Эконалог ("грязный" сбор): порядок уплаты

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах
svyatogorii
Сообщения: 44
Зарегистрирован: 18 авг 2011, 16:13
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение svyatogorii »

Я прямо собой горжусь, что не влезла в волокиту с эконалогом по мусору..... Этого и следовало ожидать... :lol: :lol: :lol:

irina zhurova
Сообщения: 209
Зарегистрирован: 19 апр 2011, 13:46
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение irina zhurova »

А у нас в налоговой вывесили объявление-свежачок- принести заявления о неразмещении и т.д. Может не читали еще? И не совсем в тему - товарищи из налоговой еще не знают что отменили свидетельство о гос регистрации. Затеяла адрес менять, поменяла у госрегистратора , а налоговики просят принести Св-во о госрегистрации с новым адресом. Бред какой-то. Прошу прощения за оф-топ.

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемые коллеги !
По-видимому, тему уплаты экологического налога за отходы бытового характера можно закрыть до мая месяца 2012 года, когда минприроды подобъет поступившие на свой счет бабуляшечки и не увидит, что поступлений в 3-4 раза меньше ожидаемого - база налогобложения-то "гавкнулась" - за гибкость линии нужно платить.
И, что вполне естественно, пойдет "накат" в другую сторону. Предположительно - размер ставок и сумма за спецразрешения на полигоны.
Поживем увидим. :a_g_a:
Применительно к поползновением минрегионстроя, короче минЖКХ, то к тому же моменту им прийдется поупираться вокруг необходимости увеличить тарифы на утилизацию мусора.
Поживем увидим. :a_g_a:
Однако, уже сейчас понятно, что те местные бюджеты по экопрограммам, средства на финансирование которых "выбивались" налоговиками, в 2012 году могут быть выполненными только в случае если "пацаны" закатают рукава и опустят их в тоже "дерьмо", которое крутилось на этой ветке форума.
Ведь ни минприрода, ни минрегионстрой за полгода "базара" так и не удосужились что изменить в отраслевом законодательстве.
А то, что налоговиков можно будет повторно загнать в эту реку - не верю.
Хотя ... Впрочем ...
Поживем увидим. :a_g_a:

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение налоговик »

Как ни в чем ни бывало
Наше предприятие заключило договор на вывоз бытового мусора. Никаких других отходов и источников загрязнения не имеет. Возникло три вопроса.
1. Действительно, ли нам нужно было подавать расчет эконалога?
2. Налоговая вынесла решение о применении штрафа за неподачу декларации за 1, 2 и 3 квартал. Стоит ли это решение обжаловать в вышестоящую ГНА или штраф применен законно?
3. Нужно ли подавать отчет по эконалогу за бытовой мусор за год?


Відповідно до підпункту 240.1.3. пункту 240.1 статті 240 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платникам екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини. Згідно пунктом 240.5 статті 240 ПКУ не є платниками податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю відходів як вторинної сировини, провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів, що розміщуються на власних територіях (об’єктах), та надають послуги у цій сфері. Згідно Закону України від 05.03.1998, №187/98-ВР "Про відходи", із змінами і доповненнями побутові відходи – відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення, спеціально відведені місця чи об'єкти – місця чи об’єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами. Згідно пункту 250.1 статті 250 ПКУ базовий (звітний) податковий період дорівнює календарному кварталу. Відповідно до пункту 250.2 статті 250 ПКУ платники податку складають податкові декларації за встановленою формою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, які протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, подають до органів державної податкової служби, та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, зокрема за розміщення потягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах - за місцем розміщення спеціально відведених для цього місць чи об’єктів. Згідно наказу ДПС України від 16.12.11 №258 місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення і не відносяться до спеціально відведених місць чи об’єктів. Платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.
Відповідно підпункту 14.1.7 пункту 14.1 статті 14 ПКУ оскарження рішень контролюючих орачів – оскарження платником податків податкового повідомлення-рішення про визначення сум грошового зобов’язання платника податків або будь-якого рішення контролюючого органу в порядку і строки, які встановлені цим Кодексом за процедурами адміністративного оскарження, або в судовому порядку.

