Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Подписание налоговой декларации

Путеводитель по разделу. Наличка, РРО, труд, лицензирование, подотрасли хозяйственного права (земля, цены, ЦБ, хозобщества...)

Модератор: Ol_ua

UNREAD_POST larisa » 10 дек 2010, 14:15

НК предусматривает:

48.5. Податкова декларація повинна бути підписана:
48.5.1. керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку;
48.5.2. фізичною особою — платником податків або його законним представником;
48.5.3. особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції.


Вопрос по п.п. 48.5.1.
Закон о бухучете, который Налоговым кодексом не отменяется, предусматривает такие варианты обеспечения ведения бухучета на предприятии:
- введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером;
- користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи;
- ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою;
- самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися.

[i]Соответственно, если руководитель сам ведет бухучет и составляет отчетность, то о каком подписании им и "лицом, отвечающим за ведение бухгалтерского учета" идет речь в п.п. 48.5.1?
Или я что-то неправильно читаю?
[/i]
Последний раз редактировалось larisa 10 дек 2010, 14:45, всего редактировалось 1 раз.
Аватар пользователя
larisa
 
Сообщений: 172
Зарегистрирован: 21 ноя 2010, 20:54
Благодарил (а): 38 раз.
Поблагодарили: 37 раз.

UNREAD_POST методолог » 10 дек 2010, 14:19

Согласен. Действительно, крайне странно.
методолог
 
Сообщений: 71
Зарегистрирован: 21 ноя 2010, 12:46
Благодарил (а): 1 раз.
Поблагодарили: 14 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 20 фев 2011, 12:42

Який порядок заповнення у звітності графи "головний бухгалтер" у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера (у заяві за формою 1-ОПП зазначається тільки керівник)?
Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 У разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником платника податку, то така податкова декларація підписується двічі: у графі "керівник" та у графі "особа, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку" або "головний бухгалтер".
Повна відповідь
Скрытый текст: показать
: Діє з 01.01.2011 Частиною 4 статті 8 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" із змінами та доповненнями визначено, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації: •введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; •користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; •ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою; •самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Ця форма організації бухгалтерського обліку не може застосовуватися на підприємствах, звітність яких повинна оприлюднюватися, та в бюджетних установах. Завдання та функціональні обов'язки бухгалтерських служб, повноваження керівника бухгалтерської служби у бюджетних установах визначаються Кабінетом Міністрів України. Відповідно до пп.48.2 ст.48 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI (далі - ПКУ), обов’язкові реквізити ? це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов’язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору. У пунктах 48.3 - 48.6 ст.48 ПКУ наведено виключний перелік обов’язкових реквізитів, які повинна мати податкова декларація. Податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією. Таким чином, у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера, а ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації здійснюється безпосередньо керівником платника податку, то така податкова декларація підписується двічі: у графі "керівник" та у графі "особа, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку" або "головний бухгалтер".
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.
Вернуться наверх

UNREAD_POST Ol_ua » 20 фев 2011, 12:44

Еще один интересный момент, хоть и не касающийся непосредственно подписания декларации, но касающийся ее заполнения

