Плата за користування надрами

Путеводитель по разделу. Торговые патенты, земельный налог, спецводопользование, ресурсные платежи, единый налог для юрлиц, отчет о льготах
Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемый коллега, Ormonde J
[color=#FF0000]Ormonde J[/color] писал(а):
[color=#FF00BF]Al Shurshun[/color] писал(а): Раскрывные породы - отходы горного предприятия и должны быть размещены в надлежащем месте с оплатой экологического налога
или
по логике Вашего маркшейдера – песчано-глинистое сырье для подсыпки дорог - взять на учет как товарную продукцию, разместить на складе и заплатить ренту за недра
С уважением
:a_g_a:
очень извиняюсь, что вклиниваюсь в беседу, но не требует ли часом песчано-глинистое сырье для подсыпки дорог статуса сопутствующих ПИ (что собственно и будет основание для платы ренты)?
Ваша утверждение абсолютно правильное
В своих комментариях я лишь пытался показать, что коллега Lolik вольна в принятии собственного решения:
или признать "это" сопутствующей продукцией и заплатить ренту (риск не реализовать за время, пока эта продукция (песчано-глинистое сырье для подсыпки дорог) потеряет товарный вид и тогда возникнет необходимость списать и расместить как отходы горного предприятия по добыче песчаников, пригодных для производства камня строительного: бортового и бутового;
или признать сразу признать "это" отходами горного предприятия по добыче песчаников, пригодных для производства камня строительного: бортового и бутового, заплатить экологический налог
и в "перспективе" в случае появления покупателя на "это" принять "это" на учет как товарную продукцию горного предприятия в части песчано-глинистого сырья для подсыпки дорог с уплатой рентной платы в периоде взятия на учет в качечстве сопутствующей продукции в результате операций первичной обработки собственных горного предприятия по добыче песчаников, пригодных для производства камня строительного: бортового и бутового
так "живут" половина "щебневиков" в части "мытого отсева" – каждый сам кузнец своего кошелька :oops:

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Валентина_П
Сообщения: 4
Зарегистрирован: 04 мар 2016, 16:39
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Валентина_П »

налоговик писал(а):
Питання виконання п. 252.8, п. 252.9 це не питання облікової політики.

Для бухобліку ці витрати з доходів все одно не виключаються.
Усі витрати понесені у процесах до складу готової продукції включаються до собівартості продукції

Хочу уточнити: Ви мали на увазі, що для розрахунку плати за користування надрами за фактичними цінами реалізації "ці витрати з доходів все одно не виключаються"? Порядок справляння плати за користування надрами в ПКУ викладений так, що розібратись не легко. Ст.252.9 передбачає, що До витрат платника рентної плати, повязаних з доставкою (перевезенням, транспортуванням) товарної продукції гірничого підприємства- видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) споживачу належать витрати, повязані з доставкою (перевезенням, транспортуванням) товарної продукції (мінеральної сировини) від вузла обліку ( з карєру) до пункту відвантаження споживачу (дільниця відвантаження) відносяться витрати в т.ч. і по навантаженню, розвантаженню, перевантаженню. Які ж затрати можна віднести до цих витрат :затрати по добичі корисної копалини, затрати по перевезенню сировини по території піприємства до складу, з якого буде здійснюватись навантаження в ж/д вагони, погрузка продукції в вагони, робота екскаватора, тепловоза (зарплата, ЄСВ, ремонти, ПММ і т.д.) Чіткий перелік затрат в ПКУ відсутній, тому підприємство, виходячи з особливостей свого технологічного процесу, має само визначитись з переліком цих витрат. Чи не так? З повагою до всіх колег форуму.

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение налоговик »

Визначитися з переліком витрат, звісно, треба. В той же час, цей перелік - не має відношення до облікової политики, бо перелік потрібен саме для визначення об'екту оподаткування.

Валентина_П
Сообщения: 4
Зарегистрирован: 04 мар 2016, 16:39
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Валентина_П »

налоговик Визначитися з переліком витрат, звісно, треба. В той же час, цей перелік - не має відношення до облікової политики, бо перелік потрібен саме для визначення об'екту оподаткування.

