Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Первичные документы

Бухучетный форум.

UNREAD_POST налоговик » 22 янв 2016, 15:23

minibuh писал(а):
АннаАлекс писал(а):Доброго дня усім! В мене виникла така проблема. Прийшла на ТОВ працювати бухгалтером півроку назад. Перед тим, бухгалтерія на ТОВ була м`яко кажучи в повній ж.... За півроку повиводила залишки, поробила регістри, помісячно провела інвентаризацію всіх первинних документів (наявність/відсутність), перевірила правильність звіту з ПДВ помісячно, зробила уточнюючі звіти. Паралельно велась робота з відвантаженнями товару. Короче жесть. І ось недавно мене осенило :? :? :? :? . У всіх видаткових накладних, яке видавало ТОВ, відсутній реквізит "місце складання документу"....все абзац. Відповідно всі видаткові, починаючи з Нового року 2016 я виписую і вручну прописую місце складання документу, також проставила вручну у всіх в грудні 2015 (відповідно які відсутні, будуть вже вертатись вірні).
Підкажіть, чим грозить при перевірці виявлення даної помилки??? Адже, по-ідеї, по цим видатковим накладним ми не зменшували суму податку, а якраз (в основному перша подія на ТОВ - відвантаження) збільшували податкові зобов`язання. Переробити і попересилати всім контрагентам заново - не вихід, так як в середньому на ТОВ за кожний місяць 90-100 видаткових накладних (((( :( :( :( :( :(

На мою думку відсутність реквізиту місце складання не може бути підставою для визнання операції не дійсною . Не чіпайте минулі місяці-не займатеся марною працею та витрачанням часу.
Якщо ви випусуєте документи у програмі, попросіть щоб Вам налаштували реквізити.



Согласен с уважаемой коллегой minibuh

по поводу отсутствия места составления первичного документа в теме было выше. Например:

vins писал(а):ВАСУ: формальное отсутствие в документах указания места и даты, неуказание исполнителя и т.п. недостатки при наличии возможности идентифицировать стороны обязательства не может выступать основанием для исключения проведенных затрат из состава налоговых расходов.

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
"30" серпня 2011 р. м. Київ К-38259/10

...суди попередніх інстанцій, відмовляючи в задоволенні позову в зазначеній частині, дійшли висновку, що, оскільки, акт № 0000002 не містить даних про місце його складання та дати його складання, а в товарно-транспортних накладних не зазначені підприємства-виконавці даних послуг, то підстави для віднесення вартості послуг з вантажних перевезень до складу валових витрат –відсутні.

Колегія суддів із зазначеними доводами судів погодитись не може, адже, формальна відсутність у деяких документах місця та дати, а також незазначення підприємств-виконавців не є підставою для виключення проведених оплат із складу валових витрат підприємства, оскільки, наявність підписів та печаток на товарно-транспортних накладних дає можливість в повній мірі ідентифікувати сторін зобов’язань.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST bur » 22 янв 2016, 16:13

По месту составления в теме было еще это. С подборкой судебной практики.

Копирую и сюда из темы Акт выполненных работ

налоговик писал(а):
Место составления первичного документа как его реквизит


И Закон о бухучете, и Положение № 88 действительно к числу обязательных реквизитов первичного документа относят место составления документа. Внимание на необходимость его указания обращал и Минфин. Так, в письме от 26.08.2011 г. № 31-08420-07-25/21247 Минфин подчеркивает, что обязательным реквизитом первичного документа является дата и место его составления. Кроме того, в письме раскрыты особенности заполнения данного реквизита:
в информации о месте составления документа необходимо указывать населенный пункт, в котором он составлен;
если первичный документ оформляется за пределами населенного пункта, в качестве места составления указывается соответствующая административно-территориальная единица;
в случае оформления первичного документа по хозяйственной операции, осуществленной за пределами Украины, также указывается название страны.
Иначе говоря, при указании места составления первичного документа речь идет именно о населенном пункте (например, «м. Львів»), а не о конкретном адресе (с указанием населенного пункта, улицы, дома). Думаем, тут уместно сослаться на Методические рекомендации по применению ДСТУ 4163–2003 “Державна уніфікована система документації. Уніфікована система організаційно-розпорядчої документації. Вимоги до оформлювання документів”, одобренные протоколом заседания Методкомиссии Госкомархива Украины от 07.11.2003 г. № 7. В них, в частности, указывается, что такой реквизит как «место составление документа» должен согласовываться с административно-территориальным делением страны, официально установленные названиями населенных пунктов с применением общепринятых географических сокращений «м.», «смт.», «с.» и т. д. Интересно, что упомянутые Методрекомендации допускают возможность неуказания данного реквизита, если место составления документа следует из других его реквизитов (например, из названия составившей документ организации или данных о ней). Более того, Методрекомендации поясняют назначение рассматриваемого реквизита: избежание ошибок во время определения местонахождения организации (п. 3.14). Иначе говоря, по общему правилу действует презумпция, что если не указано иное, документ составлен в месте нахождения организации. Необходимость в его заполнении возникает лишь в том случае, если место нахождения организации и место составления документа не совпадают. Если документ составляется в филиале организации, то указывается местонахождение филиала.
Что касается составления первичного документа за пределами населенного пункта, то Минфин не указывает, до какой степени следует детализировать административно-территориальную единицу. Согласно Государственному классификатору объектов административно-территориального устройства Украины единицами административно-территориального устройства выступают АР Крым, области, районы, города, районы в городах, поселки городского типа, сельсоветы, поселки, села. Для большей уверенности в такой ситуации можно указать район области и область. Если же документ составлен на территории города, имеющего районное деление, необходимости указания района города нет.
Некоторыми специалистами высказывается точка зрения, что в первичном документе должны быть указаны не просто дата и место его составления, а место и время осуществления хозоперации. Обосновывается такая позиция ссылкой на ч. 1 ст. 9 Закона о бухучете, согласно которой основанием для бухгалтерского учета хозопераций служат первичные документы, фиксирующие факты их осуществления. Первичные документы должны составляться либо во время осуществления хозоперации, либо, если это невозможно, непосредственно после окончания хозоперации. В свое время, именно из такого понимания приведенных законодательных положений исходила и ГНАУ (см. письмо от 27.12.2004 г. № 14170/5/14-3216), подчеркивая, что неуказание в актах выполненных работ места и даты их предоставления считаются нарушением ст. 9 Закона о бухучете и п. 2.4 Положения № 88. Более того, иногда суды внимают подобным аргументам. К сожалению, есть прецеденты, когда отсутствие такого реквизита приводило к непризнанию расходов (см., например, постановление Окружного админсуда г. Киева от 16.06.2009 г. № 6/187). Впрочем, отечественная судебная практика столь разнопланова, что, как правило, можно найти судебное решение как в пользу той или иной позиции, так и против нее.
Ободрить субъектов хозяйствования должен тот факт, что ВАСУ придает такому реквизиту первичного документа как место его составления куда меньшее значение. Так, в ряде своих решений ВАСУ указал, что отсутствие данного реквизита в первичном документе является несущественным недостатком, который не лишает такой документ статуса первичного и не преуменьшает его значение как подтверждающего совершение той или иной хозяйственной операции (см. постановления ВАСУ от 30.08.2011 г. № К-38259/10, от 13.12.2011 г. № К/9991/48451/11). Более того, ряд существующих форм первичных документов, в том числе и накладная на отпуск материалов (типовая форма № М-11 утверждена приказом Минстата от 21.06.96 г. № 193), не содержат такого реквизита как «место составления», что может служить дополнительным, пускай и косвенным, аргументом в споре с налоговыми органами.
Елена Уварова, юрист
НиБУ № 42 за 2012
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST налоговик » 25 янв 2016, 13:00

Без правильных первичных документов нет расходов

Лист ДФС від 21.01.2016 № 1081/6/99-95-42-03-15

Державна фіскальна служба України розглянула лист … щодо формування витрат на підставі оформлених неналежним чином первинних документів для розрахунку фінансового результату до оподаткування при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток і повідомляє таке.

Відповідно до абзацу першого п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.

Згідно з п. 44.2 ст. 44 Кодексу для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Зокрема, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу ІІІ Кодексу.

Отже, формування витрат для визначення фінансового результату до оподаткування за звітний податковий період здійснюється виходячи з національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності.

Відповідно до частини другої ст. 3 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з вимогами частини першої ст. 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Тобто несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, а також недостовірність відображених у них даних призводить до відображення недостовірної інформації у фінансовій та податковій звітності.

У первинних документах та облікових регістрах виправлення помилок здійснюється згідно з гл. 4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88.

Порядок виправлення помилок і зміни у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку визначено Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 6 «Виправлення помилок і зміни у фінансових звітах», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 28.05.1999 № 137.

Порядок виправлення помилок і зміни у фінансовій звітності підприємства відповідно до міжнародних стандартів фінансової звітності визначено міжнародним стандартом бухгалтерського обліку 8 (МСБО 8) «Облікові політики, зміни в облікових оцінках та помилки».

Враховуючи викладене, формування витрат для розрахунку фінансового результату до оподаткування при визначенні об’єкта оподаткування податком на прибуток не може здійснюватись на підставі оформлених неналежним чином первинних документів. Виправлення помилок, допущених у фінансовій звітності, має здійснюватись з одночасним коригуванням податкової звітності. Зокрема, виправлення помилок у податковій звітності здійснюється відповідно до ст. 50 Кодексу.



Перший заступник Голови С.В. Білан



эта же глубокая мысль в письмах
Лист ДФС від 21.01.2016 № 1080/6/99-95-42-03-15
Лист ДФС від 20.01.2016 № 993/6/99-95-42-03-15
Лист ДФС від 21.01.2016 № 1075/6/99-95-42-03-15
Лист ДФС від 21.01.2016 № 1076/6/99-95-42-03-15
Лист ДФС від 21.01.2016 № 1077/6/99-95-42-03-15
Лист ДФС від 21.01.2016 № 1078/6/99-95-42-03-15
Лист ДФС від 21.01.2016 № 1079/6/99-95-42-03-15
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST minibuh » 25 янв 2016, 13:27

:? надо запрос написать пусть объяснят, что такое "неналежним чином складені" ...
Хм, интерестно.... если отправить письмо относительно отображения доходов для расчета фин.результата на основании ненадлежащим образом оформленных первичных документов тоже ответят нельзя ? :?

За это сообщение автора minibuh поблагодарил:
налоговик
minibuh
 
Сообщений: 2243
Зарегистрирован: 28 дек 2011, 14:00
Благодарил (а): 1244 раз.
Поблагодарили: 893 раз.

UNREAD_POST налоговик » 25 янв 2016, 14:36

minibuh писал(а)::? надо запрос написать пусть объяснят, что такое "неналежним чином складені" ...
Хм, интерестно.... если отправить письмо относительно отображения доходов для расчета фин.результата на основании ненадлежащим образом оформленных первичных документов тоже ответят нельзя ? :?


Ответят нужно. На этот вопрос - со ссылкой на закон: "превалювання сутності над формою - операції обліковуються відповідно до їх сутності, а не лише виходячи з юридичної форми" :)

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
minibuh
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST bur » 26 янв 2016, 17:01

Первичные документы при аренде
-----------------
Лист ДФС
від 19.01.2015 № 919/6/99-99-19-03-02-15

Про розгляд звернення


Державна фіскальна служба України розглянула звернення платника податку щодо порядку складання первинних документів і оподаткування податком на додану вартість операцій з передачі майна в оренду та надання послуг із оренди майна за договором оренди та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – ПКУ), у межах компетенції повідомляє.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються ПКУ (пункт 1.1 статті 1 ПКУ).

У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ (пункт 5.2 статті 5 ПКУ).

Крім того, будь-які питання щодо оподаткування регулюються ПКУ і не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів, що містять виключно положення щодо внесення змін до ПКУ та/або положення, які встановлюють відповідальність за порушення норм податкового законодавства (пункт 7.3 статті 7 ПКУ).

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 ПКУ об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 ПКУ розташоване на митній території України.

Під постачанням послуг, відповідно до підпункту 14.1.185 пункту 14.1 статті 14 ПКУ, розуміється будь-яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об'єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об'єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Підпунктом 196.1.2 пункту 196.1 статті 196 ПКУ визначено, що операції з передачі майна у схов (відповідальне зберігання), у концесію, а також у лізинг (оренду), крім передачі у фінансовий лізинг, не є об’єктом оподаткування ПДВ.

Таким чином, операція з передачі майна в оренду не є об’єктом оподаткування ПДВ відповідно до підпункту 196.1.2 пункту 196.1 статті 196 ПКУ.

Водночас надання послуг із оренди майна за договором оренди є операцією з постачання послуг, яка є об’єктом оподаткування ПДВ та оподатковується за ставкою 20 відсотків.

Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПКУ датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку − дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої − дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів − дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг − дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з пунктом 201.4 статті 201 ПКУ податкова накладна складається у день виникнення податкових зобов'язань продавця.

Отже, при здійсненні платником податку операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, податкова накладна за такою операцією складається або на дату отримання коштів у рахунок оплати їх вартості або на дату складання акта приймання-передачі наданих послуг, залежно від події, яка настане раніше. При цьому податкова накладна, складена за такою операцією, підлягає обов’язковій реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Щодо первинних документів слід зазначити, що відповідно до пункту 1 статті 9 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» факти здійснення господарських операцій фіксуються у первинних документах. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо − безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Таким чином, підтверджуючим первинним документом факту здійснення платником податку операції з передачі майна в оренду, яка відповідно до підпункту 196.1.2 пункту 196.1 статті 196 ПКУ не є об’єктом оподаткування, є акт приймання-передачі майна в оренду.

При цьому первинними документами, що підтверджують факт здійснення платником податку операції з постачання послуг із оренди майна за договором оренди, можуть бути:

акт приймання-передачі послуг із оренди майна за відповідним договором оренди, який підтверджує факт надання таких послуг;

платіжний документ, що підтверджує оплату за послуги із оренди майна
.

Голова

Р.М. Насіров
bur
 
Сообщений: 1434
Зарегистрирован: 13 сен 2013, 16:25
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 422 раз.

UNREAD_POST налоговик » 28 янв 2016, 15:32

ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 грудня 2015 року Справа № 918/468/15

Суд апеляційної інстанції виходив з приписів статті 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", яка передбачає, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Отже, зазначена норма не визначає в якості обов`язкового реквізиту посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, а лише вказує на обов`язковість, зокрема, зазначення змісту та обсягу господарської операції, якою згідно ст.1 Закону, є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства (у даному випадку зазначені накладні підтверджують здійснення господарської операції дії /передачі товару, що викликає певні зміни у структурі зобов`язань).

З видаткових накладних апеляційним судом встановлено, що вони містять підпис осіб, посвідчених печаткою КП "Теплосервіс", крім того, неправильно зазначене у документах бухгалтерського обліку та фінансовій звітності посадове положення осіб відповідача або не зазначення їх взагалі не тягне за собою припинення господарських зобов`язань.

За это сообщение автора налоговик поблагодарили: 3
Galla, minibuh, tan
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST lala555 » 02 фев 2016, 15:48

получила акт вып. работ, в акте написано: замовник претензій не ма. а нужно не має, что будет если дописать от руки? поставщик отказывается менять акт, или лучше оставить как есть?
lala555
 
Сообщений: 408
Зарегистрирован: 03 июн 2013, 14:34
Благодарил (а): 220 раз.
Поблагодарили: 12 раз.

UNREAD_POST pruda » 02 фев 2016, 16:13

lala555 писал(а):получила акт вып. работ, в акте написано: замовник претензій не ма. а нужно не має, что будет если дописать от руки? поставщик отказывается менять акт, или лучше оставить как есть?


Оставляйте как есть. Ошибки в правописании (главное не в цифрах) бывают. Не цеплялись.

За это сообщение автора pruda поблагодарил:
lala555
pruda
 
Сообщений: 44
Зарегистрирован: 18 мар 2015, 10:51
Благодарил (а): 7 раз.
Поблагодарили: 22 раз.

UNREAD_POST lala555 » 02 фев 2016, 16:22

спасибо, а если написано девятсот вместо дев"ятсот гривень? тут ведь не просто ошибка, а даже не дописано, но цифрами написано правильно
lala555
 
Сообщений: 408
Зарегистрирован: 03 июн 2013, 14:34
Благодарил (а): 220 раз.
Поблагодарили: 12 раз.

UNREAD_POST VOA » 03 фев 2016, 12:24

Та же безграмотность. что и в Вашем первом примере.
У меня клиент-банк безграмотно десятки и сотни прописью по-украински пишет (с русским акцентом :shock: ) - стыдила банк, не исправляют.

Видео о заполнении первички от "Фактора" и 911 - может кому-то пригодится:
http://stopfake.org/ Бывают такие решения, после принятия которых тараканы в голове аплодируют стоя.

За это сообщение автора VOA поблагодарили: 2
lala555, minibuh
Аватар пользователя
VOA
 
Сообщений: 5200
Зарегистрирован: 07 сен 2012, 21:37
Благодарил (а): 1798 раз.
Поблагодарили: 2025 раз.

UNREAD_POST Анна13 » 04 фев 2016, 13:20

Добрый день! В НН поставщик автотранспортных услуг указал единицу изм. "ГРН" код 2454, а в акте выполненных работ ед.изм. указал "1 посл.". Это правильно? или пусть переделает акт?
Анна13
 
Сообщений: 3
Зарегистрирован: 04 фев 2016, 13:13
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST налоговик » 12 фев 2016, 10:48

Анна13 писал(а):Добрый день! В НН поставщик автотранспортных услуг указал единицу изм. "ГРН" код 2454, а в акте выполненных работ ед.изм. указал "1 посл.". Это правильно? или пусть переделает акт?


Правильность единицы измерения и ее кода для налоговой накладной уже не важны (201.10). Можно не править.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST налоговик » 12 фев 2016, 11:07

Лист ДФС від 08.02.2016 № 2586/6/99-95-42-01-15

Державна фіскальна служба України розглянула лист … щодо складення продавцем послуг податкових накладних та їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН), віднесення до податкового кредиту сум податку на додану вартість, нарахованих (сплачених) у зв’язку з придбанням послуг, та формування витрат на підставі актів наданих послуг, податкових накладних, не підписаних (не прийнятих) покупцем через незгоду з ціною послуг, і повідомляє таке.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов’язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в ЄРПН та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄПНР платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна складається в порядку та за формою, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 22.09.2014 № 957 «Про затвердження форми податкової накладної та Порядку заповнення податкової накладної», відповідно до якого в податковій накладній, зокрема, зазначається ціна постачання одиниці товару/послуги (графа 7 податкової накладної).

Ціна постачання товару/послуги визначається сторонами договору постачання.

Підпунктом 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень розділу III Кодексу.

Для цілей оподаткування платники податку зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов’язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (абзац перший п. 44.1 ст. 44 Кодексу).

Відповідно до частини другої ст. 3 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Згідно з вимогами частини першої ст. 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.

Спори, що виникають між суб’єктами господарювання щодо умов договору, вирішуються в порядку, передбаченому умовами договору, або в судовому порядку. Вирішення спірних питань між суб’єктами господарювання не входить до компетенції ДФС.



Перший заступник Голови С.В. Білан
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST lala555 » 12 фев 2016, 12:21

оплатили за перевозку товара, акт. вып. работ есть, ТТН нет или на ней есть не все подписи, что делать? не проводить акт, т.к. не верно оформлены или отсутствуют документы?
lala555
 
Сообщений: 408
Зарегистрирован: 03 июн 2013, 14:34
Благодарил (а): 220 раз.
Поблагодарили: 12 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в БУХГАЛТЕРСКИЙ УЧЕТ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, hela, lutishka, minibuh, suxarik.sm, Ya, Петя32