Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

"Документы на товар" предпринимателя: нужны ли и где взять?

Путеводитель по разделу. Все о частных предпринимателях-единоналожниках (ЧПЕНах)

Модератор: konsult

UNREAD_POST vins » 22 янв 2012, 19:29

Если у ФЛП нет документов на товар, максимум, что ему грозит, - админштраф. Такая позиция суда.

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
09 грудня 2011 року 09:50 Справа № 2а-0870/9826/11


Позивач не погоджується з ДПА у Запорізькій області в частині тлумачення законодавства щодо оподаткування податком на доходи фізичних осіб, а саме: «у разі не підтвердження приватним підприємцем первинними документами факту закупівлі товару у інших приватних підприємців, вважається, що приватний підприємець виплатив дохід фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємництва. У цьому випадку приватний підприємець з виплачених доходів за закупівлю товарів, зобов’язаний утримати податок на доходи за ставкою 15 % (17 %) та перерахувати його в бюджет». Також посилається на те, що всупереч діючого законодавства в податковій консультації зазначено, що громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності, зобов’язані мати підтверджуючі документи щодо придбання товарів (робіт та послуг), які використовуються у підприємницькій діяльності. В свою чергу стверджує, що Указ Президента України № 727/98 від 03.07.1998 не містить такої вимоги. Крім того зазначає, що встановленою формою звітності суб’єкта підприємницької діяльності не передбачено відображення витрат пов’язаних із здійсненням підприємницької діяльності, а тим саме не має необхідності зберігати документи стосовно придбання товарів (робіт та послуг).
Відповідач позов не визнав, у письмових запереченнях від 18.11.2011 вх. № 45619 посилається на те, що податковим кодексом України на законодавчому рівні закріплений обов’язок ведення платниками податків обліку доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, пов’язаних з нарахуванням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ст. 44 ПК України). Вказує, що п. 44.3 ст. 44 ПК України передбачений обов’язок платників податків забезпечити зберігання зазначених документів, а також документів, пов’язаних з виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менше 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складання якої використовуються зазначені документи. Посилаючись на положення п. п. 4.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПК України відповідач зазначає, що приватний підприємець, незалежно від способу оподаткування одержаних доходів, в тому числі і на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, є податковим агентом стосовно нарахування, утримання податку при виплаті доходів як найманим працівникам, так і іншим громадянам, в тому числі приватним підприємцям. При цьому податок на доходи не утримується, якщо фізична особа, у якої закуповується товари є також приватним підприємцем та підтвердить це копією документів, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Незалежно від факту утримання чи не утримання податку на доходи фізичних осіб, приватний підприємець який виплачує дохід іншому підприємцю, зобов’язаний відобразити такий дохід у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ. У разі не підтвердження приватним підприємцем первинними документами факту закупівлі товару у інших приватних підприємців, вважається, що приватний підприємець виплатив дохід фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємництва. Крім того вважає, що покладення судом обов’язку на податковий орган прийняти нову податкову консультацію є неможливим, оскільки такий обов’язок визначений в силу законодавства. На підставі викладеного, просить у задоволенні позову відмовити повністю.
Представник відповідача у судовому засіданні підтримав заперечення з підстав, викладених вище.
В судовому засіданні 09.02.2011 оголошено вступну та резолютивну частини постанови.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив:
Листом від 09.08.2011 ФОП ОСОБА_1 звернулась до ДПА України з вимогою про надання роз’яснень з наступних питань:
1) Чи може ДПІ зобов’язати надання первинних документів, стосовно придбання товарів, робіт та послуг, для позапланової перевірки, у зв’язку з припиненням діяльності, відповідно до вимог діючого законодавства, що регулюють спрощену систему оподаткуванню, враховуючи той факт, що вони не зберігались та можливість їх відновлення відсутня;
2) Які штрафні санкції, та за які порушення, якщо вони були, відповідно до вимог діючого законодавства (у т.ч. згідно Кодексу про адміністративні правопорушення та ін.) можуть бути застосовані виходячи з питання № 1, при проведенні позапланової документальної перевірки.
ДПА України направила вказаний лист до ДПА у Запорізької області яка листом від 01.09.2011 № 531/14/17-214 надала ФОП ОСОБА_1 податкову консультацію. В оскаржуваній консультації зокрема зазначено, що «громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності, зобов’язані мати підтверджуючі документи щодо придбання товарів (робіт, послуг), які використовуються у підприємницькій діяльності. Приватний підприємець, незалежно від способу оподаткування одержаних доходів, в тому числі і на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, є податковим агентом стосовно нарахування, утримання податку при виплаті доходів як найманим працівникам, так і іншим громадянам, в тому числі приватним підприємцям. При закупівлі товарів (робіт, послуг) у інших громадян, які також є суб’єктами підприємництва, приватний підприємець є податковим агентом стосовно виплачених доходів. При цьому податок на доходи не утримується, якщо фізична особа, у якої закуповується товари є також приватним підприємцем та підтвердить це копією документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Незалежно від факту утримання чи неутримання податку на доходи фізичних осіб, приватний підприємець, який виплачує дохід іншому підприємцю, зобов’язаний відобразити такий дохід у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ, який затверджений наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1020. У разі не підтвердження приватним підприємцем первинними документами факту закупівлі товару у інших приватних підприємців, вважається, що приватний підприємець виплатив дохід фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємництва. У цьому випадку приватний підприємець з виплачених доходів за закупівлю товарів, зобов’язаний утримати податок на доходи за ставкою 15 % (17 %) та перерахувати його в бюджет».
