Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Амортизация основных средств у предпринимателя

учет доходов и расходов, уплата ЕСВ, приостановка деятельности, РРО...

Модератор: konsult

UNREAD_POST capital » 28 фев 2011, 13:58

алефтина писал(а):Да чувствую. :) Хочу сделать правильно...И нашла в НК привязку к ведению БУ только при определении ост.стоимости ОС.


Здесь сказать как "правильно" достаточно сложно.
Право на учет в составе расходов таких объектов есть. Но как на это посмотрят при проверке налоговики - легко представить.
Что будет с судебной практикой по этому вопросу - непонятно. Пока не сформирована.
capital
 
Сообщений: 117
Зарегистрирован: 30 дек 2010, 10:51
Благодарил (а): 19 раз.
Поблагодарили: 52 раз.

UNREAD_POST Юрист-знахаръ » 26 мар 2011, 20:50

Согласно НК основные средства нельзя отнести к расходам без амортизации выходит.
С 1 апреля предпринимателям на общей системе придется проводить амортизацию основных средств без ведения бух.учета?????

Может были уже какие официальные разъяснения в марте по данному поводу?


---------------
Цитата:
177.4. До переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням
доходів, належать документально підтверджені витрати, що
включаються до витрат виробництва (обігу) згідно з розділом ІІІ
цього Кодексу.

Не належить до витрат фізичної особи — підприємця вартість
придбаного рухомого і нерухомого майна, що підлягає державній
реєстрації, у разі якщо таке майно придбано до державної реєстрац
ії фізичної особи — суб’єктом підприємницької діяльності
та/або не використовується в такій діяльності.


Обращаемся к 3 разделу НК и смотрим

Цитата:
138.1. Витрати, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування,
складаються із:
витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з пунктами
138.4, 138.6—138.9, 138.11 цієї статті:
інших витрат, визначених згідно з пунктами 138.5, 138.10
—138.12 цієї статті, пунктом 140.1 статті 140 і статтею 141 цього
Кодексу;
крім витрат, визначених у пунктах 138.3 цієї статті та у статті
139 цього Кодексу.



Смотрим 139 статью, в которой указано, что нельзя относить к расходам:

Цитата:
Стаття 139. Витрати, що не враховуються при визначенні оподатковуваного
прибутку

139.1.5. витрати на придбання, виготовлення, будівництво, реконструкц
ію, модернізацію та інше поліпшення основних засобів
та витрати, пов’язані з видобутком корисних копалин, а також з
придбанням (виготовленням) нематеріальних активів, які підлягають
амортизації згідно зі статтями 144 — 148 цього Кодексу, з
урахуванням пунктів 146.11 і 146.12 статті 146 та пункту 148.5
статті 148 цього Кодексу;
Аватар пользователя
Юрист-знахаръ
 
Сообщений: 154
Зарегистрирован: 26 мар 2011, 20:42
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 14 раз.

UNREAD_POST Печкин » 26 мар 2011, 21:06

Приветствую!

В соседней ветке было такое разъяснение от ГНАУ:

В состав расходов не включаются затраты на приобретение движимого и недвижимого имущества, права на которые подлежат госрегистрации