Державна податкова адміністрація у Дніпропетровській області
20.12.11

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемые коллеги !
налоговик писал(а):Как ни в чем ни бывало
Наше предприятие заключило договор на вывоз бытового мусора. Никаких других отходов и источников загрязнения не имеет. Возникло три вопроса.
1. Действительно, ли нам нужно было подавать расчет эконалога?
2. Налоговая вынесла решение о применении штрафа за неподачу декларации за 1, 2 и 3 квартал.
Стоит ли это решение обжаловать в вышестоящую ГНА или штраф применен законно?
3. Нужно ли подавать отчет по эконалогу за бытовой мусор за год?


Відповідно до підпункту 240.1.3. пункту 240.1 статті 240 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VI із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) платникам екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини. Згідно пунктом 240.5 статті 240 ПКУ не є платниками податку за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах суб’єкти господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю відходів як вторинної сировини, провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів, що розміщуються на власних територіях (об’єктах), та надають послуги у цій сфері. Згідно Закону України від 05.03.1998, №187/98-ВР "Про відходи", із змінами і доповненнями побутові відходи – відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення, спеціально відведені місця чи об'єкти – місця чи об’єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами. Згідно пункту 250.1 статті 250 ПКУ базовий (звітний) податковий період дорівнює календарному кварталу. Відповідно до пункту 250.2 статті 250 ПКУ платники податку складають податкові декларації за встановленою формою у порядку, передбаченому статтею 46 Кодексу, які протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, подають до органів державної податкової служби, та сплачують податок протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, зокрема за розміщення потягом звітного кварталу відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах - за місцем розміщення спеціально відведених для цього місць чи об’єктів. Згідно наказу ДПС України від 16.12.11 №258 місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення і не відносяться до спеціально відведених місць чи об’єктів. Платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.
Відповідно підпункту 14.1.7 пункту 14.1 статті 14 ПКУ оскарження рішень контролюючих орачів – оскарження платником податків податкового повідомлення-рішення про визначення сум грошового зобов’язання платника податків або будь-якого рішення контролюючого органу в порядку і строки, які встановлені цим Кодексом за процедурами адміністративного оскарження, або в судовому порядку.
Державна податкова адміністрація у Дніпропетровській області
20.12.11
Вы же :ga-ze-ta; ознакомились с обобщающей консультацией !!!
Это и будет Вам ответом - обжалуем ... :a_g_a:
Не подаем ...

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение налоговик »

Al Shurshun, Вы правы. Обращу внимание только на один нюанс.
56.2. У разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

56.3. Скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.
Поэтому можно обжаловать в административном порядке если не истекли 10 дней. Но в судебном порядке можно в течение следующих трех лет.

natalias-65
Сообщения: 395
Зарегистрирован: 19 мар 2011, 20:22
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор, порядок уплаты

Непрочитанное сообщение natalias-65 »

Это я писала vins 07мая 2011 года:
natalias-65 писал(а):Послушайте, Вы - умница! В данной ситуации вообще САМЫМ ВЕРНЫМ ЭКОНОМИЧЕСКИ АБСОЛЮТНО ПРАВИЛЬНЫМ РЕШЕНИЕМ для ПОДАВЛЯЮЩЕГО БОЛЬШИНСТВА НАРОДА, которое совершенно не знает, за что бы ему отчитаться и в каких грехах признаться - НЕ ПОКАЗЫВАТЬ НИЧЕГО, если не знаешь ТОЧНО, что именно ты должен показать, пока ситуация не прояснится. НО ПРИ ЭТОМ СДАТЬ ОТЧЕТ С ПРОЧЕРКАМИ, или с РЕАЛЬНО СУЩЕСТВУЮЩИМИ обязательствами. Чтобы в последствии был беспроблемный путь корректировки.
Настоящее время - это время истерии с обеих сторон, а в условиях истерии решения не принимаются.
vins! МЫ - МОЛОДЦЫ!!!
- Ставьте перед собой большие цели - по ним тяжелее промазать!

