працівників вноситься відповідний запис. Про це окремим рядком у графі 3 трудової книжки робиться запис, як-от:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Атлант» з 5 червня 2009 року реорганізоване шляхом приєднання до товариства з обмеженою відповідальністю «Жадів».

У графі 4 проставляється підстава про реорганізацію – наказ (постанова, розпорядження), його дата і номер. Такий запис робиться лише у трудових книжках працівників, у яких не змінилася назва професії та істотні умови праці.

У зв'язку із зміною організаційної структури підприємства у колективний договір теж необхідно внести відповідні зміни, оскільки це може стосуватися: встановлення премій, доплат, надбавок, винагород та інших виплат працівникам; додаткових відпусток тощо. Без внесення змін до колективного договору підприємство не має права нараховувати і виплачувати працівникам зазначені матеріальні заохочення та надавати додаткові, крім передбачених законодавством, відпустки.

Трудові книжки, особові справи та особові картки працівників типової форми № П-2 слід передати підприємству-правонаступнику за актом приймання-передавання (при цьому вказується кількість аркушів у особових справах).

На нашу думку, особові картки працівників необхідно заповнити нові, бо сама типова форма № П-2 передбачає найменування підприємства, табельний номер, назву структурного підрозділу.

В особові справи працівників потрібно вкласти копію наказу про зарахування до штатного складу підприємства.

Відповідно до ст. 31 Закону України «Про Національний архівний фонд та архівні установи» в редакції від 13.12.2001 р. № 2888-III архів приєднаного підприємства передається підприємству-правонаступнику.

Довготривалого зберігання потребують такі кадрові документи:

– особові справи (особові картки працівників), накази (розпорядження) про прийняття, звільнення, переміщення працівників, алфавітні книги, штатний розпис – 75 років;

– незатребувані оригінали особових документів (дипломи, атестати, трудові книжки) – 50 років;

– державна статистична звітність; списки працівників, які мають державні й урядові нагороди; списки ветеранів війни та праці, картотеки обліку керівних працівників – постійно.

На практиці може статися, що після реорганізації підприємства (приєднання) у вже діючому підприємстві зміняться посадові обов'язки, посадові оклади, режим роботи, розряди і найменування посад працівників, тобто істотні умови праці, або ж у штатному розписі не буде передбачено тих чи інших посад. Про це працівників мають попередити за два місяці. Одночасно їм мають запропонувати іншу роботу.

Оскільки юридичні особи – суб'єкти підприємницької діяльності здійснюють свою діяльність з використанням найманої праці, вони повинні подавати до державних органів звіти з праці.

Відповідно до п. 5 ст. 20 Закону України «Про зайнятість населення» від 01.03.91 р. № 803-ХІІ (далі – Закон № 803), вивільняючи працівників (серед них працівників-пенсіонерів та інвалідів) у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, зокрема, ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, скороченням чисельності або штату працівників, підприємства, попри форму власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці письмово державну службу зайнятості. До центру зайнятості за місцем реєстрації підприємства як платника страхових внесків подається форма звітності № 4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників». Це дає змогу фахівцям центру зайнятості запобігти негативним явищам на ринку праці і, якщо є, запропонувати робочі місця для осіб, котрі підлягають вивільненню.

У звіті зазначають дані про працівників, яких планується вивільнити:

– у графі 1 вказують прізвища, імена і по батькові (без скорочення) відповідно до даних паспорта українською мовою;

– у графі 2 проставляють ідентифікаційний номер;

– у графі 3 зазначають найменування професії (посади) відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2005 «Класифікатор професій», затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 26.12.2005 р. № 375 (далі – КП);

– у графі 4 проставляють код професії (посади) відповідно до КП;

– у графі 5 вказують кваліфікаційний рівень (розряд, клас, категорію);

– у графі 6 вказують заробітну плату (дохід) у середньому за останні шість місяців, що отримував працівник, якого планують вивільнити;

– у графі 7 вказують дату підвищення кваліфікації (число, місяць, рік) працівника протягом останніх двох років, що передувати його вивільненню;