Скрытый текст: показать
Чи має право ФОП включити до складу витрат вартість придбаного рухомого та нерухомого майна, що підлягає державній реєстрації, якщо дане майно було придбано до реєстрації ФО СПД або після такої реєстрації?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до п. 177.4 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV (далі – Кодекс), до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтвердженні витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно із розділом ІІІ ПКУ. При цьому, розділ ІІ Кодексу набирає чинності з 1 квітня 2011 року. Згідно із п. 145.1 ст. 145 Кодексу рухоме та нерухоме майно входить до переліку класифікації груп основних засобів та інших необоротних активів. Склад витрат та порядок їх визначення зазначено у ст. 138 розділу ІІІ Кодексу, відповідно до якої до складу витрат включаються, зокрема, витрати на утримання основних засобів та амортизація (абз. "в" пп. 138.10.2 п. 138.10 ст. 138 Кодексу). Вартість, яка амортизується, по кожному об’єкту основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів визначається як первісна (переоцінена) з урахуванням капіталізованих витрат на модернізацію, модифікацію, добудову, дообладнання, реконструкції тощо, а також суми накопиченої амортизації за даними бухгалтерського обліку на дату набрання чинності розділу ІІІ Кодексу. Однак, п.2 ст.3 Закону України від 16.07.99 №996-ХІV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі – Закон №996) передбачено, що бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Згідно із ст.2 Закону №996 дія Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на суб'єктів підприємницької діяльності, яким відповідно до законодавства надано дозвіл на ведення спрощеного обліку доходів і витрат, та що ведуть бухгалтерський облік і подають фінансову звітність у порядку, встановленому законодавством про спрощену систему обліку і звітності. Ведення бухгалтерського обліку складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації, для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування законодавством не передбачено. Тобто, до складу валових витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування не включається вартість придбаного рухомого та нерухомого майна, що підлягає державній реєстрації.


Момент интересный. Есть объективные сложности с амортизационными расходами по объектам, приобретенным до 01.04.2011 г.

По сути - не думаю, что вдруг начнут появляться положительные разъяснения, с учетом уже прозвучавшей позиции Захарченко (приводилась на первой странице в текущей теме)

Юрист-знахаръ писал(а):С 1 апреля предпринимателям на общей системе придется проводить амортизацию основных средств без ведения бух.учета?????


Вы имете в виде, что раньше приходилось начислять предпринимателю-общесистемщику расходы с ведением бухучета? :)
Просто не признавали и все.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST Юрист-знахаръ » 26 мар 2011, 21:27

Печкин писал(а):Вы имете в виде, что раньше приходилось начислять предпринимателю-общесистемщику расходы с ведением бухучета? :)
Просто не признавали и все.

Раньше, как я думал, совершил покупку основного средства - отнес к расходам в данном периоде и все. А сейчас получается и амортизировать не получиться т.к. не ведем бух.учет и отнести к расходам нельзя приобретенные основные средства согласно 138ст НК.

Какие мои действия с нового квартала при покупке основных средств???
Аватар пользователя
Юрист-знахаръ
 
Сообщений: 154
Зарегистрирован: 26 мар 2011, 20:42
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 14 раз.

UNREAD_POST konsult » 26 мар 2011, 22:12

Раньше, как я думал, совершил покупку основного средства - отнес к расходам в данном периоде и все. А сейчас получается и амортизировать не получиться т.к. не ведем бух.учет и отнести к расходам нельзя приобретенные основные средства согласно 138ст НК.


Раньше на расходы относить было нельзя:
расходы по Декрету № 13-92 формировались как валовые расходы + амортизация
налоговики говорили что амортизацию нельзя - нет бухучета
прямиком в расходы само собой нельзя, т.к. амортизация на валовые расходы не шла

насчет ваших действий с 01.04.2011
есть возможность спорить с налоговиками, относите амортизацию на расходы при этом ведите либо бухгалтерский учет ОС либо налоговый учет амортизации (выше в этой ветке все это обсуждалось уже).
не хотите ни с кем спорить - на расходы не ставьте.
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST Юрист-знахаръ » 27 мар 2011, 00:04

konsult писал(а):насчет ваших действий с 01.04.2011
есть возможность спорить с налоговиками


Не належить до витрат фізичної особи — підприємця вартість
придбаного рухомого і нерухомого майна, що підлягає державній
реєстрації, у разі якщо таке майно придбано до державної реєстрац
ії фізичної особи — суб’єктом підприємницької діяльності
та/або не використовується в такій діяльності.


я тогда не могу понять, к чему тогда эта норма в разделе для физ.лиц? Что подразумевает??? Если купить машину к примеру, то можно списать в расходы в текущем периоде??? (т.е. движимое\недвижимое имущество подлежащее гос.регистрации можно списывать в расходы без амортизации, а остальные основные средства. не подлежащее гос.регистрации. тот же принтер, факс и т.д. ни в расходы ни путем амортизации показать нельзя предпринимателю)

Можно, как выше было замечено вести "Налоговый учет амортизации", ...но налоговикам думаю это будет еще больше не понятнее чем "нам"... и какова практика???
Аватар пользователя
Юрист-знахаръ
 
Сообщений: 154
Зарегистрирован: 26 мар 2011, 20:42
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 14 раз.

UNREAD_POST Печкин » 27 мар 2011, 00:08

С точки зрения закона (налогового кодекса) ничего другого нет кроме:

177.4. До переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно з розділом III цього Кодексу.

Не належить до витрат фізичної особи - підприємця вартість придбаного рухомого і нерухомого майна, що підлягає державній реєстрації, у разі якщо таке майно придбано до державної реєстрації фізичної особи - суб'єктом підприємницької діяльності та/або не використовується в такій діяльності.


Виден четкий запрет на учет расходов по отдельной категории имущества.
По другому имуществу должны быть расходы, правда, в контексте Раздела III, т.е. если речь об основных средствах :arrow: через амортизацию. Напрямую в расходы - нельзя.

А с ней тоже есть некоторые проблемы, даже по приобретенным после 01.04.11 г. объектам (например, по какому методу начислять?)...
живу на Бухфоруме

За это сообщение автора Печкин поблагодарил:
Юрист-знахаръ
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST konsult » 27 мар 2011, 00:14

Не належить до витрат фізичної особи — підприємця вартість
придбаного рухомого і нерухомого майна, що підлягає державній
реєстрації, у разі якщо таке майно придбано до державної реєстрац
ії фізичної особи — суб’єктом підприємницької діяльності
та/або не використовується в такій діяльності.


Ну так в этом то и вся нелепость ситуации.
То что законодатель не захотел видеть в расходах - он указал в этой норме.
Остальное идет в расходы через раздел III Налогового кодекса.
Если это основное средство, то через амортизацию.
А налоговики незаконно говорят "нет".

За это сообщение автора konsult поблагодарил:
Юрист-знахаръ
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST Юрист-знахаръ » 27 мар 2011, 01:13

Печкин писал(а):А с ней тоже есть некоторые проблемы, даже по приобретенным после 01.04.11 г. объектам (например, по какому методу начислять?)...


145.1.5. Амортизація основних засобів нараховується із застосуванням
таких методів:
1) прямолінійного, за яким річна сума амортизації визначається
діленням вартості, яка амортизується, на строк корисного використання
об’єкта основних засобів;
2) зменшення залишкової вартості, за яким річна сума амортизац
ії визначається як добуток залишкової вартості об’єкта на
початок звітного року або первісної вартості на дату початку нарахування
амортизації та річної норми амортизації. Річна норма
амортизації (у відсотках) обчислюється як різниця між одиницею
та результатом кореня ступеня кількості років корисного використання
об’єкта з результату від ділення ліквідаційної вартості
об’єкта на його первісну вартість;
3) прискореного зменшення залишкової вартості, за яким річна
сума амортизації визначається як добуток залишкової вартост
і об’єкта на початок звітного року або первісної вартості на дату
початку нарахування амортизації та річної норми амортизації,
яка обчислюється відповідно до строку корисного використання
об’єкта і подвоюється.
Метод прискореного зменшення залишкової вартості застосову
ється лише при нарахуванні амортизації до об’єктів основних
засобів, що входять до груп 4 (машини та обладнання) та 5
(транспортні засоби);
4) кумулятивного, за яким річна сума амортизації визначається
як добуток вартості, яка амортизується, та кумулятивного коеф
іцієнта. Кумулятивний коефіцієнт розраховується діленням
кількості років, що залишаються до кінця строку корисного використання
об’єкта основних засобів, на суму числа років його корисного
використання;
5) виробничого, за яким місячна сума амортизації визнача-
ється як добуток фактичного місячного обсягу продукції (робіт,
послуг) та виробничої ставки амортизації. Виробнича ставка
амортизації обчислюється діленням вартості, яка амортизується,
на загальний обсяг продукції (робіт, послуг), який підприємство
очікує виробити (виконати) з використанням об’єкта основних
засобів.



konsult писал(а):Если это основное средство, то через амортизацию.
А налоговики незаконно говорят "нет".

но надо же как-то работать :?:
Аватар пользователя
Юрист-знахаръ
 
Сообщений: 154
Зарегистрирован: 26 мар 2011, 20:42
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 14 раз.

UNREAD_POST Печкин » 27 мар 2011, 01:26

Да, я в курсе существующих методов амортизации.
Вопрос стоял в ином - по какому именно амортизировать предпринимателю,с учетом того, что регламентация в налоговом кодексе сделана для предприятий и ее автоматом на предпринимателя перенести нельзя:

145.1.9. Нарахування амортизації в цілях оподаткування здійснюється підприємством за методом, визначеним наказом про облікову політику з метою складання фінансової звітності, та може переглядатися в разі зміни очікуваного способу отримання економічних вигод від його використання.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST konsult » 27 мар 2011, 01:30

Ольга писал(а):Т.е. я так понимаю, что ФЛП нужно попросту "обложиться" индивидуальными налоговыми консультациями практически по каждому пункту общепроизводственных и административных затрат (исходя из текста новой Книги ф.10) + вести БУ в полном объеме и готовиться к судам - по-доброму, по всей видимости, с ГНАУ в этом вопросе разобраться будет нереально.


Вот очень меткое высказывание по поводу того, как работать.
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST А.И.Корейко » 27 мар 2011, 11:13

Амортизация основных средств у предпринимателя

:lol:
Какая у предпринимателя, общесистемника может быть "амортизация"? Её никогда не было...ни в периоды действия Раздела IV, ни сейчас, приобретение т.н. "основных" для предпринимателя - это расходы
Аватар пользователя
А.И.Корейко
 
Сообщений: 12
Зарегистрирован: 17 мар 2011, 15:49
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 3 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 27 мар 2011, 11:54

А.И.Корейко писал(а):
Амортизация основных средств у предпринимателя

:lol:
Какая у предпринимателя, общесистемника может быть "амортизация"? Её никогда не было...ни в периоды действия Раздела IV, ни сейчас, приобретение т.н. "основных" для предпринимателя - это расходы


Вы абсолютно правы! И до НК не было амортизации, а по Декрету- в расходы...
НО :) в суде было проще доказывать право предпринимателя на амортизацию, чем доказать расходы.
И на этом форуме, хотя и на ВОБУ и ДтКт, принято говорить о амортизации у чп, а не о шансе в расходы :)
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

UNREAD_POST Печкин » 27 мар 2011, 11:57

А.И.Корейко писал(а):
Амортизация основных средств у предпринимателя

:lol:
Какая у предпринимателя, общесистемника может быть "амортизация"? Её никогда не было...ни в периоды действия Раздела IV, ни сейчас, приобретение т.н. "основных" для предпринимателя - это расходы


А.И.Корейко, приведите плиз цепочку норм, которая приводит к вашему выводу о том, что приобретение основных средств для предпринимателя - это расходы без амортизации.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST Apolinaria » 27 мар 2011, 12:06

4 раздел Декрета не предусматривал начисления амортизации.
ст.13
відносяться тільки витрати, що включаються до складу валових витрат виробництва (обігу) або підлягають амортизації згідно із Законом про податок на прибуток.
т.о. витрати по приобретенным ОС в расходы..

а если говорить о статусе Инструкции 12 :))))))))))))))))))))
как говорит, очень уважаемый мною судебный эксперт,- ее правовой статус - это гвоздик в т..
*****
Аватар пользователя
Apolinaria
 
Сообщений: 244
Зарегистрирован: 02 фев 2011, 17:41
Откуда: Седьмое небо
Благодарил (а): 126 раз.
Поблагодарили: 71 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ОБЩАЯ СИСТЕМА

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya