Рекламу показываем только НЕзарегистрированным пользователям. Войдите или зарегистрируйтесь на Бухфоруме
    .

Отчет по налоговым льготам (новый, бывший 1-ПП)

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах

UNREAD_POST vins » 17 июн 2011, 16:02

Ошибки в Отчете не штрафуются и исправляются в следующем Отчете
ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ

Яким чином у Звіті про суми податкових пільг виправляються помилки та чи передбачена відповідальність у разі їх виправлення?
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 (далі – Порядок №1233). Відповідно до п.1 Порядку №1233 цей Порядок є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг. Пунктом 3 Порядку №1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається. Форма Звіту про суми податкових пільг визначена додатком до Порядку №1233. Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затверджений наказом ДПА України від 29.03.2011 №167. Враховуючи те, що формою Звіту про суми податкових пільг, а також Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, не передбачено механізм подання уточненого звіту, а також враховуючи те, що зазначений звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому звіті за формою № 1-ПП у межах року При цьому, виправлення помилок у Звіті про суми податкових пільг не призводить до нарахування штрафних санкцій.

За это сообщение автора vins поблагодарили: 3
MiraMak, Vetal', Тори
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 24 июн 2011, 07:26

налоговик писал(а):ОБ ОТВЕТСТВЕННОСТИ ЗА НЕПОДАЧУ ОТЧЕТА О ЛЬГОТАХ
ответа нет :(

Скрытый текст: показать
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ

ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ

Питання:

Яка передбачена відповідальність за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг?

Відповідь:

Вибачте, на Ваше запитання відповідь в Єдиній базі податкових знань відсутня. В подальшому Ви можете звертатись за отриманням відповіді до рубрики "Єдина база податкових знань" на веб-сайті ДПС України (http://www.sta.gov.ua.) в категорії 510, або перетелефонувати до нас. На жаль, більш детальної інформації наразі надати не можемо.

Інформаційно-довідковий департамент державної податкової служби


Появился ответ :)
За неподачу - админштраф на руководителя
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

Яка відповідальність передбачена за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг?
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 (далі – Порядок №1233). Відповідно до п.1 Порядку №1233 цей Порядок є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг. Пунктом 3 Порядку №1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається. Відповідно до ст.163 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-X із змінами та доповненнями відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, - тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 29 июл 2011, 16:00

Относительно отчета о суммах налоговых льгот
29 июля 2011 г.

В соответствии с Порядком учета сумм налогов и сборов, не уплаченных предприятием в бюджет в связи с получением налоговых льгот, утвержденным правительственным постановлением от 27.12.2010 г. № 1233 (далее — Порядок № 1233), отчет о суммах налоговых льгот подается субъектом хозяйствования за три, шесть, девять и двенадцать календарных месяцев по месту его регистрации в течение 40 календарных дней, следующих за последним календарным днем налогового периода.

Абзацем 4 п. 1 разд. XIX «Заключительные положения» Налогового кодекса Украины (далее — НКУ) установлено, что раздел III «Налог на прибыль предприятий» вступает в силу с 1 апреля 2011 года. То есть льготы, предоставляемые НКУ по уплате налога на прибыль, должны учитываться, начиная с 01.04.2011 г., по новым кодам согласно соответствующему справочнику льгот.

Учитывая изложенное, в целях выполнения требований Порядка № 1233 и НКУ Главное налоговое ведомство в письме от 22.07.2011 г. № 19910/7/19-0117 обязывает организовать работу соответствующих структурных подразделений относительно проверки показателей отчетов о суммах налоговых льгот на стадиях приема и компьютерной обработки, камеральной проверки отчетности, а также проведения разъяснительной работы среди налогоплательщиков в части обязательного:

1) заполнения сумм налоговых льгот (кроме льгот по налогу на прибыль) нарастающим итогом с начала года (за три, шесть, девять и двенадцать календарных месяцев 2011 года);

2) отражения сумм налоговых льгот по налогу на прибыль за I квартал 2011 года согласно Справочнику льгот № 57, предоставленных действующим законодательством по уплате налогов, сборов, других обязательных платежей по состоянию на 01.04.2011 г.;

3) отражения (дополнительно к показателям за I квартал 2011 года), начиная со II квартала 2011 года нарастающим итогом (за второй квартал, второй и третий кварталы; второй, третий, четвертый кварталы), налоговых льгот по налогу на прибыль согласно Справочнику льгот, предоставленных действующим законодательством по уплате налогов, сборов, других обязательных платежей соответственно по состоянию на 01.07.2011 г., 01.10.2011 г., 01.01.2012 г.

http://nibu.factor.ua/news/news.html?id=5118
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST vins » 02 авг 2011, 07:18

Во время заполнения Отчета о суммах налоговых льгот при расчете суммы НДС, не уплаченной в бюджет, отрицательное значение возникать не должно

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ


Чи може бути визначене від'ємне значення суми пільги з ПДВ при заповненні Звіту про суми податкових пільг?

Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, та форму звіту про суми податкових пільг затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року N 1233.

Суми податків та зборів, не сплачені суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, розраховуються таким суб'єктом згідно з Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затвердженим наказом ДПА України від 29.03.2011 N 167 (далі - Порядок N 167).

Пунктом 4 р. I Порядку N 167 визначено, що суми податку на додану вартість, не сплачені платником до державного бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, розраховуються залежно від особливостей оподаткування. Загальне правило розрахунку не внесених до бюджету сум ПДВ приведене у пунктах 1.2, 2.2 та 3.2 р. II Порядку N 167, а саме:

сума податку на додану вартість, не внесена платниками до державного бюджету за операціями з постачання товарів (послуг), що звільнені від оподаткування, розраховується шляхом визначення суми податку на додану вартість за встановленою основною ставкою податку від обсягів операцій з постачання товарів (послуг), що звільнені від оподаткування, зменшених на обсяги операцій з придбання товарів (послуг), які використані в операціях, звільнених від оподаткування податком на додану вартість;

не внесені платниками до державного бюджету суми податку на додану вартість через застосування нульової ставки розраховуються шляхом визначення суми податку на додану вартість за встановленою основною ставкою податку від обсягів операцій з експорту товарів (супутніх послуг) та/або операцій з постачання товарів (послуг) на митній території України, оподатковуваних за нульовою ставкою, зменшених на обсяги операцій з придбання товарів (послуг), які використані в операціях з експорту товарів (супутніх послуг) та/або в операціях з постачання товарів (послуг) на митній території України, які оподатковуються за нульовою ставкою;

сума податку на додану вартість, не внесена до державного бюджету сільськогосподарським підприємством, яке відповідає критеріям, визначеним статтею 209 розділу V Кодексу, за операціями з постачання сільськогосподарських товарів (послуг) визначається з відповідного рядка податкової декларації з податку на додану вартість (скороченої або спеціальної) як сума податку на додану вартість, яка залишається у розпорядженні сільськогосподарського підприємства або спрямовується на спеціальний рахунок сільськогосподарського підприємства.

Враховуючи те, що не внесені платниками до державного бюджету суми податку на додану вартість через застосування податкових пільг розраховуються шляхом визначення обсягів операцій з постачання товарів (послуг), оподаткування яких відбулося з урахуванням пільгових режимів, зменшених на обсяг операцій з придбання товарів (послуг), які використані в цих пільгових операціях, незалежно від звітного податкового періоду їх придбання, то в результаті правильного застосування алгоритму розрахунку суми ПДВ, не сплаченої платником до державного бюджету, від'ємне значення виникати не повинно.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST vins » 09 авг 2011, 13:57

Який «код податку» з ПДВ необхідно зазначити у Звіті про суми податкових пільг?

Відповідь: Відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1233 «Про затвердження Порядку обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг» визначено, що у графах звіту «Код податку, збору» та «Найменування податку, збору» зазначається - код та найменування податку та збору відповідно до бюджетної класифікації.
Наказом Міністерства фінансів України від 14.01.2011 р. № 11 «Про бюджетну класифікацію» визначено класифікацію доходів бюджету, згідно з якою визначені коди та найменування податків, зборів, зокрема, з податку на додану вартість код та назва податку відповідно становлять: - 14010100 - Податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг); - 14010700 - Податок на додану вартість, що сплачується до бюджету переробними підприємствами усіх форм власності за реалізовані ними молоко, молочну сировину та молочні продукти, м'ясо та м'ясопродукти, іншу продукцію переробки тварин, закуплених у живій вазі (шкури, субпродукти, м'ясо-кісткове борошно).


ДПІ у Печерському районі м. Києва
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST налоговик » 30 авг 2011, 16:15

Если у плательщика налога на прибыль по ставке 0 % убытки, то 1-ПП не подается

Якщо я користуюсь пільговою ставкою з податку на прибуток (0%) згідно ст.154.6 ПКУ, декларацію буду подавати тільки за 2011рік.
-Чи потрібно подавати податковий звіт по пільгам якщо в мене збиток, а отже я не користуюсь пільгами?