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемый коллега, налоговик !
Я не оспариваю норму Кодекса. В приведенногоВами вопросе :ga-ze-ta; присутствовало
Стоит ли это решение обжаловать в вышестоящую ГНА или
из этого я и предположил, что строки на оспаривание по такому механизму еще не истекли. Если учесть, что в экоэпопею в разное время было вовлечено пару сотен тысяч плательщиков, то логично предположить, что у тысячи другой строки еще не прошли. А у кое-кого, они могли еще и не наступить ... :a_g_a:

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
kollega
Сообщения: 1005
Зарегистрирован: 22 мар 2011, 11:27
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение kollega »

Уплата эконалога, удерживаемого за размещение бытовых отходов
Приказ ГНСУ от 16.12.2011 г. №258
Приказом ГНС Украины от 16.12.2011 г. №258 утверждена Обобщающая налоговая консультация по уплате экологического налога,
удерживаемого за размещение бытовых отходов (далее — Обобщающая налоговая консультация). В соответствии с Обобщающей налоговой консультацией места временного хранения отходов, например для временного хранения опасных отходов перед передачей на обезвреживание или утилизацию специализированным организациям, контейнеры или урны для сбора бытовых отходов не являются местами их окончательного удаления и не относятся к специально отведенным местам или объектам.
Плательщиками экологического налога за размещение бытовых отходов являются только те субъекты хозяйствования, которые размещают их в специально отведенных для этого местах или объектах, на использование которых получено соответствующее разрешение специально уполномоченного центрального органа исполнительной власти по вопросам охраны окружающей природной среды или ее органов на местах.
Хмельник ОГНИ

Аватара пользователя
kollega
Сообщения: 1005
Зарегистрирован: 22 мар 2011, 11:27
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение kollega »

Екоподаток за розміщення побутових відходів - тільки в разі розміщення відходів у спеціально відведених місцях (об’єктах)
згідно із спеціальним дозволом
Узагальнююча податкова консультація щодо сплати екологічного податку за розміщення побутових відходів (наказ ДПС України 16.12.2011 р. №258)
В Узагальнюючій податковій консультації щодо сплати екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів, вживаються такі скорочення:
Податковий кодекс України від 2 грудня 2010 року №2755-VI — Кодекс;
Закон України від 5 березня 1998 року №187/98-ВР «Про відходи» — Закон;
Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затверджене Указом Президента України від 13 квітня 2011 року №452/2011, — Положення.
Платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарської (підприємницької) діяльності, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи й організації, постійні представництва нерезидентів (включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їхніх засновників), під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється, зокрема, розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини (пп. 240.1.3 ст. 240 ПКУ).
Розміщення відходів — зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами (пп. 14.1.223 ст. 14 ПКУ).
Побутові відходи — відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини у житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов’язаних із виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення (Закон).
Спеціально відведені місця чи об’єкти — місця чи об’єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами (Закон).
Спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з відходами є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органи на місцях, державна санітарно-епідеміологічна служба України, інші органи виконавчої влади відповідно до компетенції (ст. 22 Закону).
Видача дозволів на зберігання та видалення відходів у встановленому Кабміном порядку належить до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органів на місцях у сфері поводження з відходами (п. «р» ст. 23 Закону).
Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні та забезпеченні реалізації державної політики у сфері поводження з відходами є Міністерство екології та природних ресурсів України (п. 1 Положення).
Відповідно до листа Мінприроди України від 06.12.11 р. №23982/07/10-11 основне призначення спеціально відведених місць чи об’єктів — видалення відходів шляхом захоронення або знешкодження, тобто проведення остаточних операцій видалення. Згідно зі статтею 21 Закону рішення про відвід (відведення) земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об’єктів поводження з відходами приймають органи місцевого самоврядування, оскільки саме розміщення відходів є найбільш небезпечним фактором впливу на стан навколишнього природного середовища оточуючих земельних ділянок, зокрема ґрунтів.
Місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення та не належать до спеціально відведених місць чи об’єктів.
Отже, платниками екологічного податку за розміщення побутових відходів є лише ті суб’єкти господарювання, що розміщують їх у спеціально відведених для цього місцях чи об’єктах, на використання яких отримано відповідний дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища або його органів на місцях.
Директор Департаменту оподаткування юридичних осіб О.М. Любченко
ДПА у Волинській області

Аватара пользователя
vins
Сообщения: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 11:38
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение vins »

kollega, доброе утро и спасибо!
Но мы эту новость примерно вот с этого места обсуждаем :)
Присоединяйтесь.

Аватара пользователя
kollega
Сообщения: 1005
Зарегистрирован: 22 мар 2011, 11:27
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение kollega »

vins писал(а):kollega, доброе утро и спасибо!
Но мы эту новость примерно вот с этого места обсуждаем :)
Присоединяйтесь.
Упсс..на три страницы опоздала, простите, видимо плохо следила за ходом событий.. :oops:
Доброе-доброе, :) и по-моему уже не такое уж утро...

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение налоговик »

Уже и в Базе учли Обобщающую консультацию
Чи є платником екологічного податку СГ, який уклав договір з підприємством комунального господарства на вивіз та розміщення побутових відходів протягом звітного кварталу і до видалення відходів здійснював їх тимчасове розміщення у контейнері?
Відповідно до пп.240.1.3 п.240.1 ст.240 розділу VIIІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини. Розміщення відходів – зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами (п.п.14.1.223 п. 14.1 ст. 14 Кодексу). Побутові відходи – відходи, що утворюються у процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення (Закон України від 5 березня 1998 року № 187/98-ВР „Про відходи” (далі – Закон). Спеціально відведені місця чи об'єкти – місця чи об’єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами (Закон). Спеціально уповноваженими органами виконавчої влади у сфері поводження з відходами є спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органи на місцях, державна санітарно-епідеміологічна служба України, інші органи виконавчої влади відповідно до компетенції (ст. 22 Закону). Видача дозволів на зберігання та видалення відходів у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку належить до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища та його органів на місцях у сфері поводження з відходами (п. „р” ст. 23 Закону). Головним органом у системі центральних органів виконавчої влади у формуванні і забезпеченні реалізації державної політики у сфері поводження з відходами є Міністерство екології та природних ресурсів України (п. 1 Положення про Міністерство екології та природних ресурсів України, затверджене Указом Президента України від 13 квітня 2011 року № 452/2011).
Відповідно до Узагальнюючої податкової консультації щодо сплати екологічного податку, що справляється за розміщення побутових відходів, затвердженої наказом ДПС України від 16.12.11 № 258 основне призначення спеціально відведених місць чи об’єктів – видалення відходів шляхом захоронення або знешкодження, тобто проведення остаточних операцій видалення. Згідно із статтею 21 Закону рішення про відвід (відведення) земельних ділянок для розміщення відходів і будівництва об’єктів поводження з відходами приймають органи місцевого самоврядування, оскільки саме розміщення відходів є найбільш небезпечним фактором впливу на стан навколишнього природного середовища оточуючих земельних ділянок, зокрема ґрунтів. Місця тимчасового зберігання відходів, наприклад для тимчасового зберігання небезпечних відходів перед передачею на знешкодження або утилізацію спеціалізованим організаціям, контейнери або урни для збирання побутових відходів не є місцями їх остаточного видалення і не відносяться до спеціально відведених місць чи об’єктів. Таким чином, суб’єкт господарювання, який уклав договір на вивіз та розміщення побутових відходів з підприємством комунального господарства протягом звітного кварталу і до видалення відходів здійснював їх тимчасове розміщення у контейнері, не є платником екологічного податку, що справляється за розміщення відходів.

Аватара пользователя
Печкин
Сообщения: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 12:03
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение Печкин »

восстановлено
vins писал(а):
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
13 грудня 2011 р. справа № 2а/0570/22251/2011
Судом встановлено, що в 04.11.2011 року листом №4016 (а.с.6) позивач звернувся до Костянтинівської ОДПІ про надання роз’яснення.

В листі позивач зазначив, що відповідно до вимог п.п.240.1.3 п.240.1 ст.240 розділу VІІІ «Екологічний податок» та п.п.14.1.223 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України підприємство Приватне акціонерне товариство «Український Бекон» уклало договори з спеціалізованими підприємствами на вивіз та розміщення твердих побутових відходів, люмінецетних ламп. Спеціально відведених місць для зберігання відходів на підприємстві немає.

Крім того, зазначив, що згідно Постанови Кабінету Міністрів України №1010 від 26.06.2006 року тариф на вивіз твердих побутових відходів складає всі обов’язкові податки і збори і при сплаті екологічного податку нашим підприємством, виникає подвійне оподаткування.

Листом від 10.10.2011 року №8073/10/15-313 (а.с.7) Костянтинівською ОДПІ позивачу надана відповідь у порядку ст. 52 Податкового кодексу України.