Яку кількість символів для повної та короткої назви ЮО потрібно відображати у податковій звітності та довідках?
Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 В податковій звітності та довідках юридична особа – платник податку повинна зазначати повне найменування, що містить не більше ніж 150 літер, або скорочене найменування, що містить не більше ніж 50 літер. При цьому, найменування юридичної особи, яке зазначається нею в податковій звітності та довідках, повинно відповідати найменуванню, що міститься в установчих документах такої юридичної особи, яке внесене до єдиного державного реєстру.
Повна відповідь : Діє з 01.01.2011 Відповідно до ст. 90 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV (далі – ЦКУ) юридична особа повинна мати своє найменування, яке містить інформацію про її організаційно-правову форму. Найменування установи має містити інформацію про характер її діяльності. Юридична особа може мати крім повного найменування скорочене найменування. Найменування юридичної особи вказується в її установчих документах і вноситься до єдиного державного реєстру. Окрім того, ст. 89 ЦКУ визначено, що до єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом. Відповідно до ст. 7 Закону України від 15 травня 2003 року №755-ІV "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб – підприємців" із змінами та доповненнями спеціально уповноваженим органом з питань державної реєстрації є центральний орган виконавчої влади, який затверджує нормативно-правові акти щодо формування та ведення Єдиного державного реєстру. Додатком 6 до наказу ДПА України від 22.12.2010 р. № 979 "Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів та визнання такими, що втратили чинність, наказів Державної податкової адміністрації України" передбачена форма 1-ОПП "Заява для юридичних осіб та відокремлених підрозділів" у рядку 2, якої передбачено повне найменування українською мовою (не більше 150 літер) та у рядку 3 передбачено скорочене найменування українською мовою ( не більше ніж 50 літер). Отже, в податковій звітності та довідках юридична особа – платник податку повинна зазначати повне найменування, що містить не більше ніж 150 літер, або скорочене найменування, що містить не більше ніж 50 літер. При цьому, найменування юридичної особи, яке зазначається нею в податковій звітності та довідках, повинно відповідати найменуванню, що міститься в установчих документах такої юридичної особи, яке внесене до єдиного державного реєстру.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 20 фев 2011, 12:47

Чи повинен платник податків або уповноважена особа при особистому поданні декларації (розрахунку) пред’являти органам ДПС документи, що посвідчують особу (паспорт, нотаріальний договір доручення, наказ, або інше)?
Коротка відповідь : Під час подання податкової декларації, розрахунку до органів ДПС не передбачено Податковим кодексом України пред’явлення документів, що посвідчують особу.
Скрытый текст: показать
Повна відповідь : Згідно із п.48.5. ст.48 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі - ПКУ) податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) повинна бути підписана керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку. Підпунктом 49.3. ст.49 ПКУ передбачено, що податкова декларація подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, особисто платником податків або уповноваженою на це особою. Відповідно до п. 49.8 ст. 49 ПКУ прийняття податкової декларації є обов’язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. Додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною(абз.3 п.46.1 ст.46 ПКУ). Згідно із п.49.9 ст.49 ПКУ за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби. За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 ПКУ податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою (пп.49.9.1 п.49.9 ст.49 ПКУ); у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк (пп.49.9.2 п.49.9 ст.49 ПКУ).
Пунктом 49.11 ПКУ визначено, що у разі подання платником податків до органу державної податкової служби податкової декларації, заповненої з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 ПКУ, такий орган державної податкової служби зобов’язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті його податкової декларації із зазначенням причин такої відмови: у разі отримання такої податкової декларації, надісланої поштою або засобами електронного зв’язку, ? протягом п’яти робочих днів з дня її отримання (пп.49.11.1 п.49.11 ст.49 ПКУ); у разі отримання такої податкової декларації особисто від платника податку або його представника – протягом трьох робочих днів з дня її отримання (пп.49.11.2 п.49.11 ст.49 ПКУ). Таким чином, під час подання податкової декларації до органів ДПС не передбачено ПКУ пред’явлення документів, що посвідчують особу.


