Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Регистрация прав на недвижимость

Путеводитель по разделу. Наличка, РРО, труд, лицензирование, подотрасли хозяйственного права (земля, цены, ЦБ, хозобщества...)

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST arhitanya » 03 фев 2013, 19:41

Просто БТИ, и что не надо нкаких сертификатов и лицензий на изготовление этих планчиков (технических паспортов), Как нередко обсуждалось в средствах массовой информации, могут чертить тех. паспорта только серцифицированные архитекторы?
arhitanya
 
Сообщений: 3
Зарегистрирован: 02 фев 2013, 21:25
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 03 фев 2013, 20:43

vins писал(а):
arhitanya писал(а):Кто на сегодня изготавливает технічний паспорт нерухомого майна?, который раньше изготавливало БТИ?

БТИ.

arhitanya писал(а):Просто БТИ, и что не надо нкаких сертификатов и лицензий на изготовление этих планчиков (технических паспортов), Как нередко обсуждалось в средствах массовой информации, могут чертить тех. паспорта только серцифицированные архитекторы?


Смотря о чем Вы спрашиваете. Похоже, что о двух разных процедурах

1.2. Інструкція визначає порядок та методику проведення технічної інвентаризації збудованих (реконструйованих) будинків, допоміжних будівель та споруд з метою:

- визначення їх фактичної площі та об'єму (щодо проектних);

- обстеження та оцінки технічного стану наявних об'єктів;

- установлення вартості об'єктів.

Технічна інвентаризація передбачає:

- первинну технічну інвентаризацію об'єктів;

- поточні інвентаризаційно-оцінювальні роботи для встановлення змін за певний період часу після первинної інвентаризації.

1.3. Інструкція діє на всій території України для здійснення технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна всіх форм власності.

1.4. Технічну інвентаризацію новозбудованих (реконструйованих) та наявних об'єктів виконують за рахунок замовників комунальні підприємства - бюро технічної інвентаризації.

На підставі матеріалів технічної інвентаризації складаються інвентаризаційні справи (додаток 1) та технічні паспорти (додатки 2 - 8, 18).


Про сертифікацію

(відповідно до листа Мінрегіону від 08.06.2012 №7/17-9501)


До Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України надходять звернення суб'єктів містобудування стосовно обов'язкового зазначення з 1 червня 2012 року у документах, що подаються замовником будівництва до інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю, серії та номера кваліфікаційного сертифіката головного - архітектора (інженера) проекта та експерта і повідомляє.
Постановою Кабінету Міністрів України від 23.05.2011 № 554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури» передбачено здійснення професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури, а саме: архітекторів, інженерів -проектувальників, інженерів технічного нагляду та експертів.
Відповідно до Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. № 461, та Порядку виконання підготовчих робіт і Порядку виконання будівельних робіт, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 р. №466, з 1 червня 2012 року у документах, що подаються замовником будівництва до інспекцій державного архітектурно-будівельного контролю, обов'язково зазначаються серії та номери кваліфікаційного сертифіката відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов'язаних із створенням об'єктів архітектури.
Відповідно до частини першої статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Таким чином, дія закону чи іншого нормативно-правового акта поширюється тільки на ті відносини, які виникли після набуття ним чинності.
З урахуванням викладеного, Міністерство роз'яснює, що територіальні інспекції державного архітектурно-будівельного контролю з 01.06.2012 року можуть продовжувати здійснювати реєстрацію декларацій без заповнення замовником відповідних пунктів із зазначенням серії та номера кваліфікаційного сертифіката головного - архітектора (інженера) проекта у разі, якщо проектна документація затверджена до 1 червня 2012 року.
Заступник Міністра
Д.В. Ісаєнко
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Мыша » 04 фев 2013, 11:14

Кстати, появился сервис, который якобы помогает отслеживать Інформацію про стан розгляду заяви в базі даних про реєстрацію заяв та запитів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно
Аватар пользователя
Мыша
 
Сообщений: 944
Зарегистрирован: 07 июн 2011, 10:40
Благодарил (а): 288 раз.
Поблагодарили: 329 раз.