– у графі 8 ставлять відмітку «V», якщо особа працює на робочому місці з компенсацією виплати заробітної плати з Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття;

– у графі 9 зазначають стать вивільнюваного працівника;

– у графі 10 вказують дату народження (число, місяць, рік);

– у графі 11 вказують рівень освіти. Відповідно до законів України «Про освіту» від 23.05.91 р. № 1060-XII та «Про вищу освіту» від 17.01.2002 р. № 2984-III встановлено такі освітні рівні: початкова загальна освіта, базова загальна середня освіта, повна загальна середня освіта, професійно-технічна освіта, базова вища освіта, повна вища освіта;

– у графі 12 зазначається група інвалідності у працівника (якщо є);

– у графі 13 вказується номер та дата наказу, яким працівника попереджали про заплановане вивільнення;

– у графі 14 вказується запланована дата вивільнення;

– у графі 15 зазначаються місце проживання (населений пункт, вулиця, будинок, квартира) і номер телефону.

Отримавши невчасно або не отримавши звіт за формою № 4-ПН (план), служба зайнятості змушена застосовувати до підприємства відповідні штрафні санкції, розмір яких становить річну заробітну плату кожного вивільненого працівника (п. 5 ст. 20 Закону № 803).

Якщо неможливо зберегти колишні істотні умови праці, а працівник не погоджується продовжувати працювати в нових умовах, трудовий договір припиняється і працівника може бути звільнено за пунктом 6 статті 36 КЗпП.

Працівників можна звільнити з попереднього підприємства за п. 1 ст. 40 КЗпП у разі, якщо реорганізація супроводжується скороченням чисельності або штату працівників, змінами в їх складі за посадами, спеціальностями.

Розглядаючи питання про звільнення, слід ураховувати переважне право працівників на залишення на роботі (ст. 42 КЗпП) та отримати згоду виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) на звільнення кожного конкретного працівника.

У десятиденний строк після вивільнення працівників про це треба поінформувати центр зайнятості за місцем реєстрації підприємства як платника страхових внесків, надіславши звіт за формою № 4-ПН (факт) «Звіт про фактичне вивільнення працівників». У звіті вказуються фактичні дані про звільнених працівників, що теж фіксувалося у звіті за формою № 4-ПН (план) «Звіт про заплановане вивільнення працівників». Крім цих даних, вказується номер і дата наказу про фактичне звільнення працівників.

За невчасне подання або неподання звіту за формою № 4-ПН (факт) до підприємства застосовуються відповідні санкції – штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника (п. 5 ст. 20 Закону № 803).

Форми звітності № 4-ПН (план) і № 4-ПН (факт) та інструкції щодо заповнення цих форм звітності затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 19 грудня 2005 року № 420.

Указані звіти подаються в установлених випадках:

– форма № 4-ПН (план) – лише тоді, коли відбувається планове звільнення працівників у зв'язку зі змінами в організації виробництва і праці, зокрема ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, скороченням чисельності або штату працівників підприємства попри форму власності;

– форма № 4-ПН (факт) – лише після фактичного звільнення працівника згідно з п. 1 ст. 40 КЗпП із зазначенням даних кожного звільненого працівника, серед них – інвалідів.



Олена Губар
Начальник відділу кадрів та організаційно-масової
роботи Чернігівської обласної спілки споживчих товариств

«Довідник кадровика», жовтень 2009 р., № 10 (88), с. 64

+ комментарий к ст. 36 КЗоТ:
Скрытый текст: показать
У разі зміни власника підприємства, а також у разі реорганізації підприємства (злиття, приєднання, поділу, виділення, перетворення - останнє стосується і приватизації підприємства) дія трудового договору продовжується, тобто у перелічених випадках звільнення всіх працівників не повинне здійснюватися. Звільнення працівника з ініціативи власника або уповноваженого ним органу в такому випадку можливе лише у разі скороченні їх чисельності або штату. Відзначимо, що хоча необхідні у зв'язку з цим зміни ще не внесені в Інструкцію про порядок ведення трудових книжок працівників, ми все-таки вважаємо за необхідне рекомендувати при реорганізації підприємства вносити в трудову книжку запис: "Підприємство… з… числа реорганізоване…", аналогічно з перейменуванням підприємства (п. 2.15 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників), а запис про зміну власника в трудову книжку вносити взагалі не потрібно.