Чи має право платник податків подавати податкові декларації, розрахунки до органів ДПС через кур’єрську службу та чи необхідно при цьому надавати додаткові документи?
Коротка відповідь : Платник податків має право доручити (уповноважити) через кур’єрську службу подання податкової декларації, розрахунку до органів ДПС, а надання інших додаткових документів при поданні податкової декларації, розрахунку до органів ДПС не передбачено.
Скрытый текст: показать
Повна відповідь : Пунктом 49.3 статті 49 глави 2 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі - ПКУ) визначено, що податкова декларація, розрахунок (далі податкова декларація) подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Додатки до податкової декларації є її невід’ємною частиною (абз.3 п.46.1 ст.46 ПКУ). Відповідно до п.49.8. ст.49 ПКУ прийняття податкової декларації є обов’язком органу державної податкової служби. Під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов’язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 ПКУ. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають. Згідно із пп.49.9 ст.49 ПКУ за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа органу державної податкової служби, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов’язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання органом державної податкової служби. За умови дотримання вимог, встановлених статтями 48 і 49 ПКУ податкова декларація, надана платником, також вважається прийнятою: за наявності на всіх аркушах, з яких складається податкова декларація та, за бажанням платника податків, на її копії, відмітки (штампу) органу державної податкової служби, яким отримана податкова декларація, із зазначенням дати її отримання, або квитанції про отримання податкової декларації у разі її подання засобами електронного зв’язку, або поштового повідомлення з відміткою про вручення органу державної податкової служби, у разі надсилання податкової декларації поштою (пп.49.9.1 п.49.9 ст.49 ПКУ); у разі, якщо орган державної податкової служби із дотриманням вимог пункту 49.11 цієї статті не надає платнику податків повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації або у випадках, визначених цим пунктом, не надсилає його платнику податків у встановлений цією статтею строк (пп.49.9.2 п.49.9 ст.49 ПКУ). Відмова посадової особи органу державної податкової служби прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від’ємного значення об’єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов’язань тощо) забороняється (п.49.10 ст.49 ПКУ). Враховуючи вищенаведене, платник податків має право доручити (уповноважити) через кур’єрську службу подання податкової декларації до органів ДПС, а надання інших додаткових документів при поданні податкової декларації до органів ДПС не передбачено.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.
Вернуться наверх

UNREAD_POST Ol_ua » 20 фев 2011, 12:58

Який порядок підписання податкової звітності платником, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера?
Скрытый текст: показать
Коротка відповідь : Чинним законодавством передбачено, що призначення на посаду, звільнення, відпустка працівника або призначення до виконання функцій тимчасово відсутнього працівника оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу. Якщо установчими документами не передбачено покладання на іншу особу організаційно – розпорядчих або адміністративно – господарських обов’язків на випадок відсутності керівника та головного бухгалтера з об’єктивних причин (відпустка, відрядження, лікарняний тощо) відповідними організаційно – розпорядчими документами підприємства тимчасово призначається особа, уповноважена на виконання таких функцій. У разі відсутності керівника та головного бухгалтера юридичної особи на роботі з об'єктивних причин, податкова декларація може бути підписана іншими особами, які уповноважені установчими та/або організаційно – розпорядчими документами виконувати обов'язки керівників на час їх відсутності, за умови, що повноваження особи, яка підписала податкову декларацію, підтверджені відповідними документами (установчими, наказами чи розпорядженнями тощо), які подаються разом з податковою декларацією до органу ДПС.
Повна відповідь : Згідно із положеннями ст. 92 Цивільного Кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) юридична особа набуває цивільних прав та обов’язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону. Порядок створення органів юридичної особи встановлюється установчими документами та законом. При взятті платника податку на облік в державний податковий орган, подається заява за формою 1-ОПП, в якій зазначаються дані про керівників, головного бухгалтера чи іншу особу на яку покладено обов’язки з ведення бухгалтерського обліку платника податків (Порядок обліку платників податків і зборів та визнання такими,що втратили чинність, наказів ДПА України, затверджений наказом ДПА України від 22.12.10 №979). Відповідно до п.48.5 ст.48 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі - ПКУ), податкова декларація повинна бути підписана: керівником платника податків або уповноваженою особою, а також особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації до органу державної податкової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації безпосередньо керівником платника податку така податкова декларація підписується таким керівником та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку (пп.48.5.1); фізичною особою ? платником податків або його законним представником (пп.48.5.2); особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації згідно із договором про спільну діяльність або угодою про розподіл продукції (пп.48.5.3). Якщо податкова декларація подається податковими агентами ? юридичними особами, вона повинна бути підписана керівником такого агента та особою, яка відповідає за ведення бухгалтерського обліку та подання податкової декларації такого агента, а якщо податковим агентом є платник податків ? фізична особа ? таким платником податків (48.6). Згідно із п.48.7 ст.48 ПКУ податкова звітність, складена з порушенням норм цієї статті, не вважається податковою декларацією.


