Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Предприниматель и трудовые отношения

обще-предпринимательские темы (независимо от системы налогообложения)

Модератор: ФЛ7

UNREAD_POST ФЛ7 » 21 ноя 2010, 23:51

Поскольку подвернулся такой случай (см. http://www.buhforum.com/viewtopic.php?f=12&t=19), начну эту тему с обновленного недавно порядка регистрации трудового договора между работником и предпринимателем в центре занятости. Напомню, что если вы решили использовать наемный труд (нанять работника к себе на работу; члены семьи предпринимателя - особый случай, о чем мы расскажем отдельно), то по трудовому законодательству:
- в первый же день работы с работником уже должен быть заключен трудовой договор в письменной форме ("рыбу" нужно брать из Приказа Минтруда от 08.06.2001 N 260, с последующими изменениями и дополнениями),
- такой договор в недельный срок с момента допуска работника к работе должен быть зарегистрирован в центре занятости по месту жительства предпринимателя. При этом, если это не совместитель (т.е. место работы у вас для работника считается основным и у работника уже есть трудовая книжка с записями), то на день похода в центр занятости он не должен работать у вас более 5 дней.
Самый ходовой вариант (в том числе связанный с единоналожными и фиксналожными особенностями): сначала все оформить в центре занятости, потом в налоговой (если речь идет не об общей системе налогообложения) - потом допускать к работе.
Теперь собственно свежий Порядок регистрации трудового договора в центре занятости.

ПОРЯДОК реєстрації трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю
(кроп; у редакції наказу Міністерства праці та соціальної політики Ураїни 14.10.2010 N 320))
2. Укладений у письмовій формі трудовий договір між
працівником і фізичною особою у трьох примірниках фізична особа
повинна подати на реєстрацію до державної служби зайнятості за
місцем свого проживання у тижневий строк з моменту фактичного
допущення працівника до роботи.
У разі коли інтереси фізичної особи представляє за
нотаріальним дорученням уповноважена нею особа, така особа повинна
подати на реєстрацію укладений між працівником і фізичною особою
трудовий договір до державної служби зайнятості за місцем
проживання фізичної особи.
3. При реєстрації трудового договору сторони повинні
пред'явити паспорт та подати такі документи:
фізична особа - підприємець - свідоцтво про державну
реєстрацію фізичної особи - підприємця, довідку відповідної
державної податкової інспекції про присвоєння ідентифікаційного
номера (за наявності);
працівник, який влаштовується на роботу до фізичної особи, -
трудову книжку, довідку відповідної державної податкової інспекції
про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності);
особа, яка вперше шукає роботу і не має трудової книжки, -
довідку відповідної державної податкової інспекції про присвоєння
ідентифікаційного номера (за наявності).
У разі реєстрації трудового договору особою, уповноваженою
нотаріальним дорученням фізичною особою, така особа повинна
пред'явити паспорт та подати: оригінал та належним чином завірену
копію нотаріального доручення, а також у відповідних випадках
зазначені в абзацах другому та третьому цього пункту документи.
4. У випадку відсутності працівника при проведенні державної
реєстрації трудового договору фізична особа (або за нотаріальним
дорученням уповноважена нею особа) повинна пред'явити паспорт та
подати такі документи:
фізична особа - підприємець: підписаний сторонами трудовий
договір у трьох примірниках із нотаріально посвідченим підписом
працівника, свідоцтво про державну реєстрацію фізичної
особи - підприємця, довідку відповідної державної податкової
інспекції про присвоєння ідентифікаційного номера (за наявності),
копію такої довідки, виданої працівникові, його трудову книжку
(за наявності);
6. Відповідальна особа центру зайнятості на підставі запису
про реєстрацію трудового договору, зробленого в книзі реєстрації
трудових договорів, робить на трьох примірниках трудового договору
запис:

"Трудовий договір зареєстрований "__" ___________ 20__ р. N _____
_________________________________________________________________
(найменування центру зайнятості)

М.П.