За это сообщение автора налоговик поблагодарили: 2
Heloise, vins
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5651
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 799 раз.
Поблагодарили: 2532 раз.

UNREAD_POST налоговик » 31 янв 2012, 10:04

КАК ИСПРАВИТЬ ОШИБКИ В ТРУДОВОЙ КНИЖКЕ?

Если в трудовую книжку внесены записи с ошибками, то как правильно их исправить?
В соответствии с п. 2.6 Инструкции о порядке ведения трудовых книжек работников, утвержденной совместным приказом Минтруда, Минюста, Минсоцзащиты от 29.07.93 г. № 58 (далее – Инструкция № 58), в случае выявления неправильной или неточной записи сведений о работе или переводе на другое место работы, а также о награждениях и поощрениях и т. п., исправление выполняется собственником или уполномоченным им органом по месту осуществления такой ошибочной записи.
Исправленные сведения о работе, переводе на другую работу, награждениях и поощрениях и другие записи должны полностью отвечать оригиналу соответствующего приказа или распоряжения руководителя (п. 2.9 Инструкции № 58). Предупреждаем, что зачеркивание неправильных или неточных записей в трудовых книжках недопустимо.
В случае утраты приказа или распоряжения или несоответствия сделанной записи фактически выполняемой работником работе исправление сведений о работе
осуществляется на основании других документов, подтверждающих выполнение работ, не указанных в трудовой книжке. В частности, это могут быть архивные документы, которые относятся к трудовой деятельности данного работника, личные карточки, письменные трудовые договоры, расчетные ведомости и т. п. Однако показания свидетелей не являются основанием для исправления ранее внесенных записей (п. 2.9 Инструкции № 58).
Если ошибочная запись выявлена уже после ликвидации учреждения, организации, то согласно п. 2.8 Инструкции № 58 изменения вносятся и заверяются печатью
правопреемником или же вышестоящей по подчиненности организацией, а при ее отсутствии – областным архивом.
Порядок исправления неправильных или неточных записей, внесенных в трудовую книжку, определен п. 2.10 Инструкции № 58. В разделе «Сведения о работе», «Сведения о награждениях», «Сведения о поощрениях» трудовой книжки (вкладыша) зачеркивание ранее внесенных неточных или неправильных записей не допускается.
В случае необходимости изменения записи сведений о работе после указания соответствующего порядкового номера, даты внесения записи в графе 3 пишется: «Запись под № ___ недействительна. Принят по должности ________» и в графе 4 повторяется дата и номер приказа (распоряжения) собственника или уполномоченного им органа, запись которого неправильно внесена в трудовую книжку.
Как быть, если запись в трудовую книжку не соответствует «Классификатору профессий»
В первую очередь обращаем внимание, что кадровой службой учреждения запись в трудовую книжку относительно наименования работы, профессии или должности, на которую принят работник, вносится в соответствии с указанными в Классификаторе профессиями (на сегодня это Национальный классификатор Украины ДК 003:2010 «Классификатор профессий», утвержденный приказом Госпотребстандарта от 28.07.10 г. № 327). Такие записи и в штатном расписании, утвержденном приказом руководителя учреждения, и в приказе о приеме на работу, и в трудовой книжке должны быть одинаковыми. Указанную оговорку содержит, в частности, п. 2.14 Инструкции № 58.
Классификатор профессий ДК 003:2010 предназначен для применения всеми субъектами хозяйствования во время записи о работе в трудовые книжки работников. В его разделе «Общие положения» предусмотрено, что записи о работе вносятся в установленном порядке в трудовые книжки работников в соответствии с профессиональными названиями работ, приведенными в указателе профессиональных названий работ по кодам профессий и алфавитном указателе профессиональных названий работ.
Кроме того, в п. 16 Общих положений Справочника квалификационных характеристик профессий работников, которые содержатся в Выпуске 1 «Профессии работников, общие для всех видов экономической деятельности» Справочника, утвержденного приказом Минтруда и соцполитики от 29.12.04 г. № 336, предусмотрено, что во всех записях о выполняемых работах (штатное расписание, запись в трудовой книжке и т. п.) следует употреблять полное название должности в соответствии со Справочником, включая квалификационную категорию, например: «Художник-конструктор (дизайнер) I категории».
Чтобы предотвратить несоответствие записей в трудовой книжке работников «Классификатору профессий», следует тщательным образом пересмотреть штатное
расписание по каждой предусмотренной в нем должности и привести их в соответствие с Классификатором профессий. При выявлении несоответствия названий должностей этому Классификатору необходимо внести изменения в штатное расписание, оформленные соответствующим приказом, а впоследствии – после получения согласия работников на продолжение работы по должностям, название которых изменено, вносятся изменения в трудовую книжку каждого работника, по должности которого сделана некорректная с точки зрения действующего законодательства запись.
При внесении изменений в штатное расписание относительно изменения наименования должностей следует учесть требования ст. 32 КЗоТ, в соответствии с которой изменение названий должностей квалифицируется как изменение существенных условий труда, и в таком случае работники должны быть поставлены в известность об этом не позднее чем за два месяца.
Если прежние существенные условия труда не могут быть сохранены, а работник не согласен на продолжение работы в новых условиях, то трудовой договор прекращается по п. 6 ст. 36 КЗоТ. Детализация названия должности с квалификационными характеристиками по отраслевым признакам содержится в отраслевых выпусках Справочников квалификационных характеристик профессий работников.
Например, при выявлении несоответствия исправление осуществляется в порядке, предусмотренном п. 2.10 Инструкции № 58: «Запись № 7 недействительна. Название должности «упаковщик» переименовано в «укладчик-упаковщик» для приведения в соответствие с Национальным классификатором Украины ДК 003:2010 «Классификатор профессий». Приказ от ____ 201_ г. № ___».
Напомним о необходимости соблюдения требований постановления КМУ от 27.04.93 г. № 301 «О трудовых книжках работников», в соответствии с п. 4 которого за нарушение установленного порядка ведения, учета, хранения и выдачи трудовых книжек должностные лица несут дисциплинарную, а в предусмотренных законом случаях – другую ответственность. Применение дисциплинарной ответственности регулируется гл. Х «Трудовая дисциплина» КЗоТ.
Алла АНДРИАНОВА, главный специалист отдела правовой экспертизы Департамента правового обеспечения Министерства социальной политики Украины
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5651
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 799 раз.
Поблагодарили: 2532 раз.