Отже, чинним законодавством передбачено, що призначення на посаду, звільнення, відпустка працівника або призначення до виконання функцій тимчасово відсутнього працівника оформляється наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу. Якщо установчими документами не передбачено покладання на іншу особу організаційно – розпорядчих або адміністративно – господарських обов’язків на випадок відсутності керівника та головного бухгалтера з об’єктивних причин (відпустка, відрядження, лікарняний тощо) відповідними організаційно – розпорядчими документами підприємства тимчасово призначається особа, уповноважена на виконання таких функцій. У разі відсутності керівника та головного бухгалтера юридичної особи на роботі з об'єктивних причин, податкова декларація може бути підписана іншими особами, які уповноважені установчими та/або організаційно – розпорядчими документами виконувати обов'язки керівників на час їх відсутності, за умови, що повноваження особи, яка підписала податкову декларацію, підтверджені відповідними документами (установчими, наказами чи розпорядженнями тощо), які подаються разом з податковою декларацією до органу ДПС.


Вспомнилось письмо, где ГНАУ требовала еще и документально подтверждать объективные причины отсутствия руководителя.
Судя по ответу, к декларации надо приложить, например, извлечение из устава и приказ о назначении на должность.

Интересно, а если уставом не предусмотрена возможность передачи полномочий директора третьему лицу, может ли директор издать подобный приказ? И может ли он полностью передавать свои полномочия заместителю либо только уполномочить его на совершение конкретного действия?
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST vins » 20 фев 2011, 17:33

Ol_ua писал(а):Интересно, а если уставом не предусмотрена возможность передачи полномочий директора третьему лицу, может ли директор издать подобный приказ? И может ли он полностью передавать свои полномочия заместителю либо только уполномочить его на совершение конкретного действия?


Вот такое нашел. Мне кажется, разумно (выводы по законодательству РФ, но можно понаходить аналогичные нормы в отечественных законах :))

183. Является ли представителем юридического лица исполняющий обязанности генерального директора (руководителя), действующий на основании приказа?
Данный вопрос неоднократно возникал в арбитражной практике в связи с совершением гражданско-правовых и процессуальных действий лицом, действующим на основании приказа на время отсутствия субъекта, осуществляющего функции единоличного исполнительного органа юридического лица.
В целом можно говорить о том, что практика рассматривает такое лицо в качестве органа юридического лица (не представителя). Так, в 1999 г. Президиум ВАС РФ отменил решение суда первой инстанции и постановление ФАС ДО, которыми отрицалось возникновение прав и обязанностей у общества, от имени которого подписывался договор лицом, исполняющим обязанности генерального директора. При этом высшая инстанция указала, на неприменимость в данном случае ст. 183 ГК, сославшись на ст. 53 ГК, согласно которой органы юридического лица, к числу которых относится и руководитель, не могут рассматриваться как самостоятельные субъекты гражданских правоотношений и являются частью юридического лица (постановление Президиума ВАС РФ от 09.02.1999 N 6164/98). Тем самым суд косвенно указал на то, что считает лицо, исполняющее обязанности руководителя, органом юридического лица.
Аналогичную точку зрения Президиум ВАС РФ (см. постановление от 27.04.2002 N 12350/01) продемонстрировал в 2002 г., указав, что в материалах дела нет приказа о назначении физического лица исполняющим обязанности генерального директора или доверенности, удостоверяющей его полномочия. Таким образом, ВАС РФ признал возможность действовать от имени юридического лица без доверенности на основании приказа (см. также постановление Президиума ВАС РФ от 24.03.1998 N 6813/97).
Окружная практика также в основном исходит из возможности совершения юридически значимых действий исполняющим обязанности руководителя на основании приказа (см. постановления ФАС ВСО от 10.10.1996 N 5/36-1, от 21.05.1998 N А58-1535/97-Ф02-483/98-С2; ФАС ЗСО от 19.02.1998 N Ф04/278-18/А81-98, от 23.02.1998 N Ф04/298-46/А27-98; ФАС ДО от 05.10.1999 N Ф03-А59/99-1/1207, от 10.10.2001 N Ф03-А80/01-1/1953; ФАС СЗО от 20.06.2003 N А26-6486/02-16). В частности, ФАС ВСО (см. постановление от 21.05.1998 N А58-1535/97-Ф02-483/98-С2) прямо признал, что исполняющий обязанности директора, подписывая дополнительное соглашение, действовал как наделенный соответствующими полномочиями орган юридического лица.
Нам встретилось лишь два постановления, отклоняющихся от общей тенденции арбитражной практики. Так, ФАС ЗСО (см. постановление от 01.06.2006 N Ф04-3247/2006(23168-А45-13)), оценивая действительность сделки, совершенной исполняющим обязанности, направил дело на новое рассмотрение, указывая на необходимость исследовать полномочия лица, подписавшего договор, а ФАС ДО (см. постановление от 26.11.2004 N Ф03-А59/04-1/3303) признал аналогичный договор недействительным.
Позиция, содержащаяся в последнем судебном акте, представляется верной. Рассмотрим вопрос на примере АО (выводы, сделанные нами, будут верны для всех или почти всех организационно-правовых форм). Согласно п. 1 ст. 53 ГК юридическое лицо приобретает гражданские права и принимает на себя гражданские обязанности через свои органы, действующие в соответствии с законом, иными правовыми актами и учредительными документами. В соответствии с п. 3 ст. 11 Закона об АО в уставе общества закрепляется структура и компетенция органов управления общества. При этом Законом предусмотрены следующие возможные органы управления: общее собрание акционеров, совет директоров, коллегиальный исполнительный орган (правление), единоличный исполнительный орган (директор, генеральный директор). Согласно п. 2 ст. 69 Закона единоличный исполнительный орган общества (директор, генеральный директор) действует от имени общества без доверенности. Таким образом, в качестве органа управления без доверенности в АО вправе действовать только генеральный директор, за исключениями, прямо установленными законом (п. 2 ст. 53 ГК, абз. 3 п. 1 ст. 69, абз. 4 п. 4 ст. 69 Закона об АО). По смыслу ст. 53 ГК и положений Закона об АО, все иные лица не являются органами управления, а их действия могут создавать права и обязанности для общества только на основании полномочия в соответствии со ст. 182 ГК.
Таким образом, исполняющий обязанности генерального директора, действующий на основании приказа последнего, должен рассматриваться исключительно в качестве представителя, а не органа управления юридического лица. Согласно п. 1 ст. 182 ГК полномочия такого субъекта могут быть основаны на доверенности, выданной с соблюдением требований ст. 185 ГК, в которой эти полномочия прямо поименованы. Приказы, согласно которым на время отсутствия генерального директора его полномочия возлагаются на другое физическое лицо, не соответствующие признакам доверенности, не порождают полномочий у «исполняющего обязанности», который, следовательно, не может рассматриваться даже в качестве представителя организации.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 03 апр 2011, 21:08

Подписание электронной отчетности, когда на предприятии нет главного бухгалтера, а его функции выполняет руководитель


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Який порядок заповнення поля "Головний бухгалтер" при відправці платником податків електронної звітності, у разі коли штатним розкладом не передбачено посаду головного бухгалтера?
Відповідно до п.48.3 ст.48 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) податкова декларація повинна містити такі обов’язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток посадових осіб платника податків; підписи платника податку фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених ПКУ, засвідчені печаткою платника податку (за наявності). Згідно із пп.7.1 п.7 р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, за відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника (директора), другим — ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків. При цьому, п.8 ст.19 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року №436-ІV із змінами та доповненнями зобов'язано усіх суб'єктів господарювання вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством. Зокрема, п.4 ст.8 Закону України від 16 липня 1999 року N 996-XIV „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” із змінами та доповненнями визначено, що для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно обирає форми його організації: введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером; користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи; ведення на договірних засадах бухгалтерського обліку централізованою бухгалтерією або аудиторською фірмою; самостійне ведення бухгалтерського обліку та складання звітності безпосередньо власником або керівником підприємства. Таким чином, якщо на підприємстві не передбачена посада головного бухгалтера та звітність формується безпосередньо керівником підприємства, то у полі "Головний бухгалтер" вказується прізвище та ініціали керівника, електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
Heloise
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 18 май 2011, 08:19

vins писал(а):якщо на підприємстві не передбачена посада головного бухгалтера та звітність формується безпосередньо керівником підприємства, то у полі "Головний бухгалтер" вказується прізвище та ініціали керівника, електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим — ЕЦП керівника, другим — ЕЦП, що є аналогом відбитку печатки платника податків.