Звичайно не має відношення до облікової політики, я тільки припустила, що це може бути облікова політика. Адже всі доходи і витрати в бух. обліку формуються на принципах облікової політики і є базою для визначення обєкту оподаткування плати за користування надрами. Мабуть краще буде затвердити такий порядок визначення (розрахунок обєку оподаткування) наказом по підприємству. Дякую за увагу!

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемая коллега, Валентина_П
[color=#FF0080]Валентина_П[/color] писал(а):налоговик писал(а):
Питання виконання п. 252.8, п. 252.9 це не питання облікової політики.

Для бухобліку ці витрати з доходів все одно не виключаються.
Усі витрати понесені у процесах до складу готової продукції включаються до собівартості продукції

Хочу уточнити: Ви мали на увазі, що для розрахунку плати за користування надрами за фактичними цінами реалізації "ці витрати з доходів все одно не виключаються"? Порядок справляння плати за користування надрами в ПКУ викладений так, що розібратись не легко. Ст.252.9 передбачає, що До витрат платника рентної плати, повязаних з доставкою (перевезенням, транспортуванням) товарної продукції гірничого підприємства- видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) споживачу належать витрати, повязані з доставкою (перевезенням, транспортуванням) товарної продукції (мінеральної сировини) від вузла обліку ( з карєру) до пункту відвантаження споживачу (дільниця відвантаження) відносяться витрати в т.ч. і по навантаженню, розвантаженню, перевантаженню. Які ж затрати можна віднести до цих витрат :затрати по добичі корисної копалини, затрати по перевезенню сировини по території піприємства до складу, з якого буде здійснюватись навантаження в ж/д вагони, погрузка продукції в вагони, робота екскаватора, тепловоза (зарплата, ЄСВ, ремонти, ПММ і т.д.) Чіткий перелік затрат в ПКУ відсутній, тому підприємство, виходячи з особливостей свого технологічного процесу, має само визначитись з переліком цих витрат. Чи не так? З повагою до всіх колег форуму.
Чтобы не было недоразумений с текстом, я привожу эту норму:
[color=#FF0000]252.9.1. [/color] писал(а):витрати, пов’язані з доставкою (перевезенням, транспортуванням) товарної продукції гірничого підприємства - видобутої корисної копалини (мінеральної сировини) із складу готової продукції платника рентної плати (вузла обліку, входу до магістрального трубопроводу, пункту відвантаження споживачу або на переробку, межі розділу мереж із споживачем) споживачу, а саме:
Вчера я уже писал, что в Вашем случае имеем место разделение "вузла обліку" и " складу готової продукції"
При этом, я не стал бы отождествлять издержки межцехового транспортирования и транспортирование ПОТРЕБИТЕЛЮ

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

imbir63
Сообщения: 51
Зарегистрирован: 29 окт 2014, 19:32
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение imbir63 »

Вот появилась информация про надра - http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/242892.html

Как я поняла, в 1 квартале 2016 г. будем брать коэффициент рентабельности для подземной воды - 0,25

Звонила в нашу налоговую - пока не знают.

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемая коллега, imbir63
[color=#FF0000]imbir63[/color] писал(а):Вот появилась информация про надра - http://dp.sfs.gov.ua/media-ark/news-ark/242892.html

Как я поняла, в 1 квартале 2016 г. будем брать коэффициент рентабельности для подземной воды - 0,25

Звонила в нашу налоговую - пока не знают.
Не очень понял суть Вашего комментария
ДФСы еще не высказались о применении информации ГКЗ
Думаю, что с подземными водами добываемыми по разрешению на специальное водопользование без надлежащей геолого-экономической оценки объекта недропользования не будет такой "халявы", как раньше

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение налоговик »

Деякі актуальні питання правового регулювання рентних платежів в Україні

2016 р. серед інших змін до Податкового кодексу приніс також зміну розмірів ставки на окремі види рентних платежів та введення нових. Так, ставки рентної плати за видобування природного газу для потреб населення були знижені з 70% до 29%. Такі зміни були продиктовані суспільно економічними викликами, зокрема необхідністю сприяти збільшенню видобутку газу приватними компаніями в Україні для зменшення енер- гетичної залежності України. Однак ефект від зниження ставки видобування газу фактично нівельований ставкою рентної плати за користу- вання надрами для видобування при- родного газу для потреб населення до 1.04.2016 р. – у розмірі 70%, до 31.12.2016 р. – 50 % (підрозділ 9-1 ПК України). Збільшено ставки рентної плати за користування радіочастот- ним ресурсом України, за спеціальне використання води, спеціальне вико- ристання лісових ресурсів; розширена база оподаткування за спеціальне користування лісовими ресурсами. Також встановлюється рентна плата за видобуток бурштину у розмірі 25%, що пов’язано зі спробами легалізувати видобуток бурштину в Украї ні, у зв’язку з поширенням фактів незаконного видобутку.

З огляду на такі зміни, постає необхідність звернення до природи та функцій рентної плати у державі. Фіскальні інтереси держави не є прі- оритетними щодо них. Натомість, на сьогодні розмір ставки рентної плати на видобуток газу свідчить саме про таку функцію. Наприклад, рентна ставка у Казахстані складає 70%, у Норвегії – 78%, але рівень енергетичної незалежності цих країн набагато більший, ніж України. А от у Польщі вона становить усього 19%, при чому стягується з прибутку, а не з доходу. Отже, висока рентна ставка на видобуток газу робить цю галузь інвес- тиційно непривабливою, натомість фахівці зазначають, що саме інвестування – це єдиний можливий спосіб забезпечення країни газом. Крім того, можна помітити негативну динаміку валових податкових надходжень до державного бюджету, незважаючи на підвищення розмірів ставки у відповідній сфері. Слід додати, що на сьогодні надходження від сплати рентних платежів за видобуток нафти та газу становить найбільшу частку всіх рентних платежів, однак під загрозою енергетична безпека країни, зумовлена подальшим скороченням вітчизняного видобутку. Отже, розмір рентної плати за видобуток газу, з одного боку, повинен сприяти ефективному вилученню надприбутку від підприємств, що провадять таку діяльність на території України, а з іншого боку, має стимулювати інвестиції приватних компаній у цю сферу.

Суть рентних платежів полягає у вилученні частини надприбутку (надлишку – різниці між отриманим і середньонормальним прибутком). Таке призначення мають рентні пла- тежі у всьому світі й встановлюються залежно від рентного доходу. Вони виконують регулюючу функцію щодо забезпечення економічної доцільності розробки надрокористувачем родовищ, незалежно від гірничо-геологічних умов. Серед європейських країн можна відзначити досвід Франції. В цій країні при визначенні розміру ренти застосовується шкала ставок, яка залежить від обсягів видобутку: від 0% (при видобутку менше ніж 1000 бар./добу) до 12% (при видобут- ку понад 6000 бар./добу). Крім того, у Франції при обчисленні рентного платежу із загальної вартості відні- маються витрати на видобування, транспортування.

Крім економічного ефекту, слід відзначити екологічну функцію рент- них платежів. Так, останні, поряд з екологічним податком, слід віднести до так званих «зелених платежів», які повинні також стимулювати ра- ціональне використання, забезпе- чення охорони та відтворення при- родно-ресурсного потенціалу. Ст. 13 Конституції України встановила, що земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території Укрaїни, природні ресурси її континен- тального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об’єктами права власності Українського народу, що вимагає особливого підходу до користування такими об’єктами. Тому рентна плата виконує соціальну функцію – розподіляє доходи від її використання між усіма членами суспільства. У зв’язку з цим, визначення напрямків спрямування коштів від надходжень цього податку повинен ґрунтуватися на справедливому розподілі коштів між загальнодержавним бюджетом і місцевими бюджетами адміністративно-територіальних одиниць, де здійснюється виробнича діяльність підприємств нафтогазової галузі.