форму Звіту про суми податкових пільг та порядок його заповнення затверджено постановою КМУ від 27.12.10 №1233. Звіт заповнюється щоквартально на підставі Довідника пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків та зборів станом на звітну дату та подається до органів ДПС за місцем податкового обліку.

Сумою пільги за пунктом 154.6 ст.154 Кодексу є сума податку, не сплаченого до бюджету у зв’язку з застосуванням пільгової ставки оподаткування. Отже у разі отримання за наслідками звітного податкового періоду від’ємного значення об’єкту оподаткування (збитку), податковою пільгою, наданою законодавством, платник податку не користується. Тому необхідності у поданні Звіту про суми пільг за такий звітний період немає.

Державна податкова адміністрація у Донецькій області
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST vins » 04 окт 2011, 17:22

ЕДИНАЯ БАЗА НАЛОГОВЫХ ЗНАНИЙ

Чи складається Звіт про суми податкових пільг, затверджений постановою КМУ №1233, наростаючим підсумком з початку року?
Згідно із пп.16.1.6 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платник податків зобов'язаний подавати контролюючим органам інформацію, відомості про суми коштів, не сплачених до бюджету в зв'язку з отриманням податкових пільг (суми отриманих пільг) та напрями їх використання (щодо умовних податкових пільг - пільг, що надаються за умови використання коштів, вивільнених у суб'єкта господарювання внаслідок надання пільги, у визначеному державою порядку). Суми податку та збору, не сплачені суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб'єктом - платником податків. Облік зазначених коштів ведеться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п.30.6 ст.30 ПКУ). Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1233 (далі – Порядок №1233). Відповідно до п.2 Порядку №1233 суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг (далі - Звіт) за формою згідно з додатком до Порядку №1233. Звіт подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається. Відповідно до п.4 Порядку №1233 у графі "Строк користування податковими пільгами у звітному періоді" зазначаються дата початку та дата закінчення користування податковими пільгами. У разі коли строк користування податковою пільгою встановлений до початку звітного періоду і продовжується після його закінчення, такий строк збігається з датою початку та закінчення зазначеного періоду. Відповідно до пп.152.9.1 п.152.9 ст.152 ПКУ для платників податків використовуються такі податкові періоди: календарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Звітний податковий період починається з першого календарного дня податкового періоду і закінчується останнім календарним днем податкового періоду, крім виробників сільськогосподарської продукції, визначених статтею 155 розділу ІІІ ПКУ, для яких річний податковий період починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року. У разі якщо особа ставиться на облік органом державної податкової служби як платник податку в середині податкового періоду, перший звітний податковий період розпочинається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем наступного податкового періоду (пп.152.9.2 п.152.9 ст.159). Враховуючи викладене, Звіт складається наростаючим підсумком з початку користування податковою пільгою до дати закінчення. При цьому, якщо платник податку на прибуток користується податковою пільгою до початку звітного періоду і продовжується після його закінчення, то дата початку користування пільгою та дата закінчення пільгою збігаються з датою початку та закінчення зазначеного періоду.
Аватар пользователя
vins
 
Сообщений: 6654
Зарегистрирован: 27 дек 2010, 12:38
Благодарил (а): 2704 раз.
Поблагодарили: 2891 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 06 окт 2011, 14:49

Появиля новый Справочник льгот №59 по состоянию на 01.10.2011 г.
http://buhgalter911.com/Res/Spravochniki/dovidnik59.doc

За это сообщение автора Vetal' поблагодарили: 3
MiraMak, Olesya-lisa, налоговик
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST налоговик » 18 окт 2011, 17:25

Державною податковою службою України 29.09.11 затверджено Довідник № 59 пільг, наданих чинним законодавством по сплаті податків та зборів станом на 01.10.2011 року.
Звіт про суми податкових пільг, який подається суб'єктом господарювання за дев'ять місяців, складається відповідно до Довідника № 59.

Державна податкова адміністрація у Львівській області


"Приколы нашего городка".
Справочник по состоянию на 01.10.2011, но подается за 9 месяцев.
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST Iryna_87 » 10 фев 2012, 12:43

Який штраф передбачається за недоствірне подання Звіту про суми податкових пільг (не подали ще одну пільгу)
Iryna_87
 
Сообщений: 6
Зарегистрирован: 31 янв 2012, 10:53
Благодарил (а): 1 раз.
Поблагодарили: 0 раз.