UNREAD_POST arhitanya » 08 фев 2013, 22:05

А где же БТИ, в нашем городке их уже нет? :?: :?: :?:
arhitanya
 
Сообщений: 3
Зарегистрирован: 02 фев 2013, 21:25
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Печкин » 11 фев 2013, 14:51

ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЙНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 22.01.2013 р. N 23-06-15-13

Начальнику реєстраційної служби Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, начальникам реєстраційних служб головних управлінь юстиції в областях, містах Києві та Севастополі

Щодо державної реєстрації права спільної власності на нерухоме майно

Державна реєстраційна служба у зв'язку з численними зверненнями стосовно проведення державної реєстрації права спільної власності на нерухоме майно просить довести до відома органів державної реєстрації прав наступну інформацію.

Згідно з частинами першою та другою статті 355 Цивільного кодексу України майно, що є у власності двох або більше осіб (співвласників), належить їм на праві спільної власності (спільне майно).

Майно може належати особам на праві спільної часткової або на праві спільної сумісної власності.

При цьому, відповідно до статей 356 та 368 вказаного Кодексу власність двох чи більше осіб із визначенням часток кожного з них у праві власності є спільною частковою власністю. Спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю.

Частиною сьомою статті 16 та частиною чотирнадцятою статті 15 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) проводиться на підставі заяви власника, іншого правонабувача, сторони правочину, за яким виникло право, уповноваженої ними особи або державного кадастрового реєстратора у випадках, передбачених цим Законом.

Форма і вимоги до заповнення заяв та запитів, що подаються до органу державної реєстрації прав, а також форма і вимоги до оформлення рішень, що приймаються у зв'язку з проведенням державної реєстрації прав, взяттям на облік безхазяйного нерухомого майна та наданням інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі - Державний реєстр прав) установлюються відповідно до законодавства.

Наказом Міністерства юстиції від 17.04.2012 N 595/5 "Про впорядкування відносин, пов'язаних із державною реєстрацією речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", зареєстрованим в Міністерстві юстиції 20.04.2012 за N 590/20903, затверджено форму заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (щодо права власності), додатка до заяви та вимоги до заповнення заяв у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Слід відмітити, що законодавство у сфері державної реєстрації прав та програмне забезпечення Державного реєстру прав дозволяє отримувати заяви як від усіх співвласників одночасно, так і від кожного із співвласників окремо, крім випадків проведення державної реєстрації права спільної часткової власності з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно, а також проведення державної реєстрації права спільної сумісної власності.

Тобто, якщо частка співвласника у спільній власності визначена, то такий співвласник має право подати як самостійно заяву про державну реєстрацію прав щодо своєї частки у праві спільної власності, так і спільно з іншими співвласниками заяву про державну реєстрацію прав щодо спільної власності.

У випадку, коли співвласником подається заява про державну реєстрацію прав щодо своєї частки у праві спільної власності, державна реєстрація прав проводиться виключно щодо відповідної частки, тобто запис до Державного реєстру прав вноситься щодо частки у праві спільної часткової власності. При цьому така державна реєстрація прав може бути проведена і з відкриттям розділу Державного реєстру прав на об'єкт нерухомого майна, що перебуває у спільній власності. В подальшому, при проведенні державної реєстрації прав за заявами інших співвласників такого об'єкта нерухомого майна, новий розділ Державного реєстру прав не відкривається, а до існуючого розділу вносяться записи щодо інших часток у праві спільної часткової власності.

В іншому випадку, коли заява про державну реєстрації прав подається щодо спільної власності в цілому, така державна реєстрація прав може бути проведена як за заявою, поданою усіма співвласниками, тобто з заповненням додатку встановленої форми, так і за заявою, поданою уповноваженою особою таких співвласників (у тому числі такою уповноваженою особою може бути один із співвласників).

Звертаємо увагу, що в результаті розгляду заяв про державну реєстрацію прав як щодо частки у праві спільної власності, так і щодо спільної власності в цілому, надається один примірник витягу з Державного реєстру прав, а також у випадках, передбачених Законом, один примірник свідоцтва про право власності на нерухоме майно. При цьому справляється один платіж як щодо державного мита, так і щодо надання витягу з Державного реєстру прав.

Звісно ж, що у випадку подання кожним із співвласників окремої заяви про державну реєстрацію прав щодо своєї частки у праві спільної власності справляння державного мита, а також плати за надання витягу з Державного реєстру прав здійснюватиметься кожним із таких співвласників об'єкта нерухомого майна, що подає заяву.


Голова Державної
реєстраційної служби України
Л. В. Єфіменко


 
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST Joey » 19 фев 2013, 22:17

скажите реально кто то уже проходил регистрацию цельного имущ. комплекса?
Joey
 
Сообщений: 26
Зарегистрирован: 19 фев 2013, 22:10
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Печкин » 22 фев 2013, 13:51

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ІНФОРМАЦІЙНИЙ ЛИСТ

від 08.02.2013 р. N 01-06/319/2013

Господарські суди України


Про деякі питання, пов'язані із запровадженням нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень

На доповнення до інформаційного листа Вищого господарського суду України від 29.12.2012 N 01-06/1953/2012 "Про зміни у законодавстві України з питань державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та у зв'язку із запровадженням в Україні з 01.01.2013 нової системи державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень вважаємо за необхідне звернути увагу на таке.

1. Відповідно до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 N 1952-IV (у редакції Закону України від 11.02.2010 N 1878-VI із змінами, внесеними згідно із Законом України від 04.07.2012 N 5037-VI; далі - Закон) державна реєстрація прав на нерухоме майно та їх обтяжень з 01.01.2013 проводиться державним реєстратором прав на нерухоме майно органу державної реєстрації, а також нотаріусами як спеціальними суб'єктами, на яких покладаються функції державного реєстратора.

При цьому органом державної реєстрації проводиться державна реєстрація прав на нерухоме майно, зокрема: з видачею свідоцтва про право власності на нерухоме майно (в тому числі на новозбудовані, реконструйовані об'єкти нерухомого майна, у зв'язку із внесенням до статутного фонду юридичної особи нерухомого майна); на підставі рішень органів влади (включаючи відповідні рішення суду, що набрали законної сили); речових прав, які виникли до 01.01.2013 та не були зареєстровані відповідно до законодавства України, яке діяло на час їх виникнення.

Нотаріусами проводитиметься державна реєстрація прав власності та інших речових прав: перед вчиненням певної нотаріальної дії у разі, якщо реєстрацію такого права власності було проведено відповідно до законодавства, що діяло на момент його виникнення до 01.01.2013; у результаті вчинення нотаріальної дії з нерухомим майном, об'єктом незавершеного будівництва.

2. Порядок державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - Порядок державної реєстрації), а також Порядок надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 N 703 (з подальшими змінами).

Законом та Порядком державної реєстрації прав передбачено проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно, інших речових прав за заявочним принципом шляхом подання уповноваженому суб'єкту відповідної заяви про державну реєстрацію, форму і вимоги до якої встановлює Міністерство юстиції України (частина четверта статті 15 Закону, пункт 7 Порядку державної реєстрації).

Згідно з частиною першою статті 26 Закону записи до Державного реєстру прав на нерухоме майно вносяться на підставі прийнятого рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень. При цьому частиною четвертою статті 9 Закону визначено, що державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації.

До передбачених статтею 19 Закону підстав для державної реєстрації прав та їх обтяжень віднесено в тому числі рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно. Підстави для відмови у державній реєстрації визначені статтею 24 Закону.

Слід звернути увагу на зміну законодавчого підходу до порядку скасування державної реєстрації прав. Так, на відміну від попередньої редакції Закону, за якою державна реєстрація речових прав скасовувалася в разі, зокрема, винесення судом відповідного рішення, про що вносилися дані до Реєстру прав власності на нерухоме майно, відтепер частиною другою статті 26 чинної редакції Закону передбачено внесення до Державного реєстру прав на нерухоме майно запису про скасування державної реєстрації прав "у разі скасування на підставі рішення суду рішення про державну реєстрацію прав".

3. Враховуючи закріплений Законом заявочний принцип проведення державної реєстрації (стаття 15 Закону), Державний реєстр речових прав на нерухоме майно як єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти і суб'єкти цих прав (стаття 1 Закону), наповнюватиметься такими відомостями поступово.

З огляду на це та на раніше чинний порядок державної реєстрації речових прав державним реєстраторам надано можливість використання реєстраційних даних Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек, зокрема у разі надходження запитів від органів державної влади та органів місцевого самоврядування про надання інформації (пункт 16 згаданого Порядку надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно).

Разом з тим у вирішенні питань щодо залучення до розгляду справ суб'єктів, уповноважених за Законом на проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно, а так само отримання від таких суб'єктів необхідної інформації про власників нерухомого майна, характеристик цього майна тощо, судам слід також брати до уваги, що тривалий період часу державна реєстрація прав власності на об'єкти нерухомого майна, розташовані на земельних ділянках, проводилася на паперових носіях підприємствами бюро технічної інвентаризації, підключення яких до попереднього Реєстру прав власності на нерухоме майно відбувалося так само поступово.

Крім того, чинним законодавством України не передбачено доступу органів державної реєстрації речових прав до баз даних органів Державного земельного кадастру, а лише встановлено механізм взаємодії цих органів з метою обміну відповідною інформацією (стаття 281 Закону, стаття 30 Закону "Про Державний земельний кадастр").

Отже, в умовах встановлення нової системи державної реєстрації речових прав при необхідності з'ясування фактичних даних щодо прав власності, інших речових прав та їх обтяжень доцільно одночасно звертатися і до органів земельних ресурсів, і до підприємств бюро технічної інвентаризації з урахуванням їх компетенції та змісту даних, що з'ясовуються.

4. Про викладене повідомляється у порядку інформації та для врахування у вирішенні спорів.

Голова Вищого
господарського суду України
В. Татьков
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST Печкин » 27 фев 2013, 09:55

О получении нотариусами информации из реестров недвижимости (информация для нотариусов, то есть во сколько это им обойдется)

Лист Міністерства юстиції України від 05.02.2013 № 13.1­29/82 «Щодо результатів розгляду звернення»

МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
Україна, 01001, м. Київ,
вул. Городецького, 13
Тел./факс: (38-044) 278-37-23
Українська нотаріальна палата
вул. Голосіївська, 7, корп. 2, офіс 9/1,
м. Кіїв, 03039
05.02.2013 № 13.1-29/82
На № _________________
Щодо результатів розгляду звернення
Міністерством юстиції України розглянуто звернення Української нотаріальної палати щодо порядку оплати за здійснення нотаріусами пошуку відомостей у державних та єдиних реєстрах, способів оплати пошуку нотаріусами інформації у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно (далі — Реєстр) та переліку документів, які мають передаватися до територіальних органів Державної реєстраційної служби, і повідомляється таке.
1. Оплата послуг за одержання інформації з єдиних та державних реєстрів одним суб’єктом надання послуги для одного споживача цієї послуги може здійснюватися одним платіжним документом за всіма діями з вказівкою відповідних кодів у призначенні платежу.
Що стосується перерахування коштів нотаріусами за користування єдиними та державними реєстрами з використанням засобів електронного зв’язку з банківськими установами (система «Клієнт-банк»), повідомляємо, що на сьогодні в Департаменті планово-фінансової діяльності, бухгалтерського обліку та звітності Міністерства юстиції України на розгляді знаходяться пропозиції деяких банків щодо організації здійснення безготівкових розрахунків за послуги безпосередньо в суб’єкта надання послуг.
2. Пунктом першим наказу Міністерства юстиції України «Про встановлення розміру плати за пошук нотаріусами відомостей у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно» від 29 грудня 2012 року № 1994/5 установлено розмір плати за здійснення під час вчинення нотаріальної дії одного пошуку нотаріусами відомостей про зареєстровані речові права, їх обтяження на об’єкт нерухомого майна у Реєстрі, що складає 68 гривень 00 копійок.
У програмному забезпеченні Реєстру передбачено можливість нотаріусів здійснювати в ньому пошук інформації у декілька способів:
безоплатно нотаріус має технічну можливість здійснення необмеженої кількості пошуків за різними параметрами (за суб’єктом, об’єктом, ідентифікаційними номерами тощо);
платно (в іншому підменю реєстру) для формування витягів, які нотаріус повинен, згідно з вимогами чинного законодавства, зберігати у відповідній справі.
3. Реєстраційна справа є невід’ємною складовою частиною Реєстру та включає документи, в яких містяться відомості про нерухоме майно, право власності на нього, інші речові права та їх обтяження (стаття 10 та 14 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).
Пунктом 22 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.06.2011 № 703 визначено перелік документів, які передаються нотаріусом органові державної реєстраційної служби для доручення їх до реєстраційної справи.
До документів, які надаються нотаріусом для формування реєстраційної справи належать:
1) заява про державну реєстрацію прав та їх обтяжень;
2) копії поданих заявником для проведення державної реєстрації прав документів (копії правоустановлюючого документа, паспорта громадянина, картки платника податків або довідки про присвоєння ідентифікаційного коду тощо);
3) документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав (платіжний документ про сплату 120 грн., які спрямовуються на відповідний рахунок до Державної казначейської служби);
4) документ про сплату державного мита (платіжний документ про сплату 119 грн., які спрямовуються до державного бюджету);
5) інші документи, що видані, оформлені або отримані ним під час проведення державної реєстрації прав (картка прийому заяви; рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень; витяг з Державного реєстру прав; інформація про пошук заяв у базі даних про реєстрацію заяв та запитів; інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна тощо).
Після прийняття рішення про державну реєстрацію, нотаріус у день прийняття такого рішення передає відповідні документи для формування реєстраційної справи органові державної реєстрації прав за місцем розташування нерухомого майна у порядку, встановленому Мін’юстом, для долучення їх до реєстраційної справи.
Документи у сфері державної реєстрації прав передаються нотаріусом органу державної реєстрації за місцем розташування нерухомого майна нарочно з описом вкладення або шляхом надіслання рекомендованого листа з описом вкладення. Опис вкладення має містити повний перелік документів, які передаються, із зазначенням кількості аркушів кожного окремого документа, прізвища, імені та по батькові державного реєстратора, який передає зазначені документи, та повної назви відповідного органу державної реєстрації прав, найменування нотаріальної контори або назви нотаріального округу.
Директор Департаменту нотаріату,
банкрутства та функціонування
центрального засвідчувальною органу К. І. Чижмарь
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2882 раз.

UNREAD_POST VOA » 29 мар 2013, 19:31

vins писал(а):VOA, спасибо! Интересная подборка.
Выходит, могут снять залог и без участия собственника.
Причем, до окончания срока, если обязательства исполнены досрочно.

Уважаемый vins!
В продолжение темы о снятии ипотечного обременения. Вычитала на Лиге - со ссылкой на Укргосреестр.
Скрытый текст: показать
Планируется упрощение госрегистрации прекращения ипотеки


28.03.2013 С целью упрощения процедуры госрегистрации возникновения изменения и прекращения ипотеки, а также обременений прав на недвижимое имущество Государственной регистрационной службой готовятся изменения в отдельные нормативно-правовые акты, - сообщила первый заместитель председателя Службы Инна Завальная.


Сейчас Укргосреестром разрабатываются изменения в законодательство, позволяющие решить вопросы, которые сегодня возникают при проведении государственной регистрации прав на недвижимое имущество, в частности, ипотеки и обременений прав. Инна Завальная пообещала, что в ближайшее время этот вопрос будет решен.

Напомним, на сайте Службы размещены изображения с веб-камер, расположенных в органах госрегистрации прав.

Изменения, прежде всего, коснутся оптимизация процедуры регистрации ипотеки. Так, рассматривается возможность наделения ипотекодателя правом обращаться за проведением госрегистрации прекращения ипотеки в случае наступления соответствующих обстоятельств, предусмотренных ипотечным договором, а также возможность проведения госрегистрации изменения и прекращения ипотеки без проведения госрегистрации права собственности на предмет ипотеки в Государственном реестре прав на недвижимое имущество.

Также планируется рассмотреть ряд других вопросов, решение которых значительно усовершенствует процедуру государственной регистрации прав на недвижимость.

По информации Укргосреестра.

Также читайте почему юристы вновь хотят вернуть обязательное проведение техинвентаризации при процедуре госрегистрации.
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.

За это сообщение автора VOA поблагодарили: 2
vins, налоговик
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5086
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1777 раз.
Поблагодарили: 1958 раз.

UNREAD_POST Гасюк » 08 апр 2013, 21:24

Уважаемые, у кого какие мысли будут по поводу процедуры регистрации договоров аренды с/х земли? Я вот все по списку подготовила для регистр. службы, но не пойму, это что ж все мимо земресурсов пройдет? а как же зем. кадастр? А кто будет проверять, к примеру, правильность расчета арендной платы, нормат. ден. оценку, прочее? Ведь регистраторы в этом ничего не смыслят, или я чего-то не понимаю.
Гасюк
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 22 мар 2012, 10:15
Благодарил (а): 23 раз.
Поблагодарили: 8 раз.

UNREAD_POST налоговик » 08 апр 2013, 21:38

Гасюк писал(а):Уважаемые, у кого какие мысли будут по поводу процедуры регистрации договоров аренды с/х земли? Я вот все по списку подготовила для регистр. службы, но не пойму, это что ж все мимо земресурсов пройдет? а как же зем. кадастр? А кто будет проверять, к примеру, правильность расчета арендной платы, нормат. ден. оценку, прочее? Ведь регистраторы в этом ничего не смыслят, или я чего-то не понимаю.


Так а вродь бы ж госрегистрацию самого договора аренды земли не отменяли. То есть регистрация права пользования - сама по себе, регистрация договора - сама по себе.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5646
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 799 раз.
Поблагодарили: 2528 раз.

UNREAD_POST Гасюк » 08 апр 2013, 22:01

налоговик писал(а):
Гасюк писал(а):Уважаемые, у кого какие мысли будут по поводу процедуры регистрации договоров аренды с/х земли? Я вот все по списку подготовила для регистр. службы, но не пойму, это что ж все мимо земресурсов пройдет? а как же зем. кадастр? А кто будет проверять, к примеру, правильность расчета арендной платы, нормат. ден. оценку, прочее? Ведь регистраторы в этом ничего не смыслят, или я чего-то не понимаю.


Так а вродь бы ж госрегистрацию самого договора аренды земли не отменяли. То есть регистрация права пользования - сама по себе, регистрация договора - сама по себе.

Вы меня пугаете, какие еще две регистрации?
Раньше было так: заключался договор (в нашем случае, между нами-юрлицом-арендатором и гражданином-владельцем зем участка), вместе с заявлением и необх. приложениями к договору (кадастр. план, госакт на землю....) сдавался земресурсам на регистрацию. И Усе.
Теперь функция регистрации в т.ч. договоров аренды, у регистраторов, а где земресурсы в этой схеме? Если к ним надо ходить, то на каком этапе?

За это сообщение автора Гасюк поблагодарил:
налоговик
Гасюк
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 22 мар 2012, 10:15
Благодарил (а): 23 раз.
Поблагодарили: 8 раз.

UNREAD_POST налоговик » 08 апр 2013, 23:19

Гасюк писал(а):Вы меня пугаете, какие еще две регистрации?
Раньше было так: заключался договор (в нашем случае, между нами-юрлицом-арендатором и гражданином-владельцем зем участка), вместе с заявлением и необх. приложениями к договору (кадастр. план, госакт на землю....) сдавался земресурсам на регистрацию. И Усе.
Теперь функция регистрации в т.ч. договоров аренды, у регистраторов, а где земресурсы в этой схеме? Если к ним надо ходить, то на каком этапе?


Да, Вы правы. Меня ввели в заблуждение, каюсь.

З нового року запроваджується новий порядок ведення Державного земельного кадастру

З 1 січня 2013 року набувають чинності закони України “Про Державний земельний кадастр” та “Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень”. У зв’язку з чим повноваження територіальних органів Держземагентства у частині державної реєстрації державних актів на право власності на земельну ділянку та на право постійного користування земельною ділянкою, договорів оренди (суборенди) земельних ділянок, земельного сервітуту, користування чужою земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій) припиняються.
Повноваження територіальних органів Держземагентства в питаннях оформлення земельних ділянок та інших об’єктів Державного земельного кадастру передбачені Порядком ведення Державного земельного кадастру, який затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року № 1051.
Згідно з цим Порядком територіальними органами земельних ресурсів здійснюватимуться:
- державна реєстрація земельних ділянок;
- надання витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку;
- надання відомостей про об’єкти Державного земельного кадастру (землі в межах державного кордону України, землі в межах території адміністративно-територіальних одиниць, обмеження у використанні земель).
У 2013 році прийом громадян та юридичних осіб територіальними органами Держземагентства буде здійснюватись з 2 січня у звичному режимі згідно з розпорядком дня.


Как я понял из самого порядка, органы земресурсов теперь действительно в этой процедуре участия не берут. Все замыкается на регистраторе.
А проверять, видимо, будут налоговики. По данным земкадастра. А в земкадастр информация будет попадать от регистратора.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5646
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 799 раз.
Поблагодарили: 2528 раз.

UNREAD_POST Гасюк » 09 апр 2013, 17:19

Кароч, пройдем процедуру на практике- отпишусь, а пока поняла одно, что прежде чем начинать какую-то процедуру, надо брать Вытяги с гос. рееста прав на недвиж. имущ-во, потому как новые формы заявлений на всякие регистрац. действия требуют указывать рег. № объекта недвижимости, кот. содержится в Вытяге.
В общем, то о чем все говорят, что Реестры пустые, и мы их своими действиями будем наполнять

За это сообщение автора Гасюк поблагодарил:
Мыша
Гасюк
 
Сообщений: 61
Зарегистрирован: 22 мар 2012, 10:15
Благодарил (а): 23 раз.
Поблагодарили: 8 раз.

UNREAD_POST Мыша » 18 апр 2013, 22:53

Большинство нотариусов не готовы регистрировать право собственности на объекты недвижимости
№15 (1105) 13.04—19.04.2013
Новый порядок госрегистрации прав на недвижимость должен был существенно упростить и ускорить процесс перехода прав собственности на квартиры, помещения, здания и другие объекты недвижимости. В общем цель была достигнута: теперь заключить договор купли-продажи недвижимости, отличной от земельного участка, и зарегистрировать право собственности на нее теоретически можно всего за один день, в то время как раньше на это требовалось два-три месяца. Но практика не всегда поспевает за теорией. Юридическое сопровождение сделок показывает, что как покупатели, так и
продавцы при заключении договоров купли-продажи часто сталкиваются с рядом проблем.

Извлечение документов
Ускорение процедуры оформления договоров купли-продажи и перехода прав на недвижимость стало возможно во многом благодаря наделению нотариусов (как государственных, так и частных) полномочиями по регистрации прав на недвижимость при совершении нотариальных действий (в частности, при нотариальном удостоверении договора купли-продажи квартиры или помещения, что по-прежнему обязательно).
Благодаря этому также должна была упроститься процедура получения извлечения из Реестра прав собственности на недвижимое имущество, подтверждающего наличие у продавца права собственности на отчуждаемый им объект. Раньше необходимо было обратиться в БТИ, которое сначала проводило техническую инвентаризацию объекта недвижимости и только после этого выдавало извлечение. При этом на выдачу последнего у БТИ было 14 рабочих дней, не считая времени проведения технической инвентаризации. Теперь же нотариус сам имеет доступ к Государственному реестру вещных прав на недвижимое имущество и может самостоятельно произвести извлечение из него.
Но поскольку законодательство не предусматривает автоматическое перенесение информации из Реестра прав собственности на недвижимое имущество, Единого реестра запретов отчуждения объектов недвижимого имущества и Государственного реестра ипотек в Госреестр вещных прав на недвижимое имущество, то последний сегодня практически пуст. Соответственно, для того, чтобы нотариально удостоверить договор купли-продажи и зарегистрировать право собственно­сти за покупателем, нотариусу необходимо проверить данные всех указанных ре­естров. В связи с этим на практике часто возникают проблемы.
Во-первых, не все нотариусы успели подключиться к реестру вещных прав и реестру прав собственности, а значит, чисто технически не могут осуществлять в
них поиск.
Во-вторых, фактически отсутствует нормативная база, которая бы определяла порядок получения нотариусами сведений из реестра прав собственности, единого реестра запретов отчуждения и реестра ипотек. Приказом Минюста от 14.12.2012 №1844/5 был определен только порядок доступа к ним государственных регистраторов. О нотариусах же упомянуть забыли. И хотя Государственная регистрационная служба и Минюст в один голос твердят, что нотариусы имеют право доступа к этим реестрам (см. письма ГРС от 3.01.2013 №397-06-15-13 и Минюста от 15.01.2013 №13.1-17/46), абсолютной уверенности в правомерности своих действий у нотариусов нет. Подтверждение тому — отображенный в указанных письмах спор между ГРС и Минюстом по поводу того, имеют нотариусы право доступа к этим реестрам при выдаче свидетельства о праве на наследство или нет.
Кроме того, данные электронного ва­рианта Реестра прав собственности на недвижимое имущество не являются пол­ными. Подключение к нему БТИ, которое началось в 2002 г., проходило медленно и неравномерно. Во многих регионах бюро подключились к реестру относительно недавно (в частности, БТИ г.Киева — только в середине 2010 г.). Как следствие, данные относительно многих объектов недвижимости до сих пор хранятся в бумажном виде в регистрационных книгах и регистрационных делах, являющихся собственностью БТИ. При этом БТИ не обязаны выдавать кому-либо извлечения из них. Тем более бесплатно. В итоге проб­лема получения извлечения из документов, находящихся в БТИ, ложится на плечи продавца, который часто должен внести за это установленную бюро плату.
Как следствие, большинство нотариусов по тем или иным причинам не готовы регистрировать право собственности на объекты недвижимости. Те же, кто согласен это делать, устанавливают за свои услуги немалые тарифы.
Трудности со справками
Альтернативой нотариусам в вопросе регистрации прав собственности на недвижимость являются
государственные регистраторы Минюста. Они, в отличие от нотариусов, точно имеют доступ ко всем необходимым электронным реестрам, а официальная стоимость регистрации у них составляет всего 239 грн. (119 грн. — госпошлина и 120 грн. — плата за предоставление извлечения из Госреестра вещных прав на недвижимое имущество).
Но, во-первых, они, как правило, не занимаются истребованием документов на бумажных носителях у БТИ, поэтому получение последних полностью ложится на плечи сторон договора. Во-вторых, срок регистрации права собственности у них составляет 14 рабочих дней, в течение которых продавец может продать свое имущество еще нескольким покупателям. При этом право собственности будет зарегистрировано за тем, кто первым подаст документы на регистрацию. Наконец, возможность регистрации права собственности у госрегистратора не избавляет от необходимости нотариального удостоверения договора.
С последним также возможны проблемы. Кроме упомянутых трудностей с получением информации из реестров, возникают проблемы и с получением справки о составе семьи. Эта справка согласно п.1.9 гл.1 разд.ІІ Порядка совершения нотариальных действий нотариусами Украины необходима для проверки факта отсутствия прав малолетних или несовершеннолетних детей на отчуждаемую недвижимость. Но в связи с внесением изменений в закон «О свободе передвижения и свободном выборе места жительства в Украине» функции паспортистов, ранее работавших в жэках и выдававших такие справки, перешли к Государственной миграционной службе. Теперь именно она согласно приказу МВД от 22.11.2012 №1077 предоставляет информацию о месте проживания/пребывания лиц. И жэки часто отказывают в выдаче таких справок.
Указанные действия последних являются неправомерными, поскольку их обязанность выдавать справки о составе семьи никто не отменял. Она закреплена за ними еще постановлением Совета Министров УССР от 11.12.84 №870 и подтверждена, в частности, постановлениями КМ от 23.07.2008 №682. ­Согласно данным документам справку о месте проживания и составе семьи по-прежнему
выдает руководитель организации, осуществляющей управление жилым домом. И поскольку согласно порядку совершения нотариальных действий требуется именно эта справка, то продавцу следует очень настойчиво добиваться ее от своего жэка (или ОСМД).
Конечно, каждую из указанных проблем можно решить: то ли проявив настойчивость, то ли за отдельное вознаграждение. Но решать их нужно до того, как вы с покупателем/продавцом пойдете искать сговорчивого нотариуса.
Андрей БУЗИННЫЙ
Закон и Бизнес
Аватар пользователя
Мыша
 
Сообщений: 944
Зарегистрирован: 07 июн 2011, 10:40
Благодарил (а): 288 раз.
Поблагодарили: 329 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в РАЗНОЕ ЮРИДИЧЕСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Gb, Ya

cron