А налоговики на местах почему-то отвечают иначе

Який треба ставити електронний підпис в графі головний бухгалтер у разі якщо посада головного бухгалтера відсутня ?

Ответ ГНА в АР Крым: Ніякий! В програмному забезпеченні, яким шифруються звіти, передбачена можливість вказати в настройках відсутність головного бухгалтера.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Heloise » 18 май 2011, 11:52

vins писал(а):А налоговики на местах почему-то отвечают иначе

Який треба ставити електронний підпис в графі головний бухгалтер у разі якщо посада головного бухгалтера відсутня ?

Ответ ГНА в АР Крым: Ніякий! В програмному забезпеченні, яким шифруються звіти, передбачена можливість вказати в настройках відсутність головного бухгалтера.

Тут фокус в том, что делается (набивается/заполняется) отчет, например, в ОПЗ, а шифруется и сдается в БестЗвит. Так вот в ОПЗ нужно директора прописывать и в графу Гл. бух., иначе отчет вернется (в теме цифровых подписей, кажется, приводилась такая ситуация), а в БестЗвит в параметрах можно проставить галочку, что Гл. бух отсутствует.

За это сообщение автора Heloise поблагодарил:
vins
Heloise
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 18:02
Благодарил (а): 499 раз.
Поблагодарили: 392 раз.

UNREAD_POST vins » 29 июл 2011, 16:09

Кстати, возникал вопрос, как подписать электронную налоговую отчетность в случае отсутствия руководителя / бухгалтера

Ответ из ЕДИНОЙ БАЗЫ НАЛОГОВЫХ ЗНАНИЙ

Який порядок підписання податкової декларації (розрахунку) в електронному вигляді, у разі тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера?
Згідно із п.49.3. ст.49 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями податкова декларація, розрахунок подається до органу державної податкової служби за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством. Відповідно до п.7 р. ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, підставою для прийняття податкового документа в електронному вигляді є: •його відповідність затвердженому формату (стандарту); •підтвердження електронного цифрового підпису платника податків та його посадових осіб, підписи яких є обов'язковими для звітів в паперовій формі за умов, встановлених в ст. 3 Закону України від 22 травня 2003 року №852-IV "Про електронний цифровий підпис"; •чинність відповідного посиленого сертифіката ключа під час накладання ЕЦП (підтверджується за допомогою позначки часу, отриманої від акредитованого центру сертифікації ключів, або якщо до моменту одержання електронного документа строк дії відповідного сертифіката не був закінчений або відповідний сертифікат не був скасований/ блокований). Отже, оскільки підставою для прийняття податкової декларації (розрахунку) в електронному вигляді є підтвердження електронного цифрового підпису посадових осіб платника податків, підписи яких є обов'язковими для декларацій (розрахунків) в паперовій формі, то відповідно можуть подаватись посилені сертифікати відкритих ключів на всіх відповідальних працівників підприємства, які мають право відповідного підпису на випадок тимчасової відсутності керівника або головного бухгалтера.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Ленка » 01 авг 2011, 14:15

У меня такая ситуация: для подачи отчетов в электронном виде надо заключить договор с налоговой. Красногвардейская налоговая г.Днепропетровска не заключает такой договор, пока не будет предоставлен финансовый план предприятия на будущий год с указанием годового и в разбивке по месяцам валового дохода, зарплаты, начисленных обязательств по НДС, прибыли, НДФЛ, ЕСВ, и с указанием коэффициента налогов к доходу (который естественно не должен быть низким).
Во всех ли налоговых инспекциях выдвигают такое требование и законно ли оно. Если нет то как с этим бороться?
Аватар пользователя
Ленка
 
Сообщений: 104
Зарегистрирован: 08 апр 2011, 10:14
Благодарил (а): 161 раз.
Поблагодарили: 13 раз.