UNREAD_POST Печкин » 10 фев 2012, 12:51

Iryna_87 писал(а):Який штраф передбачається за недоствірне подання Звіту про суми податкових пільг (не подали ще одну пільгу)


Ответственности нет (см. первую страницу темы). Но налоговики настаивают на админе при проверке.

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ


Яка відповідальність передбачена за неподання або несвоєчасне подання звіту про суми податкових пільг?

Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року N 1233 (далі - Порядок N 1233). Відповідно до п. 1 Порядку N 1233 цей Порядок є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг. Пунктом 3 Порядку N 1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається. Відповідно до ст. 163 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року N 8073-X, із змінами та доповненнями, відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України, - тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від десяти до п'ятнадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.


Но за все нарушения один админ :)

На будущее (по ошибкам в течение года) рекомендую поступить так (исправлять отчет о льготах в следующем отчете нарастающим итогом).

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
ЄДИНА БАЗА ПОДАТКОВИХ ЗНАНЬ


Яким чином у звіті про суми податкових пільг виправляються помилки та чи передбачена відповідальність у разі їх виправлення?

Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року N 1233 (далі - Порядок N 1233).

Відповідно до п. 1 Порядку N 1233 цей Порядок є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг. Пунктом 3 Порядку N 1233 визначено, що звіт про суми податкових пільг подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду. У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається. Форма звіту про суми податкових пільг визначена додатком до Порядку N 1233.

Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, затверджений наказом ДПА України від 29.03.2011 N 167.

Враховуючи те, що формою звіту про суми податкових пільг, а також Порядком визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній території України, не передбачено механізм подання уточненого звіту, а також враховуючи те, що зазначений звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому звіті за формою N 1-ПП у межах року. При цьому, виправлення помилок у звіті про суми податкових пільг не призводить до нарахування штрафних санкцій.
живу на Бухфоруме
Аватар пользователя
Печкин
 
Сообщений: 6649
Зарегистрирован: 18 ноя 2010, 13:03
Благодарил (а): 73 раз.
Поблагодарили: 2883 раз.

UNREAD_POST Vetal' » 06 апр 2012, 15:44

Появился Довідник податкових пільг № 61 станом на 01.04.2012
Скачать можно :arrow: http://www.kyivsta.gov.ua/blanki_dovidk ... dnik61.doc

За это сообщение автора Vetal' поблагодарили: 2
flower, Olesya-lisa
Vetal'
 
Сообщений: 2852
Зарегистрирован: 27 янв 2011, 11:57
Благодарил (а): 440 раз.
Поблагодарили: 1151 раз.

UNREAD_POST налоговик » 22 апр 2012, 17:52

Нулевая ставка НДС: льгота или нет?

Александр КЛУНЬКО, эксперт-консультант

Нормативная база
– НКУ
Налоговый кодекс Украины от 02.12.2010 г. № 2755-VI1
– Закон № 2289
Закон Украины от 01.06.2010 г. № 2289-VI «Об осуществлении государственных закупок»2
– Постановление № 1233
Постановление КМУ от 27.12.2010 г. № 1233 «Об утверждении Порядка учета сумм налогов и сборов, не уплаченных субъектом хозяйствования в бюджет в связи с получением налоговых льгот»3

Одной из причин подготовки этой статьи послужило небольшое по размеру письмо ГНИ в г.Черкассы от 16.12.2012 г. № 377/7/15-2104, в котором утверждается, что начисление налоговых обязательств по НДС по ставке 0% является одним из видов налоговых льгот. Это разъяснение вызвало резонанс прежде всего среди предприятий государственной и коммунальной форм собственности, которые для налогообложения своей деятельности применяют нулевую ставку НДС (например, экспортеры товаров и международные перевозчики). Дело в том, что в случае признания нулевой ставки НДС льготой, эти предприятия должны проходить через все круги государственного тендера (закупок).

