Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Состав расходов предпринимателя на общей системе

учет доходов и расходов, уплата ЕСВ, приостановка деятельности, РРО...

Модератор: konsult

UNREAD_POST ЧПЕН_2011 » 17 фев 2011, 10:20

ГНАУ говорит, что расходы на личные командировки предприниматель поставить в расходы не может.

Питання:

Чи має право ФОП, яка здійснює відрядження особисто, віднести до складу валових витрат витрати, які пов'язані з даним відрядженням, та які оформлюються при цьому документи згідно з Податковим кодексом України?

Відповідь:

Відповідно до п. 177.4 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-VI (далі - ПКУ) до переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно з розділом III ПКУ. Згідно з пп. 140.1.7 п. 140.1 ст. 140 ПКУ при визначенні об'єкта оподаткування враховуються такі витрати подвійного призначення, як витрати на відрядження фізичних осіб, які перебувають у трудових відносинах із таким платником податку або є членами керівних органів платника податку, в межах фактичних витрат особи, яка відряджена, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в'їзд (віз), обов'язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов'язані з правилами в'їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв'язку із здійсненням таких витрат. Згідно з Інструкцією про службові відрядження в межах України та за кордон, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 13.03.98 N 59 (із змінами та доповненнями), службовим відрядженням вважається поїздка працівника за розпорядженням керівника підприємства, об'єднання, установи, організації (далі - підприємство) на певний строк до іншого населеного пункту для виконання службового доручення поза місцем його постійної роботи. Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа - підприємець здійснює відрядження особисто, то витрати, понесені під час даного відрядження, не включаються до складу валових витрат такого підприємця, оскільки фізична особа - підприємець не являється найманим працівником.

За это сообщение автора ЧПЕН_2011 поблагодарили: 4
dz-olya, Sofiya, svetikmc, ФЛ7
Аватар пользователя
ЧПЕН_2011
 
Сообщений: 56
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 10:47
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 25 раз.

UNREAD_POST nikki » 21 фев 2011, 11:06

ГСМ включаются в расходы по путевым листам

Чи включаються до складу витрат ФОП на загальній системі оподаткування витрати на придбання ПММ згідно з нормами ПКУ?

Діє з 01.04.2011. Відповідно до п. 177.2 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755 (далі - ПКУ) об'єктом оподаткування фізичної особи - підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов'язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи - підприємця. До складу витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів фізичними особами - підприємцями без створення юридичної особи, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно з розділом III ПКУ. Склад валових витрат та порядок їх визнання наведено у ст. 138 розділу III ПКУ. Згідно з пп. "в" пп. 138.10.2 п. 138.10 ст. 138 розділу III ПКУ до складу валових витрат включаються адміністративні витрати, спрямовані обслуговування та управління підприємством, до яких відносяться і витрати на придбання пально-мастильних матеріалів (далі - ПММ). Витрачені ПММ списуються у розмірі їх фактичної вартості з урахуванням норм витрат ПММ на підставі подорожніх листів. Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті затверджено наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 N 43, із змінами та доповненнями. Списання ПММ здійснюється згідно з фактичною вартістю витрачених ПММ автомобіля з урахуванням норм витрат. Враховуючи вищевикладене, фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування має право включити до складу валових витрат вартість пально-мастильних матеріалів, використаних на перевезення в межах підприємницької діяльності по шляхових листах та оплачених послуг за умови документального підтвердження, що дані витрати пов'язані з підприємницькою діяльністю.
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 375 раз.

UNREAD_POST nikki » 21 фев 2011, 11:07

КАСКО в расходы не относится

Питання:

Чи включаються до ВВ ФОП з 2011 р. витрати на страхування автомобіля (повне КАСКО), що придбаний для здійснення діяльності після державної реєстрації?

іє з 01.04.2011. Відповідно до п. 177.4 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року N 2755-IV (далі - ПКУ) до переліку витрат, безпосередньо пов'язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно із розділом III ПКУ. Не належать до витрат фізичної особи - підприємця вартість придбаного рухомого і нерухомого майна, що підлягає державній реєстрації, у разі якщо таке майно придбано до державної реєстрації фізичної особи суб'єктом підприємницької діяльності та/або не використовується в такій діяльності. Відповідно до пп. 140.1.6 п. 140.1 ст. 140 розділу III ПКУ при визначенні об'єкта оподаткування враховуються, зокрема, будь-які витрати цивільної відповідальності, пов'язаної з експлуатацією транспортних засобів, що перебувають у складі основних засобів платника податку. Однак, оскільки фізичні особи - підприємці не ведуть бухгалтерського обліку складу валових витрат виробництва та основних фондів, то вони не мають права віднести до валових витрат витрати на страхування автомобіля (повне КАСКО).
nikki
 
Сообщений: 1116
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 11:27
Благодарил (а): 116 раз.
Поблагодарили: 375 раз.