Нафта та газ належать до невідновлюваних природних ресурсів, що вказує на необхідність застосування спеціальних інструментів при оподаткуванні доходу від їх видобутку. Розмір ставки за використання вод- них і лісових ресурсів повинен бути достатньо високим для стимулюван- ня раціонального використання й охорони вод і лісів та відтворення водних і лісових ресурсів, враховуючи обмеженість останніх. У країнах ЄС такі кошти повністю або частково направляються на покриття екологічних витрат, відновлення природних ресурсів.

Крім того, міжнародній практиці відоме використання розміру рентної плати як інструменту рівномірного розподілу навантаження на природні ресурси. Наприклад, може бути використаний коефіцієнт для визначення розміру рентної плати за видобуток ресурсів із виснажених і малих родовищ. Таким чином рентна плата буде виконувати регулюючу функцію – вирівнювати різні рентабельності підприємств, що видобувають у різних природних умовах. Загалом, можна відзначити, що роль податків і рентної плати, зокрема, у країнах ЄС істотно відрізняється від тієї, що існує в Україні, де на перший план виходить фіскальна функція. Натомість, пріоритет повинен надаватися регулюючій функцій податків, особливо, пов’язаних із користуванням природними ресурсами. Правове регулювання рентних платежів у сфері використання природних ресурсів повинно бути спря- мованим на:

• сприяння рентабельності діяльності суб’єктів господарської діяльності, які здійснюють спеціальне використання природних ресурсів, особливо у таких стратегічно важливих сферах, як газо і нафтовидобуток;

• оптимізацію розподілу природних ресурсів між суб’єктами господарювання;

• ефективне фінансування приро- доохоронних заходів завдяки отриманим рентним платежам.

Щодо останнього слід відзначити, що частина надходжень від екологічного податку зараховуються у спеціальний фонд місцевих бюджетів у визначених пропорціях. Вважаємо, що аналогічні положення повинні стосуватися і рентних платежів. Відповідно до ст. 29 Бюджетного кодексу України, до доходів загального фонду Державного бюджету надходить 75% рентної плати за користуван- ня надрами для видобування корис- них копалин загальнодержавного значення. Однак це положення не стосується рентної плати за користування надрами для видобування нафти, природного газу та газового конденсату, яка зараховується до загального фонду державного бюджету у повному обсязі.

З огляду на зазначене, ставка рентної плати за користування надрами для видобування природного газу для потреб населення повинна бути знижена з метою забезпечення реалізації цим видом податку економічної функції. Крім того, виконання екологічної функції рентною платою, серед іншого, можливе через спрямування надходжень від сплати за користуван- ня надрами для видобування нафти, природного газу та газового конден- сату до спеціальних фондів загально- державного та, насамперед, місцевих бюджетів. Такий крок частково сприятиме ефективному фінансуванню природоохоронних заходів.

Сокур Евгений

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемые коллеги

кто знаком с Сокур Евгений

может уважаемый Господин ещё полистает Постановление КМУ №20 (2005(6)) и узнает, что рента за газики распределяется на всю Украину на субсидии населения :oops:

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение налоговик »

Al Shurshun, к сожалению, удовольствия не имел. Но юристам принято верить. Особенно когда они про что-то "актуальное" рассказывают :)

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемый коллега,
налоговик писал(а):Al Shurshun, к сожалению, удовольствия не имел. Но юристам принято верить. Особенно когда они про что-то "актуальное" рассказывают :)
[color=#FF0000]Сокур Евгений[/color] писал(а):Крім того, міжнародній практиці відоме використання розміру рентної плати як інструменту рівномірного розподілу навантаження на природні ресурси. Наприклад, може бути використаний коефіцієнт для визначення розміру рентної плати за видобуток ресурсів із виснажених і малих родовищ.
Всё как всегда, - поговорим о вкусе устриц, которых мы не ели :twisted:
[color=#FF0000]Сокур Евгений[/color] писал(а):Так, ставки рентної плати за видобування природного газу для потреб населення були знижені з 70% до 29%. Такі зміни були продиктовані суспільно економічними викликами, зокрема необхідністю сприяти збільшенню видобутку газу приватними компаніями в Україні для зменшення енер- гетичної залежності України.
Вот и найдите логику в предыдущей цитате, которая построена по принципу – у меня мама русская, а папа - юрист