________________
(підпис)

____________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові
посадової особи центру зайнятості)".
7. Якщо працівник був відсутнім при проведенні державної
реєстрації трудового договору, відповідальна особа центру
зайнятості повертає фізичній особі (або за нотаріальним дорученням
уповноваженій нею особі) два примірники такого договору з
відміткою про реєстрацію.
Фізична особа зобов'язана вручити під розписку працівникові
один примірник зареєстрованого трудового договору протягом трьох
робочих днів з дня його надходження, про що робиться відповідний
запис у книзі реєстрації, а також повернути йому трудову книжку із
записом про прийняття на роботу.
11. Відповідальна особа центру зайнятості інформує Пенсійний
фонд у встановленому порядку про реєстрацію (зняття з реєстрації)
трудового договору між фізичною особою - підприємцем або іншою
фізичною особою та працівником не пізніше наступного робочого дня
після її проведення.
13. У разі коли документи, що подаються для реєстрації чи
зняття з реєстрації трудового договору, не відповідають
встановленим вимогам, центр зайнятості повертає їх без вчинення
будь-яких дій із зазначенням причини.
14. Записи про реєстрацію та зняття з реєстрації трудового
договору дають право фізичній особі внести записи до трудової
книжки працівника про прийняття та звільнення його з роботи.
15. Посадова особа центру зайнятості підтверджує особистим
підписом записи, унесені фізичною особою до трудової книжки
працівника, і засвідчує їх печаткою.
16. Посадова особа центру зайнятості повинна ознайомити
присутні сторони або сторону під підпис у журналі щодо порядку
реєстрації та зняття з реєстрації трудового договору, унесення
відповідних записів до трудової книжки працівника та її
зберігання.
Последний раз редактировалось ФЛ7 27 ноя 2010, 00:47, всего редактировалось 1 раз.
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST ЧПЕН_2011 » 22 ноя 2010, 00:18

да вот еще что в связи с
"299.10. Свідоцтво платника податку анулюється органом державної податкової служби у разі:
...
неоформлення в установленому порядку трудових відносин при фактичному використанні найманої праці;"


Так а что там с трудовыми книжками у работников предпринимателей. Можно завести или как? Если ко мне студент устраивается. Или он будет без трудовой работать? а потом мне пришьют: "неоформлення в установленому порядку трудових відносин при фактичному використанні найманої праці"
Аватар пользователя
ЧПЕН_2011
 
Сообщений: 56
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 10:47
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 25 раз.

UNREAD_POST ФЛ7 » 22 ноя 2010, 00:57

Так а что там с трудовыми книжками у работников предпринимателей. Можно завести или как?

Все по-старому. Если чел работает у вас как по месту основной работы (т.е. больше нигде не работает, или работает, но решил то место считать совместительством, а место работы у вас - основным), об этом (т.е. о приеме на работу) обязательно должна быть сделана запись в его трудовой книжке. Запись делаете вы, а центр занятости ее заверяет. После чего книжка лежит у работника.
Если ко мне студент устраивается. Или он будет без трудовой работать?

Студент, для которого место работы у вас является единственным, даже если он на дневном отделении учится, у вас проходить как совместитель не может (учеба - не есть работа). Т.е. теоретически в его трудовой книжке вы должны сделать запись о приеме его на работу. Но запись вы сможете (обязаны) сделать только в уже открытую кем-то трудовую книжку (т.е. с заполненным титульным листом).
Если же студент устраивается на работу впервые, получается несрост: ни вы (как предприниматель-работодатель), ни центр занятости из-за нестыковок в законодательстве не имеют права эту книжку открывать (заполнять титульный лист) :evil: . Эта проблема закрыта сейчас письмом Минтруда (позже уточню каким). Минтруда говорит, что в таком случае достаточно только трудового договора. Т.е. нарушения в работе без записи в трудовой книжке в таком случае не будет.
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST ЧПЕН_2011 » 22 ноя 2010, 01:09

ФЛ7 писал(а):
Эта проблема закрыта сейчас письмом Минтруда (позже уточню каким). Минтруда говорит, что в таком случае достаточно только трудового договора. Т.е. нарушения в работе без записи в трудовой книжке в таком случае не будет.


ну да. важный вопрос. а то прийдут и скажут - что это у тебя, мол, люди без трудовых книжек работают. а потом доказывай.
Аватар пользователя
ЧПЕН_2011
 
Сообщений: 56
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 10:47
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 25 раз.

UNREAD_POST konsult » 01 дек 2010, 14:19

В новой редакции Минтруда Порядок регистрации изложило, а про регистрацию изменений в уже зарегистрированный договор - ни слова. Забыли (а мож забили) :( Все у нас так.
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

UNREAD_POST ФЛ7 » 08 дек 2010, 02:08

В новой редакции Минтруда Порядок регистрации изложило, а про регистрацию изменений в уже зарегистрированный договор - ни слова. Забыли (а мож забили)

Думаю все таки забыли (не только об этом забыли).
Было письмо Минтруда, что в случае изменений - нужно составить доп соглашение к трудовому договору в трех экземплярах и бежать с этими тремя экземплярами в центр занятости, который регистрировал трудовой договор.
Аватар пользователя
ФЛ7
 
Сообщений: 211
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 01:05
Благодарил (а): 39 раз.
Поблагодарили: 70 раз.

UNREAD_POST юрист » 04 фев 2011, 21:50

Разъяснение совсем не революционное :), но поскольку вопросы регулярно возникают..