Не погоджуючись із податковою консультацією від 01.09.2011 № 531/14/17-214 ФОП ОСОБА_1 звернулась до суду.
Вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд вважає, що позовні вимоги підлягають частковому задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до п. 1 Указу Президента України від 03.07.1998 №727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва», спрощена система оподаткування, обліку та звітності запроваджується для суб'єктів малого підприємництва, зокрема, фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і у трудових відносинах з якими, включаючи членів їх сімей, протягом року перебуває не більше 10 осіб та обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень.
У п.1 підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу України зазначено, що з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податкового кодексу України в частині оподаткування суб'єктів малого підприємництва застосовуються Указ Президента України від 3 липня 1998 року №727 «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» (з наступними змінами) та абзаци шостий - двадцять восьмий пункту 1 статті 14 розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року №13-92 «Про прибутковий податок з громадян».
Згідно з п.4 Указ Президента України від «Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва» форма Книги обліку доходів та витрат, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього Указу, і порядок її ведення суб'єктами малого підприємництва, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.
Відповідно до п.8 «Порядку видачі Свідоцтва про сплату єдиного податку», затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 29.10.1999 № 599, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 02.11.1999 за № 752/4045, для визначення результатів власної підприємницької діяльності на підставі хронологічного відображення здійснених господарських і фінансових операцій платник єдиного податку веде Книгу обліку доходів і витрат згідно із додатком №10 до «Інструкції про прибутковий податок з громадян», затвердженої наказом Головної державної податкової інспекції України від 21.04.1993 № 12 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 09.06.1993 за № 64. При цьому обов'язковому заповненню підлягають лише графи «період обліку», «витрати на виробництво продукції», «сума виручки (доходу)», «чистий доход».
У графі «витрати на виробництво продукції» відображаються документально підтверджені витрати, безпосередньо пов’язані з одержанням доходу, на підставі первинних документів про здійснення витрат. Витратами суб’єкта малого підприємництва – фізичної особи платника єдиного податку вважаються тільки оплачені витрати, тобто документами, які підтверджують понесення витрат, будуть документи про оплату (належним чином оформлені платіжні доручення, касові чеки, розрахункові квитанції та ін.).
Частиною 6 ст. 128 Господарського кодексу України передбачено, що громадянин-підприємець зобов'язаний, зокрема: вести облік результатів своєї підприємницької діяльності відповідно до вимог законодавства; своєчасно надавати податковим органам декларацію про майновий стан і доходи (податкову декларацію), інші необхідні відомості для нарахування податків та інших обов'язкових платежів; сплачувати податки та інші обов'язкові платежі в порядку і в розмірах, встановлених законом.
Згідно з п. 44.1 ст. 44 Податкового кодексу України, для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Відповідно до п. 44.3 ст. 44 Податкового кодексу України, платники податків зобов'язані забезпечити зберігання документів, визначених у пункті 44.1 цієї статті, а також документів, пов'язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, не менш як 1095 днів з дня подання податкової звітності, для складення якої використовуються зазначені документи, а у разі її неподання - з передбаченого цим Кодексом граничного терміну подання такої звітності.
Пунктом 44.5 ст. 44 Податкового кодексу України передбачено, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити орган державної податкової служби за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та митний орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації. Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до органу державної податкової служби, митного органу.
Таким чином, вищенаведеним нормам законодавства не суперечить податкова консультація відповідача в частині того, що «громадяни, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи за спрощеною системою оподаткування, обліку та звітності, зобов’язані мати підтверджуючі документи щодо придбання товарів (робіт, послуг), які використовуються у підприємницькій діяльності».
Згідно з ст. 164-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, не ведення обліку або неналежне ведення обліку доходів і витрат, для яких законами України встановлено обов'язкову форму обліку, тягне за собою попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
І в цій частині посилання податкового органу на положення ст. 164-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо визначення відповідальності за відсутність належного обліку доходів та витрат, відповідає вимогам чинного законодавства.
В той же час, відповідно до пп. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб – це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Приватний підприємець, незалежно від способу оподаткування одержаних доходів, в тому числі і на спрощеній системі оподаткування, обліку та звітності, є податковим агентом стосовно нарахування, утримання податку при виплаті доходів як найманим працівникам, так і іншим громадянам, в тому числі приватним підприємцям. При закупівлі товарів (робіт, послуг) у інших громадян, які також є суб’єктами підприємництва, приватний підприємець є податковим агентом стосовно виплачених доходів. При цьому податок на доходи не утримується, якщо фізична особа, у якої закуповується товари є також приватним підприємцем та підтвердить це копією документу, що підтверджує її державну реєстрацію відповідно до закону як суб’єкта підприємницької діяльності. Незалежно від факту утримання чи неутримання податку на доходи фізичних осіб, приватний підприємець, який виплачує дохід іншому підприємцю, зобов’язаний відобразити такий дохід у Податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ, який затверджений наказом ДПА України від 24.12.2010 № 1020. Згідно з п.167.1 ст.167 Податкового кодексу України ставка податку на доходи фізичних осіб становить 15% (17%).
Вищезазначені вимоги чинного законодавства в повній мірі можуть стосуватися позивача у справі в тому випадку, коли він здійснював таке придбання у фізичних осіб. Однак, відсутність у приватного підприємця первинних документів, що підтверджують факт закупівлі товару не є беззаперечним фактом того, що приватний підприємець виплатив дохід фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємництва. В даному випадку можливо існування принаймні двох ситуацій – товар придбавався у іншого суб’єкта підприємницької діяльності, однак підтверджуючі документи з різних причин у позивача відсутні; та товар дійсно придбавався у фізичних осіб.
Отже, податковий орган говорячи про виплату приватним підприємцем доходу фізичній особі у разі відсутності первинних документів щодо факту придбання товару вдається лише до припущень про ймовірність здійснення позивачем таких операцій. Такі висновки не ґрунтуються на нормах податкового законодавства.
В свою чергу, визначення об’єкту та бази оподаткування, а також розміру податку на доходи фізичних осіб, який має утримати податковий агент, повинно ґрунтуватися на відповідних підтверджуючих документах (наприклад, Податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою 1 ДФ, письмовими поясненнями самого підприємця, наданням підтверджуючих документів тощо), а не лише на припущеннях щодо можливості здійснення таких операцій.
Таким чином, абз. 17 податкової консультації Державної податкової адміністрації у Запорізькій області від 01.09.2011 № 531/14/17-214 наданої Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, а саме: «У разі не підтвердження приватним підприємцем первинними документами факту закупівлі товару у інших приватних підприємців, вважається, що приватний підприємець виплатив дохід фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємництва. У цьому випадку приватний підприємець з виплачених доходів за закупівлю товарів, зобов’язаний утримати податок на доходи за ставкою 15 % (17 %) та перерахувати його в бюджет» суперечить нормам та змісту податкового законодавства.
Позовні вимоги в частині зобов’язання ДПА у Запорізькій області надати ФОП ОСОБА_1 нову податкову консультацію з урахуванням висновків суду, чітко по суті порушених питань та з урахуванням обставин, викладених у листі позивача від 09.08.2011 суд вважає безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Згідно з п.53.3 ст.53 Податкового кодексу України платник податків може оскаржити до суду як правовий акт індивідуальної дії податкову консультацію контролюючого органу, викладену в письмовій або електронній формі, яка, на думку такого платника податків, суперечить нормам або змісту відповідного податку чи збору. Визнання судом такої податкової консультації недійсною є підставою для надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду.
Таким чином, зміст вказаної норми покладає на податковий орган обов’язок надання нової податкової консультації з урахуванням висновків суду у разі визнання судом такої податкової консультації недійсною.
Отже, вимоги позивача про зобов’язання податковий орган надати нову податкову консультацію з урахуванням висновків суду наразі є передчасними, оскільки відсутній факт ігнорування (невиконання) з боку ДПА у Запорізькій області рішення суду.
Враховуючи те, що абз. 17 податкової консультації Державної податкової адміністрації у Запорізькій області від 01.09.2011 № 531/14/17-214, наданої Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, суперечить нормам та змісту податкового законодавства, в цій частині вона (податкова консультація) є недійсною. Позовні вимоги в цій частині суд визнає обґрунтованими та такими що підлягають задоволенню. В іншій частині позову суд відмовляє з підстав, викладених вище.
Відповідності до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Враховуючи вищезазначене, та керуючись ст.ст. 2, 4, 7 – 12, 14, 86, 158 – 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Державної податкової адміністрації у Запорізькій області про визнання недійсною податкової консультації та зобов’язання вчинити дії, - задовольнити частково.
Визнати недійсним абз. 17 податкової консультації Державної податкової адміністрації у Запорізькій області від 01.09.2011 № 531/14/17-214 наданої Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1, а саме: «У разі не підтвердження приватним підприємцем первинними документами факту закупівлі товару у інших приватних підприємців, вважається, що приватний підприємець виплатив дохід фізичній особі, яка не є суб’єктом підприємництва. У цьому випадку приватний підприємець з виплачених доходів за закупівлю товарів, зобов’язаний утримати податок на доходи за ставкою 15 % (17 %) та перерахувати його в бюджет», як такий, що суперечить нормам та змісту податкового законодавства.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
genakuz
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST БулаФФка » 26 янв 2012, 16:44

Коллеги,добрый день! Помогите с такой проблемкой.ЧПЕН 3-я группа , вид деятельности-грузоперевозки.Оформлены водители. Обязательно ли нужно оформлять путевые листы? Ведь расход топлива,который они подтверждают,все равно не попадает в книгу учета доходов и не уменьшает налогооблагаемый доход. Так можно ли обойтись и без них? Заранее спасибо.
БулаФФка
 
Сообщений: 81
Зарегистрирован: 11 янв 2012, 20:25
Благодарил (а): 78 раз.
Поблагодарили: 17 раз.

UNREAD_POST налоговик » 26 янв 2012, 17:11

БулаФФка писал(а):Коллеги,добрый день! Помогите с такой проблемкой.ЧПЕН 3-я группа , вид деятельности-грузоперевозки.Оформлены водители. Обязательно ли нужно оформлять путевые листы? Ведь расход топлива,который они подтверждают,все равно не попадает в книгу учета доходов и не уменьшает налогооблагаемый доход. Так можно ли обойтись и без них? Заранее спасибо.


Гляньте в теме Легковой автомобиль (расходы на..., путевые листы и т.п.) viewtopic.php?p=27740#p27740

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
БулаФФка
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2589 раз.

UNREAD_POST bykashka » 30 янв 2012, 18:50

При том, что можно сказать, что документы на товар, купленный у юр.лиц, были потеряны, почему никто не говорит об этом пункте:

44.5. У разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов'язаний у п'ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити орган державної податкової служби за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та митний орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації.

Платник податків зобов'язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до органу державної податкової служби, митного органу.
Аватар пользователя
bykashka
 
Сообщений: 167
Зарегистрирован: 24 фев 2011, 23:53
Благодарил (а): 58 раз.
Поблагодарили: 19 раз.

UNREAD_POST vins » 22 фев 2012, 12:16

Письмо
Государственной налоговой администрации в Днепропетровской области от 20.01.2012 г. № 1820/10/31-242
(Извлечение)

Физические лица - субъекты хозяйствования, которые были плательщиками фиксированного налога в соответствии с разделом IV Декрета Кабинета Министров Украины "О подоходном налоге с граждан", при определении объема дохода, дающего право на применение упрощенной системы налогообложения в 2012 году, учитывают доход, полученный в 2011 году от осуществления предпринимательской деятельности, который облагался фиксированным налогом. В этом случае положения статьи 292 Налогового кодекса относительно порядка определения доходов и их состава будут учитываться к доходам, полученным начиная с 1 января 2012 года.
Согласно подпункту 1) пункта 292.1 статьи 292 Налогового кодекса доходом плательщика единого налога является для физического лица - предпринимателя - доход, полученный в течение налогового (отчетного) периода в денежной форме (наличной и/или безналичной); материальной или нематериальной форме, определенной пунктом 292.3 этой статьи. При этом в доход не включаются полученные таким физическим лицом пассивные доходы в виде процентов, дивидендов, роялти, страховые выплаты и возмещения, а также доходы, полученные от продажи движимого и недвижимого имущества, которое принадлежит на праве собственности физическому лицу и используется в его хозяйственной деятельности.
При этом в сумму дохода за отчетный период включаются сумма кредиторской задолженности, по которой истек срок исковой давности, и стоимость бесплатно полученных в течение отчетного периода товаров (работ, услуг).
Подпунктом 14.1.13 пункта 14.1 статьи 14 Налогового кодекса определено понятие "бесплатно предоставленные товары, работы, услуги", а именно:
а) товары, которые предоставляются по договорам дарения, другим договорам, по которым не предусматривается денежная либо другая компенсация стоимости таких товаров или их возврат, либо без заключения таких договоров;
б) работы (услуги), которые выполняются (предоставляются) без выдвижения требования по компенсации их стоимости;
в) товары, переданные юридическому или физическому лицу на ответственное хранение и использованные им.
Порядок ведения учета и составления отчетности плательщиками единого налога установлен статьей 296 Налогового кодекса.
Так, плательщики единого налога первой и второй групп и плательщики единого налога третьей группы, не являющиеся плательщиками налога на добавленную стоимость, ведут книгу учета доходов путем ежедневного, по итогам рабочего дня, отражения полученных доходов. Форма книги учета доходов и порядок ее ведения утверждены приказом Министерства финансов Украины от 15.12.11 № 1637, зарегистрированным в Министерстве юстиции Украины 27.12.11 под № 1534/20272.
При этом ни статьей 296 Налогового кодекса, ни порядком ведения книги учета доходов не установлена обязанность иметь подтверждающие документы относительно происхождения товара.
Вместе с тем согласно пункту 44.1 статьи 44 Налогового кодекса для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с исчислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством.
Налогоплательщики обязаны обеспечить хранение документов, определенных в пункте 44.1 статьи 44 Налогового кодекса, а также документов, связанных с выполнением требований законодательства, контроль за соблюдением которого возложен на контролирующие органы, не менее 1 095 дней со дня представления налоговой отчетности, для составления которой используются указанные документы, а при ее непредставлении - с предусмотренного данным Кодексом предельного срока представления такой отчетности (пункт 44.3 статьи 44 Налогового кодекса).
Заместитель председателя ГНА в Днепропетровской области Д. Макаров
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST AMF » 23 фев 2012, 00:11

vins писал(а):
Письмо
Государственной налоговой администрации в Днепропетровской области от 20.01.2012 г. № 1820/10/31-242
(Извлечение)

Позиция налоговой вообще не понятна :-)
Я купил сегодня единицу товара, завтра её продал и сделал запись в книге. Какие документы об этом товаре я должен хранить?
AMF
 
Сообщений: 64
Зарегистрирован: 06 янв 2012, 15:55
Откуда: Киев, Днепровский р-н
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST minibuh » 23 фев 2012, 00:27

Расходную накладную на товарную единицу от поставщика + сертификаты, сан.заключение
minibuh
 
Сообщений: 2225
Зарегистрирован: 28 дек 2011, 14:00
Благодарил (а): 1232 раз.
Поблагодарили: 888 раз.

UNREAD_POST AMF » 23 фев 2012, 00:59

Ну а причём тогда "не установлена обязанность иметь подтверждающие документы относительно происхождения товара"?
AMF
 
Сообщений: 64
Зарегистрирован: 06 янв 2012, 15:55
Откуда: Киев, Днепровский р-н
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST vins » 01 мар 2012, 15:27

Суды считают, что предприниматель не имеет права реализовывать товар, на который у него нет подтверждающих документов

ПОСТАНОВА
02 лютого 2012 року 14 год. 12 хв. м.Одеса Справа № 2а/1570/6617/2011
Одеський окружний адміністративний суд

...
Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Відповідно до п. 12 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Згідно зі ст. 6 того ж Закону фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності ведеться облік товарних запасів у порядку, визначеному чинним законодавством, а юридичною особою (її філією, відділенням, іншим відокремленим підрозділом) - у порядку, визначеному відповідним національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку. Облік ведеться з урахуванням особливостей, встановлених для суб'єктів малого підприємництва. Обов'язок із ведення обліку товарних запасів не застосовується до осіб, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку придбаних або проданих товарів.

Згідно ст. 1 цього Указу спрощена система оподаткування, обліку та звітності запроваджується, зокрема, для фізичних осіб, які здійснюють підприємницьку діяльність без створення юридичної особи і у трудових відносинах з якими, включаючи членів їх сімей, протягом року перебуває не більше 10 осіб та обсяг виручки яких від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) за рік не перевищує 500 тис. гривень.

Статтею 4 Указу №727/98 визначено, що спрощена система оподаткування, обліку та звітності для суб’єктів малого підприємництва може застосовуватися поряд з діючою системою оподаткування, обліку та звітності, передбаченою законодавством на вибір суб’єкта малого підприємництва.

Форма книги обліку доходів та витрат, що підлягають оподаткуванню відповідно до цього Указу, і порядок її ведення суб'єктами малого підприємництва, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, встановлюються Державною податковою адміністрацією України.

Порядок ведення спрощеного обліку та звітності суб'єктами малого підприємництва відповідно до цього Указу затверджується Міністерством фінансів України ( ст. 6 Указу).

Наказом Державної податкової адміністрації України від 13 жовтня 1998 року № 477 затверджено форму Книги обліку доходів і витрат суб'єкта малого підприємництва - юридичної особи та Порядку її ведення (далі- Наказ № 477).

Відповідно до цього Наказу суб'єкти малого підприємництва - юридичні особи, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (надалі - суб'єкти малого підприємництва), зобов'язані вести Книгу обліку доходів і витрат суб'єкта малого підприємництва - юридичної особи, яка застосовує спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, в якій у хронологічній послідовності на підставі первинних документів здійснюються записи про операції, що відбулися у звітному (податковому) періоді.

У графі 6 «Загальна сума виручки та позареалізаційних доходів»відображаються всі надходження, отримані на розрахунковий (поточний) рахунок та в касу суб'єктом малого підприємництва від продажу продукції (товарів, робіт, послуг), майна, включаючи основні фонди, які належать суб'єкту малого підприємництва й реалізовані у звітному (податковому) періоді, позареалізаційні доходи та виручка від іншої реалізації.

У графі 3 «Сума виручки від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)» відображається сума доходів, отриманих від виробництва та продажу продукції (товарів, робіт, послуг).

У графі 4 «Сума виручки від реалізації основних фондів»відображається різниця між сумою, отриманою від реалізації цих основних фондів, та їх залишковою вартістю на момент продажу.

У графі 5 «Позареалізаційні доходи та виручка від іншої реалізації»відображаються суми, фактично отримані суб'єктом підприємницької діяльності на розрахунковий (поточний) рахунок та в касу від інших операцій (фінансовий результат від продажу цінних паперів, малоцінних швидкозношуваних предметів, матеріалів, палива, орендна плата, проценти, грошові кошти, отримані у вигляді безповоротної фінансової допомоги, кредиторська заборгованість, щодо якої минув строк позовної давності, а також дивіденди, якщо вони не були оподатковані у джерела виплати відповідно до Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств»).

У графах 3, 4, 5, 6 не включаються до складу виручки (доходу) суми акцизного збору.

У графі 7 «Загальна сума витрат, здійснених у зв'язку з веденням господарської діяльності»відображається фактична сума витрат, проведених з розрахункового (поточного) рахунку та каси підприємства, у зв'язку з продажем продукції (товарів, робіт, послуг), здійсненням фінансових операцій, а також від іншої діяльності.

Суб'єкт малого підприємництва щомісячно підбиває підсумки з 3 до 7 граф наростаючим підсумком з початку року.

Відтак, в Наказі № 477 , по-перше, чітко визначені графи книги, які мають заповнюватись суб’єктом підприємницької діяльності , по-друге, йде посилання на те, що всі дані вносяться на підставі первинної документації.

Відповідно до ч. 1 та ч.3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»від 16 липня 1999 року № 996-XIV обов’язок щодо ведення бухгалтерського обліку поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на представництва іноземних суб'єктів господарської діяльності (далі - підприємства), які зобов'язані вести бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно з законодавством.

Суб'єкти підприємницької діяльності, яким відповідно до законодавства надано дозвіл на ведення спрощеного обліку доходів і витрат, ведуть бухгалтерський облік і подають фінансову звітність у порядку, встановленому законодавством про спрощену систему обліку і звітності.

Таким чином, оскільки порядок оподаткування позивача передбачає ведення обліку придбаних або проданих ним товарів, то він не може бути звільнений взагалі від обов’язку із ведення обліку товарних запасів в місці проведення їхньої реалізації. З цих підстав суд не погоджується з думкою позивача щодо відсутності у нього обов’язку з ведення обліку товарів за місцем їхньої реалізації.

Так, на підставі вищезазначених нормативно-правових актів, суд приходить до висновку, що по-перше, товарообіг має відображатись в бухгалтерському обліку, який здійснюється на підставі первинних документів. Будь-які господарські операції, зокрема, придбання товару мають підтверджуватись первинною документацією. По-друге, для визначення обсягу виручки ФОП повинна вести облік товару, по-третє, платник податків, що перебуває на спрощеній системі оподаткування, має вести книгу обліку доходів та витрат, форма якої встановлена законодавством, відтак є типовою і не передбачає будь-яких відхилень від приписів нормативно-правових актів.

Необхідно зазначити, що чинне законодавство не дозволяє податковому органу самостійно проводити інвентаризацію, відповідно до п.15 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»органи податкової служби наділені правом вимагати від керівників підприємств, установ і організацій, що перевіряються в ході планових та позапланових виїзних перевірок, проведення інвентаризацій основних фондів, товарно-матеріальних цінностей та коштів, у разі відмови у проведенні таких інвентаризацій або при проведенні адміністративного арешту активів - звернутися до суду щодо спонукання до проведення таких інвентаризацій.

Відповідно до п. 24 ст.11 Закону України «Про міліцію»від 20 грудня 1990 року № 565-XII міліції для виконання покладених на неї обов'язків надається право вимагати від керівників підприємств, установ і організацій пояснення по фактах порушення законодавства, перевірка додержання якого віднесена до компетенції міліції, а також у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, проводити перевірки по фактах порушення законодавства, контроль за додержанням якого віднесено до компетенції міліції, вимагати проведення інвентаризацій і ревізій відповідних сфер фінансово-господарської діяльності.

Відповідно до наказу Мінекономіки «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо впровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку у сфері громадського харчування і побутових послуг, гармонізованих з міжнародними стандартами»від 17.06.2003 N 157 інвентаризація –це періодична перевірка наявності товарно-матеріальних цінностей, стану їх зберігання для підтвердження правильності та достовірності даних бухгалтерського обліку та звітності.

Відтак, зняття залишків співробітниками УПМ ДПА в Одеській області не являється здійсненням процедури інвентаризації, а лише – реалізацією в відповідності до Закону України «Про міліцію»та Закону України «Про державну податкову службу в Україні»права щодо проведення перевірок по фактах порушення законодавства.

Отже, відповідно до ст.21 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» до суб'єктів підприємницької діяльності, що не ведуть або ведуть з порушенням встановленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання, застосовується фінансова санкція у розмірі подвійної вартості необлікованих товарів за цінами реалізації, але не менше десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Фінансові санкції відповідно до статей 20, 21 Закону № 265/95-ВР застосовуються до суб'єктів господарювання, що здійснюють реалізацію товарів, які не обліковані в установленому порядку, чи не ведуть або ведуть з порушенням установленого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберігання.

Отже, оскільки перевіркою встановлено невідповідність обліку товарів згідно книги обліку доходів і витрат, товарам фактично виставленим на реалізацію дана обставина правильно кваліфікована як порушення встановленого порядку обліку товарів, який зокрема забороняє здійснення реалізації товарів не відображених у обліку.

ПОСТАНОВИВ:

У задоволені адміністративного позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 до державної податкової інспекції у Малиновському районі м. Одеси про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0072751701 від 12.04.2011 року –відмовити повністю.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST ЮЛЬЧИК » 01 мар 2012, 15:33

Подскажите, пож. 1 раз в месяц мы отправляем нашего сотрудника в командировку на 2-3 дня, но командировочные не платим, а даем сотруднику после этого отгулы. Нарушаем ли мы этим закон? Сотрудник на окладе.
ЮЛЬЧИК
 
Сообщений: 83
Зарегистрирован: 10 фев 2011, 12:00
Благодарил (а): 36 раз.
Поблагодарили: 4 раз.

UNREAD_POST vins » 01 мар 2012, 15:36

ЮЛЬЧИК писал(а):Подскажите, пож. 1 раз в месяц мы отправляем нашего сотрудника в командировку на 2-3 дня, но командировочные не платим, а даем сотруднику после этого отгулы. Нарушаем ли мы этим закон? Сотрудник на окладе.


Нарушаете. Начиная вот отсюда почитайте. И подумайте, как Ваш вопрос связан с темой "Документы на товар" предпринимателя? :?
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 05 мар 2012, 11:03

Нужны ли документы первичного учета частному предпринимателю - законодательные требования


Общие требования

В п. 44.1 НКУ указано, что для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с начислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством. Причем налогоплательщикам запрещается формирование показателей налоговой отчетности, таможенных деклараций на основании данных, не подтвержденных вышеперечисленными документами.

Хотим сразу же обратить внимание: это общее требование, которое нужно применять относительно предпринимателей с учетом других норм действующего законодательства.

Во-первых, согласно ст. 1 Закона № 2063 физлица, зарегистрированные в установленном порядке субъектами предпринимательской деятельности, относятся к субъектам малого предпринимательства. При этом ни указанный законодательный акт, ни Закон № 996 не обязывают таких субъектов малого предпринимательства - физлиц вести бухгалтерский учет в полной мере.

Иными словами, предприниматель, будь то общая система налогообложения (далее - ОСН) или упрощенная система налогообложения, учета и отчетности, не должен использовать План счетов субъектов малого предпринимательства, утвержденный Приказом № 186, и регистры бухучета, утвержденные Приказом № 422. Также предприниматель освобождается от обязанности составления и предоставления Финансового отчета субъекта малого предпринимательства (форма 1-м, 2-м), приведенного в приложении 1 к П(С)БУ 25. Это прерогатива юрлиц - субъектов малого предпринимательства.

Во-вторых, предприниматели, независимо от избранной системы налогообложения, должны в обязательном порядке вести учет доходов. Более того, предприниматели на ОСН согласно п. 177.4 и п. 177.10 НКУ вправе включать в перечень своих расходов, непосредственно связанных с получением доходов, только документально подтвержденные расходы и обязаны иметь документы, подтверждающие происхождение товара.

Книга учета доходов и расходов для таких предпринимателей утверждена Приказом № 1025.

Что касается предпринимателей-упрощенцев, то те из них, которые избрали 1-ю или 2-ю группу плательщиков единого налога (далее - ЕН) или же 3-ю группу плательщиков ЕН без уплаты НДС, ведут книгу учета доходов. Избравшие 3-ю группу плательщиков ЕН с уплатой НДС, ведут налоговый учет доходов и расходов (пп. 296.1.1 и пп. 296.1.2 НКУ).

Форма книг для указанных групп утверждена Приказом № 1637 (срок хранения книги у плательщика ЕН - в течение 3 лет после выполнения последней записи).

Кстати, Порядком № 1025 и Порядком № 1637 определено, что данные вышеуказанных Книг используются для заполнения налоговой декларации. Поэтому их показатели, на основании требований п. 44.1 НКУ, должны быть подтверждены соответствующими первичными документами, которые имеют право изучать и проверять налоговые органы во время проведения проверок, что обусловлено пп. 20.1.8 НКУ.

Напомним: согласно ст. 1 Закона № 996 первичным документом является документ, который содержит сведения о хозяйственной операции и подтверждает ее осуществление.

Таким образом, для целей налогового учета предприниматель должен вести оперативный учет, т. е. составлять первичные документы. Более того, действующее законодательство в зависимости от вида деятельности и производимых операций может содержать требования относительно наличия других документов, например письменных договоров и пр.

Обращаем внимание: предпринимателю, определяясь со сроками хранения документов, нужно учитывать, что состоявшаяся плановая проверка налоговых органов не является основанием для уничтожения документов до истечения сроков их хранения.

Также отметим, что срок хранения документов по общему правилу Перечня № 41 исчисляется с 1 января года, следующего за годом завершения документов делопроизводством.

Например, по документам (ведомости, акты, переписка) о техническом состоянии и осмотре транспортных средств 2011 года срок хранения в 3 года начинает отсчитываться с 01.01.2012 г.

А примечания типа "после списания" (см. таблицу 2) и им подобные указывают на то, что именно с этого момента следует начинать отсчет срока хранения документов.

Подводя итог, констатируем: для целей установления сроков хранения у себя документов предприниматель сначала должен определиться с законодательной обязательностью использования того или иного из них, установить, используется ли документ для налоговых целей (в т. ч. для составления налоговой отчетности) и применить нормы НКУ и (или) Перечня № 41.

ГНА в г. Севастополе
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Yura2012 » 06 мар 2012, 12:25

vins писал(а):
Письмо
Государственной налоговой администрации в Днепропетровской области от 20.01.2012 г. № 1820/10/31-242
(Извлечение)

Физические лица - субъекты хозяйствования, которые были плательщиками фиксированного налога в соответствии с разделом IV Декрета Кабинета Министров Украины "О подоходном налоге с граждан", при определении объема дохода, дающего право на применение упрощенной системы налогообложения в 2012 году, учитывают доход, полученный в 2011 году от осуществления предпринимательской деятельности, который облагался фиксированным налогом. В этом случае положения статьи 292 Налогового кодекса относительно порядка определения доходов и их состава будут учитываться к доходам, полученным начиная с 1 января 2012 года.
Согласно подпункту 1) пункта 292.1 статьи 292 Налогового кодекса доходом плательщика единого налога является для физического лица - предпринимателя - доход, полученный в течение налогового (отчетного) периода в денежной форме (наличной и/или безналичной); материальной или нематериальной форме, определенной пунктом 292.3 этой статьи. При этом в доход не включаются полученные таким физическим лицом пассивные доходы в виде процентов, дивидендов, роялти, страховые выплаты и возмещения, а также доходы, полученные от продажи движимого и недвижимого имущества, которое принадлежит на праве собственности физическому лицу и используется в его хозяйственной деятельности.
При этом в сумму дохода за отчетный период включаются сумма кредиторской задолженности, по которой истек срок исковой давности, и стоимость бесплатно полученных в течение отчетного периода товаров (работ, услуг).
Подпунктом 14.1.13 пункта 14.1 статьи 14 Налогового кодекса определено понятие "бесплатно предоставленные товары, работы, услуги", а именно:
а) товары, которые предоставляются по договорам дарения, другим договорам, по которым не предусматривается денежная либо другая компенсация стоимости таких товаров или их возврат, либо без заключения таких договоров;
б) работы (услуги), которые выполняются (предоставляются) без выдвижения требования по компенсации их стоимости;
в) товары, переданные юридическому или физическому лицу на ответственное хранение и использованные им.
Порядок ведения учета и составления отчетности плательщиками единого налога установлен статьей 296 Налогового кодекса.
Так, плательщики единого налога первой и второй групп и плательщики единого налога третьей группы, не являющиеся плательщиками налога на добавленную стоимость, ведут книгу учета доходов путем ежедневного, по итогам рабочего дня, отражения полученных доходов. Форма книги учета доходов и порядок ее ведения утверждены приказом Министерства финансов Украины от 15.12.11 № 1637, зарегистрированным в Министерстве юстиции Украины 27.12.11 под № 1534/20272.
При этом ни статьей 296 Налогового кодекса, ни порядком ведения книги учета доходов не установлена обязанность иметь подтверждающие документы относительно происхождения товара.
Вместе с тем согласно пункту 44.1 статьи 44 Налогового кодекса для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с исчислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством.
Налогоплательщики обязаны обеспечить хранение документов, определенных в пункте 44.1 статьи 44 Налогового кодекса, а также документов, связанных с выполнением требований законодательства, контроль за соблюдением которого возложен на контролирующие органы, не менее 1 095 дней со дня представления налоговой отчетности, для составления которой используются указанные документы, а при ее непредставлении - с предусмотренного данным Кодексом предельного срока представления такой отчетности (пункт 44.3 статьи 44 Налогового кодекса).
Заместитель председателя ГНА в Днепропетровской области Д. Макаров

Из решений судов можно сделать вывод, что туда тоже нужно прилично заплатить. ПРОДАЖНЫЕ СУДЫ! Мне кажется, тут могут быть два варианта: 1- проверка за период до нового налогового кодекса (типа покажите, где брали уже проданный товар). Тогда действуем как здесь http://www.yur-gazeta.com/oarticle/1103/ , 2- если нужно показать документы на товар за период действия нового податкового кодекса. Тогда может так? А если составить с физлицом договор дарения на имеющийся в наличии товар и включить эту сумму в Книгу, как стоимость бесплатно полученных товаров? Для предпринимателей, покупающих товар на Барабашово и 7 км, нормальный выход. Лояльные физлица - родственники, друзья - найдутся у каждого. Тем более товар можно оценить в 10 грн, а продавать за 200. А физлицо скажет, что вложил деньги в товар во время кризиса - хотел стать предпринимателем, но не вышло, товар портится и т. д. Лучше уж поддержать материально друга, чем продажные суды и налоговую для олигархов. Господа юристы, покритикуйте?
Yura2012
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 06 мар 2012, 11:58
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST налоговик » 22 мар 2012, 15:42

Письмо
Министерства финансов Украины от 29.02.2012 г.

В соответствии с подпунктом 296.1.1 пункта 296.1 статьи 296 главы 1 раздела XIV Налогового кодекса Украины (далее - Кодекс) плательщики единого налога первой и второй групп и плательщики единого налога третьей группы, которые не являются плательщиками налога на добавленную стоимость, ведут книгу учета доходов (далее - Книга) путем ежедневного, по итогам рабочего дня, отражения полученных доходов.
Форма книги учета доходов и порядок ее ведения (далее - Порядок) утверждены приказом Министерства финансов Украины от 15.12.2011 № 1637.
В соответствии с Порядком в Книге отражается фактически полученная сумма дохода от осуществления деятельности с суммарным итогом за месяц, квартал, год, в частности средства, которые поступили на текущий счет плательщика налога и/или получены наличностью, сумма задолженности, по которой истек срок исковой давности, фактически бесплатно полученные товары (работы, услуги).
При отражении доходов в Книге факт их поступления не всегда может быть подтвержден первичными документами, в частности получение наличности в оплату товаров (работ, услуг), поэтому Кодексом и Порядком не предусмотрено требование обязательности осуществления записей в Книге на основании первичных документов. При этом данные, приведенные в Книге, являются подтверждением факта получения дохода и используются для составления налоговой декларации плательщика единого налога за соответствующий налоговый (отчетный) период.
Департамент налоговой, таможенной политики и метрологии бухучета

За это сообщение автора налоговик поблагодарили: 3
Alexan, minibuh, Natalina
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2589 раз.

UNREAD_POST minibuh » 22 мар 2012, 16:16

налоговик писал(а):
[center]Письмо
.
Департамент налоговой, таможенной политики и метрологии бухучета

)))))
minibuh
 
Сообщений: 2225
Зарегистрирован: 28 дек 2011, 14:00
Благодарил (а): 1232 раз.
Поблагодарили: 888 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ЕДИНЫЙ НАЛОГ (ЧПЕН)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, hela, Kamillfo, m_tetyana, suxarik.sm, Ya, yryna, Тори