UNREAD_POST vins » 08 май 2012, 15:20

Решил сюда выложить


Як визначити день звільнення за прогул: це день підписання наказу про звільнення чи останній робочий день працівника перед прогулами? Яким днем звільнити працівника, якщо він вийшов на роботу після прогулів?
Звільнення за прогул має низку особливостей. Передусім, це звільнення з ініціативи роботодавця. Але не менш важливо, що прогул є порушенням трудової дисципліни. Статтею 147 Кодексу законів про працю України передбачено, що за порушення трудової дисципліни працівника може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності, у т. ч. у вигляді звільнення.
Оскільки звільнення за порушення трудової дисципліни, у т. ч. за прогул, є дисциплінарним стягненням, а пунктом «г» статті 16 Переліку типових документів, що утворюються в діяльності органів державної влади та місцевого самоврядування, інших підприємств, установ та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Головного архівного управління при Кабінеті Міністрів України від 20.07.1998 № 41, зареєстрованим у Мін'юсті 17.09.1998 за № 576/3016 (далі - Перелік № 41), накази про стягнення виділено як окремий вид розпорядчих документів, то рішення роботодавця про обрання звільнення як заходу дисциплінарного стягнення оформляють у вигляді наказу про накладання дисциплінарного стягнення.
Проекти наказів про накладання дисциплінарних стягнень, як правило, готуються працівниками кадрових служб на підставі:
• рішення роботодавця про накладання стягнення (у т. ч. оформлене у вигляді резолюції на доповідній записці);
• документів, що підтверджують факт відсутності працівника на роботі;
• пояснювальної записки працівника, який вчинив порушення трудової дисципліни (або акт про відмову від надання письмових пояснень);
• протоколу засідання виборного профспілкового органу або письмового рішення профспілкового представника(у разі накладення дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення).
У наказі про накладання дисциплінарного стягнення, крім визначення виду стягнення, обов'язково зазначається, які саме дні є днями прогулу, а також порядок оплати (не оплати) цих днів, дата звільнення працівника.
Дату звільнення за прогул визначають залежно від обставин вчинення прогулу.
Так, якщо працівник вчинив прогул і після прогулу знову приступив до роботи, а на дату видання наказу продовжує працювати, дата звільнення визначається таким чином, щоб у день звіпьнення (останній день роботи) з працівником бупо проведено повний розрахунок (ст. 116 Кодексу законів про працю України) та йому бупо видано напежним чином оформпену трудову книжку (ст. 47 К3пП, п. 4.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін'юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 № 58, зареєстрованим у Мін'юсті 17.08.1993 за № 110).
Якщо ж на дату видання наказу про застосування до працівника дисциплінарного стягнення у вигляді звільнення прогул триває і працівник до роботи не приступив, тоднем звільнення буде останній робочий день працівника перед початком прогупу. Це зумовлено тим, що з дати початку тривалого прогулу трудові відносини між працівником і роботодавцем фактично припинені, оскільки працівник не виконує обов'язків, покладених укладеним з ним трудовим договором.
3вільнення у цьому випадку відбувається за пунктом 4 статті 40 К3пП.
У разі коли працівник самовільно залишив роботу (не виконав обов'язок щодо письмового попередження роботодавця про звільнення за власним бажанням і залишив роботу до закінчення встановленого двотижневого строку; залишив роботу до закінчення строку строкового трудового договору тощо) звільнення також відбувається за правилами пункту 4 статті 40 КЗпП. У цих випадках датою звільнення також буде останній день роботи працівника, хоча наказ про звільнення може бути виданий значно пізніше.

Ірина ТУБЕЛЕЦЬ, керівник Департаменту правового захисту Федерації професійних спілок України, заслужений юрист України
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 23 май 2012, 10:20

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 05.03.2012 р. N 35/06/187-12


Як оформити розірвання трудового договору

Департаментом правового забезпечення Міністерства розглянуто <...> звернення, що надійшло з Національного агентства України з питань державної служби, та в межах компетенції повідомляємо наступне.

Частиною третьою статті 24 Кодексу законів про працю України передбачено, що укладення трудового договору оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу про зарахування працівника на роботу.

В аналогічному порядку відбувається і розірвання трудового договору з працівником.

Згідно з формою N П-4 "Наказ (розпорядження) про припинення трудового договору (контракту)", затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 05.12.2008 р. N 489 "Про затвердження типових форм первинної облікової документації зі статистики праці", у преамбулі наказу про звільнення повинно зазначатись "звільнити "___" ____________ 20__ року".

Також пунктами 2.4 та 2.6 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України, Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.93 р. N 58, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17 серпня 1993 року за N 110, передбачено, що всі записи в трудовій книжці про прийняття на роботу, переведення на іншу постійну роботу або звільнення, а також про нагороди та заохочення вносяться власником або уповноваженим ним органом після видання наказу (розпорядження), але не пізніше тижневого строку, а в разі звільнення - у день звільнення, і повинні точно відповідати тексту наказу (розпорядження).

Запис про звільнення у трудовій книжці працівника провадиться з додержанням таких правил: у графі 1 - ставиться порядковий номер запису; у графі 2 - дата звільнення; у графі 3 - причина звільнення; у графі 4 - зазначається, на підставі чого внесено запис, - наказ (розпорядження), його дата і номер.

Днем звільнення вважається останній день роботи.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5651
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 799 раз.
Поблагодарили: 2532 раз.

UNREAD_POST galana » 23 май 2012, 12:00

Подскажите, каким образом сделать запись в трудовую книжку СПД ФОП - самому себе?
galana
 
Сообщений: 11
Зарегистрирован: 14 июл 2011, 15:10
Благодарил (а): 11 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST vins » 23 май 2012, 12:03

galana писал(а):Подскажите, каким образом сделать запись в трудовую книжку СПД ФОП - самому себе?

Никаким :)
Если, конечно, речь идет о том, чтоб работать по трудовому найму у самого себя.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
galana
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST galana » 23 май 2012, 12:34

получается записи в трудовую за период ФОПничества не делаются?
galana
 
Сообщений: 11
Зарегистрирован: 14 июл 2011, 15:10
Благодарил (а): 11 раз.
Поблагодарили: 2 раз.

UNREAD_POST налоговик » 24 июл 2012, 06:52

В ТРУДОВУЮ КНИЖКУ ВНЕСЕНА ФАМИЛИЯ С ОШИБКОЙ: КАК ИСПРАВИТЬ?

В трудовую книжку работника, который впервые приступил к работе в образовательном заведении и в нем же получил трудовую книжку, внесена запись его фамилии с ошибкой. Как правильно исправить такую ошибку?
Законодательством четко не определено, кем должна быть исправлена ошибка в таком случае.
В соответствии с п. 2.13 Инструкции о порядке ведения трудовых книжек работников, утвержденной приказом Минтруда, Минюста, Минсоцзащиты от 29.07.93 г. № 58 (далее – Инструкция), изменение записей в трудовых книжках о фамилии, имени, отчестве и дате рождения выполняется собственником или уполномоченным им органом по последнему месту работы на основании документов (паспорта, свидетельства о рождении, о браке, о расторжении брака, об изменении фамилии, имени и отчества и т. п.) и со ссылкой на номер и дату этих документов.
Указанные изменения вносятся на первой странице трудовой книжки. Одной черточкой зачеркивается, например, фамилия, внесенная с ошибкой, и записывается правильная со ссылкой на соответствующие документы на внутренней стороне обложки. Такая запись удостоверяется подписью руководителя учреждения или специально уполномоченного им лица и печатью учреждения или печатью отдела кадров.
В нашей ситуации основанием для исправления допущенной ошибки является паспорт или свидетельство о рождении работника.
Напомним: под уполномоченным органом следует понимать отдел кадров или другое подразделение учреждения, осуществляющее оформление приема и увольнения работников, или ответственное лицо учреждения, на которое возложена обязанность ведения трудовых книжек работников (должностной инструкцией). Это связано с необходимостью надлежащего оформления трудовой книжки (п. 2.12, 2.5, 2.4, 4.1 Инструкции), ее хранения (п. 6.2 Инструкции) и учетом трудовых книжек (абзац третий пп. «б» п. 7.1 Инструкции).
А в случае выявления неправильной записи о работе, которая была сделана на предыдущем месте работы, ее исправление возможно в промежуток времени между увольнением и приемом на новое место работы, когда трудовая книжка находится на руках у работника, поскольку осуществляется собственником или уполномоченным им органом, где была сделана соответствующая запись.
Алла АНДРИАНОВА, главный специалист отдела правовой экспертизы Департамента правового обеспечения Министерства социальной политики Украины
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5651
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 799 раз.
Поблагодарили: 2532 раз.

UNREAD_POST alex88 » 03 авг 2012, 13:00

Срочно нужна Ваша помощь.
Человек оформляется единственным бухгалтером на предприятие. Как правильно назвать должность?
"Главный бухгалтер" не получится (нет бухг. службы).
"Бухгалтер" - не соответствует выполняемым обязанностям.
Выходит, только "бухгалтер (з дипломом спеціаліста)"? Но правомерным ли тогда будет подписание им отчетности в контролирующие органы?
Посоветуйте, пожалуйста, как быть.
“Taxation is just a sophisticated way of demanding money with menaces.”(с)
Аватар пользователя
alex88
 
Сообщений: 776
Зарегистрирован: 16 дек 2011, 09:45
Благодарил (а): 395 раз.
Поблагодарили: 397 раз.

UNREAD_POST Мыша » 03 авг 2012, 17:50

alex88 писал(а):Срочно нужна Ваша помощь.
Человек оформляется единственным бухгалтером на предприятие. Как правильно назвать должность?
"Главный бухгалтер" не получится (нет бухг. службы).
"Бухгалтер" - не соответствует выполняемым обязанностям.
Выходит, только "бухгалтер (з дипломом спеціаліста)"? Но правомерным ли тогда будет подписание им отчетности в контролирующие органы?
Посоветуйте, пожалуйста, как быть.


Не очень понял вопрос. Ведь закон о бухучете прямо предусматривает - либо главбух, но при наличии бухгалтерской службы, либо просто бухгалтер. Минфин признает - нет бухслужбы, значит просто бухгалтер. А что именно смущает? Почему не устраивает вариант: бухгалтер?
Аватар пользователя
Мыша
 
Сообщений: 944
Зарегистрирован: 07 июн 2011, 10:40
Благодарил (а): 288 раз.
Поблагодарили: 329 раз.

UNREAD_POST alex88 » 04 авг 2012, 11:28

Мыша писал(а):Не очень понял вопрос. Ведь закон о бухучете прямо предусматривает - либо главбух, но при наличии бухгалтерской службы, либо просто бухгалтер. Минфин признает - нет бухслужбы, значит просто бухгалтер. А что именно смущает? Почему не устраивает вариант: бухгалтер?


Вопрос в соответствии названия должности бухгалтера Классификатору профессий ДК 003:2010.

I. Квалификационные характеристики должности "бухгалтер", содержатся в подразделах "Профессионалы" и "Специалисты" раздела 1 "Профессии руководителей, профессионалов, специалистов и технических служащих" Выпуска 1 "Профессии работников, являющиеся общими для всех видов экономической деятельности" Справочника квалификационных характеристик профессий работников (далее - Справочник), утвержденного приказом Министерства труда и социальной политики Украины от 29.12.2004 г. N 336.
...
Так, по должности бухгалтера Справочник содержит следующие разграничения:
Специалисты:
1) Бухгалтер I категории
2) Бухгалтер II категории
Профессионалы:
1) Ведущий бухгалтер (с дипломом специалиста)
2) Бухгалтер I категории (с дипломом специалиста)
3) Бухгалтер II категории (с дипломом специалиста)
4) Бухгалтер (с дипломом специалиста)
...
Так, для занятия должности бухгалтера II категории, относящейся к категории "Специалисты" Справочником предъявляются следующие квалификационные требования: базовое или неполное высшее образование соответствующего направления подготовки (бакалавр или младший специалист). Стаж работы по профессии бухгалтера – не менее 1 года. Тут же Справочник делает уточнение к стажу работы. Для бакалавра – без требований к стажу работы, младшего специалиста – стаж работы на должности технического служащего в областях финансовой деятельности, работы с базами данных, статистики, бухгалтерского учета – не менее 1 года.
...
Для занятия должности бухгалтера (с дипломом специалиста), относящейся к категории "Профессионалы" Справочником предъявляются следующие квалификационные требования: полное высшее образование соответствующего направления подготовки (специалист) без требований к стажу работы.
Под соответствующим направлением подготовки, предъявляемого к должности бухгалтера (с дипломом специалиста) согласно Перечню направлений и специальностей, по которым осуществляется подготовка специалистов в высших учебных заведениях по соответствующим образовательно-квалификационным уровням, утвержденного постановлением КМ Украины от 24.05.1997, № 507 подразумевается такое направление подготовки как экономика и предпринимательство, которое включает в себя специальность бухгалтерский учет.

Рассмотрев характеристики должности "бухгалтер" категорий "Профессионалы" и "Специалисты", необходимо отметить, что различия между ними заключаются не только в разных образовательных (не полное высшее образование, базовое высшее образование, полное высшее образование) и образовательно-квалификационных (младший специалист, бакалавр, специалист/магистр) уровнях подготовки, но и в уровне знаний, объеме и сложности профессиональных задач и обязанностей, возлагаемых на работника и содержащиеся в должностных инструкциях предприятия.
(Юрисконсульт М.Супотян)


Отсюда вывод - если человек подходит по уровню квалификации на должность бухгалтера (с дипломом специалиста), относящейся к категории "Профессионалы" (он подходит), зачем же назначать его на должность низшей категории (поэтому просто "бухгалтер" и не подходит).

А смущает вот что. Согласно Справочнику квалификационных характеристик профессий работников,
2. БУХГАЛТЕР (З ДИПЛОМОМ СПЕЦІАЛІСТА)

Завдання та обов’язки. Самостійно і в повному обсязі веде облік необоротних активів, запасів, коштів, розрахунків та інших активів, власного капіталу та зобов'язань, доходів та витрат за прийнятою на підприємстві формою бухгалтерського обліку з додержанням єдиних методологічних засад бухгалтерського обліку та з урахуванням особливостей діяльності підприємства і технології оброблення даних. Забезпечує повне та достовірне відображення інформації, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, на рахунках бухгалтерського обліку. За погодженням з власником (керівником) підприємства та керівником підрозділу бухгалтерського обліку, подає в банківські установи документи для перерахування коштів згідно з визначеними податками і платежами, а також для розрахунків з іншими кредиторами відповідно до договірних зобов'язань. Бере участь у проведенні інвентаризації активів і зобов'язань, оформленні матеріалів, пов'язаних з нестачею та відшкодуванням втрат від нестачі, крадіжки і псування активів підприємства, у перевірках стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства. Готує дані для включення їх до фінансової звітності, здійснює складання окремих її форм, а також форм іншої періодичної звітності, яка ґрунтується на даних бухгалтерського обліку. Забезпечує підготовку оброблених документів, реєстрів і звітності для зберігання їх протягом встановленого терміну.
...


Фактически же человек на этой должности отвечает в первую очередь за налоговый учет, и должен составлять и подписывать отчетность, так вот - будет ли это правомерным (с учетом процитированного Справочника, который носит обязательный характер)? Очень важно правильно назвать должность, и соответственно внести запись в трудовую.
“Taxation is just a sophisticated way of demanding money with menaces.”(с)

За это сообщение автора alex88 поблагодарил:
Мыша
Аватар пользователя
alex88
 
Сообщений: 776
Зарегистрирован: 16 дек 2011, 09:45
Благодарил (а): 395 раз.
Поблагодарили: 397 раз.

UNREAD_POST Мыша » 04 авг 2012, 12:07

Если я правильно понимаю, то по Справочнику только Главный бухгалтер подойдет. Но поскольку главный бухгалтер по известным мотивам мы написать не можем, пишем ближайшее. Бухгалтер (с дипломом специалиста)

За это сообщение автора Мыша поблагодарил:
alex88
Аватар пользователя
Мыша
 
Сообщений: 944
Зарегистрирован: 07 июн 2011, 10:40
Благодарил (а): 288 раз.
Поблагодарили: 329 раз.

UNREAD_POST alex88 » 04 авг 2012, 12:13

Мыша писал(а):Если я правильно понимаю, то по Справочнику только Главный бухгалтер подойдет. Но поскольку главный бухгалтер по известным мотивам мы написать не можем, пишем ближайшее. Бухгалтер (с дипломом специалиста)

Ну вот и я пришла к этому выводу, хотела убедиться :) Спасибо за ответ!
“Taxation is just a sophisticated way of demanding money with menaces.”(с)

За это сообщение автора alex88 поблагодарил:
Мыша
Аватар пользователя
alex88
 
Сообщений: 776
Зарегистрирован: 16 дек 2011, 09:45
Благодарил (а): 395 раз.
Поблагодарили: 397 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в РАЗНОЕ ЮРИДИЧЕСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya

cron