Чи може посадова особа ЮО приватного права (голова правління, директор, генеральний директор, головний бухгалтер) бути зареєстрована як ФОП?
Коротка відповідь : Чинним законодавством не передбачено обмежень щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем посадової особи юридичної особи приватного права (голови правління, директора, генерального директора, головного бухгалтера).
Повна відповідь : Відповідно до ст. 42 Конституції України кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом. Підприємницька діяльність депутатів, посадових і службових осіб органів державної влади та органів місцевого самоврядування обмежується законом. Статтею 120 Конституції України, визначено, що члени Кабінету Міністрів України, керівники центральних та місцевих органів виконавчої влади не мають права суміщати свою службову діяльність з іншою роботою, крім викладацької, наукової та творчої у позаробочий час, входити до складу керівного органу чи наглядової ради підприємства, що має на меті одержання прибутку. Пунктом 5 Декрету Кабінету Міністрів України від 31 грудня 1992 року №24-92 "Про впорядкування діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, створених за участю державних підприємств" передбачено, що керівникам, заступникам керівників державних підприємств, установ і організацій, їх структурних підрозділів, а також посадовим особам державних органів, органів місцевого самоврядування заборонено безпосередньо займатись підприємницькою діяльністю. Відповідно до п. 4 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ, організацій, затвердженим наказом Мінпраці, Мін'юсту і Мінфіну від 28.06.93 №43 встановлено, що керівники державних підприємств, установ, організацій, їхні заступники, керівники структурних підрозділів державних підприємств, установ, організацій (цехів, відділів, лабораторій тощо) та їхні заступники не мають права працювати за сумісництвом (за винятком наукової, викладацької, медичної і творчої діяльності). Згідно зі ст. 45 Господарського Кодексу України від 16 січня 2003 року №436-IV із змінами та доповненнями (далі - ГКУ) підприємництво в Україні здійснюється в будь-яких організаційних формах, передбачених законом, на вибір підприємця. Відповідно до ст. 58 ГКУ передбачено, що суб'єкт господарювання підлягає державній реєстрації як юридична особа чи фізична особа - підприємець у порядку, визначеному законом. Згідно із ч. 4 ст. 8 Закону України 16 липня 1999 року №996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" із змінами та доповненнями для забезпечення ведення бухгалтерського обліку підприємство самостійно може обирати такі форми організації, як користування послугами спеціаліста з бухгалтерського обліку, зареєстрованого як підприємець, який здійснює підприємницьку діяльність без створення юридичної особи. Чинним законодавством не передбачено обмежень щодо реєстрації фізичною особою – підприємцем посадової особи юридичної особи приватного права (голови правління, директора, генерального директора, головного бухгалтера).

За это сообщение автора юрист поблагодарил:
konsult
Аватар пользователя
юрист
 
Сообщений: 455
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 10:51
Благодарил (а): 70 раз.
Поблагодарили: 120 раз.

UNREAD_POST БиП » 28 фев 2011, 23:26

Добрый вечер! Есть вопросик, с которым мне предстоит разобраться! Может поможете?
Частный предприниматель на общей системе налогообложения с НДС не выплачивал официально ЗП своим двум работникам около двух лет (налоги платил). Ситуацию надо исправить.Как теперь правильно поступить? Выплатить всю сумму задолженности за один раз? Но ведь суммы не маленькие.
Какие могут быть штрафы? Подскажите пожалуйста!!! Не хочется затягивать с этим вопросом.
БиП
 
Сообщений: 11
Зарегистрирован: 28 фев 2011, 23:11
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST vins » 28 фев 2011, 23:42

БиП писал(а):Частный предприниматель на общей системе налогообложения с НДС не выплачивал официально ЗП своим двум работникам около двух лет (налоги платил).


:shock:

БиП писал(а):Какие могут быть штрафы?


Уголовная ответственность.
Ну а если нет, то админштраф от 510 до 1700 грн.

Посмотрите еще
Компенсация за несвоевременную выплату заработной платы http://www.nibu.factor.ua/golden/doc.html?id=17270
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST БиП » 01 мар 2011, 19:01

:shock: У меня тоже было такое состояние, когда я узнала.
Но мой СПДшник уверен, что все эти штрафы только для юр.лиц. Покажу ему статью.
Даже не знаю как выплачивать эту зарплату (с компенсацией конечно), за один раз или частями? Пусть и минималка, но за 2 года, двум работникам?!