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемые коллеги
[color=#FF0000]Сокур Евгений[/color] писал(а):Суть рентних платежів полягає у вилученні частини надприбутку (надлишку – різниці між отриманим і середньонормальним прибутком). Таке призначення мають рентні пла- тежі у всьому світі й встановлюються залежно від рентного доходу. Вони виконують регулюючу функцію щодо забезпечення економічної доцільності розробки надрокористувачем родовищ, незалежно від гірничо-геологічних умов.
Подтверждение, что Сокур Евгений даже и не юрист вовсе
Ну не заметил человек, что в Украине рента – суть роялти в их юридическом понимании, т.е. - право собственника недр на получение часть дохода, за предоставленное и использованное недропользователем право извлечения полезные ископаемых и получение дохода от реализации этих самих извлеченных полезных ископаемых

Ибо же как всеохватывающей ставкой ренты в 5 процентов изымать сверхприбыль в регулирующих средненормативную прибыль

С уважением
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Татьяна Юрьевна
Сообщения: 7
Зарегистрирован: 08 авг 2014, 11:06
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Татьяна Юрьевна »

Добрый день, как рассчитываем налог по надрам, за подземные воды, добываемые для своих нужд в 2016г.?

Аватара пользователя
Al Shurshun
Сообщения: 3208
Зарегистрирован: 13 май 2011, 22:22
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение Al Shurshun »

Уважаемая коллега, Татьяна Юрьевна
[color=#FF0000]Татьяна Юрьевна[/color] писал(а):Добрый день, как рассчитываем налог по надрам, за подземные воды, добываемые для своих нужд в 2016г.?
Не понимаю сути словосочетания « подземные воды, добываемые для своих нужд »

Если Вы подразумеваете отсутствие реализации, то Кодекс в этом отношении читается просто – «расчетным методом »

С уважением :a_g_a:
Жизнь коротка, а глупость - безгранична
Готовое изделие в виде паровоза обработать лобзиком до формы самолета

Аватара пользователя
налоговик
Сообщения: 5778
Зарегистрирован: 20 ноя 2010, 22:29
Контактная информация:

Плата за користування надрами

Непрочитанное сообщение налоговик »

ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА СЛУЖБА

ЛИСТ

29.03.2016 р. № 10529/7/99-99-15-04-01-17
Головні управління ДФС в областях,
м. Києві, Міжрегіональне головне управління ДФС

– Центральний офіс
з обслуговування великих платни

Про коефіцієнт рентабельності
гірничого підприємства

Державна фіскальна служба України, керуючись нормами п. п. 4 п. 4 Положення про Державну фіскальну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 травня 2014 року № 236, надсилає для використання у роботі та інформування платників рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин лист Державної комісії України по запасах корисних копалин при Державній службі геології та надр України від 21.03.2016 № 171/07 про тимчасовий коефіцієнт рентабельності для гірничодобувних підприємств, який застосовується для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за розрахунковою вартістю одиниці видобутої корисної копалини (п. 252.16 ст. 252 Податкового кодексу України) у 2016 році.



Додаток: лист ДКЗ України від 21.03.2016 № 171/07 на 2 арк. у 1 прим.



Директор

Департаменту податків і зборів з юридичних осіб О. Лишенко

ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ УКРАЇНИ ПО ЗАПАСАХ КОРИСНИХ КОПАЛИН
при Державній службі геологіі та надр України
0133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/7, к.816; тел/факс9044) 284-93-57
e-mail: rudko@dkz.gov.ua; office@dkz.gov.ua



21.03.16 №171/07

Державна фіскальна служба України
Львівська пл., 8 м. Київ-53,МСП 04655

На лист Державної фіскальної служби України від 19.02.2016 №2930/5/99-99-15-04-01-16 щодо визначення тимчасового (до проведення державної експертизи матерiалiв геолого-економiчної оцiнкии запасiв корисних копалин) коефіцієнта (гiрничодобувного)пiдприємства (Крмпе) для застосування платниками при обчисленнi податкових зобов'язань у 2016 роцi на дiлянках надр, де провадитъся господарська дiяльнiсть з видобування корисних копалин, але геолого-економiчна оцiнка запасiв корисних копалин з належним визначенням цього коефiцiента ще невиконана, повiдомляемо наступне.
Пунктом 27 Класифiкації запасiв i ресурсів корисних копалин державного фонду надр, затвердженої постановою Кабiнету Міністрів України вiд 05.05.1997 № 432 (далi - Класифiкацiя), встановлено, що Умовно балансовi та позабалансовi запаси, що залучаються до розробки, переводяться до балансових." Вiдповiдно, запаси корисних копалин, що розробляоться надiлянках надр, де геолого-економiчна оцiнка ще не виконана, мають розглядатись як балансовi рентабельно видобувнi запаси.
Згiдно з Класифiкацією балансовi запаси корисних копалин дiлянки надр - це такі запаси, для яких на момент проведення геолого-економiчної оцiнки згiдно з технiко-економiчними розрахунками та/або матерiалами фiнансової звiтностi доведено, що коефiцiент рентабельностi продукцiї гiрничодобувного пiдприємства (розрахунковий та/або фактичний) є достатнiм для економiчно ефективного видобування корисних копалин на такiй дiлянцi надр.
Державна комiсiя України по запасах корисних копалин (далі - ДКЗ) здiйснила оцiнку усереднених величин коефiцієнта рентабельностi гiрничодобувних підприємств за матерiалами геолого-економічних оцiнокбалансових запасiв корисних копалин ділянок надр,виконаних в економічних yмoвах чинних у 2015 роцi. Облiкова ставка Нацiонального Банку України (далi НБУ) змінюваласьюь протягом 2015 року вiл 14 до 30% (усереднена за часом -25%).
Згiдно з геолого-економiчними оцiнками запасiв корисних копалин,виконаних у 2015 роцi, усередненi коефiцiєнти рентабельностi гiрничих пiдприемств з видобутку корисних копалин склали: для нафти i газу - 0,47; для вcix iнших гiрничодобувних пiдприємств, за виключенням нафтогазових, -0,25. Усереднений коефiцiєнт рентабельностi нафтогазовидобувних пiдприємств у 2015 роцi вiдрiзняється вiд розрахованого на 2015 рiк, у зв'язку зi змiнами цiн, рентних та iнших обов'язкових платежiв, що вiдбувались. Усереднений коефiцiєнт рентабельностi для iнших гiрничодобувних пiдприємств, за виключенням нафтогазових, - практично не вiдрiзняєтъся вiд розрахованого на 2015 piк.
На поточний час облiкова ставка НБУ {22 %) є близькою до усередненої за 2015 piк (25 %), Тому визначенi усередненi коефіцієнти рентабельностi гiрничодобувних пiдприємств за 2015 piк можутъ бути обгрунтовано застосованi в 2016 роцi для дiлянок надр, де провадиться господарська дiяльнiсть з видобування корисних копалин, алe геолого-економiчна оцiнка запасiв корисних копалин та належне визначення коефiцiєнта рентабелъностi гiрничодобувного пiдприємства (Крмпе) ще не виконанi.
З огляду на викладене, вiдповiдно до Положення про порядок розробки та обгрунтyвання кондицiй на мiнеральну сировину для пiдрахунку запасiв твердих корисних копалин (затверджене наказом ДКЗ вiд 07.12.2005 № 300, зареестроване Мiнюстом України за № 65/11939), а також Положення про порядок технiко-економiчного обгрунтування кондицiй для пiдрахування запасiв родовищ нафти i газу (затверджене наказом ДКЗ вiд 27.11.2006 N 316, зареєстроване Miнюстом України за № 1383/13257}, ДКЗ рекомендує встановити такі тимчасові (до проведення державноi експертизи матеріалів геолого-економiчної оцiнки запасiв корисних копалин) коефiцiєнти рентабелъностi для застосування платниками пiд час обчислення податкових зобов'язанъ в 2016 роцi:

для нафтогазодобувнюс пiлприемств - 0,47 ;

для Bcix iнших гiрничодобувних пiдприемств - 0,25.



Голова ДКЗ Г.І. Рудько

Ответить

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Google [Bot] и 7 гостей