Зокрема, в листі зазначено, що відповідно до пункту 240.1 статті 240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є, зокрема, суб'єкти господарювання, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюється розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах.

Згідно з підпунктом 14.1.223 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України розміщення відходів - це зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами.

Відповідно до статті 1 Закону України «Про відходи»:

розміщення відходів - зберігання та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах;

спеціально відведені місця чи об'єкти - місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами.

Тобто трактування поняття «розміщення відходів» у Податковому кодексі України відрізняється від трактування у Законі України «Про відходи». Якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, то згідно до статті 5 Податкового кодексу України, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення вказаного Кодексу.
На цей час законодавством не передбачено отримання дозволу центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами на зберігання відходів на майданчиках для відходів, тому, що статтею 23 Закону України «Про відходи» до компетенції спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань охорони навколишнього природного середовища не віднесено питання надання вказаних дозволів.

Згідно до Класифікатору відходів люмінесцентні лампи відносяться, до надзвичайно небезпечних відходів, за які повинен стягуватися екологічний податок по ставці, встановленій пп.246.1.2 п.246.1 ст.246 Податкового кодексу України в тому числі за тимчасове розміщення.

Тимчасове розміщення відходів не має конкретно встановленого законодавством часу, тому зберігання від часу утворення будь-яких відходів до їх видалення з території підприємства і буде тимчасовим розміщенням відходів, обсяги яких підлягають оподаткуванню екологічним податком.

Відповідно до пп.242.1.3 п.242.1 ст.242 Податкового кодексу України не є об’єктом та базою оподаткування обсяги та види окремих відходів як вторинної сировини, що розміщується на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензії на збирання та заготівлю вторинної сировини.

Враховуючи вищевикладене, якщо списані матеріальні цінності або відходи виробництва в обліку не відображаються як сировина, то вони вважаються як відходи, обсяги та види яких є об'єктом оподаткування екологічним податком згідно до пп.242.1.3 п.242.1 ст.242 Податкового кодексу України.

Суд зазначає, під податковою консультацією (пп.14.1.172 п.14.1 ст.14 ПК України) розуміється допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган.

Відповідно до ст.52 ПК України за зверненням платників податків контролюючі органи надають безоплатно консультації з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом. Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Позивач просить визнати недійсною податкову консультацію, оскільки на його думку висновок консультації порушує принцип рівності усіх платників податків, визначені пп.4.1.2 п.4.1 ст.4 Податкового кодексу України, а також порушує норми п.240.1 ст.240 цього Кодексу.

Позивач у своєму зверненні ставить питання про те, чи є Приватне акціонерне товариство «Український Бекон» платником екологічного податку.

Відповідно до п.9.1 ст.9 Податкового кодексу України, до загальнодержавних належать податки та збори, зокрема, екологічний податок.

Згідно із п.п.14.1.57 п.14.1 ст.14 кодексу, екологічний податок - загальнодержавний обов'язковий платіж, що справляється з фактичних обсягів викидів у атмосферне повітря, скидів у водні об'єкти забруднюючих речовин, розміщення відходів, фактичного обсягу радіоактивних відходів, що тимчасово зберігаються їх виробниками, фактичного обсягу утворених радіоактивних відходів та з фактичного обсягу радіоактивних відходів, накопичених до 1 квітня 2009 року;

В пункті 240.1 статті 240 Податкового кодексу України передбачено, що платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються:

викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення;

скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об'єкти;

розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини;

утворення радіоактивних відходів (включаючи вже накопичені);

тимчасове зберігання радіоактивних відходів їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк.

Відповідно до п.240.2 цієї ж статті, платниками податку є суб'єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, а також громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферу пересувними джерелами забруднення у разі використання ними палива.

В п.242.1 ст.242 кодексу визначені об'єкти та база оподаткування, а саме:

обсяги та види забруднюючих речовин, які викидаються в атмосферне повітря стаціонарними джерелами;

обсяги та види забруднюючих речовин, які скидаються безпосередньо у водні об'єкти;

обсяги та види (класи) відходів, що розміщуються у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах протягом звітного кварталу, крім обсягів та видів (класів) окремих відходів як вторинної сировини, що розміщуються на власних територіях (об'єктах) суб'єктів господарювання, які мають ліцензію на збирання і заготівлю окремих видів відходів як вторинної сировини і провадять статутну діяльність із збирання і заготівлі таких відходів;

обсяги та види палива, у тому числі виробленого з давальницької сировини, реалізованого або ввезеного на митну територію України податковими агентами, крім:

обсягів палива вивезених з митної території України в митних режимах експорту або реекспорту та/або переробки на митній території України засвідчених належно оформленою митною декларацією;

мазуту та пічного палива, що використовуються в процесі виробництва тепло- та електроенергії;

обсяги та категорія радіоактивних відходів, що утворюються внаслідок діяльності суб'єктів господарювання та/або тимчасово зберігаються їх виробниками понад установлений особливими умовами ліцензії строк;

обсяги електричної енергії, виробленої експлуатуючими організаціями ядерних установок (атомних електростанцій).

Тобто, норма ст.240 ПК України є відправною нормою, яка вказує на те, хто саме є платниками екологічного податку.

Цей пункт як об'єкт оподаткування визначає діяльність щодо розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини.

Важливим для з'ясування об'єкта оподаткування екологічним податком у цьому пункті є з'ясування понять "розміщення відходів" та "окремі види відходів як вторинна сировина".

Визначення "розміщення відходів" міститься у п.п.14.1.223 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, згідно з яким розміщення відходів становить собою "зберігання (тимчасове розміщення до утилізації чи видалення) та захоронення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи об'єктах (місцях розміщення відходів, сховищах, полігонах, комплексах, спорудах, ділянках надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади у сфері поводження з відходами".

Термін відходи, наведений в ст.1 «Про відходи», а саме - будь-які речовини, матеріали і предмети, що утворилися у процесі виробництва чи споживання, а також товари (продукція), що повністю або частково втратили свої споживчі властивості і не мають подальшого використання за місцем їх утворення чи виявлення і від яких їх власник позбувається, має намір або повинен позбутися шляхом утилізації чи видалення.

Виробник відходів - фізична або юридична особа, діяльність якої призводить до утворення відходів.

Зберігання відходів - тимчасове розміщення відходів у спеціально відведених місцях чи об'єктах (до їх утилізації чи видалення).

Спеціально відведені місця чи об'єкти - місця чи об'єкти (місця розміщення відходів, сховища, полігони, комплекси, споруди, ділянки надр тощо), на використання яких отримано дозвіл спеціально уповноважених органів на видалення відходів чи здійснення інших операцій з відходами.

Законодавець в Податковому кодексі встановив наступний порядок, зокрема, об'єктом оподаткування за п.п.240.1.3 п.240.1 ст.240 Податкового кодексу України є діяльність щодо розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об'єктах, крім розміщення окремих видів відходів як вторинної сировини. При чому визначення розміщення відходів, наведене у п.п.14.1.223 ст.14 ПКУ, об'єднує як розміщення, так і тимчасове зберігання. Буквальне тлумачення положень п.п.14.1.223 п.14.1 ст.14 та п.п.240.1.3 п.240.1 ст.240 Податкового кодексу України дозволяє стверджувати про те, що об'єктом оподаткування є як зберігання, так і розміщення.

Особа, яка утворила відходи, повинна сплатити екологічний податок.

Стаття 5 Податкового кодексу України визначає, що у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення вказаного Кодексу.

З матеріалів справи вбачається, що позивач (Замовник) для здійснення своєї діяльності уклав договір №Л-512 з ТОВ «Микитртуть» (Підрядник) про утилізацію люмінецетних ламп та ртутьмістимих відходів від 05 травня 2009 року. (а.с.9). Предметом договору є, Підрядник зобов’язується прийняти у Замовника відходи, які містять ртуть і здійснити їх утилізацію. Замовник зобов’язаний здійснити збір і поставку Підряднику відходів, які містять ртуть. Дійсний договір передбачає поставку на утилізацію відходів наступні номенклатури: відпрацьовані люміницентні лампи з ртутним наповнювачем – 400 шт. в рік. Приймання відходів Підрядником у Замовника здійснюється на об’єкті зберігання і утилізації відходів Підрядника за адресою: Донецька обл., м. Горлівка, вул. Вознесенського, буд.20. Термін дії договору з 05 травня 2009 року по 31 грудня 2010 року. Договір підписаний обома сторонами та скріплений печатками.