UNREAD_POST vins » 01 авг 2011, 15:13

Ленка писал(а):У меня такая ситуация: для подачи отчетов в электронном виде надо заключить договор с налоговой. Красногвардейская налоговая г.Днепропетровска не заключает такой договор, пока не будет предоставлен финансовый план предприятия на будущий год с указанием годового и в разбивке по месяцам валового дохода, зарплаты, начисленных обязательств по НДС, прибыли, НДФЛ, ЕСВ, и с указанием коэффициента налогов к доходу (который естественно не должен быть низким).
Во всех ли налоговых инспекциях выдвигают такое требование и законно ли оно. Если нет то как с этим бороться?


Требование незаконно. Порядок прописан в Инструкции про подання електронної податкової звітності (Наказ Державної податкової адміністрації України від 10 квітня 2008 року N 233)

5. Платник податків:

5.1 отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці;

5.2 отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів (додаток 1), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді;

5.3 ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки);

5.4 надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії;

5.5 після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів (додаток 2) для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

6. Орган ДПС, де зареєстрований платник податків, на його запит:

6.1 видає два примірники договору;

6.2 записує на електронний носій платника податків безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді;

6.3 приймає від платника податків підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) два примірники договору та електронний носій з посиленими сертифікатами відкритих ключів;

6.4 звіряє реквізити, вказані у договорі, з реєстраційними даними платника податків в органах ДПС. У разі невідповідності реквізитів повертає платнику податків його електронний носій та надані примірники договору;

6.5 після підписання договору вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів з платниками податків та видає платнику податків один примірник договору.


Написать жалобу - в вышестоящий налоговый орган. И можно в прокуратуру.
Либо просто предупредить свою налоговую, что текст жалобы уже есть.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 14 сен 2011, 14:20

Кстати, вот увидел в одном из писем подпись "Временно исполняющий обязанности".. А разве может быть "постоянно исполняющий"?
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 01 дек 2011, 20:08

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ

Питання:
II. Чи необхідно подавати заяву за ф. N 1-ОПП з позначкою "Перереєстрація", якщо керівник ЮО доручає аудиторській або іншій фірмі згідно договору бути уповноваженою особою щодо ведення бухгалтерського обліку(складання, підпису звітності)?

Відповідь:
Початок див. I. Відповідно до статті 5 Закону України від 22 квітня 1993 року N 3125-XII "Про аудиторську діяльність", із змінами та доповненнями, аудиторська фірма - юридична особа, створена відповідно до законодавства, яка здійснює виключно аудиторську діяльність.
Право на здійснення аудиторської діяльності мають аудиторські фірми, включені до Реєстру аудиторських фірм та аудиторів.
Відповідно до пункту 9.3 розділу IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом ДПА України від 22 грудня 2010 року N 979, платники податків - юридичні особи та відокремлені підрозділи юридичних осіб зобов'язані подати реєстраційну заяву за ф. N 1-ОПП з позначкою "Зміни" з відомостями стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського та/або податкового обліку юридичної особи, відокремлених підрозділів юридичної особи, до органу державної податкової служби у 10-денний строк з дня взяття на облік чи виникнення змін у облікових даних платників податків.
Відповідно до п. 117.1 ст. 117 ПКУ неподання у строки та у випадках, передбачених цим Кодексом, заяв або документів для взяття на облік у відповідному органі державної податкової служби, реєстрації змін місцезнаходження чи внесення інших змін до своїх облікових даних, неподання виправлених документів для взяття на облік чи внесення змін, подання з помилками чи у неповному обсязі, неподання відомостей стосовно осіб, відповідальних за ведення бухгалтерського обліку та/або складення податкової звітності, відповідно до вимог, встановлених цим Кодексом, - тягнуть за собою накладення штрафу на юридичних осіб, відокремлені підрозділи юридичної особи - 510 гривень.

Ущипните меня.....
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

След.

Вернуться в РАЗНОЕ ЮРИДИЧЕСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, hela, m_tetyana, Oleg_Z_08, Ya, Тори