Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Земельні питання

"Горящие" вопросы задаем здесь!
Правила форума
SOS-поддержка
Задаем сюда вопросы только если они горят настолько, что нет времени искать подходящий раздел.
После логического завершения каждой темы, она будет перенесена в профильный раздел форума.

UNREAD_POST Олександр » 13 мар 2011, 13:46

Олександр.
Є нормативно-грошова оцінка землі розрахована УЗР.
Чи може експертна оцінка відрізнятись від нормативної грошової?, якщо да, то в яку сторону і чому?.
Олександр
 
Сообщений: 5
Зарегистрирован: 20 фев 2011, 16:27
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 30 мар 2011, 08:48

Олександр писал(а):Олександр.
Є нормативно-грошова оцінка землі розрахована УЗР.
Чи може експертна оцінка відрізнятись від нормативної грошової?, якщо да, то в яку сторону і чому?.


Може. Тому що проводиться за різними підставами, для різних цілей і за різною методикою.

ЗАТВЕРДЖЕНО
Консультативно-методична рада з питань нотаріату при Департаменті нотаріату, фінансового моніторингу юридичних послуг та реєстрації адвокатських об'єднань
26.11.2010


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ
щодо застосування нотаріусами деяких положень цивільного та земельного законодавства при посвідченні правочинів, предметом яких є нерухоме майно

...
Згідно з положеннями ст. ст. 5, 13 Закону грошова оцінка земельних ділянок залежно від призначення та порядку проведення може бути нормативною і експертною.

Обов'язкове проведення нормативної грошової оцінки земельних ділянок передбачено для:

1) визначення розміру земельного податку,

2) державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом,

3) орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності,

4) втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва,

5) при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Що стосується експертної грошової оцінки земельних ділянок та прав на них, то вона проводиться з метою визначення вартості об'єкта оцінки і використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених цим Законом, а також іншими законами.

Так, експертна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:

відчуження та страхування земельних ділянок, що належать до державної або комунальної власності;

застави земельної ділянки відповідно до закону;

визначення інвестиційного вкладу в реалізацію інвестиційного проекту на земельні поліпшення;

визначення вартості земельних ділянок, що належать до державної або комунальної власності, у разі якщо вони вносяться до статутного фонду господарського товариства;

визначення вартості земельних ділянок при реорганізації, банкрутстві або ліквідації господарського товариства (підприємства) з державною часткою чи часткою комунального майна, яке є власником земельної ділянки;

виділення або визначення частки держави чи територіальної громади у складі земельних ділянок, що перебувають у спільній власності;

відображення вартості земельних ділянок та права користування земельними ділянками у бухгалтерському обліку відповідно до законодавства України;

визначення збитків власникам або землекористувачам у випадках, встановлених законом або договором;

рішення суду.

У всіх інших випадках грошова оцінка земельних ділянок може проводитися за згодою сторін договору та у випадках, визначених цим та іншими законами України.

Зокрема, дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель, який відповідно ст. 23 зазначеного Закону видається відповідним органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів.

Одночасно звертаємо увагу, що відповідно до положень ст. 201 ЗК України грошова оцінка земельних ділянок визначається на рентній основі і проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.

Враховуючи зазначене, при посвідченні правочинів, пов'язаних з відчуженням земельних ділянок необхідно керуватися положеннями Закону.



Відповідно до положень ЗК України, Закону України "Про оцінку земель" від 11 грудня 2003 р. N 1378-IV нотаріусу при посвідченні договорів оренди землі слід розрізняти застосування видів оцінки земель за метою їх використання: для визначення розміру орендної плати та/або для визначення розміру державного мита.

Відповідно до положень частини п'ятої ст. 5, частини першої ст. 13 Закону України "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Розмір орендної плати за землю, яка перебуває у приватній власності, встановлюється за згодою сторін (стаття 21 Закону України "Про оренду землі" від 6 жовтня 1998 р. N 161-XIV, із наступними змінами та доповненнями).

Отже, для визначення розміру орендної плати за землю будь-якої форми власності, експертна грошова оцінка землі не застосовується.

Згідно з положеннями підпункту "у" п. 3 ст. 3 Декрету Кабінету Міністрів України "Про державне мито" (далі - Декрет) від 21 січня 1993 р. N 7-93 за нотаріальне посвідчення договорів оренди (суборенди) земельних ділянок встановлюється ставка державного мита у розмірі 0,01 відсотка від грошової оцінки земельної ділянки, яка встановлюється за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України.

Згідно з частиною 7 ст. 5 Закону України "Про оцінку земель", частиною 4 ст. 201 ЗК України, експертна грошова оцінка земельних ділянок використовується при здійсненні цивільно-правових угод щодо земельних ділянок та прав на них, крім випадків, визначених Законом "Про оцінку земель", а також іншими законами. Зазначеною статтею Закону України "Про оцінку земель" виключення зроблені для випадків визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок.

Отже, аналіз норм Закону України "Про оцінку земель" свідчить про необхідність використання експертної грошової оцінки земель для визначення розміру державного мита за посвідчення договорів оренди (суборенди) земельних ділянок.

У той же час, згідно з пунктом 49 (в редакції наказу Державної податкової адміністрації України від 24.04.2004 N 243) Інструкції про порядок обчислення та справляння державного мита, затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції від 22.04.93 р. N 15, за посвідчення договорів оренди (суборенди) земельних ділянок державне мито справляється з експертної грошової оцінки земельної ділянки, проведеної відповідно до Закону України "Про оцінку земель", а у разі відсутності грошової (експертної) оцінки земель - із суми договору.

Таким чином, для визначення розміру державного мита за посвідчення договорів оренди (суборенди) земельних ділянок може використовуватися як експертна, так і нормативна грошова оцінка землі:

- при застосуванні експертної грошової оцінки розмір державного мита вираховується із вартості земельної ділянки і застосовується ставка, визначена підпунктом "у" п. 3 ст. 3 Декрету;

- при застосуванні нормативної грошової оцінки розмір державного мита визначається із суми договору і застосовується ставка, визначена підпунктом "д" п. 3 ст. 3 зазначеного Декрету.

Вид грошової оцінки землі, який підлягає застосуванню з метою визначення розміру державного мита за посвідчення договору оренди (суборенди) землі, визначається сторонами.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST vins » 30 мар 2011, 09:00

Продолжу обзор упомянутого выше документа
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ щодо застосування нотаріусами деяких положень цивільного та земельного законодавства при посвідченні правочинів, предметом яких є нерухоме майно

1. Указывается, что можно продать долю в праве совместной собственности на земельный участок, а не часть земельного участка. Соответственно, приобретатель получит право быть совладельцем земельного участка (в том числе в последующем потребовать выделения доли в натуре), а не право на саму часть земельного участка.
А это, кстати, значит, что требования ст. 657 ГКУ о нотариальном удостоверении и государственной регистрации договоров купли-продажи земельных участков на договоры, по которым отчуждается право на долю в совместной собственности, распространяться не должно.

2. Если все таки необходимо продать часть земельного участка, то это можно сделать только после того, как она станет самостоятельным земельным участком, т.е. выделенным в натуре с установлением границ и зарегистрированным как отдельный объект права собственности.

3. К вопросу о собственниках нежилых помещений в многоквартирных домах: еще раз подтверждается, что госакта на часть земли под домом у них быть не должно
Отже, у разі відчуження частки у спільній частковій власності житлового будинку до набувача переходить право власності на відповідну частку у праві спільної часткової власності на земельну ділянку.

Оскільки предметом відчуження є частка у праві спільної власності і за наслідками такого відчуження не створюється окремий об'єкт права власності, а земельна ділянка перебуватиме у спільній частковій власності, отримувати державний акт на відчужувану частку підстав не вбачається.


4. Напоминают, что при отчуждении здания, сооружения, жилого дома, в договоре обязательно нужно указать размер и кадастровый номер земельного участка.

Но данное требование распространяется только на случаи продажи здания в целом либо на часть здания как отдельный самостоятельный объект права собственности (за исключением квартир в многоквартирных домах), а не на право в совместной собственности на здание.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.


Вернуться в SOS-поддержка

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Gb, MR, Ya