До матеріалів справи позивачем надана копія ліцензії серія АВ №361301, видана Міністерством охорони навколишнього природного середовища України Товариству з обмеженою відповідальністю «Микитртуть», вид господарської діяльності – операції у сфері поводження з небезпечними відходами (зберігання, оброблення, утилізація), від 14.08.2007 року та строком дії до 16.08.2012 року. (а.с.12).

Крім того, між позивачем (Замовник) та Міським комунальним підприємством «Комунтранс» (Виконавець) укладено договір №282 від 29.12.2010 року про надання послуг по вивозу і розміщенню твердих побутових відходів та рідких нечистот. (а.с.13)

Предмет договору: Замовник доручає, а Виконавець надає йому послуги, по вивозу і розміщенню твердих побутових відходів та рідких нечистот, накоплених у Споживача, на умовах цього договору. Договір діє з 1 січня 2011 року по 31 грудня 2011 року. Договір підписаний обома сторонами та скріплений печатками.

Також, між позивачем (Продавець) та ТОВ «Ростек» (Покупець) укладено договір №Тр-00019-09 від 01.02.2009 року за яким Продавець зобов’язується поставити, а Покупець, як спеціалізоване підприємство по збору і заготівля окремих видів відходів як вторинної сировини, прийняти та оплатити макулатуру, відходи полімерні. Термін дії договору до 31.12.2009 року. Термін дії продовжений до 31.12.2011 року на підставі додаткової угоди №06/11 від 01.06.2011 року.

Матеріали справи містять копію ліцензії серія АВ №361475, видана Міністерством охорони навколишнього природного середовища України Товариству з обмеженою відповідальністю «Ростек», на вид господарської діяльності – збирання, заготівля окремих видів відходів як вторинної сировини (макулатури, склобою, відходів полімерних, відходів гумових, у тому числі зношених шин, матеріалів текстильних вторинних), від 16.11.2007 року та строком дії 16.11.2012 року (а.с.24).

Отже, як слідує із системного аналізу вищевикладених норм, суд зазначає, що об'єктом оподаткування буде вважатися діяльність щодо розміщення відходів, в тому числі і тимчасове розміщення відходів.

Таким чином, зважаючи на те, що позивач здійснює тимчасове розміщення відходів до вивозу для утилізації, він є платником екологічного податку.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що відповідачем вірно надано позивачу роз’яснення в частині практичного застосування п.п.14.1.223 п.14.1 ст.14 та п.п.240.1.3 п.240.1 ст.240 Податкового кодексу України.

З урахуванням наведених доводів та доказів суд дійшов висновку про обґрунтованість спірної податкової консультації.
В аспекте приведенного решения заинтересовал такой момент.
Нельзя ли считать подобные решения преюдициальными?
Ведь законодательство не менялось.
Стаття 72. Підстави для звільнення від доказування

1. Обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Суд по сути сказал: Вы - плательщик эконалога. То, что потом появилось обобщающее разъяснение ГНСУ, уже значения не имеет.
И если теперь налоговики обратятся в суд с требованием об уплате эконалога к этому конкретному плательщику, то они вполне могут ссылаться на уже вынесенное решение.
irina zhurova писал(а):Только расслабились. А что вы хотите от Донецкого суда? Плохо это все .
vins писал(а):
irina zhurova писал(а):Только расслабились. А что вы хотите от Донецкого суда? Плохо это все .
Да я меньше всего хотел, чтобы кто-то напрягался :)
Это же очень-очень узкого круга лиц может коснуться. Только тех, кто в этот период успел подать иск в суд и получить отрицательное для себя решение. думаю, что немного таких найдется.
живу на Бухфоруме

Аватара пользователя
Зоряна К.
Сообщения: 163
Зарегистрирован: 01 авг 2011, 21:00
Откуда: Львів
Контактная информация:

Re: "Грязный" сбор (эконалог), порядок уплаты

Непрочитанное сообщение Зоряна К. »

А мене все цікавило, як прокоментує узагальнюючу консультацію ВОБУ ? ;)
(зважаючи на їхню позицію щодо екоподатку за побутові відходи: "платить - и никаких гвоздей" )
:ga-ze-ta;
Прокоментували :a_g_a:
Скрытый текст: показать
Изображение

Ответить

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и 72 гостя