Причины обеспокоенности
В соответствии с п.1 ст.2 Закона № 2289 этот Закон применяется к предприятиям, определенным в пункте 21 части первой статьи 1 указанного Закона, в случае, если «предприятие пользуется налоговой льготой, предусмотренной налоговым, таможенным законодательством Украины, — в течение пользования такой льготой». А в пунк¬те 21 части первой статьи 1, о которой упоминается в этой норме Закона, речь идет о предприятиях, созданных в установленном порядке органами государственной власти, органами власти АР Крым или органами местного самоуправления, которые уполномочены на получение государственных средств, принятие по ним обязательств и осуществление платежей, в том числе государственных, казенных, коммунальных предприятиях, а также хозяйственных обществах, в уставном капитале которых государственная или коммунальная доля акций (долей, паев) превышает 50 процентов, их дочерних предприятиях, а также предприятиях, хозяйственных обществах, в уставном капитале которых 50 и более процентов принадлежат государственным, в том числе казенным, коммунальным предприятиям и хозяйственным обществам, в уставном капитале которых государственная или коммунальная доля акций (долей, паев) превышает 50 процентов, объединениях таких предприятий (хозяйственных обществ).
Таким образом, если расценивать нулевую ставку НДС как льготу в налогообложении, то применяющие ее предприятия подпадают под действие Закона № 2289. Соответственно, они должны проходить все тендерные про¬цедуры государственных закупок. Однако докажем, что нулевая ставка НДС не может считаться льготой, а следовательно, ее применение государственными (полугосударственными, коммунальными и т.п.) предприятиями не приводит к необходимости соблюдения ими всех тех условий тендера, следующих из норм Закона № 2289. В качестве обоснования этого приведем следующие доводы.

Льгота — это льгота, а нулевая ставка — это обычная ставка налога
Известно, что НДС — внутренний косвенный налог на потребление, который взимается с операций по поставке товаров/услуг, потребляемых на таможенной территории Украины. При осуществлении экспортных операций НДС взимается страной — получателем таких товаров (услуг). То есть в данном случае налогом облагаются операции по ввозу товаров (получению услуг). Это соответствует общеевропейским правилам и требованиям взимания косвенных налогов и не зависит от видов деятельности налогоплательщика. Таким образом, применение нулевой ставки НДС по экспортным операциям осуществляется во избежание в международных отношениях двойного налогообложения операций по поставке товаров (услуг) в таможенному режиме экспорта.
Как указано в п.30.1 ст.30 НКУ налоговая льгота — это «предусмотренное налоговым и таможенным законодательством освобождение налогоплательщика от обязанности по начислению и уплате налога и сбора, уплата им налога и сбора в меньшем размере при наличии оснований, определенных пунктом 30.2 этой статьи». Основаниями для предоставления налоговых льгот являются особенности, характеризующие определенную группу налогоплательщиков, вид их деятельности, объект налогообложения или характер и общественное значение осуществляемых ими расходов (п.30.2 ст.30).
В соответствии с п.30.9 ст.30 НКУ налоговая льгота предоставляется путем:
– налогового вычета (скидки), уменьшающего базу налогообложения до начисления налога и сбора;
– уменьшения налогового обязательства после начисления налога и сбора;
– установления сниженной ставки налога и сбора;
– освобождения от уплаты налога и сбора.
Действительно, на первый взгляд, при осуществлении экспортных поставок плательщиком используется сниженная (нулевая) ставка НДС. Поэтому и ответ ГНИ в г.Черкассы, о котором шла речь в начале статьи, правомерен. Однако это не так. И вот почему.
В соответствии с п.193.1 ст.193 НКУ ставки НДС устанавливаются от базы налогообложения в следующих размерах:
– 17% (до 2014 года — 20%);
– 0% (в частности, при экспорте товаров (сопутствующих услуг), если их экспорт подтвержден таможенной декларацией, оформленной в соответствии с требованиями таможенного законодательства (пп.195.1.1 ст.195 НКУ).
Как видим, для разных операций (а не разных плательщиков) установлены разные ставки налога. Для тех, кто поставляет товары/услуги в Украине или ввозит их в Украину, — это полная ставка в размере 20%, а для экспортеров товаров (услуг) — нулевая ставка. Поэтому вполне законно говорить о равноправии ставок налога, если эти ставки применяются для одного и того же вида операций.
Равноправие ставок подтверждается и тем фактом, что при определении базы налогообложения (ст.188), права на налоговый кредит (ст.198) и возмещения отрицательного значения этого налога (ст.200 НКУ) каких-либо исключений для экспортеров или не экспортеров не существует. То есть порядок ведения налогового учета и заполнения налоговой отчетности для всех плательщиков НДС определяется соответствующими статьями НКУ и по одинаковым принципам. Даже на операции, которые облагаются налогом по ставкам 20% и 0%, можно оформ¬лять одну налоговую накладную (чего нельзя делать по льготным операциям). Основное отличие между налогообложением операций по ставкам 20% или 0% и налогообложением льготных операций — в отражении сумм налогового кредита по расходам. Суммы НДС, начисленные/уплаченные поставщикам за товары (услуги), которые в дальнейшем поставляются с налогообложением 20% или 0%, учитываются в составе налогового кредита. А если плательщик налога приобретает (изготовляет) товары / услуги и необоротные активы, предназначенные для их использования в операциях, которые не являются объектом налогообложения или освобождаются от налогообложения, то суммы налога, уплаченные (начисленные) в связи с таким приобретением (изготовлением), не относятся к налоговому кредиту указанного плательщика (п.198.4 ст.198 НКУ).
Следовательно ставки налога на добавленную стои¬мость в размерах 17 (20)% или 0% являются двумя равнозначными ставками, которые применяются в зависимости от направления поставки товаров или услуг. О предоставлении налоговых льгот, предоставляемых конкретному налогоплательщику или группе налогоплательщиков, в данном случае речь не идет.

Статистика — помеха Закону
В целях накопления и обработки сводной информации о суммах налогов и сборов, не уплаченных субъектами хозяйствования в бюджет, в целях выполнения и контроля за бюджетными процессами, определения потерь бюджета налогоплательщики и контролирующие органы обязаны учитывать такие суммы (п.30.6 и 30.7 ст.30 НКУ). Постановлением № 1233 был утвержден Порядок учета сумм налогов и сборов, не уплаченных субъектом хозяйствования в бюджет в связи с получением налоговых льгот. Пунктом 8 этого Порядка определено, что «налоговые льготы определяются по операциям по поставке товаров и/или услуг, которые являются объектами обложения налогом на добавленную стоимость и в соответствии с Налоговым кодексом Украины и международными договорами Украины, ратифицированными Верховной Радой Украины, освобождены от налогообложения или облагаются налогом по нулевой ставке, а также тех, к которым применены специальные режимы налогообложения в отрасли сельского хозяйства». Упоминание о нулевой ставке НДС и сбивает всех с толку, в том числе и работников Черкасской ГНИ, готовивших письмо от 16.12.2012 г. № 377/7/15-210. Но почему-то в этом случае никто не обращает внимание на ключевую норму п.2 Постановления № 1233, в соответствии с которой ГНСУ должна обеспечить учет сумм налогов и сборов, не уплаченных субъектом хозяйствования в бюджет в связи с получением налоговых льгот, по операциям, осуществляемым на таможенной территории Украины. Экспортные операции такими операциями не считаются!
То обстоятельство, что операции, облагаемые налогом по нулевой ставке, включены в Справочник льгот, предоставленных действующим законодательством по уплате налогов и сборов, который ежеквартально утверждается соответствующим приказом ГНСУ, не может служить основанием для отождествления нулевой ставки с льготой. Тем более, что в Справочнике льгот экспортные операции (код льготы 14010394) учитываются как преимущества в налогообложении, которые по экономической сути не являются льготами, не являются финансовой поддержкой плательщика (признак группирования — Н), не являются потерями бюджета (признак группирования — В) или льготами, уменьшающими поступления в бюджет (признак группирования — Z).

Резюме
Льгота в налогообложение является льготой, то есть преимуществом одного плательщика над другим, а нулевая ставка НДС при экспорте товаров (услуг) не является и не может быть налоговой льготой, поскольку не является особенностью, характеризующей определенную группу налогоплательщиков, вид их деятельности, объект налогообложения или характер и общественное значение осуществляемых ими расходов, а зависит исключительно от направления поставки товара или услуги (на экспорт). Будем надеяться, что письмо черкасских налоговиков останется досадным недоразумением. По достоверной информации на уровне ГНСУ уже издано несколько налоговых консультаций, в которых нулевая ставка не признается как льгота. Одно из этих писем будет опубликовано в Сборнике систематизированного законодательства, который будет иметь название «Неизвестное о Налоговом кодексе Украины»5.

Опубликовано в Бухгалтерии N17 (1004) от 23 АПРЕЛЯ 2012 года

1Опубликован: Бухгалтерия. — 2012. — № 1-2. — С.18—350 (прим. ред.).
2Опубликован: Бухгалтерия. — 2010. — № 27. — C.7—33 (прим. ред.).
3Опубликовано: Бухгалтерия. — 2011. — № 13. — C.11—13 (прим. ред.).
4Опубликовано: Бухгалтерия. — 2012. — № 13. — С.18 (прим. ред.).
5Данный сборник подписчики получат в июле 2012 года (прим. ред.).

За это сообщение автора налоговик поблагодарил:
ab_007
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST налоговик » 28 апр 2012, 07:17

Як виправити помилки, допущені у Звіті?
З огляду на те, що Порядком № 1233 та Наказом № 167 не передбачено механізму подання уточненого Звіту, а також враховуючи те, що зазначений Звіт складається наростаючим підсумком з початку року, то допущені помилки слід виправляти у черговому Звіті у межах року. До того ж виправлення
помилок у Звіті не призводить до нарахування штрафних санкцій.

Яка відповідальність за неподання або несвоєчасне подання Звіту?
У ПК не передбачено відповідальності за неподання або несвоєчасне подання платником податку Звіту.
А зважаючи на те, що за таким Звітом не здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, він не є податковою декларацією. Тож штрафні санкції, передбачені п. 120.1 ПК за неподання або несвоєчасне подання податкових декларацій (розрахунків), не можуть застосовуватися у випадку несвоєчасного подання (неподання) Звіту.
Згідно з підпунктом 30.8 ПК контролюючі органи здійснюють контроль за правильністю надання та обліку податкових пільг, а також їх цільовим використанням за наявності законодавчого визначення напрямів використання (щодо умовних податкових пільг), та своєчасним поверненням коштів, не сплачених до бюджету внаслідок надання пільги у разі їі надання на поворотній основі. Податкові пільги, використані не за призначенням чи несвоєчасно повернуті, повертаються до відповідного бюджету з нарахуванням пені в розмірі 120% річних облікової ставки Національного банку України.
Слід зважати також на статтю 163-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення, за якою відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку тягне за собою накладення штрафу у розмірі від п'яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 85 до 170 грн.).
Оксана ДИВНИЧ, начальник відділу планування та фінансування бюджетних програм Міністерства економічного розвитку і торгівлі України


налоговик писал(а):Но почему-то в этом случае никто не обращает внимание на ключевую норму п.2 Постановления № 1233, в соответствии с которой ГНСУ должна обеспечить учет сумм налогов и сборов, не уплаченных субъектом хозяйствования в бюджет в связи с получением налоговых льгот, по операциям, осуществляемым на таможенной территории Украины. Экспортные операции такими операциями не считаются!
То обстоятельство, что операции, облагаемые налогом по нулевой ставке, включены в Справочник льгот, предоставленных действующим законодательством по уплате налогов и сборов, который ежеквартально утверждается соответствующим приказом ГНСУ, не может служить основанием для отождествления нулевой ставки с льготой.
Александр КЛУНЬКО, эксперт-консультант


Не согласны начальники Минэкономики с экспертом.

Порядок визначення сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг за операціями, які здійснюються на митній територїі України, затверджено наказом Державної податкової адміністрації України від 29.0З.2011 N2 167 (далі- Наказ N2 1 67).
Суми ПДВ, не сплачені платником до державного бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, розраховуються залежно від особливостей оподаткування, зокрема:
• звільнення від оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів (послуг) (ст. 197 ПК, міжнародні договори України, ратифіковані Верховною Радою України);
• операцїі з експорту товарів (супутніх послуг) та операцїі з постачання товарів (послуг) на митній територїі України, які оподатковуються за нульовою ставкою (ст. 195, 211 розділу V, ст. ЗЗ7 розділу XVIII та підрозділ 2 розділу ХХ ПК);
• спеціальні режими оподаткування у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства (ст. 209 розділу V ПК).
Оксана ДИВНИЧ, начальник відділу планування та фінансування бюджетних програм Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

UNREAD_POST налоговик » 30 июн 2012, 19:00

ПРОЕКТ

НАКАЗ

„____”-__________2012 №



Про затвердження Узагальнюючої податкової консультації щодо
визначення суми пільги у зв’язку із звільненням прибутку від оподаткування

Керуючись статтею 52 Податкового кодексу України, з метою забезпечення єдиного підходу щодо практичного застосування норм податкового законодавства наказую:
1. Затвердити Узагальнюючу податкову консультацію щодо
визначення суми пільги у зв’язку із звільненням прибутку від оподаткування.
2. Департаменту взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю (Семченко О. В.) забезпечити оприлюднення цього наказу на веб-сайті ДПС України та у засобах масової інформації.
3. Головам державних податкових служб в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Окружної податкової служби – Центрального офісу з обслуговування великих платників податків Державної податкової служби довести цей наказ до відома підпорядкованих органів податкової служби.
4. Цей наказ набирає чинності від дня оприлюднення.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Ігнатова А. П.

Голова О.В. Клименко


Сичевський 2473695

ЗАТВЕРДЖЕНО
наказом ДПС України
„____”__________2012 №

Узагальнююча податкова консультація щодо визначення суми пільги у зв’язку із звільненням прибутку від оподаткування

Відповідно до пункту 30.1 статті 30 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) податкова пільга – передбачене податковим та митним законодавством звільнення платника податків від обов'язку щодо нарахування та сплати податку та збору, сплата ним податку та збору в меншому розмірі за наявності підстав, визначених пунктом 30.2 цієї статті.
Згідно з пунктом 30.5 статті 30 Кодексу податкові пільги, порядок та підстави їх надання встановлюються з урахуванням вимог законодавства України про захист економічної конкуренції виключно цим Кодексом, рішеннями Верховної Ради Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, прийнятими відповідно до цього Кодексу.
Суми податку та збору, не сплачені суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, обліковуються таким суб'єктом - платником податків. Облік зазначених коштів ведеться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (пункт 30.6 статті 30 Кодексу).
Порядок обліку сум податків та зборів, не сплачених суб'єктом господарювання до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1233 (далі – Постанова КМУ № 1233), який є обов'язковим для виконання суб'єктами господарювання, які відповідно до Податкового кодексу України не сплачують податки та збори до бюджету у зв'язку з отриманням податкових пільг.
Відповідно до Постанови КМУ № 1233 суб'єкт господарювання, що не сплачує податки та збори у зв'язку з отриманням податкових пільг, веде облік сум таких пільг та складає звіт про суми податкових пільг, який подається суб'єктом господарювання за місцем його реєстрації. У графах звіту зазначаються зокрема код та найменування податкової пільги за кожним видом податкових пільг відповідно до довідника пільг, форма та порядок ведення якого затверджуються Державною податковою службою, а також сума податкових пільг усього та до державного бюджету.
Звільнення від оподаткування прибутку визначено статтями 154, 158 розділу ІІІ „Податок на прибуток підприємств” Кодексу, а також підрозділом 4 розділу ХХ „Перехідні положенні” Кодексу.
Відповідно до пункту 152.11 статті 152 Кодексу платники податку, дохід (прибуток) яких повністю та/або частково звільнено від оподаткування податком на прибуток, ведуть окремий облік доходу (прибутку), який звільняється від оподаткування згідно з нормами Кодексу, з урахуванням особливостей визнання витрат, визначених пунктом 152.11 цієї статті.
Розрахунок прибутку, що звільняється від оподаткування, здійснюється у додатку ПЗ до рядка 09 Податкової декларації з податку на прибуток підприємства, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 28.09.2011 № 1213, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 20.10.11 за № 1215/19953 (із змінами і доповненнями).
Запитання: Яким чином здійснюється обчислення суми пільги у зв’язку зі звільненням прибутку від оподаткування?
Відповідь: Сума пільги у зв’язку із звільненням прибутку від оподаткування, розраховується за таким алгоритмом:
Сума пільги = (Доходи від діяльності, прибуток якої звільняється від оподаткування – Собівартість придбаних (виготовлених) та реалізованих товарів (робіт, послуг), яка відноситься до діяльності, прибуток якої звільняється від оподаткування – Інші витрати, які відносяться до діяльності, прибуток якої звільняється від оподаткування) х розмір ставки податку.

Заступник начальника управління
адміністрування податку на прибуток
та податкових платежів Департаменту
оподаткування юридичних осіб О.М. Задорожний
Аватар пользователя
налоговик
 
Сообщений: 5698
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 23:29
Благодарил (а): 806 раз.
Поблагодарили: 2592 раз.

Пред.След.

  • Похожие темы
    Ответов
    Просмотров
    Последнее сообщение

Вернуться в ПРОЧИЕ НАЛОГИ (СБОРЫ)

Кто сейчас на форуме

Зарегистрированные пользователи: Ads, alex88, Gb, Metainform, Oleg_Z_08, Ya