Спасибо большое за ссылочки!!!
БиП
 
Сообщений: 11
Зарегистрирован: 28 фев 2011, 23:11
Благодарил (а): 3 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST katrina1512 » 29 мар 2011, 14:30

Подскажите пожалуйста... У моего СПД (на общей системе налогообложения) есть 2 работника, кот. работают на 0,1ставку и получают по 100,00грн. У меня такие вопросы:
1.Обязательно ли платить им зар.плату 2 раза в месяц? Или можно 1 раз в месяц?
2.Начислять ли им компенсацию за неиспользованный отпуск и вообще обязаны они идти в ежегодный отпуск или нет?
Просто они работают по 1 часу в день и зар.плата мизерная... Может у них какие другие трудовые отношения будут...
Аватар пользователя
katrina1512
 
Сообщений: 31
Зарегистрирован: 10 янв 2011, 16:37
Благодарил (а): 6 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST vins » 29 мар 2011, 14:49

katrina1512 писал(а):Подскажите пожалуйста... У моего СПД (на общей системе налогообложения) есть 2 работника, кот. работают на 0,1ставку и получают по 100,00грн. У меня такие вопросы:
1.Обязательно ли платить им зар.плату 2 раза в месяц? Или можно 1 раз в месяц?
2.Начислять ли им компенсацию за неиспользованный отпуск и вообще обязаны они идти в ежегодный отпуск или нет?
Просто они работают по 1 часу в день и зар.плата мизерная... Может у них какие другие трудовые отношения будут...


1. Обязательно. Один раз в месяц нельзя.
2. Вы им должны предоставлять ежегодный отпуск. Денежная компенсация только при увольнении.

За это сообщение автора vins поблагодарил:
katrina1512
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2899 раз.

UNREAD_POST Печкин » 29 мар 2011, 14:49

1. Обязательно. Все требования из этой темы обязаны выполнять.
2. Конечно должны идти, на них все гарантии трудового законодательства распространяются.

ps
vins опередил :)
живу на Бухфоруме

За это сообщение автора Печкин поблагодарил:
katrina1512
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2885 раз.

UNREAD_POST katrina1512 » 29 мар 2011, 15:43

А еще подскажите пожалуйста. Мой СПД-шник (до 2-ого квартала был единщиком), все налоги по зарплате платил, а вот как он выплачивал саму зарплату не понятно. С расчетного счета деньги на з/п не снимались, кассы нет. Мой СПД-шник говорит, что единщик может выплачивать з/п без кассы, я так поняла со своего кармана. Может ли такое быть? Просто я работаю на обычном предприятии (юр.лицо), и единщики для меня ну совсем не понятны:(
Аватар пользователя
katrina1512
 
Сообщений: 31
Зарегистрирован: 10 янв 2011, 16:37
Благодарил (а): 6 раз.
Поблагодарили: 5 раз.

UNREAD_POST konsult » 29 мар 2011, 17:06

каса - приміщення або місце здійснення готівкових розрахунків, а також приймання, видачі, зберігання готівкових коштів, інших цінностей, касових документів;

то есть для предпринимателя место, где выплачивается зарплата, это и есть касса.
Если вы об оформлении выдачи зарплаты кассовыми ордерами, то ГНАУ считает, что они применяются
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ ДПА України
23.04.2009 N 210
Методичні рекомендації щодо порядку проведення перевірок з питань дотримання суб'єктами господарювання касової дисципліни, повноти оприбуткування виручки від реалізації товарів (послуг)

Оформлення видаткових ордерів для підтвердження факту видачі готівки з каси є обов'язковим і для підприємців.
...
Ведення касових операцій приватними підприємцями має свої особливості: приватні підприємці не зобов'язані вести касову книгу (п. 4.2 Положення N 637), хоча прибуткові та видаткові касові документи вони повинні оформляти.

Однако это ошибочная позиция. НБУ это косвенно подтвердил, указав что кассовые ордера - для юрлиц.

НАЦІОНАЛЬНИЙ БАНК УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 22.11.2005 р. N 11-113/3961-11591
...
Таким чином, фізичні особи - підприємці при здійсненні готівкових операцій мають оформлювати їх відповідними касовими документами. При цьому Положенням встановлено вимогу щодо обов'язкового оформлення готівкових операцій прибутковими та видатковими касовими документами лише для підприємств - юридичних осіб.

То есть можно было и не оформлять кассовыми ордерами. Но ведомости выплаты нужны.
Что касается выплаты зарплаты из выручки (из средств предпринимателя), то это законодательством разрешено.
Давно были ограничения при наличии налогового долга, но их уже сняли много лет назад.
Аватар пользователя
konsult
 
Сообщений: 694
Зарегистрирован: 25 ноя 2010, 14:51
Благодарил (а): 197 раз.
Поблагодарили: 271 раз.

След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в РАЗНОЕ ПРЕДПРИНИМАТЕЛЬСКОЕ

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, Gb, Ya