UNREAD_POST Sofiya » 21 фев 2011, 16:30

Здравствуйте. Спасибо за сообщение касательно вопроса включения в состав валовых расходов расходов на командировки ЧПшников на общей системе. Можно вопрос? А ГНАУ говорит о том, что расходы на личные командировки предприниматель поставить в расходы не может в каком-то разьяснении? Если имеется возможность дайте реквизитики, пожалуйста, очень нужно на него сослаться. Заранее благодарна
Sofiya
 
Сообщений: 1
Зарегистрирован: 21 фев 2011, 16:20
Благодарил (а): 1 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST ЧПЕН_2011 » 21 фев 2011, 16:51

Все ответы которые проскакивают в таком формате - из "Єдиної бази податкових знань"
Лежит здесь: http://sta.gov.ua/control/uk/taxqabase/catalog
Аватар пользователя
ЧПЕН_2011
 
Сообщений: 56
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 10:47
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 25 раз.

UNREAD_POST КЛЕР » 21 фев 2011, 17:59

Странно, но в той же "ЕБПЗ" совсем ДРУГОЙ ответ по командировкам ФОПа:

· Діє до 01.04.2011
Чи має право ФОП, яка здійснює відрядження особисто, віднести до складу валових витрат витрати, які пов’язані з даним відрядженням та які оформлюються при цьому документи?
· Коротка відповідь : Якщо фізична особа – підприємець здійснює відрядження особисто та відповідно до вимог Закону України „Про оподаткування прибутку підприємств” має документи, які підтверджують, що дане відрядження пов’язане з його господарською діяльністю, то згідно із пп. 5.4.8 п. 5.4 ст. 5 цього Закону витрати, понесені під час даного відрядження, включаються до складу валових витрат суб’єкта господарювання, за умови отримання доходу.
· Повна відповідь : Відповідно до ст. 13 розділу IV Декрету Кабінету Міністрів України від 26 грудня 1992 року № 26-92 „Про прибутковий податок з громадян” із змінами та доповненнями, до складу витрат, безпосередньо пов’язаних з одержанням доходів, належать документально підтверджені витрати, які включаються до складу валових витрат виробництва згідно з Законом України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР „Про оподаткування прибутку підприємств” із змінами та доповненнями (далі – Закон). Згідно із пп. 5.4.8 п. 5.4 ст. 5 Закону до складу валових витрат включаються витрати на відрядження найманого працівника або самого приватного підприємця, у межах фактичних витрат особи, яка відряджена, на проїзд (включаючи перевезення багажу) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження, оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), найм інших жилих приміщень, телефонних рахунків, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в'їзд (віз), обов'язкового страхування, витрат на усний та письмовий переклади, інших документально оформлених витрат, пов'язаних з правилами в'їзду та перебування у місці відрядження, включаючи будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв'язку зі здійсненням таких витрат. Зазначені витрати можуть бути включені до складу валових витрат платника податку лише за наявності підтверджуючих документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), рахунків з готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, страхових полісів тощо. Відповідно до ч. 8 пп. 5.4.8 п. 5.4 ст. 5 Закону будь-які витрати на відрядження можуть бути включені до складу валових витрат платника податку за наявності підтверджуючих документів щодо зв'язку такого відрядження з основною діяльністю такого платника податку - запрошень приймаючої сторони, діяльність якої збігається з діяльністю платника податку; укладеного договору (контракту); інших документів, які встановлюють або засвідчують бажання встановити цивільно-правові відносини; документів, що засвідчують участь особи, яка відряджена стороною, у переговорах, конференціях або симпозіумах, які проводяться за тематикою, що співпадає з основною діяльністю платника податку. Крім того, фізична особа – підприємець, яка здійснює відрядження особисто повинна оформити наступні первинні документи: - наказ (розпорядження) фізичної особи – підприємця про направлення до відрядження; - посвідчення про відрядження і запису в Журналі реєстрації посвідчень; - документи про зв'язок відрядження з діяльністю підприємства. Вимоги до оформлення цих та інших документів такі ж, як і для підприємств та організацій. Враховуючи вищевикладене, якщо фізична особа – підприємець здійснює відрядження особисто та відповідно до вимог Закону має документи, які підтверджують, що дане відрядження пов’язане з його господарською діяльністю, то згідно із пп. 5.4.8 п. 5.4 ст. 5 Закону витрати, понесені під час даного відрядження, включаються до складу валових витрат суб’єкта господарювання, за умови отримання доходу.
КЛЕР
 
Сообщений: 85
Зарегистрирован: 25 дек 2010, 12:28
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 18 раз.

UNREAD_POST konsult » 21 фев 2011, 18:10

Спасибо. Интересный ответ.
Как-то не похоже на налоговиков (обычно трудности были с "валоворасходностью" таких затрат).
Плюс к этому налоговики расходы включают через 5.4.8, хотя там по наемным работникам и членам руководящих органов, а не через связь с хоздеятельностью.
Прямо какой-то налоговый либерализм.
Если такую же логику применять, почему после 01.04. должно что-то измениться?
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST КЛЕР » 21 фев 2011, 18:40

Единственную проблему я лично вижу в том, что в командировке ФОПа нельзя будет применить суточные, а вот расходы по ней (с документами!) - без проблем.
КЛЕР
 
Сообщений: 85
Зарегистрирован: 25 дек 2010, 12:28
Благодарил (а): 13 раз.
Поблагодарили: 18 раз.

UNREAD_POST konsult » 21 фев 2011, 18:53

Единственную проблему я лично вижу в том, что в командировке ФОПа нельзя будет применить суточные, а вот расходы по ней (с документами!) - без проблем.

Именно так и должно быть.
Насчет "без проблем" - хотелось бы.
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST Ol_ua » 05 мар 2011, 08:47

# Чи має право ФОП на загальній системі оподаткування, яка не зареєстрована платником ПДВ, відносити до складу витрат суми ПДВ з 01.01.2011 року?
# Коротка відповідь : Діє з 01.01.2011 Фізичні особи – підприємці, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, мають право включати до складу витрат вартість придбаних товарів (робіт, послуг), до складу ціни яких входить ПДВ.
# Повна відповідь : Діє з 01.01.2011 Відповідно до п. 177.2 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV (далі – ПКУ), об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та негрошовій формі) i документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи ? підприємця. Згідно із п. 177.3 ст. 177 ПКУ для фізичної особи - підприємця, зареєстрованого як платник податку на додану вартість, не включаються до витрат і доходу суми податку на додану вартість, що входять до ціни придбаних або проданих товарів (робіт, послуг). Відповідно до п. 177.4 ст. 177 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтверджені витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно з розділом ІІІ ПКУ. Згідно із пп. 139.1.6 п. 139.1 ст. 139 розділу ІІІ ПКУ для платників податків податку, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, до складу витрат входять суми податку на додану вартість, сплачених у складі ціни придбаних товарів, робіт, послуг, вартість яких належить до витрат такого платника податку. При цьому, розділ ІІІ ПКУ набирає чинності з 1 квітня 2011 року. Тобто, до моменту набрання чинності розділу ІІІ ПКУ діють норми Закону України від 28 грудня 1994 року № 334/94-ВР "Про оподаткування прибутку підприємств" із змінами та доповненнями (далі – Закон). Отже, до складу валових витрат включаються суми внесених (нарахованих) податків, зборів (обов’язкових платежів), установлених Законом України від 25 червня 1991 року № 1251-ХІІ "Про систему оподаткування" із змінами та доповненнями, за винятком податків, зборів (обов’язкових платежів), передбачених пп. 5.3.3 п. 5.3 ст. 5 Закону, зокрема, податку на додану вартість. Враховуючи вищевикладене, фізичні особи – підприємці, які не зареєстровані як платники податку на додану вартість, мають право включати до складу витрат вартість придбаних товарів (робіт, послуг), до складу ціни яких входить ПДВ.
Аватар пользователя
Ol_ua
 
Сообщений: 585
Зарегистрирован: 04 дек 2010, 22:20
Благодарил (а): 80 раз.
Поблагодарили: 77 раз.

UNREAD_POST налоговик » 09 мар 2011, 18:28

Расходы на коммунальные услуги (в т.ч. Интернет, телефон) в расходы предпринимателя не идут (при отсутствии офисного или скаладского помещения)

Такая вот история. Нужно взять на заметку.

Перевірка столичного суб’єкта підприємницької діяльності – фізичної особи «А» виявила чергові порушення вимог податкового законодавства.

Так, 42-річна мешканка міста Києва – підприємець перебувала на загальній системі оподаткування та здійснювала посередництво в оптовій торгівлі штучними ялинками та чоловічим одягом. Перевірка зокрема показала, що протягом 2008-2010 років жіночка відносила до складу витрат оплату за комунальні послуги та інші побутові послуги, такі як телефонний зв’язок, Інтернет, тощо. Але при цьому, киянка не мала ні власного, ні орендованого офісного чи складського приміщення.

Нагадаємо, що суб’єкти господарювання - фізичні особи, які перебувають на загальній системі оподаткування, при формуванні витрат керуються ст. 5 Закону України «Про оподаткування прибутку підприємств». Тож, враховуючи вимоги зазначеної статті підприємець «А» безпідставно віднесла до складу валових витрат понад 47 тис. грн.

З поміж іншого, аналізуючи правильність ведення податкового обліку з податку на додану вартість, були виявлені непідтверджені податковими накладними суми податкового кредиту, що призвело до його завищення на суму в понад 140 тис. грн.

За результатами перевірки, підприємцю доведеться сплатити майже 183 тис. грн. податків та штрафних санкцій.

ДПА у м. Києві
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST khod » 22 мар 2011, 15:07

Имеет ли право СПД на общей системе отнести на расходы в 1-м кв. 2011г. уплаченный авансом ЕСВ?

Заранее прошу прощения, если повторю ранее заданный вопрос(не успел всё прочитать)
khod
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 22 мар 2011, 15:02
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Heloise » 22 мар 2011, 16:26

Если konsult не возражает, отвечу.
Имеет право.
Печкин (25 ноя 2010, 14:47) FAQ по общей системе писал(а):10. Можно ли отнести ЕСВ к расходам? Да, можно. Налоговики согласны http://buhforum.com/viewtopic.php?p=1975#p1975
В расходы сначала идут уплаченные авансы по ЕСВ, а потом по итогам года: доплата - в расходы, переплата - в доходы. подробнее см. здесь http://buhforum.com/viewtopic.php?f=8&t=15#p129

Загляните в тему - "FAQ по общей системе" :arrow: http://buhforum.com/viewtopic.php?f=8&t=31#p126 там еще много интересного и главное важного.

За это сообщение автора Heloise поблагодарили: 2
konsult, pride
Heloise
 
Сообщений: 356
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 18:02
Благодарил (а): 499 раз.
Поблагодарили: 392 раз.

UNREAD_POST vins » 23 мар 2011, 12:38

В состав расходов не включаются затраты на приобретение движимого и недвижимого имущества, права на которые подлежат госрегистрации

Чи має право ФОП включити до складу витрат вартість придбаного рухомого та нерухомого майна, що підлягає державній реєстрації, якщо дане майно було придбано до реєстрації ФО СПД або після такої реєстрації?
Діє з 01.01.2011 Відповідно до п. 177.4 ст. 177 розділу IV Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV (далі – Кодекс), до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтвердженні витрати, що включаються до витрат виробництва (обігу) згідно із розділом ІІІ ПКУ. При цьому, розділ ІІ Кодексу набирає чинності з 1 квітня 2011 року. Згідно із п. 145.1 ст. 145 Кодексу рухоме та нерухоме майно входить до переліку класифікації груп основних засобів та інших необоротних активів. Склад витрат та порядок їх визначення зазначено у ст. 138 розділу ІІІ Кодексу, відповідно до якої до складу витрат включаються, зокрема, витрати на утримання основних засобів та амортизація (абз. "в" пп. 138.10.2 п. 138.10 ст. 138 Кодексу). Вартість, яка амортизується, по кожному об’єкту основних засобів, інших необоротних та нематеріальних активів визначається як первісна (переоцінена) з урахуванням капіталізованих витрат на модернізацію, модифікацію, добудову, дообладнання, реконструкції тощо, а також суми накопиченої амортизації за даними бухгалтерського обліку на дату набрання чинності розділу ІІІ Кодексу. Однак, п.2 ст.3 Закону України від 16.07.99 №996-ХІV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі – Закон №996) передбачено, що бухгалтерський облік є обов’язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Згідно із ст.2 Закону №996 дія Закону поширюється на всіх юридичних осіб, створених відповідно до законодавства України, незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності, а також на суб'єктів підприємницької діяльності, яким відповідно до законодавства надано дозвіл на ведення спрощеного обліку доходів і витрат, та що ведуть бухгалтерський облік і подають фінансову звітність у порядку, встановленому законодавством про спрощену систему обліку і звітності. Ведення бухгалтерського обліку складу валових витрат виробництва (обігу) та основних фондів чи нематеріальних активів, що підлягають амортизації, для фізичних осіб – підприємців на загальній системі оподаткування законодавством не передбачено. Тобто, до складу валових витрат фізичної особи – підприємця на загальній системі оподаткування не включається вартість придбаного рухомого та нерухомого майна, що підлягає державній реєстрації.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST khod » 24 мар 2011, 13:37

Ксожалению, благодарю за ответ с опозданием...
Но вот уверенности и в вашем ответе не почувствовал. Впрочем, спрашивая многих(в том числе собственного налоговика) определённого ответа не получил.
Решил, что "включу" на свой страх... а там жизнь покажет.
Лишний раз убеждаюсь в "гибкости" украинских законов....
Спасибо.
khod
 
Сообщений: 2
Зарегистрирован: 22 мар 2011, 15:02
Благодарил (а): 0 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ОБЩАЯ СИСТЕМА

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya